Mooi ook hoe t RIVM er mee omgaatquote:Op zaterdag 22 februari 2020 08:27 schreef TLC het volgende:
Oh oeps
https://nos.nl/artikel/23(...)maar-vier-weken.html
![]()
Incubatietijd is dus niet 2 maar 4 weken![]()
Ben wel klaar met die tent zegquote:Is het nieuwe coronavirus (COVID-19) ernstiger dan een gebruikelijke griep?
Dat weten we nog niet goed. De officiële cijfers van dit moment lijken niet heel verontrustend.
Zijn de teruggekeerde Nederlanders getest, of alleen onderzocht?
De Nederlanders zijn bij terugkeer onderzocht. De GGD houdt in de gaten of zij symptomen krijgen. Zolang ze geen symptomen hebben, is er geen reden om een test af te nemen.
Kan iemand zonder symptomen het nieuwe coronavirus (COVID-19) overdragen?
Het nieuwe coronavirus wordt overgedragen door hoesten en niezen. Tot nu toe lijkt de overdracht van het virus door iemand zonder deze klachten een zeer beperkte rol te spelen.
Is de incubatietijd niet veel langer dan 14 dagen?
De berekende incubatietijd is al lang stabiel. De incubatietijd is berekend met de gegevens van veel patiënten. Deze varieert van 2 tot 12 dagen. Voor de zekerheid gebruiken we 14 dagen. Mocht er iemand melding maken van een langere incubatietijd, zou er ook sprake kunnen zijn van een onopgemerkt contact dat tussendoor plaatsvond, waardoor de incubatietijd alleen langer lijkt.
the china waytwitter:2018you333 twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 08:01:17停車檢查😳😳 https://t.co/PX2F1AdwUZ reageer retweet
https://eu.usatoday.com/s(...)-cleared/4834124002/quote:CDC: Westerdam passenger 'never had coronavirus to our knowledge' after cruise ship chaos
After chaos for a cruise ship of passengers and crew, an 83-year-old American woman who was said to have tested positive for coronavirus in Malaysia "never had coronavirus to our knowledge," the CDC told USA TODAY late Friday.
"I have confirmed that all the passengers were tested, and they have come back negative for coronavirus, including the person who initially tested positive," said CDC spokesperson Richard Quartarone. He added that the hospitalized woman "may have had a respiratory illness, but if she did, it was not COVID-19."
't Valt me alleszins mee dat de NOS hier gewoon over bericht en ook de aandacht vestigt op de afwijkende stellingname door het RIVM. (Al werd er natuurlijk al eerder gesproken van een incubatietijd van in bepaalde gevallen 24 dagen en is langer dan 14 dagen dus niet een heel nieuw geluid..)quote:Op zaterdag 22 februari 2020 08:27 schreef TLC het volgende:
Oh oeps
https://nos.nl/artikel/23(...)maar-vier-weken.html
![]()
Incubatietijd is dus niet 2 maar 4 weken![]()
Laten we het hopen. Dan zitten we natuurlijk nog wel met de Diamond Princess cruise gangers.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 08:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://eu.usatoday.com/s(...)-cleared/4834124002/
Ben het er mee eens hoor, maar hier in NL wordt je al scheef aangekeken als je ziek bent. Dan heb je hier nog sociale zekerheid.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 06:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er zijn wel wat zaken die we van dit drama kunnen leren:
1) Blijf thuis als je ziek bent, blijf thuis als je het niet kunt laten om over alles en iedereen te hoesten. You are not that fucking important, sunshine.
Het is alleen zo triest dat de NL overheid die cijfers van china voor zoete koek slikt. De mortuariums kunnen daar de vraag niet aan. Nou, die officiele gevallen stellen niet veel voor. De realiteit zal dus veel erger zijn.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 04:17 schreef Drugshond het volgende:
Iets zegt me dat China het niet begrepen (lies, lies) heeft. En nu het feest echt gaat beginnen. Wat ik al voorspelde.
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 09:07 schreef vosss het volgende:
Ik verwacht binnen nu en 2 weken een complete clusterfuck in Nederland.
De komende dagen zijn in heel Limburg en Brabant tienduizenden mensen bij elkaar op diverse plekken in de provincies met allerhande evenementen en alle kroegen barsten uit hun voegen de komende 5 dagen.
Misschien dus wel de laatste carnaval/vastelaovend die we kunnen vieren, dus ik zou zeggen tegen iedereen die het viert:
Maak er een mooi feestje van![]()
Ik hoop niet dat die kindjes in de jeugd-optocht vanmiddag weg waaien.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 09:07 schreef vosss het volgende:
Ik verwacht binnen nu en 2 weken een complete clusterfuck in Nederland.
De komende dagen zijn in heel Limburg en Brabant tienduizenden mensen bij elkaar op diverse plekken in de provincies met allerhande evenementen en alle kroegen barsten uit hun voegen de komende 5 dagen.
Misschien dus wel de laatste carnaval/vastelaovend die we kunnen vieren, dus ik zou zeggen tegen iedereen die het viert:
Maak er een mooi feestje van![]()
Iran heeft in een groot gebied een land klimaat en is nu nog niet echt warm op de meeste plaatsen. Een graad of 13 overdag in Teheran.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 02:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Temp moet ver boven de 40 graden zijn vermoedelijk. Zie Iran en Singapore waar het zich ondanks de hogere temperaturen verspreid. Geen idee welke expert dat verkondigd maar vermoed dat het gelul in de ruimte is.
Wat de fuck is daar aan de hand? Zouden ze een superspreader in die cult hebben gehad? Of je zou bijna denken dat die cult opdracht heeft gekregen het te verspreidenquote:Op zaterdag 22 februari 2020 09:09 schreef crystal_meth het volgende:
Totaal aantal gevallen in Zuid Korea: 433.
Zuid-Korea is nog wel steeds Azië. De mensen zullen daar toch eerder akkoord gaan met ingrijpende maatregelen. Het is vooral Noord-Amerika en veel Europese landen waar zoiets niet wordt geaccepteerd.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 09:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat de fuck is daar aan de hand? Zouden ze een superspreader in die cult hebben gehad? Of je zou bijna denken dat die cult opdracht heeft gekregen het te verspreiden
Zuid-Korea wordt erger dan China, de overheid kan daar niet zoveel draconische maatregelen treffen als in China.
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 09:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat die kindjes in de jeugd-optocht vanmiddag weg waaien.
Dankje!quote:
De meeste nieuwe gevallen zijn leden van die cult denk ik.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 09:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat de fuck is daar aan de hand? Zouden ze een superspreader in die cult hebben gehad? Of je zou bijna denken dat die cult opdracht heeft gekregen het te verspreiden
Zuid-Korea wordt erger dan China, de overheid kan daar niet zoveel draconische maatregelen treffen als in China.
https://www.straitstimes.(...)k-is-the-devils-deedquote:Op zaterdag 22 februari 2020 09:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En zie daar waarom alle geloven achterlijk zijn en afgeschaft dienen te worden.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 09:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.straitstimes.(...)k-is-the-devils-deed
Ze denken dat het een daad van de duivel is. Volgens dit artikel dan toch.
En dan gaan ze samen met de zieken bidden om genezing?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 09:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.straitstimes.(...)k-is-the-devils-deed
Ze denken dat het een daad van de duivel is. Volgens dit artikel dan toch.
Ja, en het ergste is dat ze dan heel dicht op elkaar zitten, en daarna weer gewoon naar buiten gaan. Tenminste dat had ik ergens gelezen. Maar ik weet echt niet meer waar.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 09:50 schreef Benger het volgende:
[..]
En dan gaan ze samen met de zieken bidden om genezing?
In Tehran was het gisteren 12 graden. Het loopt nu even op naar 18, daarna dropt het weer naar 10 graden.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 02:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Temp moet ver boven de 40 graden zijn vermoedelijk. Zie Iran en Singapore waar het zich ondanks de hogere temperaturen verspreid. Geen idee welke expert dat verkondigd maar vermoed dat het gelul in de ruimte is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |