abonnement Unibet Coolblue
pi_191642026
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 09:42 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Bij mij in de wijk worden de vooroorlogse bekabelingen met papieren isolatie nu vervangen voor drie fase aansluitingen. Moeten we dan doen alsof dat door de warmtepomp komt of was de bedrading al lang en breed aan vervanging toe.

Dankzij de warmtepomp krijgen we nu een veilig net.

De wijk is van een lampje in huis naar huizen anno 2020 geëvolueerd. En dan het laatste stapje, de laadpaal, de schuld geven dat we zo veel stroom gebruiken.
Tja, dat er dingen vervangen moeten worden is altijd. Maar dat is nog niet overal zo. Bedenk wel dat de rest van de elektriciteitsgebruikers meebetaalt aan jouw opgewaardeerde bekabeling. Ik hoop maar wel dat het gelijk toekomstbestendig wordt aangelegd.
Het gaat trouwens niet alleen om de laadpalen, ook het gasloos maken van woningen leidt tot hoge kosten. Met name elektrisch koken is een probleem, omdat iedereen tegelijkertijd zijn warme prak wil klaarmaken.
pi_191643998
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 10:10 schreef Benger het volgende:

[..]

Tja, dat er dingen vervangen moeten worden is altijd. Maar dat is nog niet overal zo. Bedenk wel dat de rest van de elektriciteitsgebruikers meebetaalt aan jouw opgewaardeerde bekabeling. Ik hoop maar wel dat het gelijk toekomstbestendig wordt aangelegd.
Het gaat trouwens niet alleen om de laadpalen, ook het gasloos maken van woningen leidt tot hoge kosten. Met name elektrisch koken is een probleem, omdat iedereen tegelijkertijd zijn warme prak wil klaarmaken.
Van de nieuwe wijken die nu gasloos worden opgeleverd leren netbeheerders wat er nodig is voor bestaande wijken.

Verder is het een éénmalige investering om het net te upgraden maar gaan de energieboeren aan huishoudens jaarlijks wel tot 45TWh meer elektriciteit verkopen.
De opbrengsten daarvan dekken de kosten met gemak, dus lijkt het me logisch dat netbeheerders daaruit vergoed kunnen worden.

Kosten gaan voor de baten uit, dat is bij een bakker zo, dat is bij een netbeheerder zo.
  maandag 24 februari 2020 @ 13:24:37 #103
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191662266
https://www.ad.nl/auto/te(...)adpaalfile~a9da51e6/


quote:
Uren wachten
Bud van der Schrier van KPMG berekende dat afgelopen zaterdag zo’n 1500 elektrische auto’s, voornamelijk Tesla’s, op weg waren voor een skivakantie in Oostenrijk. Op de route tussen Oostenrijk en Nederland (zo’n 1000 kilometer) moesten ze het doen met 450 snellaadpalen van Tesla en Ionity. Willroth was de eerste laadstop en daar liep het vast. ,,We zijn heel voorzichtig geweest met onze berekening. Maar het klopte wel. Mensen hebben uren staan te wachten,’’ aldus Van der Schrier. Daarnaast kwamen ze ook nog in de reguliere wintersportfile.
quote:
Geschiedenis
Dat is ook een van de adviezen van de ANWB: boek een hotel met laadpaal. ,,En bedenk dat een dakkoffer, lage temperatuur, filerijden en hardrijden allemaal van invloed zijn op de actieradius.’’ Vakantie met een elektrische auto vergt volgens Markus Tol van de ANWB een voorbereiding van een maand. ,,De laadpassen bijvoorbeeld zijn overal anders. Het is of je terug in de geschiedenis gaat met in ieder land andere valuta. Die passen moet je tijdig aanvragen.’’
  maandag 24 februari 2020 @ 14:02:35 #104
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191662873
quote:
Gewoon out-of-sync gaan dus een laadplek eerder gaan.
Kleine beetjes laden, kun je er ook een keer 1 overslaan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191663187
quote:
Is het je missie om in dit topic alleen maar negatief nieuws te brengen?

Uiteraard is dit een duidelijk signaal dat het netwerk van laadpalen toe is aan een uitbreiding om mee te groeien met het aantal verkochte EV's.
pi_191667406
Het ad weer met haar onzin. Er is waren die zaterdag meer tankstations met file in Europa. Is kennelijk geen nieuws.

4 keer drie kwartier laden om in Oostenrijk te komen? Onzin.

KPMG die gelijk had? No way. Die hadden veel meer problemen voorspeld.

Dit is wat je krijgt als je je als lemming gedraagt. Dan krijg je dat je in de file of wachtrij staat. Of je nou naar je werk rijdt op het drukste moment, naar de Efteling op die mooie dag in de zomervakantie, naar het strand in het weekend waarop het 30 graden wordt of dat je Max in Nederland wil zien winnen.

Beetje creatief zijn en je red het om in het afgelopen weekend zonder wachttijden en zonder tijdverlies tov een ICE in Italië aan te komen.
  maandag 24 februari 2020 @ 18:31:54 #107
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191667602
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 18:21 schreef VEM2012 het volgende:
Het ad weer met haar onzin. Er is waren die zaterdag meer tankstations met file in Europa. Is kennelijk geen nieuws.

4 keer drie kwartier laden om in Oostenrijk te komen? Onzin.

KPMG die gelijk had? No way. Die hadden veel meer problemen voorspeld.

Dit is wat je krijgt als je je als lemming gedraagt. Dan krijg je dat je in de file of wachtrij staat. Of je nou naar je werk rijdt op het drukste moment, naar de Efteling op die mooie dag in de zomervakantie, naar het strand in het weekend waarop het 30 graden wordt of dat je Max in Nederland wil zien winnen.

Beetje creatief zijn en je red het om in het afgelopen weekend zonder wachttijden en zonder tijdverlies tov een ICE in Italië aan te komen.
Het AD lijkt inderdaad wel op een anti-EV missie de laatste tijd, men weet constant een enorme negatieve lading te willen geven aan EV nieuws en actualiteiten.
  maandag 24 februari 2020 @ 19:17:17 #108
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191668487
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Is het je missie om in dit topic alleen maar negatief nieuws te brengen?

Uiteraard is dit een duidelijk signaal dat het netwerk van laadpalen toe is aan een uitbreiding om mee te groeien met het aantal verkochte EV's.
Ik vaar met de overtuiging dat sommige beslissingen mbt de energietransitie veel te haastig zijn genomen. Ik vraag me af in hoeverre dit druk van buitenaf qua invloed is geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 24-02-2020 19:23:59 ]
  maandag 24 februari 2020 @ 19:24:23 #109
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191668608
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 19:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vaar met de overtuiging dat sommige beslissingen mbt de energietransitie veel te haastig zijn genomen. Ik vraag me af in hoeverre dit druk van buitenaf qua invloed is geweest.
Welke druk dan?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191669147
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 19:17 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vaar met de overtuiging dat sommige beslissingen mbt de energietransitie veel te haastig zijn genomen. Ik vraag me af in hoeverre dit druk van buitenaf qua invloed is geweest.
EV's zijn wereldwijd een feit, heeft weinig met de energietransitie in Nederland te maken.
pi_191669277
Reed die Tesla’s wel lachend voorbij in Duitsland. Terwijl de meeste niet harder dan 120-130 gingen en enige zelfs met 90 achter de truck.
.
pi_191669573
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 18:31 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het AD lijkt inderdaad wel op een anti-EV missie de laatste tijd, men weet constant een enorme negatieve lading te willen geven aan EV nieuws en actualiteiten.

Met vandaag:

quote:
Elektrische rijders moeten maanden geduld hebben voor laadpaal: wachtlijsten lopen op
Elektrische rijders moeten maanden geduld hebben voordat er een laadpaal in de buurt staat. De wachttijden kunnen flink oplopen, zelfs tot een maand of tien. Al verschilt dat per gemeente.

De elektrische auto wint aan populariteit en dat is te merken aan het aantal aanvragen voor een openbare laadpaal. Neem Krimpen aan den IJssel, aan de oostkant van de regio. Met rond de 30.000 inwoners een kleine gemeente. Het aantal aanvragen is bijna verdrievoudigd, al is het in absolute aantallen kruimelwerk.
https://www.ad.nl/rotterd(...)n-lopen-op~a76536e5/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 25 februari 2020 @ 08:20:53 #113
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191674462
gewoon in een ruk naar de ski-piste....

Powerbank-aanhanger is dé oplossing voor laadpaalfiles’


Tot nooit .......
  dinsdag 25 februari 2020 @ 08:44:31 #114
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191674670
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 08:20 schreef Speekselklier het volgende:
gewoon in een ruk naar de ski-piste....

Powerbank-aanhanger is dé oplossing voor laadpaalfiles’

[ afbeelding ]
Als Tesla rijders (want daar hebben wij het over) zich goed hadden voorbereid en ook naar andere laadaanbieders hadden gekeken dan had men ook niet in de file hoeven staan. Waarschijnlijk hebben nog weinig bestuurders van abetterrouteplanner gehoord :P

Gelukkig wordt binnenkort de navi geupdate zodat je ook een een trip kan plannen via non-tesla snellaadlocaties :)

De aanhanger is een leuk idee maar ik verwacht dat er nogal wat praktische bezwaren zijn, hoe wil je deze bijvoorbeeld electrisch koppelen? Mijn Model 3 kan ik niet in D zetten als ik aan het laden ben.

30 /60kWh capaciteit zet overigens ook niet echt zoden aan de dijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Revolution-NL op 25-02-2020 08:57:12 ]
pi_191674705
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 08:44 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als Tesla rijders (want daar hebben wij het over) zich goed hadden voorbereid en ook naar andere laadaanbieders hadden gekeken dan had men ook niet in de file hoeven staan. Waarschijnlijk hebben nog weinig bestuurders van abetterrouteplanner gehoord :P

Gelukkig wordt binnenkort de navi geupdate zodat je ook een een trip kan plannen via non-tesla snellaadlocaties :)
Ja maar dan moet je betalen per kwh
.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 08:50:42 #116
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191674728
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 08:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja maar dan moet je betalen per kwh
Dus dan maar 30min in de file staan en vervolgens 45min aan de paal omdat je met maar 60kW kan laden, nee dank je. Dan pak ik mijn MainGau pas wel en ga ik bij IONITY of een andere aanbieder laden.

Mijn vakantie afgelopen januari heb ik ook zoveel mogelijk via IONITY gepland, niets is zo irritant als een stall moeten delen bij een SuC en een lage laadsnelheid krijgen.
pi_191674969
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:04 schreef Fer het volgende:
Reed die Tesla’s wel lachend voorbij in Duitsland. Terwijl de meeste niet harder dan 120-130 gingen en enige zelfs met 90 achter de truck.
Ze lachen net zo hard terug, aangezien ze lekker cruisen op de auto pilot en ondertussen "ik zie ik zie wat jij niet ziet" spelen met de koters :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 08:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja maar dan moet je betalen per kwh
Model 3's ook bij supercharger. Meeste Model S en X niet.
Facts don't care about your feelings
pi_191675243
Deze is weer wat genuanceerder.
https://www.nu.nl/auto/60(...)r-tesla-rijders.html

Maar goed, tegenwoordig is er een hetze tegen e-mobieliteit en warmtepompen gaande. Op zich prima. Hoe meer mensen gas blijven gebruiken, hoe meer de prijzen van elektriciteit kunnen dalen :)
  dinsdag 25 februari 2020 @ 09:39:43 #119
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191675262
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:37 schreef athlonkmf het volgende:
Deze is weer wat genuanceerder.
https://www.nu.nl/auto/60(...)r-tesla-rijders.html

Maar goed, tegenwoordig is er een hetze tegen e-mobieliteit en warmtepompen gaande. Op zich prima. Hoe meer mensen gas blijven gebruiken, hoe meer de prijzen van elektriciteit kunnen dalen :)
NU.nl is inderdaad wat gematigder en objectiever, AD is extremer en stuurt meer, zullen wel belangen hebben bij old auto of de olie/waterstof sector .

Het zonnetje schijnt overigens weer lekker, direct de auto maar weer even pluggen. Rijdt toch lekkerder op zonne-energie 8-)
pi_191675296
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:39 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

NU.nl is inderdaad wat gematigder en objectiever, AD is extremer en stuurt meer, zullen wel belangen hebben bij old auto of de olie/waterstof sector .

Het zonnetje schijnt overigens weer lekker, direct de auto maar weer even pluggen. Rijdt toch lekkerder op zonne-energie 8-)
Ach, er is altijd wel een grote groep haterz omtrent "nieuwe" technologieen. De radio, de tv, de videobandrecorder, de cd, de dvd speler, MP3-speler, de smartphone, de tablet, de elektrische auto.

Dit maak ik elke keer weer mee. Ik laat hun maar lekker in hun waan. Over een paar jaar gaan ze overstag, maar dan je als pionier wel de expert en misschien kan je daar dan ook nog eens wat aan verdienen.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 09:48:59 #121
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191675344
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 09:43 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ach, er is altijd wel een grote groep haterz omtrent "nieuwe" technologieen. De radio, de tv, de videobandrecorder, de cd, de dvd speler, MP3-speler, de smartphone, de tablet, de elektrische auto.

Dit maak ik elke keer weer mee. Ik laat hun maar lekker in hun waan. Over een paar jaar gaan ze overstag, maar dan je als pionier wel de expert en misschien kan je daar dan ook nog eens wat aan verdienen.
Ik moet er ook altijd wel om lachen, ik loop wel vaker voor de troepen uit dus ik ben wat gewend. Als je uitleg geeft met feiten en positieve ervaringen dan kijkt men er vaak al anders tegenaan.

Goed voorbeeld doet goed volgen ;)
pi_191676250
Grafeen accu's lijken eindelijk klaar voor productie:

2,5x meer laadcycli
tot 4,5x sneller laden
30% meer capaciteit (de Samsung ontwikkeling)

Uiteraard moet de productie nog opschalen.
Voordeel is dat het nog niet uitontwikkeld is, er zit meer in het vat.

Powerbank al leverbaar, komend jaar in de eerste smartphones.. auto's... 2025?

pi_191676285
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 20:04 schreef Fer het volgende:
Reed die Tesla’s wel lachend voorbij in Duitsland. Terwijl de meeste niet harder dan 120-130 gingen en enige zelfs met 90 achter de truck.
Ik heb dan weer heel veel ICE ingehaald, want de meesten reden zelfs nog trager dan 120 km/u. Rondom München was het lekker rustig, dus ruim 200 kunnen rijden.

In de file reed de auto, dus ook super uitgerust aangekomen. En laden kon op de momenten dat we toch moesten stoppen.

U zei?
pi_191677077
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 11:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Grafeen accu's lijken eindelijk klaar voor productie:

2,5x meer laadcycli
tot 4,5x sneller laden
30% meer capaciteit (de Samsung ontwikkeling)

Uiteraard moet de productie nog opschalen.
Voordeel is dat het nog niet uitontwikkeld is, er zit meer in het vat.

Powerbank al leverbaar, komend jaar in de eerste smartphones.. auto's... 2025?

Ik zou ook nog even wachten op battery day. Ik heb het vermoeden dat Tesla al veel sneller met leukeontwikkelingen op de markt komt.
pi_191677095
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 08:44 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als Tesla rijders (want daar hebben wij het over) zich goed hadden voorbereid en ook naar andere laadaanbieders hadden gekeken dan had men ook niet in de file hoeven staan. Waarschijnlijk hebben nog weinig bestuurders van abetterrouteplanner gehoord :P
Een waar woord. Heel veel Tesla’s zijn twee maanden terug uitgeleverd. Die mensen waren aan hun eerste lange reis bezig.

Volgende keer gaan ze nadenken.
pi_191680264
quote:
Tesla verstuurt eerste bevestigingen levering Model Y
Automaker Tesla heeft de eerste verzendbevestigingen verstuurd naar kopers van de nieuwe elektrische SUV Model Y.

Kopers kunnen via de verzendbevestiging een dag kiezen waarop ze hem kunnen ophalen, meldt Electrek. Ook kunnen ze vooraf nog financiering voor de auto regelen, of afspraken maken over het inruilen van een oude wagen.

Het duurt waarschijnlijk nog ruim twee weken voordat de eerste Model Y’s op de weg te zien zijn. De vroegste datum voor een afhaalafspraak is namelijk op 15 maart.

Kleine SUV
De Model Y werd een jaar geleden voor het eerst aangekondigd. De kleine SUV is grotendeels gebaseerd op de eerste Model 3, maar heeft meer bagageruimte en is ook als 7-zitter beschikbaar.

De nieuwe auto moet het met een volle accu ruim 500 kilometer volhouden op de weg. Eerder deze maand werd de eerste echte foto van de auto getoond, die toen voor het eerst uit de fabriek was gerold.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 25 februari 2020 @ 16:56:42 #127
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191680692
Jongens ik ga weer met EV’s werken, niet weer bij Tesla maar bij een Start Up.
Dus kan ik helaas niet echt meer in discussie gaan of nieuws berichten posten.

Was een waar genoegen mannen :-)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 25 februari 2020 @ 17:14:02 #128
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191680920
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 25 februari 2020 @ 17:17:22 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191680966
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 11:12 schreef VEM2012 het volgende:

Ik heb dan weer heel veel ICE ingehaald,
Zo hard kan jouw autootje niet eens.

https://www.nsinternational.nl/nl/treinen/ice-international

quote:
tussen Keulen en Frankfurt bereikt de trein snelheden van 300 km/u!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191681862
quote:
Dan moet ik inderdaad een benzineslurper uit de garage halen. Ook wel: ICE. ;)

Tegenwoordig eigenlijk geen doen meer, 300+.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 18:25:00 #131
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191681911
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:22 schreef VEM2012 het volgende:

Dan moet ik inderdaad een benzineslurper uit de garage halen. Ook wel: ICE. ;)

ICE is een trein. Wat denk jij dat het is?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 25 februari 2020 @ 18:26:38 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191681934
https://www.ad.nl/auto/te(...)adpaalfile~a9da51e6/

quote:
Aanstaande zaterdag herhaalt het tafereel zich, denkt Van der Schrier. Als de 1500 Tesla’s weer naar Nederland komen en allemaal bij het beperkte aantal laadpalen moeten ‘tanken’, dan wordt het weer lang wachten. Er is nóg een probleem volgens KPMG: bij drukte mogen Tesla's maar een halfuur laden bij de Superchargers. Volgens Tesla is dat niet zo, wel wordt – als er een laadfile is – het laadproces gestopt als de accu 80 procent vol is, zodat andere automobilisten ook aan de beurt komen. Dat betekent dat een ritje Oostenrijk minimaal vier laadbeurten van drie kwartier vergt.
3 uur 'tanken' voor een enkele reis Oostenrijk-Nederland. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191683084
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

ICE is een trein. Wat denk jij dat het is?
Internal combustion engine. De aanduiding die volop gebruikt wordt tegenwoordig voor alles waar je brandstof in moet mikken en een personenauto is.
pi_191683118
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.ad.nl/auto/te(...)adpaalfile~a9da51e6/
[..]

3 uur 'tanken' voor een enkele reis Oostenrijk-Nederland. _O-
Wat overigens volstrekte kletskoek is.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 19:29:47 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191683132
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:27 schreef VEM2012 het volgende:

Internal combustion engine. De aanduiding die volop gebruikt wordt tegenwoordig voor alles waar je brandstof in moet mikken en een personenauto is.
Het juiste woord is 'verbrandingsmotor'. En de naam die daarvoor volop gebruikt wordt is 'auto'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 25 februari 2020 @ 19:31:14 #136
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191683170
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:28 schreef VEM2012 het volgende:

Wat overigens volstrekte kletskoek is.
Want KPMG is een bedrijf die in de regel 'kletskoek' verkopen. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:21:47 #137
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_191684402
Heb nu ruim een week een plugin-hybride. Kia Optima PHEV.



We hadden wel de wens voor volledig elektrisch, maar dan moet je nieuw gaan rijden of private leasen en dat vind ik te duur.

Dit is de ideale combi op dit moment voor ons. Tot 50km volledig elektrisch en daarmee zal het voor zeker 80% van de ritten voldoende zijn. En mocht die leeg zijn, geen punt dan gewoon hybride verder rijden.

Met alle PHEV's die uit de leasemarkt komen, is dit voor veel particulieren volgens mij een hele mooie tussenstap.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_191684520
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:21 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Heb nu ruim een week een plugin-hybride. Kia Optima PHEV.

[ afbeelding ]

We hadden wel de wens voor volledig elektrisch, maar dan moet je nieuw gaan rijden of private leasen en dat vind ik te duur.

Dit is de ideale combi op dit moment voor ons. Tot 50km volledig elektrisch en daarmee zal het voor zeker 80% van de ritten voldoende zijn. En mocht die leeg zijn, geen punt dan gewoon hybride verder rijden.

Met alle PHEV's die uit de leasemarkt komen, is dit voor veel particulieren volgens mij een hele mooie tussenstap.
Ik heb de dieselversie van deze. Rij er ruim anderhalf jaar mee, ook de sedanversie zoals op het plaatje. Een heerlijke cruiser, nooit enig probleem mee gehad.. inmiddels 60.000 km mee afgelegd. Geniet van de wagen!
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:43:42 #139
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191684914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
https://www.ad.nl/auto/te(...)adpaalfile~a9da51e6/
[..]

3 uur 'tanken' voor een enkele reis Oostenrijk-Nederland. _O-
3 uur laadtijd van midden nederland naar saalbach hinterglemm? Wat een kul! Wat een dom oeverloos geblaat in de media... om over het nagepapegaai van de lezers nog maar te zwijgen :X

Als je uitwijkt naar non-tesla laders., wat ook gewoon mogelijk is


alternatieve non-tesla route


tesla route


Met een ICE doe je er net zo lang over.

[ Bericht 3% gewijzigd door Revolution-NL op 25-02-2020 20:55:44 ]
pi_191684946
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Het juiste woord is 'verbrandingsmotor'. En de naam die daarvoor volop gebruikt wordt is 'auto'.
Dat jij een veel gebezigde term niet kent geloof ik direct.
pi_191684975
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 19:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Want KPMG is een bedrijf die in de regel 'kletskoek' verkopen. :')
O, ja hoor. Dat bedrijf staat er op vele fronten heel slecht op en de schandalen bij dat bedrijf de afgelopen jaren zijn bepaald niet op de vingers van twee handen te tellen.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:48:01 #142
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191685014
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat jij een veel gebezigde term op batterijen fora niet kent geloof ik direct.
Fixed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:48:18 #143
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191685017
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

3 uur laadtijd van midden nederland naar naar saalbach hinterglemm, wat een kul! Wat een dom oeverloos geblaat in de media... om over het nagepapegaai van de lezers nog maar te zwijgen :X

Als je uitwijkt naar non-tesla laders., wat ook gewoon mogelijk is

[ afbeelding ]

alternatieve non-tesla route
[ afbeelding ]

tesla route
[ afbeelding ]
Wut? 28 euro lappen om 170km te rijden? Of lees ik verkeerd?
pi_191685023
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

3 uur laadtijd van midden nederland naar naar saalbach hinterglemm, wat een kul! Wat een dom oeverloos geblaat in de media... om over het nagepapegaai van de lezers nog maar te zwijgen :X

Als je uitwijkt naar non-tesla laders., wat ook gewoon mogelijk is

[ afbeelding ]

alternatieve non-tesla route
[ afbeelding ]

tesla route
[ afbeelding ]
Maar ja, als de fraudeurs van KPMG het roepen, moet het wel waar zijn, aldus kapitein Iglo. ;)
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:49:30 #145
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_191685040
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wut? 28 euro lappen om 170km te rijden? Of lees ik verkeerd?
Dat is het nieuwe drop-in tarief van IONITY, dit kan echter veel goedkoper met bijvoorbeeld een (gratis) maingau laadpas.
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:52:37 #146
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191685120
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:49 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is het nieuwe drop-in tarief van IONITY, dit kan echter veel goedkoper met bijvoorbeeld een (gratis) maingau laadpas.
_O-
  dinsdag 25 februari 2020 @ 20:53:07 #147
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191685137
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar ja, als de fraudeurs van KPMG het roepen, moet het wel waar zijn, aldus kapitein Iglo. ;)
Die fraudeurs hadden de laadpaalfile toch redelijk accuraat voorspeld. _O-

Maar wel leuk, zo'n Tesla-meet. Meestal zie je dat bij liefhebbers van klassiekers. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191686771
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Die fraudeurs hadden de laadpaalfile toch redelijk accuraat voorspeld. _O-

Maar wel leuk, zo'n Tesla-meet. Meestal zie je dat bij liefhebbers van klassiekers. :)
Nee, want ze hadden voorspeld dat het veel algemener zou zijn. Het is beperkt gebleven tot 2 superchargers gedurende een paar uur.

Er waren meer benzinestations met wachtrijen.
pi_191692325
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 20:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wut? 28 euro lappen om 170km te rijden? Of lees ik verkeerd?
Dat is wel absurd prijzig ja, maar goed, omgerekend is dat alsnog evenveel als brandstof bij verbruik van 1 op 10. En de meeste ICE's met 400+ pk rijden wel 1 op 10.
Facts don't care about your feelings
pi_191692500
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2020 09:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is wel absurd prijzig ja, maar goed, omgerekend is dat alsnog evenveel als brandstof bij verbruik van 1 op 10. En de meeste ICE's met 400+ pk rijden wel 1 op 10.
Het drop-in tarief is 79ct /kWh 8)7 . Wanneer je de MainGau pas gebruikt een acceptabele 35ct /kWh.

Bij merken die deelnemen aan het IONITY netwerk kan je een abbbo afsluiten voor een lager kWh tarief (ik dacht 33ct /kWh) of wordt een X aantal kWh meegeleverd bij de auto.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')