quote:Tesla verstuurt eerste bevestigingen levering Model Y
Automaker Tesla heeft de eerste verzendbevestigingen verstuurd naar kopers van de nieuwe elektrische SUV Model Y.
Kopers kunnen via de verzendbevestiging een dag kiezen waarop ze hem kunnen ophalen, meldt Electrek. Ook kunnen ze vooraf nog financiering voor de auto regelen, of afspraken maken over het inruilen van een oude wagen.
Het duurt waarschijnlijk nog ruim twee weken voordat de eerste Model Y’s op de weg te zien zijn. De vroegste datum voor een afhaalafspraak is namelijk op 15 maart.
Kleine SUV
De Model Y werd een jaar geleden voor het eerst aangekondigd. De kleine SUV is grotendeels gebaseerd op de eerste Model 3, maar heeft meer bagageruimte en is ook als 7-zitter beschikbaar.
De nieuwe auto moet het met een volle accu ruim 500 kilometer volhouden op de weg. Eerder deze maand werd de eerste echte foto van de auto getoond, die toen voor het eerst uit de fabriek was gerold.
Wat een sukkels, he?quote:Op maandag 24 februari 2020 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.ad.nl/auto/te(...)adpaalfile~a9da51e6/
[..]
Zo hard kan jouw autootje niet eens.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:12 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb dan weer heel veel ICE ingehaald,
quote:tussen Keulen en Frankfurt bereikt de trein snelheden van 300 km/u!
Dan moet ik inderdaad een benzineslurper uit de garage halen. Ook wel: ICE.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 17:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zo hard kan jouw autootje niet eens.
https://www.nsinternational.nl/nl/treinen/ice-international
[..]
ICE is een trein. Wat denk jij dat het is?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 18:22 schreef VEM2012 het volgende:
Dan moet ik inderdaad een benzineslurper uit de garage halen. Ook wel: ICE.
3 uur 'tanken' voor een enkele reis Oostenrijk-Nederland.quote:Aanstaande zaterdag herhaalt het tafereel zich, denkt Van der Schrier. Als de 1500 Tesla’s weer naar Nederland komen en allemaal bij het beperkte aantal laadpalen moeten ‘tanken’, dan wordt het weer lang wachten. Er is nóg een probleem volgens KPMG: bij drukte mogen Tesla's maar een halfuur laden bij de Superchargers. Volgens Tesla is dat niet zo, wel wordt – als er een laadfile is – het laadproces gestopt als de accu 80 procent vol is, zodat andere automobilisten ook aan de beurt komen. Dat betekent dat een ritje Oostenrijk minimaal vier laadbeurten van drie kwartier vergt.
Internal combustion engine. De aanduiding die volop gebruikt wordt tegenwoordig voor alles waar je brandstof in moet mikken en een personenauto is.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 18:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
ICE is een trein. Wat denk jij dat het is?
Wat overigens volstrekte kletskoek is.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
3 uur 'tanken' voor een enkele reis Oostenrijk-Nederland.
Het juiste woord is 'verbrandingsmotor'. En de naam die daarvoor volop gebruikt wordt is 'auto'.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:27 schreef VEM2012 het volgende:
Internal combustion engine. De aanduiding die volop gebruikt wordt tegenwoordig voor alles waar je brandstof in moet mikken en een personenauto is.
Want KPMG is een bedrijf die in de regel 'kletskoek' verkopen.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:28 schreef VEM2012 het volgende:
Wat overigens volstrekte kletskoek is.
Ik heb de dieselversie van deze. Rij er ruim anderhalf jaar mee, ook de sedanversie zoals op het plaatje. Een heerlijke cruiser, nooit enig probleem mee gehad.. inmiddels 60.000 km mee afgelegd. Geniet van de wagen!quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:21 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Heb nu ruim een week een plugin-hybride. Kia Optima PHEV.
[ afbeelding ]
We hadden wel de wens voor volledig elektrisch, maar dan moet je nieuw gaan rijden of private leasen en dat vind ik te duur.
Dit is de ideale combi op dit moment voor ons. Tot 50km volledig elektrisch en daarmee zal het voor zeker 80% van de ritten voldoende zijn. En mocht die leeg zijn, geen punt dan gewoon hybride verder rijden.
Met alle PHEV's die uit de leasemarkt komen, is dit voor veel particulieren volgens mij een hele mooie tussenstap.
3 uur laadtijd van midden nederland naar saalbach hinterglemm? Wat een kul! Wat een dom oeverloos geblaat in de media... om over het nagepapegaai van de lezers nog maar te zwijgenquote:Op dinsdag 25 februari 2020 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
3 uur 'tanken' voor een enkele reis Oostenrijk-Nederland.
Dat jij een veel gebezigde term niet kent geloof ik direct.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het juiste woord is 'verbrandingsmotor'. En de naam die daarvoor volop gebruikt wordt is 'auto'.
O, ja hoor. Dat bedrijf staat er op vele fronten heel slecht op en de schandalen bij dat bedrijf de afgelopen jaren zijn bepaald niet op de vingers van twee handen te tellen.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 19:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want KPMG is een bedrijf die in de regel 'kletskoek' verkopen.
Fixed.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat jij een veel gebezigde term op batterijen fora niet kent geloof ik direct.
Wut? 28 euro lappen om 170km te rijden? Of lees ik verkeerd?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
3 uur laadtijd van midden nederland naar naar saalbach hinterglemm, wat een kul! Wat een dom oeverloos geblaat in de media... om over het nagepapegaai van de lezers nog maar te zwijgen
Als je uitwijkt naar non-tesla laders., wat ook gewoon mogelijk is
[ afbeelding ]
alternatieve non-tesla route
[ afbeelding ]
tesla route
[ afbeelding ]
Maar ja, als de fraudeurs van KPMG het roepen, moet het wel waar zijn, aldus kapitein Iglo.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
3 uur laadtijd van midden nederland naar naar saalbach hinterglemm, wat een kul! Wat een dom oeverloos geblaat in de media... om over het nagepapegaai van de lezers nog maar te zwijgen
Als je uitwijkt naar non-tesla laders., wat ook gewoon mogelijk is
[ afbeelding ]
alternatieve non-tesla route
[ afbeelding ]
tesla route
[ afbeelding ]
Dat is het nieuwe drop-in tarief van IONITY, dit kan echter veel goedkoper met bijvoorbeeld een (gratis) maingau laadpas.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wut? 28 euro lappen om 170km te rijden? Of lees ik verkeerd?
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat is het nieuwe drop-in tarief van IONITY, dit kan echter veel goedkoper met bijvoorbeeld een (gratis) maingau laadpas.
Die fraudeurs hadden de laadpaalfile toch redelijk accuraat voorspeld.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar ja, als de fraudeurs van KPMG het roepen, moet het wel waar zijn, aldus kapitein Iglo.
Nee, want ze hadden voorspeld dat het veel algemener zou zijn. Het is beperkt gebleven tot 2 superchargers gedurende een paar uur.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die fraudeurs hadden de laadpaalfile toch redelijk accuraat voorspeld.![]()
Maar wel leuk, zo'n Tesla-meet. Meestal zie je dat bij liefhebbers van klassiekers.
Dat is wel absurd prijzig ja, maar goed, omgerekend is dat alsnog evenveel als brandstof bij verbruik van 1 op 10. En de meeste ICE's met 400+ pk rijden wel 1 op 10.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wut? 28 euro lappen om 170km te rijden? Of lees ik verkeerd?
Het drop-in tarief is 79ct /kWhquote:Op woensdag 26 februari 2020 09:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is wel absurd prijzig ja, maar goed, omgerekend is dat alsnog evenveel als brandstof bij verbruik van 1 op 10. En de meeste ICE's met 400+ pk rijden wel 1 op 10.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |