abonnement Unibet Coolblue
pi_191452008
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Aan de andere kant kun je ook zeggen: gedraag je eens als een normale Nederlander en je zult ook zo worden behandeld. Het schiet niet zo op als je de discussie zo aanpakt.
Als dat waar was had je gelijk. Maar het klopt niet, ook als je je uiterste best doet als Nederlander met een Turkse achtergrond om zo Nederlands mogelijk te doen, wordt je behandeld als buitenlander.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 11 februari 2020 @ 08:35:58 #277
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191452032
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als dat waar was had je gelijk. Maar het klopt niet, ook als je je uiterste best doet als Nederlander met een Turkse achtergrond om zo Nederlands mogelijk te doen, wordt je behandeld als buitenlander.
Misschien door een miniem deel idioten maar zeker niet door de weldenkende meerderheid.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 09:00:36 #278
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191452298
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je weet dat de grootste stroming in de islam pacifistisch is en dat bijna alle stromingen in de islam zeer vredelievend zijn en naastenliefde hoog in het vaandel hebben staan?

Probleem is niet de islam, maar het kleine stukje dat salafistisch is.
Ja, dat weet ik, en ik had het niet over salafisten. Het ging over normen en waarden, en die zijn ook bij de pacifisten en de meest liberalen daaronder anders: ze eten halal, dus altijd gedonder met traktaties, ze hebben de ramadan, ook altijd gedoe, ze hebben andere feestdagen waar je rekening mee moet houden. Dat schreeuwt allemaal "wij zijn anders". Een Limburger gaat misschien privé Sint Joep vieren als ie in Rotterdam woont, omdat hij weet dat de gemiddelde Rotterdammer er niets mee kan.
pi_191453158
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:27 schreef mosrednA het volgende:
Immigranten die de taal goed spreken, niet dagelijks jurken dragen en gewoon werken voor hun geld, zie ik zéker als Nederlanders.
jurken dragen is niet Nederlands?
  dinsdag 11 februari 2020 @ 12:41:26 #280
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191454964
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jurken dragen is niet Nederlands?
[ afbeelding ]
Ik hoop dat je dit als grapje bedoeld, want nee natuurlijk is jurken dragen niet Nederlands, dat er een paar bisschoppen/kardinalen zijn die dat dragen zegt natuurlijk niks over de 'normale' populatie.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 12:53:24 #281
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191455108
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je weet dat de grootste stroming in de islam pacifistisch is en dat bijna alle stromingen in de islam zeer vredelievend zijn en naastenliefde hoog in het vaandel hebben staan?
De grootste stroming in de Islam, werkelijk? Bedoel je het Soennietische geloof?

Dat klinkt leuk op papier, maar feit blijft dat de grootste moslimlanden op Aarde stuk voor stuk een hel zijn om in te leven voor niet-moslim, en ook voor veel die wel moslims zijn. Ik doel daarmee op Iran (niet Soennietisch inderdaad) maar ook Afghanistan, Saudi-Arabie, Indonesië, VAE, Oman, Algerije, Marokko, Egypte etc. Natuurlijk hoort Turkije er ook bij.

Allemaal landen waar in meer of mindere mate vrouwen minder rechten hebben dan mannen, waar homo's beter niet uit de kast komen, waar de Sharia officieel dan wel in het geheim wordt toegepast met niet zelden lijfstraffen, verminkingen, de doodstraf.

Als ik het persoonlijk in een discussie over ''de Islam'' heb, bedoel ik meestal niet eens de moslims die in het Westen leven - daar zitten ook gekken tussen - want relatief gezien zitten daar ook de meeste tussen die wel een beetje normaal kunnen doen, ondanks hun geloof, niet dankzij. Nee, dan kijk ik vooral naar wat er gebeurt in de hartlanden van de Islam, waar moslims in de meerderheid zijn en hun wil opleggen aan de rest.

En dat stemt niet vrolijk. Helemaaaaaal niet vrolijk. Het enige land waar het nog meevalt is Bosnie, en dat ligt - surprise surprise - in Europa. ook het Europese deel van Turkije is het minst kut.

Dus je kan mooie verhaaltjes ophangen over je lieve vredelievende knuffelmoslims, maar het klopt niet met de praktische werkelijkheid.
pi_191455413
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je weet dat de grootste stroming in de islam pacifistisch is en dat bijna alle stromingen in de islam zeer vredelievend zijn en naastenliefde hoog in het vaandel hebben staan?

Probleem is niet de islam, maar het kleine stukje dat salafistisch is.
Dat kleine stukje waar jij het over hebt is groter dan je denkt en is ook heel dominant en wordt niet tot de orde geroepen door de gematigde moslims.
pi_191455602
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:41 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ik hoop dat je dit als grapje bedoeld, want nee natuurlijk is jurken dragen niet Nederlands, dat er een paar bisschoppen/kardinalen zijn die dat dragen zegt natuurlijk niks over de 'normale' populatie.
Het is een grapje.....
Maar dat religieuse mannen in Nederland jurken dragen is eeuwenoud, dus het was Nederlandse cultuur
Drag queens, transgenders die jurken dragen... is ook Nederlandse cultuur.

Maar natuurlijk kun je aan het soort jurk en de context waarin iemand herkennen als oorspronkelijk niet Nederlands . Afhankelijk van de context dus.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 13:40:02 #284
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191455610
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is een grapje.....
Maar dat religieuse mannen in Nederland jurken dragen is eeuwenoud, dus het was Nederlandse cultuur
Drag queens, transgenders die jurken dragen... is ook Nederlandse cultuur.

Maar natuurlijk kun je aan het soort jurk en de context waarin iemand herkennen als oorspronkelijk niet Nederlands . Afhankelijk van de context dus.
Ik dacht ook al dat je een grapje maakte. :D ^O^
  dinsdag 11 februari 2020 @ 13:57:17 #285
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191455794
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is een grapje.....
Maar dat religieuse mannen in Nederland jurken dragen is eeuwenoud, dus het was Nederlandse cultuur
Drag queens, transgenders die jurken dragen... is ook Nederlandse cultuur.

Maar natuurlijk kun je aan het soort jurk en de context waarin iemand herkennen als oorspronkelijk niet Nederlands . Afhankelijk van de context dus.
Het ligt genuanceerder.
De moslims hier in het dorp lopen in een soort laken dat als jurk dient, een onverzorgde baard erboven en eronder Adidas badslippers. En daar gaan ze mee naar de supermarkt. Het ziet er allemaal zo onverzorgd en sjofel uit.
Kijk je in de Marokkaanse supermarkt hier (of in Den Haag), dan is dat een ongezellige sjofele boel waarvan je je afvraagt of er wel inspectie is geweest van de keuringsdienst. Veel van die dönerwinkels zien er echt goor uit - niet naar Nederlandse maatstaven (normen en waarden).
  dinsdag 11 februari 2020 @ 14:48:26 #286
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191456513
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je weet dat de grootste stroming in de islam pacifistisch is en dat bijna alle stromingen in de islam zeer vredelievend zijn en naastenliefde hoog in het vaandel hebben staan?

Probleem is niet de islam, maar het kleine stukje dat salafistisch is.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)g-door-de-islam.html
De blindheid van links voor de zieke ideologie die islam heet, haarfijn uitgelegd door een expert op dat gebied. Lekker blijven zwijgen en de wahabisten en salafisten steeds meer macht laten krijgen. Let ook even goed op wat ze over hoofddoeken bij Berbers en Amazigh vrouwen zegt. De hele islam is in Europa doordrenkt van wahabisme/salafisme, daar is niks gematigds, pacifistisch en vredelievends aan. Ze vat het op het laatst mooi samen: 'Door islamieten te beschouwen als zielig en niet in staat om aan te haken bij de moderne westerse humanistische verworvenheden, ben je juist de grootste racist.' Laat een groot deel van links daar maar eens over nadenken. :r

En hopelijk laat deze dappere vrouw veel 'blinde' medelinksen van mij het licht nog eens een keer zien. :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door RealistAtheist op 11-02-2020 15:17:31 ]
  Beste debater 2022 dinsdag 11 februari 2020 @ 18:31:55 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191459309
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:00 schreef Harvest89 het volgende:
Jefferson Davis, ik geef jou een confederate flag.
Laten we dit topic versieren.

[ afbeelding ]
Is er een reden dat je de vlag van de Army of Tennessee i.p.v. de Nationale vlag gebruikt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 11 februari 2020 @ 18:36:17 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191459372
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:00 schreef Harvest89 het volgende:
Nederlandse cultuur is germaans.
Laten we dat in ere houden.
Mijn cultuur is vooral Brabants en Roomsch. Met Germaans heb ik niet veel, sorry.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191459535
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 14:48 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)g-door-de-islam.html
De blindheid van links voor de zieke ideologie die islam heet
Met deze tekst geef je een voorbeeld van een zieke ideologie
  dinsdag 11 februari 2020 @ 19:02:46 #290
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191459790
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 18:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is er een reden dat je de vlag van de Army of Tennessee i.p.v. de Nationale vlag gebruikt?
Ik typ in google confederate flag en kreeg deze vlag.

Je had ook gewoon kunnen zeggen: "Coole vlag man, the south will rise again, die Harvest is wel een toffe gozer"
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste debater 2022 dinsdag 11 februari 2020 @ 19:04:10 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191459816
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik typ in google confederate flag en kreeg deze vlag.

Je had ook gewoon kunnen zeggen: "Coole vlag man, the south will raise again, die Harvest is wel een toffe gozer"
Het is een mooie vlag ja. Jammer dat het de vlag is van een staat die racisme tot overheidsbeleid aannam en derhalve tot in de eeuwigheid vereenzelvigd zal worden met slavernij, blanke suprematie en andere zaken die wij thans gelukkig op de stortvaalt van de historie gegooid hebben.

Overigens riset the south voor geen meter. Hun oerconservatieve beleid heeft tot in de 21e eeuw gevolgen gehad voor de bevolking, blank en zwart, waardoor die staten alsnog overal onderaan bungelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191459931
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is een mooie vlag ja. Jammer dat het de vlag is van een staat die racisme tot overheidsbeleid aannam en derhalve tot in de eeuwigheid vereenzelvigd zal worden met slavernij, blanke suprematie en andere zaken die wij thans gelukkig op de stortvaalt van de historie gegooid hebben.

Overigens riset the south voor geen meter. Hun oerconservatieve beleid heeft tot in de 21e eeuw gevolgen gehad voor de bevolking, blank en zwart, waardoor die staten alsnog overal onderaan bungelen.
Het was geheel toevallig dat hij op die vlag zocht joh. Het had net zo goed de vlag van Kwazulu Natal kunnen zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 11 februari 2020 @ 19:13:28 #293
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191459975
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
en derhalve tot in de eeuwigheid vereenzelvigd zal worden met slavernij, blanke suprematie en andere zaken die wij thans gelukkig op de stortvaalt van de historie gegooid hebben.
Jij misschien ja.

Dit is voor de meeste mensen gewoon een rebellenvlag. Een symbool van verzet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste debater 2022 dinsdag 11 februari 2020 @ 19:14:28 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191459999
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jij misschien ja.

Dit is voor de meeste mensen gewoon een rebellenvlag. Een symbool van verzet.
Ja, anders lees je even de Constitution of the Confederate States, en de protocols of Secession van Mississippi, Texas en South-Carolina...

Oh, en de Cornerstone speech van vice-president Alexander Stephens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_191460022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jij misschien ja.

Dit is voor de meeste sommige mensen gewoon een rebellenvlag. Een symbool van verzet.
Zonder argumentum ad populum klopt het al stukken beter.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 11 februari 2020 @ 19:18:50 #296
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191460076
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, anders lees je even de Constitution of the Confederate States, en de protocols of Secession van Mississippi, Texas en South-Carolina...

Oh, en de Cornerstone speech van vice-president Alexander Stephens.
Wat snap je er niet aan als ik zeg dat het gros van de mensen deze vlag zien als een rebellenvlag en meer niet?

Jij zal vast in je vrije tijd antieke grondwetjes en protocollen lezen, maar de gemiddelde persoon heeft gewoon een leven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste debater 2022 dinsdag 11 februari 2020 @ 19:19:43 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_191460093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan als ik zeg dat het gros van de mensen deze vlag zien als een rebellenvlag en meer niet?

Jij zal vast in je vrije tijd antieke grondwetjes en protocollen lezen, maar de gemiddelde persoon heeft gewoon een leven.
Oh ja, geschiedenis is niet belangrijk...

... tenzij het over buitenlanders gaat en we ineens een germaanse cultuur van duizenden jaren geleden 'in ere moeten houden'.

Alsjeblieft zeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 11 februari 2020 @ 19:21:09 #298
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191460131
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jij misschien ja.

Dit is voor de meeste mensen gewoon een rebellenvlag. Een symbool van verzet.
Volgens mij verzin je dat nu even ter plekke. Een symbool van verzet tegen afschaffing van slavernij, ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191460149
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh ja, geschiedenis is niet belangrijk...

... tenzij het over buitenlanders gaat en we ineens een germaanse cultuur van duizenden jaren geleden 'in ere moeten houden'.

Alsjeblieft zeg.
:D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 11 februari 2020 @ 19:26:27 #300
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191460239
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij verzin je dat nu even ter plekke. Een symbool van verzet tegen afschaffing van slavernij, ja.
Anno 2020 is het een symbool voor southern pride en een verzet tegen het liberale beleid van het noorden.

Dat het puur en alleen symbool staat voor slavernij is natuurlijk onzin, en wordt alleen gebruikt door linkse wappies die allerlei soorten geschiedenis willen uitvegen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')