Als je dat denkt zou ik je maatschappijlessen opnieuw gaan volgenquote:Op donderdag 13 februari 2020 21:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mijn grondrecht was zwarte piet.
Die zijn er zat. Doemdenken dat hier een burgeroorlog gaat uitbreken is volgens mij meer een "wens is vader van de gedachte" kronkel dan wat anders.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:10 schreef capricia het volgende:
Is er niet gewoon zoiets als een poldermoslim?
Zeg maar een soort katholiek. Niet te zwaar op de hand enzo.
Ja daar snap ik dus ook niks van.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom het westen zo nodig bevriend moet zijn met die idioten in Saudi-Arabië. Zet dat land op een of andere zwarte lijst en voorkom dat die radicale sponsoring deze kant opkomt.
Denk dat iedereen het daar wel mee eens isquote:Op donderdag 13 februari 2020 21:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat salafisme een staatsondermijnende stroming binnen de islam is die wmb aan de haren Nederland uitgetieft mag worden.
Ik vind het vooral matig dat het licht nu pas aangaat. Dit zag elke boerenlul wel aankomen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Denk dat iedereen het daar wel mee eens is
Niet alle moslims gaan naar de moskee. Wat is dat voor onzinquote:Op donderdag 13 februari 2020 21:21 schreef Tengano het volgende:
Alle moslims zowel de salafistische moslims als de gematigde moslims als de poldermoslims gaan naar de moskee. En als de moskee geld (miljoenen volgens de AIVD) en imams ontvangt uit de salafistische buitenlandse machtsorganen kun je hier als moslim niet zeggen: Ja maar wij zijn hier wat relaxter![]()
Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
Daarom moet Nederland er ook voor zorgen dat die geldstromen niet binnen kunnen komen. Hoeft niet ten koste te gaan van de gemiddelde moslimquote:Op donderdag 13 februari 2020 21:21 schreef Tengano het volgende:
Alle moslims zowel de salafistische moslims als de gematigde moslims als de poldermoslims gaan naar de moskee. En als de moskee geld (miljoenen volgens de AIVD) en imams ontvangt uit de salafistische buitenlandse machtsorganen kun je hier als moslim niet zeggen: Ja maar wij zijn hier wat relaxter![]()
quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:10 schreef capricia het volgende:
Is er niet gewoon zoiets als een poldermoslim?
Zeg maar een soort katholiek. Niet te zwaar op de hand enzo.
Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:21 schreef Tengano het volgende:
Ook die moeten niet janken als men ze daar terecht op aanspreekt.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Alsof iedere katholiek tegen voorbehoedsmiddelen en euthanasie is omdat de Paus dat roept.
Niet alle moslims gaan naar de moskee en niet alle moslims zijn geheelonthouder.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:21 schreef Tengano het volgende:
Daar zijn de meesten geëmancipeerd genoeg voor. Die hebben daar geen moeite mee.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ook die moeten niet janken als men ze daar terecht op aanspreekt.
Je bedoelt dat er dan ook wellicht moslims zijn die bijvoorbeeld ook varkensvlees eten dan? of niet aan de ramadan doen? Ik heb overigens de indruk dat moslims meer trouw zijn om de moskee te bezoeken dan christenen naar de kerk gaan.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet alle moslims gaan naar de moskee. Wat is dat voor onzin
Er zijn hele hordes mensen die zichzelf als moslim identificeren, maar nooit naar de moskee gaan. Net als je ook hele hordes katholieken en protestanten hebt die hetzelfde doen. Die zullen allen als een lichtschakelaar naar een extremistische modus schakelen? Nee.. Dat denk ik niet.
Zoals je ook geen enkel zicht heb op geldstromen die in het criminele circuit rondgaan is het net zo eenvoudig om geld onder de toonbank naar de moskee te laten stromen. Dat wordt vast niet op hun giro bijgestort.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daarom moet Nederland er ook voor zorgen dat die geldstromen niet binnen kunnen komen. Hoeft niet ten koste te gaan van de gemiddelde moslim
Sommigen hebben de kerktelefoon. Die hoeven niet eens te gaan om de preek te horen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er dan ook wellicht moslims zijn die bijvoorbeeld ook varkensvlees eten dan? of niet aan de ramadan doen? Ik heb overigens de indruk dat moslims meer trouw zijn om de moskee te bezoeken dan christenen naar de kerk gaan.
Die zijn er zeker. En meer dan je denkt.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er dan ook wellicht moslims zijn die bijvoorbeeld ook varkensvlees eten dan? of niet aan de ramadan doen? Ik heb overigens de indruk dat moslims meer trouw zijn om de moskee te bezoeken dan christenen naar de kerk gaan.
In tegenstelling tot de gemiddelde moslim inderdaad. En natuurlijk zijn er genoeg moslims die net zo gematigd zijn als de gemiddelde katholiek in Nederland. Maar men moet gewoon eens erkennen dat de gemiddelde moslim religieuzer is dan welke andere gelovige ook in NL.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar zijn de meesten geëmancipeerd genoeg voor. Die hebben daar geen moeite mee.
Want?quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ook die moeten niet janken als men ze daar terecht op aanspreekt.
Ontwikkelde mensen vinden dergelijke middeleeuwse denkbeelden vaak primitief en achterhaald. Als je daar openbaar aanhanger van bent moet je niet raar opkijken als mensen je daarover veroordelen.quote:
Ik volg je niet helemaal. Je hebt het nu over de Islam of salafisme als je het over middeleeuwse denkbeelden hebt? Want als je salafisme bedoeld dan zijn ze toch geen openlijk aanhanger? Daarom zijn ze gematigdquote:Op donderdag 13 februari 2020 21:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ontwikkelde mensen vinden dergelijke middeleeuwse denkbeelden vaak primitief en achterhaald. Als je daar openbaar aanhanger van bent moet je niet raar opkijken als mensen je daarover veroordelen.
Geld.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom het westen zo nodig bevriend moet zijn met die idioten in Saudi-Arabië. Zet dat land op een of andere zwarte lijst en voorkom dat die radicale sponsoring deze kant opkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |