abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191612677
Waarom is het zo dat sommige mensen, waaronder ik, altijd het onbereikbare willen? Het is nooit goed genoeg voor mij.

Ik merk dat ik toe ben aan een relatie. Ik wil wel graag een verbintenis met iemand aangaan, maar dan moet het wel állemaal kloppen. Ik heb een soort van eisenlijstje. Maar vooral moet ik in 1 keer het gevoel hebben van: JA. En dat heb ik maar 1 keer in mij leven gehad. En dus knap ik enorm snel af op mannen die eigenlijk best oké zijn, maar waar ik weinig bij voel omdat ze niet helemaal zijn wat ik zoek. Of zo.

En dus wordt het nooit wat. Zie ik altijd wel iets in iemand waar ik niet blij van word. Ligt het aan mij dat ik gewoon niet snel onder de indruk ben, of stel ik mij onbewust al niet open?

Het is vervelend omdat ik wel eens weer een relatie wil..😯

Ik heb ook weleens een relatie gehad met iemand die dus aan al die eisen voldeed - het was meteen goed. Maar dat is toch stuk gegaan omdat ik niet verder kon in onze relatie. Hij wilde samenwonen. Ik kon dat niet, had het gevoel dan teveel te missen. Bindingsangst-achtig.

Maar nu ik 26 ben zie ik steeds meer mensen samenwonen. En dat betekent niet het einde van je leven. Heb er spijt van dat die relatie kapot is, maar het is zo.

En nu kijk ik verder, maar wordt het hem gewoon niet. Ik vond laatst iemand, daar had ik het leuk en fijn mee, en dat werd niks omdat ik het toch niet wilde. Ik voelde het toch niet helemaal. En dan betrap ik mezelf erop dat ik hem nog minder leuk probeer te maken in mijn hoofd.

En dan weet ik hoe mega dom en oppervlakkig het is, maar ik doe het toch; ik wil a) meteen verliefd zijn en b) het beste van het beste, terwijl dat niet is hoe het werkt. Alsof ik geen ‘liefde’ kan voelen voor de meeste mensen, alsof het zich niet kan ontwikkelen, maar ik wil meteen passie of zo.

Ik wil sowieso altijd het beste van het beste, qua alles, maar dat is niet hoe je liefde moet bekijken denk ik. Het is ook niet in lijn met hoe ik verder ben, want ik ben verder wel aardig en empathisch naar andere mensen toe. Maar in de liefde is het gewoon ruk. Ik heb denk ik ook veel keuze waardoor ik kieskeurig blijf misschien?

Ik wil iemand al niet als ie niet een beetje lang is, als ie een iets kleins heeft waarvan ik denk nope, terwijl ik misschien gewoon eens moet daten met heel andere gasten ook, misschien dat ik dan wel verliefd word. Misschien ben ik toch te oppervlakkig, of ja, misschien ben ik gewoon heel eigenzinnig. Ik weet het niet, maar het is wel lastig, want ik ben bang dat ik nooit een liefdes ga kunnen vinden.

Herkent een andere vrouw zich hierin? Het toch wel willen van een relatie, maar het niet kunnen vinden en het lukt gewoon niet.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:03:35 #2
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_191612725
Je moet loslaten het idee dat je in 1 keer het gevoel zal hebben van "JA". Dat is zeldzaam, en vaak loopt het dan ook helemaal mis. In 1 keer weten of iemand perfect is voor je, dat bestaat niet. Liefde moet groeien.

Ik raad je aan eerst een vriendschap aan te gaan (des noods met meerdere mannen) en kijken of het groeit. Dat is de beste strategie als je op zoek bent naar een vaste partner voor het leven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_191612772
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 10:59 schreef Mar_an het volgende:
Waarom is het zo dat sommige mensen, waaronder ik, altijd het onbereikbare willen? Het is nooit goed genoeg voor mij.

Ik merk dat ik toe ben aan een relatie. Ik wil wel graag een verbintenis met iemand aangaan, maar dan moet het wel állemaal kloppen. Ik heb een soort van eisenlijstje. Maar vooral moet ik in 1 keer het gevoel hebben van: JA. En dat heb ik maar 1 keer in mij leven gehad. En dus knap ik enorm snel af op mannen die eigenlijk best oké zijn, maar waar ik weinig bij voel omdat ze niet helemaal zijn wat ik zoek. Of zo.

En dus wordt het nooit wat. Zie ik altijd wel iets in iemand waar ik niet blij van word. Ligt het aan mij dat ik gewoon niet snel onder de indruk ben, of stel ik mij onbewust al niet open?

Ik heb ook weleens een relatie gehad met iemand die dus aan al die eisen voldeed - het was meteen goed. Maar dat is toch stuk gegaan omdat ik niet verder kon in onze relatie. Hij wilde samenwonen. Ik kon dat niet, had het gevoel dan teveel te missen. Bindingsangst-achtig.

Maar nu ik 26 ben zie ik steeds meer mensen samenwonen. En dat betekent niet het einde van je leven. Heb er spijt van dat die relatie kapot is, maar het is zo.

En nu kijk ik verder, maar wordt het hem gewoon niet. Ik vond laatst iemand, daar had ik het leuk en fijn mee, en dat werd niks omdat ik het toch niet wilde. Ik voelde het toch niet helemaal. En dan betrap ik mezelf erop dat ik hem nog minder leuk probeer te maken in mijn hoofd.

En dan weet ik hoe mega dom en oppervlakkig het is, maar ik doe het toch; ik wil a) meteen verliefd zijn en b) het beste van het beste, terwijl dat niet is hoe het werkt. Alsof ik geen ‘liefde’ kan voelen voor de meeste mensen, alsof het zich niet kan ontwikkelen, maar ik wil meteen passie of zo.

Ik wil sowieso altijd het beste van het beste, qua alles, maar dat is niet hoe je liefde moet bekijken denk ik. Het is ook niet in lijn met hoe ik verder ben, want ik ben verder wel aardig en empathisch naar andere mensen toe. Maar in de liefde is het gewoon ruk. Ik heb denk ik ook veel keuze waardoor ik kieskeurig blijf misschien?

Ik wil iemand al niet als ie niet een beetje lang is, als ie een iets kleins heeft waarvan ik denk nope, terwijl ik misschien gewoon eens moet daten met heel andere gasten ook, misschien dat ik dan wel verliefd word. Misschien ben ik toch te oppervlakkig, of ja, misschien ben ik gewoon heel eigenzinnig. Ik weet het niet, maar het is wel lastig, want ik ben bang dat ik nooit een liefdes ga kunnen vinden.

Herkent een andere vrouw zich hierin? Het toch wel willen van een relatie, maar het niet kunnen vinden en het lukt gewoon niet.
Het is lekker makkelijk om te zeggen dat je zo graag een relatie wil, maar wat heb je er nou helemaal voor gedaan?
Je kan jezelf wel voor willen houden dat je voor kwaliteit probeert te gaan, maar als je het jezelf echt zo gunt zou je denk ik minder moeite hebben met dat die ene speciale er nog even niet is.

Zolang je nog naar iemand kijkt alsof ie solliciteert om in jouw perfecte plaatje te passen, ben je denk ik niet bezig met daadwerkelijk open staan. Laat staan aan met je beter leren te verbinden met iemand.
Maar zo te horen kun je dat nog lijden, dus het zal nog wel even duren voor je open gaat staan voor wat je eigen aandeel hier in is..
pi_191612797
Heb je in het verleden wel relaties gehad? En hoe ging je toen om met je eisen?
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:12:27 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_191612802
TS, hoe lig jij in het markt? Ben je zelf van premium kwaliteit?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:28:01 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191612971
Stoppen met die niet helpende gedachtes.
Focus je dus op de kanten die leuk zijn aan die man.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191612978
Met de zelfsabotage dat je aan het uitvoeren bent kom je niet alleen moeilijk aan een relatie, maar als je dan eindelijk zo'n relatie hebt, maak je het zelf helemaal kapot.

Welke term je eraan geeft maakt geen fuck uit. Je bent je ervan bewust, de volgende stap is afstappen van het idee, want met deze vorm van perfectionisme kom je echt helemaal nergens. Je doet geen nieuwe zinnige ervaringen op en als je dan *iets* verder komt, maak je het niet af omdat het toch niets wordt. Volgens jezelf dan eh, want je geeft niets echt een kans.

Geen ervaring = geen (door)ontwikkeling = je bent straks 40 en je staat exact waar je nu staat.

Succes eh.
pi_191613217
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Want alleen mensen van premium kwaliteit zijn geschikt voor relaties? :?
Het is wat.......
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:53:34 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_191613262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:49 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Dat maakt jij ervan. Ik stel gewoon een vraag.

Ik merk dat TS hoge eisen heeft, ik vraag me af of ze van zichzelf vind dat ze zulke hoge eisen kan hebben.
pi_191613282
quote:

[..]

Nee, in hoeverre er aanbod is. Wat verder ook niet zoveel hoeft te zeggen over hoe passend het is, maar als er te weinig (passend) aanbod is zal iemand als ts wellicht sneller aan de bak moeten..
pi_191613346
Ja, je bent oppervlakkig en vaak zit er onzekerheid achter. Degenen met de grootste eisenlijst zijn het onzekerst. Want je kunt vooraf lekker veilig zeggen dat iemand toch niet bij je past en hoef je jezelf niet open te stellen. Want dat lijkt eng want dan ziet iemand hoe je echt bent.
En achteraf kun je met een enorme eisenlijst zeggen ja hij past niet bij me om die en die reden. Het is makkelijker dan de bal bij jezelf te houden en in de spiegel te kijken. Terwijl de enige gemene deler tussen een reeks exen jezelf bent. Maar dat vraagt zelfreflectie en kritisch naar jezelf kijken. En dan is Tinder/Happen ofzo installeren makkelijker en hop naar de volgende kraal aan de ketting van mislukte relaties.
pi_191613421
quote:

[..]

Zij wil premium. Dan moet ze zelf ook wat te bieden hebben. Anders zijn haar eisen onrealistisch.
pi_191613463
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat maakt jij ervan. Ik stel gewoon een vraag.

Ik merk dat TS hoge eisen heeft, ik vraag me af of ze van zichzelf vind dat ze zulke hoge eisen kan hebben.
Welke hoge eisen lees jij dan? Ik lees alleen dat ze veel eisen heeft, maar dat is iets anders dan hoge eisen. Wie weet wil ze graag een vuilnisman, dat is geen hoge eis, maar wel een hele specifieke waardoor veel potentiële partners kunnen afvallen als ze daaraan vast houdt.
pi_191614401
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:09 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het is lekker makkelijk om te zeggen dat je zo graag een relatie wil, maar wat heb je er nou helemaal voor gedaan?
Je kan jezelf wel voor willen houden dat je voor kwaliteit probeert te gaan, maar als je het jezelf echt zo gunt zou je denk ik minder moeite hebben met dat die ene speciale er nog even niet is.

Zolang je nog naar iemand kijkt alsof ie solliciteert om in jouw perfecte plaatje te passen, ben je denk ik niet bezig met daadwerkelijk open staan. Laat staan aan met je beter leren te verbinden met iemand.
Maar zo te horen kun je dat nog lijden, dus het zal nog wel even duren voor je open gaat staan voor wat je eigen aandeel hier in is..
Ik benader het andersom. Ik denk dat TS last heeft van het feit dat ze zichzelf eigenlijk het geluk niet gunt. Ze is zeg niet goed genoeg en dat projecteert ze op de mannen.

Ik zou zeggen; laat het eens gaan en volg je neus eens gewoon. Geniet van het leven en denk eens niet te veel na over dit soort zaken. Neem het iets minder serieus. Na een date kun je er vanaf, na een paar weken of jaren ook nog. Als je samenwoont; het is niet meer dan wat gedoe als het misloopt. Pas echt wat zekerder moet je zijn als je aan kinderen begint; maar zelfs dan - hoeveel mensen scheiden er?

Dus; gun jezelf iets meer liefde. Heb jezelf wat meer lief en stel je daarmee open voor ‘gewone’ leuke mannen. Doe je dat niet? Eindig je met een ‘perfecte psychopaat’ of op een andere manier zeg diep ongelukkig.
Whatever...
pi_191614420
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat is dit voor bullshit post. Ts is geen 17 meer.
Whatever...
pi_191614944
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik benader het andersom. Ik denk dat TS last heeft van het feit dat ze zichzelf eigenlijk het geluk niet gunt. Ze is zeg niet goed genoeg en dat projecteert ze op de mannen.

Ik zou zeggen; laat het eens gaan en volg je neus eens gewoon. Geniet van het leven en denk eens niet te veel na over dit soort zaken. Neem het iets minder serieus. Na een date kun je er vanaf, na een paar weken of jaren ook nog. Als je samenwoont; het is niet meer dan wat gedoe als het misloopt. Pas echt wat zekerder moet je zijn als je aan kinderen begint; maar zelfs dan - hoeveel mensen scheiden er?

Dus; gun jezelf iets meer liefde. Heb jezelf wat meer lief en stel je daarmee open voor ‘gewone’ leuke mannen. Doe je dat niet? Eindig je met een ‘perfecte psychopaat’ of op een andere manier zeg diep ongelukkig.
Goede post, maar na het draaikonten over haar ex, de nieuwbakken papa, en de kerel die ze datete denk ik dat het ook vooral een kwestie is van volwassener worden. Verantwoording nemen voor je keuzes incl bijbehorende consequenties hangt natuurlijk wel samen met eigenliefde, maar ze mag ook echt wel wat serieuzer nadenken en handelen naar andere mensen toe. En dan vind ik zo een yolo advies iets te makkelijk in haar straatje vallen, om een volgende keer weer lekker te kunnen mauwen over d'r zogenaamde verstand en zichzelf dingen gunnen blabla.
pi_191615037
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:59 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Goede post, maar na het draaikonten over haar ex, de nieuwbakken papa, en de kerel die ze datete denk ik dat het ook vooral een kwestie is van volwassener worden. Verantwoording nemen voor je keuzes incl bijbehorende consequenties hangt natuurlijk wel samen met eigenliefde, maar ze mag ook echt wel wat serieuzer nadenken en handelen naar andere mensen toe. En dan vind ik zo een yolo advies iets te makkelijk in haar straatje vallen, om een volgende keer weer lekker te kunnen mauwen over d'r zogenaamde verstand en zichzelf dingen gunnen blabla.
Nja, ok. En niet kiezen is natuurlijk ook gewoon kiezen. Maar dan zelf niet echt bepalen wat er gebeurt.

Ook als je niet kiest heb je gevolgen. Van het niet kiezen. Maar zeker; een beetje rekening houden met hoe jouw gedrag voor een ander is is belangrijk.

Aan de andere kant; bij dit soort verkrampt gedoe. Ga gewoon eens leven en maak er wat moois van. En tsja, dan kwetst ze nog eens iemand. Doet ze nu ook al.
Whatever...
pi_191615053
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:12 schreef Chia het volgende:
Heb je in het verleden wel relaties gehad? En hoe ging je toen om met je eisen?
1 relatie gehad van ong 2 jaar. Ik was toen meteen stapelverliefd. Dat gevoel zoek ik misschien ook weer :)
pi_191615152
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:01 schreef MisChrartin het volgende:
Ja, je bent oppervlakkig en vaak zit er onzekerheid achter. Degenen met de grootste eisenlijst zijn het onzekerst. Want je kunt vooraf lekker veilig zeggen dat iemand toch niet bij je past en hoef je jezelf niet open te stellen. Want dat lijkt eng want dan ziet iemand hoe je echt bent.
En achteraf kun je met een enorme eisenlijst zeggen ja hij past niet bij me om die en die reden. Het is makkelijker dan de bal bij jezelf te houden en in de spiegel te kijken. Terwijl de enige gemene deler tussen een reeks exen jezelf bent. Maar dat vraagt zelfreflectie en kritisch naar jezelf kijken. En dan is Tinder/Happen ofzo installeren makkelijker en hop naar de volgende kraal aan de ketting van mislukte relaties.
Onzeker.. zou heel goed kunnen. En altijd bang zijn dat ik iets beters ga missen haha.. of: wat ik wil kan niet.

Ik zit trouwens niet op datingapps. Heb daar niks te zoeken en als ik erop zit (weleens geïnstalleerd voor de lol) dan denk ik altijd wat doe ik hier nou eigenlijk?
pi_191615182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lieve reactie. Zo is het ook wel, maar toch lastig om dat helemaal te doen. Misschien toch focus op minder meteen de vonken willen of zo? En iets proberen te laten groeien.

Poeh das waar. Maar als ik een relatie aanga wil ik dat het liefst voor altijd 😋
pi_191615253
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:17 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Lieve reactie. Zo is het ook wel, maar toch lastig om dat helemaal te doen. Misschien toch focus op minder meteen de vonken willen of zo? En iets proberen te laten groeien.

Poeh das waar. Maar als ik een relatie aanga wil ik dat het liefst voor altijd 😋
Misschien moet je gewoon plezie rmaken, zonder te jagen op een relatie.
Doe de dingen die je leuk vindt met een fijne groep (mannelijke en vrouwelijke) vrienden en heb plezier. Geniet van het leven. Heb goede vriendschappelijke relaties. En wellicht loop je dan zomaar tegen iemand aan waarbij de vonk overspringt, spontaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191615270
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:59 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik draai er niet meer omheen in die zin. We spreken soms af nu. Maar dat wordt natuurlijk geen relatie meer. Daar hoop ik ook niet op. Het contact geeft mij wel voldoening dus ik laat dat zo.

Die keuze heb ik gemaakt en dat kan ik ook verantwoorden naar mezelf. Maar los daarvan ben ik wel nieuwsgierig naar een relatie. En dan gun ik het mezelf toch niet helemaal of zo door steeds die gekke eisen. Je hebt wel gelijk dat ik volwassener kan worden. Maar ik doe ook maar wat verder.
pi_191615298
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon plezie rmaken, zonder te jagen op een relatie.
Doe de dingen die je leuk vindt met een fijne groep (mannelijke en vrouwelijke) vrienden en heb plezier. Geniet van het leven. Heb goede vriendschappelijke relaties. En wellicht loop je dan zomaar tegen iemand aan waarbij de vonk overspringt, spontaan.
Ik heb wel vriendinnen en vriendengroepen 😃. Doe leuke dingen, kom mannen tegen, kan daten maar die vonk is er nooit. Ik ga trouwens verder niet echt vriendschappelijk om met mannen.
pi_191615323
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zij wil premium. Dan moet ze zelf ook wat te bieden hebben. Anders zijn haar eisen onrealistisch.
Mwaaaa nee ik wil meteen liefde, dat is het meer
pi_191615355
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:25 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ik heb wel vriendinnen en vriendengroepen 😃. Doe leuke dingen, kom mannen tegen, kan daten maar die vonk is er nooit. Ik ga trouwens verder niet echt vriendschappelijk om met mannen.
Dus ben je niet diegene tegen gekomen waar je iets mee wil opbouwen.

Het is niet zo dat je kunt besluiten dat het tijd is om die persoon tegen te komen omdat je het tijd vindt voor een relatie.
En als je werkeiljk denkt dat het aan je te hoge eisen ligt, kun jij daar alleen iets aan veranderen.
pi_191615412
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nja, ok. En niet kiezen is natuurlijk ook gewoon kiezen. Maar dan zelf niet echt bepalen wat er gebeurt.

Ook als je niet kiest heb je gevolgen. Van het niet kiezen. Maar zeker; een beetje rekening houden met hoe jouw gedrag voor een ander is is belangrijk.

Aan de andere kant; bij dit soort verkrampt gedoe. Ga gewoon eens leven en maak er wat moois van. En tsja, dan kwetst ze nog eens iemand. Doet ze nu ook al.
Ik ben het met je eens in het algemeen, maar ze verkrampt op nogal specifieke momenten zo te lezen en ze heeft juist weinig oog voor het kwetsen wat ze wel doet. Je kan het nooit helemaal voorkomen, maar je kan tenminste wel je best doen om de ander tegemoet te komen. Als je tenminste serieus meent dat je iemand beter wil leren kennen en er samen uit wil leren komen enzo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:23 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ik draai er niet meer omheen in die zin. We spreken soms af nu. Maar dat wordt natuurlijk geen relatie meer. Daar hoop ik ook niet op. Het contact geeft mij wel voldoening dus ik laat dat zo.

Die keuze heb ik gemaakt en dat kan ik ook verantwoorden naar mezelf. Maar los daarvan ben ik wel nieuwsgierig naar een relatie. En dan gun ik het mezelf toch niet helemaal of zo door steeds die gekke eisen. Je hebt wel gelijk dat ik volwassener kan worden. Maar ik doe ook maar wat verder.
Je doet maar wat voor je quick fix in de hoop dat die prins op het witte paard je uit je ivoren toren komt redden. Als je het kon verantwoorden voor jezelf zou je niet hier naar bevestiging komen lopen hengelen.
pi_191615480
Ik weet het niet. Het is wel zo dat ik altijd iets vind waarvan ik afknap, en dan heb ik het idee dat als ik het een kans (er overheen stap dat iemand iets heeft waarvan ik denk Nee) geef het misschien zou kunnen groeien of zoiets?
pi_191615520
Dat kan ik best verantwoorden. Staat mijn ‘zoektocht’ naar liefde verder ook niet in de weg. Maar ik heb wel het gevoel dat ik eeuwig vrijgezel blijf 😋
  vrijdag 21 februari 2020 @ 14:40:14 #30
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_191615528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:39 schreef Mar_an het volgende:
Dat kan ik best verantwoorden. Staat mijn ‘zoektocht’ naar liefde verder ook niet in de weg. Maar ik heb wel het gevoel dat ik eeuwig vrijgezel blijf 😋
Is dat niet vooral omdat je zelf niet gelukkig bent en iemand zoekt die jou dat maakt?
pi_191615577
Ben wel gelukkig denk ik haha. Ach ik weet het ook niet. Valt me gewoon op van mezelf dat ik altijd iets te klagen heb 😁😉
  vrijdag 21 februari 2020 @ 14:45:56 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_191615638
Op wat voor zaken knap je dan af bij de mannen? (welke je dan in ieder geval wel enigszins leuk vindt / interessant kunnen zijn)
pi_191615658
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:37 schreef Mar_an het volgende:
Ik weet het niet. Het is wel zo dat ik altijd iets vind waarvan ik afknap, en dan heb ik het idee dat als ik het een kans (er overheen stap dat iemand iets heeft waarvan ik denk Nee) geef het misschien zou kunnen groeien of zoiets?
Misschien moet je dit eens aan je date vragen. Aangezien jullie kennelijk nog wel afspreken, ondanks het stuk lopen op jouw weigering van exclusiviteit..
  vrijdag 21 februari 2020 @ 14:50:56 #34
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_191615719
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:47 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Misschien moet je dit eens aan je date vragen. Aangezien jullie kennelijk nog wel afspreken, ondanks het stuk lopen op jouw weigering van exclusiviteit..
Wat heeft dat voor zin, die date wil toch verder en zij niet.
Dan moet ze eerder bij zichzelf te raden gaan dan vragen wat hij ervan vind.
pi_191615796
Laatste knapte ik af omdat ik hem te jaloers vond. Teveel en te snel willen dat ik alleen met hem bezig ben, daar ben ik niet van. Maar heb ook weleens andere dingen gehad zoals lengte of lichaamsbouw, hoe aangenaam het ook is verder. En soms heb ik geen verklaring maar moet ik iemand gewoon niet, das meer gevoelsmatig. Dan klopt alles maar niet voor mij.
pi_191615822
Nee ik spreek niet meer af met die man, enkel als collega’s spreken we elkaar nog. Maar dat is beperkt tot wat nodig is.
pi_191615864
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:57 schreef Mar_an het volgende:
Nee ik spreek niet meer af met die man, enkel als collega’s spreken we elkaar nog. Maar dat is beperkt tot wat nodig is.
Dat klinkt al weer anders. Wat geeft je dan die voldoening?
pi_191615876
quote:
Ik wil sowieso altijd het beste van het beste, qua alles, maar dat is niet hoe je liefde moet bekijken denk ik.
Zo moet je überhaupt niets bekijken. Het beste van het beste ga je nooit krijgen, op geen enkel gebied.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_191616059
Ah het befaamde 'sex and the city syndroom'. Een product van de moderne tijd. De prinsesjes die denken dat ze recht hebben op het beste en alleen het beste. Maar zelf niet het beste van het beste zijn. Door jarenlang van de ene piemel naar de andere te swingen hebben ze hun 'bindingsspier' niet getraind. Ik citeer Daniel Arends. Binden is namelijk ook een kunst, een vak apart. En iets wat getraind moet worden. Maar omdat er altijd wel iets kleins is waarop dames zoals TS direct 'afknappen' wordt er nooit getraind in binden. De volgende 'uitdaging' staat natuurlijk al weer voor de deur en zo ga je van high naar high naar high. En dan raak je uitgeput. Net als bij drugs of andere verslavingen waar je een high of 'thrill' van krijgt.

Gelukkig heb je zelf al redelijk door waar het probleem ligt, dus dan kun je er ook wat aan doen. Je bent nog relatief jong dus het kan nog goed komen. Maar het begint met een mentaliteitsverandering en een ander plan van aanpak.
pi_191616158
Mja, ik vind over zaken heenstappen die je niet aantrekkelijk vindt in een ander niet per se iets dat je zou moeten doen. Afhankelijk van wat het is en hoe zwaar je eraan tilt.

In het laatste geval waar TS een topic over had gemaakt, vond ik het iets anders. Daar kon ze de relatie een kans geven door scharrelen op te geven. Dat vind ik persoonlijk geen claimend gedrag, maar exclusief verder daten om te kijken of er meer in zit. Maar zaken die je op het oog al niet aantrekkelijk vindt (te groot, de klein, te dik, te dun, wat dan ook) of zaken die vanaf het begin niet fijn voelen in het gedrag van de ander vind ik niet iets om kost wat kost moeite voor te doen om aan te wennen.
pi_191616253
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:15 schreef matigeuser het volgende:
Ah het befaamde 'sex and the city syndroom'. Een product van de moderne tijd. De prinsesjes die denken dat ze recht hebben op het beste en alleen het beste. Maar zelf niet het beste van het beste zijn. Door jarenlang van de ene piemel naar de andere te swingen hebben ze hun 'bindingsspier' niet getraind. Ik citeer Daniel Arends. Binden is namelijk ook een kunst, een vak apart. En iets wat getraind moet worden. Maar omdat er altijd wel iets kleins is waarop dames zoals TS direct 'afknappen' wordt er nooit getraind in binden. De volgende 'uitdaging' staat natuurlijk al weer voor de deur en zo ga je van high naar high naar high. En dan raak je uitgeput. Net als bij drugs of andere verslavingen waar je een high of 'thrill' van krijgt.

Gelukkig heb je zelf al redelijk door waar het probleem ligt, dus dan kun je er ook wat aan doen. Je bent nog relatief jong dus het kan nog goed komen. Maar het begint met een mentaliteitsverandering en een ander plan van aanpak.
Je beschrijft het denigrerend en doet alsof ik met veel mannen het bed in ben gedoken.
pi_191616283
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:50 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Wat heeft dat voor zin, die date wil toch verder en zij niet.
Dan moet ze eerder bij zichzelf te raden gaan dan vragen wat hij ervan vind.
Oh dan maken zijn motivaties ook geen klap meer uit? :P

Juist als je niet verder wil, kan het makkelijker zijn om zo een gesprek aan te gaan. Dan hangt er niks meer vanaf toch?
pi_191616309
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:01 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat klinkt al weer anders. Wat geeft je dan die voldoening?
Wat bedoel je?
pi_191616331
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:29 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:23 schreef Mar_an het volgende:

[..]

pi_191616359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:31 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

[..]

Ging dat niet over die ex met de baby?
  vrijdag 21 februari 2020 @ 15:34:17 #46
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_191616374
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:28 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Oh dan maken zijn motivaties ook geen klap meer uit? :P

Juist als je niet verder wil, kan het makkelijker zijn om zo een gesprek aan te gaan. Dan hangt er niks meer vanaf toch?
Alleen is het voor hem toch ook invullen en gokken op dat moment? Dus dan schiet zij er toch niks mee op?

Of je moet het over iets heel anders hebben, iemand die het bij haar afgekapt heeft.
pi_191616483
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:34 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Alleen is het voor hem toch ook invullen en gokken op dat moment? Dus dan schiet zij er toch niks mee op?

Of je moet het over iets heel anders hebben, iemand die het bij haar afgekapt heeft.
Ook al zou het alleen invullen en gokken zijn van zijn kant, dan nog kan ze zo oefenen met daadwerkelijk moeite doen en interesse tonen in zijn belevingswereld. Daar schiet ze sowieso mee op lijkt me, ook als het niet direct positief op haar afslaat.

En ja, die date wilde exclusief of niet. Als hij dan wel degene is waarmee ze naar voldoening afspreekt, dan is het toch interessant om te weten wat mensen kan motiveren om toch van hun eigen eisenlijstje af te stappen. Inspirerend misschien zelfs ;)

Maar misschien heeft miss_sly gelijk en gaat het om haar ex?
pi_191616621
Ja dat klopt. Dat contact heeft mij voldoening omdat het fijn is om een soort van maatje te hebben waar je op een bepaald niveau mee kunt praten, alles kunt zeggen, helemaal jezelf kan zijn, een beetje zoals het in een relatie hoort. Dat is dan ook tegelijkertijd wat ik zoek en niet kan vinden / krijgen.
pi_191616649
Maar verder: er is ook teveel keuze, en ik weet gewoon wat ik heb gehad, en wat ik kan krijgen, waardoor ik altijd de vraag heb of dit alles is. En dus te kieskeurig word, denk ik.

Ik ga geen genoegen nemen met zomaar iemand of zo, dan blijf ik dus liever alleen. Maar het punt is dus dat ik mezelf wijsmaak dat niemand goed genoeg is, waarschijnlijk uit onzekerheid. En dat is zonde.

Ik ga denk ik toch proberen om te daten en kijken of liefde kan groeien. Dus niet afkappen als er geen vonk is (die er nooit is) of als iemand iets te klein is naar mijn smaak, maar meer kijken naar of gevoel kan groeien.
pi_191616705
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:01 schreef Mar_an het volgende:
Maar verder: er is ook teveel keuze, en ik weet gewoon wat ik heb gehad, en wat ik kan krijgen, waardoor ik altijd de vraag heb of dit alles is. En dus te kieskeurig word, denk ik.

Ik ga geen genoegen nemen met zomaar iemand of zo, dan blijf ik dus liever alleen. Maar het punt is dus dat ik mezelf wijsmaak dat niemand goed genoeg is, waarschijnlijk uit onzekerheid. En dat is zonde.

Ik ga denk ik toch proberen om te daten en kijken of liefde kan groeien. Dus niet afkappen als er geen vonk is (die er nooit is) of als iemand iets te klein is naar mijn smaak, maar meer kijken naar of gevoel kan groeien.
Nee hoor, er is hier volgens mij maar één ding aan de hand: jij hebt die ene ex nog steeds niet echt uit je hoofd gezet. En hem idealiseer je helemaal de hemel in. En dan kan niemand aan hem tippen inderdaad.

Zolang jij contact met hem houdt op een manier die voelt zoals een relatie hoort te zijn (maar zonder seks want hij gaat niet vreemd), ga je niemand vinden die voldoet. Ook niet als je het probeert.
pi_191616742
Dat is het niet. Ik ben altijd al zo geweest
  vrijdag 21 februari 2020 @ 17:02:58 #52
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_191617443
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:07 schreef Mar_an het volgende:
En als je altijd zo blijft zoals je altijd al geweest bent dan zou ik ook vooral geen vooruitgang verwachten hierin.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_191617538
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:07 schreef Mar_an het volgende:
Focus verplaatsen naar iets anders? Nieuwe uitdaging of hobby.....alles behalve een nieuwe relatie zoeken? Hoe graag je dat ook wil, je lijkt er nog niet aan toe te zijn :)
pi_191617613
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:28 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Mwoah, je beschrijft in de OP toch wel degelijk dat je potentiële vriend perfect moet zijn. Dat is heel iets anders dan dat je liefde wil. Ten eerste is liefde iets dat tussen twee personen speelt. Ten tweede kan er ook liefde zijn tussen 2 iets minder perfecte mensen.

Alleen dat laatste wil je beslist niet, want ook de minste imperfectie bij een man doet je volledig afknappen. Het gaat je dus helemaal niet om liefde, maar om een perfecte vent.
Echter, zoals terecht al door anderen opgemerkt: ben je zèlf wel zo perfect!? Perfect gewicht, perfecte rondingen!? Niet ondergekliederd met nietszeggende tatoeages!? Perfect gezicht!? Perfect gedrag!? Perfect karakter!? Perfecte sociale cirkel!? Perfecte familie!? Perfecte interesses!? Perfecte politieke orientatie!? Perfecte baan plus salaris!? Zo kan ik nog wel even doorgaan.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191617821
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:15 schreef matigeuser het volgende:

Ik noem het the endless refill. Doordat vrouwen die enigszins aantrekkkelijk zijn vrijwel zonder problemen een vent kunnen versieren (in ieder geval in bed kunnen krijgen), leven die vrouwen in een werkelijkheid met oneindige keus. En doordat we niet meer in gemeenschappen van een paar honderd man leven, maar in steden van 100.000+ blijft er een oneindige refill van mannen beschikbaar. Hoeveel ze er ook afwijzen. Het is dus geen perceptie. Ze hebben werkelijk oneindig veel keus.

Het enige dat wèl eindig is, is hun eigen aantrekkelijkheid. Hoe hard het ook is, die neemt behoorlijk af met het voortschreiden van de jaren.
En je verliest, zoals jij schrijft, ook je bindingscapaciteit. Als je met tientallen kerels in bed bent gedoken, dan is de kerel met wie je na je huidige neukertje in bed duikt, niet opeens mister perfect voor je. Waarop je verliefd wordt alsof het je eerste vriendje was.

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 21-02-2020 22:25:38 ]
  vrijdag 21 februari 2020 @ 17:31:32 #56
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_191617882
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:44 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ook al zou het alleen invullen en gokken zijn van zijn kant, dan nog kan ze zo oefenen met daadwerkelijk moeite doen en interesse tonen in zijn belevingswereld. Daar schiet ze sowieso mee op lijkt me, ook als het niet direct positief op haar afslaat.

En ja, die date wilde exclusief of niet. Als hij dan wel degene is waarmee ze naar voldoening afspreekt, dan is het toch interessant om te weten wat mensen kan motiveren om toch van hun eigen eisenlijstje af te stappen. Inspirerend misschien zelfs ;)

Maar misschien heeft miss_sly gelijk en gaat het om haar ex?
Laat ik voorop stellen dat ik geen idee heb van de verdere historie van de TS.
Maar ik denk dat doorgaan in iets (die date die haar wel leuk vind) juist een situatie gaat opleveren die totaal niet handig is/gaat zijn.

Ik zou het denk ik zelf eerder gaan zoeken in echt uitvinden wat je nou wil halen uit een relatie en ook zelf erin kan toevoegen, en daar een lijstje van maken of iets dergelijks. En dan vooral zien of dat realistische verwachtingen zijn. (En dan geen waslijst natuurlijk :P)

Zou kunnen, hoewel ze wel aangeeft dat het altijd zo geweest is.

quote:
3s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:16 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Mwoah, je beschrijft in de OP toch wel degelijk dat je potentiële vriend perfect moet zijn. Dat is heel iets anders dan dat je liefde wil. Ten eerste is liefde iets dat tussen twee personen speelt. Ten tweede kan er ook liefde zijn tussen 2 iets minder perfecte mensen.

Alleen dat laatste wil je beslist niet, want ook de minste imperfectie bij een man doet je volledig afknappen. Het gaat je dus helemaal niet om liefde, maar om een perfecte vent.
Echter, zoals terecht al door anderen opgemerkt: ben je zèlf wel zo perfect!? Perfect gewicht, perfecte rondingen!? Niet ondergekliederd met nietszeggende tatoeages!? Perfect gezicht!? Perfect gedrag!? Perfect karakter!? Perfecte sociale cirkel!? Perfecte familie!? Perfecte interesses!? Perfecte politieke orientatie!? Perfecte baan plus salaris!? Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik snap dat nooit zo, perfectie is zo saai.
Juist van die kleine dingen van iemand die die persoon speciaal maken zijn zo enorm mooi.
pi_191617980
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Maar ik denk dat doorgaan in iets (die date die haar wel leuk vind) juist een situatie gaat opleveren die totaal niet handig is/gaat zijn.

Ik zou het denk ik zelf eerder gaan zoeken in echt uitvinden wat je nou wil halen uit een relatie en ook zelf erin kan toevoegen, en daar een lijstje van maken of iets dergelijks. En dan vooral zien of dat realistische verwachtingen zijn. (En dan geen waslijst natuurlijk :P)

[..]

Juist van die kleine dingen van iemand die die persoon speciaal maken zijn zo enorm mooi.
Dat is wel weer waar. ;)

Ik ga gewoon weer eens daten en dan voor langere tijd. Ook als ik iemand in eerste instantie niet helemaal geweldig vind, maar als er wel ‘potentie’ is of zo. :D
pi_191617992
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Focus verplaatsen naar iets anders? Nieuwe uitdaging of hobby.....alles behalve een nieuwe relatie zoeken? Hoe graag je dat ook wil, je lijkt er nog niet aan toe te zijn :)
Ook zo. Maar daten kan geen kwaad denk ik?
pi_191618003
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:40 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Wel als je gewoon echt niet zeker weet wat je nou wil......laat dat stukje nou juist even los....
pi_191618079
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik ging dan ook uit van de situatie dat ze nog wel contact had, omdat ik dat begrepen meende te hebben. Ze gaf zelf aan dat het haar wel voldoening gaf. En zo te lezen is voldoening krijgen de focus, dus tsja..

Goed idee om de term relatie nog eens te onderzoeken ja. Het is niet iets wat je even neemt en ook houdt, simpelweg omdat de ander je het helemaal einde vindt.
[..]

quote:
Moet het je eerst wel om de persoon gaan en en voorlopig staat ze nog wel even op WII FM
afgesteld. (What's in it for me)
pi_191619492
quote:

[..]

Je zegt om de haverklap dat je niet weet wat je wilt. Waarom zou je daar dan een man aan blootstellen? Tenzij je iemand vindt die ook niet weet wat hij wilt, dan kunnen jullie samen aankloten zonder anderen schade te berokkenen.
pi_191620268
Dat is waar! Toch heb ik ook wel zin in daten, zo vaak doe ik dat ook weer niet haha. Denk misschien dat het ook goed kan zijn om me helemaal open te stellen naar iemand.
pi_191620553
Hoe raakt iemand meteen verliefd.
Zijn innerlijk daar heb je tijd voor nodig om die te leren kennen. Toch?

quote:

[..]

Waarom noemen vrouwen rondneuken steevast 'daten'. Het staat zo preuts, of beter gezegd schijnheilig.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191620557
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:35 schreef Mar_an het volgende:
Dat is waar! Toch heb ik ook wel zin in daten, zo vaak doe ik dat ook weer niet haha. Denk misschien dat het ook goed kan zijn om me helemaal open te stellen naar iemand.
In mijn optiek gaat het heel vaak wel gewoon om een bepaalde basis waarvan je na 1 date overtuigd moet zijn om verder te gaan.

Heb toevallig afgelopen week nog een date gehad met een meisje die een bepaalde "basiseis" miste, (hoe kut dat ook klinkt) namelijk opleidingsniveau. Dan houdt het gewoon op.

Maar als je basiseisen (knap genoeg, slim genoeg, etc.) wel gewoon kloppen en het gezellig is dan zou ik zeker wat langer met die persoon daten.
pi_191620688
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:35 schreef Mar_an het volgende:
zin in daten.....zin in een relatie.....en toch lukt het allemaal niet.....misschien toch even nadenken wat je nou écht wil??
pi_191620997
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:48 schreef imgoddamnugly het volgende:
Hoe raakt iemand meteen verliefd.
Zijn innerlijk daar heb je tijd voor nodig om die te leren kennen. Toch?
[..]

Waarom noemen vrouwen rondneuken steevast 'daten'. Het staat zo preuts, of beter gezegd schijnheilig.

Niet meteen verliefd, maar meteen een gevoel van JA, hier ga ik voor, hij is echt leuk.

Alsof het mij om ‘rondneuken’ gaat. Mij niet. Gaat om gezellig afspreken.
pi_191621034
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:48 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

In mijn optiek gaat het heel vaak wel gewoon om een bepaalde basis waarvan je na 1 date overtuigd moet zijn om verder te gaan.

Heb toevallig afgelopen week nog een date gehad met een meisje die een bepaalde "basiseis" miste, (hoe kut dat ook klinkt) namelijk opleidingsniveau. Dan houdt het gewoon op.

Maar als je basiseisen (knap genoeg, slim genoeg, etc.) wel gewoon kloppen en het gezellig is dan zou ik zeker wat langer met die persoon daten.
Ik wil dus meer een soort van vonken/passie met iemand.. Zoiets.

Jij mist dat of zij?

Ja dat is zo, dat ga ik nu eens proberen! Zonder dat ik zeg dat ik iets mis/of niet meteen een gevoel erbij heb.
pi_191622001
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 21:11 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ik wil dus meer een soort van vonken/passie met iemand.. Zoiets.
Wil ik ook maar dat is er niet altijd meteen. ;)

quote:
Jij mist dat of zij?
Ik miste dat bij haar.

quote:
Ja dat is zo, dat ga ik nu eens proberen! Zonder dat ik zeg dat ik iets mis/of niet meteen een gevoel erbij heb.
Ben benieuwd. :P Ben je normaal gesproken een beetje rationeel aangelegd?
pi_191622064
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:28 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik noem het de endless refill. Doordat vrouwen die enigszins aantrekkkelijk zijn vrijwel zonder problemen een vent kunnen versieren (in ieder geval in bed kunnen krijgen), leven die vrouwen in een werkelijkheid met oneindige keus. En doordat we niet meer in gemeenschappen van een paar honderd man leven, maar in steden van 100.000+ blijft er een oneindige refill van mannen beschikbaar. Hoeveel ze er ook afwijzen. Het is dus geen perceptie. Ze hebben werkelijk oneindig veel keus.

Het enige dat wèl eindig is, is hun eigen aantrekkelijkheid. Hoe hard het ook is, die neemt behoorlijk af met het voortschreiden van de jaren.
En je verliest, zoals jij schrijft, ook je bindingscapaciteit. Als je met tientallen kerels in bed bent gedokken, dan is de kerel met wie je na je huidige neukertje in bed duikt, niet opeens mister perfect voor je. Waarop je verliefd wordt alsof het je eerste vriendje was.
Klopt allemaal.

En het wordt nog erger, want de mannen staan dan weliswaar in de rij voor dit soort vrouwen, maar niet meer op latere leeftijd met als doel een serieuze relatie. De 'leuke' mannen hebben dan namelijk weer meer keus en willen geen 'slet' als moeder van hun kinderen. En / of een vrouw die (bijna) niet meer vruchtbaar is.

Daarom ga ik mijn dochter later ook als advies meegeven niet te veel rond te neuken en haar 'beste jaren' te spenderen aan het vinden van een leuke vent om een serieuze relatie mee aan te gaan.

Vrijwel alle vrouwen krijgen tegenwoordig ander advies mee. Wellicht niet van huis uit, maar wel van de media, films, vriendinnen, etc.
"You go girl!" "Pak alles wat je pakken kan!" "Je leeft maar 1 keer"

Allemaal leuk en aardig, maar toch wil vrijwel iedere vrouw op een gegeven moment huisje boompje beestje. En dan niet met die goedaardige sukkel, maar met een vent die ze 8 jaar geleden nog wel had kunnen krijgen.

Overigens is TS pas 26 dus er is nog hoop. Ons bovenstaande verhaal is dan nog niet geheel van toepassing.
pi_191622521
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 22:10 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Klopt allemaal.

En het wordt nog erger, want de mannen staan dan weliswaar in de rij voor dit soort vrouwen, maar niet meer op latere leeftijd met als doel een serieuze relatie. De 'leuke' mannen hebben dan namelijk weer meer keus en willen geen 'slet' als moeder van hun kinderen. En / of een vrouw die (bijna) niet meer vruchtbaar is.

Daarom ga ik mijn dochter later ook als advies meegeven niet te veel rond te neuken en haar 'beste jaren' te spenderen aan het vinden van een leuke vent om een serieuze relatie mee aan te gaan.

Vrijwel alle vrouwen krijgen tegenwoordig ander advies mee. Wellicht niet van huis uit, maar wel van de media, films, vriendinnen, etc.

Allemaal leuk en aardig, maar toch wil vrijwel iedere vrouw op een gegeven moment huisje boompje beestje. En dan niet met die goedaardige sukkel, maar met een vent die ze 8 jaar geleden nog wel had kunnen krijgen.

Overigens is TS pas 26 dus er is nog hoop. Ons bovenstaande verhaal is dan nog niet geheel van toepassing.
Niet zo negatief, voor mijn gevoel is TS een hele leuke chick.
pi_191622695
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 22:33 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Niet zo negatief, voor mijn gevoel is TS een hele leuke chick.
Ik ken haar verder niet dus ik ben neutraal over haar zelf. Ik beschrijf een fenomeen waar veel vrouwen aan leiden. Meestal zijn ze iets ouder dan TS.
pi_191623110
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:48 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Voldeed zij zelf wel aan haar eigen "basiseis", of was het er zo eentje die van alles wil maar zelf weinig tot niks in te brengen heeft?

quote:

[..]

Klopt allemaal.

Alsof iemand ooit de waarheid te horen krijgt over het werkelijke aantal bedpartners van zijn vrouw. :')
pi_191623728
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 23:10 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Voldeed zij zelf wel aan haar eigen "basiseis", of was het er zo eentje die van alles wil maar zelf weinig tot niks in te brengen heeft?
[..]

Het was zijn basiseis.
Voor niks zo zuur gereageerd.
pi_191623745
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:14 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Onzeker.. zou heel goed kunnen. En altijd bang zijn dat ik iets beters ga missen haha.. of: wat ik wil kan niet.

Ik zit trouwens niet op datingapps. Heb daar niks te zoeken en als ik erop zit (weleens geïnstalleerd voor de lol) dan denk ik altijd wat doe ik hier nou eigenlijk?
Fobo heet dat. Niet fotoboek, maar fear of beter option.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:06 schreef Mar_an het volgende:

[..]

1 relatie gehad van ong 2 jaar. Ik was toen meteen stapelverliefd. Dat gevoel zoek ik misschien ook weer :)
Dat wil natuurlijk iedereen (hier in het Westen iig), maar ik denk dat een redelijk groot deel van de huwelijken danwel bestendige relaties ergens toch een beetje verstandshuwelijken zijn. Dat het toch enigszins een rationele beslissing was om hem of haar het hof te gaan maken, danwel om ja te zeggen tegen haar of zijn avances.
Niet dat er op een gegeven moment geen verliefdheid en liefde zal groeien, maar ik denk dat redelijk veel volwassenen in eerste instantie niet door scheepsladingen met vlinders tot elkaar zijn gebracht.

Met 'volwassen' denk ik hier aan mensen van boven de 25. Daaronder zullen die vlinders een grotere rol spelen. Echter als je ouder wordt wil je gewoon een relatie of misschien zelfs kinderen en dan spelen naast vlinders ook geiten een rol. Geiten waar je 'fort' tegen zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 22-02-2020 00:18:12 ]
pi_191623882
TS heeft een behoorlijke hoeveelheid prinsesjes gedrag. Dat de mannen die ze spreekt niet goed of interessant genoeg zijn.
De waarheid is vaak dat een niet te knappe en sociaal kundige man bij je hoort en dat je jezelf veel te hoog inschat. Dat komt door de feminiene samenleving. En dat mannen veel te veel moeite doen en vrouwen logischerwijs veel te weinig.

Pluspunt is dat je het zelf inziet en er iets aan wil doen.
Dat is mooi, want je word ouder en minder aantrekkelijk en bent gelukkiger af met een goede man.
Realistischer is dat de meeste mannen dik boven je staan praktisch gezien en je je handen dicht mag knijpen voor een man die je aandacht geeft en zijn leven op orde heeft.
Vakman pur sang
  zaterdag 22 februari 2020 @ 00:00:48 #76
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_191623906
Hoe oud ben je, ts?
pi_191624046
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 23:58 schreef Lospedrosa het volgende:
TS heeft een behoorlijke hoeveelheid prinsesjes gedrag. Dat de mannen die ze spreekt niet goed of interessant genoeg zijn.
De waarheid is vaak dat een niet te knappe en sociaal kundige man bij je hoort en dat je jezelf veel te hoog inschat. Dat komt door de feminiene samenleving. En dat mannen veel te veel moeite doen en vrouwen logischerwijs veel te weinig.

Dat is mooi, want je word ouder en minder aantrekkelijk en bent gelukkiger af met een goede man.
Realistischer is dat de meeste mannen dik boven je staan praktisch gezien en je je handen dicht mag knijpen voor een man die je aandacht geeft en zijn leven op orde heeft.
Waarop baseer je dat de meeste mannen boven mij staan (waar slaat dat überhaupt op?) en dat ik mezelf te hoog inschat?
pi_191624157
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:09 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat de meeste mannen boven mij staan (waar slaat dat überhaupt op?) en dat ik mezelf te hoog inschat?
Vrouwen raten 80% van de mannen 'ondergemiddeld' aantrekkelijk. Dat betekent dat 80% van de vrouwen zich aantrekkelijker vindt dan the guy next door (de gemiddelde man).
pi_191624218
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:00 schreef RickoKun het volgende:
Hoe oud ben je, ts?
TS is 26. Ze kan dus nog wel een paar jaar rondneuken voordat de deur begint dicht te gaan *O*
pi_191624222
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 22:06 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Wil ik ook maar dat is er niet altijd meteen. ;)
[..]

Ik miste dat bij haar.
[..]

Ben benieuwd. :P Ben je normaal gesproken een beetje rationeel aangelegd?
Zelden tot nooit, helaas. Oh nee Puntenjager, een relatie aangaan omdat ik perse een relatie wil en iemand ‘wel oké’ vind, daar moet ik niet aan denken. Ik wil dus wel echt passie.

Jammer, maar als je het niveauverschil echt merkt dan begrijp ik dat wel.

Ik ben ook benieuwd! Vind het ook wel leuk om te doen, maar zoals iemand hier zei verwacht ik er niet mega veel van. Ga me gewoon eens op een andere manier open stellen als ik iemand wel leuk vind. Ja, ik bekijk dingen (in mijn ogen dan 😋) wel rationeel.
pi_191624310
quote:

[..]

Klopt allemaal.

Vrouwonvriendelijk. Ik ben geen slet. Maar ik moet bekennen dat ik niks heb met mensen die onzeker zijn over bedpartners en het verleden van een ander. Ik begrijp niet wat dat zegt over een eventuele relatie of zelfs over hoe je bent als moeder.

Geef dat je dochter maar mee. Klinkt erg ongezond om je daarmee te bemoeien wat mij betreft. En eerlijk gezegd heb ik om mij heen gezien dat de mensen die juist beschermd zijn opgevoed, of met zulke ‘adviezen’ van ouders, dat dat de mensen zijn die van alles uitproberen.
pi_191624396
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:28 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Vrouwonvriendelijk. Ik ben geen slet. Maar ik moet bekennen dat ik niks heb met mensen die onzeker zijn over bedpartners en het verleden van een ander. Ik begrijp niet wat dat zegt over een eventuele relatie of zelfs over hoe je bent als moeder.

Geef dat je dochter maar mee. Klinkt erg ongezond om je daarmee te bemoeien wat mij betreft. En eerlijk gezegd heb ik om mij heen gezien dat de mensen die juist beschermd zijn opgevoed, of met zulke ‘adviezen’ van ouders, dat dat de mensen zijn die van alles uitproberen.
Over dat laatste kun je wel eens gelijk hebben. Ik ben dan echter ook niet van het 'verbieden', maar van het adviseren. De wereld is hard. Je kunt hoog en laag springen, maar ik vertel liever gewoon de harde versie van de waarheid zodat je er rekening mee kunt houden.

Ik zeg niet dat jij een slet bent. Ik beschrijf een type vrouw met het seks & the city syndroom, waar jij wel of niet onder zou kunnen vallen, die doorgaans wél sletten zijn. Niet omdat ze doelbewust alleen maar one-night-stands hebben, maar wel omdat ze continu kortstondige relaties aangaan (waar ook seks bij hoort) die dan weer uitgaan omdat er iets mis is met de man in kwestie. En dan heb je op den duur toch een behoorlijk C.V.

En zo 'onzeker' is dat helemaal niet. Dat is gewoon 'de natuur'. De aard van het beestje. Wat mannen aantrekkelijk vinden is gewoon heel anders dan wat vrouwen aantrekkelijk vinden. Dat kun je niet vergelijken.

Maar daarnaast was dat niet mijn belangrijkste punt. Dat is namelijk dat je zelf steeds slechter wordt in relaties naarmate je er minder hebt van langere duur. En naarmate je meer sekspartners hebt, wordt het ook steeds minder 'spannend' en heb je steeds minder kans dat er nog gevoelens of een 'vonk' overslaat.

Vergelijk het met de eerste keer alcohol drinken of de 100e keer. Dat is ook de aard van het beestje. Dus, ben nou maar zuinig op aan wie je je bindt. Hoe vaker je dat doet, en van hoe kortere duur, hoe groter je probleem wat je beschrijft in de OP, zal worden.

En daar is niks vrouwonvriendelijks aan. Het is zelfs goedbedoeld advies.
pi_191624636
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:17 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Vrouwen raten 80% van de mannen 'ondergemiddeld' aantrekkelijk. Dat betekent dat 80% van de vrouwen zich aantrekkelijker vindt dan the guy next door (de gemiddelde man).
Ah. Ik kijk er niet zo naar. Ik volg deels mijn gevoel. Zolang ik kan krijgen wie ik wil voor een relatie of als anderen dat willen met mij (dus niet alleen seks), denk ik dat het wel goed zit of zo? Maar ik sta daar verder niet bij stil. :P
pi_191624940
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:52 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ah. Ik kijk er niet zo naar. Ik volg deels mijn gevoel. Zolang ik kan krijgen wie ik wil voor een relatie of als anderen dat willen met mij (dus niet alleen seks), denk ik dat het wel goed zit of zo? Maar ik sta daar verder niet bij stil. :P
Tja, je bent 26 en waarschijnlijk redelijk aantrekkelijk. Vooralsnog zul je makkelijk aan kerels kunnen komen. Alleen voor een relatie heb je niet alleen die perfect kerel nodig, maar moet jij je ook kunnen committen aan die vent. Anders wordt het nooit een (bestendige) relatie.
pi_191625002
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:52 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ja, dan hebben Puntenjager en matigeuser toch meer gelijk dan je zou willen. Je hoeft er ook niet zo bij stil te staan als je gewoon lekker door date. Ondertussen het verhaal van het trainen van die verbindingspier ontwijkend..
pi_191625205
quote:

Ik noem het the endless refill. Doordat vrouwen die enigszins aantrekkkelijk zijn vrijwel zonder problemen een vent kunnen versieren (in ieder geval in bed kunnen krijgen), leven die vrouwen in een werkelijkheid met oneindige keus. En doordat we niet meer in gemeenschappen van een paar honderd man leven, maar in steden van 100.000+ blijft er een oneindige refill van mannen beschikbaar. Hoeveel ze er ook afwijzen. Het is dus geen perceptie. Ze hebben werkelijk oneindig veel keus.

En je verliest, zoals jij schrijft, ook je bindingscapaciteit. Als je met tientallen kerels in bed bent gedoken, dan is de kerel met wie je na je huidige neukertje in bed duikt, niet opeens mister perfect voor je. Waarop je verliefd wordt alsof het je eerste vriendje was.
Als toch niemand deze vrouwen na een bepaalde leeftijd nog wil. Waarom is er dan toch zoveel kritiek op als die vrouwen dan lekker de rest van hun leven single willen blijven? Waarom is het verlies van hun "bindingscapaciteit" dan een probleem?
Ik vind dat dan eerder een evolutionair voordeel. Aanpassingsvermogen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_191625285
Mijn advies: zoek een lokaal dierenasiel. Over het algemeen zitten daar nog aardig wat katten die op zoek zijn naar een huisje.
pi_191625315
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:28 schreef zarGon het volgende:
Met de zelfsabotage dat je aan het uitvoeren bent kom je niet alleen moeilijk aan een relatie, maar als je dan eindelijk zo'n relatie hebt, maak je het zelf helemaal kapot.

Welke term je eraan geeft maakt geen fuck uit. Je bent je ervan bewust, de volgende stap is afstappen van het idee, want met deze vorm van perfectionisme kom je echt helemaal nergens. Je doet geen nieuwe zinnige ervaringen op en als je dan *iets* verder komt, maak je het niet af omdat het toch niets wordt. Volgens jezelf dan eh, want je geeft niets echt een kans.

Geen ervaring = geen (door)ontwikkeling = je bent straks 40 en je staat exact waar je nu staat.

Succes eh.
Je merkt toch aan dat hele verhaal van TS dat ze niet wil veranderen? Ze zoekt gewoon mensen die haar ideaalbeeld bevestigen en zeggen dat het daarmee wel goedkomt.
pi_191625556
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 01:47 schreef Cockwhale het volgende:

Je merkt toch aan dat hele verhaal van TS dat ze niet wil veranderen? Ze zoekt gewoon mensen die haar ideaalbeeld bevestigen en zeggen dat het daarmee wel goedkomt.
Waarom zou het niet goedkomen? Wat is voor jou de definitie van goedkomen die je voor het leven van de ts hebt bepaald?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_191627094
Pure zelf sabotage dit. Ga minder naïef en onrealistisch worden of blijf in je rol hangen de keuze is aan u.
pi_191627260
Laat ze maar een partij slap ouwehoeren TS. Als ze je niet te pakken kunnen krijgen ben je ze altijd voor. De meesten schikken uit angst, maar als jij zoekt naar iets? Vind het!
pi_191627296
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:09 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Was natuurlijk deels om je te triggeren. En dat is gelukt want ik zag de eerste echt oprechte reactie van je, boosheid.
Maar ook en vooral knappe vrouwen schalen zich vaak te hoog in waardoor ze altijd alleen blijven of een waardeloos bestaan a Sylvie Meis gaan nastreven.
Het is voor jou nu tijd om het tij te keren.
Vakman pur sang
pi_191627419
Wat is de reden dat er hier nu mannen posten die TS er vooral op willen wijzen dat ze wellicht nu nog wel een aantrekkelijk uiterlijk kan hebben, maar dat ze onherroepelijk zal verleppen en dat geen leuke man gaat dan meer zal willen?
pi_191627453
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 01:47 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

inderdaad, niemand is 100% perfect maar gelukkig uiteindelijk komt altijd alles goed de dood die immers vroeg of laat aan je deur komt kloppen fixt alle problemen. Maar tot die tijd heb je in bepaalde gevallen de mogelijkheid tot het maken van keuzes...
pi_191627458
Is het niet op een begeven moment een een vorm van berekend te werk gaan en overpiekeren ? Liefde is toch wel een spontaan proces en bedenk ook dat niemand perfect is. Ik heb er al eens vaker over geschreven in andere topics, maar ik zit nu in mijn eerste relatie (ben 29). Het beeld wat ik van relaties en liefde had voordat ik erin zat, is toch totaal anders dan hoe ik er nu over denk. Ik ben er achter gekomen dat die lijstjes die je voor jezelf opstelt eigenlijk toch niet uitkomen als je iemand ontmoet die je tof vindt. Ik heb ook in het begin van de eerste dates gedacht, is dit wel een goede keuze, omdat we allebei toch wel verschillend in het leven staan, maar uiteindelijk heb ik er geen spijt van gekregen om het door te zetten. Als je het goed kan vinden met iemand en je ziet hem graag, dan is dat toch op zich voldoende reden om een poging te wagen ?
pi_191627464
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 09:51 schreef miss_sly het volgende:
Wat is de reden dat er hier nu mannen posten die TS er vooral op willen wijzen dat ze wellicht nu nog wel een aantrekkelijk uiterlijk kan hebben, maar dat ze onherroepelijk zal verleppen en dat geen leuke man gaat dan meer zal willen?
Om haar te helpen natuurlijk O-)
Vakman pur sang
pi_191627478
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 09:55 schreef goldback het volgende:

[..]

uiteindelijk komt altijd alles goed de dood die immers vroeg of laat altijd aan je deur komt kloppen fixt alle problemen. Maar tot die tijd heb je in bepaalde gevallen de mogelijkheid tot het maken van keuzes...
Ja. Je kan kiezen je overtuiging na te jagen of je mond houden uit angst raar te worden aangekeken. Leven of geleefd worden.
pi_191627495
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 09:56 schreef 01100101 het volgende:
Is het niet op een begeven moment een een vorm van berekend te werk gaan en overpiekeren ? Liefde is toch wel een spontaan proces en bedenk ook dat niemand perfect is. Ik heb er al eens vaker over geschreven in andere topics, maar ik zit nu in mijn eerste relatie (ben 29). Het beeld wat ik van relaties en liefde had voordat ik erin zat, is toch totaal anders dan hoe ik er nu over denk. Ik ben er achter gekomen dat die lijstjes die je voor jezelf opstelt eigenlijk toch niet uitkomen als je iemand ontmoet die je tof vindt. Ik heb ook in het begin van de eerste dates gedacht, is dit wel een goede keuze, omdat we allebei toch wel verschillend in het leven staan, maar uiteindelijk heb ik er geen spijt van gekregen om het door te zetten. Als je het goed kan vinden met iemand en je ziet hem graag, dan is dat toch op zich voldoende reden om een poging te wagen ?
Het gaat om de magische klik maar heel veel mensen zijn dit blijkbaar vergeten en hebben slechts lijstjes.
pi_191627501
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:01 schreef goldback het volgende:

[..]

Het gaat om de magische klik maar heel veel mensen zijn dit blijkbaar vergeten en hebben slechts lijdtje.
Ik durf vrij eenvoudig aan te nemen dat TS ook op zoek is naar de magische klik.
pi_191627546
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:01 schreef goldback het volgende:

[..]

Het gaat om de magische klik maar heel veel mensen zijn dit blijkbaar vergeten en hebben slechts lijdtje.
En sowieso, zelfs in een relatie zul je wel eens hobbels hebben, die magische klik is er ook niet altijd. Die heb ik nu wel vorige week ook gehad en toen was ik er wel klaar mee, maar uiteindelijk is ook een klik behouden gewoon investeren, praten en moeite doen.
pi_191627608
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:02 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ik durf vrij eenvoudig aan te nemen dat TS ook op zoek is naar de magische klik.
Dat is misschien ook wel zo maar ter gelijkertijd is ze heel berekenend bezig naar de 100% perfectie omdat alles 100% perfect en ideaal moet zijn en waarom , omdat ze dit zichzelf waard vind ? Prima om er zo berekend in te staan maar dat gaat ze nooit vinden volgend mij.
pi_191627680
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:06 schreef 01100101 het volgende:

[..]

En sowieso, zelfs in een relatie zul je wel eens hobbels hebben, die magische klik is er ook niet altijd. Die heb ik nu wel vorige week ook gehad en toen was ik er wel klaar mee, maar uiteindelijk is ook een klik behouden gewoon investeren, praten en moeite doen.
Ja volgens mij begint het met een klik en niet met lijstjes en onrealistische verwachtingen dan krijg je wellicht wel een relatie maar blijft het toch soort "zakelijk" iets. Vaak zie ik bij koppels die niet zogenaamd "perfect" matchen meer verbondenheid en liefde dan bij de zogenaamde droom koppels.
pi_191627691
Tja wat is een klik?
Vakman pur sang
pi_191627711
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 21:09 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Niet meteen verliefd, maar meteen een gevoel van JA, hier ga ik voor, hij is echt leuk.

Is die aantrekkingskracht er dan omdat het onbewust gelijk vertrouwd is?

Dat "hier ga ik voor" gevoel is bij mij veel sterker geworden nadat ik uit vorige relaties wijzer ben geworden wat voor mij belangrijk is en bij me past.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_191627715
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 01:45 schreef Cockwhale het volgende:
Mijn advies: zoek een lokaal dierenasiel. Over het algemeen zitten daar nog aardig wat katten die op zoek zijn naar een huisje.
Ja, maar dan wel naar een baasje die een langdurig commitment aan wil en vooral ook kan gaan. Beter eerst even op een wat meer high maintenance plant oefenen voor je een van jouw afhankelijk wezen neemt svp.
pi_191627723
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Tja wat is een klik?
Iemand die alles voor jou over heeft, zodat het allemaal vanzelf lijkt te gaan O+
pi_191627805
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:01 schreef Mar_an het volgende:

Dit werkt niet naar mijn mening. Liefde ontstaat eventueel als je het niet verwacht, bij voorbeeld in een vriendschap. Maar als aan het daten bent dan hunker je naar die vonk.

Je bent klaarblijkelijk iemand die niet snel consessies maakt om een klein deel van je persoonlijke ruimte aan een ander open te stellen en daardoor mogelijk beïnvloed te worden.

Bij het laten groeien van liefde hoort een wij gevoel. Meestal zodra je consessies maakt zit je toch vooral aan de ik kant en zie je vaak niet dat de ander ook zich aanpast. Dat laatste beschouw je dan als vanzelfsprekend terwijl het niet vanzelfsprekend is als je het zelf moet doen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  Moderator zaterdag 22 februari 2020 @ 10:44:45 #108
441859 crew  Lenny77
pi_191627889
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:24 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja, maar dan wel naar een baasje die een langdurig commitment aan wil en vooral ook kan gaan. Beter eerst even op een wat meer high maintenance plant oefenen voor je een van jouw afhankelijk wezen neemt svp.
Ja want iemand die niet zo goed is met lange relaties gaat ook slecht voor zijn/haar huisdier zijn?
:?
Is bijna hetzelde als de opmerking dat iemand die vroeger wat heeft rondgefladderd geen goede moeder/vader kan zijn...
Het staat volledig los van elkaar!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_191628037
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:44 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja want iemand die niet zo goed is met lange relaties gaat ook slecht voor zijn/haar huisdier zijn?
:?
Is bijna hetzelde als de opmerking dat iemand die vroeger wat heeft rondgefladderd geen goede moeder/vader kan zijn...
Het staat volledig los van elkaar!
Nee, dat is niet bijna hetzelfde en nee, het staat niet ook zeker volledig los van elkaar.

Een huisdier is geen vervanging voor een partner en niet iets wat je zomaar even moet aanschaffen. Net als in een relatie zul je je enigszins moeten verdiepen in hoe je er het beste voor kan zorgen en dat dan ook met enige regelmaat blijven doen. Net als Cockwhale lees ik niet zoveel sjoege voor moeite willen doen, dat lijkt me een causaal verband kunnen geven met relatiemoeilijkheden. Niet het uitblijven van een relatie zelf, maar zo een houding lijkt me niet de beste basis om zomaar even de zorg voor een ander levend wezen aan te gaan.
  Moderator zaterdag 22 februari 2020 @ 10:56:26 #110
441859 crew  Lenny77
pi_191628046
quote:

[..]

En ook dit telt voor beide partijen! Die man van tegen de 40 ziet er ook niet meer uit zoals 20 jaar ervoor. En de meerderheid van die mannen wil geen meisje van 24 om de moeder van zijn kinderen te worden.
Dus dat uiterlijk schuift mee met de twee! Als je een beetje voor jezelf zorgt dan kunnen beiden er nog steeds goed uitzien (misschien niet door de ogen van een 20 jarige, maar wie wil nu een kleuter in de relatie op die leeftijd)!
En die hevige gevoelens verzwakken bij beiden met het verlopen van de tijd door levenslessen en veranderen van karakters.

Dus stop maar met tegen de mooie, jonge vrouwen te zeggen dat ze nu al maar moet settelen voor ze niet meer van straat geraken omdat ze lelijk gaan worden, want we worden allemaal lelijker!
Zoals een ander hier al zei: waarom wordt dat advies gegeven?
Misschien gewoon in de hoop dat zij wat meer kans maken bij die vrouwen.. Breek het zelfvertrouwen af en win je vrouw.
(dit laatste is niet persé naar jou toe he Puntenjager)
  Moderator zaterdag 22 februari 2020 @ 11:02:07 #111
441859 crew  Lenny77
pi_191628094
Maar fair is fair.. Ts, je hebt een behoorlijke kronkel over dat perfecte beeld. Jammer dat je mensen afschiet voor onbenullige zaken.
En als je ze dan toch hebt gevonden dan loop je gillend weg als ze de volgende stap willen zetten. Je zit dus ergens vast met iets.
En ik ben ook geen voorstander van je experimentje om dan maar eens op een andere manier te gaan daten. Je gaat met mensen om, met gevoelens. Je mag niet licht omgaan met dit soort zaken en nog een hele strits mannenharten breken.
Blijf maar eens even een flinke poos echt single tot je wat wijzer bent geworden.
pi_191628190
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

En ook dit telt voor beide partijen! Die man van tegen de 40 ziet er ook niet meer uit zoals 20 jaar ervoor. En de meerderheid van die mannen wil geen meisje van 24 om de moeder van zijn kinderen te worden.
Dus dat uiterlijk schuift mee met de twee! Als je een beetje voor jezelf zorgt dan kunnen beiden er nog steeds goed uitzien (misschien niet door de ogen van een 20 jarige, maar wie wil nu een kleuter in de relatie op die leeftijd)!
En die hevige gevoelens verzwakken bij beiden met het verlopen van de tijd door levenslessen en veranderen van karakters.

Dus stop maar met tegen de mooie, jonge vrouwen te zeggen dat ze nu al maar moet settelen voor ze niet meer van straat geraken omdat ze lelijk gaan worden, want we worden allemaal lelijker!
Zoals een ander hier al zei: waarom wordt dat advies gegeven?
Misschien gewoon in de hoop dat zij wat meer kans maken bij die vrouwen.. Breek het zelfvertrouwen af en win je vrouw.
(dit laatste is niet persé naar jou toe he Puntenjager)
Dat snap ik ook niet zo nee. Als ik kijk op de werkvloer naar de mannen van boven de 40, is de tand des tijds ook niet lief voor hen geweest. Het gezegde: vrouwen rijpen als melk, mannen als wijn geldt gewoon voor de meerderheid niet. Het enige verschil tussen mannen en vrouwen is dat vrouwen in het algemeen voor iemand gaan die iets ouder is, lees een paar jaar tot vijf jaar, dan hen. Dat wekt de indruk dat mannen aantrekkelijker worden naarmate ze ouder zijn, maar wat ze vergeten is dat het niet of het uiterlijk gaat maar om stabiliteit. Er zijn maar weinig mannen en vrouwen van boven de 40 die vadertje tijd overwinnen.
pi_191628842
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 10:25 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Iemand die alles voor jou over heeft, zodat het allemaal vanzelf lijkt te gaan O+
Ja vooral het laatste vergelijk het maar met twee puzzelstukjes die in mekaar passen 🥰
pi_191628949
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 23:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het was zijn basiseis.
Voor niks zo zuur gereageerd.
Gaat niet helemaal goed thuis hé, als je 24/7 overal op dit forum je gram moet halen?

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 23:58 schreef Lospedrosa het volgende:

Waarom horen we vooral dat je als man interessant moet zijn? Bij vrouwen horen we dat bijna nooit als punt. En als je vrouwen vraagt wat mannen de interesse in hen zou moeten wekken, zijn het veelal generieke dingen, dansje, drankje, reisje.

Onderscheidt je zelf eens als vrouw, misschien komt dat totaalplaatje van een man dan wel dichterbij.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:35 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Over dat laatste kun je wel eens gelijk hebben. Ik ben dan echter ook niet van het 'verbieden', maar van het adviseren. De wereld is hard. Je kunt hoog en laag springen, maar ik vertel liever gewoon de harde versie van de waarheid zodat je er rekening mee kunt houden.

Ik zeg niet dat jij een slet bent. Ik beschrijf een type vrouw met het seks & the city syndroom, waar jij wel of niet onder zou kunnen vallen, die doorgaans wél sletten zijn. Niet omdat ze doelbewust alleen maar one-night-stands hebben, maar wel omdat ze continu kortstondige relaties aangaan (waar ook seks bij hoort) die dan weer uitgaan omdat er iets mis is met de man in kwestie. En dan heb je op den duur toch een behoorlijk C.V.

En zo 'onzeker' is dat helemaal niet. Dat is gewoon 'de natuur'. De aard van het beestje. Wat mannen aantrekkelijk vinden is gewoon heel anders dan wat vrouwen aantrekkelijk vinden. Dat kun je niet vergelijken.

Maar daarnaast was dat niet mijn belangrijkste punt. Dat is namelijk dat je zelf steeds slechter wordt in relaties naarmate je er minder hebt van langere duur. En naarmate je meer sekspartners hebt, wordt het ook steeds minder 'spannend' en heb je steeds minder kans dat er nog gevoelens of een 'vonk' overslaat.

Vergelijk het met de eerste keer alcohol drinken of de 100e keer. Dat is ook de aard van het beestje. Dus, ben nou maar zuinig op aan wie je je bindt. Hoe vaker je dat doet, en van hoe kortere duur, hoe groter je probleem wat je beschrijft in de OP, zal worden.

En daar is niks vrouwonvriendelijks aan. Het is zelfs goedbedoeld advies.
Goeie post van een matigeuser. _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 02:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Waarom zou het niet goedkomen? Wat is voor jou de definitie van goedkomen die je voor het leven van de ts hebt bepaald?
Omdat mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen, zeker niet op dit forum, daarom.
pi_191629147
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:22 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Goeie post van een matigeuser. _O-
[..]

Goed argument zeg. Zo had ik er nog nooit over nagedacht. Altijd fijn, nieuwe inzichten over bepaalde onderwerpen van mensen die zelf na kunnen denken.
pi_191629189
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:39 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Goed argument zeg. Zo had ik er nog nooit over nagedacht. Altijd fijn, nieuwe inzichten over bepaalde onderwerpen van mensen die zelf na kunnen denken.
Nee, ik bedoelde dit serieus. Je hebt een goede post neergezet. Die "_O-" was meer door je gebruikersnaam icm de rest van de zin. :)
pi_191629193
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:44 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde dit serieus. Je hebt een goede post neergezet. Die "_O-" was meer door je gebruikersnaam icm de rest van de zin. :)
Oh haha nou fijn. Dan mag mijn bittere reactie genegeerd worden.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 13:00:01 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191629333
quote:
Ik wil wel graag een verbintenis met iemand aangaan, maar dan moet het wel állemaal kloppen.
Als dit waar is, dan is er eigenlijk geen probleem. Bewust of onbewust maak je de afweging of je leven met die persoon beter of slechter zal zijn en als het slechter is dan kies je er zelf voor om alleen te blijven.

Verder kun je wel een lijstje hebben met dingen die je wilt in het leven en de eigenschappen die je zoekt in een levenspartner, maar sommige ideale eigenschappen sluiten elkaar uit. Ook zijn sommige levensstijlen niet compatibel met je ideaalbeeld voor een partner. Met andere woorden: dat ideale pakket is wellicht onmogelijk. En wat wel mogelijk is, is misschien niet beter dan alleen blijven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191629336
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 12:22 schreef Gruj0 het volgende:
[..]

Waarom horen we vooral dat je als man interessant moet zijn? Bij vrouwen horen we dat bijna nooit als punt. En als je vrouwen vraagt wat mannen de interesse in hen zou moeten wekken, zijn het veelal generieke dingen, dansje, drankje, reisje.

Onderscheidt je zelf eens als vrouw, misschien komt dat totaalplaatje van een man dan wel dichterbij.
Nou ik lees ook regelmatig hier dat je als man vooral knap, lekker, hitsig, alpha en rijk moet zijn. Niet hetzelfde als interessant denk ik, maar eens dat het wel interessanter kan maken.

Denk dat vrouwen sowieso hier wel oppassen om te komen vragen wat hen interessanter zou kunnen maken. Veel al is het toch dat je als vrouw niet moet zeuren, want het kan niet dat mannen je niet moeten of je bent een te laag cijfer dus gewoon eisen bijstellen. En dat vanuit mannen zelf, hun doelgroep. In dit topic ook weer of heb ik wat gemist?
pi_191629412
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 23:10 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Het was mijn basiseis. Volgens mij voldeed ik wel aan haar basiseisen maar we zijn al gestopt met appen dus het was gewoon geen match. ;)
pi_191629765
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:00 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nou ik lees ook regelmatig hier dat je als man vooral knap, lekker, hitsig, alpha en rijk moet zijn. Niet hetzelfde als interessant denk ik, maar eens dat het wel interessanter kan maken.

Denk dat vrouwen sowieso hier wel oppassen om te komen vragen wat hen interessanter zou kunnen maken. Veel al is het toch dat je als vrouw niet moet zeuren, want het kan niet dat mannen je niet moeten of je bent een te laag cijfer dus gewoon eisen bijstellen. En dat vanuit mannen zelf, hun doelgroep. In dit topic ook weer of heb ik wat gemist?
Qft
pi_191629965
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:55 schreef Mar_an het volgende:
Laatste knapte ik af omdat ik hem te jaloers vond. Teveel en te snel willen dat ik alleen met hem bezig ben, daar ben ik niet van. Maar heb ook weleens andere dingen gehad zoals lengte of lichaamsbouw, hoe aangenaam het ook is verder. En soms heb ik geen verklaring maar moet ik iemand gewoon niet, das meer gevoelsmatig. Dan klopt alles maar niet voor mij.
Ik zie geen aparte zaken waar je op afknapt.
pi_191630232
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:52 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Nee, dat is misschien ook zo! Ik maak het probleem evt. groter dan het daadwerkelijk is. Toch ga ik wel proberen om op een andere manier naar een man te kijken en iets eens wel een kans te geven.
pi_191630278
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:00 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Knap, lekker, zelfverzekerd: dat zorgt ook voor een bepaalde aantrekkingskracht. Zo is het natuurlijk wel.

Ik snap sowieso niet waarom je zou moeten beantwoorden (of werken aan) wat je interessanter zou kunnen maken op het gebied van liefde. Je bent wie je bent.
pi_191630308
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 13:52 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Niet? Ik wel.

Dit is exact wat mensen hier bedoelen met: 'meteen die klik' of meteen die 'liefde' willen. Dat is wat ze wil en naar hunkert. Ze wil meteen die vonk met een ander hebben. Ze wil het 'gevoelsmatige' hebben en geeft niet eens een kans om het te laten groeien, ondanks dat ze niet meteen de vonk ziet overspringen. En het is al vaker gezegd: liefde en 'houden van' heeft tijd nodig. Tijd waar ze NIET in wil investeren. Want ze wil de prins op het witte paard. De 'perfecte' man.

Ze zegt het zelf: 'dan klopt alles, maar niet voor mij'. Wat is dit dan voor een rare redenering? Alles klopt, maar niet voor mij? Dat is een redenering die je opzet als een ander persoon net niet onder haar eisenlijstje past en iets is waar ze volledig op afknapt. Als alles klopt, hoe kan het dan voor haar niet zo zijn dan? Dit is dan weer exact 'het gras-groener-verhaal' die TS opzet.

Het feit dat ze zoveel de nadruk legt op 'gevoel', zegt genoeg over haar manier van aanpakken en daten. Dat is ook exact de reden waarom ze geen 'man' kan krijgen. Niet omdat mannen niet willen, maar omdat zij teveel vasthoudt aan het 'gevoel' en een potentiële leuke man niet de kans geeft om hemzelf open te stellen voor haar. De reden? Hij heeft 'iets' wat haar niet aanstaat. Misschien iets te klein, lichaamsbouw is niet perfect etc. In plaats van dat zij denkt: 'die man heeft wel potentie, heeft een leuk en stabiel leven, leuke vrienden groep, goede baan, leuke familie etc' en ik wil hem wel de kans geven door mijzelf open te stellen naar hem, denkt zij: 'die man heeft een bepaalde lichaamsbouw die mij niet zint' of 'hij is iets te klein of niet lang genoeg' en DUS is het helemaal voorbij en kap ik het af.

Elke man heeft wel 'iets'. Zolang je als vrouw niet open staat om die man beter te leren kennen en überhaupt niet door die bepaalde 'minpunten' van een man wil kijken, dan kan je lang wachten op die ene vonk die TS wil.

En dan zeg ik ook niet dat TS of welke andere vrouw met ieder de beste moet daten. Want ik weet ook wel dat een vrouw duizenden aanzoeken krijgt voor aandacht en om met haar te daten. Ze heeft keus genoeg en dat is vaak gezegd hier. Dus ga eens op date met die ene kerel waarvan je dacht dat hij het niet helemaal zou zijn en je het gevoel niet helemaal hebt in eerste instantie. Maar verder wel een stabiel en leuk leven heeft, leuke vrienden, grappig etc.
pi_191630424
De enige die bepaalt of je onzinnige eisen stelt ben je zelf lijkt me. Het probleem zit 'm vooral in wanneer je selectieproces niet optimaal verloopt en je te beroerd bent om op te draaien voor de consequenties van je eigen parameters.
pi_191630505
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:28 schreef Scary_Mary het volgende:
De enige die bepaalt of je onzinnige eisen stelt ben je zelf lijkt me. Het probleem zit 'm vooral in wanneer je selectieproces niet optimaal verloopt en je te beroerd bent om op te draaien voor de consequenties van je eigen parameters.
Als je merkt dat door je eigen selectie geen een man daaraan kan voldoen, dan moet je ook zelf achter je oren krabben en kijken of je selectie te streng is.

Maar zo zijn de meeste vrouwen niet. Die willen toch vaak die ene prins.
pi_191630511
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:18 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Niet? Ik wel.

Knip
Ja, natuurlijk heeft iedereen wel iets maar de klik is toch wel belangrijk hoor. Iemand kan leuk een stabiel leven hebben, vrienden ditdat maar als dat gevoel ontbreekt, dan ontbreekt dat. Kun je jezelf wel dwingen en iemand een kans geven omdat het ‘voldoende’ is en dan op de lange termijn toch denken van moa dit is het toch niet helemaal.

Je moet toch aangetrokken zijn tot iemand :')
pi_191630517
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:34 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Als je merkt dat door je eigen selectie geen een man daaraan kan voldoen, dan moet je ook zelf achter je oren krabben en kijken of je selectie te streng is.

En er zijn er ook zat die die vinden.
pi_191630542
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:34 schreef black-soldier het volgende:

[..]

En dat zou helemaal prima zijn als het gejank er om heen er niet bij zou komen. Met hun boehoe alle goede mannen of nette vrouwen zijn op blablabla. Dat bedoel ik met verantwoording nemen voor je eigen keuzes, maar ik lees iets te vaak verwijten aan het adres van de tegenpartij :')
pi_191630676
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:34 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk heeft iedereen wel iets maar de klik is toch wel belangrijk hoor. Iemand kan leuk een stabiel leven hebben, vrienden ditdat maar als dat gevoel ontbreekt, dan ontbreekt dat. Kun je jezelf wel dwingen en iemand een kans geven omdat het ‘voldoende’ is en dan op de lange termijn toch denken van moa dit is het toch niet helemaal.

Je moet toch aangetrokken zijn tot iemand :')
Die 'klik' is niets meer dan een 'gevoelsmatig' iets. Een gevoel waarvan je denkt ik wil die persoon dag en nacht zien, ermee knuffelen, zoenen, sex hebben etc. Dat gevoel wil TS en de meeste vrouwen meteen. Bij de eerste date, eerste blik naar hem toe. Dat hoteldebotel gevoel meteen. Als die er niet is, dan moet je het maar volledig afknappen?

Leuk dat je leuzen gebruikt als 'klik' en 'aangetrokken zijn tot iemand', maar je komt zelf ook niet met argumenten of uitleg.

Aantrekkingskracht hoeft niet perse meteen na 1 date plaats te vinden en dat wil TS wel. Aantrekkingskracht kan groeien door de tijd. Maar als je niet open staat om op date 2 of 3 te gaan met iemand maar uit te gaan van date 1 of die ene blik, hoeveel kans gunt ZIJ dan haarzelf om een partner te vinden? 0, want ze wil die ene perfecte met geen gebreken of bagage. Maar guess what. Iedereen heeft wel 'iets'.

En ik zeg toch ook niet dat ze zomaar met iedereen moet daten of genoegen moet nemen? Of 'voldoende' is? Ik zeg alleen tegen haar en andere vrouwen dat als die eerste vonk er niets is (die kans is 99,9%) dat niet betekent dat die niet kan komen. Als ze vast blijft houden aan dat ene gebrek die hij heeft of het 'gevoel' er niet is, dan gaat ze niet die ene prins vinden want die is er niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:35 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

En er zijn er ook zat die die vinden.
Geloof ik geen hol van. Dat sommige vrouwen het vinden zeker. Maar zeker niet 'zat vrouwen'. Op een gegeven moment settelen vrouwen ook als ze begin 30 zijn en dat graag ook willen. Uiteindelijk is zo'n vrouw paar jaar ouder en weet ze ook beter wat ze wil. Uiteindelijk kiest zij ook voor een man met bepaalde gebreken, want de perfecte man bestaat niet ;) ;) Iedere man heeft gebreken. En ze snapt uiteindelijk ook wel als ze alleen maar die perfecte man nastreeft, dan vindt ze helemaal geen partner.

Dus dan settelt ze met een man waar in eerste instantie geen vonk was, maar na paar dates wel is gekomen. En dat bedoel ik dan met het open staan voor een ander, ook al voldoet die persoon niet aan alle vereisten, maar wel aan 9 van de 10 vereisten. En dat dat ene vereiste waar geen vonk of gevoel bij was, dat later toch wel kan komen. Puur omdat zij open staat om hem beter te leren kennen, ondanks nog een vinkje niet is gezet.
pi_191630682
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:36 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

En dat zou helemaal prima zijn als het gejank er om heen er niet bij zou komen. Met hun boehoe alle goede mannen of nette vrouwen zijn op blablabla. Dat bedoel ik met verantwoording nemen voor je eigen keuzes, maar ik lees iets te vaak verwijten aan het adres van de tegenpartij :')
Ik niet.
pi_191630691
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:47 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ik niet.
Klopt.

Jij zeikt niet over dat alle goede mannen er niet zijn. Jouw probleem is dat jij de prins zoekt die er niet is, terwijl jij wel voldoende aangereikt krijgt.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 14:52:28 #134
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_191630732
Gewoon een vorm van perfectionisme, niets mis mee.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191630808
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:47 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ik niet.
Tuurlijk meid. Je verweet je date ook totaal niet dat hij jou niet de tijd gaf om exclusief te gaan doen ofzo.
pi_191630998
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:58 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Tuurlijk meid. Je verweet je date ook totaal niet dat hij jou niet de tijd gaf om exclusief te gaan doen ofzo.
Even goede vrienden hoor! ;)
pi_191631017
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:48 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Klopt.

Jij zeikt niet over dat alle goede mannen er niet zijn. Jouw probleem is dat jij de prins zoekt die er niet is, terwijl jij wel voldoende aangereikt krijgt.
Die prins is er wel. Het is niet onmogelijk, ik heb al eens eerder zo’n prins gehad, dus het zou moeten kunnen 😋. Of zo. Oooooooit. Maar alsnog is het wel goed om op een andere manier te daten.
pi_191631089
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 15:23 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Die prins is er wel. Het is niet onmogelijk, ik heb al eens eerder zo’n prins gehad, dus het zou moeten kunnen 😋. Of zo. Oooooooit. Maar alsnog is het wel goed om op een andere manier te daten.
En hoe is het met die 'prins' afgelopen? Oef...

'Op een andere manier daten' :')

Nee, het is jezelf openstellen.
pi_191631350
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 15:23 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Dus je bent je potentiële nieuwe partners nu aan het spiegelen aan je ex? Dat moet je nooit doen.

Verder heb ik best vertrouwen in je hoor. :) Ik denk alleen dat die rationele knop dat je iemand gewoon een kans moet geven en echt moet leren waarderen om hoe hij is wel een keer om moet bij je. Anders krijg je uiteindelijk het verhaal wat @black-soldier hierboven al neerlegde: Rammelende eierstokken rond je 30ste en dan krijgen mannen waarbij er niet meteen een vonk is ineens wel een kans. Wil je nog 4 jaar gefrustreerd wachten op een relatie (want ik merk dat je dit stiekem wel wil) of zet je die knop nu al om is dan de vraag. ;)

Mijn perspectief als man (misschien boeit het je, misschien ook niet) is dat ik met vrij veel vrouwen zou kunnen matchen maar dat er wel een bepaalde basis moet zijn. Ik selecteer op date 1 op mijn belangrijkste 2 eisen (intelligentie en uiterlijk) en probeer dan op vervolgdates erachter te komen of het karakter van die persoon ook bij mij past. En dan moet dat van die persoon natuurlijk ook nog wederzijds zijn, dus zo makkelijk is het allemaal niet. :P Maar het geeft je in ieder geval wat meer duidelijkheid.
pi_191631614
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 15:31 schreef black-soldier het volgende:

[..]

En hoe is het met die 'prins' afgelopen? Oef...

'Op een andere manier daten' :')

Nee, het is jezelf openstellen.
Dat Snap ik, maar je begrijpt mijn opmerking ook wel denk ik?
pi_191631731
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 15:59 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dus je bent je potentiële nieuwe partners nu aan het spiegelen aan je ex? Dat moet je nooit doen.

Verder heb ik best vertrouwen in je hoor. :) Ik denk alleen dat die rationele knop dat je iemand gewoon een kans moet geven en echt moet leren waarderen om hoe hij is wel een keer om moet bij je. Anders krijg je uiteindelijk het verhaal wat @:black-soldier hierboven al neerlegde: Rammelende eierstokken rond je 30ste en dan krijgen mannen waarbij er niet meteen een vonk is ineens wel een kans. Wil je nog 4 jaar gefrustreerd wachten op een relatie (want ik merk dat je dit stiekem wel wil) of zet je die knop nu al om is dan de vraag. ;)

Mijn perspectief als man (misschien boeit het je, misschien ook niet) is dat ik met vrij veel vrouwen zou kunnen matchen maar dat er wel een bepaalde basis moet zijn. Ik selecteer op date 1 op mijn belangrijkste 2 eisen (intelligentie en uiterlijk) en probeer dan op vervolgdates erachter te komen of het karakter van die persoon ook bij mij past. En dan moet dat van die persoon natuurlijk ook nog wederzijds zijn, dus zo makkelijk is het allemaal niet. :P Maar het geeft je in ieder geval wat meer duidelijkheid.
Dat ook weer niet denk ik of; misschien onbewust. Ik weet dat dat nooit goed is om te doen.

Nee, het komt vaak voor, maar zo hoop ik niet te worden. Ik denk dat ik nog liever alleen een kind wil dan dat ik een relatie met iemand aanga omdat ik een kinderwens heb en ik hem daarvoor nodig heb. Verschrikkelijk toch?? Ik heb soms nu al (als ik een cute baby zie dan) last van rammelende eierstokken trouwens, maar das vast heel menselijk!

Zo moet ik het oook ongeveer gaan aanpakken, hoewel dat het spontane er weer vanaf haalt. Maar het is het meest normale om te doen, want anders kom ik weer terug op dat ik meteen graag van die vonken/passie wil en dat is er sowieso zelden.
pi_191631919
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 16:39 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Dat ook weer niet denk ik of; misschien onbewust. Ik weet dat dat nooit goed is om te doen.

Nee, het komt vaak voor, maar zo hoop ik niet te worden. Ik denk dat ik nog liever alleen een kind wil dan dat ik een relatie met iemand aanga omdat ik een kinderwens heb en ik hem daarvoor nodig heb. Verschrikkelijk toch?? Ik heb soms nu al (als ik een cute baby zie dan) last van rammelende eierstokken trouwens, maar das vast heel menselijk!

Zo moet ik het oook ongeveer gaan aanpakken, hoewel dat het spontane er weer vanaf haalt. Maar het is het meest normale om te doen, want anders kom ik weer terug op dat ik meteen graag van die vonken/passie wil en dat is er sowieso zelden.
Tegenwoordig zie je dit vaker. Overigens niet een hele rare gedachte.

Vrouwen die een kinderwens hebben liever een zaaddoner gebruiken en 'alleen' haar kind wil opvoeden dan dat ze een kind wil uit een relatie met een partner. Meer en meer vrouwen doen dit. En ook meer en meer vrouwen zijn single of zijn alleenstaande moeder.

Dit wordt steeds meer geaccepteerd vanuit de maatschappij.
pi_191631990
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 16:53 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Tegenwoordig zie je dit vaker. Overigens niet een hele rare gedachte.

Vrouwen die een kinderwens hebben liever een zaaddoner gebruiken en 'alleen' haar kind wil opvoeden dan dat ze een kind wil uit een relatie met een partner. Meer en meer vrouwen doen dit. En ook meer en meer vrouwen zijn single of zijn alleenstaande moeder.

Dit wordt steeds meer geaccepteerd vanuit de maatschappij.
Ja, ook wel mooi toch?
pi_191632089
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 16:58 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ja, ook wel mooi toch?
Dat kan je vanuit twee perspectieven bezien. Er is geen mooi of niet mooi. Het is een subjectieve discussie waar iedereen anders over denkt.

De ene vindt het mooi dat vrouwen steeds meer autonomie over hun leven krijgen en zelf hun leven kunnen inrichten. Wat ook betekent dat ook vrouwen zelf kunnen kiezen of ze met een partner een kind krijgen of uit een zaaddonor. Die vrijheid heeft een vrouw wel degelijk tegenwoordig. Een vrouw is niet meer gebonden aan de traditionele manier. Als ze een kind wil zonder een partner, dan kan dat en daar heeft een vrouw, naar mijn mening, ook gewoon recht op. Als ze alleen, zonder een partner een kind wil opvoeden, dan moet dat kunnen. En dat kan ook praktisch. Er zijn legale klinieken die zaaddonoren leveren.

Aan de andere kant kan je zeggen dat dat not done is. Dat een vrouw juist een kind hoort te krijgen met een partner. En dat een kind krijgen niet via een kunstmatige manier moet gaan, maar via de natuurlijke, biologische, manier.

Iedereen denkt er anders over, maar in de Nederlandse, liberale samenleving wordt het eerste steeds meer geaccepteerd. Vrouwen hebben eigenlijk nu al, geen man meer nodig om een kind te krijgen. De autonomie voor de vrouw wordt steeds groter. En dat hoeft niet perse fout te zijn, want ook vrouwen hebben het recht om te kiezen hoe zij haar leven inricht, net als mannen. En bij die vrijheid hoort ook of zij wel of geen kinderen wil en als ze dat wil, op welke manier. Of dit 'mooi' is of niet, is aan iedereen zelf.
  Moderator zaterdag 22 februari 2020 @ 18:04:17 #145
441859 crew  Lenny77
pi_191632737
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 17:06 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat kan je vanuit twee perspectieven bezien. Er is geen mooi of niet mooi. Het is een subjectieve discussie waar iedereen anders over denkt.

De ene vindt het mooi dat vrouwen steeds meer autonomie over hun leven krijgen en zelf hun leven kunnen inrichten. Wat ook betekent dat ook vrouwen zelf kunnen kiezen of ze met een partner een kind krijgen of uit een zaaddonor. Die vrijheid heeft een vrouw wel degelijk tegenwoordig. Een vrouw is niet meer gebonden aan de traditionele manier. Als ze een kind wil zonder een partner, dan kan dat en daar heeft een vrouw, naar mijn mening, ook gewoon recht op. Als ze alleen, zonder een partner een kind wil opvoeden, dan moet dat kunnen. En dat kan ook praktisch. Er zijn legale klinieken die zaaddonoren leveren.

Aan de andere kant kan je zeggen dat dat not done is. Dat een vrouw juist een kind hoort te krijgen met een partner. En dat een kind krijgen niet via een kunstmatige manier moet gaan, maar via de natuurlijke, biologische, manier.

Iedereen denkt er anders over, maar in de Nederlandse, liberale samenleving wordt het eerste steeds meer geaccepteerd. Vrouwen hebben eigenlijk nu al, geen man meer nodig om een kind te krijgen. De autonomie voor de vrouw wordt steeds groter. En dat hoeft niet perse fout te zijn, want ook vrouwen hebben het recht om te kiezen hoe zij haar leven inricht, net als mannen. En bij die vrijheid hoort ook of zij wel of geen kinderen wil en als ze dat wil, op welke manier. Of dit 'mooi' is of niet, is aan iedereen zelf.
Dat is allemaal goed en wel. Maar ik denk dat het gros van de vrouwen liever een klassiek gezin heeft natuurlijk. En als dat een goed gezin is met sterke partners als ouders dan is dat zelfs ideaal.
Maar als het voor wat voor reden maar niet lukt om een goede vader te vinden en je tijd begint op te raken dan kan je het beter zo doen dan maar de eerste de beste pipo tegen te houden en gezinnetje te gaan spelen wat gegarandeerd fout afloopt en dan heb je een kind uit een verscheurd gezin.
Dat is nog erger..
pi_191632951
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 18:04 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Dat is allemaal goed en wel. Maar ik denk dat het gros van de vrouwen liever een klassiek gezin heeft natuurlijk. En als dat een goed gezin is met sterke partners als ouders dan is dat zelfs ideaal.
Maar als het voor wat voor reden maar niet lukt om een goede vader te vinden en je tijd begint op te raken dan kan je het beter zo doen dan maar de eerste de beste pipo tegen te houden en gezinnetje te gaan spelen wat gegarandeerd fout afloopt en dan heb je een kind uit een verscheurd gezin.
Dat is nog erger..
Je kan gelijk hebben en je hebt denk ik ook wel een punt. Maar ik zie steeds meer een verschuiving in de huidige generatie.

Veel vrouwen, en het wordt steeds meer, willen niet eens meer een partner. Ze blijven liever single. In mijn omgeving (werk etc.) zie ik steeds meer vrouwen van eind 20 die geen partner meer willen, maar single willen blijven. Als ik dan vraag: waarom? Dan antwoordden ze: 'ik heb geen man nodig', 'ik kan mijn eigen boontjes doppen', 'mijn geluk kan ik zelf maken', 'ik wil carriere maken en ik heb ambitie en een partner past er niet tussen' etc.

Maar dat zorgt er wel voor dat als hun klok gaat tikken en ze graag kinderen willen, liever naar een kliniek gaan om een zaaddonor aan te zwengelen dan maanden of jaren met iemand te daten waarmee een gezin kan worden gevormd. En dan kiezen ze voor de makkelijkere weg en dus win-win. Geen partner en dus geen gezeik en jarenlang daten én een kind hebben.

Op mijn werk zijn alle vrouwen van midden en eind 20 nog single. Een patroon? Geen idee. Wellicht. Maar het feit is dat er steeds meer een verschuiving plaatsvindt. En dan wil ik niet zeggen dat die verschuiving significant aantoonbaar in de praktijk voordoet. Maar dat die verschuiving steeds meer die kant opgaat.

Want kan je het die vrouwen erop aanrekenen? Die vrouwen hebben vaak een eigen carriere, hebben ambitie, hebben een eigen huis, een leuke vriendengroep etc. Die hebben alles! Hoezo hebben ze dan nog een man nodig? Antwoord: NIET. En kinderen krijgen? Ook dat is zelfs mogelijk ZONDER een partner. Dus er zijn voldoende mogelijkheden voor een vrouw om en een goed en leuk leven te hebben EN een kind te hebben. Zo gek is dat niet meer.

En dat laatste is sowieso schrijnend... ongeacht de reden dat het gezin is verscheurd.
pi_191633768
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 18:26 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Je kan gelijk hebben en je hebt denk ik ook wel een punt. Maar ik zie steeds meer een verschuiving in de huidige generatie.

Veel vrouwen, en het wordt steeds meer, willen niet eens meer een partner. Ze blijven liever single. In mijn omgeving (werk etc.) zie ik steeds meer vrouwen van eind 20 die geen partner meer willen, maar single willen blijven. Als ik dan vraag: waarom? Dan antwoordden ze: 'ik heb geen man nodig', 'ik kan mijn eigen boontjes doppen', 'mijn geluk kan ik zelf maken', 'ik wil carriere maken en ik heb ambitie en een partner past er niet tussen' etc.

Maar dat zorgt er wel voor dat als hun klok gaat tikken en ze graag kinderen willen, liever naar een kliniek gaan om een zaaddonor aan te zwengelen dan maanden of jaren met iemand te daten waarmee een gezin kan worden gevormd. En dan kiezen ze voor de makkelijkere weg en dus win-win. Geen partner en dus geen gezeik en jarenlang daten én een kind hebben.

Op mijn werk zijn alle vrouwen van midden en eind 20 nog single. Een patroon? Geen idee. Wellicht. Maar het feit is dat er steeds meer een verschuiving plaatsvindt. En dan wil ik niet zeggen dat die verschuiving significant aantoonbaar in de praktijk voordoet. Maar dat die verschuiving steeds meer die kant opgaat.

Want kan je het die vrouwen erop aanrekenen? Die vrouwen hebben vaak een eigen carriere, hebben ambitie, hebben een eigen huis, een leuke vriendengroep etc. Die hebben alles! Hoezo hebben ze dan nog een man nodig? Antwoord: NIET. En kinderen krijgen? Ook dat is zelfs mogelijk ZONDER een partner. Dus er zijn voldoende mogelijkheden voor een vrouw om en een goed en leuk leven te hebben EN een kind te hebben. Zo gek is dat niet meer.

En dat laatste is sowieso schrijnend... ongeacht de reden dat het gezin is verscheurd.
Vind jij dat dan een goede ontwikkeling?
Vakman pur sang
pi_191634446
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vind jij dat dan een goede ontwikkeling?
Ik zit een beetje in het midden. Ik vind het lastig...

Aan de ene kant vind ik dat vrouwen gewoon mogen doen wat ze willen. Het is een vrij land waar vrouwen ook hun doelen en ambities mogen najagen. Vrouwen mogen zelf hun leven indelen op welk gebied van het leven dan ook. Als dat op het gebied van kinderen en partnerkeuze is, dan hebben zij dat goed recht. We willen niet in een samenleving leven waar vrouwen worden onderdrukt. Dus steeds meer vrouwen geen partner maar wel kinderen willen en dat doen door middel van zaaddonatie, dan vind ik dat geen probleem. Het moet kunnen. Frappant detail: de samenleving accepteert dat ook steeds meer. Zeker deze generatie twintigers willen veelal niet eens een partner meer. Tot ze kinderen willen en geen zin hebben om te daten en gezeik, dan rennen ze liever naar een kliniek voor zaaddonatie dan jarenlang daten. Wat ik op zich wel begrijp dat vrouwen dat doen.

Zelfs TS, die 26 is heeft zulke gedachten. En dan moet je niet denken dat TS de enige is, veel vrouwen van die leeftijd hebben zulke gedachten. Liever een zaaddonor dan jarenlang daten en kinderen met een partner krijgen. Dus het traditionele gezinsleven wordt nu overboord gegooid. Niet meer man, vrouw en kinderen. Dat traditionele gezinsleven wordt steeds meer inbreuk op gedaan.

Aan de andere kant denk ik dat kinderen uit een relatie of met een partner zou moeten komen. Dat zorgt voor een hechte band tussen moeder, vader en kind. Een stabiele relatie dat het goed zal doen voor een kind. Ook is een relatie hebben, buiten de ambities, carrieres om, fijn. Samen met iemand leuke dingen doen, samen op vakantie gaan, sex, film kijken samen, een toekomst opbouwen. Het mentale deel zal de partners ten goede komen.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat dit wel echt een heel Nederlands ding is. In Amerika is dat bijvoorbeeld echt nog lang niet het geval. Ik merk dat in Nederland de vrouwen een stuk 'kieskeuriger' zijn en progressiever zijn dan in de VS. In de VS zijn de vrouwen nog iets traditioneler, maar wel met een heel progressiever tintje. Ambitie en carriere, maar wel een partner hebben en daaruit een gezin starten. Dat is nog heel erg ingebakken in Amerika, terwijl in Nederland we meer het traditionele loslaten en voor eigen geluk gaan, zeker bij vrouwen. Dus steeds meer single en alleenstaande moeder worden.

En hoevaak hoor je van vrouwen: 'ik heb geen man nodig'. Vaak ja, want ze willen hun eigen leven indelen en leiden. Wat ik begrijp. Nu zelfs kinderen krijgen geen partner meer benodigd is, is de keuze voor een 38 jarige single vrouw om aan zaaddonatie te doen dan nog 3 of 4 jaar te daten met iemand waarmee er geen zekerheid is dat er een gezin komt, makkelijker.
pi_191634647
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 19:54 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik zit een beetje in het midden. Ik vind het lastig....
En wat zegt dat dan over de rol van de man die een gezin wil?
Waarom zitten basisscholen vol met vrouwen.
Hoe weet een jongen hoe hij man moet Worden?
Vakman pur sang
pi_191634684
Wat ik me wel afvraag bij het lezen van mannen die kritisch zijn op kritische vrouwen is dit: vaak wordt gezegd dat mannen de meeste vrouwen instant geil vinden. Andersom komt dit veel minder voor. Dus voor de mannen hier: stel je ajb voor dat je de meesten vrouwen absluut niet direct aantrekkelijk vind, maar dat dit pas misschien zo kan zijn na een stuk of 10 dates, of niet. Kwestie van een gokje. Zou je daar dan nog steeds zo enthousiast van worden?
pi_191634861
Gelukkig heb ik al 18 jaar een goede vrouw (en 2 dochters) maar ik maak me best zorgen over de nieuwe generatie jongens.
Die gaan gewoon 2-0 achterstaan :')
Vakman pur sang
pi_191635022
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat betekent dat steeds meer mannen teleurgesteld worden die een gezin willen. Huisje, boompje, beestje komt dan steeds minder voor. Het komt nog zeker wel voor, maar steeds minder. Een volgende stap kan zijn dat een man zijn zaad doneert zodat zijn nageslacht verzekerd is. Maar ook dat is geen zekerheid natuurlijk. Want ook in deze situatie is het de vrouw die uiteindelijk voor een zaaddonor kiest. De man heeft daar natuurlijk niets mee van doen.

De rol van de 'traditionele' man zal steeds meer onder druk komen te staan. In plaats van dat hij de trekker van het gezin wordt, moet hij andere manieren vinden om het gezin voort te kunnen zetten. Zeker op het gebied van kinderen. De man is dusdanig geprogrammeerd dat we onze zaad kwijt moeten en het liefst in een vagina. Maar met anticonceptie en het feit dat steeds meer vrouwen geen partner willen, komt de 'oerdrang' onder druk komen te staan.

De man kan twee dingen doen: of meebewegen met de ontwikkelingen of huilen onder je bed. Jouw keus.

Op zich is dit geen nieuwe ontwikkeling. In Nederland zijn er sowieso relatief gezien iets meer vrouwen dan mannen. Juist dat is een gezonde verhouding tussen jongens en meisjes. Dus het is niet gek dat op basisscholen iets meer vrouwen dan mannen zijn.

Op de basisschool is de verandering tussen man en vrouw klein. Het verschil zie je op de universiteiten. Er zijn meer vrouwen die studeren dan mannen. Ook dit heeft te maken met het feit dat vrouwen nu hun leven kunnen indelen en voor een carriere en ambitie willen gaan. Dit zorgt er ook voor dat 'opleiding' steeds meer een dingetje wordt. Dat betekent ook weer dat vrouwen steeds later aan kinderen beginnen. Maar ook de economische omstandigheden vervullen een rol. Maar het feit is dat steeds meer vrouwen studeren en carriere willen en kinderen uitstellen of afstellen.

Ik ken al een paar vrouwelijke collega's die absoluut geen kinderen en een partner willen. Allemaal doodleuke vrouwen van eind 20. Of wel kinderen willen, maar pas over 10 jaar (zo eind 30 en dus aan zaaddonatie gaan doen). Maar dat is die vrouwen ook ingeprent. 'Meis, je kunt alles in het leven wat je maar wil!'. 'Wil je dit of dat worden, dan kan dat!'. 'Wil je je leven zo inrichten dat je geen kinderen wil, dan is dat je eigen keus!'. 'Zaaddonatie, prima meis, als dat je wens is, dan moet je dat nastreven!'. Is dit fout? Niet per definitie.

De definitie van een 'man' is anders geworden. Tegenwoordig is een man dat hij goed moet luisteren, een goede baan en carriere moet hebben etc. Sommigen noemen het ook wel de 'vertrutteling' van mannen. Kan je van alles over vinden. Maar feit is dat de definitie en de invulling van een 'man' anders is geworden door de tijd. Dat betekent dat een man ook moet meegaan met de tijd.

De traditionele man wil ook graag beschermen, stoer zijn, aan de wegkant van de straat lopen, de vrouw naar haar rug trekken als er gevaar dreigt. Maar daar zijn vrouwen steeds minder van gediend. Want ze kunnen hun eigen boontjes doppen en 'hebben geen man nodig om hen te beschermen'. Want dat is zo 1800!

[ Bericht 4% gewijzigd door black-soldier op 22-02-2020 20:29:23 ]
pi_191635155
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:23 schreef black-soldier het volgende:

[..]

En als op de een op de andere dag de rust en veiligheid weg is, stel op een nacht worden we ingevallen door een ver land met barbaarse mensen.
Dan zou het wel eens een hoongelag kunnen worden.

Dit is een beetje hoe het romijnse rijk is vernietigd. Door succes verzwakt en vernedert.
Vakman pur sang
pi_191635346
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Gelukkig heb ik al 18 jaar een goede vrouw (en 2 dochters) maar ik maak me best zorgen over de nieuwe generatie jongens.
Die gaan gewoon 2-0 achterstaan :')
Aangezien jij al 18 jaar een vrouw heb en 2 kinderen hebt, behoor jij denk ik niet meer tot de millennialgeneratie. Of wel de millennalgeneratie maar dan in het begin daarvan (begin/midden jaren 80?)

Die verschuiving zie je juist met de twintigers van nu en de komende twintigers. Is die verschuiving ernstig? Geen idee. Geen idee wat dat zal doen met de Nederlandse demografie. Minder kinderen per vrouw? Economie onder druk?

Wat wel zo is, is dat in Nederland steeds minder kinderen worden geboren. Op zich niets mis mee, maar je kunt je wel afvragen waardoor dat komt. En dat komt dus doordat vrouwen nu kinderen uitstellen of afstellen. Puur omdat dat kan. Is dat erg? Nee, niet per definitie. Is dat wenselijk? Denk het niet helemaal.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:06 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Wat ik me wel afvraag bij het lezen van mannen die kritisch zijn op kritische vrouwen is dit: vaak wordt gezegd dat mannen de meeste vrouwen instant geil vinden. Andersom komt dit veel minder voor. Dus voor de mannen hier: stel je ajb voor dat je de meesten vrouwen absluut niet direct aantrekkelijk vind, maar dat dit pas misschien zo kan zijn na een stuk of 10 dates, of niet. Kwestie van een gokje. Zou je daar dan nog steeds zo enthousiast van worden?
Dit vind ik echt flauwekul. Als je als man een vrouw leuk vindt, ga er dan gewoon lekker voor. Ga dan niet 'expres' 10 dates wachten om te laten weten dat je iemand leuk vindt. Oké, je moet niet bij de eerste date al helemaal zeggen dat je iemand super leuk vindt en meteen wil samenwonen en kinderen wil, maar op een eventuele date 3 of 4 mag wel gezegd worden als man zijnde dat je haar leuk vindt en wel in haar ziet zitten. Op date 2 of 4 beginnen over kinderen en trouwen is too much ja, maar aangeven dat je affectie hebt voor haar en je haar leuk vindt, is toch geen probleem?

Vrouwen die daar moeite mee hebben zegt meer over hun dan over de man zelf. Moet je dan 10 dates spelletjes gaan spelen? Je kunt het rustig aan doen qua dates en een bepaalde relatie opbouwen. Samen gezellig hebben. Maar ik vind het dus flauwekul als je pas na 10 dates moet aangeven dat je iemand leuk vindt, of helemaal niet.
pi_191635467
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:23 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat betekent dat steeds meer mannen teleurgesteld worden die een gezin willen. Huisje, boompje, beestje komt dan steeds minder voor. Het komt nog zeker wel voor, maar steeds minder. Een volgende stap kan zijn dat een man zijn zaad doneert zodat zijn nageslacht verzekerd is. Maar ook dat is geen zekerheid natuurlijk. Want ook in deze situatie is het de vrouw die uiteindelijk voor een zaaddonor kiest. De man heeft daar natuurlijk niets mee van doen.

De rol van de 'traditionele' man zal steeds meer onder druk komen te staan. In plaats van dat hij de trekker van het gezin wordt, moet hij andere manieren vinden om het gezin voort te kunnen zetten. Zeker op het gebied van kinderen. De man is dusdanig geprogrammeerd dat we onze zaad kwijt moeten en het liefst in een vagina. Maar met anticonceptie en het feit dat steeds meer vrouwen geen partner willen, komt de 'oerdrang' onder druk komen te staan.

De man kan twee dingen doen: of meebewegen met de ontwikkelingen of huilen onder je bed. Jouw keus.

Op zich is dit geen nieuwe ontwikkeling. In Nederland zijn er sowieso relatief gezien iets meer vrouwen dan mannen. Juist dat is een gezonde verhouding tussen jongens en meisjes. Dus het is niet gek dat op basisscholen iets meer vrouwen dan mannen zijn.

Op de basisschool is de verandering tussen man en vrouw klein. Het verschil zie je op de universiteiten. Er zijn meer vrouwen die studeren dan mannen. Ook dit heeft te maken met het feit dat vrouwen nu hun leven kunnen indelen en voor een carriere en ambitie willen gaan. Dit zorgt er ook voor dat 'opleiding' steeds meer een dingetje wordt. Dat betekent ook weer dat vrouwen steeds later aan kinderen beginnen. Maar ook de economische omstandigheden vervullen een rol. Maar het feit is dat steeds meer vrouwen studeren en carriere willen en kinderen uitstellen of afstellen.

Ik ken al een paar vrouwelijke collega's die absoluut geen kinderen en een partner willen. Allemaal doodleuke vrouwen van eind 20. Of wel kinderen willen, maar pas over 10 jaar (zo eind 30 en dus aan zaaddonatie gaan doen). Maar dat is die vrouwen ook ingeprent. 'Meis, je kunt alles in het leven wat je maar wil!'. 'Wil je dit of dat worden, dan kan dat!'. 'Wil je je leven zo inrichten dat je geen kinderen wil, dan is dat je eigen keus!'. 'Zaaddonatie, prima meis, als dat je wens is, dan moet je dat nastreven!'. Is dit fout? Niet per definitie.

De definitie van een 'man' is anders geworden. Tegenwoordig is een man dat hij goed moet luisteren, een goede baan en carriere moet hebben etc. Sommigen noemen het ook wel de 'vertrutteling' van mannen. Kan je van alles over vinden. Maar feit is dat de definitie en de invulling van een 'man' anders is geworden door de tijd. Dat betekent dat een man ook moet meegaan met de tijd.

De traditionele man wil ook graag beschermen, stoer zijn, aan de wegkant van de straat lopen, de vrouw naar haar rug trekken als er gevaar dreigt. Maar daar zijn vrouwen steeds minder van gediend. Want ze kunnen hun eigen boontjes doppen en 'hebben geen man nodig om hen te beschermen'. Want dat is zo 1800!
Tot ongeveer 40 jaar zijn er juist een paar procent meer mannen.

Echter dat heeft niks te maken met wat Lospedrosa bedoelt. Op de lagere school is ook niet iets meer dan 50% van de leraren vrouw ofzo. Vrijwel alle leraren zijn daar vrouw! Dat is wat Lospedrosa benoemt.
pi_191635757
Ladies & gentlemen... and TS: we've got him! Mister perfect!

https://www.telegraaf.nl/(...)oiste-man-ter-wereld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191635913
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:42 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Tot ongeveer 40 jaar zijn er juist een paar procent meer mannen.

Echter dat heeft niks te maken met wat Lospedrosa bedoelt. Op de lagere school is ook niet iets meer dan 50% van de leraren vrouw ofzo. Vrijwel alle leraren zijn daar vrouw! Dat is wat Lospedrosa benoemt.
'onze' basisschool heeft 1 leraar op 18 leraressen.
(Wat een held moet dat zijn :D )
Vakman pur sang
pi_191636634
Misschien houd je niet genoeg van jezelf. Herken je dat je op mannen valt die moeilijk te krijgen zijn? Of dat niet? En als mannen dan te snel terug appen bijvoorbeeld vind je dat irritant?
pi_191636738
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:54 schreef Puntenjager het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me niet nee...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191636916
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 14:46 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Die 'klik' is niets meer dan een 'gevoelsmatig' iets. Een gevoel waarvan je denkt ik wil die persoon dag en nacht zien, ermee knuffelen, zoenen, sex hebben etc. Dat gevoel wil TS en de meeste vrouwen meteen. Bij de eerste date, eerste blik naar hem toe. Dat hoteldebotel gevoel meteen. Als die er niet is, dan moet je het maar volledig afknappen?

Leuk dat je leuzen gebruikt als 'klik' en 'aangetrokken zijn tot iemand', maar je komt zelf ook niet met argumenten of uitleg.

Aantrekkingskracht hoeft niet perse meteen na 1 date plaats te vinden en dat wil TS wel. Aantrekkingskracht kan groeien door de tijd. Maar als je niet open staat om op date 2 of 3 te gaan met iemand maar uit te gaan van date 1 of die ene blik, hoeveel kans gunt ZIJ dan haarzelf om een partner te vinden? 0, want ze wil die ene perfecte met geen gebreken of bagage. Maar guess what. Iedereen heeft wel 'iets'.

En ik zeg toch ook niet dat ze zomaar met iedereen moet daten of genoegen moet nemen? Of 'voldoende' is? Ik zeg alleen tegen haar en andere vrouwen dat als die eerste vonk er niets is (die kans is 99,9%) dat niet betekent dat die niet kan komen. Als ze vast blijft houden aan dat ene gebrek die hij heeft of het 'gevoel' er niet is, dan gaat ze niet die ene prins vinden want die is er niet.
[..]

Geloof ik geen hol van. Dat sommige vrouwen het vinden zeker. Maar zeker niet 'zat vrouwen'. Op een gegeven moment settelen vrouwen ook als ze begin 30 zijn en dat graag ook willen. Uiteindelijk is zo'n vrouw paar jaar ouder en weet ze ook beter wat ze wil. Uiteindelijk kiest zij ook voor een man met bepaalde gebreken, want de perfecte man bestaat niet ;) ;) Iedere man heeft gebreken. En ze snapt uiteindelijk ook wel als ze alleen maar die perfecte man nastreeft, dan vindt ze helemaal geen partner.

Dus dan settelt ze met een man waar in eerste instantie geen vonk was, maar na paar dates wel is gekomen. En dat bedoel ik dan met het open staan voor een ander, ook al voldoet die persoon niet aan alle vereisten, maar wel aan 9 van de 10 vereisten. En dat dat ene vereiste waar geen vonk of gevoel bij was, dat later toch wel kan komen. Puur omdat zij open staat om hem beter te leren kennen, ondanks nog een vinkje niet is gezet.
Weet je dat het ook mogelijk is dat je een klik hebt met iemand die eigenlijk helemaal niet in je beeld past? Maar dat toch die aantrekkingskracht tussen elkaar zo groot is dat je er toch maar voor gaat? Ook al voldoet hij niet aan je lijstje.

En een relatie hoeft ook niet voor altijd te zijn, maar op het juiste moment in je leven. Althans, heb mijn neus gestoten en mijn kijk is veranderd. :+

Het enige wat dus nooit is veranderd, is die verdomde klik. :s) Dat een gesprek meteen super vloeiend gaat, je zonder elkaar te kennen elkaars zinnen al zga als kunt maken en je blijft denken aan elkaar ditdat, het hele eisenlijstje buiten beschouwing latend want een klik is niet gebaseerd op uiterlijk.

Maargoed als je verder wel kunt kiezen pak je natuurlijk de leukste en lekkerste. Duh. Dat is natuur. Kun je dan wel boos om worden maar dat hebben wij vrouwen zelf niet bedacht hè? Can’t argue with instinct.
pi_191638118
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:37 schreef black-soldier het volgende:

Aangezien jij al 18 jaar een vrouw heb en 2 kinderen hebt, behoor jij denk ik niet meer tot de millennialgeneratie. Of wel de millennalgeneratie maar dan in het begin daarvan (begin/midden jaren 80?)

Die verschuiving zie je juist met de twintigers van nu en de komende twintigers. Is die verschuiving ernstig? Geen idee. Geen idee wat dat zal doen met de Nederlandse demografie. Minder kinderen per vrouw? Economie onder druk?

Wat wel zo is, is dat in Nederland steeds minder kinderen worden geboren. Op zich niets mis mee, maar je kunt je wel afvragen waardoor dat komt. En dat komt dus doordat vrouwen nu kinderen uitstellen of afstellen. Puur omdat dat kan. Is dat erg? Nee, niet per definitie. Is dat wenselijk? Denk het niet helemaal.
Oke, dus het is niet wenselijk voor de mannen, ook al is het niet erg. En dan? Gaan ze dan hun zin doordrijven? Lijkt mij niet echt stroken met artikel 11 van de grondwet. Dus mannen zullen dan wel gaan emigreren of zo. En dan valt later een barbaars volk Nederland binnen en worden vrouwen nog erger onderdrukt en dan zullen de geemigreerde mannen in hun oosterse landen met hun traditionele gezinnen met onderdanige buitenlandse vrouwen wel weer als laatste lachen zoals altijd helaas. Hopelijk maak ik dat niet meer mee.

quote:
Dit vind ik echt flauwekul. Als je als man een vrouw leuk vindt, ga er dan gewoon lekker voor. Ga dan niet 'expres' 10 dates wachten om te laten weten dat je iemand leuk vindt. Oké, je moet niet bij de eerste date al helemaal zeggen dat je iemand super leuk vindt en meteen wil samenwonen en kinderen wil, maar op een eventuele date 3 of 4 mag wel gezegd worden als man zijnde dat je haar leuk vindt en wel in haar ziet zitten. Op date 2 of 4 beginnen over kinderen en trouwen is too much ja, maar aangeven dat je affectie hebt voor haar en je haar leuk vindt, is toch geen probleem?

Vrouwen die daar moeite mee hebben zegt meer over hun dan over de man zelf. Moet je dan 10 dates spelletjes gaan spelen? Je kunt het rustig aan doen qua dates en een bepaalde relatie opbouwen. Samen gezellig hebben. Maar ik vind het dus flauwekul als je pas na 10 dates moet aangeven dat je iemand leuk vindt, of helemaal niet.
Je wil niet begrijpen wat ik bedoel volgens mij. Ik vraag alleen maar om iets voor te stellen zodat je ook eens weet hoe het voelt maar dat lukt natuurlijk niet dus LAAT MAAR.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:26 schreef ludovico het volgende:

Lijkt me niet nee...
Nee, precies. Word er echt niet warm of koud van
Niks ten nadele van die jongen maar het is niet opwindend.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 22-02-2020 22:45:11 ]
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 01:45:58 #162
441859 crew  Lenny77
pi_191640558
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:54 schreef Puntenjager het volgende:

SPOILER
Nee... Echt niet..
pi_191643562
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:31 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Weet je dat het ook mogelijk is dat je een klik hebt met iemand die eigenlijk helemaal niet in je beeld past? Maar dat toch die aantrekkingskracht tussen elkaar zo groot is dat je er toch maar voor gaat? Ook al voldoet hij niet aan je lijstje.

En een relatie hoeft ook niet voor altijd te zijn, maar op het juiste moment in je leven. Althans, heb mijn neus gestoten en mijn kijk is veranderd. :+

Het enige wat dus nooit is veranderd, is die verdomde klik. :s) Dat een gesprek meteen super vloeiend gaat, je zonder elkaar te kennen elkaars zinnen al zga als kunt maken en je blijft denken aan elkaar ditdat, het hele eisenlijstje buiten beschouwing latend want een klik is niet gebaseerd op uiterlijk.

Maargoed als je verder wel kunt kiezen pak je natuurlijk de leukste en lekkerste. Duh. Dat is natuur. Kun je dan wel boos om worden maar dat hebben wij vrouwen zelf niet bedacht hè? Can’t argue with instinct.
Dat dikgedrukte is inderdaad wat ik probeer te zeggen. Je hoeft niet iemand per definitie na de eerste ontmoeting af te wijzen omdat je de 'klik' niet ervaart. Die klik kan later nog groeien als je open staat voor die persoon, ondanks hij niet aan alle eisen voldoet.

Het gaat er niet om dat je ieder de beste kerel mee uit vraagt, want we hebben maar zoveel uur in een dag en vrouwen krijgen genoeg aandacht. Dus kies eens die kerel die niet aan alle eisen voldoet, je die klik niet meteen hebt, maar je hem wel leuk genoeg vindt. Of dat je hem toch gezellig genoeg vindt om door te gaan naar een volgende date.

En ik zeg ook niet dat je niet de beste kunt pakken als je meer keus hebt. Dat is logisch. Als je meer keus hebt dan wil je de beste. Dat snap ik helemaal. Alleen verval jij hier weer in het 'perfecte plaatje' redenering. Want je wil dan weer 'het beste' of 'de perfecte' in een bepaalde pool. En ik snap heel goed dat vrouwen dan die perfecte of beste man in een pool willen. Maar dat is dan exact weer de reden dat je weer vervalt in een vicieuze cirkel.

Als je daar eens vanaf stapt om maar de beste of perfecte man te willen in een pool en je een andere man date waar je niet in eerste instantie de vonk hebt, maar wellicht na date 2 of 3 wel zou kunnen komen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 22:40 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Oke, dus het is niet wenselijk voor de mannen, ook al is het niet erg. En dan? Gaan ze dan hun zin doordrijven? Lijkt mij niet echt stroken met artikel 11 van de grondwet. Dus mannen zullen dan wel gaan emigreren of zo. En dan valt later een barbaars volk Nederland binnen en worden vrouwen nog erger onderdrukt en dan zullen de geemigreerde mannen in hun oosterse landen met hun traditionele gezinnen met onderdanige buitenlandse vrouwen wel weer als laatste lachen zoals altijd helaas. Hopelijk maak ik dat niet meer mee.
[..]

Je wil niet begrijpen wat ik bedoel volgens mij. Ik vraag alleen maar om iets voor te stellen zodat je ook eens weet hoe het voelt maar dat lukt natuurlijk niet dus LAAT MAAR.
[..]

Nee, precies. Word er echt niet warm of koud van
Niks ten nadele van die jongen maar het is niet opwindend.
Ik heb nergens gezegd of geïnsinueerd dat mannen zich dan maar hun zin moeten doordrijven. Ik weet niet zo waar je dat vandaan haalt.

Emigreren niet zozeer denk ik. Ik denk dat de meeste mannen die vrouwen naar Nederland haalt in plaats van dat zij daarheen gaan. De mannen hebben in Nederland namelijk een baan, familie, etc. dat ze niet zomaar zullen achterlaten.

Tegenwoordig hoeft Nederland niet meer aangevallen te worden om vrouwen te onderdrukken in Nederland. Dat is al gaande. Migrantengroepen die Nederlandse vrouwen in iets te weinig kleren uitschelden voor hoeren of sletten. Worden nagefloten, nageroepen en worden verkracht als ze er leuk uitziet. Zelfs Nederlandse vrouwen passen zich al aan. De onderdrukking is nog steeds gaande, maar op een andere manier.

Ik weet niet wat er met jou is, maar je hoeft niet opeens zo in de verdediging te schieten. Ik snap dondersgoed wat je bedoelt. Nu ik je erop wijs kan je er niet tegen?
Want jouw zin slaat ook nergens op. 10 dates gaan wachten om aan te geven dat je iemand leuk vindt of helemaal niet. Wat moet ik daar anders van maken?
pi_191643637
Hoe goed is het om een kind zonder vader op te laten groeien? Er zijn al mensen geweest die hier aankaarten dat jongens geen mannen kunnen leren worden bij gebrek aan mannelijke leraren.

Hoe dan überhaupt zonder vaderfiguur? Lijkt me ook lekker voor dat kind, krijgt je moeder je via een zaaddonor, vindt een paar jaar later alsnog de liefde van haar leven en maakt daar nog eff 2 kinderen mee. Zit jij daar leuk als zaaddonorbaby zonder vader en je broertjes/zusjes die wel een vader hebben. :{

Dat een kind via zaaddonor kan betekent niet dat het optimaal is.
pi_191644090
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:29 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat dikgedrukte is inderdaad wat ik probeer te zeggen. Je hoeft niet iemand per definitie na de eerste ontmoeting af te wijzen omdat je de 'klik' niet ervaart. Die klik kan later nog groeien als je open staat voor die persoon, ondanks hij niet aan alle eisen voldoet.

Het gaat er niet om dat je ieder de beste kerel mee uit vraagt, want we hebben maar zoveel uur in een dag en vrouwen krijgen genoeg aandacht. Dus kies eens die kerel die niet aan alle eisen voldoet, je die klik niet meteen hebt, maar je hem wel leuk genoeg vindt. Of dat je hem toch gezellig genoeg vindt om door te gaan naar een volgende date.

En ik zeg ook niet dat je niet de beste kunt pakken als je meer keus hebt. Dat is logisch. Als je meer keus hebt dan wil je de beste. Dat snap ik helemaal. Alleen verval jij hier weer in het 'perfecte plaatje' redenering. Want je wil dan weer 'het beste' of 'de perfecte' in een bepaalde pool. En ik snap heel goed dat vrouwen dan die perfecte of beste man in een pool willen. Maar dat is dan exact weer de reden dat je weer vervalt in een vicieuze cirkel.

Als je daar eens vanaf stapt om maar de beste of perfecte man te willen in een pool en je een andere man date waar je niet in eerste instantie de vonk hebt, maar wellicht na date 2 of 3 wel zou kunnen komen.
[..]

Oh maar dat zei ik niet, die klik moet wel meteen zijn. :@ Dat ik aan het einde van de date niet eens weg wil, en met rode wangen onderweg naar huis ben. Maak het nu voor de derde keer in mijn leven mee en de afgelopen twee relaties waren van zeer lange duur (4 jaar en bijna 8 jaar. Ben 29). Dit nieuwe is ook alweer vijf maanden aan de gang en voelt nog als het begin van iets fantastisch dat nog lang gaat duren.

Maar ja, dat is dus mijn ervaring met de klik. Ik heb zelf ook geen moeite met het vinden van een vent, loop ze gewoon op de momenten dat ik niet eens iets serieus wil tegen het lijf steeds. }:|

[ Bericht 11% gewijzigd door 00wildchild op 23-02-2020 13:14:17 ]
  zondag 23 februari 2020 @ 13:12:01 #166
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_191644189
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:34 schreef Gruj0 het volgende:
Hoe goed is het om een kind zonder vader op te laten groeien? Er zijn al mensen geweest die hier aankaarten dat jongens geen mannen kunnen leren worden bij gebrek aan mannelijke leraren.

Hoe dan überhaupt zonder vaderfiguur? Lijkt me ook lekker voor dat kind, krijgt je moeder je via een zaaddonor, vindt een paar jaar later alsnog de liefde van haar leven en maakt daar nog eff 2 kinderen mee. Zit jij daar leuk als zaaddonorbaby zonder vader en je broertjes/zusjes die wel een vader hebben. :{

Wat ben je dan voor man als je het door zaad gedoneerd verwekte kind, links laat liggen ten koste van je eigen kroost samen met je partner. Dat soort zaken kunnen prima naast elkaar bestaan, genoeg samengestelde gezinnen waarin de stiefouder een verzorgdende rol aanneemt. Het enige verschil is dat de daadwerkelijke vader uit beeld is, maar daarmee kan je mij niet overtuigen dat je een kind dat niet van jou is, geen liefde en aandacht kan geven.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_191644267
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:12 schreef M1stral het volgende:

[..]

Wat ben je dan voor man als je het door zaad gedoneerd verwekte kind, links laat liggen ten koste van je eigen kroost samen met je partner. Dat soort zaken kunnen prima naast elkaar bestaan, genoeg samengestelde gezinnen waarin de stiefouder een verzorgdende rol aanneemt. Het enige verschil is dat de daadwerkelijke vader uit beeld is, maar daarmee kan je mij niet overtuigen dat je een kind dat niet van jou is, geen liefde en aandacht kan geven.
Dan is er echt iets mis met je egotje. :')
pi_191644541
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:34 schreef Gruj0 het volgende:

Dat wordt ook nergens geopperd volgens mij.

Maar dat neemt niet weg dat steeds meer vrouwen de makkelijkere weg kunnen kiezen na 20 jaar carriere te hebben gemaakt of na 15 jaar bewust single gewezen te blijven. Dat is geen rare gedachte meer. Dat dit 30 jaar geleden niet kon door de traditionele gezinnen, is het meer en meer 'normaler' als vrouw om geen kinderen te krijgen of überhaupt een partner.

En dan betekent dit inderdaad niet dat dit voor iedere vrouw geldt. Er zijn genoeg vrouwen die wel een gezin willen en kinderen via de 'natuurlijke' weg willen krijgen.

Maar dat typische man, vrouw, kinderen zie je steeds minder. Zeker de millennialgeneratie heeft daar nu lak aan. En de volgende ook (de 18-20 jarigen). De traditionele gezinnen zie je ook steeds minder vaak in de huidige generatie. Trouwens doen millennials nauwelijks meer aan kinderen en blijven steeds meer mensen single.

En in je laatste alinea is eigenlijk dat vrouwen nu ook alles mogen doen wat ze willen met hun leven. Ze mogen hun eigen leven indelen, zelf beslissen hoe en wat. Wel of geen kinderen, wel kinderen maar dan zonder een man maar via zaaddonatie etc. Dit is op zich super goed. We leven in een vrij land waar ook vrouwen mogen bepalen hoe ze hun leven indelen en leiden.

quote:

[..]

Ik kan jou wel overtuigen.

De simpele reden: OMDAT HET KAN.

Zaaddonatie is algemeen geaccepteerd in Nederland. Er rust geen taboe op. De Nederlandse maatschappij als geheel wil die optie ook bieden aan vrouwen puur omdat vrouwen ook de mogelijkheid moeten krijgen om te beslissen of ze wel of geen kinderen willen.

Zaaddonatie is een uitgelezen kans voor vrouwen om een kind te krijgen zonder bullshit, gezeik en daten. Het is zo gepiept tegen een bepaalde vergoeding. Er is zelfs een markt voor. En als de vraag bestaat, dan blijven die legale klinieken overeind.

Hoezo krijgt de man hier er nu van langs die zaad doneert? Hij ziet dat hij de mogelijkheid krijgt om zaad te doneren en dus om aan nageslacht te kunnen doen. Dus dan doet hij het. Als vervolgens de vrouw beslist om aan zaaddonatie te doen en zijn zaad te gebruiken, dan ben je gewoon een man die een optie benut die de maatschappij en politiek biedt. Niets mis mee.

Vind je dit niet wenselijk, dan moet je dit maar politiek gaan aankaarten en het laten verbieden.

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:18 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Dan is er echt iets mis met je egotje. :')
Onzin. Heeft niets met ZIJN ego te maken.

Hoezo is er dan iets mis met zijn 'ego' die zijn zaad laat doneren? Vrouwen zijn hierin net zo egoïstisch.

Makkelijk om te schieten op de man, maar de vrouw die ervoor kiest om aan zaaddonatie te doen is net zo egoïstisch en egocentrisch.

Maar puur omdat het kan, wordt het ook vaker gebruikt.
pi_191644640
Ik bedoel dat als je een kind geen liefde kan geven omdat het niet van jezelf is. Dan is je ego een beetje kapot m.i. Maar je bent dan ook geen geschikte partner voor die vrouw. Even goede vrienden.
pi_191644663
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:41 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat wordt ook nergens geopperd volgens mij.

En in je laatste alinea is eigenlijk dat vrouwen nu ook alles mogen doen wat ze willen met hun leven. Ze mogen hun eigen leven indelen, zelf beslissen hoe en wat. Wel of geen kinderen, wel kinderen maar dan zonder een man maar via zaaddonatie etc. Dit is op zich super goed. We leven in een vrij land waar ook vrouwen mogen bepalen hoe ze hun leven indelen en leiden.
[..]

Ik kan jou wel overtuigen.

De simpele reden: OMDAT HET KAN.

Zaaddonatie is algemeen geaccepteerd in Nederland. Er rust geen taboe op. De Nederlandse maatschappij als geheel wil die optie ook bieden aan vrouwen puur omdat vrouwen ook de mogelijkheid moeten krijgen om te beslissen of ze wel of geen kinderen willen.

Zaaddonatie is een uitgelezen kans voor vrouwen om een kind te krijgen zonder bullshit, gezeik en daten. Het is zo gepiept tegen een bepaalde vergoeding. Er is zelfs een markt voor. En als de vraag bestaat, dan blijven die legale klinieken overeind.

Hmmmmmm.. weet je dit heel zeker of praat je gewoon het politiek correcte geluid na. Volgens Eurofielen zoals Frans Timmermans gaat de geboorte hier zo erg omlaag dat ze dit willen aanvullen met afrikanen van boven en onder de sahara en uit het midden-oosten. Is dit wenselijk?
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  zondag 23 februari 2020 @ 14:04:23 #171
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_191644882
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:47 schreef 00wildchild het volgende:
Ik bedoel dat als je een kind geen liefde kan geven omdat het niet van jezelf is. Dan is je ego een beetje kapot m.i. Maar je bent dan ook geen geschikte partner voor die vrouw. Even goede vrienden.
Dit.

@black-soldier:

Doelde er meer op dat als je een vrouw treft met een kind van een zaaddonor en samen besluit voor aanvulling van je gezin te gaan door zelf één of meerdere kinderen te krijgen, je niet van het reeds aanwezige kind zou kunnen houden. Dat is wel een beetje het beeld dat geschetst werd in een eerdere post.
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_191644926
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:49 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Hmmmmmm.. weet je dit heel zeker of praat je gewoon het politiek correcte geluid na. Volgens Eurofielen zoals Frans Timmermans gaat de geboorte hier zo erg omlaag dat ze dit willen aanvullen met afrikanen van boven en onder de sahara en uit het midden-oosten. Is dit wenselijk?
Nee, ik praat geen politiek correcte geluid na. Ik zeg wat ik in mijn omgeving zie en hoor.

Verder praat je onzin.

Ja, geboortecijfer gaat omlaag van de Nederlandse vrouw. Maar het is belachelijk om te zeggen dat de geboorte wordt aangevuld door migranten. Dat is echte bullshit.
pi_191644941
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:04 schreef M1stral het volgende:

[..]

Dit.

@:black-soldier:

Doelde er meer op dat als je een vrouw treft met een kind van een zaaddonor en samen besluit voor aanvulling van je gezin te gaan door zelf één of meerdere kinderen te krijgen, je niet van het reeds aanwezige kind zou kunnen houden. Dat is wel een beetje het beeld dat geschetst werd in een eerdere post.
Ah oké,

Dank voor het ophelderen.
pi_191645006
quote:

[..]

Het ging niet om de man, maar om het kind. Een biologische band is niet maakbaar. Zo'n kind weet dat heus wel, hoe goed je je best ook doet als man. En zo'n kind zal het ook tegen je gebruiken als het gaat puberen om te doen en laten wat het kan, gewoon omdat het kan.
  zondag 23 februari 2020 @ 14:16:31 #175
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_191645076
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:12 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Het ging niet om de man, maar om het kind. Een biologische band is niet maakbaar. Zo'n kind weet dat heus wel, hoe goed je je best ook doet als man. En zo'n kind zal het ook tegen je gebruiken als het gaat puberen om te doen en laten wat het kan, gewoon omdat het kan.
Het gaat niet om biologische banden, maar een ander net zoveel liefde kunnen geven. De opmerking die je maakt is van dezelfde strekking als ouders die roepen dat hun kinderen altijd eerste plaats betrekken en een nieuwe partner tweede plaats bekleed. Sommige dingen kunnen naast elkaar bestaan, zonder dat er daadwerkelijk onderscheid gemaakt hoeft te worden. Liefde voor je kinderen is anders dan die voor een partner, is dat dan direct meer of minder, beter of slechter? Nee anders.
Blog
pi_191645123
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:16 schreef M1stral het volgende:

[..]

Het gaat niet om biologische banden, maar een ander net zoveel liefde kunnen geven. De opmerking die je maakt is van dezelfde strekking als ouders die roepen dat hun kinderen altijd eerste plaats betrekken en een nieuwe partner tweede plaats bekleed. Sommige dingen kunnen naast elkaar bestaan, zonder dat er daadwerkelijk onderscheid gemaakt hoeft te worden. Liefde voor je kinderen is anders dan die voor een partner, is dat dan direct meer of minder, beter of slechter? Nee anders.
Net zoveel liefde kunnen geven is nog steeds niet 100% hetzelfde. Een kind weet dat.
Naam, achternaam, cultuur. Sommige dingen zijn onvermijdbaar.

Laat verder lekker elke man zelf bepalen wat het beste naast elkaar kan bestaan en wat niet en waar die het beste bij gelukkig is, bij een vrouw die al kinderen heeft of bij een vrouw die geen kinderen heeft.
  zondag 23 februari 2020 @ 14:25:51 #177
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_191645181
quote:

[..]

Het ging niet om de man, maar om het kind. Een biologische band is niet maakbaar. Zo'n kind weet dat heus wel.
Ik vraag me toch sterk af in hoeverre een kind dit daadwerkelijk zou moeten merken, logische gevallen daargelaten (je komt pas later in het leven van een kind in beeld, bijvoorbeeld).

Maar stel je voor dat het kind nog een baby is, of sterker nog, je partner zich heeft laten bezwangeren door een ander en jij het kind wel erkend omdat je niet beter weet dan dat het van jou afkomstig is, hypothetisch gesproken. Dan is er geen biologische connectie, maar het kind weet niet beter dan dat jij de vader bent.
Blog
pi_191645274
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:25 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik vraag me toch sterk af in hoeverre een kind dit daadwerkelijk zou moeten merken, logische gevallen daargelaten (je komt pas later in het leven van een kind in beeld, bijvoorbeeld).

Maar stel je voor dat het kind nog een baby is, of sterker nog, je partner zich heeft laten bezwangeren door een ander en jij het kind wel erkend omdat je niet beter weet dan dat het van jou afkomstig is, hypothetisch gesproken. Dan is er geen biologische connectie, maar het kind weet niet beter dan dat jij de vader bent.
Ik schetste inderdaad een situatie over het pas later in het leven komen van een kind. Zo'n kind merkt bijvoorbeeld heus wel in zijn beginjaren niet te zijn opgegroeid met een vader, maar ziet zijn broertjes en zusjes dat wel doen.

Je andere voorbeeld is wel erg extreem (laten bezwangeren door iemand anders terwijl ze met jou is). Wmb hangen ze zulke vrouwen op. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Gruj0 op 23-02-2020 14:41:15 ]
  zondag 23 februari 2020 @ 14:52:26 #179
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_191645478
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:36 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik schetste inderdaad een situatie over het pas later in het leven komen van een kind. Zo'n kind merkt bijvoorbeeld heus wel in zijn beginjaren niet te zijn opgegroeid met een vader, maar ziet zijn broertjes en zusjes dat wel doen.

Je andere voorbeeld is wel erg extreem (laten bezwangeren door iemand anders terwijl ze met jou is). Wmb hangen ze zulke vrouwen op. :P
Het was dan ook meer een voorbeeld om je argument met betrekking tot biologische banden en het feit dat een kind dat merkt aan banden te leggen. Die vlieger gaat niet altijd op.
Blog
pi_191645508
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:52 schreef M1stral het volgende:

[..]

Het was dan ook meer een voorbeeld om je argument met betrekking tot biologische banden en het feit dat een kind dat merkt aan banden te leggen. Die vlieger gaat niet altijd op.
Vind het niet echt een passend voorbeeld.

Zulke geheimen komen trouwens vroeg of laat toch uit en dan raakt zo'n band onherstelbaar beschadigd. Herstel is vast mogelijk, maar het zal nooit meer hetzelfde zijn.
  zondag 23 februari 2020 @ 15:04:10 #181
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_191645630
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:54 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Waarom is dat niet passend?

Ga het hier verder wel bij laten, want het word nogal een offtopic discussie zo.
Blog
pi_191656467
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 21:23 schreef Sushilover het volgende:
Misschien houd je niet genoeg van jezelf. Herken je dat je op mannen valt die moeilijk te krijgen zijn? Of dat niet? En als mannen dan te snel terug appen bijvoorbeeld vind je dat irritant?
Nee dat allemaal niet. Ik denk altijd; er is misschien altijd iemand ‘beter’ en ik wil het beste 😖. En het moet helemaal goed zijn qua gevoel. Passie en zo. Ik heb het ook niet alleen met daten, maar met veel keuzes in ‘t leven. Ik moet overal erggggg lang over nadenken en zo. Das irritant, maar ook wel weee handig soms!

Dus dat ga ik loslaten mbt daten. Ik heb iemand op de radar om mee te daten, dus ik ga het proberen om het heel angers aan te pakken!
pi_191656474
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:36 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Dit gebeurt best vaak.
pi_191656524
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:54 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Zulke geheimen komen trouwens vroeg of laat toch uit en dan raakt zo'n band onherstelbaar beschadigd. Herstel is vast mogelijk, maar het zal nooit meer hetzelfde zijn.
Mijn zus is niet van onze vader (hij was er wel al toen ze werd geboren en dus zo ook opgevoed) en dit heeft niets afgedaan aan de band. Hij is haar vader, klaar.

Ik heb zelf ook even getwijfeld, omdat m’n moeder nogal een losbol was, we hebben in overleg geen test laten doen. Maar het zou niets afdoen aan mijn gevoel als het niet zo zou zijn.

De biologische vader van mijn zus is sinds vorig jaar ook in haar leven _O_ O+ en nog steeds heeft het geen impact op de band tussen haar en onze vader/ opvoeder. Hij is onze vader. Klaar. Haar biologische vader is nu een bonuspapa (en een heel groot antwoord op vanalles natuurlijk, dat wel).

Wat je stelt is dus onzin. Je moet geen dingen stellen als feiten wanneer je er helemaal geen ervaring mee hebt. Daarnaast zijn zulke dingen per situatie verschillend. Er is geen onherstelbare schade. :W
  maandag 24 februari 2020 @ 00:53:03 #185
458679 Ruse
Super, man
pi_191656571
quote:
...
Ik herken het wel hoor, en ik geef je ook gelijk tot op zekere hoogte. Je wil gewoon vonken, passie. Ik heb ook zo’n relatie gehad, en dat wil ik weer. En dat gaat niet alleen over sex, ook echt een gevoel van intimiteit/samen en elkaar volledig “voelen”. Ik was nog nooit zo onder de indruk geweest van een vrouw, en dat was ook oprecht wederzijds. Mijn lat ligt sindsdien daar en ik heb het niet weer kunnen vinden, dus sindsdien relatieloos, al een paar jaar ook.

Ik zou zeggen goed blijven zoeken, misschien ook je horizon wat verbreden, en als je het weer vindt ga er dan volledig voor :) Je bent echt nog jong, moet lukken. Het is het waard
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_191656596
quote:
99s.gif Op maandag 24 februari 2020 00:53 schreef Ruse het volgende:

[..]

Ik herken het wel hoor, en ik geef je ook gelijk tot op zekere hoogte. Je wil gewoon vonken, passie. Ik heb ook zo’n relatie gehad, en dat wil ik weer. En dat gaat niet alleen over sex, ook echt een gevoel van intimiteit/samen en elkaar volledig “voelen”. Ik was nog nooit zo onder de indruk geweest van een vrouw, en dat was ook oprecht wederzijds. Mijn lat ligt sindsdien daar en ik heb het niet weer kunnen vinden, dus sindsdien relatieloos, al een paar jaar ook.

Ik zou zeggen goed blijven zoeken, misschien ook je horizon wat verbreden, en als je het weer vindt ga er dan volledig voor :) Je bent echt nog jong, moet lukken. Het is het waard
_O_ _O_ _O_

Nog iemand die het snapt.
  maandag 24 februari 2020 @ 01:19:10 #187
458679 Ruse
Super, man
pi_191656713
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 00:57 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_

Nog iemand die het snapt.
ja toch? je kunt jezelf en alles wel helemaal gaan overanalyseren vooraf, maar als het matcht dan ben je toch nergens meer mee bezig behalve met samen met die persoon willen zijn..

ik zeg wel tot op zekere hoogte, want perfectie zoeken in iemand kan ik me niet zo in vinden, het gaat om de connectie. en om het vol te houden moet je ervoor gaan, er altijd samen uit willen komen
pi_191656767
quote:
99s.gif Op maandag 24 februari 2020 01:19 schreef Ruse het volgende:

[..]

ja toch? je kunt jezelf en alles wel helemaal gaan overanalyseren vooraf, maar als het matcht dan ben je toch nergens meer mee bezig behalve met samen met die persoon willen zijn..

ik zeg wel tot op zekere hoogte, want perfectie zoeken in iemand kan ik me niet zo in vinden, het gaat om de connectie. en om het vol te houden moet je ervoor gaan, er altijd samen uit willen komen
Nou begreep die perfectie opzich wel, maar dat komt door keuze overvloed en ik neem even aan dat TS knap is omdat ze in de positie is om keuze zat te hebben en ik herken dat ‘probleem’ wel een beetje.

Maargoed, oh god die connectie. O+ Te heerlijk. Heb connectie met iemand die best wat flaws heeft. :') Maar die juist ook weer prima passen bij hoe ik zelf in het leven sta, maar daar kom ik nu allemaal een beetje achter.

Je moet daarna wel stoppen met zoeken. Dat is de tip dit ik TS kan meegeven. Als je iemand hebt, stop met verder kijken. Dat is niet echt aantrekkelijk, verder blijven kijken en je partner gaan vergelijken met andere mannen. Beetje respectloos ook, en daarmee maak je jezelf eigenlijk de mindere en imperfect omdat het geen teken van loyaliteit is.
pi_191658892
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 00:46 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Mijn zus is niet van onze vader (hij was er wel al toen ze werd geboren en dus zo ook opgevoed) en dit heeft niets afgedaan aan de band. Hij is haar vader, klaar.

Ik heb zelf ook even getwijfeld, omdat m’n moeder nogal een losbol was, we hebben in overleg geen test laten doen. Maar het zou niets afdoen aan mijn gevoel als het niet zo zou zijn.

De biologische vader van mijn zus is sinds vorig jaar ook in haar leven _O_ O+ en nog steeds heeft het geen impact op de band tussen haar en onze vader/ opvoeder. Hij is onze vader. Klaar. Haar biologische vader is nu een bonuspapa (en een heel groot antwoord op vanalles natuurlijk, dat wel).

Wat je stelt is dus onzin. Je moet geen dingen stellen als feiten wanneer je er helemaal geen ervaring mee hebt. Daarnaast zijn zulke dingen per situatie verschillend. Er is geen onherstelbare schade. :W
Voor iedereen werkt dit anders. Ga je beweren dat het precies zo voor iedereen werkt? Je moet geen dingen stellen als feiten terwijl je helemaal niet kan spreken voor alle andere mensen. Jij weet ook helemaal niks van mij dus. :W
pi_191660836
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 00:38 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Nee dat allemaal niet. Ik denk altijd; er is misschien altijd iemand ‘beter’ en ik wil het beste 😖. En het moet helemaal goed zijn qua gevoel. Passie en zo. Ik heb het ook niet alleen met daten, maar met veel keuzes in ‘t leven. Ik moet overal erggggg lang over nadenken en zo. Das irritant, maar ook wel weee handig soms!

Dus dat ga ik loslaten mbt daten. Ik heb iemand op de radar om mee te daten, dus ik ga het proberen om het heel angers aan te pakken!
Mij valt wel op dat dit perspectief vaak anders is tussen mannen en vrouwen. Volgens mij zien veel westerse mannen een veel groter percentage vrouwen als potentiële partner dan andersom. Wellicht komt dit door het aanbod.
pi_191663032
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

'onze' basisschool heeft 1 leraar op 18 leraressen.
(Wat een held moet dat zijn :D )
ik werk als enige man tussen 52 vrouwen, ben ik nou een überheld?
  maandag 24 februari 2020 @ 14:19:35 #192
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_191663102
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:13 schreef 20100 het volgende:

[..]

Heb medelijden met je.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_191663111
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:19 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Heb medelijden met je.
het klinkt in theorie inderdaad leuker dan in de praktijk
  maandag 24 februari 2020 @ 14:44:23 #194
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191663496
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:06 schreef Mar_an het volgende:

[..]

En hoe is dat afgelopen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:28 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Met andere woorden wat jij meteen zoekt heeft tot op heden geen happy end gehad.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191664275
quote:
99s.gif Op maandag 24 februari 2020 00:53 schreef Ruse het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat extreem oppervlakkig he

Het gaat er namelijk helemaal niet om wie diegene is... en of er meer in diegene zit.

Eigenlijk wil je compleet verliefd worden op iemand die je niet kent... en dan maar heel hard hopen dat het daarna ook nog leuk blijft.
pi_191664619
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:20 schreef 20100 het volgende:

[..]

het klinkt in theorie inderdaad leuker dan in de praktijk
Wat voor werk doe je dan!?

Bij mij is het altijd andersom. 1 vrouw op 50 mannen ofzo (alleen ik ben niet die vrouw)
pi_191666972
Dus je zegt hij moet zelfverzekerd zijn, bij die vorige relatie was hij te jarloers, je voelt je zelf onzeker, je voelt niet meteen passie en liefde en je hebt veel eisen, dus je bent veeleisend(ik bedoel het alleen als reflectie) en dus de ander is niet goed genoeg het kan altijd beter, en je zegt je wil meteen een lange relatie :)

Vind je jezelf wel goedgenoeg voor jezelf en voor hem en ben je niet te veeleisend voor jezelf? Dus verwacht je veel van jezelf? Dus ik moet zo en zo zijn om hem te kunnen krijgen en houden?

Dus wat ik zou doen als een tip is je zelf zelverzekerd te zijn en te voelen en minder eisen aan jezelf te stellen (als dat zo is) dus minder te verwachten van jezelf en dus ook van hem. Je zegt dat je bang bent om iets beters te missen, dus je zegt eigenlijk het is nooit goed genoeg. Ben jjij wel goed genoeg. Vind jij jezelf wel goedgenoeg in de zin van vind jij jezelf wel waard? Vind jij dat je het verdient? (Je bent het dus wel waard en je verdient het wel, je bent goed genoeg! ^O^ )En dus al beginnen met jezelf te zijn. Je zegt je wil meteen een lange relatie. Ik denk omdat jij vindt dat er wat beters is dus geen lange relatie kan krijgen(was wel vanzelfsprekend eigenlijk toen ik dat opschreef :|W )

Dus ik zou zelf zelfverzekerd zijn, mijzelf goed genoeg en het waard vinden. (En inderdaad veeleisend is een lijstje, dus rationeel en geen gevoel en passie. ) Daarom voel je geen passie.

Dus jezelf - zelfverzekerd zijn
- je zelf het waard vinden en jezelf goed genoeg vinden
- En gaan naar plaatsen waar zelfverzekde mannen te vinden zijn die een lange relatie willlen aangaan.(Als jij zelfverzekrd bent waar ga jij naar toe en wat zou je dan doen? (zelfverzekerde mannen zijn niet onzekere studenten meestal, dus bij een studentenvereniging van psychologie en geneeskunde zou ik niet zoeken, ( uitzonderingen daargelaten)
Een zelfverzekerde man heeft carriere, ik zou zeggen sales of economie of rechten, een leidinggevende, een manager, mensen die in de beveiliginhsbranche werken, (ik weet niet ik zit te brainstormen en probeer met je mee te denken) en dus naar die plaatsen gaan en evenementen, cafes etc. Sporten! Daar vind je zelfverzekerde mannen!

Ik zou ook zelfverzekerde kleding aantrekken wat zelfzekerheid uitstraalt en waar je zelfverzekrd bij voelt en dus je zelf!

Veel succes! O+
pi_191667466
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:13 schreef 20100 het volgende:

[..]

Vereer deze man. Heil 20100, Heil 20100,Heil 20100 _O_
Vakman pur sang
pi_191667759
quote:

[..]

Ik denk echt niet dat een kind, die nog nooit z'n biologische vader heeft ontmoet, gaat zeuren tegen z'n stiefvader dat het niet z'n echte vader is.

Zaaddonoren zijn altijd anoniem.
pi_191668384
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 18:39 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Ik denk echt niet dat een kind, die nog nooit z'n biologische vader heeft ontmoet, gaat zeuren tegen z'n stiefvader dat het niet z'n echte vader is.

Zaaddonoren zijn altijd anoniem.
Schijnt toch een ding te zijn on later je biologische vader te leren kennen.

Neemt niet weg dat als je van dag 1 door iemand bent opgevoed met aandacht en liefde... diegene een veel sterkere band heeft dan iemand die puur biologisch verwant is en verder nooit naar het kind omkeek.
Dat zijn volgens mij 2 gescheiden dingen.

Na adoptie hebben die kinderen later vaak ook behoefte om te weten waar ze vandaan komen en wie hun ouders waren.
Dat maakt het adoptiegezin niet accuut minder waardevol of een mindere band.
pi_191670589
quote:
5s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:41 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je dan!?

Bij mij is het altijd andersom. 1 vrouw op 50 mannen ofzo (alleen ik ben niet die vrouw)
ik ben CFO in een modebedrijf
pi_191671008
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:05 schreef 20100 het volgende:

[..]

Dude! You're in heaven!
  maandag 24 februari 2020 @ 21:25:19 #203
458679 Ruse
Super, man
pi_191671029
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 15:24 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Het gaat er namelijk helemaal niet om wie diegene is... en of er meer in diegene zit.

Eigenlijk wil je compleet verliefd worden op iemand die je niet kent... en dan maar heel hard hopen dat het daarna ook nog leuk blijft.
ehh, nee
pi_191671044
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:24 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dude! You're in heaven!
nah don't shit where you eat en zo...
pi_191671089
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:26 schreef 20100 het volgende:

[..]

nah don't shit where you eat en zo...
Het hoeft ook niet gelijk poepseks te zijn :P
pi_191671157
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:27 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet gelijk poepseks te zijn :P
_O_ _O-
pi_191683125
quote:

[..]

Volgens mij zit zo’n klik hem juist in heel veel herkenningen, overeenkomsten en dezelfde dingen/ ervaringen/ humor hebben en op dezelfde golflengte zitten e.d. waardoor het gesprek zo makkelijk gaat en je elkaar heel snel leert kennen op een veel minder oppervlakkig niveau dan iemand waar je geen klik mee hebt. Althans dat is mijn ervaring met mensen waar ik (zowel op liefde, vriendschappelijk als collegiaal) een intense klik mee heb gehad. Daarmee ga je al heel snel het oppervlakkige voorbij om binnen no time op diepe gesprekken en onderwerpen te zitten waar zowel jij als hij/zij met de meeste mensen niet bij komen.

En heb ook echt wel mensen zonder die diepgaande klik een kans gegeven maar dat blijft toch maar allemaal oppervlakkig, droog, klungelig. Niet iets waar ik verder dan tijd in ga steken. Heb ook geprobeerd met die mensen op een dieper level te komen (inhoudelijke vragen stellen en dan hopen op inhoudelijke antwoorden waar je iets mee kunt), maar het gebeurt gewoon niet of maar heel af en toe op sommige momenten. Dus ja, de voorkeur gaat door ervaring uit naar iemand waarbij dat allemaal vanzelf gaat. :')

Waarom is het zo moeilijk om dat te accepteren?

[ Bericht 2% gewijzigd door 00wildchild op 25-02-2020 19:36:05 ]
pi_191684801
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:29 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Volgens mij zit zo’n klik hem juist in heel veel herkenningen, overeenkomsten en dezelfde dingen/ ervaringen/ humor hebben en op dezelfde golflengte zitten e.d. waardoor het gesprek zo makkelijk gaat en je elkaar heel snel leert kennen op een veel minder oppervlakkig niveau dan iemand waar je geen klik mee hebt. Althans dat is mijn ervaring met mensen waar ik (zowel op liefde, vriendschappelijk als collegiaal) een intense klik mee heb gehad. Daarmee ga je al heel snel het oppervlakkige voorbij om binnen no time op diepe gesprekken en onderwerpen te zitten waar zowel jij als hij/zij met de meeste mensen niet bij komen.

En heb ook echt wel mensen zonder die diepgaande klik een kans gegeven maar dat blijft toch maar allemaal oppervlakkig, droog, klungelig. Niet iets waar ik verder dan tijd in ga steken. Heb ook geprobeerd met die mensen op een dieper level te komen (inhoudelijke vragen stellen en dan hopen op inhoudelijke antwoorden waar je iets mee kunt), maar het gebeurt gewoon niet of maar heel af en toe op sommige momenten. Dus ja, de voorkeur gaat door ervaring uit naar iemand waarbij dat allemaal vanzelf gaat. :')

Dit ja.
pi_191690688
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:29 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Dat is toch subtiel anders dan meteen de eerste keer verliefd zijn.

Want wat jij nu schetst is wel herkenbaar.
Alleen voel ik me dan niet instant verliefd ofzo.. dat komt later pas.
Jij ook niet lijkt me want je hebt het kennelijk ook bij vrienden en collega’s...

Heb me weleens afgevraagd of ik wat dat betreft niet TE kieskeurig ben. Maarja, wat doe je er aan :)
pi_191729515
quote:

[..]

Dat is toch niet oppervlakkig? Het is fijn als je verliefd op iemand bent. Ik denk dat daardoor juist mooie en goede relaties kunnen ontstaan. Maar verliefdheid groeit natuurlijk, dus het is in mijn ogen wel weer een beetje oppervlakkig om het meteen af te kappen als dat gevoel er niet meteen is. Dat ga ik dus ook niet meer doen.
pi_191729567
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:44 schreef nils7 het volgende:

[..]

En hoe is dat afgelopen?
[..]

Met andere woorden wat jij meteen zoekt heeft tot op heden geen happy end gehad.
Dat die relatie kapot ging lag meer aan mij; dat ik niet echt durfde te binden. Maar ik ben natuurlijk ook wel wat verstandiger geworden, dus ik zou iets nu, als ik bijvoorbeeld twee jaar een relatie heb, echt niet meer laten stuk laten lopen op ‘de volgende stappen’ (dus samenwonen en zo). Ik word dit jaar ook 27, dus ik kijk er inmiddels wel wat anders tegenaan.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 10:05:30 #212
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191729715
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:55 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Dat die relatie kapot ging lag meer aan mij; dat ik niet echt durfde te binden. Maar ik ben natuurlijk ook wel wat verstandiger geworden, dus ik zou iets nu, als ik bijvoorbeeld twee jaar een relatie heb, echt niet meer laten stuk laten lopen op ‘de volgende stappen’ (dus samenwonen en zo). Ik word dit jaar ook 27, dus ik kijk er inmiddels wel wat anders tegenaan.
Als het echt goed zat was het niet je ex, toch?
Althans niemand die het uit maakt omdat de partner fantastisch is....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191729730
Waarom het onbereikbare? Nou, omdat je verwachtingen hebt, mogelijk gevoed door films etc.

Maar wat het punt is met verwachtingen: die zijn 100% jouw probleem.

2e probleem: trouwen is een werkwoord, met andere woorden: om een relatie leuk te houden en levensvatbaar, zul je er in moeten investeren. Minder alleen aan je eigen genot/plezier/geluk denken. Niet met de ander zijn omdat ie iets praktisch voor je oplost, maar omdat het leven met de ander nu eenmaal leuker is dan zonder de ander.

En vooral: romantiek doet het leuk in films, maar irl is het echt minder meeslepend en groots. En irl doet het leven zelf ook gewoon nog mee.

Kort samengevat: creëer een wat realistischer beeld van relaties en besef dat een ander niet verantwoordelijk is om aan jouw verwachtingen te voldoen
pi_191747503
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 09:51 schreef Mar_an het volgende:

Dat is toch niet oppervlakkig? Het is fijn als je verliefd op iemand bent. Ik denk dat daardoor juist mooie en goede relaties kunnen ontstaan. Maar verliefdheid groeit natuurlijk, dus het is in mijn ogen wel weer een beetje oppervlakkig om het meteen af te kappen als dat gevoel er niet meteen is. Dat ga ik dus ook niet meer doen.
Ja het is oppervlakkig, maar hoe ver moet je daar dan in gaan? Hoe lang moet je wachten op "het gevoel" voordat je het op mag geven met toestemming van de algemene consensus dat je nog diepzinnig genoeg bent. Of mag dat überhaupt niet en moet je direct van een vreemde gaan houden? Wat als die andere persoon het gevoel wel meteen heeft, is die dan niet oppervlakkig? Als dat diegene oppervlakkig maakt waarom zou jij zelf dan moeite doen om voor een oppervlakkig persoon diepzinnig te zijn? Als die andere persoon "het gevoel" ook niet heeft hoe groot is dan de kans dat jullie beiden het nog gaan krijgen? Enz.
pi_191749398
Ik pak het nu ook anders aan en ga veel daten.

Ik heb dan ook gisteren een date gehad. Met iemand waar ik dat in eerste instantie niet mee zou doen, want hij heeft in het verleden geen goede indruk achtergelaten. Maar hij is nu 29 en zit niet meer in dat studentenleven dus dat domme gedrag zal wel weggevaagd zijn.

En ik ben meteen onzeker 😟 , echt verschrikkelijk. Ik vond het vermakelijk, ik vind hem grappig (ik was in het verleden al gecharmeerd van hem, maar verstandig genoeg om niks te willen :P), maar ik ben meteen die hele date kapot aan het analyseren. Hij heeft mij eigenlijk niet echt aangeraakt, waarom niet? Hij heeft me nog niks gestuurd van hoe hij het vond, waarom niet? Hij heeft me geen complimenten gegeven, waarom niet?

Ik lijk wel 16 ipv 26, maar meestal weet ik wel dat iemand wil. En nu even niet. Dat is raar en een beetje vervelend. Het zal toch niet zo zijn dat ik afgewezen ga worden, dat zou erg pijnlijk zijn.

Maar aan de andere kant: iedereen wordt weleens afgewezen denk ik? Dan ervaar ik dat ook weer. Ik wacht het wel af, maar deze zenuwen zijn wel heel naar. Dat je ook alles wat je hebt gezegd nagaat, pfff :P. Herkenbaar voor iemand?
pi_191750420
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:28 schreef Mar_an het volgende:
Ik pak het nu ook anders aan en ga veel daten.

Ik heb dan ook gisteren een date gehad. Met iemand waar ik dat in eerste instantie niet mee zou doen, want hij heeft in het verleden geen goede indruk achtergelaten. Maar hij is nu 29 en zit niet meer in dat studentenleven dus dat domme gedrag zal wel weggevaagd zijn.

En ik ben meteen onzeker 😟 , echt verschrikkelijk. Ik vond het vermakelijk, ik vind hem grappig (ik was in het verleden al gecharmeerd van hem, maar verstandig genoeg om niks te willen :P), maar ik ben meteen die hele date kapot aan het analyseren. Hij heeft mij eigenlijk niet echt aangeraakt, waarom niet? Hij heeft me nog niks gestuurd van hoe hij het vond, waarom niet? Hij heeft me geen complimenten gegeven, waarom niet?

Ik lijk wel 16 ipv 26, maar meestal weet ik wel dat iemand wil. En nu even niet. Dat is raar en een beetje vervelend. Het zal toch niet zo zijn dat ik afgewezen ga worden, dat zou erg pijnlijk zijn.

Maar aan de andere kant: iedereen wordt weleens afgewezen denk ik? Dan ervaar ik dat ook weer. Ik wacht het wel af, maar deze zenuwen zijn wel heel naar. Dat je ook alles wat je hebt gezegd nagaat, pfff :P. Herkenbaar voor iemand?
je dénkt dat iedereen wel eens afgewezen wordt :o :D

welkom in de echte datewereld, veel succes maar vooral plezier toegewenst :)
  zaterdag 29 februari 2020 @ 11:48:10 #217
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191750442
Lijkt me duidelijk dat je te oppervlakkig bent.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191751159
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 21:05 schreef 20100 het volgende:

[..]

Dus je bent homo. Tja...
  zondag 1 maart 2020 @ 02:16:42 #219
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_191766334
quote:

Daar herken ik mij wel in. Ik ben bijna 50 en heb misschien 10 a 15 mannen gezien die me geschikt leken. Wel lange periode alleen geweest. Maar met minder geen genoegen nemen. Wordt toch niks.
To BG or not to BG!
  zondag 1 maart 2020 @ 02:37:49 #220
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_191766463
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:16 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Daar herken ik mij wel in. Ik ben bijna 50 en heb misschien 10 a 15 mannen gezien die me geschikt leken. Wel lange periode alleen geweest. Maar met minder geen genoegen nemen. Wordt toch niks.
Van die minstens 1000 kerels die je tegen bent gekomen in je leven, waren er maar 15 goed genoeg!??

Heb je er ooit over nagedacht wat de kans op ook maar 1 keer succes zou zijn als mannen* net zo kieskeurig zouden zijn!?

* die 10 a 15 specifiek, maar ook mannen in het algemeen
  zondag 1 maart 2020 @ 14:19:44 #221
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_191772300
quote:
3s.gif Op zondag 1 maart 2020 02:37 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Van die minstens 1000 kerels die je tegen bent gekomen in je leven, waren er maar 15 goed genoeg!??

Heb je er ooit over nagedacht wat de kans op ook maar 1 keer succes zou zijn als mannen* net zo kieskeurig zouden zijn!?

* die 10 a 15 specifiek, maar ook mannen in het algemeen
Ja daar heb ik wel eens over nagedacht.

Maar gelukkig is dat dus niet zo.

Heb zelfs 3 relaties gehad van meerdere jaren waarin ik 'ten huwelijk' ben gevraagd maar trouwen leek me toen sowieso niks voor mij.

Nu ik mijn 'tweelingziel' heb gevonden ben ik op mijn 48e toch nog getrouwd.

Wat dan grappig is dat er een ander topic is van een man die bijna het tegenovergestelde beweerd en zoveel leuke vrouwen tegenkomt.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')