Als de gemeente niet tot actie overgaat wil ik mijn eigen woning aanbieden aan de statushouders. Zelf zal ik dan onder een brug gaan slapen of in oost Groningen gaan wonen. Ik ben niet alleen op aarde tenslotte. Mijn medemens is belangrijker dan ik. Weg met mezelf.quote:
Provincie: 'Gemeente moet meer woningen aan statushouders aanbieden'
De gemeente Amsterdam moet volgens de provincie Noord-Holland meer huizen aanbieden aan vluchtelingen die een verblijfsvergunning hebben gekregen.
Gemeenten krijgen elk halfjaar van de rijksoverheid te horen hoeveel statushouders ze moeten huisvesten. Dat aantal wordt bepaald aan de hand van het aantal inwoners van de gemeente en het verwachte aantal statushouders.
Jarenlang
'De gemeente Amsterdam vangt al jarenlang te weinig statushouders op', laat de provincie weten. 'De provincie is hierover meerdere malen met de gemeente Amsterdam in gesprek gegaan. Het lukt de gemeente Amsterdam echter maar niet voldoende statushouders te huisvesten.'
De gemeente krijgt nog tot 1 juli 2020 de tijd om de achterstand in te halen. 'De provincie vertrouwt erop dat dit gaat lukken. Mocht het niet lukken dan gaat de provincie de achterstand op kosten van de gemeente Amsterdam wegwerken.'
Tijdelijke woningunits
Ook wil de provincie met ontwikkelaars onderzoeken of er tijdelijke woonunits geplaatst kunnen worden en met woningcorporaties in gesprek gaan. Volgens de provincie is het niet te rechtvaardigen om verder uitstel te verlenen aan de gemeente Amsterdam, omdat andere gemeenten wel net zoveel statushouders opvangen als de rijksoverheid wil.
'De provincie Noord-Holland vindt het belangrijk dat gemeenten aan hun taakstelling voldoen', stelt de provincie. 'Als er onvoldoende woningen beschikbaar zijn, moeten statushouders langer verblijven in asielzoekerscentra. Ze kunnen hun inburgering in de Nederlandse samenleving dan niet starten.'
Reactie gemeente
Verantwoordelijk wethouder Laurens Ivens laat in een reactie weten dat het huisvesten van statushouders een 'belangrijke opgave' is. Desondanks is de achterstand volgens hem nagenoeg weggewerkt. 'Van ruim 1000 in 2016 naar 86 nu.'
'Dat juist op dit moment de provincie dan deze stap zet, doet geen recht aan de enorme inspanningen die de Amsterdamse corporaties en de gemeente de afgelopen tijd geleverd hebben', zegt Ivens. 'Dit neemt niet weg dat wij ons uiterste best doen om de achterstand zo snel mogelijk helemaal weggewerkt te hebben, zoals we ook al eerder aan de provincie hadden aangegeven.'
Eigenlijk vindt ik dat ze net als iedereen dezelfde procedure moeten doorlopen om een woning te krijgen. Wel zo rechtvaardig denk ik dan.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:51 schreef Revolution-NL het volgende:
Die jankende, verwende kut millenials wonen maar tot hun 40ste bij hun ouders.
First things first, diversiteit
Het is toch echt het beleid van de overheen en niet de TT wat het hem doet, helaas.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Deze TT werkt natuurlijk wel als stroop op de usual alt right vliegen van dit forum.
Ik denk eerder dat de TS een grapje maakt.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Deze TT werkt natuurlijk wel als stroop op de usual alt right vliegen van dit forum.
Ja inderdaad. Niks mis mee dat ze een woning krijgen. Maar schrijf je gewoon in bij de woningbouw ofzo en wacht af tot je aan de beurt ben. Wil je niet te lang wachten, dan schrijf je jezelf maar in bij een woningbouw waar de wachtlijsten niet zo lang zijn, je hoeft niet in Amsterdam te wonen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eigenlijk vindt ik dat ze net als iedereen dezelfde procedure moeten doorlopen om een woning te krijgen. Wel zo rechtvaardig denk ik dan.
Was geen plek in de tt voor het woord ‘provincie’, in het AT5 bericht stond dat wel.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:55 schreef Dr.Mikey het volgende:
door de tt dacht ik even dat dit landelijk was maar gelukkig staat in het bericht dat het om Amsterdam gaat.
goed plan in dat geval.
Hier geef ik je enerzijds grotendeels gelijk in, maar de kanttekening is dan natuurlijk wel dat wanneer statushouders in krimpgemeenten gaan wonen, dit hun integratie en mogelijkheden tot werk of opleiding aardig bemoeilijkt.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Niks mis mee dat ze een woning krijgen. Maar schrijf je gewoon in bij de woningbouw ofzo en wacht af tot je aan de beurt ben. Wil je niet te lang wachten, dan schrijf je jezelf maar in bij een woningbouw waar de wachtlijsten niet zo lang zijn, je hoeft niet in Amsterdam te wonen.
Onzin, laten we dit beleid vooral continueren en hoger prioriteren, het liefst landelijk en bijvoorkeur met veel media aandacht.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Niks mis mee dat ze een woning krijgen. Maar schrijf je gewoon in bij de woningbouw ofzo en wacht af tot je aan de beurt ben. Wil je niet te lang wachten, dan schrijf je jezelf maar in bij een woningbouw waar de wachtlijsten niet zo lang zijn, je hoeft niet in Amsterdam te wonen.
Ook als ze 8 jaar wachten, zal er uiteindelijk weer een moment komen dat je statushouders krijgt die een woning krijgen omdat ze aan de beurt zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:59 schreef Houtenbeen het volgende:
Gewoon netjes achter aan sluiten in de rij.
Ja, daar heb je ook wel een puntquote:Op woensdag 12 februari 2020 11:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Hier geef ik je enerzijds grotendeels gelijk in, maar de kanttekening is dan natuurlijk wel dat wanneer statushouders in krimpgemeenten gaan wonen, dit hun integratie en mogelijkheden tot werk of opleiding aardig bemoeilijkt.
Dat hoeft denk ik als het maar kleinschalig is. En er zijn landen waar die mensen min of meer gedwongen worden de taal te leren en zich onder de lokale bevolking te mengen en te werken. Juist in dorpen. Om dat daar vaak een meer sociale samenhang is dan in een stad.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Hier geef ik je enerzijds grotendeels gelijk in, maar de kanttekening is dan natuurlijk wel dat wanneer statushouders in krimpgemeenten gaan wonen, dit hun integratie en mogelijkheden tot werk of opleiding aardig bemoeilijkt.
Het gaat normaliter om sociale huurwoningen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:54 schreef Nikonlover het volgende:
En die krijgen dan veel te dure panden zeker
Ik zeg toch ook niet dat ik het een probleem vind dat statushouders een huis krijgen. Ze kunnen alleen ook gewoon netjes wachten op een huisje.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook als ze 8 jaar wachten, zal er uiteindelijk weer een moment komen dat je statushouders krijgt die een woning krijgen omdat ze aan de beurt zijn.
We moeten huizen voor ze bouwen, we moeten zwemlessen voor ze regelen. Vind je het niet allemaal een beetje te gek worden?quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook als ze 8 jaar wachten, zal er uiteindelijk weer een moment komen dat je statushouders krijgt die een woning krijgen omdat ze aan de beurt zijn.
Het grootste probleem is een tekort aan betaalbare huur- en koopwoningen.
Ik besef dat dat lastig is op te lossen in de volgebouwde gemeente Amsterdam maar ze hebben die opdracht nu eenmaal.
Volgens mij vindt de landelijke politiek het wel mooi dat de pijlen worden gericht op statushouders. Kunnen ze weer lekker populistische dingen roepen en symptoombestrijdende maatregelen voorstellen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:54 schreef probeer het volgende:
Tot zover dus het gelul van de overheid dat statushouders geen urgentie krijgen. Dat kan je namelijk niet blijven verkopen, wanneer je 1) de gemeenten verplicht om x aantal statushouders op te nemen, 2) ze daar publiekelijk toe onder druk zet, en 3) je de gemeenten vervolgens vrij laat om urgentie te verstrekken.
= werk. De economie moet toch blijven draaien hequote:Op woensdag 12 februari 2020 12:08 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
We moeten huizen voor ze bouwen, we moeten zwemlessen voor ze regelen. Vind je het niet allemaal een beetje te gek worden?
Daar hebben we tenslotte zelf voor gekozen?quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:08 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
We moeten huizen voor ze bouwen, we moeten zwemlessen voor ze regelen. Vind je het niet allemaal een beetje te gek worden?
Ik denk dat er wel een tussenoplossing is te vinden op dat vlak.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik het een probleem vind dat statushouders een huis krijgen. Ze kunnen alleen ook gewoon netjes wachten op een huisje.
Die meiden waren waarschijnlijk prostituees en hun pooier, lid van een lokaal beruchte gang, was niet ver weg.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:06 schreef spierbal het volgende:
Ik liep laatst in een land in de Balkan. Die meiden daar liepen er best schaars gekleed bij, en waren nog eens stukken knapper dan hier, liepen vaak alleen, en door de meest lugubere steegjes, waarbij de donkerste steeg in Nederland niets bij is. Nu spreek ik daar de taal niet maar hoe het er op leek was dat die dames niet lastig gevallen werden op welke wijze dan ook. Nou vergelijk dat eens met hier, ik weet wel hoe het komt.
Verder was merendeel van de populatie blank. Echt geweldig, moet je hier eens de statistieken erbij pakken van wat er in je stad woont. Nationalisme mag wel wat sterker zijn in Nederland, want waardoor het in Nederland steeds minder fijn vertoeven is werd mij toe wel een stuk duidelijker.
Er moeten sowieso huizen gebouwd worden. Het overgrote deel van mensen die op een woning wacht zijn Nederlanders die al jaren staan ingeschreven, veelal starters.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:08 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Volgens mij leven we binnen een democratie. En blijven mensen stemmen op partijen die een onrechtvaardig woningbeleid voeren.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:13 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
[..]
Daar hebben we tenslotte zelf voor gekozen?
1. Quote eens goed
2. Wat bedoel je ?
Het lijkt mij op zijn minst zinnig om met elkaar een discussie te hebben over de bevolkingsgroei die er voor de komende jaren verwacht wordt en de implicaties die dit heeft.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er moeten sowieso huizen gebouwd worden. Het overgrote deel van mensen die op een woning wacht zijn Nederlanders die al jaren staan ingeschreven, veelal starters.
Als je meer betaalbare huur- (en koop-) woningen bouwt zal je uiteraard als neveneffect hebben dat er ook meer woningen vrij komen voor statushouders.
Of ben jij tegen de bouw van woningen om het woningtekort op te lossen omdat dan ook statushouders een woning krijgen?
Ten eerste vermoed ik zo dat jij er nooit geweest bent.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Die meiden waren waarschijnlijk prostituees en hun pooier, lid van een lokaal beruchte gang, was niet ver weg.
Dat Nederlandse vrouwen worden lastiggevallen komt ook door dat ze zich vaak ordinair kleden en omdat we een zeer liberale samenleving hebben.
Grappig want vroeger werden knappe vrouwen ook nagefloten en na-geschreeuwd door autochtonen (bijvoorbeeld marktlui en bouwvakkers) en nu is het opeens intimidatie wanneer mensen met een kleurtje precies hetzelfde doen.
Je moet je eens afvragen hoe het land er voor komt te staan wanneer we niemand meer binnenlaten. Die 1.5 kinderen die de Nederlandse vrouw gemiddeld krijgt zorgt er in elk geval niet voor dat er sprake is van gezonde bevolkingsaanwas om de zorgstaat te blijven faciliteren.
doet me denken aan een land als Hongarijequote:Op woensdag 12 februari 2020 12:06 schreef spierbal het volgende:
Ik liep laatst in een land in de Balkan. Die meiden daar liepen er best schaars gekleed bij, en waren nog eens stukken knapper dan hier, liepen vaak alleen, en door de meest lugubere steegjes, waarbij de donkerste steeg in Nederland niets bij is. Nu spreek ik daar de taal niet maar hoe het er op leek was dat die dames niet lastig gevallen werden op welke wijze dan ook. Nou vergelijk dat eens met hier, ik weet wel hoe het komt.
Verder was merendeel van de populatie blank. Echt geweldig, moet je hier eens de statistieken erbij pakken van wat er in je stad woont. Nationalisme mag wel wat sterker zijn in Nederland, want waardoor het in Nederland steeds minder fijn vertoeven is werd mij toe wel een stuk duidelijker.
Ik ben sowieso tegen een te grote bevolking ongeacht of ze blank of bruin of rood zijn. We zijn maar een klein land weet je.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er moeten sowieso huizen gebouwd worden. Het overgrote deel van mensen die op een woning wacht zijn Nederlanders die al jaren staan ingeschreven, veelal starters.
Als je meer betaalbare huur- (en koop-) woningen bouwt zal je uiteraard als neveneffect hebben dat er ook meer woningen vrij komen voor statushouders.
Of ben jij tegen de bouw van woningen om het woningtekort op te lossen omdat dan ook statushouders een woning krijgen?
Daar kan je het over hebben.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het lijkt mij op zijn minst zinnig om met elkaar een discussie te hebben over de bevolkingsgroei die er voor de komende jaren verwacht wordt en de implicaties die dit heeft.
Op dit moment lijkt de politiek enkel reactief te reageren, zeer zorgelijk gezien basisvoorzieningen nu al onder druk komen te staan.
Er is niets mis met de import van exoten zolang ze hun steentje bijdragen en er wederzijds respect en begrip is.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:19 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Ik ben sowieso tegen een te grote bevolking ongeacht of ze blank of bruin of rood zijn. We zijn maar een klein land weet je.
Daarnaast ben ik tegen de import van exoten.
Lol, taboe? De meerderheid van de Nederlanders spreekt zich uit voor het inperken van immigratie.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:18 schreef spierbal het volgende:
Maar goed, er heerst een taboe om immigratie tegen te spreken. Persoonlijk denk ik dat we beter af zijn zonder.
You don't sayquote:Op woensdag 12 februari 2020 12:19 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Ben in Odessa en Moskou geweest, jammer joh. Beide steden worden vrouwen meer als inferieur lustobject gezien dan bijvoorbeeld een links feministen-bolwerk als Amsterdam.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:18 schreef spierbal het volgende:
[..]
Ten eerste vermoed ik zo dat jij er nooit geweest bent.
Ten tweede kan ik mijn niet heugen dat als een bouwvakker fluit, of iets roept in de trant van waar gaan die sexy beentjes naar toe en ze krijgen en geen reactie op, dat zij dan maar gaan roepen aaah loop maar door kanker hoer.
Maar goed, er heerst een taboe om immigratie tegen te spreken. Persoonlijk denk ik dat we beter af zijn zonder.
Dat soort tuig heb je er inderdaad bij, al heb je ook genoeg autochtonen die geen enkel respect hebben voor vrouwen en dat soort teksten bezigen.quote:Ten tweede kan ik mijn niet heugen dat als een bouwvakker fluit, of iets roept in de trant van waar gaan die sexy beentjes naar toe en ze krijgen en geen reactie op, dat zij dan maar gaan roepen aaah loop maar door kanker hoer.
Juist de expats die hier komen werken zorgen economisch gezien voor toegevoegde waarde, ook op sociaal vlak wringt het daar niet. Juist die immigratie moet gefaciliteerd worden, al die zogenaamde vluchtelingen moet je helemaal geen permanente status willen geven.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar kan je het over hebben.
Die bevolkingsgroei komt overigens niet hoofdzakelijk door statushouders maar door Europeanen die hier komen werken en die hebben geen voorrang op de woningmarkt maar hebben wel onderdak nodig.
Wat bedoel je met exoten?quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:19 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Ik ben sowieso tegen een te grote bevolking ongeacht of ze blank of bruin of rood zijn. We zijn maar een klein land weet je.
Moskou <3 Odessa <3 Oostblok <3quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben in Odessa en Moskou geweest, jammer joh. Beide steden worden vrouwen meer als inferieur lustobject gezien dan bijvoorbeeld een links feministen-bolwerk als Amsterdam.
[..]
Dat soort tuig heb je er inderdaad bij, al heb je ook genoeg autochtonen die geen enkel respect hebben voor vrouwen en dat soort teksten bezigen.
Grappig genoeg zijn dat de jongens die dat soort gedrag vertonen vaak van Marokkaanse komaf en gewoon hier geboren. Dat zijn dus niet de statushouders/vluchtelingen waar het in het artikel over gaat. Want die spreken de taal niet/amper.
Ja en nee.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat hoeft denk ik als het maar kleinschalig is. En er zijn landen waar die mensen min of meer gedwongen worden de taal te leren en zich onder de lokale bevolking te mengen en te werken. Juist in dorpen. Om dat daar vaak een meer sociale samenhang is dan in een stad.
Procentueel zijn het met name dat soort mensen die zorgen voor nieuwe aanwas (Polen en mensen uit Indië vormen veruit de hoofdmoot).quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Juist de expats die hier komen werken zorgen economisch gezien voor toegevoegde waarde, ook op sociaal vlak wringt het daar niet. Juist die immigratie moet gefaciliteerd worden, al die zogenaamde vluchtelingen moet je helemaal geen permanente status willen geven.
Ja, want naast de woningmarkt zorgen vluchtelingen niet voor andere maatschappelijke problemenquote:Op woensdag 12 februari 2020 12:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Procentueel zijn het met name dat soort mensen die zorgen voor nieuwe aanwas (Polen en mensen uit Indië vormen veruit de hoofdmoot).
Maar natuurlijk gaat de discussie weer over die 3-4 % vluchtelingen die zogenaamd onze huizen inpikken.
Als je stopt met vluchtelingen zou de huidige problematiek m.b.t. woningtekorten niet ineens substantieel verminderen. Maar hey, we moeten toch iemand de schuld geven. Kijk dan liever naar de politiek die het zover heeft laten komen.
Kan me van een paar jaar geleden iets herinneren over een migrantengezin van 13 mensen die in Utrecht ofzo een fucking villa kreeg van de gemeentequote:Op woensdag 12 februari 2020 11:54 schreef Nikonlover het volgende:
En die krijgen dan veel te dure panden zeker
Worden er keuzes gemaakt dan? Zo lang het maar goed gaat met de huisjesmelkers, gaat het goed met de woningmarkt en hoeft er niks te veranderen, aldus de VVD.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja, want naast de woningmarkt zorgen vluchtelingen niet voor andere maatschappelijke problemen
Het wordt tijd dat we in Nederland rigoureuze keuzes gaan maken. De huidige bevolkingsontwikkeling is niet duurzaam en op de langere termijn onhoudbaar.
Ja maar dan hebben ze netjes op hun beurt gewacht.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het grootste probleem is een tekort aan betaalbare huur- en koopwoningen.
Ik besef dat dat lastig is op te lossen in de volgebouwde gemeente Amsterdam maar ze hebben die opdracht nu eenmaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |