abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 februari 2020 @ 02:16:51 #101
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191625650
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 02:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Temp moet ver boven de 40 graden zijn vermoedelijk. Zie Iran en Singapore waar het zich ondanks de hogere temperaturen verspreid. Geen idee welke expert dat verkondigd is vermoed dat het gelul in de ruimte is.
Het was Trump (geen grap) _O-
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191625668
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 02:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

nee maar hij is in de war, over de begrafenis en de kerk. Ik denk dat de begrafenis (of iig de ceremonie) in het ziekenhuis was. Daarom zoveel cases in dat ziekenhuis nu.
Ik ben dan ook in de war, en ik heb slaap maar ik dacht dat hij zei dat iemand uit die kerk in dat ziekenhuis zijn begrafenis had gehad.

Toen dacht ik " nee, dat zal ik wel verkeerd hebben verstaan>"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191625684
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 02:16 schreef Digi2 het volgende:

Temp moet ver boven de 40 graden zijn vermoedelijk. Zie Iran en Singapore waar het zich ondanks de hogere temperaturen verspreid. Geen idee welke expert dat verkondigd maar vermoed dat het gelul in de ruimte is.
Er is wel een verschil, bij 20 graden blijft het virus tot 5 dagen actief op objecten, bij 5 graden tot 28 dagen.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 02:19:28 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191625685
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 02:18 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik ben dan ook in de war, en ik heb slaap maar ik dacht dat hij zei dat iemand uit die kerk in dat ziekenhuis zijn begrafenis had gehad.

Toen dacht ik " nee, dat zal ik wel verkeerd hebben verstaan>"
Ik ben bij een begrafenis aanwezig geweest in Korea, dat was in een ziekenhuis. De familie is daar dan ook 2-3 dagen. Was voor mij ook vrij apart eerst maar zo gaat dat daar meestal. Ze hebben er speciale ruimtes voor.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191625686
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 02:13 schreef joyvke het volgende:
Stomme gedachte, maar zou een sauna (uitzweten) niet goed zijn voor dit soort virussen? ._./
In de sauna is het ongeveer 90 graden. Maar je mag niet in een sauna als je koortst hebt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 02:24:02 #106
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191625733
Wel een goed punt kwam er in dat artikel langs. Als je steden in lockdown zet gaan mensen dat verwachten, en dus als er een lockdown dreigt te komen, krijg je een enorme uitstroom van mensen. Dat verergerd de zaak alleen maar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191625876
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 02:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Godverdomme man. De hele familie van m'n vriendin woont in Zuid Korea... En ze zijn al niet in een al te beste fysieke staat...
Join the club. Opa en oma wonen op het platte land. Minder kans op infectie, dun bevolkt. Broers en zussen wonen in grote steden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_191625940
globaltimesnews twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 02:45:46 As of Saturday, more than 20,000 #COVID19 patients in #China have been discharged from hospitals after recovery. February 21 is the 10th consecutive day that saw the discharge of over thousand patients, with 2393 cases. https://t.co/s4VOubnxoi reageer retweet
pi_191626058
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 02:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Temp moet ver boven de 40 graden zijn vermoedelijk. Zie Iran en Singapore waar het zich ondanks de hogere temperaturen verspreid. Geen idee welke expert dat verkondigd maar vermoed dat het gelul in de ruimte is.
Het gaat niet om het doden van het virus, het gaat om het tegengaan van verspreiding van het virus. Dat gaat via druppeltjes, en die verspreiden zich prima wanneer het koeler is.

Ik vermoed dat de idioot koele airconditioning in Singapore achter de besmettingen zit.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 22 februari 2020 @ 04:13:51 #110
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 04:17:01 #111
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191626438
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 04:17 schreef Drugshond het volgende:
Iets zegt me dat China het niet begrepen (lies, lies) heeft. En nu het feest echt gaat beginnen. Wat ik al voorspelde.
Zou me niet verbazen als China hier het sterkst uit komt. Andere landen beginnen de Chinese aanpak over te nemen, maar zo ver als China zullen ze niet gaan. Quarantaine op het werk bvb, zodat de fabrieken weer kunnen opstarten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191626549
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 05:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zou me niet verbazen als China hier het sterkst uit komt. Andere landen beginnen de Chinese aanpak over te nemen, maar zo ver als China zullen ze niet gaan. Quarantaine op het werk bvb, zodat de fabrieken weer kunnen opstarten.
Er zijn wel wat zaken die we van dit drama kunnen leren:
1) Blijf thuis als je ziek bent, blijf thuis als je het niet kunt laten om over alles en iedereen te hoesten. You are not that fucking important, sunshine.
2) Handen schudden? Liever niet.
3) In Oost-Azie is het heel normaal om met mondkapjes rond te lopen als je verkouden bent. Mijn ervaring is dat het nog werkt ook.
4) Kan die airconditioning uit? Een ventilator werkt ook, is goedkoper en beter voor het milieu.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_191626598
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 02:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Temp moet ver boven de 40 graden zijn vermoedelijk. Zie Iran en Singapore waar het zich ondanks de hogere temperaturen verspreid. Geen idee welke expert dat verkondigd maar vermoed dat het gelul in de ruimte is.
Ik vermoed dat het als volgt werkt. Biologische processen verlopen vaak sneller bij hogere temperaturen. Als een virus bevriest kan het meer dan 700 jaar overleven. Hoe dichter bij de nul hoe langzamer het virus veroudert en sterft. Buiten het lichaam kan het virus zich niet vermeerderen en wordt dus langzaam onschadelijk. Hoe hoger de temperatuur, hoe sneller dit gaat. Hoe hoger de omgevingstemperatuur, hoe minder besmettelijk een virus dus is. Dit virus is echter zo besmettelijk dat een hogere omgevingstemperatuur volgens mij nooit het verschil gaat maken. Mogelijk heeft Trump zich door een deskundige laten adviseren, maar ik denk niet dat hij er zelf veel verstand van heeft.
In een lichaam wat warmer is dan de omgeving sterft een virus dus sneller dan in de omgeving, maar het kan zich daar wel vermeerderen. Heb je koorts, dan sterft het virus nog iets sneller.
pi_191626846
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 02:01 schreef Za het volgende:

[..]

Deze thread voldoet niet meer voor al deze landen.

Wanneer je kijkt naar het cruiseboot gebeuren, een grof schandaal, zoveel onwetendheid, dat alleen al is/was een thread op zich, per boot.

Nu loopt alles door elkaar, men discussieert door elkaar heen over 20 verschillende onderwerpen, locaties, happenings in 1 thread.
Het is tijd voor een Corona forum
Gino ♥
pi_191626848
denken dat een virus niet verspreid bij warm weer, ja daarom ook maar 50 miljoen doden in 1918. Want iedereen had toen airco over de wereld ja.
pi_191626855
BNODesk twitterde op zaterdag 22-02-2020 om 04:09:01 At least 9 of those with coronavirus in South Korea are seriously ill - Yonhap https://t.co/EnZQS2yC0w reageer retweet
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2020 @ 08:20:47 #118
74056 crew  ToT
pi_191626858
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:19 schreef funnywell het volgende:
denken dat een virus niet verspreid bij warm weer, ja daarom ook maar 50 miljoen doden in 1918. Want iedereen had toen airco over de wereld ja.
Ja en Iran is ook best een fris land he. Hebben ze daar ook pinguïns? :P
pi_191626862
Gezien de besmettelijkheid van het virus + de overlevingstijd van het virus buiten het lichaam, lijkt het mij onvermijdelijk dat het virus zich verder uit zal breiden en uiteindelijk vrijwel iedereen zal bereiken. Waarom geven de autoriteiten dat niet gewoon toe?
Dan kunnen we een plan opstellen om de verspreiding zoveel als mogelijk te vertragen en tegelijkertijd een vaccin ontwikkelen.

Hoeveel fondsen en andere resources worden ingezet?
Voor "het klimaat" zijn 1000den miljarden beschikbaar, maar voor een ramp die ons direct (binnen enkele maanden) bedreigt is er nauwelijks geld of interesse.
(of zou het allemaal toch met economische belangen te maken hebben)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 februari 2020 @ 08:25:03 #120
74056 crew  ToT
pi_191626877
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:21 schreef Oud_student het volgende:
Gezien de besmettelijkheid van het virus + de overlevingstijd van het virus buiten het lichaam, lijkt het mij onvermijdelijk dat het virus zich verder uit zal breiden en uiteindelijk vrijwel iedereen zal bereiken. Waarom geven de autoriteiten dat niet gewoon toe?
Dan kunnen we een plan opstellen om de verspreiding zoveel als mogelijk te vertragen en tegelijkertijd een vaccin ontwikkelen.

Hoeveel fondsen en andere resources worden ingezet?
Voor "het klimaat" zijn 1000den miljarden beschikbaar, maar voor een ramp die ons direct (binnen enkele maanden) bedreigt is er nauwelijks geld of interesse.
(of zou het allemaal toch met economische belangen te maken hebben)
Ach zolang het RIVM volhoudt dat je andere mensen niet kunt besmetten zolang je je longen niet uit je lijf zit te hoesten, zitten we allemaal veilig en hoeven we ons nergens zorgen om te maken. ^O^

Maar feitelijk sowieso met je eens hoor. Qua vaccinaties voor de Mexicaanse griep en piemelkanker enzo willen ze juist dat iedereen zich er tegen in laat enten, maar verspreidt er een ziekte zich wereldwijd die permanente longschade kan opleveren en steeds meer doden opeist: ach komt wel goed jongens!
pi_191626878
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:21 schreef Oud_student het volgende:
Gezien de besmettelijkheid van het virus + de overlevingstijd van het virus buiten het lichaam, lijkt het mij onvermijdelijk dat het virus zich verder uit zal breiden en uiteindelijk vrijwel iedereen zal bereiken. Waarom geven de autoriteiten dat niet gewoon toe?
Dan kunnen we een plan opstellen om de verspreiding zoveel als mogelijk te vertragen en tegelijkertijd een vaccin ontwikkelen.

Hoeveel fondsen en andere resources worden ingezet?
Voor "het klimaat" zijn 1000den miljarden beschikbaar, maar voor een ramp die ons direct (binnen enkele maanden) bedreigt is er nauwelijks geld of interesse.
(of zou het allemaal toch met economische belangen te maken hebben)
Wat mij opvalt is dat nieuwsgeving echt helemaal identiek is aan hoe het ging in 1918 met de spaanse griep. Eerst maanden het afdoen als een griep en stelt niks voor en toen sloeg de 2e golf toe en stegen de nummers tot het extreme met koppen dat miljoenen al overleden waren. Een flinke -O- moet dat geweest zijn voor de mensen die de kranten lazen. Hadden ze toen maar twitter, onzinnige oude filmpjes die er niks mee te doen hebben neem je dan graag voor lief.
pi_191626889
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:25 schreef funnywell het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat nieuwsgeving echt helemaal identiek is aan hoe het ging in 1918 met de spaanse griep. Eerst maanden het afdoen als een griep en stelt niks voor en toen sloeg de 2e golf toe en stegen de nummers tot het extreme met koppen dat miljoenen al overleden waren. Een flinke -O- moet dat geweest zijn voor de mensen die de kranten lazen. Hadden ze toen maar twitter, onzinnige oude filmpjes die er niks mee te doen hebben neem je dan graag voor lief.
Komt dat door de media of lopen die aan de leiband van "onze" overheden?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191626891
Oh oeps

https://nos.nl/artikel/23(...)maar-vier-weken.html

;( :X

Incubatietijd is dus niet 2 maar 4 weken :o
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_191626897
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:19 schreef funnywell het volgende:
denken dat een virus niet verspreid bij warm weer, ja daarom ook maar 50 miljoen doden in 1918. Want iedereen had toen airco over de wereld ja.
Veel airborne virussen sterven blijkbaar sneller bij hoge relatieve vochtigheid. In de zomer is de RV meestal hoger. (hoe kouder, hoe minder vocht in de lucht. Als die lucht dan in huis opgewarmd wordt tot kamertemperatuur is de RV lager. Bvb: buiten 90% RV bij 0°C, als die lucht opwarmt tot 21°C zakt de RV tot 23.4%)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_191626905
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:21 schreef Oud_student het volgende:
[...]
(of zou het allemaal toch met economische belangen te maken hebben)
Eigenlijk lijkt me dat dat niet zou moeten kunnen. De economische schade in Wuhan op dit moment is zo groot, dat het me lijkt dat dat juist een reden zou moeten zijn om maatregelen te nemen, zelfs als die op korte termijn enige pijn doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')