En die lagere school die al jaren bewaakt en beschermd moet worden.quote:Op donderdag 13 februari 2020 23:36 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Het restaurant in Amsterdam waarvan de ruiten door een islamist werden ingeslagen, terwijl de politie toekeek.
Niet uit te leggen.
Het is dan ook tijd voor een sterk Nederlands-sociaal en nationalistische omschakeling om dergelijke absurditeiten ongedaan te maken.quote:Op donderdag 13 februari 2020 23:58 schreef Navifactiva het volgende:
Hoe de fuck het mogelijk is dat Turkije in NL moskeeën bezit is mij nog steeds een raadsel. Iedereen met een beetje gezond verstand zou dat toch gelijk helemaal verbieden. Waar zijn we hier toch in godsnaam mee bezig in dit land.
Erkenbrand? Identitair Verzet?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 00:03 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is dan ook tijd voor een sterk Nederlands-sociaal en nationalistische omschakeling om dergelijke absurditeiten ongedaan te maken.
Identitair Verzet blijft sowieso in dat tragische circus van Voorpost et al. hangen. Daar moet je niks mee willen eigenlijk. Het is veel belangrijker dat een dergelijk initiatief vanuit de bevolking zelf komt en niet vanuit een kleine serie 'radicalen' welke weinig binding met de samenleving hebben.quote:
Moslims een sterk volk? Alleen al de aanwezigheid van Israel ontkracht die uitspraak. islamitische landen zijn zwak en verdeeld.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik sta er wel van te kijken dat overwegend linkse nieuwsbronnen nu met dit (oude) nieuws aankomen.
Wees wijs en word alvast moslim want dit sterke volk zal gaan ovwrheersen.
quote:Op donderdag 13 februari 2020 23:58 schreef Navifactiva het volgende:
Hoe de fuck het mogelijk is dat Turkije in NL moskeeën bezit is mij nog steeds een raadsel. Iedereen met een beetje gezond verstand zou dat toch gelijk helemaal verbieden. Waar zijn we hier toch in godsnaam mee bezig in dit land.
quote:Hoofdimam Blauwe Moskee wil meer met buitenlands geld gefinancierde moskeeën
Yassin Elforkani, hoofdimam van de Blauwe Moskee in Amsterdam Slotervaart, zegt dat er dankzij geld uit het buitenland de komende jaren een aantal nieuwe moskeeën in grote steden bij komen.
Die uitspraak deed Elforkani vandag in het radioprogramma Dit is de Dag, waar werd gediscussieerd over de de buitenlandse financiering en inmenging in moskeeën. Elforkani heeft geen bezwaar tegen geld uit het buitenland.
Trots
'Het klopt dat de Blauwe Moskee ook betaald is met buitenlands geld, maar wij zijn trots op onze moskee', vertelde hij. 'Het is een succesvolle formule.'
Er zijn volgens hem vergevorderde plannen voor een nieuw islamitisch centrum in een grote Nederlandse stad, die ook betaald is vanuit het buitenland. 'De komende tien jaar willen we in bijna elke grote Nederlandse stad zo'n prachtige mooie moskee als de Blauwe Moskee neerzetten, met geld uit het buitenland. Omdat we vinden dat dit concept een van de mooie concepten is die ervoor kunnen zorgen dat de Nederlandse moslims in Nederland gewoon hun Nederlandse Islam kunnen beleven.'
https://www.at5.nl/artike(...)financierde-moskeeen
Ja, het is natuurlijk de natte droom van eerdergenoemde kliekjes dat dergelijke sentimenten breed worden gedragen maar dat zal niet zo snel gebeuren. Sterker nog: juist door die sentimenten zal datgene waar tegen wordt geageerd eerder worden versterkt dan dat dat daadwerkelijk wordt opgelost of ongedaan gemaakt.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 00:07 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Identitair Verzet blijft sowieso in dat tragische circus van Voorpost et al. hangen. Daar moet je niks mee willen eigenlijk. Het is veel belangrijker dat een dergelijk initiatief vanuit de bevolking zelf komt en niet vanuit een kleine serie 'radicalen' welke weinig binding met de samenleving hebben.
Het probleem is vooral een zeker elitarisme denk ik. Persoonlijk vind ik het schandalig hoe er met onderwijs, (geestelijke) gezondheidszorg, (ouderen)zorg, woningcrisis enzovoorts is omgegaan. Deze instituten uitleveren aan marktwerking en bezuinigingen. Alsmede de problemen met hedendaagse identiteitspolitiek in relatie tot multiculturalisme, immigratie en islam. Een Baudet - of desnoods Rutte - kunnen prima een stelling innemen tegen negatieve aspecten van multiculturalisme bijvoorbeeld (iets wat de VVD feitelijk niet doet natuurlijk), maar zolang het daadwerkelijke volk onder hen alsnog de beperkingen, bezuinigingen enzovoorts ondervind in de genoemde instituten dan haal je weinig mensen over buiten hen welke zich herkennen binnen dit elitarisme en degenen welke geen (grote) problemen ondervinden van de genoemde marktwerking et al.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 00:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk de natte droom van eerdergenoemde kliekjes dat dergelijke sentimenten breed worden gedragen maar dat zal niet zo snel gebeuren. Sterker nog: juist door die sentimenten zal datgene waar tegen wordt geageerd eerder worden versterkt dan dat dat daadwerkelijk wordt opgelost of ongedaan gemaakt.
Dikke vette streep zetten door die idiote plannen van cultisten.quote:
Rutte, en ook Baudet, staan juist garant voor een kijk op de samenleving die de afbraak van de door jou genoemde punten verzekeren. Rechts heeft tenslotte weinig op met de zwakkeren in de samenleving.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 00:37 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het probleem is vooral een zeker elitarisme denk ik. Persoonlijk vind ik het schandalig hoe er met onderwijs, (geestelijke) gezondheidszorg, (ouderen)zorg, woningcrisis enzovoorts is omgegaan. Deze instituten uitleveren aan marktwerking en bezuinigingen. Een Baudet - of desnoods Rutte - kunnen prima een stelling innemen tegen negatieve aspecten van multiculturalisme, maar zolang het daadwerkelijke volk onder hen alsnog de beperkingen, bezuinigingen enzovoorts ondervind in de genoemde instituten dan haal je weinig mensen over buiten hen welke zich herkennen binnen dit elitarisme en degenen welke geen (grote) problemen ondervinden van de genoemde marktwerking et al.
Integendeel. Hoe komen mensen in godsnaam toch aan het idee dat rechts, danwel extreemrechts, zich in wil zetten voor de onderkant van de samenleving?quote:Dat geld voor een extreemrechtse beweging ook uiteindelijk.
Ik doelde met 'dat geld voor extreemrechts ook' juist op het punt dat dergelijke groepen zich nooit echt zullen inzetten voor bepaalde onderkanten van de samenleving. Daarom stel ik ook 'Wel sociaal trachten te zijn, maar het liefst mensen binnen de GGZ, zwakbegaafden enzovoorts het liefst zuiveren uit de samenleving.'.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 00:42 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Rutte, en ook Baudet, staan juist garant voor een kijk op de samenleving die de afbraak van de door jou genoemde punten verzekeren. Rechts heeft tenslotte weinig op met de zwakkeren in de samenleving.
[..]
Integendeel. Hoe komen mensen in godsnaam toch aan het idee dat rechts, danwel extreemrechts, zich in wil zetten voor de onderkant van de samenleving?
En hoe kom je er precies bij dat Rutte of Baudet daar wel even verandering in zouden gaan brengen?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 00:44 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ik doelde met 'dat geld voor extreemrechts ook' juist op het punt dat dergelijke groepen zich nooit echt zullen inzetten voor bepaalde onderkanten van de samenleving. Daarom stel ik ook 'Wel sociaal trachten te zijn, maar het liefst mensen binnen de GGZ, zwakbegaafden enzovoorts het liefst zuiveren uit de samenleving.'.
Waar stel ik dat? Er staat juist dat men dit mogelijk beloofd, maar niet waar zal maken. Ergo de noodzaak tot een partij die dit wél doet.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 00:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En hoe kom je er precies bij dat Rutte of Baudet daar wel even verandering in zouden gaan brengen?
Vijftien, twintig jaar geleden had je daar nog gelijk in. Nu zegt links/rechts helemaal niets meer over het opkomen voor de zwakkeren.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 00:42 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Rutte, en ook Baudet, staan juist garant voor een kijk op de samenleving die de afbraak van de door jou genoemde punten verzekeren. Rechts heeft tenslotte weinig op met de zwakkeren in de samenleving.
Hoe precies geven die 2 partijen de zwakkeren een trap na?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 00:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vijftien, twintig jaar geleden had je daar nog gelijk in. Nu zegt links/rechts helemaal niets meer over het opkomen voor de zwakkeren.
De Partij van de Arbeid heeft de zwakkeren juist keihard laten vallen en GroenLinks is misschien nog wel de grootste elitepartij die zwakkeren in de samenleving een keiharde trap na geeft.
Alleen de SP is op links economisch gezien nog een goede optie voor de zwakkeren. En op rechts is de PVV de beste optie voor die groep.
Ah, zo. Tja, ik ben bang dat het nog wel een tijd zal duren voordat mensen zich realiseren dat rechts wat dat betreft geen oplossing biedt.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 00:45 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Waar stel ik dat? Er staat juist dat men dit mogelijk beloofd, maar niet waar zal maken. Ergo de noodzaak tot een partij die dit wél doet.
De PvdA en GL zijn verantwoordelijk voor de ghetto's waar alleen maar migranten, werkelozen en mensen met geestelijke problemen in sociale huurwoningen gepropt worden. In plaats van iets aan deze probleemwijken te doen hebben ze actief het probleem erger gemaakt.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 00:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Hoe precies geven die 2 partijen de zwakkeren een trap na?
En nee, PVV is wat dat betreft net zo rechts als de VVD.
Een soort jaren '80 SP;quote:Op vrijdag 14 februari 2020 00:37 schreef Eufonie het volgende:
Mocht er een partij komen welke a). een zeker volksnationalisme kent, b). zichzelf afzet tegen de problemen met multiculturalisme en islam, c). daadwerkelijk sociaal/humaan is qua onderwijs, (geestelijke)gezondsheidszorg en woningrecht, en d). enige acceptatie erkent betreffende de menselijk invloed van klimaatverandering dan zou dat gemakkelijk de grootste partij worden wel denk ik.
Bijvoorbeeld!quote:Op vrijdag 14 februari 2020 01:03 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Een soort jaren '80 SP;
https://sptransparant.wordpress.com/gastarbeid-en-kapitaal/
Eigenlijk hoop ik dat een nuchter iemand zoals bijvoorbeeld Jasper van Dijk de SP weer die richting opduwt. De SP van toen zou ik zo op stemmen. Tot die tijd blijf ik min of meer noodgedwongen bij de PVV.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 01:04 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld!![]()
Dat blijft een prima document!
Ik mis even hoe de partijen die je noemt daar precies debet aan zijn. Volgens mij was met name rechts destijds voorstander van immigratie, niet links.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 01:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De PvdA en GL zijn verantwoordelijk voor de ghetto's waar alleen maar migranten, werkelozen en mensen met geestelijke problemen in sociale huurwoningen gepropt worden. In plaats van iets aan deze probleemwijken te doen hebben ze actief het probleem erger gemaakt.
Welke plannen bedoel je concreet?quote:GroenLinks maakt het met hun milieuplannen steeds moeilijker voor de middenklasse en onderklasse om normaal te kunnen leven. Beide partijen ontkennen vaak de problemen waar zij de onderklasse mee opzadelen en als die er over klagen dan worden ze als racisten neergezet.
Nog steeds geloof ik.quote:De problemen op de arbeidsmarkt van deze groep worden door beide partijen genegeerd of bewust verergerd. Vroeger was de arbeider de belangrijkste doelgroep van de PvdA en hun rechten was het speerpunt van de partij.
Juist ja.quote:Nu zijn hun kiezers immigranten, mensen met een andere culturele achtergrond en de rijke elite die het zich kan veroorloven niet in de door hun gecreeerde ghetto's te hoeven wonen. Datzelfde geld voor GL maar dat was het vroeger al.
Bij mij is het andersom, ik stemde vaak SP maar nu leun ik meer richting PVV of misschien Forum omdat zij een zakelijk kabinet willen zonder religie.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 01:07 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik dat een nuchter iemand zoals bijvoorbeeld Jasper van Dijk de SP weer die richting opduwt. De SP van toen zou ik zo op stemmen. Tot die tijd blijf ik min of meer noodgedwongen bij de PVV.
Dat wil SP toch ook ?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 01:12 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Bij mij is het andersom, ik stemde vaak SP maar nu leun ik meer richting PVV of misschien Forum omdat zij een zakelijk kabinet willen zonder religie.
Wat een verrijking, we kunnen veel van vreemde culturen (ofschoon die hier al generaties lang aanwezig zijn) leren.quote:Op donderdag 13 februari 2020 22:47 schreef SpaceOddity het volgende:
,,De doden van Charlie Hebdo zijn verdiend meester, zij hebben Mohammed besmeurd.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |