abonnement Unibet Coolblue
pi_191590430
- Leuk werk?
- Salaris?
- Werkdruk?
- Moeilijkheidsgraad?
- Baankans?
- Part-time mogelijkheden?

Vertel mij alles wat je relevant lijkt!!!!
blablabla
pi_191590550
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:55 schreef John_doee het volgende:
- Leuk werk?
Ja, vind van wel.
- Salaris?
2500 - 4000 afhankelijk van ervaring is redelijk normaal volgens mij.
- Werkdruk?
Heel hoog, veel telefoontjes per uur en je bent de hele dag je planning aan het omgooien.
- Moeilijkheidsgraad?
Als je snel kan schakelen en veel uit je hoofd kan doen valt het mee. Het helpt je ontzettend als je van bijv 30 chauffeurs een beeld in je hoofd hebt van waar ze uithangen.
- Baankans?
Hoog, ik word meerdere keren per week gebeld door headhunters voor "een bak koffie"
- Part-time mogelijkheden?
Lijkt me lastig maar in de juiste setting kan alles.

Vertel mij alles wat je relevant lijkt!!!!
Verder kom ik er morgen op terug, als ik niet op mobiel zit...
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191590641
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:01 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Verder kom ik er morgen op terug, als ik niet op mobiel zit...
Wat is je opleidingsniveau?
blablabla
  woensdag 19 februari 2020 @ 21:08:00 #4
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191590677
Lijkt me echt een kutbaan heel de dag met zon headset op je kop naar het gezeik van opdrachtgevers en chauffeurs luisteren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191590698
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:06 schreef John_doee het volgende:

[..]

Wat is je opleidingsniveau?
VWO.

Was verder niet zon student...


Maar ik denk dat je met MBO+ wel in kan stappen. Ik ben ook teamleider op de planning.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191590712
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:08 schreef fathank het volgende:
Lijkt me echt een kutbaan heel de dag met zon headset op je kop naar het gezeik van opdrachtgevers en chauffeurs luisteren.
Dit vat het wel mooi samen ja.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191590720
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:09 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Dit vat het wel mooi samen ja.
Haha...
blablabla
pi_191590767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:09 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Dit vat het wel mooi samen ja.
Ik heb geen mbo/hbo diploma, alleen middelbare schooldiploma. Ik heb wel een capaciteitentest van het UWV waarbij ik bovengemiddeld scoorde in vergelijking met normgroep HBO-geschoolden.

Denk je dat ik met deze cursus kans maak op een baan?

https://www.deverkeersaca(...)lanner-wegtransport/

Er staat zekerheid van werk, kansberoep UWV, etc...
blablabla
pi_191591900
Positieve noot: je zit bij afdeling transploft
pi_191592215
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:14 schreef lighted het volgende:
Positieve noot: je zit bij afdeling transploft
Van de reclame...
blablabla
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:44:55 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191592561
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:55 schreef John_doee het volgende:
- Leuk werk?
- Salaris?
- Werkdruk?
- Moeilijkheidsgraad?
- Baankans?
- Part-time mogelijkheden?

Vertel mij alles wat je relevant lijkt!!!!
Superleuk werk als je van deadlines houdt, puzzelen om de planning rond te krijgen. Heel veel verschil, het is totaal afhankelijk van de operatie waarin je zit. Pickup en deliveries plannen is totaal anders dan hubverkeer plannen bijvoorbeeld. PUD is klantcontact, hubverkeer is geen klantcontact. In de meeste gevallen zul je in aanraking komen met chauffeurs, dat zijn in de regel oudere mannen. Werkniveau is MBO voor het gepuzzel, management op HBO niveau.

Er zijn opvallend veel slechte werkgevers in de logistieke industrie. Vaak is er een verwachting dat overuren doen 'er nu eenmaal bijhoort'. Avonden en nachten is zeker niet ongewoon maar daar kun je lekker op verdienen. Basissalaris.. ik verdiende 2700 euro op m'n 26ste als starter zonder enige relevante ervaring. Als manager kun je er best wel goed in verdienen. Het is een industrie waarin de winstmarges klein zijn. Reken dus op vaak gruwelijk oude kantoren, verouderde IT etc.

Dat gezegd hebbende, als je het in je bloed hebt, dan laat het je ook nooit meer echt los. Logistiek is een broedplaats voor assertieve mannen die alles wel even aan elkaar knopen en rondbreien. Vaak gaat dat gepaard met hele leuke teamvorming ^O^ , er is gewoon geen tijd om ongemotiveerd te zijn.
Resistance is futile.
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:47:18 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191592619
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:12 schreef John_doee het volgende:

[..]

Ik heb geen mbo/hbo diploma, alleen middelbare schooldiploma. Ik heb wel een capaciteitentest van het UWV waarbij ik bovengemiddeld scoorde in vergelijking met normgroep HBO-geschoolden.

Denk je dat ik met deze cursus kans maak op een baan?

https://www.deverkeersaca(...)lanner-wegtransport/

Er staat zekerheid van werk, kansberoep UWV, etc...
Superveel toegevoegde waarde heeft het niet inhoudelijk maar het kan wel aantonen dat je serieus bent over een carrièreswitch. Er zijn maar weinig planners die een logistieke afleiding hebben afgerond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 19-02-2020 22:52:33 ]
Resistance is futile.
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:48:34 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191592650
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:08 schreef fathank het volgende:
Lijkt me echt een kutbaan heel de dag met zon headset op je kop naar het gezeik van opdrachtgevers en chauffeurs luisteren.
Headsets heb ik nog nooit gezien. Chauffeurs kap je af. En blaf je af :+ , gebeurt ook zeer frequent (ik keur dat enorm af trouwens).
Resistance is futile.
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:50:06 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191592687
Parttime zie ik trouwens nooit in plannersfuncties. Ik heb bij 4 verschillende transportbedrijven gewerkt.
Resistance is futile.
pi_191592730
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:50 schreef Seven. het volgende:
Parttime zie ik trouwens nooit in plannersfuncties. Ik heb bij 4 verschillende transportbedrijven gewerkt.
Ik zag het wel voorbijkomen... Ik wil dit zodat ik ernaast nog een associate degree HBO-studie logistiek management kan gaan volgen...
blablabla
pi_191592775
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Superleuk werk als je van deadlines houdt, puzzelen om de planning rond te krijgen. Heel veel verschil, het is totaal afhankelijk van de operatie waarin je zit. Pickup en deliveries plannen is totaal anders dan hubverkeer plannen bijvoorbeeld. PUD is klantcontact, hubverkeer is geen klantcontact. In de meeste gevallen zul je in aanraking komen met chauffeurs, dat zijn in de regel oudere mannen. Werkniveau is MBO voor het gepuzzel, management op HBO niveau.

Er zijn opvallend veel slechte werkgevers in de logistieke industrie. Vaak is er een verwachting dat overuren doen 'er nu eenmaal bijhoort'. Avonden en nachten is zeker niet ongewoon maar daar kun je lekker op verdienen. Basissalaris.. ik verdiende 2700 euro op m'n 26ste als starter zonder enige relevante ervaring. Als manager kun je er best wel goed in verdienen. Het is een industrie waarin de winstmarges klein zijn. Reken dus op vaak gruwelijk oude kantoren, verouderde IT etc.

Dat gezegd hebbende, als je het in je bloed hebt, dan laat het je ook nooit meer echt los. Logistiek is een broedplaats voor assertieve mannen die alles wel even aan elkaar knopen en rondbreien. Vaak gaat dat gepaard met hele leuke teamvorming ^O^ , er is gewoon geen tijd om ongemotiveerd te zijn.
Dit vat het wel goed samen
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:56:50 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191592788
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:52 schreef John_doee het volgende:

[..]

Ik zag het wel voorbijkomen... Ik wil dit zodat, ik ernaast nog een associate degree HBO-studie logistiek management kan gaan volgen...
Je kunt je afvragen wat de meerwaarde is. Ik heb een secretaresse diploma op MBO 3 niveau en na 10 jaar in de sector ben ik verantwoordelijk voor een afdeling met 4 managers, 15 planners, 75 chauffeurs en nog een paar administratieve krachten.

In de logistiek draait het veel meer om persoonlijkheid. Als een manager het wel in je ziet zitten, dan worden er vanzelf kansen gecreëerd.

Ik kijk echt niet naar de papiertjes bij het selectieproces. Het liefst heb ik jonge slimmerikken die oog voor detail hebben. Dat laatste is ZEER belangrijk, je moet onder druk oog voor detail houden.
Resistance is futile.
pi_191592856
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen wat de meerwaarde is. Ik heb een secretaresse diploma op MBO 3 niveau en na 10 jaar in de sector ben ik verantwoordelijk voor een afdeling met 4 managers, 15 planners, 75 chauffeurs en nog een paar administratieve krachten.

In de logistiek draait het veel meer om persoonlijkheid. Als een manager het wel in je ziet zitten, dan worden er vanzelf kansen gecreëerd.

Ik kijk echt niet naar de papiertjes bij het selectieproces. Het liefst heb ik jonge slimmerikken die oog voor detail hebben. Dat laatste is ZEER belangrijk, je moet onder druk oog voor detail houden.
Als je wilt solliciteren op bepaalde functies waar een HBO-diploma een vereiste is, lijkt mij zo'n papiertje toch wel lekker om te hebben...
blablabla
pi_191592888
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen wat de meerwaarde is. Ik heb een secretaresse diploma op MBO 3 niveau en na 10 jaar in de sector ben ik verantwoordelijk voor een afdeling met 4 managers, 15 planners, 75 chauffeurs en nog een paar administratieve krachten.

In de logistiek draait het veel meer om persoonlijkheid. Als een manager het wel in je ziet zitten, dan worden er vanzelf kansen gecreëerd.

Ik kijk echt niet naar de papiertjes bij het selectieproces. Het liefst heb ik jonge slimmerikken die oog voor detail hebben. Dat laatste is ZEER belangrijk, je moet onder druk oog voor detail houden.
Maar, ik snap wel wat je bedoeld...
blablabla
  woensdag 19 februari 2020 @ 23:06:05 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191592929
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 23:01 schreef John_doee het volgende:

[..]

Als je wilt solliciteren op bepaalde functies waar een HBO-diploma een vereiste is, lijkt mij zo'n papiertje toch wel lekker om te hebben...
Laat je niet wijsmaken dat een plannersfunctie een HBO functie is, dat is het nooit. Als verwacht wordt dat je beoordelingen doet met chauffeurs, dan is dat een managementpositie. En ik ben wel van mening dat een plannersfunctie dé uitgangspositie is voor een managementfunctie.

Nogmaals: als men het idee heeft dat je meer kan dan plannen, dan gaat doorgroeien heel makkelijk. En omdat er veel werk in te vinden is, is de overstap naar een andere werkgever ook snel gemaakt.

Ik heb in mijn laatste 4 banen altijd binnen een jaar een stap omhoog kunnen doen. Maar dat hangt ook grotendeels samen met mijn motivatie, ik vind het inhoudelijk gewoon superleuk en ik neem geen genoegen met dingen die keer op keer fout gaan, dus dan regel ik een permanente oplossing. Zo val je op en voor je het weet, word je aangemoedigd om te solliciteren op zus en zo functie.
Resistance is futile.
pi_191592970
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Superleuk werk als je van deadlines houdt, puzzelen om de planning rond te krijgen. Heel veel verschil, het is totaal afhankelijk van de operatie waarin je zit. Pickup en deliveries plannen is totaal anders dan hubverkeer plannen bijvoorbeeld. PUD is klantcontact, hubverkeer is geen klantcontact. In de meeste gevallen zul je in aanraking komen met chauffeurs, dat zijn in de regel oudere mannen. Werkniveau is MBO voor het gepuzzel, management op HBO niveau.

Er zijn opvallend veel slechte werkgevers in de logistieke industrie. Vaak is er een verwachting dat overuren doen 'er nu eenmaal bijhoort'. Avonden en nachten is zeker niet ongewoon maar daar kun je lekker op verdienen. Basissalaris.. ik verdiende 2700 euro op m'n 26ste als starter zonder enige relevante ervaring. Als manager kun je er best wel goed in verdienen. Het is een industrie waarin de winstmarges klein zijn. Reken dus op vaak gruwelijk oude kantoren, verouderde IT etc.

Dat gezegd hebbende, als je het in je bloed hebt, dan laat het je ook nooit meer echt los. Logistiek is een broedplaats voor assertieve mannen die alles wel even aan elkaar knopen en rondbreien. Vaak gaat dat gepaard met hele leuke teamvorming ^O^ , er is gewoon geen tijd om ongemotiveerd te zijn.
Dit vind ik een goede post voor TS.

Ter aanvulling: voor eventuele doorgroeimogelijkheden op managementniveau en internationaal is een tweede taal (Engels, Duits) wel vereist.

Ook de opmerking qua bedrijfscultuur herken ik wel. Heb voor diverse transportbedrijven opdrachten uitgevoerd en dat waren altijd wel leuke opdrachten vanwege het personeel en de onderlinge sfeer. No nonsens, hardwerkend, praktisch en in voor een geintje.

Maar heb ook veel onzinnig gepraat gehoord en een hoop gevloek :P
pi_191593009
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 23:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Laat je niet wijsmaken dat een plannersfunctie een HBO functie is, dat is het nooit. Als verwacht wordt dat je beoordelingen doet met chauffeurs, dan is dat een managementpositie. En ik ben wel van mening dat een plannersfunctie dé uitgangspositie is voor een managementfunctie.

Nogmaals: als men het idee heeft dat je meer kan dan plannen, dan gaat doorgroeien heel makkelijk. En omdat er veel werk in te vinden is, is de overstap naar een andere werkgever ook snel gemaakt.

Ik heb in mijn laatste 4 banen altijd binnen een jaar een stap omhoog kunnen doen. Maar dat hangt ook grotendeels samen met mijn motivatie, ik vind het inhoudelijk gewoon superleuk en ik neem geen genoegen met dingen die keer op keer fout gaan, dus dan regel ik een permanente oplossing. Zo val je op en voor je het weet, word je aangemoedigd om te solliciteren op zus en zo functie.
Je motiveert mij wel. Fijne informatie!!!
blablabla
  woensdag 19 februari 2020 @ 23:17:59 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191593112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 23:08 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dit vind ik een goede post voor TS.

Ter aanvulling: voor eventuele doorgroeimogelijkheden op management niveau en internationaal is een tweede taal (Engels, Duits) wel vereist.

Ook de opmerking qua bedrijfscultuur herken ik wel. Heb voor diverse transportbedrijven opdrachten uitgevoerd en dat waren altijd wel leuke opdrachten vanwege het personeel en de onderlinge sfeer. No nonsens, hardwerkend, praktisch en in voor een geintje.

Maar heb ook veel onzinnig gepraat gehoord en een hoop gevloek :P
Och ja, al het drama! Haha, dat kan ook gewoon allemaal. Het is een super emotionele sector, veel mensen zijn gewoon erg betrokken en gepassioneerd maar alles gaat op onderbuikgevoelens.

Gescheld en gevloek is best normaal. Verhitte discussies ook, vingertje wijzen naar andere afdelingen. De eeuwige clash tussen warehouse en planners, ook typisch. Symbiotische relatie, je hebt elkaar nodig voor tijdige en accurate informatie, maar er zijn ook veel mensen die alleen het hoognodige doorbellen. Je ziet ook veel micromanagers. Er zijn heel weinig vrouwen (omdat de meeste functies fulltime zijn).

Oh, en bijnamen! Bij ons op de afdeling hoor ik dat veel. De heren (en 2 vrouwen) hebben enorm veel lol met elkaar, zijn ook allemaal al lang in dienst.
Resistance is futile.
pi_191595253
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen wat de meerwaarde is. Ik heb een secretaresse diploma op MBO 3 niveau en na 10 jaar in de sector ben ik verantwoordelijk voor een afdeling met 4 managers, 15 planners, 75 chauffeurs en nog een paar administratieve krachten.

In de logistiek draait het veel meer om persoonlijkheid. Als een manager het wel in je ziet zitten, dan worden er vanzelf kansen gecreëerd.

Ik kijk echt niet naar de papiertjes bij het selectieproces. Het liefst heb ik jonge slimmerikken die oog voor detail hebben. Dat laatste is ZEER belangrijk, je moet onder druk oog voor detail houden.
Ik zat al te wachten tot jij hiermee kwam... :')
pi_191595345
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 07:36 schreef lighted het volgende:

[..]

Ik zat al te wachten tot jij hiermee kwam... :')
:*
Resistance is futile.
pi_191595832
MIjn dochter doet het nu na een opleiding MBO transportplanner (MBO4) en ze gaat er per 1 april mee stoppen. Ze vindt er geen bal aan. Veel telefoon. Planning maken en daarna gezeik van chauffeurs die het er niet mee eens zijn. Oplossingen zoeken voor vertragingen. twwe à drie keer per week 's avonds de telefoon mee naar huis vim chafeurs die nog laat rijden. Andere vervoerders die zich niet aan de afspraken houden, etc, etc.
Ze gaat per 1 april weer lekker in een magazijn werken waar ze ook stage heeft gelopen en waar ze tijdens haar opleiding in de vakanties ook heeft gewerkt. Lekker op de heftruck vrachtwagens lossen, stock bijhouden en dat soort werk
Het is wat.......
pi_191598193
Ik ben er meer dan 20 jaar geleden "ingerold" omdat er in mijn opleidingsgebied crisis was en haast geen werk, toen was opleiding niet zo'n ding. Zie dat dat nu zonder ervaring wel een dingetje is.
Veel hangt natuurlijk af van waar je terecht komt... grote transporteurs met tig vrachtwagens vond ik minder leuk, maar er zijn er ook met minder wagens waar je taken veel diverser zijn.
Als je houdt van problemen oplossen, veel contact met mensen, en goed helicopterzicht hebt zodat je het overzicht kan houden is het perfect.
Na al die jaren heb ik vrachtwagens, bestelwagen, treinen en vliegtuigen gepland en ben ik bij een kleiner bedrijf waar ik alles operationeel plan en regel.
pi_191598365
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:00 schreef gooddaddy het volgende:
MIjn dochter doet het nu na een opleiding MBO transportplanner (MBO4) en ze gaat er per 1 april mee stoppen. Ze vindt er geen bal aan. Veel telefoon. Planning maken en daarna gezeik van chauffeurs die het er niet mee eens zijn. Oplossingen zoeken voor vertragingen. twwe à drie keer per week 's avonds de telefoon mee naar huis vim chafeurs die nog laat rijden. Andere vervoerders die zich niet aan de afspraken houden, etc, etc.
Ze gaat per 1 april weer lekker in een magazijn werken waar ze ook stage heeft gelopen en waar ze tijdens haar opleiding in de vakanties ook heeft gewerkt. Lekker op de heftruck vrachtwagens lossen, stock bijhouden en dat soort werk
Hahah, dit klopt wel ja.

Ik vind echter magazijnen en de mensen die daar werken nog veel erger ;) , er is minder menselijk contact dus de communicatieskills zijn daar nóg lager. Ik hoop dat het beter past bij je dochter ^O^ .
Resistance is futile.
pi_191598783
Ze had het daar tijdens haar stage en vakantiewerk ook al heel erg naar haar zin. Dus dat komt wel goed
Het is wat.......
pi_191605087
Ik heb er van de kant als klant aan mogen ruiken. Bij mijn vorig werkgever (productie) hadden we ook een handvol eigen voertuigen die wij zelf in beheer hadden om rond te rijden. En in mijne huidige job heb ik er ook mee te maken.

Als transportplanner zit je altijd tussen de chauffeurs (vaak ouwe rotten in het vak die het doorsnee liever anders ingepland/geregeld zien, met een paar uitzonderingen).
Klanten/magazijnen die op het laatste moment hun aantal goederen aanpassen (dag mooie planning/route/volle lading).
Of ladingen die niet gelost kunnen worden en je dus je terugritten anders moet gaan plannen.
Hubs waar altijd een probleem is waardoor het niet goed doorloopt.
Als je een magazijn onder je hebt werken is de doorloop doorgaans groot (gemiddeld 10%)
Verder is het laaaange dagen maken, vroeg beginnen en laat klaar.

Plannen, organiseren, assertiviteit, kunnen aansturen, ruimtelijk inzicht ed moet je van nature hebben. Dan rol je er van een kleine job naar steeds grotere verantwoordelijkheden.
Je moet snel dingen kunnen leren, oppakken en doorpakken. Beslissingen kunnen en durven nemen en deze kunnen verantwoorden.
Verder moet je goed in je talen zitten. Engels is doorgaans de voertaal. En sommige bedrijven rijden op een bepaald land of regio, komt er vaak nog een extra taal bij kijken.

Het is een job voor iemand met een "rood" karakter met een flinke veeg blauw er in.
Iets wat je absoluut niet met een hbo papiertje zal leren.

Het is eerder leerzaam om als je niet vanuit de logistieke hoek komt om bijv. de eerste twee weken op elke afdeling een dag of paar dagen mee te draaien. Je rolt er dan vanzelf in.

Ik ben er igg niet voor gemaakt. Maar ik merk dat mijn contactpersonen het een toffe job vinden.
pi_191605386
quote:
Op donderdag 20 februari 2020 20:21 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik heb er van de kant als klant aan mogen ruiken. Bij mijn vorig werkgever (productie) hadden we ook een handvol eigen voertuigen die wij zelf in beheer hadden om rond te rijden. En in mijne huidige job heb ik er ook mee te maken.

Als transportplanner zit je altijd tussen de chauffeurs (vaak ouwe rotten in het vak die het doorsnee liever anders ingepland/geregeld zien, met een paar uitzonderingen).
Klanten/magazijnen die op het laatste moment hun aantal goederen aanpassen (dag mooie planning/route/volle lading).
Of ladingen die niet gelost kunnen worden en je dus je terugritten anders moet gaan plannen.
Hubs waar altijd een probleem is waardoor het niet goed doorloopt.
Als je een magazijn onder je hebt werken is de doorloop doorgaans groot (gemiddeld 10%)
Verder is het laaaange dagen maken, vroeg beginnen en laat klaar.

Plannen, organiseren, assertiviteit, kunnen aansturen, ruimtelijk inzicht ed moet je van nature hebben. Dan rol je er van een kleine job naar steeds grotere verantwoordelijkheden.
Je moet snel dingen kunnen leren, oppakken en doorpakken. Beslissingen kunnen en durven nemen en deze kunnen verantwoorden.
Verder moet je goed in je talen zitten. Engels is doorgaans de voertaal. En sommige bedrijven rijden op een bepaald land of regio, komt er vaak nog een extra taal bij kijken.

Het is een job voor iemand met een "rood" karakter met een flinke veeg blauw er in.
Iets wat je absoluut niet met een hbo papiertje zal leren.

Het is eerder leerzaam om als je niet vanuit de logistieke hoek komt om bijv. de eerste twee weken op elke afdeling een dag of paar dagen mee te draaien. Je rolt er dan vanzelf in.

Ik ben er igg niet voor gemaakt. Maar ik merk dat mijn contactpersonen het een toffe job vinden.
pi_191618724
quote:
of je schrijft t gewoon zo op dat mensen je meteen begrijpen
PFFFFFFF
pi_191638003
Hectiek moet je wel liggen, heb ruim 8 jaar bij 1 werkgever gezeten, stap per 1 maart over naar een nieuwe baan. Heb er wel zin in, totaal andere tak. Groter bedrijf, ADR als specialisatie dus ben benieuwd.
Oude user in een nieuw jasje.
  zondag 23 februari 2020 @ 10:02:52 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191641928
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 22:32 schreef pitebuell85 het volgende:
Hectiek moet je wel liggen, heb ruim 8 jaar bij 1 werkgever gezeten, stap per 1 maart over naar een nieuwe baan. Heb er wel zin in, totaal andere tak. Groter bedrijf, ADR als specialisatie dus ben benieuwd.
ADR, wat een ellende :'( . Succes!
Resistance is futile.
pi_191643688
Volgens mij kan je met motivatie alleen al wel aan de slag nu.

Het salaris is best goed/aardig maar het is wel pittig werk. Chauffeurs verdienen iets minder maar hoeven er ook veeeel minder voor te doen. Als planner zit je de hele dag achter de computer en te bellen. Mij zou het teveel energie kosten. Maar als je er energie van krijgt.... vooral doen.

Transportsector is niet de meest beleefde qua omgangsvormen. Daar moet je ofwel van houden of tegen kunnen. Beleefdheid is ver te zoeken vaak. Aan de andere kant zijn er ook een heleboel ontzettend aardige mensen.

Sommige planners voelen zich verheven boven de chauffeurs. Beetje de baas spelen, hun zin doordrukken ondanks waarschuwingen van de chauffeur. Of bijv. dwingen om de rijtijden of wetten te overtreden om toch die deadline te halen.

Meeste chauffeurs onthouden dit heel goed en vanaf dat moment zullen ze die planners nooit meer wijzer maken dan ze al zijn. Als zo'n aso planner bijv. zegt 'ga daar nog laden' en de chauffeur weet dat dat bedrijf die dag eerder dicht gaat, dan gaat 'ie gerust er naartoe. Ook al is het een uur rijden. Daar aangekomen stuurt 'ie dan een bericht 'bedrijf is gesloten'. Oke k*t denkt de planner. Rij maar weer terug dan. Prima.
Planners denken vaak dat ze veel weten, wat opzich ook best wel zo is. Maar de situatie onderweg en bij de klant kennen ze niet. Dus planners die denken dat ze de chauffeurs niet nodig hebben die schieten zichzelf in de voet en brengen het bedrijf veel schade toe.

Een planner die geen politieagent speelt maar op een positieve manier bezig is daarvoor gaan de chauffeurs door het vuur. Dus dat is slimmer om te doen.

Ik weet ook van chauffeurs die zeggen 'de baas geeft mij een navi zonder file abo? prima, dan duik ik elke file in'. Of ze worden laks met emballage dingen of voordelig tanken etc. Allemaal kleine dingen die het bedrijf op lange termijn een hoop geld kosten.

Planners hebben vaak geen opleiding maar denk dat bedrijven daardoor ook wel geld mislopen. Sommige dingen missen ze wel.

Dat chauffeurs dingen anders willen? Tja, eerste adres een boetiekje in het centrum. Een blik op maps laat mij zien dat die vanaf 10u pas open is. Dus dan is het wel fijn als een chauffeur meedenkt. Want als het aan de planner ligt dan is het gewoon 'standaard 7:45 op het eerste adres'. Dus dik 2 uur door de plee.

Communicatieskills zijn bedroevend soms. Vooral nu met personeelstekorten worden in veel bedrijven allerlei minder geschikte mensen aangenomen. Tijd voor training is er ook niet. Dus daar heb je allemaal contact mee. Nu na lange tijd kan ik erin berusten. Nooit conflicten escaleren en soms wat gezeik incasseren dat scheelt drama.

Qua sector zie ik er niet echt een mooie toekomst in. Steeds meer automatisering en transport is altijd een sluitpost op de begroting. Nu gaat het dan even goed maar een volgende crisis en het is weer een en al ellende in het transport.

Oh en werkgevers denken vaak echt middeleeuws. Qua voorwaarden, contract etc. Zolang je productief bent zal het wel, maar zodra er ook maar iets is waardoor je geld kost ipv oplevert dan zie je het ware gezicht. Het mag allemaal echt niks kosten namelijk.

Maarrr, ook tijdens crisis, transport gaat altijd door.

[ Bericht 1% gewijzigd door tstile op 23-02-2020 12:42:31 ]
  zondag 23 februari 2020 @ 21:26:21 #37
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_191653593
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

ADR, wat een ellende :'( . Succes!
Ty, zit nu ook al in een aparte tak van sport, gaat dus vast lukken😉
Oude user in een nieuw jasje.
pi_191668312
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:37 schreef tstile het volgende:
Volgens mij kan je met motivatie alleen al wel aan de slag nu.

Het salaris is best goed/aardig maar het is wel pittig werk. Chauffeurs verdienen iets minder maar hoeven er ook veeeel minder voor te doen. Als planner zit je de hele dag achter de computer en te bellen. Mij zou het teveel energie kosten. Maar als je er energie van krijgt.... vooral doen.

Transportsector is niet de meest beleefde qua omgangsvormen. Daar moet je ofwel van houden of tegen kunnen. Beleefdheid is ver te zoeken vaak. Aan de andere kant zijn er ook een heleboel ontzettend aardige mensen.

Sommige planners voelen zich verheven boven de chauffeurs. Beetje de baas spelen, hun zin doordrukken ondanks waarschuwingen van de chauffeur. Of bijv. dwingen om de rijtijden of wetten te overtreden om toch die deadline te halen.

Meeste chauffeurs onthouden dit heel goed en vanaf dat moment zullen ze die planners nooit meer wijzer maken dan ze al zijn. Als zo'n aso planner bijv. zegt 'ga daar nog laden' en de chauffeur weet dat dat bedrijf die dag eerder dicht gaat, dan gaat 'ie gerust er naartoe. Ook al is het een uur rijden. Daar aangekomen stuurt 'ie dan een bericht 'bedrijf is gesloten'. Oke k*t denkt de planner. Rij maar weer terug dan. Prima.
Planners denken vaak dat ze veel weten, wat opzich ook best wel zo is. Maar de situatie onderweg en bij de klant kennen ze niet. Dus planners die denken dat ze de chauffeurs niet nodig hebben die schieten zichzelf in de voet en brengen het bedrijf veel schade toe.

Een planner die geen politieagent speelt maar op een positieve manier bezig is daarvoor gaan de chauffeurs door het vuur. Dus dat is slimmer om te doen.

Ik weet ook van chauffeurs die zeggen 'de baas geeft mij een navi zonder file abo? prima, dan duik ik elke file in'. Of ze worden laks met emballage dingen of voordelig tanken etc. Allemaal kleine dingen die het bedrijf op lange termijn een hoop geld kosten.

Planners hebben vaak geen opleiding maar denk dat bedrijven daardoor ook wel geld mislopen. Sommige dingen missen ze wel.

Dat chauffeurs dingen anders willen? Tja, eerste adres een boetiekje in het centrum. Een blik op maps laat mij zien dat die vanaf 10u pas open is. Dus dan is het wel fijn als een chauffeur meedenkt. Want als het aan de planner ligt dan is het gewoon 'standaard 7:45 op het eerste adres'. Dus dik 2 uur door de plee.

Communicatieskills zijn bedroevend soms. Vooral nu met personeelstekorten worden in veel bedrijven allerlei minder geschikte mensen aangenomen. Tijd voor training is er ook niet. Dus daar heb je allemaal contact mee. Nu na lange tijd kan ik erin berusten. Nooit conflicten escaleren en soms wat gezeik incasseren dat scheelt drama.

Qua sector zie ik er niet echt een mooie toekomst in. Steeds meer automatisering en transport is altijd een sluitpost op de begroting. Nu gaat het dan even goed maar een volgende crisis en het is weer een en al ellende in het transport.

Oh en werkgevers denken vaak echt middeleeuws. Qua voorwaarden, contract etc. Zolang je productief bent zal het wel, maar zodra er ook maar iets is waardoor je geld kost ipv oplevert dan zie je het ware gezicht. Het mag allemaal echt niks kosten namelijk.

Maarrr, ook tijdens crisis, transport gaat altijd door.
Op welke functie is je klaagzang gebaseerd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')