abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191552733
https://dtvnieuws.nl/nieu(...)uums-uit-assortiment

quote:
'Haal carnavalskostuums uit assortiment'

Den Bosch Kan Het, onderdeel van Kick Out Zwarte Piet, roept feestwinkel Hoofs op om kostuums met cultureel thema ‘tegen het licht te houden’.

Den Bosch Kan Het, de lokale afdeling van Kick Out Zwarte Piet, valt over de kostuums met culturele thema’s zoals Afropruiken, Indianentooien en China- Japan- en Geishakostuums. De actiegroep stelt dat het racistisch is om deze kostuums aan te bieden.

“Het gaat hier om culturele toe-eigening: de overname of het gebruik van elementen van een bepaalde cultuur door een andere cultuur”, laat Stefan Ruiter namens Den Bosch Kan het weten. “Het is onderdrukkend om deze kleding te verkopen en echt niet meer van deze tijd. Iemands huidskleur en/of cultuur is geen kostuum.”

De actiegroep roept medestanders op om contact te zoeken met de carnavalswinkel. “Indien gewenst kunnen wij u van adviezen voorzien en u uitleggen waarom u met uw assortiment bijdraagt aan onderdrukking en racisme in stad houdt.”

Feestgevoel
Eigenaresse Astrid Hoofs laat in een reactie weten, geen contact met Den Bosch Kan Het te hebben gehad. “Ik weet hier niks van af. Bij mijn weten stuit ik niemand tegen de borst met de kleding die ik verkoop. Ik verkoop gewoon gekke kleding en wil mensen een feestgevoel geven.”

Zowel Hoofs als Den Bosch Kan Het zeggen met elkaar om tafel te willen.
Na Zwarte Piet is carnaval (of de kostuums) het volgende doelwit van onze vrienden van KOZP.
pi_191552807
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 23:36 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het is wat grof, maar toont wel precies hoe sommigen hem zien.
Geen idee wat er gebeurt als je zoiets over Wilders maakt. Probeer het eens
Zoiets is al een geprobeerd, met de cartoonwedstrijd van Wilders, je hebt kunnen zien hoe dat is afgelopen.
pi_191552822
Wel typisch dat het dan een initiatief in Den Bosch is. Dit is juist de stad in Brabant waar ze het minst verkleed gaan. Met hun debiele tyfusjasjes. Kut stad. Den Bosch :r

Ik kan me verder niet voorstellen dat carnavalswinkels hier serieus iets mee gaan doen. Of eigenlijk verwacht ik niet eens een reactie van ze. Die hebben het veel te druk met cashen.

Wie is overigens Stefan Ruiter? Is dat een of andere oppertroll die alles onderdrukkend en racisme vindt?
  maandag 17 februari 2020 @ 15:23:17 #4
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191552911
quote:
“Het is onderdrukkend om deze kleding te verkopen en echt niet meer van deze tijd. Iemands huidskleur en/of cultuur is geen kostuum.”
Kijk eens hoe ze brutaal huidskleur en cultuur op één hoop gooien. Dat is de gebruikelijke modus operandi van deze cultuurmarxisten.

Cultuur, waaronder kledij, is iets heeeeeel anders dan huidskleur. Een huidskleur is iets persoonlijks dat je niet kunt veranderen. Cultuur is echter van iedereen.

Ik herhaal: cultuur is van IEDEREEN.

Als ik een sushirestaurant wil openen, hoef ik geen toestemming te vragen aan een Japanner. Als ik een indianentooi wil dragen, hoef ik geen toestemming te vragen aan een Inheemse Amerikaan. Niemand is namelijk eigenaar van een cultuur. Culturen veranderen, beinvloeden elkaar, fuseren soms, en soms ontstaan er nieuwe culturen gebaseerd op verschillende andere culturen. De stadse Urban muziekcultuur is bijvoorbeeld een melting pot van heel veel verschillende culturen - Turks, Marokkaans, Antilliaans, Surinaams, én autochtoon Nederlands.

Om een lang verhaal kort te maken: culturele toeeigening bestaat niet, want niemand is eigenaar van een cultuur. Ik heb net zoveel recht om met een sombrero op mijn harses een taco te gaan eten en keihard RIBA RIBA ANDELE ANDELE te krijsen dan iemand die is geboren in Mexico. Het is geen racisme en Artikel 1 zegt er niets over.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vader_Aardbei op 17-02-2020 15:36:57 ]
pi_191553034
En een koksmuts opzetten is discriminerend tegenover de beroepsgroep van koks?

Zo mag je niks meer aan straks, want alles is discriminerend!1!!1 Moeten we weer naakt op straat lopen. Al is dat wellicht aanstootgevend voor mensen met een kleinere penis.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 17 februari 2020 @ 15:30:27 #6
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191553042
Voor mensen die nog twijfelen: hier een prachtig voorbeeld van waarom ''culturele toeeigening'' bullshit is:

quote:
Jazz komt van de zwarte slaven en hun onmiddellijke nakomelingen, die in de Verenigde Staten (en elders) het slachtoffer waren van afgrijselijke, iedere verbeelding tartende, maar afschuwelijk reële uitbuiting.

Het ritme van de vroegst bekende jazz herinnert aan West-Afrika, maar daarbij kwamen flarden arbeidsliederen, Franse marsmuziek (New Orleans heette ooit Nouvelle Orléans), kerkmuziek, ragtime en nog heel wat meer. Ragtime speelde en speel je op piano, een bij uitstek Europees instrument, overgenomen door de blanke Amerikaanse slaveneigenaars. De koperblazers van de eerste jazz-muzikanten waren gedeukte instrumenten, alweer vaak van Europese origine. Echte kenners zullen u nog meer dergelijke verhalen vertellen. Maar die verhalen zullen zonder uitzondering gaan over culturele toe-eigening. De vernederden en vertrapten hebben alles opgeslorpt wat voorbij kwam en ze hebben er hun hoogsteigen bevrijdende klank van gemaakt. Jazz.

https://www.mo.be/column/al-dat-moois-het-van-iedereen
pi_191553093
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Voor mensen die nog twijfelen: hier een prachtig voorbeeld van waarom ''culturele toeeigening'' bullshit is:
[..]

Iemand belachelijk maken is niet goed, maar dat vind ik alleen gelden bij negatieve stereotyperingen (en je mag best wat ruggegraat houden)

Maar uiteindelijk staat niets los van elkaar. Alleen heel veel mensen willen dat niet zien en geloven alleen in hun eigen eiland (niet in de laatste plaats gedreven door religie). En daardoor gaat cultuurmenging ook nog wel eens mis.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 17 februari 2020 @ 15:37:42 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_191553124
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wel typisch dat het dan een initiatief in Den Bosch is. Dit is juist de stad in Brabant waar ze het minst verkleed gaan. Met hun debiele tyfusjasjes. Kut stad. Den Bosch :r

Ik kan me verder niet voorstellen dat carnavalswinkels hier serieus iets mee gaan doen. Of eigenlijk verwacht ik niet eens een reactie van ze. Die hebben het veel te druk met cashen.

Wie is overigens Stefan Ruiter? Is dat een of andere oppertroll die alles onderdrukkend en racisme vindt?
Die oh zó sympathieke KOZPers benaderden vele Haagse winkeliers met (verkapte) dreigementen.
https://www.hartvannederl(...)warte-piet-den-haag/
quote:
Kick Out Zwarte Piet geeft verderop in de brief aan actie te gaan voeren tegen het kinderfiguur tijdens de intocht. “Daarbij zullen we speciale aandacht schenken aan de sponsoren van het feest in deze achterhaalde vorm,” oftewel tegen de ondernemers. Hoe ze die acties verder gaan invullen, staat niet duidelijk in de tekst.

Bakker Timo de Jong is een van de ondernemers die de brief heeft ontvangen. Hij is er niet over te spreken. Tegen Hart van Nederland zegt hij: “Wat gaan ze doen dan? Bij mij voor de winkel komen staan? Ik ben gewoon van het vriendelijke bakkertje op de hoek.”
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_191553142
van de zotte dit
pi_191553338
In Aalst buigt men zelfs niet voor internationale druk:
quote:
Volgend weekend viert Aalst opnieuw carnaval. Nu al staat vast dat de Unesco en de Joodse gemeenschap de kop van Jut zijn. Meer dan ooit kijkt de internationale gemeenschap toe.

[..]

De voorbije dagen en weken spraken we met ruim twintig carnavalisten. Ze verschillen van elkaar zoals elke clan bestaat uit ongelijke delen. De een is het hele Unesco-gedoe kotsbeu, de ander raakt er niet over uitgepraat. De een vindt dat er niet opnieuw olie op het vuur moet worden gegooid, de ander is druk bezig met die olie samen te stellen. Maar het besef van een hoger doel stuwt de clan vooruit in de richting van zondag 23 februari.

[..]

Nu al staat vast dat volgend weekend meer mensen als Jood verkleed zullen rondlopen dan ooit. Feestartikelen Liebaut verkocht al honderden hoeden met pijpenkrullen. In de carnavalshallen, waar de vaste groepen aan hun wagens werken, zijn minstens twee karren uitgerust met Joodse poppen – voor de gelegenheid voorzien van wipneus en lange tenen. Zelfs de gecontesteerde poppen van de Vismooil’n zijn traditiegetrouw gerecycleerd en staan nu op de kar van de Zwiejtollekes.

Een van de losse groepen zal met een gemetste klaagmuur rondlopen, een andere heeft een alternatief logo bedacht voor Aalst: een Jodenster in de drie stadskleuren. Of in het oilsjters gezegd, zoals het op de Facebookpagina van de losse groep Bezoepen staat: ‘Weir zeggen Unesco salie me joeden en paraplie.’
Bron: De Standaard
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 17 februari 2020 @ 15:51:11 #11
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_191553365
Een prima idee, het is hoog tijd dat dit walgelijke symbool van geïnstitutionaliseerd racisme uit het Nederlandse straatbeeld verdwijnt!
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  maandag 17 februari 2020 @ 15:54:32 #12
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_191553434
Ik denk dat als ze één voet hier in Limburg zetten met hun Randstedelijke haatzaaierij dat ze dan met fakkels en hooivorken worden weggejaagd.
Laat ze maar komen :')
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  maandag 17 februari 2020 @ 16:01:12 #13
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_191553549
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Kijk eens hoe ze brutaal huidskleur en cultuur op één hoop gooien. Dat is de gebruikelijke modus operandi van deze cultuurmarxisten.

Cultuur, waaronder kledij, is iets heeeeeel anders dan huidskleur. Een huidskleur is iets persoonlijks dat je niet kunt veranderen. Cultuur is echter van iedereen.

Ik herhaal: cultuur is van IEDEREEN.

Als ik een sushirestaurant wil openen, hoef ik geen toestemming te vragen aan een Japanner. Als ik een indianentooi wil dragen, hoef ik geen toestemming te vragen aan een Inheemse Amerikaan. Niemand is namelijk eigenaar van een cultuur. Culturen veranderen, beinvloeden elkaar, fuseren soms, en soms ontstaan er nieuwe culturen gebaseerd op verschillende andere culturen. De stadse Urban muziekcultuur is bijvoorbeeld een melting pot van heel veel verschillende culturen - Turks, Marokkaans, Antilliaans, Surinaams, én autochtoon Nederlands.

Om een lang verhaal kort te maken: culturele toeeigening bestaat niet, want niemand is eigenaar van een cultuur. Ik heb net zoveel recht om met een sombrero op mijn harses een taco te gaan eten en keihard RIBA RIBA ANDELE ANDELE te krijsen dan iemand die is geboren in Mexico. Het is geen racisme en Artikel 1 zegt er niets over.
Mooi gezegd.

Een maat van me woont tegenwoordig in Italië.
Hij kleed zich als de doorsnee Italiaan, spreekt het vloeiend en gebruikt zelfs de nodige handgebaren bij zijn communicatie.
Hij voelt zich meer Italiaan dan Nederlander.
Is hij nu niet bezig met cultural appropriation? :')
Ik denk dat hij vooral heel goed is geintegreerd. Dat neemt niet weg dat als hij in Nederland is hij altijd stroopwafels en andere typisch Nederlandse producten mee terug neemt naar Italië voor zijn vrienden aldaar.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  maandag 17 februari 2020 @ 16:16:25 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191553817
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:01 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Is hij nu niet bezig met cultural appropriation? :')
Ik denk dat hij vooral heel goed is geintegreerd.
Dat lijkt mij ook! Je aanpassen aan de cultuur van het land waar je gaat wonen lijkt mij heel natuurlijk.
quote:
Dat neemt niet weg dat als hij in Nederland is hij altijd stroopwafels en andere typisch Nederlandse producten mee terug neemt naar Italië voor zijn vrienden aldaar.
En ook dat mag, je mag best trots blijven op je eigen cultuur. Zolang je andere maar niet de maat neemt en eist dat ze ophouden met stroopwafels eten. :Y
  Redactie Sport maandag 17 februari 2020 @ 16:17:21 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_191553834
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook! Je aanpassen aan de cultuur van het land waar je gaat wonen lijkt mij heel natuurlijk.
[..]

En ook dat mag, je mag best trots blijven op je eigen cultuur. Zolang je andere maar niet de maat neemt en eist dat ze ophouden met stroopwafels eten. :Y
Of eist dat ze niet ophouden met stroopwafels eten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_191555806
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Kijk eens hoe ze brutaal huidskleur en cultuur op één hoop gooien. Dat is de gebruikelijke modus operandi van deze cultuurmarxisten.

Cultuur, waaronder kledij, is iets heeeeeel anders dan huidskleur. Een huidskleur is iets persoonlijks dat je niet kunt veranderen. Cultuur is echter van iedereen.

Ik herhaal: cultuur is van IEDEREEN.

Als ik een sushirestaurant wil openen, hoef ik geen toestemming te vragen aan een Japanner. Als ik een indianentooi wil dragen, hoef ik geen toestemming te vragen aan een Inheemse Amerikaan. Niemand is namelijk eigenaar van een cultuur. Culturen veranderen, beinvloeden elkaar, fuseren soms, en soms ontstaan er nieuwe culturen gebaseerd op verschillende andere culturen. De stadse Urban muziekcultuur is bijvoorbeeld een melting pot van heel veel verschillende culturen - Turks, Marokkaans, Antilliaans, Surinaams, én autochtoon Nederlands.

Om een lang verhaal kort te maken: culturele toeeigening bestaat niet, want niemand is eigenaar van een cultuur. Ik heb net zoveel recht om met een sombrero op mijn harses een taco te gaan eten en keihard RIBA RIBA ANDELE ANDELE te krijsen dan iemand die is geboren in Mexico. Het is geen racisme en Artikel 1 zegt er niets over.
Eens. Toen ik in Texas woonde zag je ook gewoon aziaten rondlopen met cowboyhoed. Niemand die daar over zeurt. Ik heb een aantal shirts met usa, heb een Amerikaanse vlag in mijn tuin en ben trots op een cultuur die niet van geboorte "mijn cultuur" is. Amerikanen snappen dat en waarderen dat iemand hun cultuur omarmt.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191555923
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 17:30 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is wat de media ervan maakt omdat een kleine groep een platform heeft.

Ik ben vaak genoeg als Indiaan verkleed geweest. Uren werk gestoken in het maken van deze outfits. Je denkt toch niet dat ik dit deed om Indianen te beledigen en te discrimineren. Het is gewoon een mooie outfit. Zo ook als eskimo etc.
Heb je bij het maken van je Indianenkostuum zorggedragen dat de veren in de tooi op de juiste manier gestoken waren voor het volk dat je speelde, dat de mocassins in het juiste patroon geknoopt waren etc ?

Want anders was je verkleed als een karikatuur van een volk. Een karikatuur die de spot drijft met hun tradities en voorouders.

NIet opzettelijk, maar wel kwetsend.

Als hier ooit een Indiaan die het boeit zou rondlopen that is.
pi_191556501
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Heb je bij het maken van je Indianenkostuum zorggedragen dat de veren in de tooi op de juiste manier gestoken waren voor het volk dat je speelde, dat de mocassins in het juiste patroon geknoopt waren etc ?

Want anders was je verkleed als een karikatuur van een volk. Een karikatuur die de spot drijft met hun tradities en voorouders.

NIet opzettelijk, maar wel kwetsend.

Als hier ooit een Indiaan die het boeit zou rondlopen that is.
Hoezo nu gelijk weer kwetsend? Hoezo nu gelijk weer spot drijven? Je kunt het ook als een eer zien dat iemand er zo veel tijd in steekt om iets moois na te maken.

Denk je dat ook als je een nep FC Barcelona shirt te koop ziet in Turkije, 'Jeetje wat kwetsend voor FC Barcelona'.
pi_191556814
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Heb je bij het maken van je Indianenkostuum zorggedragen dat de veren in de tooi op de juiste manier gestoken waren voor het volk dat je speelde, dat de mocassins in het juiste patroon geknoopt waren etc ?

Want anders was je verkleed als een karikatuur van een volk. Een karikatuur die de spot drijft met hun tradities en voorouders.

NIet opzettelijk, maar wel kwetsend.

Als hier ooit een Indiaan die het boeit zou rondlopen that is.
Vast niet. Dan zal het wel een karikatuur zijn zoals dat met het carnaval vrij normaal is. Als dat al mensen zou kwetsen dan kunnen we beter stoppen.
  maandag 17 februari 2020 @ 21:57:37 #20
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191560248
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Heb je bij het maken van je Indianenkostuum zorggedragen dat de veren in de tooi op de juiste manier gestoken waren voor het volk dat je speelde, dat de mocassins in het juiste patroon geknoopt waren etc ?

Want anders was je verkleed als een karikatuur van een volk. Een karikatuur die de spot drijft met hun tradities en voorouders.

NIet opzettelijk, maar wel kwetsend.

Als hier ooit een Indiaan die het boeit zou rondlopen that is.
De tradities en voorouders van die mensen kunnen mij gestolen worden. Het is mijn interpretatie van die cultuur en die is even valide als die van henzelf.

Cultuur is Open Source. Als ik een struisvogelveer in mijn kont steek en mijzelf indiaan noem, dan is er niemand die daar een reet over te zeggen heeft.
pi_191563512
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Heb je bij het maken van je Indianenkostuum zorggedragen dat de veren in de tooi op de juiste manier gestoken waren voor het volk dat je speelde, dat de mocassins in het juiste patroon geknoopt waren etc ?

Want anders was je verkleed als een karikatuur van een volk. Een karikatuur die de spot drijft met hun tradities en voorouders.

NIet opzettelijk, maar wel kwetsend.

Als hier ooit een Indiaan die het boeit zou rondlopen that is.
Dan vind ik de KOZP interpretatie van het Sinterklaasfeest ook kwetsend.

Echt een karikatuur die de spot drijft met onze traditie.

Nee, wacht, het is eigenlijk nog veel erger. Ze willen zelfs dat wij onze traditie moeten aanpassen aan hun wensen! Absurd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191563524
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De tradities en voorouders van die mensen kunnen mij gestolen worden. Het is mijn interpretatie van die cultuur en die is even valide als die van henzelf.

Cultuur is Open Source. Als ik een struisvogelveer in mijn kont steek en mijzelf indiaan noem, dan is er niemand die daar een reet over te zeggen heeft.
Net als de KOZP interpretatie van ons Sinterklaasfeest mij een reet zou roesten. Hun feestje, mijn feestje. Ze doen maar, ik ook.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 18 februari 2020 @ 07:11:53 #23
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_191563704
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:05 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hoezo nu gelijk weer kwetsend? Hoezo nu gelijk weer spot drijven? Je kunt het ook als een eer zien dat iemand er zo veel tijd in steekt om iets moois na te maken.
Inderdaad.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 07:59:51 #24
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_191563922
Negeren.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 21:10:01 #25
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_191574303
Wat een onzin weer.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 18 februari 2020 @ 21:25:35 #26
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_191574770

Kijkt die Mexicanen boos zijn op hem vanwege zijn pak , walgelijk :r

:')
Ik ben inmiddels overleden
pi_191616266
https://nos.nl/artikel/23(...)ts-met-carnaval.html

quote:
In zes Noord-Brabantse steden gaat Kick Out Zwarte Piet racisme in de gaten houden bij carnaval. De actiegroep vraagt feestvierders om te letten op "racistische verkleedpartijen", en die te melden bij de organisatie en het lokale discriminatiemeldpunt.
Relevant wel voor dit topic.

Ze gebruiken overigens dit evenement op Facebook:

https://www.facebook.com/events/237124423971141/ (al 12 geïnterneerden!)

Maar, als officiele mail adressen:

quote:
Eindhoven: info-eindhoven@radar.nl
Den Bosch: info@radar.nl
Tilburg: info-tilburg@radar.nl
Breda: info-breda@radar.nl
Ik wist niet dat KOZP onder radar.nl viel? Is dat nieuw?

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2020 15:31:42 ]
pi_191616942
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ts-met-carnaval.html
[..]

Relevant wel voor dit topic.

Ze gebruiken overigens dit evenement op Facebook:

https://www.facebook.com/events/237124423971141/ (al 12 geïnterneerden!)

Maar, als officiele mail adressen:
[..]

Ik wist niet dat KOZP onder radar.nl viel? Is dat nieuw?
Kan er geen carnavalsverbod komen voor KOZP-leden?

quote:
Carnavalverbod voor overlastgevende asielzoekers Overloon
https://www.telegraaf.nl/(...)sielzoekers-overloon
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 21 februari 2020 @ 16:24:08 #29
186611 Haags
pi_191616949
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ts-met-carnaval.html
[..]

Relevant wel voor dit topic.

Ze gebruiken overigens dit evenement op Facebook:

https://www.facebook.com/events/237124423971141/ (al 12 geïnterneerden!)

Maar, als officiele mail adressen:
[..]

Ik wist niet dat KOZP onder radar.nl viel? Is dat nieuw?
Stelletje graf mongolen. Ik kots erop
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 21 februari 2020 @ 16:25:51 #30
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191616974
Ik ga ook melding doen van negers in westerse kleding, walgelijk die karikatuur die van ons witte West-Europeanen neergezet wordt!
pi_191617219

Ernst Neger met een echte neger.

Inhaken!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 21 februari 2020 @ 17:01:37 #33
269689 crew  Viv
pi_191617424
Man man man, ik kan echt zó helemaal niks met dat "cultural appropriation"-argument. Elementen overnemen uit andere culturen is iets van alle tijden en heeft nooit iets met racisme te maken gehad. If anything (sorry not sorry, mensen uit Engeland), blijven racisten juist zoveel mogelijk trouw aan hun eigen cultuur! En in de context van carnaval is het een rollenspel, waar zowel de jeugd als volwassenen plezier aan beleven.

Maar dat plezier mag niet meer hè, alles wat leuk is moet kapot. :(
pi_191617451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:25 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ga ook melding doen van negers in westerse kleding, walgelijk die karikatuur die van ons witte West-Europeanen neergezet wordt!
Ja. :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191622337
Dat ze de autochtone bevolking met rust laten, stelletje kolonialen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191622443
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ts-met-carnaval.html
[..]

Relevant wel voor dit topic.

Ze gebruiken overigens dit evenement op Facebook:

https://www.facebook.com/events/237124423971141/ (al 12 geïnterneerden!)

Maar, als officiele mail adressen:
[..]

Ik wist niet dat KOZP onder radar.nl viel? Is dat nieuw?
Radarred
pi_191623139
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ts-met-carnaval.html

Ik wist niet dat KOZP onder radar.nl viel? Is dat nieuw?
Gewoon een kwestie van tunnelvisie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191623922
Ik hou van de indianencultuur en vind me kleden als Pocahontas achtig figuur juist een ode...maar dat mag dus straks niet meer van deze zure lui? Ik hoop dat ze dan ook aanstoot geven aan Trump maskers, boerenkielen of kaasmeisjeskostuums?
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_191623967
Maar dit mag wel! Is dit geen cultural appropriation van Duitsers dan?!



Land of the free. Home of the brave.
pi_191624092
Het is weer meten met twee maten. Je in lederhosen en een dirndl steken met Oktoberfest is prima. Blanken hebben geen cultuur. Maar owee als wij een sombrero opzetten met neppe snor of een indianentooi.









Proost.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lonaa op 22-02-2020 10:48:41 ]
Land of the free. Home of the brave.
pi_191624144
Als een minderheid zich hierdoor gekwetst voelt, is het toch een kleine moeite om hier in het vervolg rekening mee te houden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191624262
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:13 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Het is weer meten met twee maten. Je in lederhosen en een dirndl steken met Oktoberfest is prima. Blanken hebben geen cultuur. Maar owee als wij een sombrero opzetten met neppe snor of een indianentooi.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Proost.
ik heb hier totaal geen probleem mee, jij wel?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_191624279
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

ik heb hier totaal geen probleem mee, jij wel?
Nee. De hypocrisie is vooral wat me stoort. Als een negerin zich in een dirndl wil kleden prima. Ziet er nog leuk uit ook met die borsten. Maar dan moeten ze ook niet zeuren als ik een pruik met kroeshaar opzet.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 00:26:33 #44
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191624289
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:13 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Het is weer meten met twee maten. Je in lederhosen en een dirndl steken met Oktoberfest is prima. Blanken hebben geen cultuur. Maar owee als wij een sombrero opzetten met neppe snor of een indianentooi.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Proost.
Ja in Afrikaanse landen zeggen ze: jullie hebben het zo goed in Europa, dat je problemen gaat verzinnen.
pi_191624348
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:26 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja in Afrikaanse landen zeggen ze: jullie hebben het zo goed in Europa, dat je problemen gaat verzinnen.
Ja klopt, er is een hele grote groep die problemen zoekt.

Blijkbaar is dankbaar zijn voor onze levensstandaard, nooit genoeg.
We zoeken altijd naar problemen, ik vind dat eng.
pi_191624430
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:01 schreef kleinvogelijn het volgende:
Ik hou van de indianencultuur en vind me kleden als Pocahontas achtig figuur juist een ode...maar dat mag dus straks niet meer van deze zure lui? Ik hoop dat ze dan ook aanstoot geven aan Trump maskers, boerenkielen of kaasmeisjeskostuums?
Verkeerde insteek. Blijf wie je bent, JOUW ode is veel puurder dan het kolonialisme van KOZP.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 22 februari 2020 @ 00:48:18 #47
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191624567
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja klopt, er is een hele grote groep die problemen zoekt.

Blijkbaar is dankbaar zijn voor onze levensstandaard, nooit genoeg.
We zoeken altijd naar problemen, ik vind dat eng.
nou ja, niemand hoeft dankbaar te zijn. Niemand hoeft afgunstig te zijn, of iets te claimen. Iedereen is gelijk, maar zolang een groep mensen vindt dat 'ze' nog iets tegoed hebben, stopt dat niet. Dat geënsceneerde verschil tussen zwart en wit speelt alleen een rol op een niveau dat boven het individu staat. In de realiteit is het contact gewoon goed. Het is echt een kwestie van 'onbekend maakt onbemind'.
pi_191624677
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:48 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

nou ja, niemand hoeft dankbaar te zijn. Niemand hoeft afgunstig te zijn, of iets te claimen. Iedereen is gelijk, maar zolang een groep mensen vindt dat 'ze' nog iets tegoed hebben, stopt dat niet. Dat geënsceneerde verschil tussen zwart en wit speelt alleen een rol op een niveau dat boven het individu staat. In de realiteit is het contact gewoon goed. Het is echt een kwestie van 'onbekend maakt onbemind'.
Tja, jij en ik vinden iedereen gelijk. KOZP niet. Zij zijn dus de eigenlijke racisten.

Ik bestrijd racisme en ongelijkheid,,,,,ten alle tijde.

Leven en laten leven, zonder dat de wettelijke normen overschreden worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191624700
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:48 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

nou ja, niemand hoeft dankbaar te zijn. Niemand hoeft afgunstig te zijn, of iets te claimen. Iedereen is gelijk, maar zolang een groep mensen vindt dat 'ze' nog iets tegoed hebben, stopt dat niet. Dat geënsceneerde verschil tussen zwart en wit speelt alleen een rol op een niveau dat boven het individu staat. In de realiteit is het contact gewoon goed. Het is echt een kwestie van 'onbekend maakt onbemind'.
Ja en daarom zeg je gewoon "rot op" en klaar.
pi_191624746
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja en daarom zeg je gewoon "rot op" en klaar.
Typisch.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')