abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191518660
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:25 schreef Candaasje het volgende:
Geniet ze Cat!

En ja, normaal heb ik geen probleem met laatkomers, maar als je al echt dingen hebt gepland dan vind ik het wel heel vervelend.
Ik spreek ook vaak af “rond een tijdstip”
Maar als je dan specifiek een tijd afspreekt zodat je lekker veel aan je dag hebt en daar ook plannen voor hebt gemaakt... is het wel zo leuk als diegene geen anderhalf uur later komt.
Daar zou ik ook slecht tegen kunnen :)
pi_191518677
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:24 schreef Candaasje het volgende:
Zo, weer terug van stal. Eigenlijk al vrij snel, prof had haast :D (En we waren met z'n 4en, dan kun je best aardig doorwerken).

Huisgenoot en ik hebben besloten toch eindelijk eens werk te gaan maken van de schimmels op de muren. Of eigenlijk meer ín de muren. Hij is er al een keer voor naar de huisbaas geweest ('Je moet meer ventileren en de verwarming aanhouden' was het antwoord), maar ik zag net dat er gewoon complete gevelplaten weg zijn, juist aan de kant waar ik een smerige schimmelplek in de hoek heb zitten. (Andere huisgenoot heeft nog veel ergere plekken, die muur was gewoon zojuist zelfs nog nat van 2 dagen regen geleden. Ook daar zijn gevelplaten weg, en de muur is al jaren niet meer geschilderd aan de buitenzijde)

Ik zit nu in dubio of ik wacht tot maandag zodat ik de huisbaas het kan laten zien, of toch al weghalen (maar een foto is een stuk minder duidelijk).

Dit alles ook naar aanleiding van gesprekje met prof net, die vroeg hoe mijn examens gegaan waren. Gezien zowel ik als huisgenoot zo ziek zijn geworden, vond 'ie dat ik toch eens het CO-gehalte moest laten meten in huis. Of in elk geval dat het iets met inhalatie te maken kon hebben. Toen moest ik wel denken aan die schimmel. (Geen idee waarom ik daar niet eerder over nagedacht hebt..)
Nare situatie zeg. Hoe zit het eigenlijk met rechten van huurders in België? Zou in ieder geval zoveel mogelijk bewijs verzamelen en CO en schimmelgehalte lijkt me een goede start. Zoveel vocht kan niet gezond zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191518720
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik spreek ook vaak af “rond een tijdstip”
Maar als je dan specifiek een tijd afspreekt zodat je lekker veel aan je dag hebt en daar ook plannen voor hebt gemaakt... is het wel zo leuk als diegene geen anderhalf uur later komt.
Daar zou ik ook slecht tegen kunnen :)
Ze bedoelde het vast goed. Wilde er ook een hele dag van maken. Maar na een drukke werkdag heeft ze haar rust ook nodig en is vroeg opstaan lastig. Dat weet ik intussen. En dan heb ik gewoon liever dat we bij voorbaat wat later afspreken dan dat het last minute veranderd wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_191518740
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nare situatie zeg. Hoe zit het eigenlijk met rechten van huurders in België? Zou in ieder geval zoveel mogelijk bewijs verzamelen en CO en schimmelgehalte lijkt me een goede start. Zoveel vocht kan niet gezond zijn.
Op zich wel goed geloof ik. Ze verhuren via 'kotweb', dus we kunnen het zelfs via daar spelen, maar ook de huisarts en gemeenten schijn je te kunnen contacteren als je er met de huisbaas niet uitkomt. (Dan komen ze meten).

Er zijn wel meer zaken hier die echt niet kloppen (er is lang niet altijd warm water om te douchen voor iedereen - en lang niet iedereen doucht elke dag - , en dit pareltje troffen we laatst op de keukentafel aan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Nu zijn het voornamelijk dreigementen en dat doen ze wel vaker. En sinds de huisbazin permanent in NL zit, hebben we veel minder 'controles'. Maar dat ze vorig jaar echt binnenkwamen was geen geheim. (En nee, dat mag niet, is huisvredebreuk natuurlijk)

Het probleem is meer dat ik dan eigenlijk wel zeker weet dat ik volgend jaar naar een andere kamer op zoek moet. Maar goed, dat is jammer maar ook geen onoverkomelijke ramp.
pi_191518748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Op zich wel goed geloof ik. Ze verhuren via 'kotweb', dus we kunnen het zelfs via daar spelen, maar ook de huisarts en gemeenten schijn je te kunnen contacteren als je er met de huisbaas niet uitkomt. (Dan komen ze meten).

Er zijn wel meer zaken hier die echt niet kloppen (er is lang niet altijd warm water om te douchen voor iedereen - en lang niet iedereen doucht elke dag - , en dit pareltje troffen we laatst op de keukentafel aan:

SPOILER
:')

Nu zijn het voornamelijk dreigementen en dat doen ze wel vaker. En sinds de huisbazin permanent in NL zit, hebben we veel minder 'controles'. Maar dat ze vorig jaar echt binnenkwamen was geen geheim. (En nee, dat mag niet, is huisvredebreuk natuurlijk)

Het probleem is meer dat ik dan eigenlijk wel zeker weet dat ik volgend jaar naar een andere kamer op zoek moet. Maar goed, dat is jammer maar ook geen onoverkomelijke ramp.
:o :o :o
  zaterdag 15 februari 2020 @ 11:43:11 #231
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191518772
Ik zou inderdaad op vrij korte termijn vertrekken.

Niet alleen zijn dit dreigementen, hetgeen ze mee dreigen is ook nog eens illegaal, en het laatste ook vrij lastig te controleren gezien de ontzettend kleine techniek die anno nu beschikbaar is.

Als het water snel warm is is het verbruik volgens mij ook lager omdat niemand het dan hoeft te laten aanstaan om op temperatuur te komen...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_191518793
Dit is trouwens 'mijn' schimmelplek. Het valt nog mee, bij huisgenoot is het echt veel erger, (halve meter, glinstert van het vocht, en andere huisgenoot heeft nog niet zo lang geleden ook een enorme plek weggehaald van 'zijn' buitenmuur.
(Er zitten ook diverse plekken in de douche en de wc. Allemaal buitenmuren, en op mijn verdieping een plat dak.

Donald Duckje ter referentie/ grootte

En dit is de buitengevel met missende platen.

SPOILER
  zaterdag 15 februari 2020 @ 11:46:55 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191518804
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:45 schreef Candaasje het volgende:

En dit is de buitengevel met missende platen.

SPOILER
-gniffel- Zo'n Belgisch gebouw waarvan menig Nederlander zich afvraagt wanneer ze komen slopen, en waar het bordje "onbewoonbaar verklaard" gebleven is....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 15 februari 2020 @ 11:50:26 #234
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191518832
Toch jammer dat er hier in de buurt niet een filament winkel zit, met een showroom waar je zo binnen kunt lopen om eens goed te kijken naar kleuren, glans enz.

Die online shops lijken leuk, maar kleuren op 't scherm en kleur in t echie zijn toch niet altijd hetzelfde...
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:02:34 #235
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191518938
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:06:49 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191518974
Wel effectieve quarantaine: noordzeewater :P
pi_191518997
quote:
Oef. Moeten we toch vér blijven van mensen die recent in Azië zijn geweest.
Zet was er al langer geleden...

Mensen, er is té veel om te reageren op de vele ook mededelingen van belang.
@Candaasje en de schimmel in huis. Is het lastig? om iets nieuws te vinden en te verhuizen.
@FFT wat een leuke dag met lekker eten. :Y)
pi_191519048
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:06 schreef fietsie het volgende:
Wel effectieve quarantaine: noordzeewater :P
Cruiseschepen doen het er ook leuk op :7
pi_191519055
12.15 uur en nog niemand hier, ik wist het :')
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:16:36 #240
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191519061
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
12.15 uur en nog niemand hier, ik wist het :')
Reisplannen is ook ingewikkeld :P
pi_191519069
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 11:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ze bedoelde het vast goed. Wilde er ook een hele dag van maken. Maar na een drukke werkdag heeft ze haar rust ook nodig en is vroeg opstaan lastig. Dat weet ik intussen. En dan heb ik gewoon liever dat we bij voorbaat wat later afspreken dan dat het last minute veranderd wordt.

SPOILER
Oh en van vriendinnen kun je ook wel wat hebben toch?

Maar hier ook zo’n neuroot dus. :)
pi_191519126
Ze is er *O*

Communicatiemisverstand: zij bedoelde om 12 uur bij mij te zijn.
En had uit de doorgestuurde reserveringsbevestiging niet gehaald dat ik een uur eerder in gedachten had.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:25:21 #243
370431 drakin
vurig typje
pi_191519145
Ik zie dat ik een pakje heb met varkensstaart in mijn vriezer :o

Wat doe je daar mee????
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:25:47 #244
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191519151
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:25 schreef drakin het volgende:
Ik zie dst ik een pakje heb met varkensstaart in mijn vriezer :o

Wat doe je daar mee????
In de Snert bv.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:27:09 #245
370431 drakin
vurig typje
pi_191519159
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:25 schreef fietsie het volgende:

[..]

In de Snert bv.
Ik maak nooit snert.

Zijn er andere dingen die je ermee kan?

Mijn enige huisdier, een zindelijke spin op mijn toilet lust het niet.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:27:59 #246
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191519167
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:27 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik maak nooit snert.

Zijn er andere dingen die je ermee kan?

Mijn enige huisdier, een zindelijke spin op mijn toilet lust het niet.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rkensstaart-a1534292
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:31:46 #247
370431 drakin
vurig typje
pi_191519199
quote:
Ik krijg niks te zien zonder abo
Freaks like me drink tea
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:40:11 #248
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_191519246
Google heeft hele ladingen recepten, van stoven tot knapperig.
pi_191519271
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ze is er *O*

Communicatiemisverstand: zij bedoelde om 12 uur bij mij te zijn.
En had uit de doorgestuurde reserveringsbevestiging niet gehaald dat ik een uur eerder in gedachten had.
Saunatijd *O*
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:44:22 #250
370431 drakin
vurig typje
pi_191519278
Vind het toch wel een apart onderdeel van een lam die varkensstaart
Freaks like me drink tea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')