abonnement Unibet Coolblue
pi_191590430
- Leuk werk?
- Salaris?
- Werkdruk?
- Moeilijkheidsgraad?
- Baankans?
- Part-time mogelijkheden?

Vertel mij alles wat je relevant lijkt!!!!
blablabla
pi_191590550
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:55 schreef John_doee het volgende:
- Leuk werk?
Ja, vind van wel.
- Salaris?
2500 - 4000 afhankelijk van ervaring is redelijk normaal volgens mij.
- Werkdruk?
Heel hoog, veel telefoontjes per uur en je bent de hele dag je planning aan het omgooien.
- Moeilijkheidsgraad?
Als je snel kan schakelen en veel uit je hoofd kan doen valt het mee. Het helpt je ontzettend als je van bijv 30 chauffeurs een beeld in je hoofd hebt van waar ze uithangen.
- Baankans?
Hoog, ik word meerdere keren per week gebeld door headhunters voor "een bak koffie"
- Part-time mogelijkheden?
Lijkt me lastig maar in de juiste setting kan alles.

Vertel mij alles wat je relevant lijkt!!!!
Verder kom ik er morgen op terug, als ik niet op mobiel zit...
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191590641
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:01 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Verder kom ik er morgen op terug, als ik niet op mobiel zit...
Wat is je opleidingsniveau?
blablabla
  woensdag 19 februari 2020 @ 21:08:00 #4
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191590677
Lijkt me echt een kutbaan heel de dag met zon headset op je kop naar het gezeik van opdrachtgevers en chauffeurs luisteren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191590698
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:06 schreef John_doee het volgende:

[..]

Wat is je opleidingsniveau?
VWO.

Was verder niet zon student...


Maar ik denk dat je met MBO+ wel in kan stappen. Ik ben ook teamleider op de planning.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191590712
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:08 schreef fathank het volgende:
Lijkt me echt een kutbaan heel de dag met zon headset op je kop naar het gezeik van opdrachtgevers en chauffeurs luisteren.
Dit vat het wel mooi samen ja.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_191590720
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:09 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Dit vat het wel mooi samen ja.
Haha...
blablabla
pi_191590767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:09 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Dit vat het wel mooi samen ja.
Ik heb geen mbo/hbo diploma, alleen middelbare schooldiploma. Ik heb wel een capaciteitentest van het UWV waarbij ik bovengemiddeld scoorde in vergelijking met normgroep HBO-geschoolden.

Denk je dat ik met deze cursus kans maak op een baan?

https://www.deverkeersaca(...)lanner-wegtransport/

Er staat zekerheid van werk, kansberoep UWV, etc...
blablabla
pi_191591900
Positieve noot: je zit bij afdeling transploft
pi_191592215
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:14 schreef lighted het volgende:
Positieve noot: je zit bij afdeling transploft
Van de reclame...
blablabla
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:44:55 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191592561
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:55 schreef John_doee het volgende:
- Leuk werk?
- Salaris?
- Werkdruk?
- Moeilijkheidsgraad?
- Baankans?
- Part-time mogelijkheden?

Vertel mij alles wat je relevant lijkt!!!!
Superleuk werk als je van deadlines houdt, puzzelen om de planning rond te krijgen. Heel veel verschil, het is totaal afhankelijk van de operatie waarin je zit. Pickup en deliveries plannen is totaal anders dan hubverkeer plannen bijvoorbeeld. PUD is klantcontact, hubverkeer is geen klantcontact. In de meeste gevallen zul je in aanraking komen met chauffeurs, dat zijn in de regel oudere mannen. Werkniveau is MBO voor het gepuzzel, management op HBO niveau.

Er zijn opvallend veel slechte werkgevers in de logistieke industrie. Vaak is er een verwachting dat overuren doen 'er nu eenmaal bijhoort'. Avonden en nachten is zeker niet ongewoon maar daar kun je lekker op verdienen. Basissalaris.. ik verdiende 2700 euro op m'n 26ste als starter zonder enige relevante ervaring. Als manager kun je er best wel goed in verdienen. Het is een industrie waarin de winstmarges klein zijn. Reken dus op vaak gruwelijk oude kantoren, verouderde IT etc.

Dat gezegd hebbende, als je het in je bloed hebt, dan laat het je ook nooit meer echt los. Logistiek is een broedplaats voor assertieve mannen die alles wel even aan elkaar knopen en rondbreien. Vaak gaat dat gepaard met hele leuke teamvorming ^O^ , er is gewoon geen tijd om ongemotiveerd te zijn.
Resistance is futile.
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:47:18 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191592619
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:12 schreef John_doee het volgende:

[..]

Ik heb geen mbo/hbo diploma, alleen middelbare schooldiploma. Ik heb wel een capaciteitentest van het UWV waarbij ik bovengemiddeld scoorde in vergelijking met normgroep HBO-geschoolden.

Denk je dat ik met deze cursus kans maak op een baan?

https://www.deverkeersaca(...)lanner-wegtransport/

Er staat zekerheid van werk, kansberoep UWV, etc...
Superveel toegevoegde waarde heeft het niet inhoudelijk maar het kan wel aantonen dat je serieus bent over een carrièreswitch. Er zijn maar weinig planners die een logistieke afleiding hebben afgerond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 19-02-2020 22:52:33 ]
Resistance is futile.
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:48:34 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191592650
quote:
14s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:08 schreef fathank het volgende:
Lijkt me echt een kutbaan heel de dag met zon headset op je kop naar het gezeik van opdrachtgevers en chauffeurs luisteren.
Headsets heb ik nog nooit gezien. Chauffeurs kap je af. En blaf je af :+ , gebeurt ook zeer frequent (ik keur dat enorm af trouwens).
Resistance is futile.
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:50:06 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191592687
Parttime zie ik trouwens nooit in plannersfuncties. Ik heb bij 4 verschillende transportbedrijven gewerkt.
Resistance is futile.
pi_191592730
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:50 schreef Seven. het volgende:
Parttime zie ik trouwens nooit in plannersfuncties. Ik heb bij 4 verschillende transportbedrijven gewerkt.
Ik zag het wel voorbijkomen... Ik wil dit zodat ik ernaast nog een associate degree HBO-studie logistiek management kan gaan volgen...
blablabla
pi_191592775
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Superleuk werk als je van deadlines houdt, puzzelen om de planning rond te krijgen. Heel veel verschil, het is totaal afhankelijk van de operatie waarin je zit. Pickup en deliveries plannen is totaal anders dan hubverkeer plannen bijvoorbeeld. PUD is klantcontact, hubverkeer is geen klantcontact. In de meeste gevallen zul je in aanraking komen met chauffeurs, dat zijn in de regel oudere mannen. Werkniveau is MBO voor het gepuzzel, management op HBO niveau.

Er zijn opvallend veel slechte werkgevers in de logistieke industrie. Vaak is er een verwachting dat overuren doen 'er nu eenmaal bijhoort'. Avonden en nachten is zeker niet ongewoon maar daar kun je lekker op verdienen. Basissalaris.. ik verdiende 2700 euro op m'n 26ste als starter zonder enige relevante ervaring. Als manager kun je er best wel goed in verdienen. Het is een industrie waarin de winstmarges klein zijn. Reken dus op vaak gruwelijk oude kantoren, verouderde IT etc.

Dat gezegd hebbende, als je het in je bloed hebt, dan laat het je ook nooit meer echt los. Logistiek is een broedplaats voor assertieve mannen die alles wel even aan elkaar knopen en rondbreien. Vaak gaat dat gepaard met hele leuke teamvorming ^O^ , er is gewoon geen tijd om ongemotiveerd te zijn.
Dit vat het wel goed samen
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  woensdag 19 februari 2020 @ 22:56:50 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191592788
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:52 schreef John_doee het volgende:

[..]

Ik zag het wel voorbijkomen... Ik wil dit zodat, ik ernaast nog een associate degree HBO-studie logistiek management kan gaan volgen...
Je kunt je afvragen wat de meerwaarde is. Ik heb een secretaresse diploma op MBO 3 niveau en na 10 jaar in de sector ben ik verantwoordelijk voor een afdeling met 4 managers, 15 planners, 75 chauffeurs en nog een paar administratieve krachten.

In de logistiek draait het veel meer om persoonlijkheid. Als een manager het wel in je ziet zitten, dan worden er vanzelf kansen gecreëerd.

Ik kijk echt niet naar de papiertjes bij het selectieproces. Het liefst heb ik jonge slimmerikken die oog voor detail hebben. Dat laatste is ZEER belangrijk, je moet onder druk oog voor detail houden.
Resistance is futile.
pi_191592856
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen wat de meerwaarde is. Ik heb een secretaresse diploma op MBO 3 niveau en na 10 jaar in de sector ben ik verantwoordelijk voor een afdeling met 4 managers, 15 planners, 75 chauffeurs en nog een paar administratieve krachten.

In de logistiek draait het veel meer om persoonlijkheid. Als een manager het wel in je ziet zitten, dan worden er vanzelf kansen gecreëerd.

Ik kijk echt niet naar de papiertjes bij het selectieproces. Het liefst heb ik jonge slimmerikken die oog voor detail hebben. Dat laatste is ZEER belangrijk, je moet onder druk oog voor detail houden.
Als je wilt solliciteren op bepaalde functies waar een HBO-diploma een vereiste is, lijkt mij zo'n papiertje toch wel lekker om te hebben...
blablabla
pi_191592888
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen wat de meerwaarde is. Ik heb een secretaresse diploma op MBO 3 niveau en na 10 jaar in de sector ben ik verantwoordelijk voor een afdeling met 4 managers, 15 planners, 75 chauffeurs en nog een paar administratieve krachten.

In de logistiek draait het veel meer om persoonlijkheid. Als een manager het wel in je ziet zitten, dan worden er vanzelf kansen gecreëerd.

Ik kijk echt niet naar de papiertjes bij het selectieproces. Het liefst heb ik jonge slimmerikken die oog voor detail hebben. Dat laatste is ZEER belangrijk, je moet onder druk oog voor detail houden.
Maar, ik snap wel wat je bedoeld...
blablabla
  woensdag 19 februari 2020 @ 23:06:05 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191592929
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 23:01 schreef John_doee het volgende:

[..]

Als je wilt solliciteren op bepaalde functies waar een HBO-diploma een vereiste is, lijkt mij zo'n papiertje toch wel lekker om te hebben...
Laat je niet wijsmaken dat een plannersfunctie een HBO functie is, dat is het nooit. Als verwacht wordt dat je beoordelingen doet met chauffeurs, dan is dat een managementpositie. En ik ben wel van mening dat een plannersfunctie dé uitgangspositie is voor een managementfunctie.

Nogmaals: als men het idee heeft dat je meer kan dan plannen, dan gaat doorgroeien heel makkelijk. En omdat er veel werk in te vinden is, is de overstap naar een andere werkgever ook snel gemaakt.

Ik heb in mijn laatste 4 banen altijd binnen een jaar een stap omhoog kunnen doen. Maar dat hangt ook grotendeels samen met mijn motivatie, ik vind het inhoudelijk gewoon superleuk en ik neem geen genoegen met dingen die keer op keer fout gaan, dus dan regel ik een permanente oplossing. Zo val je op en voor je het weet, word je aangemoedigd om te solliciteren op zus en zo functie.
Resistance is futile.
pi_191592970
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Superleuk werk als je van deadlines houdt, puzzelen om de planning rond te krijgen. Heel veel verschil, het is totaal afhankelijk van de operatie waarin je zit. Pickup en deliveries plannen is totaal anders dan hubverkeer plannen bijvoorbeeld. PUD is klantcontact, hubverkeer is geen klantcontact. In de meeste gevallen zul je in aanraking komen met chauffeurs, dat zijn in de regel oudere mannen. Werkniveau is MBO voor het gepuzzel, management op HBO niveau.

Er zijn opvallend veel slechte werkgevers in de logistieke industrie. Vaak is er een verwachting dat overuren doen 'er nu eenmaal bijhoort'. Avonden en nachten is zeker niet ongewoon maar daar kun je lekker op verdienen. Basissalaris.. ik verdiende 2700 euro op m'n 26ste als starter zonder enige relevante ervaring. Als manager kun je er best wel goed in verdienen. Het is een industrie waarin de winstmarges klein zijn. Reken dus op vaak gruwelijk oude kantoren, verouderde IT etc.

Dat gezegd hebbende, als je het in je bloed hebt, dan laat het je ook nooit meer echt los. Logistiek is een broedplaats voor assertieve mannen die alles wel even aan elkaar knopen en rondbreien. Vaak gaat dat gepaard met hele leuke teamvorming ^O^ , er is gewoon geen tijd om ongemotiveerd te zijn.
Dit vind ik een goede post voor TS.

Ter aanvulling: voor eventuele doorgroeimogelijkheden op managementniveau en internationaal is een tweede taal (Engels, Duits) wel vereist.

Ook de opmerking qua bedrijfscultuur herken ik wel. Heb voor diverse transportbedrijven opdrachten uitgevoerd en dat waren altijd wel leuke opdrachten vanwege het personeel en de onderlinge sfeer. No nonsens, hardwerkend, praktisch en in voor een geintje.

Maar heb ook veel onzinnig gepraat gehoord en een hoop gevloek :P
pi_191593009
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 23:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Laat je niet wijsmaken dat een plannersfunctie een HBO functie is, dat is het nooit. Als verwacht wordt dat je beoordelingen doet met chauffeurs, dan is dat een managementpositie. En ik ben wel van mening dat een plannersfunctie dé uitgangspositie is voor een managementfunctie.

Nogmaals: als men het idee heeft dat je meer kan dan plannen, dan gaat doorgroeien heel makkelijk. En omdat er veel werk in te vinden is, is de overstap naar een andere werkgever ook snel gemaakt.

Ik heb in mijn laatste 4 banen altijd binnen een jaar een stap omhoog kunnen doen. Maar dat hangt ook grotendeels samen met mijn motivatie, ik vind het inhoudelijk gewoon superleuk en ik neem geen genoegen met dingen die keer op keer fout gaan, dus dan regel ik een permanente oplossing. Zo val je op en voor je het weet, word je aangemoedigd om te solliciteren op zus en zo functie.
Je motiveert mij wel. Fijne informatie!!!
blablabla
  woensdag 19 februari 2020 @ 23:17:59 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191593112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 23:08 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dit vind ik een goede post voor TS.

Ter aanvulling: voor eventuele doorgroeimogelijkheden op management niveau en internationaal is een tweede taal (Engels, Duits) wel vereist.

Ook de opmerking qua bedrijfscultuur herken ik wel. Heb voor diverse transportbedrijven opdrachten uitgevoerd en dat waren altijd wel leuke opdrachten vanwege het personeel en de onderlinge sfeer. No nonsens, hardwerkend, praktisch en in voor een geintje.

Maar heb ook veel onzinnig gepraat gehoord en een hoop gevloek :P
Och ja, al het drama! Haha, dat kan ook gewoon allemaal. Het is een super emotionele sector, veel mensen zijn gewoon erg betrokken en gepassioneerd maar alles gaat op onderbuikgevoelens.

Gescheld en gevloek is best normaal. Verhitte discussies ook, vingertje wijzen naar andere afdelingen. De eeuwige clash tussen warehouse en planners, ook typisch. Symbiotische relatie, je hebt elkaar nodig voor tijdige en accurate informatie, maar er zijn ook veel mensen die alleen het hoognodige doorbellen. Je ziet ook veel micromanagers. Er zijn heel weinig vrouwen (omdat de meeste functies fulltime zijn).

Oh, en bijnamen! Bij ons op de afdeling hoor ik dat veel. De heren (en 2 vrouwen) hebben enorm veel lol met elkaar, zijn ook allemaal al lang in dienst.
Resistance is futile.
pi_191595253
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen wat de meerwaarde is. Ik heb een secretaresse diploma op MBO 3 niveau en na 10 jaar in de sector ben ik verantwoordelijk voor een afdeling met 4 managers, 15 planners, 75 chauffeurs en nog een paar administratieve krachten.

In de logistiek draait het veel meer om persoonlijkheid. Als een manager het wel in je ziet zitten, dan worden er vanzelf kansen gecreëerd.

Ik kijk echt niet naar de papiertjes bij het selectieproces. Het liefst heb ik jonge slimmerikken die oog voor detail hebben. Dat laatste is ZEER belangrijk, je moet onder druk oog voor detail houden.
Ik zat al te wachten tot jij hiermee kwam... :')
pi_191595345
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 07:36 schreef lighted het volgende:

[..]

Ik zat al te wachten tot jij hiermee kwam... :')
:*
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')