abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191588081
Een vriendin van mij heeft een beunhaas haar slaapkamer laten verven. Het ging via zo'n site.

Dan blijkt, dat hij een lagere kwaliteit verf heeft gebruikt, dan er op zat.
Ze slaat wel eens een vlieg dood, en was gewend de muur af te wassen en daarna niets meer te zien. Maar bij deze nieuwe verflaag is dat anders: er ontstaat een onuitwasbare vlek.

De 'vakman' heeft niet met haar besproken van welke kwaliteit de verf moest zijn. (Blijkbaar was zijn vakkennis niet toereikend)

Wie is nu verantwoordelijk voor de schade? Want het verfwerk moet over.

En met welke wetsartikelen kun je dit probleem aanpakken??
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
  woensdag 19 februari 2020 @ 18:41:41 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191588307
Vliegen moet je vangen en uitzetten, dierenbeul!
Dat de schilder verf heeft gebruikt om het dood slaan van vliegen te voorkomen is 100% terecht.
Tot nooit .......
pi_191588374
Als je niets hebt afgesproken over de verf die gebruikt moet worden heb je nergens geen poot op te staan.

Afwasbare verf is niet standaard... en om nu gelijk maar te schermen met wetboeken ipv die goede man eens te bellen is wel zwak en laag.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_191588376
Staat ergens op papier dat er afneembare verf gebruikt zal worden?
pi_191588390
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 18:46 schreef Chinless het volgende:
Als je niets hebt afgesproken over de verf die gebruikt moet worden heb je nergens geen poot op te staan.

Afwasbare verf is niet standaard... en om nu gelijk maar te schermen met wetboeken ipv die goede man eens te bellen is wel zwak en laag.
Willen weten waar je aan toe bent is niet erg, vervolgens is even bellen de volgende stap
pi_191588476
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 18:28 schreef jantco het volgende:
De 'vakman' heeft niet met haar besproken van welke kwaliteit de verf moest zijn. (Blijkbaar was zijn vakkennis niet toereikend)
Dus de opdrachtgever heeft ook niet haar eisen qua afwasbaarheid aan de vakman kenbaar gemaakt? Achteraf gaan klagen dat de verf niet afwasbaar is, terwijl ze van tevoren kon weten dat dit belangrijk voor haar was, geeft haar niet een erg sterke positie.
Is de opdracht schriftelijk gegeven? Zo ja, wat is de precieze bewoording?
Mondelinge opdrachten zijn natuurlijk ook bindend, maar die zijn moeilijk te bewijzen. Welles/nietes-verhaal.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191588497
Zelfs afneembare verf heb je in verschillende kwaliteit. Genoeg reviews van dat spul gelezen waarbij mensen echt niet tevreden waren.

Tja, je geeft opdracht om te schilderen. Dat doet 'ie. Dan heeft hij zijn werk gedaan.

De meeste 'zo'n site' hebben hele matige voorwaarden en hun online reputatie houden ze hoog dmv trucjes. Een goede schilder kan tegenwoordig overal aan de slag dus die zal je niet snel op zo'n site treffen.
  woensdag 19 februari 2020 @ 18:52:10 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191588504
Heb je al contact gehad met de schilder of je er samen uit kan komen?
pi_191588724
quote:
Een vriendin van mij heeft een beunhaas haar slaapkamer laten verven. Het ging via zo'n site.

Dan blijkt, dat hij een lagere kwaliteit verf heeft gebruikt, dan er op zat.
Ze slaat wel eens een vlieg dood, en was gewend de muur af te wassen en daarna niets meer te zien. Maar bij deze nieuwe verflaag is dat anders: er ontstaat een onuitwasbare vlek.

En met welke wetsartikelen kun je dit probleem aanpakken??
Gestopt met lezen bij "beunhaas" oftewel veel te veel betalen voor weinig.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_191589864
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 18:52 schreef BasEnAad het volgende:
Heb je al contact gehad met de schilder of je er samen uit kan komen?
Mijn vriendin dan. Ja, heel veel. Er is ook een erg negatief review geplaatst op 'die site'.
En daarna probeerde hij die review te laten verwijderen of verplaatsen. Toen mijn vriendin bleef aandringen om het werk af te maken en die muren over te doen met goede verf, heeft hij de politie gebeld wegens 'stalking'. De politie heeft toen aangebeld en gevraagd op te houden (met het opkomen voor haar rechten).

Maar Boek 7 is best interessant. Dat gaat over oneerlijke handelspraktijken. Daarmee zorgt de wetgever ervoor, dat de handelaar zich niet op onwetendheid kan beroepen. Maar hoe zou ik de rechter ervan kunnen overtuigen dat dit ook hiervoor geldt. Dat de beunhaas zich dus niet kan beroepen op de vaagheid die hij in de onderhandelingen heeft gelegd.

Voor de rest is dit alles natuurlijk een goede les voor haar. Ik hoop ook dat ze hem leert.
pi_191590027
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:15 schreef jantco het volgende:
Maar hoe zou ik de rechter ervan kunnen overtuigen dat dit ook hiervoor geldt.
Jij? Niet. Jij bent geen partij.
quote:
Dat de beunhaas zich dus niet kan beroepen op de vaagheid die hij in de onderhandelingen heeft gelegd.
Vooral niet antwoorden op welke overeenkomst er nu daadwerkelijk is gesloten...
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191590116
Zow dit is tegenwoordig hoe mensen met elkaar omgaan.
- op een site de goedkoopste uitzoeken voor saus werk
- niets afspreken over de gebruikte saus. (De goedkoopste kreeg je want dat moest toch goedkoop)
- naderhand klagen en aan de toon te horen meteen dreigen en slechte recenties schrijven (directe schade voor een bedrijf)
- grijpen naar wetboek artikelen als een huillie

Take your loss. Rij naar de gamma en saus ff over met een kwsliteitssaus van sigma.
Mensen :')
Vakman pur sang
  woensdag 19 februari 2020 @ 20:38:13 #13
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_191590157
Een rechter heeft jou niet nodig om wetsartikelen aan te reiken hoor, dat kan hij goed zelf.

Verder gaat het er in zulke overeenkomsten vaak om wat de partijen redelijkerwijze van elkaar konden verwachten bij het aangaan van de overeenkomst, en dat is niet in de wet vastgelegd.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_191590614
Ik heb m'n hele woning ongeveer met afneembare verf gedaan (Sikkens Alpha Rezisto Mat).

Dat spul is al zowat duurder per emmer dan wat die vriendin van je vermoedelijk betaald heeft voor het schilderen van die hele kamer :P

Kwaliteit kost geld, betaal je weinig dan krijg je weinig.

En ja, ik kan nu vliegen doodgooien met gehaktballen in tomatensaus en veeg het zo weer schoon.
pi_191591471
@spijkerbroek. Alle communicatie is via WhatsApp gegaan. Naar mijn idee moet dat geldig zijn. Geen offerte die aan kwaliteitseisen voldoet. En betaling contant zonder kwitantie, 'omdat de belasting er anders achter komt'.

Als je het zo opschrijft klinkt het reuze dom, maar die vriendin vindt nu eenmaal een tientje goedkoper uit zijn, erg belangrijk. Ik probeer haar dat al jaren uit het hoofd te praten.

@Quotien. Ha ha. Ja, ze heeft zelf onderzoek gedaan, en vindt dat ze meer verstand heeft van verf dan de beunhaas.

Dank voor al jullie opmerkingen. Ik kan er wat mee.
pi_191591527
Ik vind dit nogal kinderachtig om deze schilder zo aan te pakken. Als je niet om een afwasbare coating vraagt dan smeert hij dat er niet op. Logisch ook. Mag aannemen dat een muurtje schilderen ook niet de wereld heeft gekost. Triest dat je dit soort maatregelen wilt nemen. Wil je t goed doen dan laat je zelf goede verf met coating mengen en schilder je over. In plaats van dit gezeur.
Wakadoodle!
pi_191591572
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:50 schreef jantco het volgende:
@:spijkerbroek. Alle communicatie is via WhatsApp gegaan. Naar mijn idee moet dat geldig zijn.
Ik vraag juist naat WAT er geschreven en afgesproken is. Niet hoe.
quote:
Geen offerte die aan kwaliteitseisen voldoet. En betaling contant zonder kwitantie, 'omdat de belasting er anders achter komt'.
En daar nog mee akkoord gaan ook. Tja, als je dan je neus stoot...
Leergeld is betaald, en door.
pi_191591703
Eerst dacht ik dat er nog een kansje was. Maar nu ze vandaag beweerde dat ze alles veel beter weet, kan ik niet meer hardmaken dat de beunhaas een kennisvoorsprong wordt geacht te hebben en er dus een soort misbruik is. Dat proef ik namelijk uit Boek 7.
Dus jullie advies doorgegeven. Case closed .
pi_191591744
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:04 schreef jantco het volgende:
Eerst dacht ik dat er nog een kansje was. Maar nu ze vandaag beweerde dat ze alles veel beter weet, kan ik niet meer hardmaken dat de beunhaas een kennisvoorsprong wordt geacht te hebben en er dus een soort misbruik is. Dat proef ik namelijk uit Boek 7.
_O- :')
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_191591803
quote:
Jezus, ga Pinkeltje lezen. Daar heb je meer aan.
pi_191591946
quote:
Ga naar de rijdende rechter man... Allemaal van die zuurnekken als jij... :N
Wakadoodle!
pi_191592491
quote:

De schade is veroorzaakt door het dood slaan van die vlieg, dus daarmee is de dader ook gelijk bekend.
De kwaliteit bespreken is altijd handiger voor aanvang van de klus. Maar als het via "zo'n site" is gegaan (klinkt ook lekker vaag) zal er naar mijn idee voornamelijk over een zo laag mogelijke prijs gesproken zijn. Voor een beetje kwaliteit kan je uit op Sigma Sigmatex Superlatex/ Boonstoppel Garantietex Mat of een gelijkwaardige variant van Sikkens, Wijzonol of 1 van die andere professionele merken. En dan zit je al snel aan ¤120,00 tot ¤150,00 voor een emmertje latex. Moet het supergoed reinigbaar zijn, dan is er voor een aantal tientjes extra de Sigma Pearl Clean Matt leverbaar (zo'n ¤180,00 tot ¤200,00 per emmer). Daarnaast ook nog afplakmateriaal en arbeidskosten (reken maar op minimaal ¤40,00 per uur).
Als het schilderwerk een dag in beslag heeft genomen en jouw vriendin daarbij een factuur heeft gehad van zo'n ¤470,00 of meer dan heeft ze wel een punt.
Let hierbij wel op dat het compleet uitharden van latex muurverf ongeveer 30 dagen kan duren.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191593091
Wat een figuren ook. Urenlang lullen over een kamertje verven en dan nog zo goedkoop mogelijk willen, de hersenen van de verfman ondertussen verbaal verkrachten en vervolgens weer zeuren over de kwaliteit verf die je hebt gekregen.

Volgens mij zijn jullie ook echt van die types die voor een gemiste 5 cent 10km terugrijden naar de supermarkt
pi_191594652
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Zow dit is tegenwoordig hoe mensen met elkaar omgaan.
- op een site de goedkoopste uitzoeken voor saus werk
- niets afspreken over de gebruikte saus. (De goedkoopste kreeg je want dat moest toch goedkoop)
- naderhand klagen en aan de toon te horen meteen dreigen en slechte recenties schrijven (directe schade voor een bedrijf)
- grijpen naar wetboek artikelen als een huillie

Take your loss. Rij naar de gamma en saus ff over met een kwsliteitssaus van sigma.
Mensen :')
Adviseer je iemand nu de Gamma voor kwaliteitsverf in een topic waar iemand al ontevreden is over de huidige verf? Apart. Voor goed advies over de te gebruiken verf of latex ga je doorgaans niet naar een bouwmarkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191594659
Badkamerlatex moet je hebben voor afwasbaar.
pi_191595015
quote:
3s.gif Op donderdag 20 februari 2020 04:57 schreef PP_Sound het volgende:
Badkamerlatex moet je hebben voor afwasbaar.
Afwasbare latex is latex die je van de ondergrond af kan wassen. Wasbare latex is dan handiger [/wijsneusmodus off]
Voor in een badkamer is de dampdoorlatendheid een belangrijke factor. Dit voorkomt bladderen van de verf. Dat staat dus los van de verdere eigenschappen.
De schrobvastheid is een belangrijkere factor in dit geval. Bij professionele latex is dit aangeduid in klasse 1 t/m 3. Schrobklasse 1 is daarbij het hoogst.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_191595247
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 04:43 schreef baskick het volgende:

[..]

Adviseer je iemand nu de Gamma voor kwaliteitsverf in een topic waar iemand al ontevreden is over de huidige verf? Apart. Voor goed advies over de te gebruiken verf of latex ga je doorgaans niet naar een bouwmarkt.
Ja dit zijn de bouwmarkt mensen.
En gamma heeft best een prima latex je. Niet premium Plus maar gewoon goed.
https://www.gamma.nl/asso(...)-2-5-liter/p/B612207
Vakman pur sang
pi_191595357
Om dit soort topics kom ik hier zo graag.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_191595434
Schopje K&W inmiddels.
pi_191595544
sneue types TS en z'n vriendin
pi_191595698
quote:
Tip: blijf weg uit boek 7 BW. Gaat je niet helpen. 'gewoon' boek 6 is waar je moet wezen.
pi_191595748
TS wat was er afgesproken?
pi_191596324
Het is trouwens illegaal om beunhazen aan te nemen.
Vakman pur sang
pi_191596509
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom?
Facts don't care about your feelings
pi_191596854
Ik weet niet of het verstandig is om een beunhaas met BW Boek 7 te slaan, het is een behoorlijk dik en zwaar boek.

pi_191596941
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:38 schreef Quotidien het volgende:
Een rechter heeft jou niet nodig om wetsartikelen aan te reiken hoor, dat kan hij goed zelf.

Verder gaat het er in zulke overeenkomsten vaak om wat de partijen redelijkerwijze van elkaar konden verwachten bij het aangaan van de overeenkomst, en dat is niet in de wet vastgelegd.
redelijk en billijkheid 6:248 _O_

Zou eerder naar boek 6 dan 7 kijken ts.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2020 10:47:57 ]
pi_191597061
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:39 schreef GereDathan het volgende:
Ik weet niet of het verstandig is om een beunhaas met BW Boek 7 te slaan, het is een behoorlijk dik en zwaar boek.

[ afbeelding ]
En dan geen plaatje van boek 7 BW toevoegen :')
pi_191597095
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:55 schreef Degodvader het volgende:

[..]

En dan geen plaatje van boek 7 BW toevoegen :')
Tijd om Hans Anders te bezoeken Stevie Wonder _O-

Kijk nog eens goed met je oogjes open, en zie eens wat er op het meest rechtse boek staat.
  donderdag 20 februari 2020 @ 11:05:13 #39
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_191597221
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:47 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

redelijk en billijkheid 6:248 _O_

Zou eerder naar boek 6 dan 7 kijken ts.
Nee, Haviltexarrest
pi_191597585
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:05 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Nee, Haviltexarrest
weten _O_
pi_191597684
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Hij heeft 'm een opdracht gegeven.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191597969
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed met je oogjes open, en zie eens wat er op het meest rechtse boek staat.
Jammer dat je zo'n denigrerende toon gekozen hebt. Dan is fout zitten extra pijnlijk. Tekst & Commentaar is een handboek/artikelsgewijs commentaar ;)

Of dacht jij dat een wetboek (BW) 432 Euro kost (https://www.wolterskluwer(...)k-wetboek/NPTCBURWB/)?

[ Bericht 8% gewijzigd door Degodvader op 20-02-2020 12:00:17 ]
pi_191598210
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:50 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Jammer dat je zo'n denigrerende toon gekozen hebt. Dan is fout zitten extra pijnlijk. Tekst & Commentaar is een handboek/artikelsgewijs commentaar ;)

Of dacht jij dat een wetboek (BW) 432 Euro kost (https://www.wolterskluwer(...)k-wetboek/NPTCBURWB/)?
De enige die denigrerend probeert te zijn, die quote ik nu.

Maar zoals je zegt, het is een combinatie van de tekst en commentaar. Wat die kost, geen idee. Doet dat ter zake? Feit is dat hij hard aankomt als je de beunhaas ermee aanpakt. En het is ook een feit dat de teksten uit het wetboek in het boek uit mijn geposte plaatje staan.

Mocht dit stuk oud papier inderdaad zoveel geld kosten, dan raad ik TS aan om een honkbalknuppel aan te schaffen, daarmee kan je de beunhaas ook aanpakken en is aanzienlijk goedkoper.
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:14:10 #44
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_191598272
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:50 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ruim 400 euro _O-
pi_191598285
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De enige die denigrerend probeert te zijn, die quote ik nu.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Uhu. :')
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:25:59 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191598384
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 21:50 schreef jantco het volgende:

Als je het zo opschrijft klinkt het reuze dom, maar die vriendin vindt nu eenmaal een tientje goedkoper uit zijn, erg belangrijk. Ik probeer haar dat al jaren uit het hoofd te praten.

Nou dan heb je een voorbeeld erbij voor je volgende praatje :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:48:56 #47
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_191599238
TS betaald 5 euro voor schilderwerk. Schilder levert 5 euro aan schilderwerk. TS boos want geen 500 euro kwaliteit schilderwerk.

Rechter is hier heel makkelijk is maar verspil vooral je moeite.
Thinking about thinking of you.
  donderdag 20 februari 2020 @ 13:58:15 #48
416020 K44S
The bearded man
pi_191599344
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 07:58 schreef vipergts het volgende:
Om dit soort topics kom ik hier zo graag.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  Vis een optie? donderdag 20 februari 2020 @ 23:56:57 #49
70532 loveli
N
pi_191609719
Is dat diezelfde vriendin als uit een eerder topic van je?
:X
crap in = crap out
pi_191610137
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 20:15 schreef jantco het volgende:

[..]

Mijn vriendin dan. Ja, heel veel. Er is ook een erg negatief review geplaatst op 'die site'.
En daarna probeerde hij die review te laten verwijderen of verplaatsen. Toen mijn vriendin bleef aandringen om het werk af te maken en die muren over te doen met goede verf, heeft hij de politie gebeld wegens 'stalking'. De politie heeft toen aangebeld en gevraagd op te houden (met het opkomen voor haar rechten).

Maar Boek 7 is best interessant. Dat gaat over oneerlijke handelspraktijken. Daarmee zorgt de wetgever ervoor, dat de handelaar zich niet op onwetendheid kan beroepen. Maar hoe zou ik de rechter ervan kunnen overtuigen dat dit ook hiervoor geldt. Dat de beunhaas zich dus niet kan beroepen op de vaagheid die hij in de onderhandelingen heeft gelegd.

Voor de rest is dit alles natuurlijk een goede les voor haar. Ik hoop ook dat ze hem leert.
Ze had dat vooraf af moeten spreken. Is gewoon haar eigen fout. Dat ze dan nog slechte reviews gaat plaatsen is gewoon aso.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')