Ja die problemen doen zich vooral voor bij de 160PK versie, voor zover ik heb begrepen?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:28 schreef rboy14 het volgende:
Volgens mij zit je bij een golf van die jaren met een tsi motor in de verkeerde jaren. Olieverbruik en problemen met de distributieketting. (https://www.multimerk.nl/(...)bij-de-1-4-tsi-motor)
Qua betrouwbaarheid zou ik voor de Toyota gaan.
Hebben we ook naar gekeken! Alleen zuipen die wel weer aardig en is de automaat een 4-bak die vaak te lang in een versnelling blijft hangen terwijl hij al hoog in de toeren zit?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:31 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik zou met dat budget eerder voor een Citroën C5 station gaan.
Die tsi van golf is niet geweldig en de auris is een cvvt bak.
Ow, mijn vrouw zat aan een Astra te denken, maar die vind ik weer minder interessant.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:58 schreef Piles het volgende:
Sinds een paar weken een Auris TS (station) uit 2014. Geweldig ding
Sommige mensen klagen over de CVT-bak, dat ie loeit bij volgas. Dat dat elke auto, alleen bij de Auris valt het op omdat ie bij normaal gebruik zo stil is
Al kwam ik uit een Astra uit 2004 met de kutste semi-automaat ever, dus alle nieuwere auto's zijn een enorme verbetering
Ook gekeken naar een Golf en nieuwere Astra (beide station), maar vanwege het betrouwbare imago van Toyota toch voor de Auris gegaan.
Techniek komt uit de Prius, en die heeft zich inmiddels wel aardig bewezen dacht ik zo
Klopt. Toen ik die Astra kocht wist ik nog niks van automaten, maar een robotbak komt er nu nooit meer.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:24 schreef Sounddragon het volgende:
De robotbakken van Opel zijn drama idd. vorige week reed ik in een 2016 Astra, en dat ding schakelt net zo traag als een Meriva.. Een robotbak is eigenlijk ook geen automaat vind ik.
Haha! Nee Astra's van 2010 vind ik niks, en sowieso willen we wat zuinigs.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Klopt
Ik zou er van weg blijven, maar ga vooral proefrijden natuurlijk.
niet hetzelfde, maar wel soortgelijk als dat ding wat smart toen had (of wellicht nog steeds heeft).. het is gewoon een systeem wat de handbak automatich bedient, dus het koppelt, schakelt en ontkoppelt, en dat zonder al te veel haast.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:56 schreef ToT het volgende:
Robotbak is dat Easytronic systeem? Ik ken het verder niet, maar dat is dus een no-go?
Ik heb in het verleden een Smart Roadster gehad. Mijn hemel, DIE dingen schakelen kut zeg!
Oefffff dat haatte ik echt!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet hetzelfde, maar wel soortgelijk als dat ding wat smart toen had (of wellicht nog steeds heeft).. het is gewoon een systeem wat de handbak automatich bedient, dus het koppelt, schakelt en ontkoppelt, en dat zonder al te veel haast.
Geen flauw idee, klinkt als een CVT systeem.. Mercedes heeft dat o.a. in de B.. rijdt wel als een automaat op zich, maar toch net effe anders.. Jij trapt het gas in, de motor draait dan op een bepaald toerental, en daar doet de bak trekkracht van maken en opschakelen.. het toerental blijft dan de hele tijd een soort van constant.. best apart, maar het rijdt niet echt verkeerd.. het is 'anders'.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Oefffff dat haatte ik echt!
Die Toyota's hebben zo'n systeem dat zelf het toerental aanpast of zo, begreep ik. Heel andere manier van schakelen, en veel soepeler?
Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen flauw idee, klinkt als een CVT systeem.. Mercedes heeft dat o.a. in de B.. rijdt wel als een automaat op zich, maar toch net effe anders.. Jij trapt het gas in, de motor draait dan op een bepaald toerental, en daar doet de bak trekkracht van maken en opschakelen.. het toerental blijft dan de hele tijd een soort van constant.. best apart, maar het rijdt niet echt verkeerd.. het is 'anders'.
Top!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:09 schreef Legatus het volgende:
Auris hybride TS (station) 2014 sinds paar maanden. Super tevreden mee.
We hebben een budget van < 9k.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:27 schreef Piles het volgende:
Neem een TS, die heeft een veel mooiere achterkant
En je kan er ook nog wat in kwijt
Of wil je perse een hatch?
Dan moet je iets aan je budget doen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:11 schreef ToT het volgende:
...
Maar buiten die achterkant vind ik het er verder prima uitzien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar CVT werkt prima, moet je alleen wel aan wennenHow do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan moet je iets aan je budget doen.Haha, da's ook wel een stevige kont ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar CVT werkt prima, moet je alleen wel aan wennen
Ik heb net inlichtingen ingewonnen bij een garage hoeveel ik voor mijn Kia zou krijgen als ik een Prius zou kopen. Ze bieden ¤5000 terwijl een andere garage ¤5500 bood als we een Cheverolet Cruze zouden kopen waar we ook interesse in hadden, maar die verbruikt een stuk meer. Verder een super goede auto en we rijden momenteel ook niet echt veel, maar we willen wel zorgeloos ff naar België of Duitsland kunnen tuffen voor een dagje uit.
Chevy Cruze is een boat anchor.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, da's ook wel een stevige kont ja!
Ik heb net inlichtingen ingewonnen bij een garage hoeveel ik voor mijn Kia zou krijgen als ik een Prius zou kopen. Ze bieden ¤5000 terwijl een andere garage ¤5500 bood als we een Cheverolet Cruze zouden kopen waar we ook interesse in hadden, maar die verbruikt een stuk meer. Verder een super goede auto en we rijden momenteel ook niet echt veel, maar we willen wel zorgeloos ff naar België of Duitsland kunnen tuffen voor een dagje uit.
Yup, daar heb ik een blauwe versie van gevonden, 500 euro goedkoper en dichter in de buurt.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Chevy Cruze is een boat anchor.
Ik zou zoiets halen.
https://www.autowereld.nl(...)3018870/details.html
incl. jippig pookje
Gelukkig zijn ze nu net dicht, en kan je er nog even goed over nadenken.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, daar heb ik een blauwe versie van gevonden, 500 euro goedkoper en dichter in de buurt.
Haha inderdaad.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gelukkig zijn ze nu net dicht, en kan je er nog even goed over nadenken.
Of juist niet omdat je niet veel anders gewend bent?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha inderdaad.
Ach sowieso wil ik wel binnenkort ff kijken naar hoe zo'n ding er van binnen uit ziet, of er een wandelwagen achterin past en hoe het rijdt.
Als die CVT inderdaad zo anders rijdt, kan het misschien wat verwarrend voor mijn vrouw zijn als ze haar rijbewijs heeft gehaald?
Ahhhh okee!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of juist niet omdat je niet veel anders gewend bent?
Het is voornamelijk het geluid en het ontbreken van duidelijke schakelmomenten
De truuk is "doen alsof", en intussen lekker goedkoop nutteloze "schone" kms. maken.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:10 schreef ToT het volgende:
Maar met zo'n Prius, moet je dan ook de hele tijd pretentieus gaan roepen dat je een deel van de oplossing bent i.p.v. het probleem, en dat je boomers heel boos moet gaan aankijken, of is dat slechts optioneel?
Whehehe, mij gaat het er alleen om dat het betrouwbaar en voordelig rijdt en een beetje aardig uitziet. Oh ja, en hij moet genoeg ruimte hebben, maar ik heb inmiddels al fotosessies gezien van dat er van alles in gepropt werd.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De truuk is "doen alsof", en intussen lekker goedkoop nutteloze "schone" kms. maken.
Betrouwbaar en saaiquote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehehe, mij gaat het er alleen om dat het betrouwbaar en voordelig rijdt en een beetje aardig uitziet. ...
Ik check!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Betrouwbaar en saai
Dit model zou ik kiezen:
Nou ja kijk, dat laatste is idd wel een dingetje wat ik in gedachten houd bij het uitzoeken van een auto.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:49 schreef Hyperdude het volgende:
Spannend is wel voorbij met een Prius. Dubbele espresso als je een nieuw zuinigheidsrecord voor jezelf hebt gescoord; spannender wordt het niet meer.
Boeien, je mag toch nog maar 100
In de prijsklasse waarin we kijken heeft een Prius een mooier interieur dan een Auris, en die extra ruimte is ook wel fijn. (En het heeft die lelijke kont niet.)quote:Op zaterdag 22 februari 2020 20:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zou ook kijken naar een Toyota Auris of desnoods een Hyundai i20.
Saai maar betrouwbaar.
Wil je iets ruimer en zuiniger, kijk gerust naar een Prius. Als je er in zit zie je er toch niets van
Mijn volgende wordt mogelijk een Corolla of Prius van de laatste generatie, als m'n V50 2.4 het nog even volhoudt (heeft helaas afgelopen jaar ook aardig wat geld gekost).
Snelle, sportieve auto's zijn leuk als je jong bent. Zodra je blij wordt van een Airfryer ben je op de leeftijd dat je gerust voor een Prius kan gaan
Ik noemde de i20 omdat die wel een beetje geleend is van de Golf qua uiterlijkquote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:27 schreef ToT het volgende:
[..]
In de prijsklasse waarin we kijken heeft een Prius een mooier interieur dan een Auris, en die extra ruimte is ook wel fijn. (En het heeft die lelijke kont niet.)
Een airfryer heb ik gehad, maar die heb ik maar een paar keer gebruikt en toen weggegeven.
Ja het liefst zou ik best wel weer een lekker snelle bak hebben, maar ik krijg altijd zo veel bekeuringen daarmee! En hoog ook!
En zoals gezegd vind ik met een maximumsnelheid (die binnenkort bijna overal gaat gelden) van 100 km/u het zonde om een benzineslurpend scheurijzer te kopen die misschien ook stevig afgeragd is.
Een i20 is meteen wel HEUL erg sloom!
Ja de buitenkant is wel aardig belangrijk (ook met de Golfjes die ik op het oog heb, heb ik gekeken naar de kleur en de velgen versus een eventueel luxer interieur en extra;s), maar de prestaties vind ik ook wel belangrijk. Als je 45 bent en een gezinnetje hebt is het leven nog niet echt meteen voorbij!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik noemde de i20 omdat die wel een beetje geleend is van de Golf qua uiterlijk
En tegelijk ook een prima auto die op kwaliteit momenteel wint van de Europese merken.
Maar Toyota heb ik ook een trede hoger staan.
Weinig mis mee en rijdt echt lekkerquote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Top!
Ja da's een nieuwer en mooier model.
Maar dit is toch echt niet meer van deze tijd?
[ afbeelding ]
(Ff foto van een willekeurige schadebak.)
Maar buiten die achterkant vind ik het er verder prima uitzien!
Jij hebt dit ouder model?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:42 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Weinig mis mee en rijdt echt lekker
Uiteraardquote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja de buitenkant is wel aardig belangrijk (ook met de Golfjes die ik op het oog heb, heb ik gekeken naar de kleur en de velgen versus een eventueel luxer interieur en extra;s), maar de prestaties vind ik ook wel belangrijk. Als je 45 bent en een gezinnetje hebt is het leven nog niet echt meteen voorbij!
Heldere taal, thx!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:42 schreef Fer het volgende:
Toyota HSD is de meest bullitproof aandrijving die er is.
Die accu wordt alleen rond de 50% lading gebruikt en gaat vrijwel 15 jaar 500000km mee. Versnellingsbak zo simpel, kan niet kapot. En de rest van de motor is ook vrij traditioneel eenvoudig. Heeft weinig te lijden.
VW TSI met DSG is niet slecht, maar er zitten wat zwakke punten in, waardoor je vroeg of laat tegen wat hogere reparatiekosten aan loopt.
Nee, niet meer. Maar zijn gewoon betrouwbare auto's. Rijden fijn en je kan er nog eens wat in kwijt. Zorg wel dat je cruisecontrol hebtquote:
Ow ff opgezocht voor je dat plaatje postte, maar dat zijn wel mooie bakken ja, hoewel wij ons hooguit een model uit 2011 kunnen veroorloven. Wel meteen eentje met 150 pk, zo op Autotrader te zien.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteraard
Mazda 3 (2013 en later als ik me niet vergis) vind ik overigens ook best te pruimen. En hun benadering met SkyActive (niet downsizen maar juist compressie verhogen) lijkt ook goed uit te pakken
Voordeel is ook dat deze modellen niet meer op het Ford platform staan (waar mijn V50 helaas ook wat probleempjes van heeft, al stuurt het wel strak).
[ afbeelding ]
Ja elk model waar ik naar kijk heeft dat. Wel erg prettig!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nee, niet meer. Maar zijn gewoon betrouwbare auto's. Rijden fijn en je kan er nog eens wat in kwijt. Zorg wel dat je cruisecontrol hebt
Ideaal hequote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja elk model waar ik naar kijk heeft dat. Wel erg prettig!
Klopt.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow ff opgezocht voor je dat plaatje postte, maar dat zijn wel mooie bakken ja, hoewel wij ons hooguit een model uit 2011 kunnen veroorloven. Wel meteen eentje met 150 pk, zo op Autotrader te zien.
Maar ik heb het verbruik ervan ff opgezocht en dat ziet er helemaal niet verkeerd uit?
Zoals?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ideaal he
Voor 8 a 9000 euro kan je trouwens genoeg ander leuks kopen dat aan je wensen voldoet
Uitontwikkelde NIMH techniek. Wat maar deels wordt belast. Die gaan langer mee dan de opgegeven 8 jaar.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Heldere taal, thx!
En de battery-packs voor de hybride aandrijving?
Dit verhaal heb ik vaker gehoord maar dacht altijd dat Mazda toch wel aardig het hoofd boven water hield.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt.
Je moet beseffen, Mazda is maar een "klein" automerk dat de keuze had om vol op elektrisch of hybride over te stappen of te kijken of er nog wat uit de brandstofmotor is te persen.
Verkleinen heeft hier en daar (VW?) nogal wat problemen opgeleverd en daarom was het voor Mazda een prima oplossing om de compressie te verhogen ipv te downsizen.
Ze halen daardoor meer uit een liter brandstof, verbranden schoner en kunnen zo toch nog binnen de CO2 eisen vallen.
Nice, nice!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt.
Je moet beseffen, Mazda is maar een "klein" automerk dat de keuze had om vol op elektrisch of hybride over te stappen of te kijken of er nog wat uit de brandstofmotor is te persen.
Verkleinen heeft hier en daar (VW?) nogal wat problemen opgeleverd en daarom was het voor Mazda een prima oplossing om de compressie te verhogen ipv te downsizen.
Ze halen daardoor meer uit een liter brandstof, verbranden schoner en kunnen zo toch nog binnen de CO2 eisen vallen.
Hoofd boven water houden betekent nog niet dat je onbeperkte resources hebtquote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:54 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dit verhaal heb ik vaker gehoord maar dacht altijd dat Mazda toch wel aardig het hoofd boven water hield.
Kijk eens bij Subaru 2.0 16V, iets oudere skoda's, volvo, bmw. Genoeg keusquote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Zoals?
De wensen:
- Betrouwbaar
- Redelijke kofferbak (in ieder geval groter dan van een Picanto)
- Zuinig
- Ziet er enigszins leuk uit, zowel binnen als buiten
- Niet tyfustraag. (Echt, ooit eens in een Seat Mii gezeten. Vreselijk!
Vooral zwaardere auto's. Zijn die wel zuinig?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:56 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Kijk eens bij Subaru 2.0 16V, iets oudere skoda's, volvo, bmw. Genoeg keus
Die heb je ook wel in bescheiden motoren zoals een V40 1.8 turbo 2013. Ik noem maar watquote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Vooral zwaardere auto's. Zijn die wel zuinig?
Ik weet dat de Mazda 6 wat problemen had met de achterwielophanging (luidruchtig) maar dat heb ik bij de Mazda 3 niet terug gezien.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Nice, nice!
Verder nog problemen die ik in gedachten zou moeten houden?
Haha, helder!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:01 schreef Nismo91 het volgende:
Als ik je een advies mag geven (pa van 3 kids)
Toen wij onze eerste kregen kochten wij ook de grootste auto die wij konden kopen, wij zijn beide autoliefhebbers (nee mijn vrouw is echt geen mannelijke vrouw, gewoon juist opgevoed)
Als je iets hebt met auto’s ga dan aub niet voor 1 kindje over naar een soccer mom car. Je hebt plek genoeg in een Golf.
Na talloze enorm lelijke praktische auto’s zijn wij nu weer terug gegaan naar autos die wij leuk vinden, met vakanties rijden wij gewoon met 2 auto’s.
Okee dan!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet dat de Mazda 6 wat problemen had met de achterwielophanging (luidruchtig) maar dat heb ik bij de Mazda 3 niet terug gezien.
Ik zou wat reviews lezen (ook van eigenaren).
Subaru is meestal wat dorstiger dan de concurrentie.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Vooral zwaardere auto's. Zijn die wel zuinig?
Wat voor Subaru 2.0 bedoel je? Of maakt niet uit welke?
Ik had de Impreza in gedachten in het begin trouwens!
Toch zien die merken er al wel snel gedateerd uit, en zeker met een BMW krijg ik het gevoel dat ik een gouwen ketting en trainingspak moet gaan dragen, een bouvier op de achterbank moet flikkeren en Schultenbräu achter het stuur moet gaan zuipen terwijl een blonde snol met kort leren rokje me een blowjob geeft.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:01 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Die heb je ook wel in bescheiden motoren zoals een V40 1.8 turbo 2013. Ik noem maar wat
Heb alleen het laatste.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Toch zien die merken er al wel snel gedateerd uit, en zeker met een BMW krijg ik het gevoel dat ik een gouwen ketting en trainingspak moet gaan dragen, een bouvier op de achterbank moet flikkeren en Schultenbräu achter het stuur moet gaan zuipen terwijl een blonde snol met kort leren rokje me een blowjob geeft.
Hij gebruikt de bougie om de zelfontbranding te timen. Op het juiste moment ontbranden. De ontsteking van de bougie veroorzaakt een schok, die het gecomprimeerde mengen laat zelfontbranden.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoofd boven water houden betekent nog niet dat je onbeperkte resources hebt
Overigens plaatste ik per ongeluk de video van de Skyactive X motor, die is nog weer veel nieuwer.
Als ik het goed begrijp gebruikt deze motor geen bougies meer voor de ontbranding maar is de compressie zo hoog dat de benzine zelf ontbrandt, zoals bij een diesel.
Maar dan zonder de diesel nadelen (o.a. roet).
Ah, ok, ik had al het idee dat ik het niet helemaal begreep, vandaar het voorbehoudquote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij gebruikt de bougie om de zelfontbranding te timen. Op het juiste moment ontbranden. De ontsteking van de bougie veroorzaakt een schok, die het gecomprimeerde mengen laat zelfontbranden.
Skoda heeft dezelfde motoren, toch?quote:
Ja, Skoda, VW, Seat, Audi.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Skoda heeft dezelfde motoren, toch?
Ja.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Skoda heeft dezelfde motoren, toch?
Ik zou alles met die 1.4 TSI/TFSI laten staan.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, Skoda, VW, Seat, Audi.
Het zijn 2 compleet verschillende auto's.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:19 schreef ToT het volgende:
Die Mazda 3 (met 150PK) heeft echt wel mijn interesse gewekt!
Alleen valt er hooguit eentje uit 2011 binnen ons budget.
Scheelt dat veel met die van 2013 en later qua techniek en betrouwbaarheid enzo? Qua uiterlijk zie je wel een flinke verbetering in ieder geval, maar die van 2011 is ook niet lelijk.
Ahhh check!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn 2 compleet verschillende auto's.
De oudere Mazda 3 staat nog op het Ford C1 platform (Ford Focus, Volvo V50, Mazda 3 en nog wat modellen van deze merken).
De latere Mazda 3 vanaf 2013 is van het "Kodo-design", deze kregen ook de nieuwe SkyActiv motor.
Klopt.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Ahhh check!
Dus die van 2011 zal vast ook best aardig zijn, maar je kunt het gewoon niet vergelijken qua betrouwbaarheid en verbruik enzo?
Bij nader inzien lijkt dat toch mee te vallen.quote:Edit: Ford-kwaaltjes? Zoals?
Aanbod is krap, want destijds geen bijtellingskanon, 1.2 TDI en ander klein dieselgespuis gingen toen het milieu redden.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn 2 compleet verschillende auto's.
...
De latere Mazda 3 vanaf 2013 is van het "Kodo-design", deze kregen ook de nieuwe SkyActiv motor.
Ja Bij het zoeken naar auto's schrik ik wel eens van de kleine motoren, zoals een 1.0 Ecoboost in een Ford Focusquote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Aanbod is krap, want destijds geen bijtellingskanon, 1.2 TDI en ander klein dieselgespuis gingen toen het milieu redden.
Daar hebben ze private lease voor uitgevonden.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja Bij het zoeken naar auto's schrik ik wel eens van de kleine motoren, zoals een 1.0 Ecoboost in een Ford Focus
Je zou zeggen "hoe blijft het heel"...
Hehe, ja, dat moet dan bijna welquote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daar hebben ze private lease voor uitgevonden.
Ahhhh tof tof!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 23:11 schreef DrDarwin het volgende:
Koop een Prius.
De beste auto die wij ooit hebben gehad, 4 jaar mee gereden, heel Europa door, Italië, Zwitserland, Kroatië, Tsjechië enz., gewoon overal naar toe zonder nadenken of het wel haalbaar is.
De kosten na 100.000 km, buiten de beurten om en een keer 4 nieuwe banden waren 2 wisserrubbers en ruitensproeierantivries.
Het is dat we bij Lexus een inruilprijs kregen die echt te idioot voor woorden was, want anders hadden we de Prius nooit weg gedaan.
En qua verbruik? Ik meen iets gelezen te hebben over 1 op 19?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Bij nader inzien lijkt dat toch mee te vallen.
Mijn V50 (zelfde platform) heeft nogal wat vage elektronische problemen gehad, o.a. de CEM module, sensoren van koppeling en rembekrachtiger, etc.
De 2.4 motor is gelukkig wel Volvo want de Ford blokken hebben niet altijd een geweldige reputatie.
Maar als ik het zo zie gebruikt Mazda wel z'n eigen blokken in deze modellen (maar dan nog niet SkyActiv uiteraard) en doen ze het best prima, ze staan zelfs heel hoog in de betrouwbaarheidsstatistieken.
Ik zou die Mazda laten staan. Is een verse import uit het buitenland en wacht nog op de 1e eigenaar in Nederland. BPM is wat laag, dus mogelijk een schade auto.quote:Op zondag 23 februari 2020 08:44 schreef ToT het volgende:
En qua verbruik? Ik meen iets gelezen te hebben over 1 op 19?
Zou deze ook zo zuinig zijn? https://www.autotrader.nl(...)ke=mazda&safemodel=3
Haha, leek me idd ook. Thx!quote:Op zondag 23 februari 2020 09:26 schreef oldford het volgende:
[..]
Ik zou die Mazda laten staan. Is een verse import uit het buitenland en wacht nog op de 1e eigenaar in Nederland. BPM is wat laag, dus mogelijk een schade auto.
Volgens spritmonitor is het verbruik gemiddeld zo'n 1 op 12, dus echt zuinig is ie ook niet.
Maar ja, elke 2 liter met ongeveer 150pk zal dat gemiddeld ook wel gebruiken.
Klopt. Daarom paar k extra neergelegd voor dit model. Zo rond 12k bij de dealer.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Top!
Ja da's een nieuwer en mooier model.
Maar dit is toch echt niet meer van deze tijd?
[ afbeelding ]
(Ff foto van een willekeurige schadebak.)
Maar buiten die achterkant vind ik het er verder prima uitzien!
Ja en da's voor ons gewoon te veel. Zo gek veel rijden we niet en we hebben nog andere dingen waar we flink wat geld in willen investeren; een nieuwe keuken en badkamer bijvoorbeeld.quote:Op zondag 23 februari 2020 09:28 schreef Legatus het volgende:
[..]
Klopt. Daarom paar k extra neergelegd voor dit model. Zo rond 12k bij de dealer.
Nee dat kwam later pas, deze serie heeft nog gewoon een oldskool 1.6 zonder turbo en gekkigheid, met 135pk. Das niks geks dus. Ken een aantal mensen die er zo eentje hebben of hadden, niemand een centje pijn (gehad) :-)quote:Op zondag 23 februari 2020 10:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik ga checken!
Die Hyundai's hebben alleen wel erg kleine motortjes he?
Wel erg optimistisch dat verbruik.quote:Op zondag 23 februari 2020 10:07 schreef heyhallodaar het volgende:
Je zou ook eens voor de Hyundai I30 vanaf 2013 kunnen kijken, de 1.6 met 135pk is prima. Ruime auto, bulletproof techniek. Verbruik van 1 op 17 is haalbaar en voldoende vermogen.
Is dat hetzelfde type? Ik heb kennissen die dat haalde namelijk. Maar goed, maak er 1 op 16 van, dan heb je nog een zuinige auto als je het afzet tegen het gewicht, formaat, vermogen en betrouwbaarheid. Hybride zal zuiniger zijn, maar als ze dat eventueel niet zien zitten is zoiets mijn inziens, lettend op de eisen, een goed alternatief. Beter dan VAG producten of andere Europese merken.quote:Op zondag 23 februari 2020 10:16 schreef oldford het volgende:
[..]
Wel erg optimistisch dat verbruik.
Volgens spritmonitor gemiddeld ongeveer 1 op 14.
De allerzuinigste op spritmonitor komt tot 1 op 16, maar dat is een uitzondering.
JA. 1.6, bouwjaar vanaf 2013 met 135 pk.quote:
Lexus CT 200H is technisch hetzelfde als een Prius, alleen minder binnenruimte en duurder.quote:
Zien er wel leuker uit, maar met de Prius is wat dat betreft vrij weinig mis.quote:
Haha, sorry. Ja het staat wel in de OP, maar dan meer als een zachtere wens terwijl het wel echt een must is.quote:Op zondag 23 februari 2020 10:33 schreef heyhallodaar het volgende:
Ik lees nergens in je eisen dat een automaat een must is ;-) ik ging daarom uit van een handbak. Hybrides zijn er alleen in automaat, dus dacht dat dat vooral een 'bijkomendheid' was voor jullie.
Mazda 3 is ook zeker mooi! En zoals gezegd, de Hybrids van Toyota, ook altijd goed.
Gewoon ff rijden in de verschillende modellen en op een rijtje zetten wat je wil, mag kosten en welke zaken je het meeste waard zijn (wat weegt het zwaarst). Succes.
Haha okee dan!quote:Op zondag 23 februari 2020 10:53 schreef heyhallodaar het volgende:
Check. Automaat is ook erg prettig, rij het zelf ook alleen maar :-)
Alleen die latere versie met SkyActiv motoren is zuinig, die daarvoor zijn "gemiddeld" voor die tijd.quote:Op zondag 23 februari 2020 08:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Ahhhh tof tof!
Ja die Mazda vind ik er wel een stuk gaver uitzien, maar de Prius is nog steeds absoluut een optie. Ik denk dat we gewoon naar allebei gaan kijken!
[..]
En qua verbruik? Ik meen iets gelezen te hebben over 1 op 19?
Zou deze ook zo zuinig zijn? https://www.autotrader.nl(...)ke=mazda&safemodel=3
Ja een Mazda 3 uit 2013 is weer ¤1000 duurder dan de Prius die we in gedachten hebben, en die ik gevonden heb zijn dan ook nog eens handgeschakeld.quote:Op zondag 23 februari 2020 12:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Alleen die latere versie met SkyActiv motoren is zuinig, die daarvoor zijn "gemiddeld" voor die tijd.
En 1 op 19 lijkt me dan een "tikkeltje" optimistisch
Een Prius haalt dat dan wel weer met 2 vingers in de uitlaat.
Hehe true.quote:Op zondag 23 februari 2020 16:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Auto kopen is sowieso een kwestie van geduld, vooral als je niet "hoeft".
Als je oude total loss is dan zit er wat meer druk achter
Giulietta 1.4quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Zoals?
De wensen:
- Betrouwbaar
- Redelijke kofferbak (in ieder geval groter dan van een Picanto)
- Zuinig
- Ziet er enigszins leuk uit, zowel binnen als buiten
- Niet tyfustraag. (Echt, ooit eens in een Seat Mii gezeten. Vreselijk!
Dat moet passen met een giulietta 1.4quote:
Al een aantal gevonden op Marktplaats. Donders leuke wagentjes zeg!quote:Op zondag 23 februari 2020 21:46 schreef lipje het volgende:
[..]
Dat moet passen met een giulietta 1.4
Okee dan!quote:Op zondag 23 februari 2020 22:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Italiaanse auto's zijn pure emotie, met name als je weer eens een garagerekening krijgt
Alfa 33 heb ik in m'n jeugdige jaren eens in proefgereden, een 1.5 denk ik. Reed wel lekker maar uiteindelijk een '92 Corolla 1.6 XLI (kenteken DR-BF-59) gekocht met 140k op de teller (en daar ruim een ton bij gereden zonder problemen). Alleen het roestduiveltje kreeg hem te pakken (zoals dat toen nog met veel auto's het geval was)...quote:Op zondag 23 februari 2020 22:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee dan!
Ik heb 2 Alfa Romeo 33's gehad en een 147.
Met die 147 was op het gebruik na verder helemaal niets mis. Prima auto, heeft me nooit in de steek gelaten.
quote:Op zondag 23 februari 2020 22:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Alfa 33 heb ik in m'n jeugdige jaren eens in proefgereden, een 1.5 denk ik. Reed wel lekker maar uiteindelijk een '92 Corolla 1.6 XLI gekocht met 140k op de teller (en daar ruim een ton bij gereden zonder problemen). Alleen het roestduiveltje kreeg hem te pakken (zoals dat toen nog met veel auto's het geval was)...
Je moet er wat geluk mee hebben denk ik, ken ook tevreden Renault rijders. Ze bestaan
Je moet er 1 hebben die altijd de juiste olie heeft gehad, selinia 5w40 multiair.quote:Op zondag 23 februari 2020 22:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Al een aantal gevonden op Marktplaats. Donders leuke wagentjes zeg!
Maar what's the catch? Vanwaar de die je er bij postte en waarom zijn deze donders leuke wagentjes zo goedkoop?
Haha, thx!quote:Op zondag 23 februari 2020 22:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Sowieso leuk om eens te kijken (er staat uiteraard nog véél meer op YouTube)
Thx voor de tip!quote:Op maandag 24 februari 2020 05:32 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Je moet er 1 hebben die altijd de juiste olie heeft gehad, selinia 5w40 multiair.
Verder kijk als de multiair filter ook vervangen is bij de beurtjes 90% van de garages doet dat niet.
Of koop het liefste 1 waarbij de multiair unit net vervagen is!
Ook een optie, ik ga kijken.quote:Op maandag 24 februari 2020 08:46 schreef GeoffreyCLN het volgende:
Clio estate van 2013 met een 1.5 DCI motor heb je al voor minder geld en je rijdt 1:23 gemiddeld.
Ook te krijgen met 0.9 tce benzine, maar in aanschaf wellicht wat duurder.quote:Op maandag 24 februari 2020 08:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook een optie, ik ga kijken.
Ow diesel, daar rijden we bij lange na niet genoeg voor. Maar toch bedankt!
Vind ik best mooie wagens! Maar ik heb het vermeden dat het verbruik er van toch wat hoger ligt dan ik zou willen.quote:Op maandag 24 februari 2020 08:59 schreef Gnunix het volgende:
En een Saab dan? Slurpt niet AL te veel, onder de 9k, de automaten zijn geweldig en voor een beetje meer geld hejje een dikke turbo erop en 150 paarden onder de motorkap <3
M'n ouders hebben een Saab 9-3 Sport Estate, vgm kosten die dingen niet eens zo heel veel meer.. enorm veel ruimte (vind ik zelf) en dat ding gaat als een tierelier (vind ik het belangrijkste)quote:Op maandag 24 februari 2020 09:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Vind ik best mooie wagens! Maar ik heb het vermeden dat het verbruik er van toch wat hoger ligt dan ik zou willen.
Maar ik kan kijken.
Ja ik heb er al wat met > 200 PK gevonden! Meer dan 260 pk zelfs!quote:Op maandag 24 februari 2020 09:02 schreef Gnunix het volgende:
[..]
M'n ouders hebben een Saab 9-3 Sport Estate, vgm kosten die dingen niet eens zo heel veel meer.. enorm veel ruimte (vind ik zelf) en dat ding gaat als een tierelier (vind ik het belangrijkste)
hehehe IS JOUW AUTO!!!quote:Op maandag 24 februari 2020 09:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik heb er al wat met > 200 PK gevonden! Meer dan 260 pk zelfs!
Maar ik denk dat mijn voruw ze niet echt mooi zal vinden.
Gewoon een Saab nemen!quote:Op maandag 24 februari 2020 09:47 schreef oldford het volgende:
Ik zou die Saab's nou niet echt zuinig noemen.
Met een standaard motor kom je al niet verder als 1 op 10 a 11.
Opgevoerd ga je nog meer verbruiken als je het vermogen ook gebruikt.
Dan zit ja al gauw op 1 op 9.
Over de Citroen C5 met een verbruik tussen de 1 op 10 en 1 op 12 zeg je dat die niet zuinig zijn.
Wat noem je dan wel zuinig? 1 op 14, 1 op 16, etc.?
Yup, vanaf 1 op 14 begint het interessant te worden.quote:Op maandag 24 februari 2020 09:47 schreef oldford het volgende:
Ik zou die Saab's nou niet echt zuinig noemen.
Met een standaard motor kom je al niet verder als 1 op 10 a 11.
Opgevoerd ga je nog meer verbruiken als je het vermogen ook gebruikt.
Dan zit ja al gauw op 1 op 9.
Over de Citroen C5 met een verbruik tussen de 1 op 10 en 1 op 12 zeg je dat die niet zuinig zijn.
Wat noem je dan wel zuinig? 1 op 14, 1 op 16, etc.?
damn, 1 op 14?! dan moet je maar gauw die saabs wegklikken..quote:Op maandag 24 februari 2020 09:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, vanaf 1 op 14 begint het interessant te worden.
De Prius blijft nog steeds de voorkeur hebben.
Al die bakken met een TSI-blokje er in lijken lekker zuinig en toch pittig te zijn, en er zitten ook best mooie modelletjes tussen, maar als zelfs de 122PK versie hier afgeraden wordt, vallen er al flink wat auto's af.
quote:Op maandag 24 februari 2020 09:50 schreef Gnunix het volgende:
[..]
damn, 1 op 14?! dan moet je maar gauw die saabs wegklikken..
4 ton is haalbaarquote:Op maandag 24 februari 2020 08:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Thx voor de tip!
Ja ik zie er eentje met anderhalve ton op de teller en een paar met 2 ton. Dat laatste gaat me toch wel wat ver eigenlijk.
Ow dat is wel een handig overzichtje!quote:Op maandag 24 februari 2020 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan eigenlijk niet om Toyota heen
M'n volgende wordt ook weer 80% een Toyota.
M'n V50 staat niet voor niets op een magere 4,7 (al heb ik dan nog het geluk van de betrouwbaardere 5-cilinder).
https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/tests/themapaginas/auto-fiets-reizen/automankementen_2019.pdf
Maar die Alfa is natuurlijk leukerquote:Op maandag 24 februari 2020 12:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Ow dat is wel een handig overzichtje!
Dan is de Prius toch wel een stuk betrouwbaarder dan die Alfa.
Dat blijft toch wel de eerste keus!
Whehehe!quote:Op maandag 24 februari 2020 12:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Een oud verhaaltje:
Piet haalde met zijn Golf eindelijk de 1 miljoen kilometer en belde direct z'n VW garage op!
VW importeur Pon stond op de stoep, fotograaf van de krant erbij, hij kreeg van VW een hagelnieuwe Golf om dit heuglijke feit te vieren!
Jan met z'n Corolla dacht "verhip, die van mij staat op 999.997... Dan moet ik Toyota ook maar eens bellen". Hun reactie "Oké... En nu wilt u een afspraak maken voor de kleine beurt?"
Ook een serie die ik eens moet downloadenquote:Op maandag 24 februari 2020 12:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehehe!
Doet me trouwens denken aan een aflevering van Married With Children, waarin zijn auto ook de miljoen aantikte, maar hij ging er in slapen en zette hem per ongeluk in zijn slaap in de neutraal waardoor de auto begon te rollen en de teller weer op 0 kwam te staan!
Classicquote:Op maandag 24 februari 2020 12:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehehe!
Doet me trouwens denken aan een aflevering van Married With Children, waarin zijn auto ook de miljoen aantikte, maar hij ging er in slapen en zette hem per ongeluk in zijn slaap in de neutraal waardoor de auto begon te rollen en de teller weer op 0 kwam te staan!
Ja.quote:Op maandag 24 februari 2020 12:42 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Maar die Alfa is natuurlijk leuker
Ik geloof dat de eerste modelletjes van Prius wel een heel stuk minder zuinig waren dan wat de fabriek had opgegeven?quote:Op maandag 24 februari 2020 13:39 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ja.
Alfa is vast leuker, ik was vroeger dan ook een rasechte Alfist.
Maar dan ga je na jaren eens noodgedwongen met Japanner (Mitsubishi) rijden, en ineens werkt in een auto gewoon alles, niks geen rare dingen meer.
Jaren later zijn we een keer overgestapt naar Mazda, maar dat bleek achteraf een halve Ford te zijn geweest, want die had wel weer allerlei mankementjes, schakelaars die het zomaar ineens niet meer deden, een portierraam dat naar beneden donderde, van dat soort rare dingen.
Daarna twee keer een Lexus, de laatste was een GS V8.
En toen kwam de Prius, een Executive versie, met leren bekleding, solar roof, Adaptive Cruis Control, navigatie en eigenlijk alles wat je maar kon bedenken.
T.o.v. die laatste Lexus reden we met de helft van de benzine de dubbele afstand. Je moet met zo'n Prius echt moeite doen om onder de 1 op 20 te rijden, op vakantie kwamen we regelmatig zonder echt veel moeite te doen boven de 1 op 25 uit.
De grootste uitschieter was in Slovenië waar ik tien keer heb staan te tellen of het toch echt 1 op 28.4 was, ik weet nog steeds niet hoe dat kwam.
Ik had een 2009 versie.quote:Op maandag 24 februari 2020 13:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik geloof dat de eerste modelletjes van Prius wel een heel stuk minder zuinig waren dan wat de fabriek had opgegeven?
Dat bevestigt wel enigszins m'n vermoeden dat je Mazda's alleen moet kopen van na de Ford periode. Kan m'n vinger er niet op leggen maar ook m'n Volvo V50 heeft van die typische kwaaltjes die niet typisch Volvo zijnquote:Op maandag 24 februari 2020 13:39 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ja.
Alfa is vast leuker, ik was vroeger dan ook een rasechte Alfist.
Maar dan ga je na jaren eens noodgedwongen met Japanner (Mitsubishi) rijden, en ineens werkt in een auto gewoon alles, niks geen rare dingen meer.
Jaren later zijn we een keer overgestapt naar Mazda, maar dat bleek achteraf een halve Ford te zijn geweest, want die had wel weer allerlei mankementjes, schakelaars die het zomaar ineens niet meer deden, een portierraam dat naar beneden donderde, van dat soort rare dingen.
Daarna twee keer een Lexus, de laatste was een GS V8.
En toen kwam de Prius, een Executive versie, met leren bekleding, solar roof, Adaptive Cruis Control, navigatie en eigenlijk alles wat je maar kon bedenken.
T.o.v. die laatste Lexus reden we met de helft van de benzine de dubbele afstand. Je moet met zo'n Prius echt moeite doen om onder de 1 op 20 te rijden, op vakantie kwamen we regelmatig zonder echt veel moeite te doen boven de 1 op 25 uit.
De grootste uitschieter was in Slovenië waar ik tien keer heb staan te tellen of het toch echt 1 op 28.4 was, ik weet nog steeds niet hoe dat kwam.
Alsof Suzuki en Lada samen een baby kregen.quote:Op maandag 24 februari 2020 13:54 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik had een 2009 versie.
Een collega en zijn vrouw hebben er twee, een van de eerste generatie en een van de tweede, die rijden beide nog steeds probleemloos rond. Met de originele hybride accu's, alleen de start accu's zijn weleens vervangen.
Hoe het met het verbruik van die auto's staat zal ik eens navragen.
Die eerste generatie ziet er overigens wel koddig uit, maar vind ik eigenlijk gewoon echt lelijk.
[ afbeelding ]
Valt wel onder de klassiekers denk ik.
Mijn vrouw vond onze Prius gewoon mooi, en omdat die auto door iemand hier in de buurt gekocht is zien we 'm nog regelmatig.quote:Op maandag 24 februari 2020 13:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Alsof Suzuki en Lada samen een baby kregen.
De latere Prius, zeker de laatste 2 modellen, vind ik dan wel weer meevallen.
Ja dit is die ik op het oog heb:quote:Op maandag 24 februari 2020 13:54 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik had een 2009 versie.
Een collega en zijn vrouw hebben er twee, een van de eerste generatie en een van de tweede, die rijden beide nog steeds probleemloos rond. Met de originele hybride accu's, alleen de start accu's zijn weleens vervangen.
Hoe het met het verbruik van die auto's staat zal ik eens navragen.
Die eerste generatie ziet er overigens wel koddig uit, maar vind ik eigenlijk gewoon echt lelijk.
[ afbeelding ]
Valt wel onder de klassiekers denk ik.
Prima kleur ookquote:Op maandag 24 februari 2020 14:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dit is die ik op het oog heb:
[ afbeelding ]
Mooie kleur.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dit is die ik op het oog heb:
[ afbeelding ]
Ik heb volgens mij nooit een blauwe auto gehad, maar er zitten wel mooie tussen.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Prima kleur ook
Ik zoek ook meestal blauwe auto's uit
M'n 740 mis ik nog wel eens... De (groene) 940 die ik daarna had ook... Turbodruk had ik iets opgevoerd dus 200pk op de achterwielen in zo'n baksteen (Estate). Leuk bij de verkeerslichten, naast petjes in een Golf of Civic.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja die velgen vind ik ook wel lelijk, maar daar raak ik toch wel stoeprandjes mee, dus om weer mooie velgen er onder te tyfen is ook wat zonde. (Heb erg mooie velgjes onder mijn Kia, maar die zien er dus niet meer zo goed uit! )quote:Op maandag 24 februari 2020 14:07 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Mooie kleur.
Tip:
Er zitten '15 lichtmetalen velgen achter die lelijke wieldoppen, soms zitten zelfs de center caps achter die wieldoppen.
Wij hadden "17 velgen, wel mooier maar ook minder zuinig.
Toch merken we wel regelmatig dat we in de knoei komen met de Picanto, zeker als de wandelwagen mee gaat en ook boodschappen mee moeten, of we hebben een passagier mee.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kom even wat toevoegen. Als je zo weinig rijdt, dan zou ik me minder focussen op het feit dat je met die Prius zo lekker zuinig rijdt, je betaalt daarbij namelijk enorm veel meer wegenbelasting per maand dan nu met je Picanto, dus per maand ga je fiks duurder uit zijn. Lekker een klein licht karretje rijden, je spullen kun je ook prima, samen met een kind, kwijt in een klein karretje. Als je ziet wat ik allemaal in de Panda’s en de 500 kwijt kon/kan...
Joh, laat haar gewoon rijlessen nemen, dat schakelen leren is echt bij niemand een probleem (behalve bij een paar van mijn voormalige, verstandelijk beperkte, cliënten).quote:Op maandag 24 februari 2020 14:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Toch merken we wel regelmatig dat we in de knoei komen met de Picanto, zeker als de wandelwagen mee gaat en ook boodschappen mee moeten, of we hebben een passagier mee.
Verder is een automaat wenselijk voor mijn vrouw.
En @ zuinig: we willen ook zorgeloos er op uit kunnen trekken als we er zin in hebben, met name in de lente en zomer. Met vorige auto's die wat minder zuinig waren, ging ik toch vaak wel uitrekenen hoeveel het ritje zou gaan kosten en da's gewoon niet relaxed.
Zoiets moet je ook niet afzetten tegen z'n huidige Picanto maar tegen een andere auto die op z'n verlanglijstje staat.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:41 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Joh, laat haar gewoon rijlessen nemen, dat schakelen leren is echt bij niemand een probleem (behalve bij een paar van mijn voormalige, verstandelijk beperkte, cliënten).
Maare, als je ipv ¤25 per maand ¤70 per maand aan wegenbelasting aftikt, dan moet je wel heeeeel veel rijden om dat voordeel van die zuinigere Prius eruit te halen hoor. Dat zouden zelfs wij niet redden.
En je gaat toch geen andere auto aanschaffen zodat je passagiers mee kunt nemen? Je bent toch geen taxibedrijf?
Dat verschil in wegenbelasting is natuurlijk wel een goed punt.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:41 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Joh, laat haar gewoon rijlessen nemen, dat schakelen leren is echt bij niemand een probleem (behalve bij een paar van mijn voormalige, verstandelijk beperkte, cliënten).
Maare, als je ipv ¤25 per maand ¤70 per maand aan wegenbelasting aftikt, dan moet je wel heeeeel veel rijden om dat voordeel van die zuinigere Prius eruit te halen hoor. Dat zouden zelfs wij niet redden.
En je gaat toch geen andere auto aanschaffen zodat je passagiers mee kunt nemen? Je bent toch geen taxibedrijf?
Zolang je het maar van spaargeld kan doenquote:Op maandag 24 februari 2020 13:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar ik denk wel dat we "full soccer mom" zullen gaan, zodra we de financiering rond hebben!
Hehehe dat is ook wel weer een goed punt.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zolang je het maar van spaargeld kan doen
Heb ooit eens geleend voor een auto, eeuwig spijt van. De auto reed al in Turkije rond (export) en ik was nog aan het aflossen én moest ondertussen ook nog wat anders kopen.
M'n mindset is sindsdien: "als ik het kan aflossen kan ik het ook sparen".
Een huis is weer wat anders, je zou 30 jaar moeten sparen dus dan ben je onderhand 55 voor je een huis kan kopen. En een huis stijgt doorgaans ook nog wel iets in waarde dus het is niet echt een groot risico. Daarnaast heb je als je huurt ook woonlasten dus is kopen dan vaak verstandiger.quote:Op maandag 24 februari 2020 15:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Hehehe dat is ook wel weer een goed punt.
Er zijn geen schakelmomenten.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of juist niet omdat je niet veel anders gewend bent?
Het is voornamelijk het geluid en het ontbreken van duidelijke schakelmomenten
Maar ik had begrepen dat vanaf pakweg 330.000 er wel wat duurdere reparaties er aan zitten te komen?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:03 schreef Fer het volgende:
Prius kan 500000km en dan gaat hij nog niet stuk
Bij welke auto is dat niet?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 19:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar ik had begrepen dat vanaf pakweg 330.000 er wel wat duurdere reparaties er aan zitten te komen?
Weet ik veel? Ik weet de precieze kilometerstanden niet van bij welk model en type auto je problemen kunt verwachten. Daarom vraag ik het juist hier.quote:
Als je bij de 2 ton bent is dat flink afhankelijk van hoe er mee om is gegaan. En dat is altijd een gok bij tweedehands auto's. Kan overigens net zo goed bij 100.000 zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Weet ik veel? Ik weet de precieze kilometerstanden niet van bij welk model en type auto je problemen kunt verwachten. Daarom vraag ik het juist hier.
Kun je met een Prius met een kilometerstand van 2 ton snel allerlei problemen verwachten? De garage zegt dat je dus nog dik een ton probleemloos verder er mee kunt rijden en ik zou graag willen weten of dit zo'n beetje klopt of niet.
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:17 schreef Fer het volgende:
Volgens mij zit er weinig in een Prius wat een dure reparatie oplevert. Alleen de accu zal een keer stuk gaan na 12-15 jaar. Maar zelfs dat is nog te doen, in tegenstelling tot kapotte turbo of commonrail pomp.
Helder!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:22 schreef Hyperdude het volgende:
Geschiedenis waterdicht?
Zeker weten dat km. stand klopt?
Dan zou ik het wel aandurven.
Handelaar die loopt te pushen i.c.m. onduidelijkheden zou ik weglopen.
Interessant! Maar het gaat om een 10 jaar oude auto met 2 ton op de teller. Ik weet niet of ze daar ook zo'n onderhoudsplan voor hebben? Ik kan in ieder geval wel navragen van hoe en wat. Thanks!quote:Op zaterdag 28 maart 2020 21:38 schreef Hyperdude het volgende:
Misschien kan je hier nog wat mee?
https://www.toyota.nl/toy(...)erheid-controle.json
Onderhoudsplan lijkt mij vooral voor auto's binnen het Toyota-dealer-netwerk; dus niet die jij op het oog hebt. Maar ze kunnen wel meten/testen aan de accu.quote:Op zondag 29 maart 2020 10:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Interessant! Maar het gaat om een 10 jaar oude auto met 2 ton op de teller. Ik weet niet of ze daar ook zo'n onderhoudsplan voor hebben? Ik kan in ieder geval wel navragen van hoe en wat. Thanks!
Ow wacht, ik lees net dat je het hybride zekerheidscertificaat kunt krijgen als je 'm koopt. Ik zal er over navragen.quote:Op zondag 29 maart 2020 11:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Onderhoudsplan lijkt mij vooral voor auto's binnen het Toyota-dealer-netwerk; dus niet die jij op het oog hebt. Maar ze kunnen wel meten/testen aan de accu.
Als ik op de plaatjes kijk niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 07:47 schreef daNpy het volgende:
...
Is dat overigens zo een C4 waarbij het hart van het stuur niet mee draait?
Gelukkig, wat een raar idee was dat.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als ik op de plaatjes kijk niet.
Als ik de goede heb gevonden.
Oeiiiii dat is wel ff een dingetje dan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:44 schreef oldford het volgende:
Die THP staat nou niet echt bekend als probleemvrij.
Zie: https://www.techservicecenter.nl/problemen-thp-motoren/
Volgens mij is het niet direct de turbo die de oorzaak is van de problemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 15:21 schreef ToT het volgende:
Ik krijg trouwens de indruk dat turbo-motoren in het algemeen sowieso sneller wat kuren lijken te krijgen, nu ik me er meer in verdiep?
Ze maken de motoren niet precies zo dat hij na 2 ton ongeveer kapot gaat.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:11 schreef Fer het volgende:
Fabrikanten krijgen het steeds beter voor elkaar om een motor precies goed genoeg te maken, dat hij tussen de 200000-300000km probleemloos loopt en zodra de (wettelijke) garantie verloopt de kans op een defect toeneemt.
En de andere eisen nemen ook steeds toe. Een motor moet ook zuinig zijn, lage uitstoot, wel flink koppel en heel weinig onderhoud. Dat werkt elkaar en de levensduur een beetje tegen.
Haha, okee dan!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:41 schreef Fer het volgende:
Topper over 20 jaar komt hij naast de Mercedes 190, als meest oerdegelijke auto van zijn tijd.
quote:alsof je in een jaren '70 film kijkt van hoe men de toekomst er uit zag zien...
Thx!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:01 schreef Hyperdude het volgende:
Gefeliciteerd. Lijkt mij een goede keuze. Wel een echte autoverkoper getroffen , allemaal allemansvrienden.
Sinds die scène in Star Trek 5 heb ik daar weinig behoefte meer aan!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 20:43 schreef Hyperdude het volgende:
Nog een luitenant Uhura in de kofferbak gevonden?
Haha. Uiteraard is dat allemaal gewoon betaald hequote:Op dinsdag 31 maart 2020 19:25 schreef ToT het volgende:
En een super vriendelijke, leuke verkoper die ook nog eens een half jaar garantie en een kleine beurt er altijd standaard bij doet zonder extra kosten!
Dan ben je wel te dom om te poepenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 21:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Haha. Uiteraard is dat allemaal gewoon betaald he
Zo kreeg mijn schoonpa bij aanschaf van een 2e hands auto een (vaste) trekhaak onder zijn auto, voor maar 500 ipv 1000 euro!!!!!
Nou, goede deal dacht hij, een auto kopend van 35 duizend euro en een trekhaak van 200 euro voor 500 extra afrekenend
Die haak kon er echt wel af, en een afneembare ook wel voor dat geld
Sja, gewoon goed gelovig en niet afdingen. Kopen ook een keuken voor de prijs die op de offerte staat. Dan betaal je ook de helft teveel.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dan ben je wel te dom om te poepen
Klopt #ALTIJDREADYquote:Op dinsdag 31 maart 2020 22:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sja, gewoon goed gelovig en niet afdingen. Kopen ook een keuken voor de prijs die op de offerte staat. Dan betaal je ook de helft teveel.
quote:Op vrijdag 3 april 2020 16:39 schreef ToT het volgende:
...
Rijdt echt lekker, en die Power-stand vind ik ook heel plezierig. Trekt lekker op daarmee!
Whehe!quote:Op vrijdag 3 april 2020 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wel jammer dat benzine nu niks kost.
Nog niet, maar ik heb een half jaar garantie en zit er aan te denken het idd ergens te laten testen.quote:
Damn, verschilletje dan zeg!quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:48 schreef oldford het volgende:
Na een kilometertje is wel heel erg snel om weer over te schakelen op benzine.
Het bereik voor het model tot 2016 wordt opgegeven als 16-24 kilometer.
Vanaf 2016 voor de 2e generatie zou het bereik zelfs 40 kilometer zijn.
Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius_Plug-in_Hybrid
N.B.: Hoeveel is dat kilometertje exact? 1, 2, 3 kilometer?
Ow tof hee, feli!quote:Op donderdag 9 april 2020 23:13 schreef CoExist het volgende:
Gefeliciteerd met je Prius!
Ik heb gister mijn Toyota Prius 1.8 Comfort Top 5 Edition (2012) opgehaald.
Moest een beetje aan het idee wennen omdat ik eigenlijk van hogere SUV auto’s houd. Wilde in eerste instantie een Nissan Juke automaat.
Maar de betrouwbaarheid en zuinigheid van Toyota hebben mij over de streep getrokken.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |