Ik kan je van harte aanraden om alles te lezen, vanaf het begin.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 09:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Kree maakt een foutje, wordt wel gestraft.
Maar al die moraalridders die gaan zeggen dat het ohzo slecht, dom, slecht, is zijn nog vermoeiender.
Noem het maar een foutje.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 09:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar al die moraalridders die gaan zeggen dat het ohzo slecht, dom, slecht, is zijn nog vermoeiender.
Mijn inziens ligt het juridisch lastiger, er is wel wat jurisprudentie over te vinden. Niet meer van toepassing aangezien ts wel geblazen heeft.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 09:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee dat mag niet. Daarnaast is het al genoeg om zelfs alleen maar aanstalten te maken. Maw, bezopen maar je auto lopen met de sleutels in de hand is al voldoende. Juridisch zal het allemaal lastiger te bewijzen zijn maar TS is in deze gewoon fucked.
Ik ben wel eens gepakt met 1,57 promille en ik kon toen echt moeilijk zeggen dat ik er niks van voelde. Ik vind het een wonder dat ik niks heb geraakt. 2,7 is wel even iets anders en is echt serieus veel. Zonder advocaat loopt dit echt niet met een sisser af. TS kan hier al amper uit zijn woorden komen, laat staan voor een rechter. Voor die rechter maakt het geen hol uit hoe die 2,7 promille tot stand komt. Hij heeft gereden met te weinig bloed in zijn alcohol.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 09:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mijn inziens ligt het juridisch lastiger, er is wel wat jurisprudentie over te vinden. Niet meer van toepassing aangezien ts wel geblazen heeft.
Mocht het werkelijk zo zijn dat TS zich in een uur plat zuipt en dan in een jolige bui bedenkt zijn bus socialer te parkeren. Daarbij de auto van de buren beschadigt. Schade wil vergoeden etc. Dan is dit gevolg wel heel zuur en overtrokken. Zo'n type dat door knulligheid altijd in de problemen komt.
Maar iets zegt mij dat TS vaker de dronken buurman uithangt en daarom de buren direct de politie hebben gebeld, terecht.
Mocht er daadwerkelijk geen verleden zijn dan zal het wel aflopen met een "sisser"
Volgens mij wordt je bij een eerste keer altijd een kans geboden om jezelf te beteren en cutten ze some slackquote:Op dinsdag 18 februari 2020 09:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben wel eens gepakt met 1,57 promille en ik kon toen echt moeilijk zeggen dat ik er niks van voelde. Ik vind het een wonder dat ik niks heb geraakt. 2,7 is wel even iets anders en is echt serieus veel. Zonder advocaat loopt dit echt niet met een sisser af. TS kan hier al amper uit zijn woorden komen, laat staan voor een rechter. Voor die rechter maakt het geen hol uit hoe die 2,7 promille tot stand komt. Hij heeft gereden met te weinig bloed in zijn alcohol.
Zet dat maar uit je hoofd. En zeker bij 2,7 promille. Als je schuldig wordt bevonden dan gaat het onderzoek en dus het CBR bepalen wanneer je je rijbewijs terug krijgt. Als je dan van de rechter een hoge boete zonder rijontzegging krijgt opgelegd, wat niet aannemelijk is, dan gaat het CBR alsnog over jouw rijbewijs.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 09:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Volgens mij wordt je bij een eerste keer altijd een kans geboden om jezelf te beteren en cutten ze some slackZeker omdat het zo'n grote impact heeft op het leven van TS, werk mogelijk kwijt etc. etc.
Ligt ook aan het promillage natuurlijk,of en hoe coulant ze zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 09:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Volgens mij wordt je bij een eerste keer altijd een kans geboden om jezelf te beteren en cutten ze some slackZeker omdat het zo'n grote impact heeft op het leven van TS, werk mogelijk kwijt etc. etc.
En ondertussen even wat telefoontjes wegwerken. Champions League niveau wel.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 09:47 schreef RamboDirk het volgende:
Nou afwachten maar dan. Als je 15 bier in een uur wegtikt, in je eentje (geen peer pressure drinking game gekheid) dan heb je vast ergere issues.
quote:Op dinsdag 18 februari 2020 09:50 schreef nostra het volgende:
[..]
En ondertussen even wat telefoontjes wegwerken. Champions League niveau wel.
Wat hij gedaan heeft vind ik een slechte zaak, maar zijn bagatelliserende reacties vind ik pas echt kansloos.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 09:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Met 15 glazen water in een uur kun je al onderuit gaan door watervergiftiging.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 09:47 schreef RamboDirk het volgende:
Nou afwachten maar dan. Als je 15 bier in een uur wegtikt, in je eentje (geen peer pressure drinking game gekheid) dan heb je vast ergere issues.
Precies.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 09:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon een stuk makkelijker, jagen op aangeschoten wild.
Je had de gevolgen kunnen weten, dus ja, je zult de consequenties gewoon zonder te zeiken moeten accepteren.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:14 schreef kree het volgende:
Kunnen jullie iig even de aannames stoppen? Want dat gaat hier wel heel ver hoor alsof ik continu bezopen ben? Dat is nl niet zo. Ok fout gemaakt enzo moet ik hierdoor beroofd worden van werk en niet eens kunnen betalen wat de schade is?
Het is ook bullshit want ga op sommige posts niet in omdat die aannames doen. Rechtsreeks vragen over hoe en wat is ok?
Hij moet lekker helemaal niets, anders dan de strafmaatregelen opgelegd door de rechtspraak ondergaan.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:18 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Je had de gevolgen kunnen weten, dus ja, je zult de consequenties gewoon zonder te zeiken moeten accepteren.
Ook nog ja? Denk dat opnieuw examen doen stuk goedkoper is wel. Maar ok weet niet hoe dit allemaal werktquote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:18 schreef PP_Sound het volgende:
Goedkoopste oplossing is je rijbewijs zelf inleveren.
Je ribba ben je onmin lang kwijt niffoquote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:20 schreef kree het volgende:
[..]
Ook nog ja? Denk dat opnieuw examen doen stuk goedkoper is wel. Maar ok weet niet hoe dit allemaal werkt
Zelf inleveren scheelt je de CBR kosten en de rechter weet zo'n gebaar wel op prijs te stellenquote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:20 schreef kree het volgende:
[..]
Ook nog ja? Denk dat opnieuw examen doen stuk goedkoper is wel. Maar ok weet niet hoe dit allemaal werkt
Valide optie dus? Ik weet het niet noem maar even een idee van mij enzoquote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:22 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Zelf inleveren scheelt je de CBR kosten en de rechter weet zo'n gebaar wel op prijs te stellen
Zo is het, fakking morraalridders hier TS is de eerste die zijn fout toegeeft en er van geleerd heeftquote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hij moet lekker helemaal niets, anders dan de strafmaatregelen opgelegd door de rechtspraak ondergaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |