1Co 15:44 er wordt een natuurlijk lichaam gezaaid, er wordt een geestelijk lichaam opgewekt. Als er een natuurlijk lichaam is, dan is er ook een geestelijk lichaam.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:04 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
Paulus b.v. spreekt toch vrij duidelijk over een opstandingslichaam in zijn Korinthiersbrief.
Het gaat niet over trauma's of gedrag van anderen waardoor je je kut hebt gevoeld als kind, het gaat niet over "gemoedstoestand" het gaat over de bewustzijnsstaat van dat moment, trauma's en dergelijke vervelende gebeurtenissen zijn daar alweer ver voor bij, je stampt weer in de plas.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik ben nu juist als volwassene een stuk relaxeder en zorgelozer dan toen ik als kind was. Ik zou mijn gemoedstoestand als kind niet graag weer opnieuw willen beleven. Niet dat ik getraumatiseerd was o.i.d., maar ik zit nu lekkerder in mijn vel.
Dus nee, ik herken jouw uitspraak niet, en laten we het getraumatiseerde kinderen maar niet vragen.
Ik snap dat stampen niet, maar ok, wat jij wilt.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:30 schreef Mijk het volgende:
[..]
Het gaat niet over trauma's of gedrag van anderen waardoor je je kut hebt gevoeld als kind, het gaat niet over "gemoedstoestand" het gaat over de bewustzijnsstaat van dat moment, trauma's en dergelijke vervelende gebeurtenissen zijn daar alweer ver voor bij, je stampt weer in de plas.
Hoewel ik me overigens wel goed kan voorstellen dat die staat vele malen lastiger "terug te bedenken" is als je het slecht hebt gehad in die periode.
Ja dat bedoel ik. Vreemd dat de hemelbewoners in de bijbel allemaal vanuit de hemel hier op aarde komen, bijbelteksten zeggen dat God boven ergens in de hemel is, Jezus naar boven vaart maar dat de hemel waar jij in gelooft toch ergens in 1 of andere onzichtbare wereld is.quote:Op donderdag 5 maart 2020 09:27 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
nee, niet op 1 specifieke plek in het heelal als je dat tenminste bedoelt.
Vraag aan jou: bestaat het onzichtbare?
Ok, maar gezien de hele context daaromheen, alsmede de joodse overtuigingen omtrent "de opstanding" die opkwam in de intertestamentaire periode opkwam, kun je dat denk ik niet zo eenvoudig zeggen. Gezien die 1 Kor. tekst is het lastig te achterhalen wat Paulus precies in gedachten had omtrent dat opstandingslichaam.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:20 schreef hoatzin het volgende:
[..]
1Co 15:44 er wordt een natuurlijk lichaam gezaaid, er wordt een geestelijk lichaam opgewekt. Als er een natuurlijk lichaam is, dan is er ook een geestelijk lichaam.
Stel je voor dat je wilt bewijzen dat water reflecterend is als een spiegel en elke gedachte die jij daar over hebt en handeling die je daarnaar doet, een steen is die je in datzelfde water gooit. De staat (nirvana/hemel) is de complete calmness van het water, de spiegel. Al het andere, zijn stenen in het water, ook trauma's.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik snap dat stampen niet, maar ok, wat jij wilt.
Arrogante houding.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:44 schreef Mijk het volgende:
[..]
Stel je voor dat je wilt bewijzen dat water reflecterend is als een spiegel en elke gedachte die jij daar over hebt en handeling die je daarnaar doet, een steen is die je in datzelfde water gooit. De staat (nirvana/hemel) is de complete calmness van het water, de spiegel. Al het andere, zijn stenen in het water, ook trauma's.
Dit is waarom de groot poëet Rumi zei; "Silence is the language of god all else is poor translation".
1. Er zijn volgens mij best wel wat waar gebeurde zieken genezingen te vinden.quote:Op donderdag 5 maart 2020 11:16 schreef hoatzin het volgende:
[..]
1. De Bijbel beweert dingen die pertinent niet kloppen. Dat noemen we liegen.
De Bijbel hoeft echter niet te liegen als je het "opstaan uit de doden" en "zieken genezen" niet letterlijk neemt maar spiritueel, zoals de eerste christenen dat deden. Net zoals je het begrip "wedergeboren" niet letterlijk moet nemen.
[..]
2. Nee natuurlijk niet. Niemand is zo gek.
Kun je vinden, ik ben hier niet om iemand te overtuigen verder. Ik deel kennis over t geen wat ik hiervan weet , ervaren heb... wat een ander daarvan vindt, zij zo.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:55 schreef dop het volgende:
[..]
Arrogante houding.
Je gaat er zomaar van uit dat jou aannames kloppen.
Dat is lastig maar duidelijk is wel dat Paulus het bijvoorbeeld niet over een Jezus van vlees en bloed heeft, hij weet ook niets over het leven van Jezus, hij heeft het alleen over de Christus, die heeft geleden en is opgestaan en verschenen aan hem in een visioen. En zoals Jezus tot Paulus verscheen, zo verscheen hij ook aan anderen (aldus Paulus zelf)quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:41 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ok, maar gezien de hele context daaromheen, alsmede de joodse overtuigingen omtrent "de opstanding" die opkwam in de intertestamentaire periode opkwam, kun je dat denk ik niet zo eenvoudig zeggen. Gezien die 1 Kor. tekst is het lastig te achterhalen wat Paulus precies in gedachten had omtrent dat opstandingslichaam.
Paulus had al heel andere gedachten dan de oorspronkelijke christenen rondom Jacobus. Hoewel ze toen nog geen "christenen" heetten maar volgers van de Weg. Flarden van wat men toen geloofde is nog te halen uit correspondentie en citaten van de oude kerkvaders.quote:Het lijkt erop dat Paulus meende dat god hemelse lichamen voor elk mens had gemaakt, en dat Jezus de "voorganger" was in een transformatie van onze aardse lichamen naar deze "hemelse" lichamen. Maar wat dat substantieel precies inhield, is nog niet zo eenvoudig.
Dat is het wel. Er is nog nooit een dode opgewekt. Probeer er nu niet steeds omheen te draaien.quote:Op donderdag 5 maart 2020 12:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
2. Nou hoe weet jij dan zo zeker dat wat er geschreven staat een leugen is, als je nog nooit gelezen of gehoord hebt of het wel of niet gebeurd is?
Je weet het niet dus je kunt dan ook niet zeggen dat het een leugen is.
Alleen door te zeggen dat gif pertinent dodelijk is, is dat nog geen bewijs dat dat bijbel vers een leugen is.
Dit vind ik wel een interessante verder, gebedsgenezing klinkt een beetje als tovernarij. Ik denk ook niet dat je met gebedsgenezing anderen kunt genezen, maar wel jezelf. Ik heb mezelf ook genezen van een chronische kwaal door erop te mediteren, nu kan ik dat niet "bewijzen" maar Wim Hof heeft wel een dergelijk iets gedaan voor de ogen van wetenschap, met de ziektes die hij ingespoten kreeg, op die manier kun je jezelf dus best "gebedsgenezen". Interessante materie wel.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:13 schreef hoatzin het volgende:
Gebedsgenezing bestaat niet en is één grote leugen.
Het is de vraag of die kwaal niet ook genezen was als je geen meditatie of selfhealing had toegepast.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:21 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een interessante verder, gebedsgenezing klinkt een beetje als tovernarij. Ik denk ook niet dat je met gebedsgenezing anderen kunt genezen, maar wel jezelf. Ik heb mezelf ook genezen van een chronische kwaal door erop te mediteren, nu kan ik dat niet "bewijzen" maar Wim Hof heeft wel een dergelijk iets gedaan voor de ogen van wetenschap, met de ziektes die hij ingespoten kreeg, op die manier kun je jezelf dus best "gebedsgenezen". Interessante materie wel.
Klopt, maar ik liep er mee vanaf 2008, een chronische ontsteking, in 2017 leerde ik een een meditatietechniek, paste deze toe, en 2 weken later was de ontsteking tot rust gekomen. Ik weet niet of het 100% weg is, maar het is sindsdien wel tot rust en heb ik er geen last meer van. Dus of het toeval is of door deze oefening maakt me eigenlijk niet eens zoveel uit.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:32 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het is de vraag of die kwaal niet ook genezen was als je geen meditatie of selfhealing had toegepast.
Nee, dat vind ik ook wel ver gaan. Een afgehakt arm kun je ook niet even terug-eraan-bidden lijkt me. Hetgeen wat Hof laat zien daar, gaat vooral om besturing van je eigen immuunsysteem, daar ben ik wel van overtuigd dat je er meer mee kunt dan we nu weten/kunnen.quote:Wat ik bedoel is die oplichterij waar iemand die "zijn hele leven al in een rolstoel zit" tijdens een gebedsdienst met veel bombarie ineens kan lopen.
Nee dat snap ik. Dit werkt maar heeft natuurlijk niets met bidden tot een god te maken.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:43 schreef Mijk het volgende:
[..]
Klopt, maar ik liep er mee vanaf 2008, een chronische ontsteking, in 2017 leerde ik een een meditatietechniek, paste deze toe, en 2 weken later was de ontsteking tot rust gekomen. Ik weet niet of het 100% weg is, maar het is sindsdien wel tot rust en heb ik er geen last meer van. Dus of het toeval is of door deze oefening maakt me eigenlijk niet eens zoveel uit.
Het placebo-effect is ook al heel lang bekend.quote:[..]
Nee, dat vind ik ook wel ver gaan. Een afgehakt arm kun je ook niet even terug-eraan-bidden lijkt me. Hetgeen wat Hof laat zien daar, gaat vooral om besturing van je eigen immuunsysteem, daar ben ik wel van overtuigd dat je er meer mee kunt dan we nu weten/kunnen.
Je wilt gewoon niet geloven in gebedsgenezing, maar dat zegt niets over dat het een leugen is omdat er genoeg mensen zijn die het tegendeel kunnen bewijzen.quote:Op donderdag 5 maart 2020 13:13 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat is het wel. Er is nog nooit een dode opgewekt. Probeer er nu niet steeds omheen te draaien.
het stukje over gebedsgenezing heb ik niet eens bekeken. Gebedsgenezing bestaat niet en is één grote leugen.
Ja er zijn meer voorbeelden van (jonge) mensen die bijna dood zijn en het overleven. Het gaat dan telkens om enkele minuten van hartstilstand, dat kun je in sommige gevallen overleven, vooral als het om verdrinkingen en afkoeling gaat. Maar de vraag is hier natuurlijk: zijn ze wel echt dood?quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:10 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Je wilt gewoon niet geloven in gebedsgenezing, maar dat zegt niets over dat het een leugen is omdat er genoeg mensen zijn die het tegendeel kunnen bewijzen.
En als je dat stukje al niet wilt bekijken, ja dan houdt het op.(iets met oogkleppen?)
En dan mij ook dingen gaan lopen verwijten en zeggen dat ik om zaken heen draai, maar jij bent er best goed in.
https://visie.eo.nl/artik(...)uit-de-dood-na-gebed
Waarom heeft niemand in de gehele geschiedenis van de mensheid dan ooit zo'n geval weten te verifiëren?quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:10 schreef sjoemie1985 het volgende:
Je wilt gewoon niet geloven in gebedsgenezing, maar dat zegt niets over dat het een leugen is omdat er genoeg mensen zijn die het tegendeel kunnen bewijzen.
Ja is het placebo? ik weet het niet, het maakt ook niet uit, als het werkt dan werkt het, placebo of niet. Verder ligt dat eraan wat voor definitie je van "god" hebt wel, voor mij is "bidden naar god" hetzelfde als mediteren naar bewustzijn.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:04 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee dat snap ik. Dit werkt maar heeft natuurlijk niets met bidden tot een god te maken.
[..]
Het placebo-effect is ook al heel lang bekend.
Als je de meditatiemethode hier in detail uiteenzet, wil ik persoonlijk het ook best es proberenquote:Op donderdag 5 maart 2020 13:21 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een interessante verder, gebedsgenezing klinkt een beetje als tovernarij. Ik denk ook niet dat je met gebedsgenezing anderen kunt genezen, maar wel jezelf. Ik heb mezelf ook genezen van een chronische kwaal door erop te mediteren, nu kan ik dat niet "bewijzen" maar Wim Hof heeft wel een dergelijk iets gedaan voor de ogen van wetenschap, met de ziektes die hij ingespoten kreeg, op die manier kun je jezelf dus best "gebedsgenezen". Interessante materie wel.
Ik ben het met je eens dat dat dat hetzelfde kan zijn. In het gunstigste geval. Veel gelovigen bidden echter uit gewoonte met dezelfde woorden als in een mantra afgeraffeld.quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:32 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja is het placebo? ik weet het niet, het maakt ook niet uit, als het werkt dan werkt het, placebo of niet. Verder ligt dat eraan wat voor definitie je van "god" hebt wel, voor mij is "bidden naar god" hetzelfde als mediteren naar bewustzijn.
Vooruit,quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als je de meditatiemethode hier in detail uiteenzet, wil ik persoonlijk het ook best es proberenn=1
SPOILER: AmplifierOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit klinkt in het beginsel heel zweverig en alles, maar geloof me; this aint nothing yet. Hoe meer je te weten komt, des te bizarder alles wordt. Mind over matter, Fibonacci.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mijk op 05-03-2020 20:18:44 ]As above, so below.
Wat versta jij onder de gehele geschiedenis?quote:Op donderdag 5 maart 2020 14:29 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Waarom heeft niemand in de gehele geschiedenis van de mensheid dan ooit zo'n geval weten te verifiëren?
Als dat zo zou zijn zou de wetenschap massaal staan te juichen, een compleet nieuw aspect van de realiteit om te onderzoeken!
Voor de reformatie waren er al bijbels in de 'gewone' taal.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder de gehele geschiedenis?
Want voor de reformatie werden vele mensen van den domme gehouden voor het evangelie.
Dus de gewone mens moesten uitgaan van wat de pastoor of monniken ofzo hen voor hielden.
Domweg omdat men geen bijbel had in de eigen taal.
Er is niet voor niets een reformatie geweest.
Dus men wist toen weinig tot niks van gebeds genezing etc af.
Ik denk dat het leren begrijpen van de bijbel en wat voor kracht er werkelijk van God's woord uit kan gaan is iets van de laatst 50 jaar misschien (weet dit niet precies).
Dit geldt dus ook voor de ooit voor waar aan genomen vervangingsleer.
Dus dat de christenen het nieuwe Israël zou zijn, terwijl het eigenlijk om het huidige Joodse volk gaat en geen geestelijke variant dat voort leeft in de christenen. Maar dan kom je dus met bepaalde Bijbelse teksten niet uit.
Kortom het heeft dus met kennis te maken.
Waarom konden de discipelen van Jezus wel demonen uit drijven en zieken genezen?
Ja dat misschien wel maar waren niet veel beschikbaar en denk al helemaal niet voor het "gewone" volk. Veel mensen die ook analfabeet waren etc.quote:Op donderdag 5 maart 2020 15:54 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Voor de reformatie waren er al bijbels in de 'gewone' taal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |