quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:52 schreef dokter.knakworst het volgende:
Wooncontainers bouwen op Vlieland, Terschelling & Ameland en al die statushouders daar laten bivakkeren. Daarna via Stenaline retour afzender sturen zou de perfecte oplossing zijn om de wachtlijsten aan woningtekort in te perken
dan moeten ze de boot van sinterklaas ook daar laten aanmeren met roetpietenquote:
Dat gaat langdurige procedures opleveren van de bewoners daarquote:Op donderdag 13 februari 2020 01:52 schreef dokter.knakworst het volgende:
Wooncontainers bouwen op Vlieland, Terschelling & Ameland en al die statushouders daar laten bivakkeren. Daarna via Stenaline retour afzender sturen zou de perfecte oplossing zijn om de wachtlijsten aan woningtekort in te perken
In de grote steden (waar wachttijden sowieso veel meer een rol spelen) ligt dat percentage stukken hoger. In Amsterdam bijvoorbeeld, tussen de 9 en 14% in de afgelopen paar jaar. Zie post 195 van het vorige deel.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:04 schreef Poem_ het volgende:
[..]
We hebben het over nog geen 5% van de sociale huurwoningen. Als je dan stappen wil maken wat dat betreft ben je beter uit met het bouwen van nieuwe woningen.
Ja. AZC's die alleen door statushouders bewoond worden (en dus niet ook door vluchtelingen in afwachting van hun procedure, want die twee groepen mixen geeft blijkbaar ook weer een hele reeks aan eigen problemen). Statushouderscentra dus in feite. Met beter woongenot dan nu het geval, sommigen eventueel gericht op gezinnen. En dan kunnen die statushouders vanuit daar zelf kiezen in welke gemeente ze zich bij de woningcorporaties inschrijven. Kiezen ze voor een gemeente met een jarenlange wachttijd, tsja dan zitten ze daar dus langer vast. Kiezen ze voor een gemeente met een wachttijd van een (half) jaar? Top, kunnen ze daarna nog in een leuk huisje wonen.quote:Daarnaast: wat wil je dan precies doen met moeders en kinderen? Nieuwe en meer asielzoekerscentra bouwen?
Klopt. Maar imo wel het minst van de twee kwaden tussen de keuze wel/niet urgentie verlenen aan statushouders.quote:Volgens mij zitten we daar ook niet zo op te wachten en heel wenselijk is het niet om daar voor langere periode gezinnen op te vangen.
Dat zeg ik niet. Maar dat een Nederlander die jaren op de wachtlijst staat maar in een tochtig flatje mag gaan zitten die gebouwd is in 1960 waar hij elke maand de verwarming hoog moet zetten. Terwijl er een groep binnen komt die een nieuwbouwwoning krijgt met alles er op en er aan is ook niet eerlijk. En dan ook nog een budget van om en nabij de 10.000 euro (verschilt per gemeente) om je huis in te richten terwijl de Nederlander naar de kringloop mag.quote:Op woensdag 12 februari 2020 23:38 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, lekker gelijk inderdaad als een alleenstaande zonder kinderen net zoveel aanspraak kan maken op een woning als een ouder met kinderen. Fantastisch.
Volgens mij worden sociale huurwoningen grotendeels ingedeeld op geschiktheid hoor. Waardoor je als alleenstaande dus sowieso geen kans maakt op die leuke gezinswoning.quote:Op woensdag 12 februari 2020 23:38 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, lekker gelijk inderdaad als een alleenstaande zonder kinderen net zoveel aanspraak kan maken op een woning als een ouder met kinderen. Fantastisch.
Zoals ik al zei. Tochtig flatje ergens acht hoog in een achterbuurt. Dat krijg je als Nederlander.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens mij worden sociale huurwoningen grotendeels ingedeeld op geschiktheid hoor. Waardoor je als alleenstaande dus sowieso geen kans maakt op die leuke gezinswoning.
nee die kunnen nog tot hun 40 ste bij tante op zolder en dan kunnen ze gelijk een vrijgezelle mantelzorger wordenquote:Op donderdag 13 februari 2020 02:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens mij worden sociale huurwoningen grotendeels ingedeeld op geschiktheid hoor. Waardoor je als alleenstaande dus sowieso geen kans maakt op die leuke gezinswoning.
en als ie van prins Bernhard is dan voor 1000 euro per maandquote:Op donderdag 13 februari 2020 02:55 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei. Tochtig flatje ergens acht hoog in een achterbuurt. Dat krijg je als Nederlander.
Je vergeet wat, de toekomst namelijk en dat zijn de 600-800 asielzoekers. Per week en ieder jaar weer. De bevolkingsgroei in NL is en wordt sinds 2 jaar gedicteerd door de immigranten, niet door de Nederlander.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Meer bouwen is de meest realistische en eerlijke oplossing voor het woningtekort.
Ruim 350.000 woningen zijn er nodig, dat is de uitdaging.
566 asielzoekers per week in 2019.quote:Op donderdag 13 februari 2020 06:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
Je vergeet wat, de toekomst namelijk en dat zijn de 600-800 asielzoekers. Per week en ieder jaar weer. De bevolkingsgroei in NL is en wordt sinds 2 jaar gedicteerd door de immigranten, niet door de Nederlander.
Er komen natuurlijk ook gewoon statushouders in "tochtige flatjes".quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:53 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar dat een Nederlander die jaren op de wachtlijst staat maar in een tochtig flatje mag gaan zitten die gebouwd is in 1960 waar hij elke maand de verwarming hoog moet zetten. Terwijl er een groep binnen komt die een nieuwbouwwoning krijgt met alles er op en er aan is ook niet eerlijk.
Die 10.000 Euro was alleen in de gemeente Oisterwijk in 2016 en dat was duidelijk een uitzondering. Naar aanleiding van de ophef is dat bedrag ¤6000 geworden (nog te hoog wat mij betreft).quote:En dan ook nog een budget van om en nabij de 10.000 euro (verschilt per gemeente) om je huis in te richten terwijl de Nederlander naar de kringloop mag.
Misschien eens buiten Amsterdam kijken of daar wat te krijgen is.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Voor die mensen is het dus wel degelijk een extra groot probleem wanneer er dan opeens 12-14% van het jaarlijkse aanbod naar een nieuwe groep urgenten gaat.
Iets waarvan je als nationale overheid wellicht nog wel kan zeggen 'tsja .. wij kijken meer naar het grotere plaatje mbt de woningmarkt', maar wat als betreffende gemeente gewoon niet te negeren valt.
https://nos.nl/artikel/23(...)lijk-uit-afrika.htmlquote:Op donderdag 13 februari 2020 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
566 asielzoekers per week in 2019.
29.435 in totaal (incl. nareizigers).
De rest waren vooral Europeanen, expats, etc maar dat zijn geen asielzoekers.
Dus nee, de bevolkingsgroei van 132.000 mensen in 2019 werd niet gedicteerd door asielzoekers.
"quote:D66 wil tijdelijk migranten uit bijvoorbeeld Afrikaanse landen laten overkomen om in Nederland te werken.
Volgens de regeringspartij helpt dat om het personeelstekort in bijvoorbeeld de zorg tegen te gaan en kan het tegelijkertijd een oplossing bieden voor bootvluchtelingen op de Middellandse Zee.
Kamerlid Groothuizen stelt voor aan de "tijdelijke arbeidsmigratie" een maximumtermijn te koppelen van vier jaar.
Daarna moeten de betrokkenen terug.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens hem is vier jaar lang genoeg voor werkgevers om de investering terug te verdienen, maar tegelijk niet lang genoeg voor werknemers om helemaal geworteld te raken.
"Een duidelijke einddatum biedt arbeidsmigranten helderheid", voegt hij eraan toe.
Veel vraag naar tijdelijke krachten
D66 vindt dat "conservatieve politici over elkaar heen buitelen in het verspreiden van angstbeelden over migratie, zonder daarbij met oplossingen te komen".
Volgens Groothuizen staat Nederland te springen om tijdelijke arbeidskrachten:
"Op dit moment zijn er 264.000 open vacatures die Nederlanders niet vervullen.
Ik denk dat je dan eerst moet beginnen bij de bestaande woonsituatie van mensen te herevalueren. Dus zorgen dat mensen die eerst een gezin hadden, maar nu alleenstaand zijn, naar een flat verhuizen of die gezinswoning kunnen ruilen met het jonge gezin wat nu in een flatje zit waar ze niet direct uit kunnen verhuizen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 02:54 schreef probeer het volgende:
[..]Bij zulke huidige krapte, mensen sociale huurwoningen verhuren die ruim boven hun wooneisen / benodigde woonruimte liggen, lijkt me inderdaad ook niet de bedoeling.
Daar ben ik niet voor, geen idee waarom je mij aanhaalde.quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)lijk-uit-afrika.html
[..]
"
Juist. Waarom al die statushouders in overvolle steden proberen te huisvesten. Is inderdaad gewoon heel erg raar. We hebben genoeg krimpgemeenten.quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Misschien eens buiten Amsterdam kijken of daar wat te krijgen is.
https://nos.nl/artikel/23(...)lijk-uit-afrika.htmlquote:Op donderdag 13 februari 2020 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar ben ik niet voor, geen idee waarom je mij aanhaalde.
Er zijn nog genoeg migranten met status in Nederland die aan het werk kunnen.
Laat die eerst maar een fatsoenlijk omscholen.
Iedere gemeente krijgt statushouders, ook in Friesland en Groningen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Juist. Waarom al die statushouders in overvolle steden proberen te huisvesten. Is inderdaad gewoon heel erg raar. We hebben genoeg krimpgemeenten.
Voorlopig is het slechts een proefballonnetje van 1 D66 kamerlid en ziet verder niemand er wat in.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)lijk-uit-afrika.html
nee ze gaan die bootmensen er voor gebruiken om ouderen zoals ik te verplegen ., lees t bestelen in hun eigen woning
En de kosten voor de maatschappij? Ja, die mensen doen in theorie zinnig werk, maar hebben ook een woonplek nodig, maken mogelijk zelf ook gebruik van zorg, hebben misschien kinderen die (zeker als ze uit een heel andere cultuur komen) extra aandacht nodig hebben binnen een onderwijssysteem dat al overbelast is, enz.quote:Volgens hem is vier jaar lang genoeg voor werkgevers om de investering terug te verdienen
Die D66 mensen moeten opgesloten wordenquote:Op donderdag 13 februari 2020 12:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voorlopig is het slechts een proefballonnetje van 1 D66 kamerlid en ziet verder niemand er wat in.
Niet echt een discussie waard.
En worden die ook verdeeld nav de beschikbare capaciteit woningen en de al bestaande wachttijden?quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Iedere gemeente krijgt statushouders, ook in Friesland en Groningen.
quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die D66 mensen moeten opgesloten worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |