abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:20:17 #51
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191517393
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:11 schreef recursief het volgende:

Dan zou ik benieuwd zijn naar wat ze met zo een prikkelend statement precies benoemen.
Ik zou benieuwd zijn waarom ze zo'n, overduidelijk incorrecte, slogan zouden gebruiken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:21:04 #52
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191517398
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:20 schreef Kassamiep het volgende:

Zou wel moeten
Volgens wie?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191517416
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Volgens wie?
Volgens echte Nederlanders die begrijpen wat het is om Nederlander te zijn.
pi_191517430
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:16 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Jawel. Dit is mijn reactie en daar moet je het mee doen.
Oh je weet geen antwoord. Dat vind ik niet vreemd. Er is niks aan de Nederlandse cultuur kapotgemaakt doordat aardappelen, Delfts blauw, fietsen en tulpen er onderdeel van zijn geworden. Sterker nog: het zijn symbolen van de Nederlandse cultuur geworden. In zekere zin hebben deze buitenlandse invloeden de Nederlandse cultuur gemaakt. Of is dat een eng idee?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:26:50 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191517445
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Volgens echte Nederlanders die begrijpen wat het is om Nederlander te zijn.
Dus je bent een echte Nederlander als je vindt dat Nederland niet bestaat? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:28:16 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191517451
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[..]

De onderliggende boodschap is dat wij eigenlijk niets zijn, er is niets scandinavisch, wij hebben geen cultuur, etc, etc. Iedereen kan maar gewoon komen. Niemand kan/mag meer een claim leggen 'dit is mijn thuis'. We mogen geen thuisgevoel meer hebben! SCHANDALIG!!!!
Ten eerste verzin je dat zelf bij dat filmpje

En daarbij van wie "mag" dat niet meer. Van welke macht is dit een dictaat en wie komt jou nu verbieden een bepaald gevoel bij jouw land te hebben.

Het is gewoon ontzettend onzeker gedrag van iemand die zich enorm aantrekt van andermans gedachten zonder dat het een concrete beperking oplegt.
pi_191517464
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:20 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zou wel moeten - een andere reactie zou immers on-Nederlands zijn. Daarom waren we ook welkom in gesloten landen als Japan - we waren altijd bereid onze eigen cultuur opzij te schuiven voor wat voordeeltjes.
Eigenlijk zijn we gewoon allemaal goedkope hoeren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_191517521
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Volgens echte Nederlanders die begrijpen wat het is om Nederlander te zijn.
je bedoelt van die geëmigreerde Nederlanders die vanuit het buitenland hier op het fok forum nog steeds nostalgische gevoelen hebben naar de jaren 50 en denken dat we nog op klompen lopen en elke dag aardappels met seizoensgroenten eten. En als we dat niet hebben boos worden en links de schuld van het verdwijnen van deze rasechte Nederlandse tradities. _O-
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 15 februari 2020 @ 09:37:32 #59
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191517560
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ten eerste verzin je dat zelf bij dat filmpje

En daarbij van wie "mag" dat niet meer. Van welke macht is dit een dictaat en wie komt jou nu verbieden een bepaald gevoel bij jouw land te hebben.

Het is gewoon ontzettend onzeker gedrag van iemand die zich enorm aantrekt van andermans gedachten zonder dat het een concrete beperking oplegt.
De globalisten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191517623
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 08:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Hm waar gaat het nou heen/met europa, welke cultuur hebben we over 10 jaar?
Dezelfde cultuur als de afgelopen 20 jaar? Lekker schuimbekken en problemen benoemen, maar ondertussen blijft alles hetzelfde.
pi_191517636
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 01:17 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Deze video van FvD is eigenlijk precies het tegenovergestelde van de Scandinavian Airlines commercial uit de OP. Hier spreekt trots uit.

Zeg alsjeblieft dat dit satire is van Lucky tv of Lubach...
Dit, dus.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:47:25 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191517669
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 01:17 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Deze video van FvD is eigenlijk precies het tegenovergestelde van de Scandinavian Airlines commercial uit de OP. Hier spreekt trots uit.

Wat een bizar slecht en leugenachtig filmpje is dat zeg...
Edit: beter geschikt als satire inderdaad.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 15 februari 2020 @ 09:47:40 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191517672
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 01:17 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Deze video van FvD is eigenlijk precies het tegenovergestelde van de Scandinavian Airlines commercial uit de OP. Hier spreekt trots uit.

_O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:49:23 #64
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_191517694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 08:25 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Mwoah, is het dat ? Vraag een Amerikaan of hij er trots op is dat zijn land is opgebouwd door pioniers die de nieuwe wereld wilden temmen en allemaal iets van zichzelf meebrachten en hij zal "fuck yeah" zeggen. In essentie is dat dezelfde boodschap als deze reclame.

Al mag van hem de immigratie NU wel stoppen natuurlijk
Ervan uitgaande dat je over een blanke Amerikaan spreekt, vind ik dat geen goede vergelijking. Zijn land is vanaf het begin zozeer met het gegeven van immigratie verweven geweest dat het onderdeel is van de nationale identiteit. En het zijn natuurlijk zijn voorouders die die goede dingen in huis hadden, zodat het toch een stuk van jezelf blijft.

Ik vraag me af of je een soortgelijk antwoord krijgt als je dezelfde vraag aan een Amerikaanse indiaan stelt, wiens uitgangspunt beter correspondeert met die van de Scandinaviërs in dit topic.

Verder is culturele diffusie natuurlijk een gegeven dat zo oud is als de mensheid zelf.
pi_191517726
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Zeg alsjeblieft dat dit satire is van Lucky tv of Lubach...
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat een bizar slecht en leugenachtig filmpje is dat zeg...
Edit: beter geschikt als satire inderdaad.
Oikofoben. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191517757
Van de (uiterst) rechterzijde begrijpt men niet dat er mensen zijn die niet trots zijn.
En dat dan neerzetten als landverrader etc.
Van de uiterst linkerzijde begrijpt men niet dat je trots op je land kan zijn.
Want zij vergroten in mijn opinie zaken heel erg uit. Projecteren alles wat er in A'dam gebeurd ook op de rest van het land.
Wat je kan doen is deze flanken niet meer de aandacht geven
pi_191517785
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]


[..]

Oikofoben. :r
Start een topic over de ophef hier over het fvd propaganda filmpje. :D _O-
  zaterdag 15 februari 2020 @ 10:00:11 #68
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_191517812
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja kennelijk gaan er dingen kapot als er mensen zijn die iets niet leuk vinden dat hij wel leuk vind. En als er zo iemand iets roept dan denkt hij meteen dat het wetgeving is en er overal een politie agent om de hoek staat om hem eraan te houden. Dus omdat een of andere bakker zijn moorkop hernoemt durft hij het gelijk niet meer zo te noemen en als een obscuur clubje iets tegen kostuums heeft dan trekt hij ze gelijk niet meer aan.

Wat een slap en onzeker type ben je dan. Totaal niet in staat voor je eigen idee op te komen.

Nee liever willen ze dan een of ander FvD-dictatuur die met repressie al dat soort geluiden de mond snoert. Dan hoeven ze niet zo onzeker te zijn.
Zullen we eerst eens ophouden met die stupide massa immigratie/gelukzoekers. Dan praten we verder,
pi_191517835
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Start een topic over de ophef hier over het fvd propaganda filmpje. :D _O-
KLB / Massale oikofobische ophef
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_191517880
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:49 schreef Iblardi het volgende:

Verder is culturele diffusie natuurlijk een gegeven dat zo oud is als de mensheid zelf.
Ik denk dat het probleem, aanvankelijk, vooral de toon is. Het ontkennen van culturele diffusie is natuurlijk erg lastig en ook vroegere monoculturen zijn alsnog ontstaan uit het samensmelten van kleinere (lokale) cultuurgroepen. Echter, je kan dit dan alsnog wél positief benadrukken.

Stel dat het over Nederland gaat. Je zou prima iets kunnen stellen als 'Wij Nederlanders zijn altijd een handelsvolk geweest en hebben vanuit onze reizen doorheen de wereld producten en ideeën meegenomen die ons land verbeterd of binnen een aspect gedefinieerd hebben'.

Dat is een positieve insteek over enerzijds een stuk geschiedenis (zeg, handelsdrift et cetera) en anderzijds de acceptatie dat er inderdaad culturele diffusie bestaat. Echter, als je het gaat definiëren als "Nederland heeft geen cultuur want alles komt elders vandaan" dan steekt dat enerzijds, en anderzijds is het ook niet heel correct denk ik. Immers, de manier waarop er culturele diffusie per cultuur plaatsvind varieert alsnog natuurlijk en is daarmee op zichzelf weer een cultureel fenomeen.

Daarbij, en dat is een tweede punt wat ik mijzelf afvraag, in hoeverre is er sprake van een zekere hypocrisie in de video. Immers, als je stelt dat a). Scandinavië geen cultuur heeft en b). ter illustratie aanhaalt dat bijvoorbeeld windmolens uit Perzië komen stel je dan niet dat Perzië wél cultuur heeft omdat het windmolens had? Immers, Perzië, Japan of een willekeurig Afrikaans land zouden dan net zo goed geen cultuur hebben toch?
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_191517991
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:20 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zou wel moeten - een andere reactie zou immers on-Nederlands zijn. Daarom waren we ook welkom in gesloten landen als Japan - we waren altijd bereid onze eigen cultuur opzij te schuiven voor wat voordeeltjes.
VOC-koopmannen mochten Japan niet in. Men moest verbljven op een kunstmatig mini-eilandje in de haven van Nagasaki.
Zo gezellig onder elkaar betekende natuurlijk dat men de Nederlandse cultuur voortzette.

quote:
De Nederlanders leefden op Dejima onder strikte beperkingen. Het eilandje, dat ongeveer zo groot was als de Dam van Amsterdam, was slechts via één brug toegankelijk. Er mocht maar een beperkt aantal (10 tot 15, op zijn hoogst 20) Nederlanders op het eiland verblijven en, behalve een jaarlijks bezoek aan de shogun in Edo, mochten zij niet van hun eilandje af.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dejima
pi_191518054
Als ik het goed begrijp, is de boodschap dat reizen je leven en cultuur verrijkt. Scandinavische verworvenheden zoals democratie en sandwiches zijn immers geïmporteerd.

Lijkt mij weinig mis mee. Misschien moeten die radicaal rechtse idioten eens wat minder onzeker zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 15 februari 2020 @ 10:23:28 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191518078
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:37 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De globalisten.
Welke wetgeving hebben ze daarvoor precies ingevoerd?
pi_191518085
Er is niet veel mis aan het spotje.
Het toont aan dat Scandinavié gebouwd is door te reizen naar verre landen en open te staan voor nieuwe producten en gewoontes uit die landen.
Zo is heel Europa ontstaan.
Zoals elke reclame moet doen, benadrukt men bepaalde eigenschappen om het product aan te prijzen. Het gaat niet om een ideologie promoten
Dat product is: luchtvaartmaatschappij SAS .
Overigens is het hele spotje technisch, artistiek, economisch niet exclusief scandinavisch
pi_191518095
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 08:42 schreef recursief het volgende:

[..]

Taken down door SAS maar staat gewoon (weer) online op hun eigen Youtubekanaal.

Ik heb 'm gezien en ik vind het eigenlijk wel een aardige video. De boodschap is: reis veel, doe inspiratie op, neem de goede dingen mee naar huis en geef er je eigen twist aan.

Ik zie in deze video geen feitelijke onjuistheden, en de hierboven genoemde boodschap als mening. Lijkt me niks om je druk over te maken.

Je moet bedenken dat dat in Nederland overigens niet anders is. Wat we "typisch Nederlands" vinden komt soms van ver. De aardappels komen via Spanje uit Zuid-Amerika, het Delfts blauw uit China, tulpen uit Turkije, de fiets uit Frankrijk. Van de houten klomp kun je misschien zeggen dat ie echt Nederlands is, omdat het oudste bekende exemplaar in Nederland is gevonden. Maar ook daar zijn redenen om aan te nemen dat ie eigenlijk uit Frankrijk komt.
Je kan er eigenlijk nooit uitkomen wat bij je eigen cultuur hoort en wat niet, zonder een grens in tijd te trekken. Ooit is alles een keer ontstaan of ingevoerd en dan wordt het langzaam onderdeel van je cultuur. Als dat SAS spotje ontkent dat je een eigen cultuur kan hebben omdat alles oorspronkelijk van buiten komt dan ben ik het daar niet mee eens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')