abonnement Unibet Coolblue
pi_191495620
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Persoonlijk denk ik dat mensen met een sterk geloof een betere overlevingskans hebben dan de geloofslozen.
Kijk maar naar de opbouw van naties en de laatste 1900 jaar in Europa.
Dat gezegd hebbende staan de ateisten behoorlijk zwak.
Helemaal eens. God verbindt.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191495670
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:09 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Helemaal eens. God verblindt.
Ik heb je spelfout verbeterd.
pi_191495685
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]

.............. Binnen de Islam zijn er ook gewoon discussies over hoe je een woord als Jihad bijvoorbeeld moet interpreteren.
Gewoon discussies binnen en over een sprookje.

Het interpreteren van een woord binnen en uit een sprookje.

Als volwassenen. Anno 2020.

De tering.

Dit soort grenzeloze achterlijke triestheid.

Tenenkrommend doch tevens intens lachwekkend.
pi_191495694
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:11 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

Ik heb je spelfout verbeterd.
Gott mit uns.
Land of the free. Home of the brave.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 13 februari 2020 @ 22:14:30 #230
319979 Fok-it
All is well
pi_191495738
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:11 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Gewoon discussies binnen en over een sprookje.

Het interpreteren van een woord binnen en uit sprookje.

Als volwassenen. Anno 2020.

De tering.

Dit soort grenzeloze achterlijke triestheid.

Tenenkrommend doch tevens intens lachwekkend.
Het feit dat je over een sprookje spreekt en een zeer grote meerderheid van de wereldbevolking die theist is wegzet als lachwekkend en triest zegt wellicht meer iets over jou dan over die miljarden mensen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191495953
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:09 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Helemaal eens. God verbindt.
Het is ook een steun als er strijd nodig is. Eervol kunnen sterven en niet bang zijn is een goede drijfveer om te vechten of te verdedigen.

Ook op het gebied van gezin en huwelijk en sociale groepen heeft het nogal wat voordelen.

De huidige generatie zonder geloof is zwakker en egoistischer dan ooit en zal makkelijk aan te vallen zijn.
Vakman pur sang
pi_191496007
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het feit dat je over een sprookje spreekt en een zeer grote meerderheid van de wereldbevolking die theist is wegzet als lachwekkend en triest zegt wellicht meer iets over jou dan over die miljarden mensen.
Neem je volwassenen die (anno 2020) zeggen heilig in Sinterklaas, Kabouters, de Paashaas of van mijn part het Spaghetti Monster te geloven en die (anno 2020) hun leven door Sinterklaas, Kabouters, de Paashaas of van mijn part het Spaghetti Monster laten beïnvloeden net zo serieus als bijvoorbeeld christenen en moslims?

En in dezelfde mate dat je je ook (steeds) geroepen voelt hen en hun geloof (anno 2020) in Sinterklaas, Kabouters, de Paashaas of van mijn part het Spaghetti Monster te begrijpen en publiekelijk o.a. op internet fora te verdedigen?

Zo nee.

Waarom niet?

Zo ja.

Waar kan ik dat lezen?
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 13 februari 2020 @ 22:24:56 #233
319979 Fok-it
All is well
pi_191496061
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:23 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Neem je volwassenen die (anno 2020) zeggen heilig in Sinterklaas, Kabouters, de Paashaas of van mijn part het Spaghetti Monster te geloven en die (anno 2020) hun leven door Sinterklaas, Kabouters, de Paashaas of van mijn part het Spaghetti Monster laten beïnvloeden net zo serieus als bijvoorbeeld christenen en moslims?

En in dezelfde mate dat je je ook (steeds) geroepen voelt hen en hun geloof (anno 2020) in Sinterklaas, Kabouters, de Paashaas of van mijn part het Spaghetti Monster te begrijpen en publiekelijk o.a. op internet fora te verdedigen?

Zo nee.

Waarom niet?

Zo ja.

Waar kan ik dat lezen?
Ik ga hier niet eens op reageren. Als je het geloven in God echt gelijk stelt aan Sinterklaas hoef ik je ook totaal niet serieus te nemen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191496072
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het is ook een steun als er strijd nodig is. Eervol kunnen sterven en niet bang zijn is een goede drijfveer om te vechten of te verdedigen.

Ook op het gebied van gezin en huwelijk en sociale groepen heeft het nogal wat voordelen.

De huidige generatie zonder geloof is zwakker en egoistischer dan ooit en zal makkelijk aan te vallen zijn.
Precies. Die trots is wat ontbreekt. Men is nu alleen maar met zichzelf bezig. Moslims hebben die trots nog wel en zullen daarom uiteindelijk aan het langste eind trekken.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191496193
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het is ook een steun als er strijd nodig is. Eervol kunnen sterven en niet bang zijn is een goede drijfveer om te vechten of te verdedigen.

Ook op het gebied van gezin en huwelijk en sociale groepen heeft het nogal wat voordelen.

De huidige generatie zonder geloof is zwakker en egoistischer dan ooit en zal makkelijk aan te vallen zijn.
Precies, zie China, oh wacht...
Tevens is dergelijke devolutie niks om trots over te zijn. Je ziet ook vaak dat het geloof dommere mensen aantrekt, niet zonder reden natuurlijk.
pi_191496231
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik ga hier niet eens op reageren. Als je het geloven in God echt gelijk stelt aan Sinterklaas hoef ik je ook totaal niet serieus te nemen
Aha.

De makkelijk weg.

Het wegkijken van de realiteit dat ze stuk voor stuk verzonnen zijn door de mens.

En stug volhouden dat het (anno 2020) geloven in de fictieve Sinterklaas, Kabouters, de Paashaas of van mijn part het Spaghetti Monster heel anders is dan het (anno 2020) geloven de fictieve Allah.

Leve de selectiviteit.

En de zelfverkozen onwetendheid.
pi_191496369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:29 schreef Eufonie het volgende:
Krijg je met zichzelf hatende blanke mensen:

[ afbeelding ]

"Wij zijn het probleem, niet de intolerante religie" ;(
Wat houd dit plaatje eigenlijk in?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_191496506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap sowieso niet waarom het westen zo nodig bevriend moet zijn met die idioten in Saudi-Arabië. Zet dat land op een of andere zwarte lijst en voorkom dat die radicale sponsoring deze kant opkomt.
Geld natuurlijk. De EU heeft zijn mond vol vrijheid, gelijkheid, gelijke rechten ect maar als het om geld en olie gaat dan is SA een goede vriend van het westen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_191496551
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:31 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Precies, zie China, oh wacht...

Chinezen werken zo'n beetje helemaal op geloof en religie.
Je bedoeld dat chinezen een zwak volk zijn?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Chinees_volksgeloof
Vakman pur sang
pi_191496568
On a related note;

‘Turks-Nederlandse jongeren kwetsbaar voor religieus fanatisme’

quote:
Turks-Nederlandse jongeren worden in hun denken en doen beïnvloed door een uit Turkije geëxporteerde ‘giftige mix’ van nationalisme en religie. Dit stelde integratiedeskundige en oud-PvdA-Kamerlid Keklik Yücel vanmiddag tijdens de flitsenquête naar ongewenste beïnvloeding vanuit onvrije landen.

In een notitie die ze schreef met het oog op haar verhoor, waarschuwt Yücel dat Turks-Nederlandse jongeren kwetsbaar zijn voor ‘religieus fanatisme’. Dit ‘Turks salafisme’ heeft nauwe banden met het nationalisme van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan, aldus Yücel. Ze wijst erop dat één op de tien jihadgangers uit Nederland Turkse roots heeft.

De Turkse invloed in Nederland neemt volgens haar toe. ,,Er is een te grote groep die zich helemaal identificeert met de Turkse identiteit.” Dat komt doordat de Turkse regering via bijvoorbeeld Diyanet (het ministerie van Religieuze Zaken) in Nederland moskeeën bezit, maar ook omdat Turkse Nederlanders zich niet welkom voelen in Nederland. Ze spreekt van discriminatie en uitsluiting. ,,Als Nederland doen we het niet goed.”

Yücel klaagt over het gebrek aan maatregelen in Nederland nadat in 2014 Turkse Nederlanders een brief op hun deurmat vonden die hen maande op de AKP van Erdogan te stemmen. ,,Die mensen voelen zich in de kou staan.”

Ze werd ook bevraagd over de angst in de Nederlands-Turkse gemeenschap om kritisch te zijn op de Turkse regering en refereerde aan de vele bedreigingen die Turks-Nederlandse politici krijgen wanneer ze kritische vragen stellen over ‘de lange arm van Ankara’. Yücel is voorstander van een verbod op buitenlandse financiering uit onvrije landen.

Pikant is dat ze in haar notitie schrijft dat de huidige fractievoorzitter van Denk, Tunahun Kuzu, toen hij nog in de PvdA-fractie zat met Yücel - haar voortdurend probeerde te dwarsbomen. Kuzu is lid van de onderzoekscommissie die haar verhoorde, maar was zelf niet betrokken bij haar ondervraging. Daarin werd niet gerept van haar kritiek op Kuzu.

Yücel uit zich negatief over de invloed van Koranscholen, die in het weekend leerlingen onderwijzen en hen ‘soms behoorlijk hardhandig’ inprenten dat vragen stellen zeer onbetamelijk is. Ze krijgen ‘ontspoorde opvattingen’ mee. Ter illustratie somt ze citaten van leerlingen op: ,,Bent u joods, juf? Want dan wil ik geen les van u.” En: ,,De doden van Charlie Hebdo zijn verdiend meester, zij hebben Mohammed besmeurd.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_191496584
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Chinezen werken zo'n beetje helemaal op geloof en religie.
Je bedoeld dat chinezen een zwak volk zijn?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Chinees_volksgeloof
Ja geloof in t algemeen. Je weet hoe ze daar moslims aanpakken...
pi_191496601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:48 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja geloof in t algemeen. Je weet hoe ze daar moslims aanpakken...
Nee, wat is je punt nu?
Vakman pur sang
pi_191496614
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee wat is je punt nu?
Dat weet je wel
pi_191496842
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:38 schreef HSG het volgende:

[..]

Wat houd dit plaatje eigenlijk in?
quote:
Remarkably, white liberals were the only subgroup exhibiting a pro-outgroup bias—meaning white liberals were more favorable toward nonwhites and are the only group to show this preference for group other than their own. Indeed, on average, white liberals rated ethnic and racial minority groups 13 points (or half a standard deviation) warmer than whites. As is depicted in the graph below, this disparity in feelings of warmth toward ingroup vs. outgroup is even more pronounced among whites who consider themselves “very liberal” where it widens to just under 20 points. Notably, while white liberals have consistently evinced weaker pro-ingroup biases than conservatives across time, the emergence and growth of a pro-outgroup bias is actually a very recent, and unprecedented, phenomenon.

https://www.tabletmag.com(...)ericas-white-saviors
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_191496901
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:25 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Precies. Die trots is wat ontbreekt. Men is nu alleen maar met zichzelf bezig. Moslims hebben die trots nog wel en zullen daarom uiteindelijk aan het langste eind trekken.
Dit is -helaas- nu de situatie in Nederland en eigenlijk heel West-Europa. -O-
pi_191497167
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:20 schreef HSG het volgende:

[..]

Is al aan het herhalen. De Joden vluchten massaal Europa door het toenemende geweld.
Dat is toch vreselijk? Na alles wat die al te verduren hebben gehad in het verleden.
pi_191497199
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is toch vreselijk? Na alles wat die al te verduren hebben gehad in het verleden.
Nog erger is dat we weer niet de joden beschermen als gemeenschap.
Vakman pur sang
pi_191497294
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nog erger is dat we weer niet de joden beschermen als gemeenschap.
Inderdaad. Om je kapot te schamen.
pi_191497539
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Inderdaad. Om je kapot te schamen.
Het restaurant in Amsterdam waarvan de ruiten door een islamist werden ingeslagen, terwijl de politie toekeek.

Niet uit te leggen. :{
pi_191497551
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:36 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Het restaurant in Amsterdam waarvan de ruiten door een islamist werden ingeslagen, terwijl de politie toekeek.

Niet uit te leggen. :{
Nope. Schande.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')