abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 februari 2020 @ 00:00:23 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191465299
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
niet lid zijn van een heemkundekring
Als je 70+ bent snap ik het nog enigszins. Ben je jonger is dit is echt een van de saaiste dingen die je in je leven kunt doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 12 februari 2020 @ 00:03:39 #52
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191465329
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 23:24 schreef epicbeardman het volgende:
Tevens hoort het te zijn voor geboren Turken en Marokkanen in Nederland:

Nederlandse Marokkaan
Nederlandse Turk

Niet Marokkaanse Nederlander
Niet Turkse Nederlander

Turken noemen als een Nederlander geboren is in Turkije ook geen Nederlandse Turk. Maar een Turkse Nederlander.

https://leidenislamblog.n(...)e-migratieachtergron
Als je het gros van de Turken en Marokkanen zou vragen of ze zich Nederlander voelen is het antwoord meestal nee. Hun thuisland zal altijd Turkije of Marokko blijven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 12 februari 2020 @ 04:32:57 #53
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191466311
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mijn cultuur is vooral Brabants en Roomsch. Met Germaans heb ik niet veel, sorry.
Goed punt. Kijk je echter naar eeuwenlange strijd tussen het Heilige Roomse Rijk en "Frankrijk", dan hebben "wij" nog best lang onder invloed van het eerste geleefd, wat behalve Rooms ook erg Germaans was. En bovendien een flinke vinger in de pap had bij het Roomse leven, in de keus van bisschoppen en dergelijke.
Daarbij heeft Brabant uiteraard een andere historie, vooral recent, dan pakweg Gelre, Het Sticht, West-Frisia. Maar gezien het feit dat Holland en Utrecht dan weer lange tijd zijn bestuurd door eerder Franken als leenmannen (uit huidig België en Noord-Frankrijk) van de Roomse keizer laat ook zien hoe verweven een en ander is. Het Brabantse Roomse leven is uiteindelijk toch een Nederlandse vorm van het Roomse, heel anders dan dat in Zuid-Duitsland of Italië.

Maar liever dan een mens met migratieachtergrond die vind dat hij Nederlander is, zie ik liever dat hij zich met zijn directe omgeving identificeert. Dus als Brabander, en het Roomsche leven een warm hart toe draagt. Een Brabo-neger zeg maar.
  woensdag 12 februari 2020 @ 04:47:02 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191466363
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 00:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als je 70+ bent snap ik het nog enigszins. Ben je jonger is dit is echt een van de saaiste dingen die je in je leven kunt doen.
De Heemkundekring is misschien saai, net als vele Historische Verenigingen die veeluit uit monumenten bestaan, maar hetzelfde zie je bij nagenoeg alle organisaties die zich met de Nederlandse historie of Nederlandse cultuur(geschiedenis) bezig houden. Zelfs als je beredeneert dat jongeren geen tijd hebben voor actief lidmaatschap is het opvallend dat de meest eenvoudige vorm -bezoeker van een gratis evenement- vrijwel uitsluitend door mensen zonder migratieachtergrond wordt beoefend. Denk aan museumbezoek, lezingen, open dagen vam monumenten of architectuur, optochten van historische voertuigen, demonstraties oude ambachten, etc.
pi_191466394
1e generaties? Nee niet echt. De kinderen misschien als ze goed geïntegreerd zijn. Of misschien als ze op jonge leeftijd gekomen zijn. Dan leer je nog praten zonder accent en krijg je nog meer cultuur mee.

Ik ben nu een Nederlander in België maar niemand zal mij als Belg zien. Ook al zou ik van nationaliteit veranderen, ik blijf die Hollander. En daar is niks mis mee, net als dat er niks mis is met die Marokkaan schuin tegenover mij.
Onder deze lijn niet schrijven
  woensdag 12 februari 2020 @ 05:11:45 #56
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191466437
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 04:57 schreef marzman het volgende:
1e generaties? Nee niet echt. De kinderen misschien als ze goed geïntegreerd zijn. Of misschien als ze op jonge leeftijd gekomen zijn. Dan leer je nog praten zonder accent en krijg je nog meer cultuur mee.

Ik ben nu een Nederlander in België maar niemand zal mij als Belg zien. Ook al zou ik van nationaliteit veranderen, ik blijf die Hollander. En daar is niks mis mee, net als dat er niks mis is met die Marokkaan schuin tegenover mij.
Het gaat er denk ik om of jij je (etnische) rechten als Belg gaat opeisen. Dingen als "ook Belgen met een Nederlandse achtergrond maken nu deel uit van de cultuur, dus moet er Noord-Nederlands op de scholen worden onderwezen en niet alleen Vlaams. En het geschiedenisonderwijs moet meer over Nederland vertellen. En friet moet patat heten om de Hollanders niet te kwetsen."
Of om buitensluiting: "Als Nederlander voel ik me niet welkom op het carnaval want daar maken ze me belachelijk en op de Sinksenfoor is alles zo duur dat ik me niet welkom voel".
pi_191466456
Een Marokkaan.. 3 master diplomas.. Van welke neef van em heeft ie fake documenten gedwonload en geprint :')..

Mijn antwoord is ja. En ik ben zelf ook import migrant allochtoon whatever.Maar dit is niet het einde van de wereld. Ik zal nooit hollander worden en dat is maar zo. Het is ook logisch.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191466458
Mensen die aardig zijn naar mij, daar doe ik aardig naar terug.
Mij boeit het totaal niet welke afkomst iemand heeft. Just don't be a dick and it's all good.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_191466590
Een Marokkaansbelgische comedian die veel is afgevallen was verbaasd dat hij van die dikke was veranderd in die Marokkaan. Mensen gebruiken gewoon een ding, dat wat als eerste opvalt.

Het is dat of je huid wordt lichter als je dikker wordt zei die. Ik denk dat dit wel klopt (dat eerste)
Onder deze lijn niet schrijven
pi_191466926
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nederlanders die over cultuur praten alsof het heel belangrijk is maar niet lid zijn van een heemkundekring neem ik sowieso niet serieus.
Ik vind cultuur belangrijk (ik heb een museumjaarkaart), maar ik had sowieso nog nooit van een heemkundekring gehoord (is dat iets Brabants?). Maar mijn directe omgeving interesseert me bar weinig. Ik ben geboren in de provincie Utrecht, getogen in Gelderland (Veluwe), ging naar school in Gelderland, Utrecht en Overijssel, getrouwd in Zuid Holland tegen Zeeland aan, woon nu in Zuid Holland tegen Noord Holland aan en als het goed is over een paar maanden in Groningen. Mijn grootouders woonden allen in Drenthe, maar komen oorspronkelijk uit Groningen en Rotterdam. Ik heb directe familie (1e of 2e lijn) in Gelderland, Drenthe, Utrecht, Flevoland en Zuid Holland.

Welk gebied zou ik interesse in moeten hebben?

Ik voel me geen Utrechter, Veluwenaar, Zuid-Hollander... ik voel me Nederlander. De streekcultuur interesseert me dan ook helemaal niets.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 februari 2020 @ 08:18:48 #61
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191467076
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 07:56 schreef Hanca het volgende:

[..]


Ik voel me geen Utrechter, Veluwenaar, Zuid-Hollander... ik voel me Nederlander. De streekcultuur interesseert me dan ook helemaal niets.
Nederland is eigenlijk ook maar een streek van Europa :P

Ik voel me naast Nederlander iig ook deels Europeaan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_191467115
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 08:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nederland is eigenlijk ook maar een streek van Europa :P

Ik voel me naast Nederlander iig ook deels Europeaan.
Nee, Europeaan voel ik me niet echt. Het is toch denk ik echt die verbondenheid door taal en cultuur dat maakt dat ik me Nederlander voel. Ik voel me niet echt verbonden met Polen, Hongaren, Spanjaarden of Grieken. Dan nog veel meer met christenen (geloofsgenoten) wereldwijd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 woensdag 12 februari 2020 @ 08:56:53 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191467420
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 08:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, Europeaan voel ik me niet echt. Het is toch denk ik echt die verbondenheid door taal en cultuur dat maakt dat ik me Nederlander voel. Ik voel me niet echt verbonden met Polen, Hongaren, Spanjaarden of Grieken. Dan nog veel meer met christenen (geloofsgenoten) wereldwijd.
Polen, Hongarije, Spanje en Griekenland zijn allemaal christelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 12 februari 2020 @ 08:58:38 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191467444
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 07:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind cultuur belangrijk (ik heb een museumjaarkaart), maar ik had sowieso nog nooit van een heemkundekring gehoord (is dat iets Brabants?). Maar mijn directe omgeving interesseert me bar weinig. Ik ben geboren in de provincie Utrecht, getogen in Gelderland (Veluwe), ging naar school in Gelderland, Utrecht en Overijssel, getrouwd in Zuid Holland tegen Zeeland aan, woon nu in Zuid Holland tegen Noord Holland aan en als het goed is over een paar maanden in Groningen. Mijn grootouders woonden allen in Drenthe, maar komen oorspronkelijk uit Groningen en Rotterdam. Ik heb directe familie (1e of 2e lijn) in Gelderland, Drenthe, Utrecht, Flevoland en Zuid Holland.

Welk gebied zou ik interesse in moeten hebben?

Ik voel me geen Utrechter, Veluwenaar, Zuid-Hollander... ik voel me Nederlander. De streekcultuur interesseert me dan ook helemaal niets.
Moeten? Niks.

Bij mij is het andersom. Met Nederland heb ik niet zoveel. Met mijn eigen streek des te meer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191467469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 08:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Polen, Hongarije, Spanje en Griekenland zijn allemaal christelijk.
Ja, ik kan me dan ook verbonden voelen met de christenen daar, maar op dezelfde manier als ik me verbonden voel met christenen in China, Canada of Benin. En dan echt met de geloofsgenoten, niet met de landen op zich.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191467490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 08:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Moeten? Niks.

Bij mij is het andersom. Met Nederland heb ik niet zoveel. Met mijn eigen streek des te meer.
Jij vond dat je interesse moest hebben in een streek als je interesse had in cultuur. Een heemkundekring is, wat ik er nu over lees, namelijk streekgebonden. Dus van jou moest het...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 woensdag 12 februari 2020 @ 09:03:32 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191467510
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jij vond dat je interesse moest hebben in een streek als je interesse had in cultuur. Een heemkundekring is, wat ik er nu over lees, namelijk streekgebonden. Dus van jou moest het...
Ja ik zie dat nogal als een gegeven; kan het niet los zien van je geboortegrond, sorry.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191467557
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja ik zie dat nogal als een gegeven; kan het niet los zien van je geboortegrond, sorry.
Ok, ik ben geboren in Nieuwegein omdat mijn ouders daar toevallig een paar jaar hebben gewoond. Met 2 jaar ging ik er weg en ik weet er helemaal niks meer van, maar volgens jou zou ik me verbonden moeten voelen met mijn geboortegrond...

Nederland is gewoon een streek en niet eens een grote ook. Heel Nederland ligt binnen zeer afzienbare rijafstand van elkaar. Mijn geboortestreek is dus Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 februari 2020 @ 17:57:05 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191475178
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 06:27 schreef marzman het volgende:
Een Marokkaansbelgische comedian die veel is afgevallen was verbaasd dat hij van die dikke was veranderd in die Marokkaan. Mensen gebruiken gewoon een ding, dat wat als eerste opvalt.

Het is dat of je huid wordt lichter als je dikker wordt zei die. Ik denk dat dit wel klopt (dat eerste)
Ja, ach. Mijn moeder had het altijd over "die met die neus" als ze het over een bepaald bandlid had. Alle bandleden hadden een neus, alleen die ene eentje die wat geprononceerder was.
Dat mag je blij zijn met "die Marokkaan", want er zijn volksstammen die elke allochtoon "die Turk" noemen, en als je ze op de herkomst van "die Turk" wijst, overstappen op "die Marokkaanse Turk".
  woensdag 12 februari 2020 @ 18:00:16 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191475217
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 08:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Moeten? Niks.

Bij mij is het andersom. Met Nederland heb ik niet zoveel. Met mijn eigen streek des te meer.
Ik heb het idee dat Brabanders een trots volk is, wat mede wordt bepaald door een gezamenlijk vijandbeeld ("Holland") en een droom van hereniging met Vlaams Brabant.
"Reservebelgen" ;)
  woensdag 12 februari 2020 @ 18:07:23 #71
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191475315
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ok, ik ben geboren in Nieuwegein omdat mijn ouders daar toevallig een paar jaar hebben gewoond. Met 2 jaar ging ik er weg en ik weet er helemaal niks meer van, maar volgens jou zou ik me verbonden moeten voelen met mijn geboortegrond...

Nederland is gewoon een streek en niet eens een grote ook. Heel Nederland ligt binnen zeer afzienbare rijafstand van elkaar. Mijn geboortestreek is dus Nederland.
Geboortegrond = heimat = de mat waarop je geboren bent. In de Germaanse cultuur zeer belangrijk.

Vroeger verplaatste men zich minder makkelijk (en werd men niet in ziekenhuizen geboren), waardoor "geboren en getogen" vooral "getogen" is geworden. De streek waarin je bent opgegroeid, waarvan je het accent spreekt, waar je vrienden wonen, waar je je dierbaarste herinneringen hebt, waar je heg en steg op je duimpje kent.

Sla dat om naar on-topic: wie is opgegroeid tussen mede-allochtonen in "klein Istanboel" en daar nostalgisch aan terugdenkt zal het moeilijk hebben om als Nederlander te worden gezien. Je deelt dan immers weinig met andere Nederlanders.
  Beste debater 2022 woensdag 12 februari 2020 @ 19:14:04 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191476310
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ok, ik ben geboren in Nieuwegein omdat mijn ouders daar toevallig een paar jaar hebben gewoond. Met 2 jaar ging ik er weg en ik weet er helemaal niks meer van, maar volgens jou zou ik me verbonden moeten voelen met mijn geboortegrond...

Nederland is gewoon een streek en niet eens een grote ook. Heel Nederland ligt binnen zeer afzienbare rijafstand van elkaar. Mijn geboortestreek is dus Nederland.
Dus er is voor jou geen verschil in cultuur in Brabant en Groningen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 februari 2020 @ 19:15:00 #73
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191476333
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dus er is voor jou geen verschil in cultuur in Brabant en Groningen?
Eierbal en worstenbroodje, één pot nat.
pi_191476410
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dus er is voor jou geen verschil in cultuur in Brabant en Groningen?
Onder de grote rivieren misschien wel, maar tussen de plekken waar ik heb gewoond of waar mijn vrouw heeft gewoond of waar mijn familie woont (Nieuwegein, Ermelo, Hoekse Waard, Alphen aan den Rijn, Hoogeveen, Zwolle, Lelystad, Amersfoort, Barneveld) zitten hooguit hele kleine nuanceverschillen. En dat beslaat toch best een heel groot deel van Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 19:20:22 #75
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191476415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja ik zie dat nogal als een gegeven; kan het niet los zien van je geboortegrond, sorry.
Dat mag, ik ben Rotterdammer, mijn ouders waren Rotterdammers net als mijn grootouders (beide kanten) en daar zitten bij mij zeker attributen van bij maar mischien omdat ik veel in het buitenland heb gewerkt is dat niet iets wat bij mij de boventoon voert, ik ben Nederlander en Europeaan en dat is het wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 woensdag 12 februari 2020 @ 19:21:10 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191476434
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat mag, ik ben Rotterdammer, mijn ouders waren Rotterdammers net als mijn grootouders (beide kanten) en daar zitten bij mij zeker attributen van bij maar mischien omdat ik veel in het buitenland heb gewerkt is dat niet iets wat bij mij de boventoon voert, ik ben Nederlander en Europeaan en dat is het wel.
Jou zie ik dan ook niet steeds tekeer gaan over OnZe CulTuUr! en de funeste invloed daarop van buitenlanders.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 19:22:32 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191476452
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jou zie ik dan ook niet steeds tekeer gaan over OnZe CulTuUr! en de funeste invloed daarop van buitenlanders.
Oh, haha, nee, daar moet ik altijd hard om lachen, als je die mensen vraagt wat die cultuur dan wel is dan hebben ze 9 van de 10 keer totaal geen antwoord wat ergens op slaat :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 woensdag 12 februari 2020 @ 19:24:21 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191476481
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, haha, nee, daar moet ik altijd hard om lachen, als je die mensen vraagt wat die cultuur dan wel is dan hebben ze 9 van de 10 keer totaal geen antwoord wat ergens op slaat :)
Mijn punt. Al die cultuur-roepers hier doen dat echt alleen wanneer het gaat over buitenlanders of links of islam. Cultuur kan ze verder geen moer schelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 12 februari 2020 @ 19:31:19 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191476588
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mijn punt. Al die cultuur-roepers hier doen dat echt alleen wanneer het gaat over buitenlanders of links of islam. Cultuur kan ze verder geen moer schelen.
Ja de meeste van hen zullen weinig boeken, musea of theaters van binnen zien..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 12 februari 2020 @ 19:32:47 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191476611
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja de meeste van hen zullen weinig boeken, musea of theaters van binnen zien..
Het Mega Piraten Festijn is ook cultuur :(
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 12 februari 2020 @ 19:35:46 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191476658
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 23:36 schreef epicbeardman het volgende:
Voorbeeld met Hakim Ziyech van natuurlijk. NOS.

https://nos.nl/artikel/21(...)-man-van-ziyech.html
[..]

Als Hakim Ziyech net zoals Saban B in de criminaliteit zat, was het in eens volgens NOS een Nederlandse Marokkaan. Maar ziyech is geboren in Dronten, wat nou Marokkaanse middenvelder.

Zie hier iets van parool:
https://www.parool.nl/ned(...)nederland~bdb9725a4/
[..]

Crimineel dus gelijk Nederlands er voor zetten! wij Nederlanders moeten ons schamen
Zeg geestelijk beperkte, als jij liever met barbiepoppen speelt dan voetbal kijkt is dat prima maar ga dan niet over voetbalverslaggeving proberen mee te praten. Ozyakup heeft de Turkse voetbalnationaliteit, Ziyech, Amrabat en Labyad de Marokkaanse, Afellay en Ihattaren hebben de Nederlandse. De NOS zal doorgaans de voetbalnationaliteit vermelden, zoals ze dat hier ook doen met de Nederlander (zonder 'Marokkaanse') Afellay https://nos.nl/video/358347-afellay-speecht-op-verjaardag.html. Je loopt dus met je eigen domheid te koop. Wel exemplarisch voor rechtse kritiek op de zogenaamde linksheid van de NOS-berichtgeving: vaak vloeien die beschuldigingen voort uit een gebrek aan kennis van de materie.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 12-02-2020 19:41:39 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_191477003
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Zeg geestelijk beperkte, als jij liever met barbiepoppen speelt dan voetbal kijkt is dat prima maar ga dan niet over voetbalverslaggeving proberen mee te praten. Ozyakup heeft de Turkse voetbalnationaliteit, Ziyech, Amrabat en Labyad de Marokkaanse, Afellay en Ihattaren hebben de Nederlandse. De NOS zal doorgaans de voetbalnationaliteit vermelden, zoals ze dat hier ook doen met de Nederlander (zonder 'Marokkaanse') Afellay https://nos.nl/video/358347-afellay-speecht-op-verjaardag.html. Je loopt dus met je eigen domheid te koop. Wel exemplarisch voor rechtse kritiek op de zogenaamde linksheid van de NOS-berichtgeving: vaak vloeien die beschuldigingen voort uit een gebrek aan kennis van de materie.
Triggered much? :{ facts hurt of nie xorretje.

Je slaat 1 stuk van mijn betoging over, dat criminelen wel altijd als Nederlands-Marokkaans/Turks worden geplaatst. Dat je dat overslaat zegt al genoeg, dat ik gelijk heb.

En NOS zegt ook gewoon "De Nederlands-Marokkaanse Ibrahim Afellay" zoals het hoort. Ze zeggen bij hem niet Marokkaanse.

_O- :W
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  woensdag 12 februari 2020 @ 20:06:04 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191477252
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:54 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Triggered much? :{ facts hurt of nie xorretje.

Je slaat 1 stuk van mijn betoging over, dat criminelen wel altijd als Nederlands-Marokkaans/Turks worden geplaatst. Dat je dat overslaat zegt al genoeg, dat ik gelijk heb.

En NOS zegt ook gewoon "De Nederlands-Marokkaanse Ibrahim Afellay" zoals het hoort. Ze zeggen bij hem niet Marokkaanse.

_O- :W
Ja, snuggere henkie, omdat het daar relevant is.

hier:
de Nederlander El Ghazi
de Nederlander Ludovit Reis

maar:
de Amerikaan Dest
de marokkanen Aissati en Boussoufa

Zie je een patroon of is dat te ingewikkeld voor je? :W
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 12 februari 2020 @ 20:31:57 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191477737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onder de grote rivieren misschien wel, maar tussen de plekken waar ik heb gewoond of waar mijn vrouw heeft gewoond of waar mijn familie woont (Nieuwegein, Ermelo, Hoekse Waard, Alphen aan den Rijn, Hoogeveen, Zwolle, Lelystad, Amersfoort, Barneveld) zitten hooguit hele kleine nuanceverschillen. En dat beslaat toch best een heel groot deel van Nederland.
Daar noem je een paar non-descripte plaatsen zonder eigenheid. Hooguit Zwolle en Amersfoort kun je wat mee, maar als je in de VINEX woont en je roots er niet hebt dan is het gewoon niks.
Wel veel bible belt btw.
  woensdag 12 februari 2020 @ 20:33:00 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191477752
quote:
6s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het Mega Piraten Festijn is ook cultuur :(
En allochtonen zie je daar om onbekende redenen niet.
pi_191477782
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En allochtonen zie je daar om onbekende redenen niet.
Misschien wel om dezelfde reden dat ik daar niet kom.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 12 februari 2020 @ 20:52:34 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191478109
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Misschien wel om dezelfde reden dat ik daar niet kom.
Nog steeds je piratenfobie niet overwonnen? :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 19:47:56 #88
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_191572390
Ik zie Nederlanders als Nederlanders.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_191577963
Ik ben zelf allochtoon en ik zie mijzelf niet als een hollander, wat dus de echte nederlander is. Ik ben anders en zo zal ik altijd worden aangekeken en behandeld dus waarom dwepen met mijn nationaliteit in mijn paspoort?
Ik vind het ook helemaal niet erg. Het is zelfs zeer logisch!
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191578590
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 00:17 schreef imgoddamnugly het volgende:
Ik ben zelf allochtoon en ik zie mijzelf niet als een hollander, wat dus de echte nederlander is. Ik ben anders en zo zal ik altijd worden aangekeken en behandeld dus waarom dwepen met mijn nationaliteit in mijn paspoort?
Ik vind het ook helemaal niet erg. Het is zelfs zeer logisch!
Je bedoelt je ziet jezelf niet als de mainstream-Nederlander?
Maar zie je jezelf wel als Nederlander ?
pi_191582756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 02:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bedoelt je ziet jezelf niet als de mainstream-Nederlander?
Maar zie je jezelf wel als Nederlander ?
Ik zie mijzelf niet als Nederlander ook niet vanwege mijn nationaliteit. Paspoort is maar een documentje. Maar ik ben wel voor het land waar ik woon. Nederland dus.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191592239
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 12:22 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ik zie mijzelf niet als Nederlander ook niet vanwege mijn nationaliteit. Paspoort is maar een documentje. Maar ik ben wel voor het land waar ik woon. Nederland dus.
Hoe zie je jezelf dan wel?
ROBODEMONS..................|:(
pi_191592467
quote:
11s.gif Op woensdag 19 februari 2020 22:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoe zie je jezelf dan wel?
Gewoon als zomaar een persoon.

Ik zie overigens vooral migranten met duidelijke niet noord-europese kenmerken als niet-Nederlanders.

[ Bericht 5% gewijzigd door imgoddamnugly op 19-02-2020 22:56:40 ]
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  Beste debater 2022 woensdag 19 februari 2020 @ 23:19:38 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191593136
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 00:17 schreef imgoddamnugly het volgende:
Ik ben zelf allochtoon en ik zie mijzelf niet als een hollander, wat dus de echte nederlander is. Ik ben anders en zo zal ik altijd worden aangekeken en behandeld dus waarom dwepen met mijn nationaliteit in mijn paspoort?
Ik vind het ook helemaal niet erg. Het is zelfs zeer logisch!
Incorrect.

Hollanders zijn inwoners van de provincie Noord- dan wel Zuid-Holland.

Als Brabander ben ik Nederlander, geen Hollander.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191603280
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Incorrect.

Hollanders zijn inwoners van de provincie Noord- dan wel Zuid-Holland.

Als Brabander ben ik Nederlander, geen Hollander.
Nederland wordt ook wel Holland genoemd. Waarom dan.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  Beste debater 2022 donderdag 20 februari 2020 @ 19:21:08 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191603678
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 19:03 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Nederland wordt ook wel Holland genoemd. Waarom dan.
Dezelfde reden als waarom ze de Verenigde Staten 'Amerika' noemen: gemakzucht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191603822
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Incorrect.

Hollanders zijn inwoners van de provincie Noord- dan wel Zuid-Holland.

Als Brabander ben ik Nederlander, geen Hollander.
Ik zie mezelf ook als Brabander, maar mijn Vlaamse buren zien me als Hollander.

En als Nederland voetbalt is het ook hup Holland dus tja. Laat maar zo ;)
Onder deze lijn niet schrijven
  Beste debater 2022 donderdag 20 februari 2020 @ 19:27:57 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191603846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 19:26 schreef marzman het volgende:

[..]

Ik zie mezelf ook als Brabander, maar mijn Vlaamse buren zien me als Hollander.

En als Nederland voetbalt is het ook hup Holland dus tja. Laat maar zo ;)
Brabant boven alles
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 20 februari 2020 @ 19:30:38 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191603901
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Brabant boven alles
Vreemde jongens, die Brabanders..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 16:31:06 #100
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_191617019
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 23:02 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:

[..]

De NOS is in deze hypocriet dat ze enerzijds 'diversiteit' vieren (dus iedereen is ineens Nederlands, ook al is het slegs op papier), maar vervolgens wel vol trots opschrijven dat het een turk is. Heb dan ook de ballen om te zeggen dat het een Nederlander is.
Het is sportjournalistiek wel eigen om eindeloos niet relevante bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken. Zo werd b.v. Dirk Kuyt ook nog als ‘Katwijker’ gepresenteerd terwijl hij al jaren in Liverpool woonde. Zegt niet zoveel over het wereldbeeld van de NOS of de journalist in kwestie verder.

Meer ontopic: ik merk aan mezelf dat ik onbewust wel voel dat mensen met een migratie-achtergrond minder Nederlands zijn. Meestal bevestigen ze dat beeld ook doordat ze zelf ook hun loyaliteit niet uitsluitend bij Nederland hebben liggen. Bij sommigen verandert mijn beeld wel. Dat zijn voornamelijk de geloofsafvalligen en degenen die echt seculier kunnen denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanulleke op 21-02-2020 18:08:10 ]
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')