Expansiedrift van de EU kent geen grenzen. Weer twee straatarme landen die alleen netto-ontvanger zullen zijn er bij. Niks geleerd van Roemenië en Bulgarije. Verklaart wel waarom de bijdrage van Nederland weer omhoog moet.quote:MUNICH (Reuters) - French President Emmanuel Macron said on Saturday he would allow North Macedonia and Albania to begin talks on joining the European Union if the bloc's executive gave them a positive review next month.
Macron's comments at the Munich Security Conference look set to end his freeze on the two Balkan countries' progress towards EU membership and reassure other European leaders that France still backs expanding the bloc to new members.
"We are waiting for the (European Commission) report in March ... depending on that, if the results are positive and confidence is established, then we should be in a position to open the negotiations," Macron told the conference.
https://www.reuters.com/a(...)-talks-idUSKBN2090DM
Ok ik praat niet meer met jouquote:Op maandag 17 februari 2020 00:18 schreef wollah het volgende:
Mooi![]()
Hoe meer Europese integratie hoe beter. Verenigde staten van Europa![]()
De EU
In de kern met je eens. Hoewel ik wel van mening ben dat de huidige EU-vorm wel aan verbetering onderhevig is en derhalve aan vernieuwing toe is.quote:Op maandag 17 februari 2020 00:18 schreef wollah het volgende:
Mooi![]()
De EU
De multinationals hebben meer goedkope arbeiders nodig vermoedelijk. De lobby van de grootbedrijven hebben de EU grotendeels in hun pocket. De sociale lasten komen toch bij de werknemers terecht daar betalen zij echt nauwelijks aan mee.quote:Op maandag 17 februari 2020 00:24 schreef BasEnAad het volgende:
Leuk die economische samenwerking, maar zolang dat voordeeltje alleen iets oplevert voor mensen en bedrijven die er al warmpjes bijzitten, heeft verder niemand er wat aan. Dit is bewuste tactiek het klootjesvolk/stemvee verder buitenspel te zetten.
En het project wordt maar groter en onoverzichtelijker, meer verschillende talen erbij. Het volk kan zich niet meer organiseren. En van de andere kant worden er slinks verdragen doorgedramd waarbij multinationals net zo veel te zeggen hebben als overheden. Alles om de weg vrij te maken voor een EU BV, waarbij mensen niks meer zijn dan een resource. Mensen worden kosten. En de kosten moet je zo laag mogelijk houden.quote:Op maandag 17 februari 2020 00:44 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De multinationals hebben meer goedkope arbeiders nodig vermoedelijk. De lobby van de grootbedrijven hebben de EU grotendeels in hun pocket. De sociale lasten komen toch bij de werknemers terecht daar betalen zij echt nauwelijks aan mee.
Nu de UK is afgedreven zou je dat kunnen stellen maar ik sta er echt niet om te juichenquote:
Dit. Als die landen op die manier een flinke inhaalslag kunnen maken om op die manier een min meer gelijkmatige economie te krijgen, be my guest. Ondanks het gedrocht wat ze ervan weten te hebben fabriceren is Europees samenwerken pure noodzaak om nog enigszins weerstand te kunnen bieden tegen de reuzen. Maar goed, die visie is misschien een beetje te utopisch, want ze zijn hier maar al graag bezig elkaar de toko uit te vechten. Zonde wel, want met een bredere visie op een eerder moment had het bizar veel potentie.quote:Op maandag 17 februari 2020 00:24 schreef BasEnAad het volgende:
Leuk die economische samenwerking, maar zolang dat voordeeltje alleen iets oplevert voor mensen en bedrijven die er al warmpjes bijzitten, heeft verder niemand er wat aan. Dit is bewuste tactiek het klootjesvolk/stemvee verder buitenspel te zetten.
Dan is het alsnog alleen maar Frankrijk, Polen en Griekenland. Oké dat blijkt dus niet helemaal te kloppen, maar wel zijn we blind gaan vertrouwen in Amerika en er komt een moment dat we daar de zure vruchten van plukken.quote:
Maar wat gaat een Albanië, Noord-Macedonië, Bulgarije, Roemenië enzovoort daar aan toevoegen? EU had een geweldig project kunnen zijn met alleen sterke landen. Dan had je een wereldeconomie gehad. Deze arme landen trekken je alleen maar naar beneden. Het enige wat het oplevert is goedkope arbeid en een snellere race to the bottom.quote:Op maandag 17 februari 2020 01:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ondanks het gedrocht wat ze ervan weten te hebben fabriceren is Europees samenwerken pure noodzaak om nog enigszins weerstand te kunnen bieden tegen de reuzen.
Ja ik snap je punt als geen ander. Het probleem is natuurlijk wel dat ze niet betrekken sowieso arm houdt, op deze manier zou het theoretisch eerst de boel naar beneden trekken, tot die landen doorontwikkeld zijn naar gelijkmatig niveau.quote:Op maandag 17 februari 2020 01:19 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Maar wat gaat een Albanië, Noord-Macedonië, Bulgarije, Roemenië enzovoort daar aan toevoegen? EU had een geweldig project kunnen zijn met alleen sterke landen. Dan had je een wereldeconomie gehad. Deze arme landen trekken je alleen maar naar beneden. Het enige wat het oplevert is goedkope arbeid en een snellere race to the bottom.
Von der Leyen en Merkel steunen dit ook. Dus die landen gaan er gewoon bijkomen uiteindelijk, kwestie van tijd.quote:
Dat heb ik met de EU, ik kan werkelijk geen goede reden bedenken wat het voor de burgers heeft opgeleverd.quote:Op maandag 17 februari 2020 00:23 schreef Moustachio het volgende:
Waarom moeten we Albanië en Noord-Macedonië willen. Ik kan echt geen enkele goede reden bedenken ik heb er lang over nagedacht. Je gaat alleen maar weer problemen krijgen op de arbeidsmarkt en fraude met uitkeringen.
Macron vertegenwoordigt de elites. Wat hij persoonlijk wil, is inderdaad niet zo relevant.quote:
Ja die komen er ook bij.quote:
quote:Serbia officially applied for European Union membership on 22 December 2009. Accession negotiations are currently ongoing. Serbia is expected to complete its negotiations by the end of 2023, allowing it to join the Union by 2025.
https://en.m.wikipedia.or(...)o_the_European_Union
Dit dus ja, blijkt voor velen moeilijk te begrijpen.quote:Op maandag 17 februari 2020 04:02 schreef Jemoederniet het volgende:
Het is een geopolitiek spel. De EU (en Amerika) willen voorkomen dat zwakke Europese landen die nog niet in de EU zitten, onder de invloed komen te staan van Rusland of China.
Zie hier een gek die zit te wachten dat de EU in een arm zandbakland veranderd waar zijn ouders van weggerend zijn zogenaamd.quote:Op maandag 17 februari 2020 00:18 schreef wollah het volgende:
Mooi![]()
De EU
Speciaal voor huurmoordenaarsquote:Op maandag 17 februari 2020 08:25 schreef Tyr80 het volgende:
Ik ga een Albanees uitzendbureau beginnen!
Mee om Rusland en China uit die landen te houden.quote:Op maandag 17 februari 2020 00:23 schreef Moustachio het volgende:
Waarom moeten we Albanië en Noord-Macedonië willen. Ik kan echt geen enkele goede reden bedenken ik heb er lang over nagedacht. Je gaat alleen maar weer problemen krijgen op de arbeidsmarkt en fraude met uitkeringen.
Zeker niet onderschatten die lui, heb eens een film zien waarin ze de oorlog verklaarden aan de VS. De VS!!quote:
twitter:fvdemocratie twitterde op zondag 16-02-2020 om 17:09:42Toetreding van Albanië en Noord-Macedonië schaadt onze welvaart en onze veiligheid. Nederland en Noord-Europa worden NOG meer pinautomaat van de EU.Wat #FVD betreft hebben deze landen niets bij de EU te zoeken. Wij blijven verdere uitbreiding bestrijden! https://t.co/O4uuULwbMI https://t.co/y1KOMDqiNk reageer retweet
Je moet wel met goeie arbeidsvoorwaarden komen anders kom je op een lijstje.quote:Op maandag 17 februari 2020 09:10 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Zeker niet onderschatten die lui, heb eens een film zien waarin ze de oorlog verklaarden aan de VS. De VS!!
Daarom voor een paar euro keihard laten werken, goed voor de economiequote:Op maandag 17 februari 2020 00:24 schreef Harvest89 het volgende:
Knettergek dit.
Macedonië en Albanië zijn zowat de armste landen van Europa.
Ik heb de indruk dat die landen het wel best vinden als China wat in hun landen doet.,quote:Op maandag 17 februari 2020 04:02 schreef Jemoederniet het volgende:
Het is een geopolitiek spel. De EU (en Amerika) willen voorkomen dat zwakke Europese landen die nog niet in de EU zitten, onder de invloed komen te staan van Rusland of China.
Nou als je een behoorlijk deel van het geld komt van mensen die in het buitenland werken...quote:Op maandag 17 februari 2020 09:19 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Je moet wel met goeie arbeidsvoorwaarden komen anders kom je op een lijstje.
Met Albanië erbij hebben we ineens een hoop extra bunkers.quote:
Dat is allemaal niet van belang. Zoals een aantal andere users ook al aangeven, het is een geopolitiek spel. Niet meer dan dat.quote:Op maandag 17 februari 2020 10:20 schreef VoMy het volgende:
Albanië lijkt me een waardeloos plan. Noord-Macedonië is nog wel een functionerend land met toegevoegde waarde. Maar voor Noord-Macedonië (en Albanië) betekent toetreding waarschijnlijk het begin van een braindrain, dus ik vraag me af of die landen er zelf echt beter van worden.
Ook op een geografisch goed gebied, heerlijk in het zuiden,quote:Op maandag 17 februari 2020 10:30 schreef PirE het volgende:
[..]
Met Albanië erbij hebben we ineens een hoop extra bunkers.
En dit een paar maanden geleden:quote:De Franse en Nederlandse regering zijn bovendien allebei tegen EU-toetreding van Albanië en Noord-Macedonië . Achter de schermen werken Nederlandse en Franse ambtenaren samen aan een 'nieuwe systematiek' die ervoor moet zorgen dat de toetredingsprocedure van nieuwe lidstaten kan worden stilgezet als die landen zich niet aan de afspraken houden.
Dit. We moeten de landen op ons continent aan ons vinden en niet overlaten aan de Chinezen of de Russen.quote:Op maandag 17 februari 2020 00:18 schreef wollah het volgende:
Mooi![]()
De EU
Ik vind het zo treurig dat het vormen van een door sommigen gewenste Europese superstaat vooral toegeschreven lijkt te moeten worden aan de angst voor Russen en Chinezen.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit. We moeten de landen op ons continent aan ons vinden en niet overlaten aan de Chinezen of de Russen.
Zolang dit soort landen tot op het bot corrupt zijn. En hun belangrijkste export product criminaliteit is wat met een EU lidmaatschap alleen makkelijker wordt. Laat ze nog maar even wachten.quote:Op maandag 17 februari 2020 00:18 schreef wollah het volgende:
Mooi![]()
De EU
En dat bestuurders en familieleden ervan flink binnenlopen door samenwerking met het corrupte geboefte dat het in de nieuwe lidstaten voor het zeggen heeft en EU-subsidies gaat incasseren is puur toeval, vooral niet naar kijken. Geo-politiek jongens, in uw aller belang! Dat u mag concurreren met alle achergestelden uit deze schijtlanden dient u vooral ook niet op te merken, slechts een domrechtse tokkie die daarnaar kraait!quote:Op maandag 17 februari 2020 08:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit dus ja, blijkt voor velen moeilijk te begrijpen.
Ik ben gematigd pro-EU. Er zitten wel wat weeffoutjes in de EU zoals verplichte vrijgave van nutsbedrijven en markten - en zoals met het spoor en de post is duidelijk dat dat niet een succesverhaal is, maar straatarme landen zonder functionerende rechtsstaat die ook nog eens zeer corrupt zijn is geen goed idee.quote:Op maandag 17 februari 2020 00:18 schreef wollah het volgende:
Mooi![]()
De EU
Voor een deel met je eens. Maar het Romeinse rijk ging geleidelijk ten onder. En delen er van bestaan zeker als gedachtegoed nog steeds. En hun opertunistiche politieke manier van handelen in de praktijk bestaat nog steeds tot op de dag van vandaag.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ben gematigd pro-EU. Er zitten wel wat weeffoutjes in de EU zoals verplichte vrijgave van nutsbedrijven en markten - en zoals met het spoor en de post is duidelijk dat dat niet een succesverhaal is, maar straatarme landen zonder functionerende rechtsstaat die ook nog eens zeer corrupt zijn is geen goed idee.
Roemenie en Bulgarije daar wil het ook maar niet lukken om EU-regels daadwerkelijk te implementeren, corruptiebestrijding faalt volledig, er is een volledig niet functionerend politie en justitieapparaat daar, ook Polen is een zorgenkindje nu.
Ik ben er voorstander van Roemenie en Bulgarije weer uit de EU te zetten, Polen ook, kansen genoeg gehad en de kansen zijn niet gegrepen.
Laten we verder gaan met een iets kleinere unie en momenteel niet meer uitbreiden. Nog meer zorgenkindjes in de unie doet de unie uiteindelijk instorten. Het Romeinse Rijk breidde ook voortdurend uit en uiteindelijk werd het te groot en stortte het in.
Samen sta je ster. Als los zand wordt je uitelkaar gespeeld en ga je incasseren. Ik wil dat de belangen van ons continent als geheel gediend worden en niet alleen ons eigen nationale belang.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:14 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik vind het zo treurig dat het vormen van een door sommigen gewenste Europese superstaat vooral toegeschreven lijkt te moeten worden aan de angst voor Russen en Chinezen.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 17 februari 2020 01:19 schreef Moustachio het volgende:
[..]
Maar wat gaat een Albanië, Noord-Macedonië, Bulgarije, Roemenië enzovoort daar aan toevoegen? EU had een geweldig project kunnen zijn met alleen sterke landen. Dan had je een wereldeconomie gehad. Deze arme landen trekken je alleen maar naar beneden. Het enige wat het oplevert is goedkope arbeid en een snellere race to the bottom.
Maar daar is binnen de Economische Unie wat de huidige unie is geen wil voor. Ik denk dat de EU op termijn wil het concurreren met supermachten zoals de VS en China een meer een soort van federatie moet worden. Maar nu is het een hopeloos verdeeld zooitje van voornamelijk landen die alleen de subsidies willen opstrijken en aan hun eigen belangen denken. En in veel gevallen de EU afspraken schenden. Kijk dan richting het voormalig Oostblok en landen onder de Rijn.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
Samen sta je ster. Als los zand wordt je uitelkaar gespeeld en ga je incasseren. Ik wil dat de belangen van ons continent als geheel gediend worden en niet alleen ons eigen nationale belang.
Alleen als we kijken hoe we die 5G discussie binnen Europa voeren. We worden gescheurd tussen de VS en China, omdat we geen gezamenlijk beleid hebben.
Die willen zelf niet. Die haten de EU (de burgers in elk geval), ze haten zeer zeker de NAVO. Die zijn erg op Rusland gericht. Russen zien ze als broeders, wij zijn hun vijanden.quote:
Servië is al bezig met de toetreding.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Die willen zelf niet. Die haten de EU (de burgers in elk geval), ze haten zeer zeker de NAVO. Die zijn erg op Rusland gericht. Russen zien ze als broeders, wij zijn hun vijanden.
In Albanië en Noord-Macedonië wonen samen nog geen 5 miljoen mensen, het gaat hier niet over landen van het formaat Polen of Roemeniëquote:Op maandag 17 februari 2020 13:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
En dat bestuurders en familieleden ervan flink binnenlopen door samenwerking met het corrupte geboefte dat het in de nieuwe lidstaten voor het zeggen heeft en EU-subsidies gaat incasseren is puur toeval, vooral niet naar kijken. Geo-politiek jongens, in uw aller belang! Dat u mag concurreren met alle achergestelden uit deze schijtlanden dient u vooral ook niet op te merken, slechts een domrechtse tokkie die daarnaar kraait!![]()
Vakbonden, wat waren dat ook alweer?
Toch zullen ze er zonder twijfel voor Europese miljarden aan infrastructuur kwijt kunnen.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:57 schreef J.B. het volgende:
[..]
In Albanië en Noord-Macedonië wonen samen nog geen 5 miljoen mensen, het gaat hier niet over landen van het formaat Polen of Roemenië
Handig, de Servische bevolking ziet Europa als een stel kapitalistische imperialistische zwijnen die Servie hebben verraden. Het Servische volk gaat dit niet leuk vinden. Daar komt gedonder van.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Servië is al bezig met de toetreding.
Vraag me af wat er voor Macron in zit deze draaiquote:Op maandag 17 februari 2020 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:
Dit was nog een paar dagen geleden:
https://www.volkskrant.nl(...)tot-elkaar~b3de0887/
[..]
En dit een paar maanden geleden:
https://www.volkskrant.nl(...)-macedonie~bc7f8dbf/
De keerzijde van safety in numbers is dat je inlevert aan flexibiliteit als een beslissing die je vrij snel op nationaal niveau kunt nemen ook nog eens langs de Brusselse maatstaf gelegd moet worden.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
Samen sta je ster. Als los zand wordt je uitelkaar gespeeld en ga je incasseren. Ik wil dat de belangen van ons continent als geheel gediend worden en niet alleen ons eigen nationale belang.
Alleen als we kijken hoe we die 5G discussie binnen Europa voeren. We worden gescheurd tussen de VS en China, omdat we geen gezamenlijk beleid hebben.
Safety is op nationaal niveau niet vol te houden in een globaliseerde wereld.quote:Op maandag 17 februari 2020 15:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
De keerzijde van safety in numbers is dat je inlevert aan flexibiliteit als een beslissing die je vrij snel op nationaal niveau kunt nemen ook nog eens langs de Brusselse maatstaf gelegd moet worden.
Neo-kolonialisme.quote:Op maandag 17 februari 2020 00:23 schreef Moustachio het volgende:
Ik vraag me vooral af in hoeverre het daadwerkelijk een draai is. M.a.w. wordt de soep echt zo heet gegeten als de TT suggereert?quote:Op maandag 17 februari 2020 15:05 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Vraag me af wat er voor Macron in zit deze draai
Eens. Die Balkanlanden hebben niks in de EU te zoeken.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Misschien gewoon te naief om te denken dat een land als Bulgarije ooit iets zou worden. We hebben kunnen zien dat alle pogingen van Brussel om van Roemenie en Bulgarije iets te maken volledig in de soep gelopen zijn. Sommige centraal Europese landen, zoals Tsjechie hebben wel iets van hun land weten te maken (maar Tsjechen zijn ook een soort reserve-Duitsers, hard werken, geen corruptie, zeer goed functionerend justitie en politiesysteem, uitstekend onderwijs).
Zwitserland, Noorwegen, IJsland zouden goede uitbreidingen zijn.
Zwitserland, Noorwegen en IJsland al helemaal niet. Waarom zouden ze in helemsnaam?quote:Op maandag 17 februari 2020 16:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eens. Die Balkanlanden hebben niks in de EU te zoeken.
Voor de EU een feit was hadden we al Interpol en de NAVO?quote:Op maandag 17 februari 2020 15:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Safety is op nationaal niveau niet vol te houden in een globaliseerde wereld.
Inderdaad naief dat ze vanuit Brussel denken een hele bevolkingsgroep wel eens even te kunnen sturen en veranderen hoe zij het willen. Daarom zal de EU nooit gaan werken en op den duur vallen. Je kan niet verwachten dat duizenden jaren aan cultuur en mentaliteitverschil wel even veranderd in een paar jaar tijd. Duitsers en Nederlanders die hard werken die moeten betalen voor luie Spanjaarden, Italianen en Grieken. En moeten betalen voor corrupte oostblok landen. Het is een waanzinnig project.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Misschien gewoon te naief om te denken dat een land als Bulgarije ooit iets zou worden. We hebben kunnen zien dat alle pogingen van Brussel om van Roemenie en Bulgarije iets te maken volledig in de soep gelopen zijn. Sommige centraal Europese landen, zoals Tsjechie hebben wel iets van hun land weten te maken (maar Tsjechen zijn ook een soort reserve-Duitsers, hard werken, geen corruptie, zeer goed functionerend justitie en politiesysteem, uitstekend onderwijs).
Zwitserland, Noorwegen, IJsland zouden goede uitbreidingen zijn.
Dat zien ze dan beter dan de meeste Europeanen en Amerikanen.quote:Op maandag 17 februari 2020 13:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Handig, de Servische bevolking ziet Europa als een stel kapitalistische imperialistische zwijnen die Servie hebben verraden. Het Servische volk gaat dit niet leuk vinden. Daar komt gedonder van.
Goed voor de vrede? Vraag even aan wat Kroaten hoe de laatste keer liep toen ze gezamenlijk in een unie zaten met de rest van de Balkan.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:33 schreef Peter het volgende:
Albanië en Noord-Macedonië er bij, prima, goed voor de vrede en indammen van Chinese en Russische invloeden in de Balkan.
En dan uitonderhandelen dat NL korting op de bijdrage krijgt in ruil voor steun hiervoor. Lijkt me een prima deal!
welkom onze vrienden die hier komen te werken stelenquote:Op maandag 17 februari 2020 00:24 schreef Harvest89 het volgende:
Knettergek dit.
Macedonië en Albanië zijn zowat de armste landen van Europa.
Inderdaad.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zien ze dan beter dan de meeste Europeanen en Amerikanen.
Dom wicht,quote:Op maandag 17 februari 2020 00:18 schreef wollah het volgende:
Mooi![]()
De EU
Zelfs Frankrijk heeft geen gezonde economie. En belasterd de boel.quote:Op maandag 17 februari 2020 16:24 schreef cherrycoke het volgende:
Ik dacht dat we vroeger regels hadden zoals een gezonde economie, dat maakt nier meer uit? zullen we ook Marokko toevoegen aan de eu?
Plus dat Polen steeds belangrijker word als outsourcing land, werk er af en toe mee samen en bevalt goed.quote:Op maandag 17 februari 2020 07:56 schreef Aloulu het volgende:
Goedkoop arbeid hé. De Polen komen niet meer, hun eigen land is ook flink vooruit gegaan. Moeten een nieuw blik opentrekken aan arbeiders die alles accepteren omdat ze zoveel meer verdienen per uur dan in eigen land dat ze een dubbel of driedubbel maandsalaris hier krijgen vergeleken bij wat ze in hun eigen land krijgen. Daarnaast zijn ze nog hongerig, bereid keihard te werken om zich aan hun eigen miserabele bestaan te kunnen onttrekken.
'een unie' vergelijken met de EUquote:Op maandag 17 februari 2020 21:57 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Goed voor de vrede? Vraag even aan wat Kroaten hoe de laatste keer liep toen ze gezamenlijk in een unie zaten met de rest van de Balkan.
Inderdaad, vrij dankzij de Russen (evil), Amerikanen(Trump) en de Britten (Brexit)quote:
Daar bedank ik eerder de Pax Americana voor, dan mensen die roepen dat het licht uitgaat en de volgende holocaust start als je niet hetzelfde denkt en stemt als EU gezinden.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 21:24 schreef Peter het volgende:
[..]
'een unie' vergelijken met de EU
De EU is een doorslaand succes man! Al decennia geen oorlog meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |