abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191494781
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik volg je niet helemaal. Je hebt het nu over de Islam of salafisme als je het over middeleeuwse denkbeelden hebt? Want als je salafisme bedoeld dan zijn ze toch geen openlijk aanhanger? Daarom zijn ze gematigd

En ik zou niet weten waarom jij je zou moeten verantwoorden voor een extremistisch denkbeeld van een ander
Nee ik vind pedoclub Martijn ook wel baas en ik ben er ook aanhanger van, maar ik ben geen pedofiel hoor!!
  donderdag 13 februari 2020 @ 21:35:21 #202
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191494793
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Sommigen hebben de kerktelefoon. Die hoeven niet eens te gaan om de preek te horen. :P
Goeie tip :7

Voor de Fok!ers die ook niet altijd naar de kerk kunnen of anderszijds verhinderd zijn, maar toch het woord Gods niet willen missen:

https://kerkdienstgemist.nl/
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_191494796
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nee ik vind pedoclub Martijn ook wel baas en ik ben er ook aanhanger van, maar ik ben geen pedofiel hoor!!
Geef eens antwoord op mijn vraag ipv denken dat je hiermee iets verduidelijkt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 13 februari 2020 @ 21:36:45 #204
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191494815
quote:
3s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:34 schreef Hoogslaper het volgende:
Wie de islam net zoals andere religies ziet, zou zich eens af kunnen vragen hoeveel islamitische politici 24/7 beveiligd moeten worden omdat ze iets stouts over het christendom hebben gezegd.
Ik moest wel even twee keer lezen _O-
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_191494856
De islam, en dan zeer zeker de orthodoxe islam is ,net al bijna alle religies, een gevaarlijke tumor en splijtzwam.

Maar anno 2020 de meest agressieve, dominante en gevaarlijkste soort van allemaal.

En wordt wereldwijd, en zeker in het vrije westen zo goed als geen strobreed in de weg gelegd.

En wordt veelal schaamteloos en openlijk door links omarmd en gefaciliteerd.

Dit wisten / weten we toch al jaren mensen.

Kom op zeg.
pi_191494889
In Engeland is een paar jaar geleden een survey gedaan onder de moslim populatie over o.a. de attitude jegens homosexualiteit, terrorisme e.d..
Zouden de uitkomsten van een dergelijke survey hier in NL veel anders zijn?

https://www.nytimes.com/2(...)british-muslims.html
pi_191494904
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op mijn vraag ipv denken dat je hiermee iets verduidelijkt
Kan je het zelf niet bedenken dan? Mensen die een verderfelijke ideologie aanhangen maar dat verdedigen door te claimen de extreme vormen te verwerpen zijn gewoon lachwekkend. Het bronmateriaal is hetzelfde namelijk. Zowel in de bijbel als de koran als de thora staan verschrikkelijke dingen. Ik heb op zich geen problemen met gematigde gelovigen omdat ze moedwillig hun ogen daarvoor sluiten en hun eigen vorm belijden, maar hier zou men mijn inziens geen enkele vorm van wetgeving op aan moeten passen. Zoals dus bijvoorbeeld gelovig onderwijs of gebedsruimtes op school.
pi_191494954
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:40 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen die een verderfelijke ideologie aanhangen maar dat verdedigen door te claimen de extreme vormen te verwerpen zijn gewoon lachwekkend.
Zijn mensen die geen vlees eten maar wel dierenrechtenextremisme verwerpen ook lachwekkend?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191494999
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:36 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik moest wel even twee keer lezen _O-
Ik ook O-) Maar volgens mij taalkundig correct.
pi_191495013
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zijn mensen die geen vlees eten maar wel dierenrechtenextremisme verwerpen ook lachwekkend?
Dus mensen die geen vlees eten hangen een vorm van dierenrechtenactivisme aan? Of wat insinueer je nu hiermee? Volgens mij is er namelijk nergens een eenduidige organisatie aan te duiden waaronder alle vegetariërs vallen.
pi_191495033
Ik sta er wel van te kijken dat overwegend linkse nieuwsbronnen nu met dit (oude) nieuws aankomen.
Wees wijs en word alvast moslim want dit sterke volk zal gaan ovwrheersen.
Vakman pur sang
pi_191495075
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:45 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dus mensen die geen vlees eten hangen een vorm van dierenrechtenactivisme aan? Of wat insinueer je nu hiermee? Volgens mij is er namelijk nergens een eenduidige organisatie aan te duiden waaronder alle vegetariërs vallen.
De Islam is dan ook geen organisatie. Het feit dat de Islam continu een ideologie genoemd wordt ontgaat mij echt volledig. Een ideologie heeft namelijk totaal geen associatie met God
pi_191495166
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik sta er wel van te kijken dat overwegend linkse nieuwsbronnen nu met dit (oude) nieuws aankomen.
Wees wijs en word alvast moslim want dit sterke volk zal gaan ovwrheersen.
Roderick Veelo is toch de sidekick van Bert Brussen bij ThePostOnline?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191495173
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]

De Islam is dan ook geen organisatie. Het feit dat de Islam continu een ideologie genoemd wordt ontgaat mij echt volledig. Een ideologie heeft namelijk totaal geen associatie met God
Organisatie was wellicht wat ongelukkig gekozen inderdaad. Maar het is alsof je zegt of je moslims die de koran verwerpen ook moslims noemt. Zoiets bestaat niet tot nauwelijks. Een aanzienlijk deel is gematigd (maar minder dan andere geloven), maar desondanks delen ze standpunten met hun extremere geloofsgenoten uit hetzelfde boek. En mijn punt was dat het niet onterecht was dat mensen daarover een oordeel hadden.
pi_191495206
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:48 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je kunt ideologieën hebben met of zonder God.
De islam is geen gewone godsdienst of ideologie, het is een alomvattend systeem dat de leefregels van haar aanhangers vastlegt, een dictatoriaal systeem met aan het hoofd de mula's.
Rechtspraak, wetgeving, wetenschap, literatuur, kunst, politiek etc etc worden allemaal vanuit de islam gezien. De (uitleg van) de Koran is leidend.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_191495241
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:52 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Organisatie was wellicht wat ongelukkig gekozen inderdaad. Maar het is alsof je zegt of je moslims die de koran verwerpen ook moslims noemt. Zoiets bestaat niet tot nauwelijks. Een aanzienlijk deel is gematigd (maar minder dan andere geloven), maar desondanks delen ze standpunten met hun extremere geloofsgenoten uit hetzelfde boek. En mijn punt was dat het niet onterecht was dat mensen daarover een oordeel hadden.
Niemand verwerpt de Koran. De een interpreteert hem alleen letterlijk, de Koranist, de Salafist. Ende ander gebruikt hem als lijdraad in zijn leven. En jij claimde dat de moslim die het extremistische verwerpt lachwekkend is. Daarom vroeg ik: is de vegetarier, veganist die extremisme in naam van de dierenrechten verwerpt ook lachwekkend? Vind ik niet
pi_191495271
Persoonlijk denk ik dat mensen met een sterk geloof een betere overlevingskans hebben dan de geloofslozen.
Kijk maar naar de opbouw van naties en de laatste 1900 jaar in Europa.
Dat gezegd hebbende staan de ateisten behoorlijk zwak.
Vakman pur sang
pi_191495278
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:53 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De (uitleg van) de Koran is leidend.
Voor sommige moslims wel ja. Voor sommige christenen is de Bijbel ook leidend. Hell, sommige christenen vinden de Bijbel zelfs te soft
pi_191495309
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Niemand verwerpt de Koran. De een interpreteert hem alleen letterlijk, de Koranist, de Salafist. Ende ander gebruikt hem als lijdraad in zijn leven. En jij claimde dat de moslim die het extremistische verwerpt lachwekkend is. Daarom vroeg ik: is de vegetarier, veganist die extremisme in naam van de dierenrechten verwerpt ook lachwekkend? Vind ik niet
Persoonlijk vind ik het een beetje hetzelfde als iemand die 'Mein Kampf' als lijdraad neemt in z'n leven. Wel iets minder mensonvriendelijk, maar het idee is hetzelfde. De ideeën in de bijbel e.d. zijn vrij extreem, dus om dat nou als lijdraad te nemen...
pi_191495318
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Persoonlijk denk ik dat mensen met een sterk geloof een betere overlevingskans hebben dan de geloofslozen.
Eens.

Er was veel aan te merken op de kerk in Nederland, maar we hebben het kind met het badwater weggegooid. Kijk wat we er nu voor terugkrijgen.
pi_191495322
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Op het gebied van spelling en grammatica daarentegen...
pi_191495399
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het een beetje hetzelfde als iemand die 'Mein Kampf' als lijdraad neemt in z'n leven. Wel iets minder mensonvriendelijk, maar het idee is hetzelfde. De ideeën in de bijbel e.d. zijn vrij extreem, dus om dat nou als lijdraad te nemen...
Nja, ik zal maar niet te inhoudelijk ingaan op je Mein Kampf vergelijking want dat gaat toch verwijderd worden.

En het is maar net hoe je teksten opvat. Daar zijn sommige helaas erg conservatief in. Binnen de Islam zijn er ook gewoon discussies over hoe je een woord als Jihad bijvoorbeeld moet interpreteren.
pi_191495539
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:57 schreef Hoogslaper het volgende:

[..]

Eens.

Er was veel aan te merken op de kerk in Nederland, maar we hebben het kind met het badwater weggegooid. Kijk wat we er nu voor terugkrijgen.
Een van de meest atheïstische landen ter wereld?
pi_191495546
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nja, ik zal maar niet te inhoudelijk ingaan op je Mein Kampf vergelijking want dat gaat toch verwijderd worden.

En het is maar net hoe je teksten opvat. Daar zijn sommige helaas erg conservatief in. Binnen de Islam zijn er ook gewoon discussies over hoe je een woord als Jihad bijvoorbeeld moet interpreteren.
Ik zei al, mein kampf is een stuk extremer en tevens ook minder cultureel gebonden. Maar ook al zijn bepaalde interpretaties subjectief, zo zijn er ook genoeg absurde die dat niet zijn. En mijn standpunt staat daarin vast.
pi_191495558
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een van de meest atheïstische landen ter wereld?
Een volk dat als los zand aan elkaar hangt. Zal zo'n volk zich verdedigen als het er op aankomt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')