Willen weten waar je aan toe bent is niet erg, vervolgens is even bellen de volgende stapquote:Op woensdag 19 februari 2020 18:46 schreef Chinless het volgende:
Als je niets hebt afgesproken over de verf die gebruikt moet worden heb je nergens geen poot op te staan.
Afwasbare verf is niet standaard... en om nu gelijk maar te schermen met wetboeken ipv die goede man eens te bellen is wel zwak en laag.
Dus de opdrachtgever heeft ook niet haar eisen qua afwasbaarheid aan de vakman kenbaar gemaakt? Achteraf gaan klagen dat de verf niet afwasbaar is, terwijl ze van tevoren kon weten dat dit belangrijk voor haar was, geeft haar niet een erg sterke positie.quote:Op woensdag 19 februari 2020 18:28 schreef jantco het volgende:
De 'vakman' heeft niet met haar besproken van welke kwaliteit de verf moest zijn. (Blijkbaar was zijn vakkennis niet toereikend)
Gestopt met lezen bij "beunhaas" oftewel veel te veel betalen voor weinig.quote:Op woensdag 19 februari 2020 18:28 schreef jantco het volgende:
Een vriendin van mij heeft een beunhaas haar slaapkamer laten verven. Het ging via zo'n site.
Dan blijkt, dat hij een lagere kwaliteit verf heeft gebruikt, dan er op zat.
Ze slaat wel eens een vlieg dood, en was gewend de muur af te wassen en daarna niets meer te zien. Maar bij deze nieuwe verflaag is dat anders: er ontstaat een onuitwasbare vlek.
De 'vakman' heeft niet met haar besproken van welke kwaliteit de verf moest zijn. (Blijkbaar was zijn vakkennis niet toereikend)
Wie is nu verantwoordelijk voor de schade? Want het verfwerk moet over.
En met welke wetsartikelen kun je dit probleem aanpakken??
Mijn vriendin dan. Ja, heel veel. Er is ook een erg negatief review geplaatst op 'die site'.quote:Op woensdag 19 februari 2020 18:52 schreef BasEnAad het volgende:
Heb je al contact gehad met de schilder of je er samen uit kan komen?
Jij? Niet. Jij bent geen partij.quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:15 schreef jantco het volgende:
Maar hoe zou ik de rechter ervan kunnen overtuigen dat dit ook hiervoor geldt.
Vooral niet antwoorden op welke overeenkomst er nu daadwerkelijk is gesloten...quote:Dat de beunhaas zich dus niet kan beroepen op de vaagheid die hij in de onderhandelingen heeft gelegd.
Ik vraag juist naat WAT er geschreven en afgesproken is. Niet hoe.quote:Op woensdag 19 februari 2020 21:50 schreef jantco het volgende:
@:spijkerbroek. Alle communicatie is via WhatsApp gegaan. Naar mijn idee moet dat geldig zijn.
En daar nog mee akkoord gaan ook. Tja, als je dan je neus stoot...quote:Geen offerte die aan kwaliteitseisen voldoet. En betaling contant zonder kwitantie, 'omdat de belasting er anders achter komt'.
quote:Op woensdag 19 februari 2020 22:04 schreef jantco het volgende:
Eerst dacht ik dat er nog een kansje was. Maar nu ze vandaag beweerde dat ze alles veel beter weet, kan ik niet meer hardmaken dat de beunhaas een kennisvoorsprong wordt geacht te hebben en er dus een soort misbruik is. Dat proef ik namelijk uit Boek 7.
Dus jullie advies doorgegeven. Case closed .
Jezus, ga Pinkeltje lezen. Daar heb je meer aan.quote:Op woensdag 19 februari 2020 22:04 schreef jantco het volgende:
Eerst dacht ik dat er nog een kansje was. Maar nu ze vandaag beweerde dat ze alles veel beter weet, kan ik niet meer hardmaken dat de beunhaas een kennisvoorsprong wordt geacht te hebben en er dus een soort misbruik is. Dat proef ik namelijk uit Boek 7.
Ga naar de rijdende rechter man... Allemaal van die zuurnekken als jij...quote:Op woensdag 19 februari 2020 22:04 schreef jantco het volgende:
De schade is veroorzaakt door het dood slaan van die vlieg, dus daarmee is de dader ook gelijk bekend.quote:Op woensdag 19 februari 2020 18:28 schreef jantco het volgende:
Wie is nu verantwoordelijk voor de schade? Want het verfwerk moet over.
Adviseer je iemand nu de Gamma voor kwaliteitsverf in een topic waar iemand al ontevreden is over de huidige verf? Apart. Voor goed advies over de te gebruiken verf of latex ga je doorgaans niet naar een bouwmarkt.quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Zow dit is tegenwoordig hoe mensen met elkaar omgaan.
- op een site de goedkoopste uitzoeken voor saus werk
- niets afspreken over de gebruikte saus. (De goedkoopste kreeg je want dat moest toch goedkoop)
- naderhand klagen en aan de toon te horen meteen dreigen en slechte recenties schrijven (directe schade voor een bedrijf)
- grijpen naar wetboek artikelen als een huillie
Take your loss. Rij naar de gamma en saus ff over met een kwsliteitssaus van sigma.
Mensen
Afwasbare latex is latex die je van de ondergrond af kan wassen. Wasbare latex is dan handiger [/wijsneusmodus off]quote:Op donderdag 20 februari 2020 04:57 schreef PP_Sound het volgende:
Badkamerlatex moet je hebben voor afwasbaar.
Ja dit zijn de bouwmarkt mensen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 04:43 schreef baskick het volgende:
[..]
Adviseer je iemand nu de Gamma voor kwaliteitsverf in een topic waar iemand al ontevreden is over de huidige verf? Apart. Voor goed advies over de te gebruiken verf of latex ga je doorgaans niet naar een bouwmarkt.
Tip: blijf weg uit boek 7 BW. Gaat je niet helpen. 'gewoon' boek 6 is waar je moet wezen.quote:Op woensdag 19 februari 2020 22:04 schreef jantco het volgende:
Waarom?quote:Op donderdag 20 februari 2020 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is trouwens illegaal om beunhazen aan te nemen.
redelijk en billijkheid 6:248quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:38 schreef Quotidien het volgende:
Een rechter heeft jou niet nodig om wetsartikelen aan te reiken hoor, dat kan hij goed zelf.
Verder gaat het er in zulke overeenkomsten vaak om wat de partijen redelijkerwijze van elkaar konden verwachten bij het aangaan van de overeenkomst, en dat is niet in de wet vastgelegd.
En dan geen plaatje van boek 7 BW toevoegenquote:Op donderdag 20 februari 2020 10:39 schreef GereDathan het volgende:
Ik weet niet of het verstandig is om een beunhaas met BW Boek 7 te slaan, het is een behoorlijk dik en zwaar boek.
[ afbeelding ]
Tijd om Hans Anders te bezoeken Stevie Wonderquote:Op donderdag 20 februari 2020 10:55 schreef Degodvader het volgende:
[..]
En dan geen plaatje van boek 7 BW toevoegen
Nee, Haviltexarrestquote:Op donderdag 20 februari 2020 10:47 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
redelijk en billijkheid 6:248![]()
Zou eerder naar boek 6 dan 7 kijken ts.
Hij heeft 'm een opdracht gegeven.quote:Op donderdag 20 februari 2020 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is trouwens illegaal om beunhazen aan te nemen.
Jammer dat je zo'n denigrerende toon gekozen hebt. Dan is fout zitten extra pijnlijk. Tekst & Commentaar is een handboek/artikelsgewijs commentaarquote:Op donderdag 20 februari 2020 10:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Tijd om Hans Anders te bezoeken Stevie Wonder![]()
Kijk nog eens goed met je oogjes open, en zie eens wat er op het meest rechtse boek staat.
De enige die denigrerend probeert te zijn, die quote ik nu.quote:Op donderdag 20 februari 2020 11:50 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Jammer dat je zo'n denigrerende toon gekozen hebt. Dan is fout zitten extra pijnlijk. Tekst & Commentaar is een handboek/artikelsgewijs commentaar
Of dacht jij dat een wetboek (BW) 432 Euro kost (https://www.wolterskluwer(...)k-wetboek/NPTCBURWB/)?
Ruim 400 euroquote:Op donderdag 20 februari 2020 11:50 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Jammer dat je zo'n denigrerende toon gekozen hebt. Dan is fout zitten extra pijnlijk. Tekst & Commentaar is een handboek/artikelsgewijs commentaar
Of dacht jij dat een wetboek (BW) 432 Euro kost (https://www.wolterskluwer(...)k-wetboek/NPTCBURWB/)?
quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De enige die denigrerend probeert te zijn, die quote ik nu.
Uhu.quote:Op donderdag 20 februari 2020 10:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Tijd om Hans Anders te bezoeken Stevie Wonder![]()
Kijk nog eens goed met je oogjes open, en zie eens wat er op het meest rechtse boek staat.
Nou dan heb je een voorbeeld erbij voor je volgende praatjequote:Op woensdag 19 februari 2020 21:50 schreef jantco het volgende:
Als je het zo opschrijft klinkt het reuze dom, maar die vriendin vindt nu eenmaal een tientje goedkoper uit zijn, erg belangrijk. Ik probeer haar dat al jaren uit het hoofd te praten.
quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:58 schreef vipergts het volgende:
Om dit soort topics kom ik hier zo graag.
Ze had dat vooraf af moeten spreken. Is gewoon haar eigen fout. Dat ze dan nog slechte reviews gaat plaatsen is gewoon aso.quote:Op woensdag 19 februari 2020 20:15 schreef jantco het volgende:
[..]
Mijn vriendin dan. Ja, heel veel. Er is ook een erg negatief review geplaatst op 'die site'.
En daarna probeerde hij die review te laten verwijderen of verplaatsen. Toen mijn vriendin bleef aandringen om het werk af te maken en die muren over te doen met goede verf, heeft hij de politie gebeld wegens 'stalking'. De politie heeft toen aangebeld en gevraagd op te houden (met het opkomen voor haar rechten).
Maar Boek 7 is best interessant. Dat gaat over oneerlijke handelspraktijken. Daarmee zorgt de wetgever ervoor, dat de handelaar zich niet op onwetendheid kan beroepen. Maar hoe zou ik de rechter ervan kunnen overtuigen dat dit ook hiervoor geldt. Dat de beunhaas zich dus niet kan beroepen op de vaagheid die hij in de onderhandelingen heeft gelegd.
Voor de rest is dit alles natuurlijk een goede les voor haar. Ik hoop ook dat ze hem leert.
Die vriendin die haar kinderen drugs geeft?quote:Op donderdag 20 februari 2020 23:56 schreef loveli het volgende:
Is dat diezelfde vriendin als uit een eerder topic van je?
Waar blijf je foto van boek 7 trouwens? Of heb je per ongeluk geen andere kunnen vinden en had je per ongeluk een te grote mond?quote:
Nee precies, ík doe denigrerend.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waar blijf je foto van boek 7 trouwens? Of heb je per ongeluk geen andere kunnen vinden en had je per ongeluk een te grote mond?
Kom even door met je foto. Want je kan er omheen blijven kletsen wat je wil, een foto heb ik nog niet gezien van je.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:14 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Nee precies, ík doe denigrerend.
Gooi jezelf weg joh.
fixed itquote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:15 schreef GereDathan het volgende:
Zal wel een vrouwen dingetje zijn, eerst roepen en dan denken blijven roepen
Haha, ik zou naar de rechter gaan als ik jullie wasquote:Op woensdag 19 februari 2020 21:50 schreef jantco het volgende:
@:spijkerbroek. Alle communicatie is via WhatsApp gegaan. Naar mijn idee moet dat geldig zijn. Geen offerte die aan kwaliteitseisen voldoet. En betaling contant zonder kwitantie, 'omdat de belasting er anders achter komt'.
Ik begrijp niet zo goed waarom ik een foto zou moeten plaatsen. Dat heb ik nergens beloofd.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Kom even door met je foto. Want je kan er omheen blijven kletsen wat je wil, een foto heb ik nog niet gezien van je.
Zal wel een vrouwen dingetje zijn, eerst roepen en dan denken.
Je hebt een groot mondje dat mijn foto niet het wetboek zou zijn (wat het duidelijk wel is, maar dat had je zelf ook wel door). En in plaats van bewijs ren je enkel weg. Waarschijnlijk zit je over 2 posts in een blijf van mijn lijf huis te huilen omdat de hele wereld zo eng tegen je doetquote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:53 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom ik een foto zou moeten plaatsen. Dat heb ik nergens beloofd.
Zal wel een mannending zijn, wild om je heen gaan slaan als je op je pik getrapt voelt.
quote:
Zeg, ga 's buiten spelen, kindertjes.quote:
Gozer. De foto die jij plaatst is geen wetboekquote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je hebt een groot mondje dat mijn foto niet het wetboek zou zijn (wat het duidelijk wel is, maar dat had je zelf ook wel door). En in plaats van bewijs ren je enkel weg. Waarschijnlijk zit je over 2 posts in een blijf van mijn lijf huis te huilen omdat de hele wereld zo eng tegen je doet
Ja, dat lijkt me inderdaad beter.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
Zeg, ga 's buiten spelen, kindertjes.
Nee, maar ze hebben wel een hekel aan elkaar. Ha ha.quote:Op donderdag 20 februari 2020 23:56 schreef loveli het volgende:
Is dat diezelfde vriendin als uit een eerder topic van je?
'Beunhaas', irritante grafkakkers zijn jullie, voor een dubbeltje op de eerste rij zitten maar wel de beste man afzeiken terwijl hij gewoon dat muurtje heeft geverfd. Doe het voortaan lekker zelf met je 2 linker klauwen.quote:Op zondag 23 februari 2020 19:29 schreef jantco het volgende:
[..]
Nee, maar ze hebben wel een hekel aan elkaar. Ha ha.
Oké jongens, redelijkheid en billijkheid. De beunhaas heeft maar ene review in 2019 staan. Dus wat kan je dan verwachten, denk ik zo. Maar zeker nu ze zelf vindt dat ze alles beter weet, zal de rechter daarin uiteraard meegaan en een eventuele vordering afwijzen. Ik wilde het gewoon helemaal zeker weten.
En zo heb ik wat steun van jullie. Dank.
Dit idd Sigmatex superlatex. Is afspuitbaar met de hogedrukspuit.quote:Op woensdag 19 februari 2020 21:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik heb m'n hele woning ongeveer met afneembare verf gedaan (Sikkens Alpha Rezisto Mat).
Dat spul is al zowat duurder per emmer dan wat die vriendin van je vermoedelijk betaald heeft voor het schilderen van die hele kamer
Kwaliteit kost geld, betaal je weinig dan krijg je weinig.
En ja, ik kan nu vliegen doodgooien met gehaktballen in tomatensaus en veeg het zo weer schoon.
Afspuitbaar wilt zeggen dat je de verflaag eraf kan spuiten (net als afwasbaar aangeeft dat je de hele laag eraf kan wassen) Reinigbaar is dan weer anders (in geval van de Sigmatex Superlatex schrobklasse 1).quote:Op dinsdag 25 februari 2020 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd Sigmatex superlatex. Is afspuitbaar met de hogedrukspuit.
Kost wat (al valt dat nog wel mee) maar dan heb je wat.
Dat was een geliefde, die nu 'kennis' is. Haar kinderen hebben allemaal een eigen woning compleet met hypotheek en huisdieren. Van 'drugs geven' kun je niet spreken. Maar ik begrijp wat je bedoelt. In sommige dorpen in Nederland gebruikt de hele jeugd drugs. Daar zou beleid op gevoerd moeten worden.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 07:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die vriendin die haar kinderen drugs geeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |