abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 februari 2020 @ 11:05:12 #26
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_191628118
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, precies dit dus.

Zelf een enorm probleem laten ontstaan en groeien, en dan het lef hebben om 'aan de alarmbel te trekken'.

Wat dachten ze dat er ging gebeuren bij continue geen melding maken? Dat het probleem zich op magische wijze zelf oplost?

Bizar.
Ze krijgen betaald per leerling, als driekwart dan voor langere tijd opgesloten zit moet je wel erg radicaal gaan snijden in de uitgaven.
pi_191628252
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:55 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]

Waar heb jij het in vredesnaam over? :?
Wat doe jij op een debatforum, als je nog niet eens zelf denken kan en niet eens begrijpend lezen kan of bewust niet wil. Ikzelf denk dat het laatste het geval is.
pi_191628283
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar kan ik dat soort scholen vinden dan?
Is dit relevant?
pi_191628378
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 11:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ze krijgen betaald per leerling, als driekwart dan voor langere tijd opgesloten zit moet je wel erg radicaal gaan snijden in de uitgaven.
Heeft denk ik eerder met een eng en verblindend messias-complex te maken. Het idee dat wanneer die enorm empathische docenten maar genoeg aandacht en liefde geven, ze het tij kunnen keren bij die problematische leerlingen. Dat ze zo'n leerling kunnen redden.

Daarbij compleet de veiligheid van de rest negerend.

Wel weer raar dat er geen enkele docent is die het daar niet mee eens is en anoniem melding maakt. Raar dat normale ouders hun kinderen niet van school halen en massaal klachten indienen over de schoolleiding mbt het in gevaar brengen van leerlingen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_191628390
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Heb jij geen zin om eens bij te klussen als vo docent? Kunnen ze je meteen leren dansen, want dat is hoe dat gaat.
Ik weet niet hoe dat gaat want als ik vraag aan "ervaringsdeskundigen" waar ik dit soort scholen kan vinden schijnt dat niet relevant te zijn...
pi_191628403
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 11:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe dat gaat want als ik vraag aan "ervaringsdeskundigen" waar ik dit soort scholen kan vinden schijnt dat niet relevant te zijn...
Achterstandsbuurten. The ghetto.

"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 22 februari 2020 @ 11:33:43 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191628429
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:01 schreef timmmmm het volgende:
lol, wat een kneuzenkermis. Gevel opgeblazen, geladen vuurwapens, leerlingen die opgewacht worden voor een 'hit', en meerdere 'steekincidenten' en dan weigeren aangifte te doen 'om leerlingen in bescherming te nemen'

Dan ben je toch wel heel brutaal als je dan in hetzelfde artikel zegt geen hulp van politie te krijgen.
Ik begrijp hier ook he-le-maal niets van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191628442
@fathank Nederlanders?
  zaterdag 22 februari 2020 @ 11:38:39 #34
346939 Janneke141
pi_191628467
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, precies dit dus.

Zelf een enorm probleem laten ontstaan en groeien, en dan het lef hebben om 'aan de alarmbel te trekken'.

Wat dachten ze dat er ging gebeuren bij continue geen melding maken? Dat het probleem zich op magische wijze zelf oplost?

Bizar.
Ik geloof als geen ander in tweede kansen en positieve benaderingen, maar ook die visie valt of staat bij consequent handhaven als ze toch over de/je grenzen heen gaan.

Voor zover ik het van mijn zijlijn kan beoordelen maakt deze school (scholenkoepel) daar verkeerde keuzes in. Maar het neemt niet weg dat de leraren niet in rijen staan te dringen om hier te mogen werken, en dat het dus ook mét fatsoenlijk beleid waarschijnlijk al ondoenlijk is om deze categorie jongeren op maat te bedienen. Vergeet niet dat je dit als school voor een groot deel alleen mag doen, want van het thuisfront hoef je vaak maar weinig ondersteuning te verwachten.

Het is makkelijk om dit alleen maar op het schoolbestuur of het personeel te gooien. Hier zit een groter probleem achter.
pi_191628573
Is het goed te praten? Ik weet het niet, ik denk het wel. De justitiële molen is nou niet per definitie een oplossing.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 11:52:03 #36
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_191628605
Amsterdam en Rotterdam... ik weet alweer genoeg.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191628619
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 11:52 schreef PzKpfw het volgende:
Amsterdam en Rotterdam... ik weet alweer genoeg.
Echt hè?! Utrecht _O_
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:06:29 #38
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_191628750
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 11:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar het neemt niet weg dat de leraren niet in rijen staan te dringen om hier te mogen werken, en dat het dus ook mét fatsoenlijk beleid waarschijnlijk al ondoenlijk is om deze categorie jongeren op maat te bedienen.
Wat is oorzaak en wat is gevolg? Ik zou ook niet voor een baas willen werken die niet eens aangifte wil doen als ik in zijn pand in dienst voor hem neergestoken word.

Natuurlijk zijn het probleemjongeren en zullen incidenten zich voor blijven doen, maar goed gedrag moet je óók afdwingen bij leerlingen, dat hoef ik jou niet uit te leggen denk ik. Als je op dat gebied je handen in de lucht gooit bij misdrijven en er niet eens melding van maakt, creëer je zelf het klimaat dat je medewerkers daar slachtoffer van worden en ia het logisch dat men niet in de rij staat. Ik vind het bizar dat ze de veiligheid van een misdadiger boven dat van overige leerlingen en personeel stellen
Laffe huichelaar
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:12:13 #39
346939 Janneke141
pi_191628816
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat is oorzaak en wat is gevolg? Ik zou ook niet voor een baas willen werken die niet eens aangifte wil doen als ik in zijn pand in dienst voor hem neergestoken word.

Natuurlijk zijn het probleemjongeren en zullen incidenten zich voor blijven doen, maar goed gedrag moet je óók afdwingen bij leerlingen, dat hoef ik jou niet uit te leggen denk ik. Als je op dat gebied je handen in de lucht gooit bij misdrijven en er niet eens melding van maakt, creëer je zelf het klimaat dat je medewerkers daar slachtoffer van worden en ia het logisch dat men niet in de rij staat. Ik vind het bizar dat ze de veiligheid van een misdadiger boven dat van overige leerlingen en personeel stellen
Het is voor een klein deel oorzaak en voor een groter deel gevolg. Ook met beleid is deze doelgroep moeilijker dan de populatie van het Stedelijk Lyceum, en in tijden van lerarentekorten hebben docenten dus wat te kiezen. Dan zijn er toch een hoop mensen die de makkelijkere route kiezen, of die het werken met moeilijke jongeren sowieso al niet aankunnen.

Het tweede deel van je post ben ik volledig met je eens trouwens.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 12:14:53 #40
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191628853
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 11:35 schreef Nober het volgende:
@:fathank Nederlanders?
Wat heb ik hier mee te maken :?.

Ik zit niet in het onderwijs, heb geen kinderen en kom er ook niet uit de buurt.

Scholen die geen aangifte doen als ze een doorgelaten pistool vinden :').

Wel grote kans dat er Nederlanders bij zitten, al dan niet 3e of 4e generatie niet-westerse allochtoon. Maar dat zijn gewoon Nederlanders volgens de statistieken.

Maar ik denk dat je graag wil horen dat het Marokkanen zijn, of zit ik mis?

[ Bericht 16% gewijzigd door fathank op 22-02-2020 12:34:41 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191631898
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 11:14 schreef torentje het volgende:

[..]

Wat doe jij op een debatforum, als je nog niet eens zelf denken kan en niet eens begrijpend lezen kan of bewust niet wil. Ikzelf denk dat het laatste het geval is.
Ik probeerde voorzichtig uit te vogelen waarom je altijd van volslagen debiele dingen post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')