Ja die problemen doen zich vooral voor bij de 160PK versie, voor zover ik heb begrepen?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:28 schreef rboy14 het volgende:
Volgens mij zit je bij een golf van die jaren met een tsi motor in de verkeerde jaren. Olieverbruik en problemen met de distributieketting. (https://www.multimerk.nl/(...)bij-de-1-4-tsi-motor)
Qua betrouwbaarheid zou ik voor de Toyota gaan.
Hebben we ook naar gekeken! Alleen zuipen die wel weer aardig en is de automaat een 4-bak die vaak te lang in een versnelling blijft hangen terwijl hij al hoog in de toeren zit?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:31 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik zou met dat budget eerder voor een Citroën C5 station gaan.
Die tsi van golf is niet geweldig en de auris is een cvvt bak.
Ow, mijn vrouw zat aan een Astra te denken, maar die vind ik weer minder interessant.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:58 schreef Piles het volgende:
Sinds een paar weken een Auris TS (station) uit 2014. Geweldig ding
Sommige mensen klagen over de CVT-bak, dat ie loeit bij volgas. Dat dat elke auto, alleen bij de Auris valt het op omdat ie bij normaal gebruik zo stil is
Al kwam ik uit een Astra uit 2004 met de kutste semi-automaat ever, dus alle nieuwere auto's zijn een enorme verbetering
Ook gekeken naar een Golf en nieuwere Astra (beide station), maar vanwege het betrouwbare imago van Toyota toch voor de Auris gegaan.
Techniek komt uit de Prius, en die heeft zich inmiddels wel aardig bewezen dacht ik zo
Klopt. Toen ik die Astra kocht wist ik nog niks van automaten, maar een robotbak komt er nu nooit meer.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:24 schreef Sounddragon het volgende:
De robotbakken van Opel zijn drama idd. vorige week reed ik in een 2016 Astra, en dat ding schakelt net zo traag als een Meriva.. Een robotbak is eigenlijk ook geen automaat vind ik.
Haha! Nee Astra's van 2010 vind ik niks, en sowieso willen we wat zuinigs.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Klopt
Ik zou er van weg blijven, maar ga vooral proefrijden natuurlijk.
niet hetzelfde, maar wel soortgelijk als dat ding wat smart toen had (of wellicht nog steeds heeft).. het is gewoon een systeem wat de handbak automatich bedient, dus het koppelt, schakelt en ontkoppelt, en dat zonder al te veel haast.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:56 schreef ToT het volgende:
Robotbak is dat Easytronic systeem? Ik ken het verder niet, maar dat is dus een no-go?
Ik heb in het verleden een Smart Roadster gehad. Mijn hemel, DIE dingen schakelen kut zeg!
Oefffff dat haatte ik echt!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet hetzelfde, maar wel soortgelijk als dat ding wat smart toen had (of wellicht nog steeds heeft).. het is gewoon een systeem wat de handbak automatich bedient, dus het koppelt, schakelt en ontkoppelt, en dat zonder al te veel haast.
Geen flauw idee, klinkt als een CVT systeem.. Mercedes heeft dat o.a. in de B.. rijdt wel als een automaat op zich, maar toch net effe anders.. Jij trapt het gas in, de motor draait dan op een bepaald toerental, en daar doet de bak trekkracht van maken en opschakelen.. het toerental blijft dan de hele tijd een soort van constant.. best apart, maar het rijdt niet echt verkeerd.. het is 'anders'.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Oefffff dat haatte ik echt!
Die Toyota's hebben zo'n systeem dat zelf het toerental aanpast of zo, begreep ik. Heel andere manier van schakelen, en veel soepeler?
Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen flauw idee, klinkt als een CVT systeem.. Mercedes heeft dat o.a. in de B.. rijdt wel als een automaat op zich, maar toch net effe anders.. Jij trapt het gas in, de motor draait dan op een bepaald toerental, en daar doet de bak trekkracht van maken en opschakelen.. het toerental blijft dan de hele tijd een soort van constant.. best apart, maar het rijdt niet echt verkeerd.. het is 'anders'.
Top!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:09 schreef Legatus het volgende:
Auris hybride TS (station) 2014 sinds paar maanden. Super tevreden mee.
We hebben een budget van < 9k.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:27 schreef Piles het volgende:
Neem een TS, die heeft een veel mooiere achterkant
En je kan er ook nog wat in kwijt
Of wil je perse een hatch?
Dan moet je iets aan je budget doen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:11 schreef ToT het volgende:
...
Maar buiten die achterkant vind ik het er verder prima uitzien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar CVT werkt prima, moet je alleen wel aan wennenHow do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan moet je iets aan je budget doen.Haha, da's ook wel een stevige kont ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar CVT werkt prima, moet je alleen wel aan wennen
Ik heb net inlichtingen ingewonnen bij een garage hoeveel ik voor mijn Kia zou krijgen als ik een Prius zou kopen. Ze bieden ¤5000 terwijl een andere garage ¤5500 bood als we een Cheverolet Cruze zouden kopen waar we ook interesse in hadden, maar die verbruikt een stuk meer. Verder een super goede auto en we rijden momenteel ook niet echt veel, maar we willen wel zorgeloos ff naar België of Duitsland kunnen tuffen voor een dagje uit.
Chevy Cruze is een boat anchor.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, da's ook wel een stevige kont ja!
Ik heb net inlichtingen ingewonnen bij een garage hoeveel ik voor mijn Kia zou krijgen als ik een Prius zou kopen. Ze bieden ¤5000 terwijl een andere garage ¤5500 bood als we een Cheverolet Cruze zouden kopen waar we ook interesse in hadden, maar die verbruikt een stuk meer. Verder een super goede auto en we rijden momenteel ook niet echt veel, maar we willen wel zorgeloos ff naar België of Duitsland kunnen tuffen voor een dagje uit.
Yup, daar heb ik een blauwe versie van gevonden, 500 euro goedkoper en dichter in de buurt.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Chevy Cruze is een boat anchor.
Ik zou zoiets halen.
https://www.autowereld.nl(...)3018870/details.html
incl. jippig pookje
Gelukkig zijn ze nu net dicht, en kan je er nog even goed over nadenken.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, daar heb ik een blauwe versie van gevonden, 500 euro goedkoper en dichter in de buurt.
Haha inderdaad.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gelukkig zijn ze nu net dicht, en kan je er nog even goed over nadenken.
Of juist niet omdat je niet veel anders gewend bent?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha inderdaad.
Ach sowieso wil ik wel binnenkort ff kijken naar hoe zo'n ding er van binnen uit ziet, of er een wandelwagen achterin past en hoe het rijdt.
Als die CVT inderdaad zo anders rijdt, kan het misschien wat verwarrend voor mijn vrouw zijn als ze haar rijbewijs heeft gehaald?
Ahhhh okee!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of juist niet omdat je niet veel anders gewend bent?
Het is voornamelijk het geluid en het ontbreken van duidelijke schakelmomenten
De truuk is "doen alsof", en intussen lekker goedkoop nutteloze "schone" kms. maken.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:10 schreef ToT het volgende:
Maar met zo'n Prius, moet je dan ook de hele tijd pretentieus gaan roepen dat je een deel van de oplossing bent i.p.v. het probleem, en dat je boomers heel boos moet gaan aankijken, of is dat slechts optioneel?
Whehehe, mij gaat het er alleen om dat het betrouwbaar en voordelig rijdt en een beetje aardig uitziet. Oh ja, en hij moet genoeg ruimte hebben, maar ik heb inmiddels al fotosessies gezien van dat er van alles in gepropt werd.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De truuk is "doen alsof", en intussen lekker goedkoop nutteloze "schone" kms. maken.
Betrouwbaar en saaiquote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehehe, mij gaat het er alleen om dat het betrouwbaar en voordelig rijdt en een beetje aardig uitziet. ...
Ik check!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Betrouwbaar en saai
Dit model zou ik kiezen:
Nou ja kijk, dat laatste is idd wel een dingetje wat ik in gedachten houd bij het uitzoeken van een auto.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:49 schreef Hyperdude het volgende:
Spannend is wel voorbij met een Prius. Dubbele espresso als je een nieuw zuinigheidsrecord voor jezelf hebt gescoord; spannender wordt het niet meer.
Boeien, je mag toch nog maar 100
In de prijsklasse waarin we kijken heeft een Prius een mooier interieur dan een Auris, en die extra ruimte is ook wel fijn. (En het heeft die lelijke kont niet.)quote:Op zaterdag 22 februari 2020 20:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zou ook kijken naar een Toyota Auris of desnoods een Hyundai i20.
Saai maar betrouwbaar.
Wil je iets ruimer en zuiniger, kijk gerust naar een Prius. Als je er in zit zie je er toch niets van
Mijn volgende wordt mogelijk een Corolla of Prius van de laatste generatie, als m'n V50 2.4 het nog even volhoudt (heeft helaas afgelopen jaar ook aardig wat geld gekost).
Snelle, sportieve auto's zijn leuk als je jong bent. Zodra je blij wordt van een Airfryer ben je op de leeftijd dat je gerust voor een Prius kan gaan
Ik noemde de i20 omdat die wel een beetje geleend is van de Golf qua uiterlijkquote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:27 schreef ToT het volgende:
[..]
In de prijsklasse waarin we kijken heeft een Prius een mooier interieur dan een Auris, en die extra ruimte is ook wel fijn. (En het heeft die lelijke kont niet.)
Een airfryer heb ik gehad, maar die heb ik maar een paar keer gebruikt en toen weggegeven.
Ja het liefst zou ik best wel weer een lekker snelle bak hebben, maar ik krijg altijd zo veel bekeuringen daarmee! En hoog ook!
En zoals gezegd vind ik met een maximumsnelheid (die binnenkort bijna overal gaat gelden) van 100 km/u het zonde om een benzineslurpend scheurijzer te kopen die misschien ook stevig afgeragd is.
Een i20 is meteen wel HEUL erg sloom!
Ja de buitenkant is wel aardig belangrijk (ook met de Golfjes die ik op het oog heb, heb ik gekeken naar de kleur en de velgen versus een eventueel luxer interieur en extra;s), maar de prestaties vind ik ook wel belangrijk. Als je 45 bent en een gezinnetje hebt is het leven nog niet echt meteen voorbij!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik noemde de i20 omdat die wel een beetje geleend is van de Golf qua uiterlijk
En tegelijk ook een prima auto die op kwaliteit momenteel wint van de Europese merken.
Maar Toyota heb ik ook een trede hoger staan.
Weinig mis mee en rijdt echt lekkerquote:Op zaterdag 22 februari 2020 16:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Top!
Ja da's een nieuwer en mooier model.
Maar dit is toch echt niet meer van deze tijd?
[ afbeelding ]
(Ff foto van een willekeurige schadebak.)
Maar buiten die achterkant vind ik het er verder prima uitzien!
Jij hebt dit ouder model?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:42 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Weinig mis mee en rijdt echt lekker
Uiteraardquote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja de buitenkant is wel aardig belangrijk (ook met de Golfjes die ik op het oog heb, heb ik gekeken naar de kleur en de velgen versus een eventueel luxer interieur en extra;s), maar de prestaties vind ik ook wel belangrijk. Als je 45 bent en een gezinnetje hebt is het leven nog niet echt meteen voorbij!
Heldere taal, thx!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:42 schreef Fer het volgende:
Toyota HSD is de meest bullitproof aandrijving die er is.
Die accu wordt alleen rond de 50% lading gebruikt en gaat vrijwel 15 jaar 500000km mee. Versnellingsbak zo simpel, kan niet kapot. En de rest van de motor is ook vrij traditioneel eenvoudig. Heeft weinig te lijden.
VW TSI met DSG is niet slecht, maar er zitten wat zwakke punten in, waardoor je vroeg of laat tegen wat hogere reparatiekosten aan loopt.
Nee, niet meer. Maar zijn gewoon betrouwbare auto's. Rijden fijn en je kan er nog eens wat in kwijt. Zorg wel dat je cruisecontrol hebtquote:
Ow ff opgezocht voor je dat plaatje postte, maar dat zijn wel mooie bakken ja, hoewel wij ons hooguit een model uit 2011 kunnen veroorloven. Wel meteen eentje met 150 pk, zo op Autotrader te zien.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 21:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteraard
Mazda 3 (2013 en later als ik me niet vergis) vind ik overigens ook best te pruimen. En hun benadering met SkyActive (niet downsizen maar juist compressie verhogen) lijkt ook goed uit te pakken
Voordeel is ook dat deze modellen niet meer op het Ford platform staan (waar mijn V50 helaas ook wat probleempjes van heeft, al stuurt het wel strak).
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |