Verder kom ik er morgen op terug, als ik niet op mobiel zit...quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:55 schreef John_doee het volgende:
- Leuk werk?
Ja, vind van wel.
- Salaris?
2500 - 4000 afhankelijk van ervaring is redelijk normaal volgens mij.
- Werkdruk?
Heel hoog, veel telefoontjes per uur en je bent de hele dag je planning aan het omgooien.
- Moeilijkheidsgraad?
Als je snel kan schakelen en veel uit je hoofd kan doen valt het mee. Het helpt je ontzettend als je van bijv 30 chauffeurs een beeld in je hoofd hebt van waar ze uithangen.
- Baankans?
Hoog, ik word meerdere keren per week gebeld door headhunters voor "een bak koffie"
- Part-time mogelijkheden?
Lijkt me lastig maar in de juiste setting kan alles.
Vertel mij alles wat je relevant lijkt!!!!
Wat is je opleidingsniveau?quote:Op woensdag 19 februari 2020 21:01 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Verder kom ik er morgen op terug, als ik niet op mobiel zit...
VWO.quote:
Dit vat het wel mooi samen ja.quote:Op woensdag 19 februari 2020 21:08 schreef fathank het volgende:
Lijkt me echt een kutbaan heel de dag met zon headset op je kop naar het gezeik van opdrachtgevers en chauffeurs luisteren.
Haha...quote:Op woensdag 19 februari 2020 21:09 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit vat het wel mooi samen ja.
Ik heb geen mbo/hbo diploma, alleen middelbare schooldiploma. Ik heb wel een capaciteitentest van het UWV waarbij ik bovengemiddeld scoorde in vergelijking met normgroep HBO-geschoolden.quote:Op woensdag 19 februari 2020 21:09 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Dit vat het wel mooi samen ja.
Van de reclame...quote:Op woensdag 19 februari 2020 22:14 schreef lighted het volgende:
Positieve noot: je zit bij afdeling transploft
Superleuk werk als je van deadlines houdt, puzzelen om de planning rond te krijgen. Heel veel verschil, het is totaal afhankelijk van de operatie waarin je zit. Pickup en deliveries plannen is totaal anders dan hubverkeer plannen bijvoorbeeld. PUD is klantcontact, hubverkeer is geen klantcontact. In de meeste gevallen zul je in aanraking komen met chauffeurs, dat zijn in de regel oudere mannen. Werkniveau is MBO voor het gepuzzel, management op HBO niveau.quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:55 schreef John_doee het volgende:
- Leuk werk?
- Salaris?
- Werkdruk?
- Moeilijkheidsgraad?
- Baankans?
- Part-time mogelijkheden?
Vertel mij alles wat je relevant lijkt!!!!
Superveel toegevoegde waarde heeft het niet inhoudelijk maar het kan wel aantonen dat je serieus bent over een carrièreswitch. Er zijn maar weinig planners die een logistieke afleiding hebben afgerond.quote:Op woensdag 19 februari 2020 21:12 schreef John_doee het volgende:
[..]
Ik heb geen mbo/hbo diploma, alleen middelbare schooldiploma. Ik heb wel een capaciteitentest van het UWV waarbij ik bovengemiddeld scoorde in vergelijking met normgroep HBO-geschoolden.
Denk je dat ik met deze cursus kans maak op een baan?
https://www.deverkeersaca(...)lanner-wegtransport/
Er staat zekerheid van werk, kansberoep UWV, etc...
Headsets heb ik nog nooit gezien. Chauffeurs kap je af. En blaf je afquote:Op woensdag 19 februari 2020 21:08 schreef fathank het volgende:
Lijkt me echt een kutbaan heel de dag met zon headset op je kop naar het gezeik van opdrachtgevers en chauffeurs luisteren.
Ik zag het wel voorbijkomen... Ik wil dit zodat ik ernaast nog een associate degree HBO-studie logistiek management kan gaan volgen...quote:Op woensdag 19 februari 2020 22:50 schreef Seven. het volgende:
Parttime zie ik trouwens nooit in plannersfuncties. Ik heb bij 4 verschillende transportbedrijven gewerkt.
Dit vat het wel goed samenquote:Op woensdag 19 februari 2020 22:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Superleuk werk als je van deadlines houdt, puzzelen om de planning rond te krijgen. Heel veel verschil, het is totaal afhankelijk van de operatie waarin je zit. Pickup en deliveries plannen is totaal anders dan hubverkeer plannen bijvoorbeeld. PUD is klantcontact, hubverkeer is geen klantcontact. In de meeste gevallen zul je in aanraking komen met chauffeurs, dat zijn in de regel oudere mannen. Werkniveau is MBO voor het gepuzzel, management op HBO niveau.
Er zijn opvallend veel slechte werkgevers in de logistieke industrie. Vaak is er een verwachting dat overuren doen 'er nu eenmaal bijhoort'. Avonden en nachten is zeker niet ongewoon maar daar kun je lekker op verdienen. Basissalaris.. ik verdiende 2700 euro op m'n 26ste als starter zonder enige relevante ervaring. Als manager kun je er best wel goed in verdienen. Het is een industrie waarin de winstmarges klein zijn. Reken dus op vaak gruwelijk oude kantoren, verouderde IT etc.
Dat gezegd hebbende, als je het in je bloed hebt, dan laat het je ook nooit meer echt los. Logistiek is een broedplaats voor assertieve mannen die alles wel even aan elkaar knopen en rondbreien. Vaak gaat dat gepaard met hele leuke teamvorming, er is gewoon geen tijd om ongemotiveerd te zijn.
Je kunt je afvragen wat de meerwaarde is. Ik heb een secretaresse diploma op MBO 3 niveau en na 10 jaar in de sector ben ik verantwoordelijk voor een afdeling met 4 managers, 15 planners, 75 chauffeurs en nog een paar administratieve krachten.quote:Op woensdag 19 februari 2020 22:52 schreef John_doee het volgende:
[..]
Ik zag het wel voorbijkomen... Ik wil dit zodat, ik ernaast nog een associate degree HBO-studie logistiek management kan gaan volgen...
Als je wilt solliciteren op bepaalde functies waar een HBO-diploma een vereiste is, lijkt mij zo'n papiertje toch wel lekker om te hebben...quote:Op woensdag 19 februari 2020 22:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen wat de meerwaarde is. Ik heb een secretaresse diploma op MBO 3 niveau en na 10 jaar in de sector ben ik verantwoordelijk voor een afdeling met 4 managers, 15 planners, 75 chauffeurs en nog een paar administratieve krachten.
In de logistiek draait het veel meer om persoonlijkheid. Als een manager het wel in je ziet zitten, dan worden er vanzelf kansen gecreëerd.
Ik kijk echt niet naar de papiertjes bij het selectieproces. Het liefst heb ik jonge slimmerikken die oog voor detail hebben. Dat laatste is ZEER belangrijk, je moet onder druk oog voor detail houden.
Maar, ik snap wel wat je bedoeld...quote:Op woensdag 19 februari 2020 22:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen wat de meerwaarde is. Ik heb een secretaresse diploma op MBO 3 niveau en na 10 jaar in de sector ben ik verantwoordelijk voor een afdeling met 4 managers, 15 planners, 75 chauffeurs en nog een paar administratieve krachten.
In de logistiek draait het veel meer om persoonlijkheid. Als een manager het wel in je ziet zitten, dan worden er vanzelf kansen gecreëerd.
Ik kijk echt niet naar de papiertjes bij het selectieproces. Het liefst heb ik jonge slimmerikken die oog voor detail hebben. Dat laatste is ZEER belangrijk, je moet onder druk oog voor detail houden.
Laat je niet wijsmaken dat een plannersfunctie een HBO functie is, dat is het nooit. Als verwacht wordt dat je beoordelingen doet met chauffeurs, dan is dat een managementpositie. En ik ben wel van mening dat een plannersfunctie dé uitgangspositie is voor een managementfunctie.quote:Op woensdag 19 februari 2020 23:01 schreef John_doee het volgende:
[..]
Als je wilt solliciteren op bepaalde functies waar een HBO-diploma een vereiste is, lijkt mij zo'n papiertje toch wel lekker om te hebben...
Dit vind ik een goede post voor TS.quote:Op woensdag 19 februari 2020 22:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Superleuk werk als je van deadlines houdt, puzzelen om de planning rond te krijgen. Heel veel verschil, het is totaal afhankelijk van de operatie waarin je zit. Pickup en deliveries plannen is totaal anders dan hubverkeer plannen bijvoorbeeld. PUD is klantcontact, hubverkeer is geen klantcontact. In de meeste gevallen zul je in aanraking komen met chauffeurs, dat zijn in de regel oudere mannen. Werkniveau is MBO voor het gepuzzel, management op HBO niveau.
Er zijn opvallend veel slechte werkgevers in de logistieke industrie. Vaak is er een verwachting dat overuren doen 'er nu eenmaal bijhoort'. Avonden en nachten is zeker niet ongewoon maar daar kun je lekker op verdienen. Basissalaris.. ik verdiende 2700 euro op m'n 26ste als starter zonder enige relevante ervaring. Als manager kun je er best wel goed in verdienen. Het is een industrie waarin de winstmarges klein zijn. Reken dus op vaak gruwelijk oude kantoren, verouderde IT etc.
Dat gezegd hebbende, als je het in je bloed hebt, dan laat het je ook nooit meer echt los. Logistiek is een broedplaats voor assertieve mannen die alles wel even aan elkaar knopen en rondbreien. Vaak gaat dat gepaard met hele leuke teamvorming, er is gewoon geen tijd om ongemotiveerd te zijn.
Je motiveert mij wel. Fijne informatie!!!quote:Op woensdag 19 februari 2020 23:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Laat je niet wijsmaken dat een plannersfunctie een HBO functie is, dat is het nooit. Als verwacht wordt dat je beoordelingen doet met chauffeurs, dan is dat een managementpositie. En ik ben wel van mening dat een plannersfunctie dé uitgangspositie is voor een managementfunctie.
Nogmaals: als men het idee heeft dat je meer kan dan plannen, dan gaat doorgroeien heel makkelijk. En omdat er veel werk in te vinden is, is de overstap naar een andere werkgever ook snel gemaakt.
Ik heb in mijn laatste 4 banen altijd binnen een jaar een stap omhoog kunnen doen. Maar dat hangt ook grotendeels samen met mijn motivatie, ik vind het inhoudelijk gewoon superleuk en ik neem geen genoegen met dingen die keer op keer fout gaan, dus dan regel ik een permanente oplossing. Zo val je op en voor je het weet, word je aangemoedigd om te solliciteren op zus en zo functie.
Och ja, al het drama! Haha, dat kan ook gewoon allemaal. Het is een super emotionele sector, veel mensen zijn gewoon erg betrokken en gepassioneerd maar alles gaat op onderbuikgevoelens.quote:Op woensdag 19 februari 2020 23:08 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dit vind ik een goede post voor TS.
Ter aanvulling: voor eventuele doorgroeimogelijkheden op management niveau en internationaal is een tweede taal (Engels, Duits) wel vereist.
Ook de opmerking qua bedrijfscultuur herken ik wel. Heb voor diverse transportbedrijven opdrachten uitgevoerd en dat waren altijd wel leuke opdrachten vanwege het personeel en de onderlinge sfeer. No nonsens, hardwerkend, praktisch en in voor een geintje.
Maar heb ook veel onzinnig gepraat gehoord en een hoop gevloek
Ik zat al te wachten tot jij hiermee kwam...quote:Op woensdag 19 februari 2020 22:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen wat de meerwaarde is. Ik heb een secretaresse diploma op MBO 3 niveau en na 10 jaar in de sector ben ik verantwoordelijk voor een afdeling met 4 managers, 15 planners, 75 chauffeurs en nog een paar administratieve krachten.
In de logistiek draait het veel meer om persoonlijkheid. Als een manager het wel in je ziet zitten, dan worden er vanzelf kansen gecreëerd.
Ik kijk echt niet naar de papiertjes bij het selectieproces. Het liefst heb ik jonge slimmerikken die oog voor detail hebben. Dat laatste is ZEER belangrijk, je moet onder druk oog voor detail houden.
quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:36 schreef lighted het volgende:
[..]
Ik zat al te wachten tot jij hiermee kwam...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |