abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191612677
Waarom is het zo dat sommige mensen, waaronder ik, altijd het onbereikbare willen? Het is nooit goed genoeg voor mij.

Ik merk dat ik toe ben aan een relatie. Ik wil wel graag een verbintenis met iemand aangaan, maar dan moet het wel įllemaal kloppen. Ik heb een soort van eisenlijstje. Maar vooral moet ik in 1 keer het gevoel hebben van: JA. En dat heb ik maar 1 keer in mij leven gehad. En dus knap ik enorm snel af op mannen die eigenlijk best oké zijn, maar waar ik weinig bij voel omdat ze niet helemaal zijn wat ik zoek. Of zo.

En dus wordt het nooit wat. Zie ik altijd wel iets in iemand waar ik niet blij van word. Ligt het aan mij dat ik gewoon niet snel onder de indruk ben, of stel ik mij onbewust al niet open?

Het is vervelend omdat ik wel eens weer een relatie wil..😯

Ik heb ook weleens een relatie gehad met iemand die dus aan al die eisen voldeed - het was meteen goed. Maar dat is toch stuk gegaan omdat ik niet verder kon in onze relatie. Hij wilde samenwonen. Ik kon dat niet, had het gevoel dan teveel te missen. Bindingsangst-achtig.

Maar nu ik 26 ben zie ik steeds meer mensen samenwonen. En dat betekent niet het einde van je leven. Heb er spijt van dat die relatie kapot is, maar het is zo.

En nu kijk ik verder, maar wordt het hem gewoon niet. Ik vond laatst iemand, daar had ik het leuk en fijn mee, en dat werd niks omdat ik het toch niet wilde. Ik voelde het toch niet helemaal. En dan betrap ik mezelf erop dat ik hem nog minder leuk probeer te maken in mijn hoofd.

En dan weet ik hoe mega dom en oppervlakkig het is, maar ik doe het toch; ik wil a) meteen verliefd zijn en b) het beste van het beste, terwijl dat niet is hoe het werkt. Alsof ik geen ‘liefde’ kan voelen voor de meeste mensen, alsof het zich niet kan ontwikkelen, maar ik wil meteen passie of zo.

Ik wil sowieso altijd het beste van het beste, qua alles, maar dat is niet hoe je liefde moet bekijken denk ik. Het is ook niet in lijn met hoe ik verder ben, want ik ben verder wel aardig en empathisch naar andere mensen toe. Maar in de liefde is het gewoon ruk. Ik heb denk ik ook veel keuze waardoor ik kieskeurig blijf misschien?

Ik wil iemand al niet als ie niet een beetje lang is, als ie een iets kleins heeft waarvan ik denk nope, terwijl ik misschien gewoon eens moet daten met heel andere gasten ook, misschien dat ik dan wel verliefd word. Misschien ben ik toch te oppervlakkig, of ja, misschien ben ik gewoon heel eigenzinnig. Ik weet het niet, maar het is wel lastig, want ik ben bang dat ik nooit een liefdes ga kunnen vinden.

Herkent een andere vrouw zich hierin? Het toch wel willen van een relatie, maar het niet kunnen vinden en het lukt gewoon niet.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:03:35 #2
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_191612725
Je moet loslaten het idee dat je in 1 keer het gevoel zal hebben van "JA". Dat is zeldzaam, en vaak loopt het dan ook helemaal mis. In 1 keer weten of iemand perfect is voor je, dat bestaat niet. Liefde moet groeien.

Ik raad je aan eerst een vriendschap aan te gaan (des noods met meerdere mannen) en kijken of het groeit. Dat is de beste strategie als je op zoek bent naar een vaste partner voor het leven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_191612772
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 10:59 schreef Mar_an het volgende:
Waarom is het zo dat sommige mensen, waaronder ik, altijd het onbereikbare willen? Het is nooit goed genoeg voor mij.

Ik merk dat ik toe ben aan een relatie. Ik wil wel graag een verbintenis met iemand aangaan, maar dan moet het wel įllemaal kloppen. Ik heb een soort van eisenlijstje. Maar vooral moet ik in 1 keer het gevoel hebben van: JA. En dat heb ik maar 1 keer in mij leven gehad. En dus knap ik enorm snel af op mannen die eigenlijk best oké zijn, maar waar ik weinig bij voel omdat ze niet helemaal zijn wat ik zoek. Of zo.

En dus wordt het nooit wat. Zie ik altijd wel iets in iemand waar ik niet blij van word. Ligt het aan mij dat ik gewoon niet snel onder de indruk ben, of stel ik mij onbewust al niet open?

Het is vervelend omdat ik wel eens weer een relatie wil..😯

Ik heb ook weleens een relatie gehad met iemand die dus aan al die eisen voldeed - het was meteen goed. Maar dat is toch stuk gegaan omdat ik niet verder kon in onze relatie. Hij wilde samenwonen. Ik kon dat niet, had het gevoel dan teveel te missen. Bindingsangst-achtig.

Maar nu ik 26 ben zie ik steeds meer mensen samenwonen. En dat betekent niet het einde van je leven. Heb er spijt van dat die relatie kapot is, maar het is zo.

En nu kijk ik verder, maar wordt het hem gewoon niet. Ik vond laatst iemand, daar had ik het leuk en fijn mee, en dat werd niks omdat ik het toch niet wilde. Ik voelde het toch niet helemaal. En dan betrap ik mezelf erop dat ik hem nog minder leuk probeer te maken in mijn hoofd.

En dan weet ik hoe mega dom en oppervlakkig het is, maar ik doe het toch; ik wil a) meteen verliefd zijn en b) het beste van het beste, terwijl dat niet is hoe het werkt. Alsof ik geen ‘liefde’ kan voelen voor de meeste mensen, alsof het zich niet kan ontwikkelen, maar ik wil meteen passie of zo.

Ik wil sowieso altijd het beste van het beste, qua alles, maar dat is niet hoe je liefde moet bekijken denk ik. Het is ook niet in lijn met hoe ik verder ben, want ik ben verder wel aardig en empathisch naar andere mensen toe. Maar in de liefde is het gewoon ruk. Ik heb denk ik ook veel keuze waardoor ik kieskeurig blijf misschien?

Ik wil iemand al niet als ie niet een beetje lang is, als ie een iets kleins heeft waarvan ik denk nope, terwijl ik misschien gewoon eens moet daten met heel andere gasten ook, misschien dat ik dan wel verliefd word. Misschien ben ik toch te oppervlakkig, of ja, misschien ben ik gewoon heel eigenzinnig. Ik weet het niet, maar het is wel lastig, want ik ben bang dat ik nooit een liefdes ga kunnen vinden.

Herkent een andere vrouw zich hierin? Het toch wel willen van een relatie, maar het niet kunnen vinden en het lukt gewoon niet.
Het is lekker makkelijk om te zeggen dat je zo graag een relatie wil, maar wat heb je er nou helemaal voor gedaan?
Je kan jezelf wel voor willen houden dat je voor kwaliteit probeert te gaan, maar als je het jezelf echt zo gunt zou je denk ik minder moeite hebben met dat die ene speciale er nog even niet is.

Zolang je nog naar iemand kijkt alsof ie solliciteert om in jouw perfecte plaatje te passen, ben je denk ik niet bezig met daadwerkelijk open staan. Laat staan aan met je beter leren te verbinden met iemand.
Maar zo te horen kun je dat nog lijden, dus het zal nog wel even duren voor je open gaat staan voor wat je eigen aandeel hier in is..
pi_191612797
Heb je in het verleden wel relaties gehad? En hoe ging je toen om met je eisen?
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:12:27 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_191612802
TS, hoe lig jij in het markt? Ben je zelf van premium kwaliteit?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:28:01 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191612971
Stoppen met die niet helpende gedachtes.
Focus je dus op de kanten die leuk zijn aan die man.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191612978
Met de zelfsabotage dat je aan het uitvoeren bent kom je niet alleen moeilijk aan een relatie, maar als je dan eindelijk zo'n relatie hebt, maak je het zelf helemaal kapot.

Welke term je eraan geeft maakt geen fuck uit. Je bent je ervan bewust, de volgende stap is afstappen van het idee, want met deze vorm van perfectionisme kom je echt helemaal nergens. Je doet geen nieuwe zinnige ervaringen op en als je dan *iets* verder komt, maak je het niet af omdat het toch niets wordt. Volgens jezelf dan eh, want je geeft niets echt een kans.

Geen ervaring = geen (door)ontwikkeling = je bent straks 40 en je staat exact waar je nu staat.

Succes eh.
pi_191613217
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Want alleen mensen van premium kwaliteit zijn geschikt voor relaties? :?
Het is wat.......
  vrijdag 21 februari 2020 @ 11:53:34 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_191613262
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:49 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Dat maakt jij ervan. Ik stel gewoon een vraag.

Ik merk dat TS hoge eisen heeft, ik vraag me af of ze van zichzelf vind dat ze zulke hoge eisen kan hebben.
pi_191613282
quote:

[..]

Nee, in hoeverre er aanbod is. Wat verder ook niet zoveel hoeft te zeggen over hoe passend het is, maar als er te weinig (passend) aanbod is zal iemand als ts wellicht sneller aan de bak moeten..
pi_191613346
Ja, je bent oppervlakkig en vaak zit er onzekerheid achter. Degenen met de grootste eisenlijst zijn het onzekerst. Want je kunt vooraf lekker veilig zeggen dat iemand toch niet bij je past en hoef je jezelf niet open te stellen. Want dat lijkt eng want dan ziet iemand hoe je echt bent.
En achteraf kun je met een enorme eisenlijst zeggen ja hij past niet bij me om die en die reden. Het is makkelijker dan de bal bij jezelf te houden en in de spiegel te kijken. Terwijl de enige gemene deler tussen een reeks exen jezelf bent. Maar dat vraagt zelfreflectie en kritisch naar jezelf kijken. En dan is Tinder/Happen ofzo installeren makkelijker en hop naar de volgende kraal aan de ketting van mislukte relaties.
pi_191613421
quote:

[..]

Zij wil premium. Dan moet ze zelf ook wat te bieden hebben. Anders zijn haar eisen onrealistisch.
pi_191613463
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat maakt jij ervan. Ik stel gewoon een vraag.

Ik merk dat TS hoge eisen heeft, ik vraag me af of ze van zichzelf vind dat ze zulke hoge eisen kan hebben.
Welke hoge eisen lees jij dan? Ik lees alleen dat ze veel eisen heeft, maar dat is iets anders dan hoge eisen. Wie weet wil ze graag een vuilnisman, dat is geen hoge eis, maar wel een hele specifieke waardoor veel potentiėle partners kunnen afvallen als ze daaraan vast houdt.
pi_191614401
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:09 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het is lekker makkelijk om te zeggen dat je zo graag een relatie wil, maar wat heb je er nou helemaal voor gedaan?
Je kan jezelf wel voor willen houden dat je voor kwaliteit probeert te gaan, maar als je het jezelf echt zo gunt zou je denk ik minder moeite hebben met dat die ene speciale er nog even niet is.

Zolang je nog naar iemand kijkt alsof ie solliciteert om in jouw perfecte plaatje te passen, ben je denk ik niet bezig met daadwerkelijk open staan. Laat staan aan met je beter leren te verbinden met iemand.
Maar zo te horen kun je dat nog lijden, dus het zal nog wel even duren voor je open gaat staan voor wat je eigen aandeel hier in is..
Ik benader het andersom. Ik denk dat TS last heeft van het feit dat ze zichzelf eigenlijk het geluk niet gunt. Ze is zeg niet goed genoeg en dat projecteert ze op de mannen.

Ik zou zeggen; laat het eens gaan en volg je neus eens gewoon. Geniet van het leven en denk eens niet te veel na over dit soort zaken. Neem het iets minder serieus. Na een date kun je er vanaf, na een paar weken of jaren ook nog. Als je samenwoont; het is niet meer dan wat gedoe als het misloopt. Pas echt wat zekerder moet je zijn als je aan kinderen begint; maar zelfs dan - hoeveel mensen scheiden er?

Dus; gun jezelf iets meer liefde. Heb jezelf wat meer lief en stel je daarmee open voor ‘gewone’ leuke mannen. Doe je dat niet? Eindig je met een ‘perfecte psychopaat’ of op een andere manier zeg diep ongelukkig.
Whatever...
pi_191614420
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat is dit voor bullshit post. Ts is geen 17 meer.
Whatever...
pi_191614944
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik benader het andersom. Ik denk dat TS last heeft van het feit dat ze zichzelf eigenlijk het geluk niet gunt. Ze is zeg niet goed genoeg en dat projecteert ze op de mannen.

Ik zou zeggen; laat het eens gaan en volg je neus eens gewoon. Geniet van het leven en denk eens niet te veel na over dit soort zaken. Neem het iets minder serieus. Na een date kun je er vanaf, na een paar weken of jaren ook nog. Als je samenwoont; het is niet meer dan wat gedoe als het misloopt. Pas echt wat zekerder moet je zijn als je aan kinderen begint; maar zelfs dan - hoeveel mensen scheiden er?

Dus; gun jezelf iets meer liefde. Heb jezelf wat meer lief en stel je daarmee open voor ‘gewone’ leuke mannen. Doe je dat niet? Eindig je met een ‘perfecte psychopaat’ of op een andere manier zeg diep ongelukkig.
Goede post, maar na het draaikonten over haar ex, de nieuwbakken papa, en de kerel die ze datete denk ik dat het ook vooral een kwestie is van volwassener worden. Verantwoording nemen voor je keuzes incl bijbehorende consequenties hangt natuurlijk wel samen met eigenliefde, maar ze mag ook echt wel wat serieuzer nadenken en handelen naar andere mensen toe. En dan vind ik zo een yolo advies iets te makkelijk in haar straatje vallen, om een volgende keer weer lekker te kunnen mauwen over d'r zogenaamde verstand en zichzelf dingen gunnen blabla.
pi_191615037
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:59 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Goede post, maar na het draaikonten over haar ex, de nieuwbakken papa, en de kerel die ze datete denk ik dat het ook vooral een kwestie is van volwassener worden. Verantwoording nemen voor je keuzes incl bijbehorende consequenties hangt natuurlijk wel samen met eigenliefde, maar ze mag ook echt wel wat serieuzer nadenken en handelen naar andere mensen toe. En dan vind ik zo een yolo advies iets te makkelijk in haar straatje vallen, om een volgende keer weer lekker te kunnen mauwen over d'r zogenaamde verstand en zichzelf dingen gunnen blabla.
Nja, ok. En niet kiezen is natuurlijk ook gewoon kiezen. Maar dan zelf niet echt bepalen wat er gebeurt.

Ook als je niet kiest heb je gevolgen. Van het niet kiezen. Maar zeker; een beetje rekening houden met hoe jouw gedrag voor een ander is is belangrijk.

Aan de andere kant; bij dit soort verkrampt gedoe. Ga gewoon eens leven en maak er wat moois van. En tsja, dan kwetst ze nog eens iemand. Doet ze nu ook al.
Whatever...
pi_191615053
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 11:12 schreef Chia het volgende:
Heb je in het verleden wel relaties gehad? En hoe ging je toen om met je eisen?
1 relatie gehad van ong 2 jaar. Ik was toen meteen stapelverliefd. Dat gevoel zoek ik misschien ook weer :)
pi_191615152
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:01 schreef MisChrartin het volgende:
Ja, je bent oppervlakkig en vaak zit er onzekerheid achter. Degenen met de grootste eisenlijst zijn het onzekerst. Want je kunt vooraf lekker veilig zeggen dat iemand toch niet bij je past en hoef je jezelf niet open te stellen. Want dat lijkt eng want dan ziet iemand hoe je echt bent.
En achteraf kun je met een enorme eisenlijst zeggen ja hij past niet bij me om die en die reden. Het is makkelijker dan de bal bij jezelf te houden en in de spiegel te kijken. Terwijl de enige gemene deler tussen een reeks exen jezelf bent. Maar dat vraagt zelfreflectie en kritisch naar jezelf kijken. En dan is Tinder/Happen ofzo installeren makkelijker en hop naar de volgende kraal aan de ketting van mislukte relaties.
Onzeker.. zou heel goed kunnen. En altijd bang zijn dat ik iets beters ga missen haha.. of: wat ik wil kan niet.

Ik zit trouwens niet op datingapps. Heb daar niks te zoeken en als ik erop zit (weleens geļnstalleerd voor de lol) dan denk ik altijd wat doe ik hier nou eigenlijk?
pi_191615182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lieve reactie. Zo is het ook wel, maar toch lastig om dat helemaal te doen. Misschien toch focus op minder meteen de vonken willen of zo? En iets proberen te laten groeien.

Poeh das waar. Maar als ik een relatie aanga wil ik dat het liefst voor altijd 😋
pi_191615253
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:17 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Lieve reactie. Zo is het ook wel, maar toch lastig om dat helemaal te doen. Misschien toch focus op minder meteen de vonken willen of zo? En iets proberen te laten groeien.

Poeh das waar. Maar als ik een relatie aanga wil ik dat het liefst voor altijd 😋
Misschien moet je gewoon plezie rmaken, zonder te jagen op een relatie.
Doe de dingen die je leuk vindt met een fijne groep (mannelijke en vrouwelijke) vrienden en heb plezier. Geniet van het leven. Heb goede vriendschappelijke relaties. En wellicht loop je dan zomaar tegen iemand aan waarbij de vonk overspringt, spontaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191615270
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:59 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik draai er niet meer omheen in die zin. We spreken soms af nu. Maar dat wordt natuurlijk geen relatie meer. Daar hoop ik ook niet op. Het contact geeft mij wel voldoening dus ik laat dat zo.

Die keuze heb ik gemaakt en dat kan ik ook verantwoorden naar mezelf. Maar los daarvan ben ik wel nieuwsgierig naar een relatie. En dan gun ik het mezelf toch niet helemaal of zo door steeds die gekke eisen. Je hebt wel gelijk dat ik volwassener kan worden. Maar ik doe ook maar wat verder.
pi_191615298
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon plezie rmaken, zonder te jagen op een relatie.
Doe de dingen die je leuk vindt met een fijne groep (mannelijke en vrouwelijke) vrienden en heb plezier. Geniet van het leven. Heb goede vriendschappelijke relaties. En wellicht loop je dan zomaar tegen iemand aan waarbij de vonk overspringt, spontaan.
Ik heb wel vriendinnen en vriendengroepen 😃. Doe leuke dingen, kom mannen tegen, kan daten maar die vonk is er nooit. Ik ga trouwens verder niet echt vriendschappelijk om met mannen.
pi_191615323
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zij wil premium. Dan moet ze zelf ook wat te bieden hebben. Anders zijn haar eisen onrealistisch.
Mwaaaa nee ik wil meteen liefde, dat is het meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')