Ik zou teleurgesteld zijn als het er niet minstens 5 zijn.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 16:31 schreef Felagund het volgende:
Zin in, hopelijk een paar wereldrecords.
Ik denk eigenlijk alleen op de 1500m door Takagi en de 1000m door Kuliquote:Op dinsdag 11 februari 2020 16:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zou teleurgesteld zijn als het er niet minstens 5 zijn.
Inb4 alleen op de teamsprint
Plus de ploegenachtervolging.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 16:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zou teleurgesteld zijn als het er niet minstens 5 zijn.
Inb4 alleen op de teamsprint
quote:Nederlandse schaatsers zijn richting WK afstanden toch in defensief gedrukt.
In Calgary gingen de Nederlanders niet hard genoeg om favoriet te zijn voor de WK afstanden in Salt Lake City.
Ireen Wüst beloofde voor de camera’s van de NOS dat ze nog eens een positiviteitsboek zou schrijven, omdat ze na een grote nederlaag toch optimistisch kon blijven. Tijdens de wereldbekerwedstrijd (1500 meter) in Calgary werd Wüst zaterdag op 1.65 seconden gereden door de Japanse Miho Takagi, maar ze vertelde dat ze ‘wist waar het aan lag’ en dat ze zich ‘geen zorgen maakte’.
Voor Wüst (33) is haar hele seizoen afgestemd op die ene 1500 meter, aanstaande zondag in Salt Lake City. Op het snelste ijs ter wereld wil ze een wereldrecord rijden, wat tegelijkertijd betekent dat ze haar wereldtitel verdedigt. Om die reden kon ze ook niet anders dan de moed erin houden.
Want sikkeneurig toeleven naar zo’n belangrijk moment, is zeker niet de beste voorbereiding. Toch was leuk wel iets anders, dit weekend. Wüst, die al twee keer had gewonnen dit jaar, werd ‘slechts’ derde, omdat de Canadese Ivanie Blondin haar nog voorbijstak.
Bovendien was ze haar techniek wat kwijt. Het ging om kleine dingen in haar slag, zo klein dat het ‘met het blote oog niet te zien is’, zei ze op de site van schaatsunie ISU. Ze doelde op haar timing en de manier waarop ze een bocht in ging. Kortom: te veel fouten om in de buurt te komen van Takagi, of haar te verslaan.
Een week voor de WK afstanden in Salt Lake City was Wüst in het eveneens snelle Calgary op 1100 meter hoogte niet de enige Nederlander die in het defensief werd gedrukt. Nederlandse topfavorieten als Esmee Visser, Dai Dai Ntab en Jutta Leerdam moesten allemaal toezien hoe de concurrentie (veel) sneller was. Alleen Patrick Roest won voor Nederland een afstand (5 kilometer), zij het met twee honderdsten van een seconde voorsprong op Ted-Jan Bloemen.
De sprinters kregen een tik op de neus van Pavel Koelizjnikov, de Russische topsprinter. Hij won zowel de 500 als 1000 meter met overmacht. Op die laatste afstand zette hij Thomas Krol en Kjeld Nuis op een halve seconde.
Grote woorden waren daarom niet gepast, voor Krol noch Nuis, die net als Wüst tegenover de NOS naar manieren zochten om toch nog positief te blijven. Nuis, vrijwel hersteld, nadat hij eind december vijf dagen flinke griep had, zag kansen om de halve seconde verschil goed te maken. “Het is al minder verschil dan bij de EK afstanden.” Krol was vooral geïrriteerd dat hij tijdens zijn race foutjes maakte. “Het was anders geweest als dit gat er was geweest met een perfecte rit van mij. Maar nu weet ik dat ik zeker harder kan.”
Wüst kon overigens wel aanvoeren dat ze in haar carrière maar één keer sneller is geweest. Dat was vorig jaar, bij de wereldbekerfinale in Salt Lake City. Daarom kon de ervaren Wüst, die een paar dagen ‘heel weinig’ gaat doen, ook haar woorden bewust kiezen en alvast wat druk opvoeren. Op de site van de ISU: “Ik vertrouw op die ervaring, ik vertrouw op mijn race-instinct. Ik ben heel benieuwd hoe Takagi, de vrouw die nu is te verslaan, met die druk omgaat.”
Eén Nederlander kon stilletjes wel heel tevreden zijn: Sven Kramer reed in zijn 5 kilometer in de B-groep zaterdagnacht rondenlang op wereldrecordsnelheid, tot hij er na 3 kilometer de brui aan gaf. Heel blijven, was zijn credo. Maar wel in de wetenschap dat hij komende donderdagavond Nederlandse tijd misschien wel zijn beste tijd ooit op zijn lievelingsafstand kan rijden.
6 van de huidige wereldrecords komen van de vorige keer in Salt Lake en dat was maar een wereldbeker, waar de 5k voor vrouwen en 10k voor mannen niet werden gereden. En ook niet alle teamonderdelen volgens mij.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 16:41 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk alleen op de 1500m door Takagi en de 1000m door Kuli
Topfavoriet = "Beste Nederlander op een bepaalde afstand"?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 17:21 schreef wimderon het volgende:
Trouw snapt het concept topfavoriet niet zo, volgens mij.
5km vrouwen en 10km zie ik ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 16:41 schreef VoMy het volgende:
Schroeitijden in aantocht. De 500m mannen en 3000m vrouwen heef ik de grootste kans om niet een WR te zien.
Heb het hele wb seizoen al het idee dat er weinig mensen echt in topvorm zijn. En die heb je toch nodig voor een WRquote:Op dinsdag 11 februari 2020 17:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
6 van de huidige wereldrecords komen van de vorige keer in Salt Lake en dat was maar een wereldbeker, waar de 5k voor vrouwen en 10k voor mannen niet werden gereden. En ook niet alle teamonderdelen volgens mij.
Ik denk dat de tijden van afgelopen weekend nauwelijks een indicatie zijn van hoe groot de kans op een wereldrecord is. Het verschil met Calgary is vrij groot tegenwoordig.
Waarbij wel gezegd wordt dat de kans op een WR in de wereldbeker juist groter is omdat de druk dan minder in vergelijking met een WK, waarbij het toch vooral om de titel gaat.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 17:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
6 van de huidige wereldrecords komen van de vorige keer in Salt Lake en dat was maar een wereldbeker, waar de 5k voor vrouwen en 10k voor mannen niet werden gereden. En ook niet alle teamonderdelen volgens mij.
Ik denk dat de tijden van afgelopen weekend nauwelijks een indicatie zijn van hoe groot de kans op een wereldrecord is. Het verschil met Calgary is vrij groot tegenwoordig.
Eens over de 1500m, daar verwacht ik ook totaal geen wereldrecord. Toch denk ik dat we bij de meeste afstanden in ieder geval heel dicht in de buurt kunnen komen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 19:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij wel gezegd wordt dat de kans op een WR in de wereldbeker juist groter is omdat de druk dan minder in vergelijking met een WK, waarbij het toch vooral om de titel gaat.
Zie ook de teksten van de grote vriend van Wim
https://www.ad.nl/schaats(...)eldrecords~abe91e07/
Hier is wel wat te vinden over wie zich geplaatst heeftquote:Op woensdag 12 februari 2020 09:51 schreef hhh38 het volgende:
Waar blijft die loting?
Kan je ergens zien wie zich per afstand hebben geplaatst?
Die "entries & results" linkt naar de Four Continents Cupquote:Op woensdag 12 februari 2020 11:15 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hier is wel wat te vinden over wie zich geplaatst heeft
https://www.isu.org/event(...)ips?templateParam=11
Loting heb ik nog niet gezien.
Ja ik zag hetquote:Op woensdag 12 februari 2020 11:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die "entries & results" linkt naar de Four Continents Cup
We wachten wel even af.
Dat zijn alleen de lijsten op basis waarvan het aantal deelnemers per land zijn bepaald toch? Nederland heeft daarna nog een kwalificatietoernooi gehouden en zo zijn er vast wel meer landen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:50 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja ik zag hetMaar er staat ook een link naar Qualification Ranking Lists.
Het is een beetje rommelig maar daar staan de deelnemers in.
Ja sorry ik zie het, klopt.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat zijn alleen de lijsten op basis waarvan het aantal deelnemers per land zijn bepaald toch? Nederland heeft daarna nog een kwalificatietoernooi gehouden en zo zijn er vast wel meer landen.
Er zouden ook al gewoon startlijsten moeten zijn, alleen nog geen lotingquote:Op woensdag 12 februari 2020 12:16 schreef heywoodu het volgende:
Dat komt vanavond of morgenochtend pas online allemaal denk ik, net als bij de World Cups. Net als een tijdschema, dat is schijnbaar pas mogelijk om online te zetten (op de gewone resultatenpagina) als er startlijsten zijn, ofzo
Er is een verschil tussen startlijsten en entry listsquote:Op woensdag 12 februari 2020 12:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er zouden ook al gewoon startlijsten moeten zijn, alleen nog geen loting![]()
Of mogen landen een dag van tevoren nog bepalen wie ze laten starten op welke afstand?
Morgen gelijk een topnummer, met Roest, Kramer, Bergsma, Yuskov en Teejay Flowers.quote:
5.59,99quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Morgen gelijk een topnummer, met Roest, Kramer, Bergsma, Yuskov en Teejay Flowers.
Ik vond Roest niet zo'n sterke indruk maken in Calgary. En ik denk dat Bloemen nog wel wat over had daar. Erg spannend wat Kramer nog kan.quote:Roest kijkt met schuin oog naar wereldrecord: ‘Titel het belangrijkst'
https://www.ad.nl/schaats(...)langrijkst~aacbf989/
Wüst krabbelt al een beetje terug, het lijkt me ook zeer sterk dat ze een WR gaat rijden dit weekend. En als ze al in de buurt komt, dan walst Takagi over die tijd heen.quote:Wüst: 'Vraag me niet vijf minuten voor de race of ik het leuk vind'
Een geheim heeft Ireen Wüst er nooit van gemaakt: aan haar bomvolle palmares gevuld met olympische, Europese en wereldtitels zou ze graag een wereldrecord toevoegen. Haar zinnen heeft ze gezet op de 1500 meter en met een WK Afstanden op de snelste baan ter wereld in het verschiet lijkt het perfecte moment daar. Toch kijken we volgens de Brabantse misschien wel 'iets te rooskleurig' naar wedstrijden op het ijs van Salt Lake City.
https://www.schaatsen.nl/(...)of-ik-het-leuk-vind/
quote:1 I 270 Elena SokhryakovaRUS 4:00.94
O 253 Irene SchoutenNED 3:58.07
2 I 231 Noemi BonazzaITA 4:04.92
O 228 Roxanne DufterGER 4:03.53
3 I 235 Nene SakaiJPN 4:07.21
O 278 Mia Kilburg-ManganelloUSA 4:01.98
4 I 259 Natalia CzerwonkaPOL 4:02.57
O 238 Nana TakagiJPN 4:03.25
5 I 210 Valerie MaltaisCAN 4:01.11
O 229 Claudia PechsteinGER 3:57.35
6 I 225 Nikola ZdráhalovaCZE 4:03.87
O 245 Carlijn AchtereekteNED 3:57.51
7 I 254 Esmee VisserNED 3:54.02
O 232 Francesca LollobrigidaITA 4:01.66
8 I 271 Natalia VoroninaRUS 3:54.06
O 268 Evgeniia LalenkovaRUS 3:57.46
9 I 206 Ivanie BlondinCAN 3:57.89
O 224 Martina SáblíkováCZE 3:52.02
10 I 213 Isabelle WeidemannCAN 3:55.58
O 205 Maryna ZuyevaBLR 3:55.73
quote:1 I 32 Andrea GiovanniniITA 6:08.80
O 99 Ruslan ZakharovRUS 6:14.75
2 I 7 Jordan BelchosCAN 6:13.11
O 35 Seitaro IchinoheJPN 6:12.80
3 I 63 Sven KramerNED 6:03.32
O 102 Livio WengerSUI 6:14.51
4 I 74 Håvard BøkkoNOR 6:09.94
O 23 Timothy LoubineaudFRA 6:17.28
5 I 60 Jorrit BergsmaNED 6:06.93
O 81 Sverre Lunde PedersenNOR 6:07.16
6 I 42 Ryosuke TsuchiyaJPN 6:14.78
O 85 Peter MichaelNZL 6:09.68
7 I 2 Bart SwingsBEL 6:11.54
O 98 Denis YuskovRUS 6:11.79
8 I 31 Davide GhiottoITA 6:10.91
O 8 Ted-Jan BloemenCAN 6:01.86
9 I 68 Patrick RoestNED 6:03.70
O 11 Graeme FishCAN 6:10.58
10 I 96 Danila SemerikovRUS 6:08.96
O 24 Patrick BeckertGER 6:07.02
2. Mannen 1500m en ik zet vandaag mijn geld op Roest.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveel individueel goud voor NL deze WK? Ik denk in ieder geval nul bij de vrouwen.
5quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveel individueel goud voor NL deze WK? Ik denk in ieder geval nul bij de vrouwen.
Telt de MS mee?quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vooruit, al vind ik dat een kermisonderdeel.quote:
Mannen 1500 meter en 5000 meter. Dat was het wel vrees ik.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
IMMENS GROOT SUCCES!!!quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:36 schreef franklop het volgende:
2 ritten bij de teamsprint vrouwen
Naast Schouten op de massastart zie ik enkel Visser op de 5 als realistische mogelijkheid eigenlijk en die is niet heel constant dit jaar. Wüst kan ook vaak iets meer op dit soort toernooien, maar het verschil met Takagi was vorige week wel enorm.quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach, TJ gun ik het meer dan de immer slechte verliezer Kramer.quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:20 schreef MiLalaa het volgende:
Kan het weer een keer leuk worden, schroeit die TJ Flowers ineens weer. Blugh.
Zonder mass start denk ik hooguit 2quote:Op donderdag 13 februari 2020 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
mAaR nEdErLaNd Is HeT eNiGe LaNd DaT nOg KaN sChAaTsEn!1!!!1quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:01 schreef Max23 het volgende:
[..]
Zonder mass start denk ik hooguit 2
Maar bij de vrouwen hebben we maximaal 2 dames die echt bij de drie beste ter wereld horen. Antwanetniet misschien als het aankomt op het echte allrounden, maar niet op de individuele afstanden. Dan houd je Wust en Visser over.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:11 schreef heywoodu het volgende:
Massastarts moeten bij elkaar zeker wel één keer goud opleveren. Op de 1000 en 1500 meter bij de mannen zie ik er ook wel één komen, misschien twee. De vijf en tien kilometer zijn ook beiden vrij realistisch, ondanks Bloemen. Dan nog de afstanden bij de vrouwen, waar ik ook wel één keer goud uit zie komen.
Vijf dus
1000 mannen lijkt me een zekerheidje voor Kuli eigenljkquote:Op donderdag 13 februari 2020 12:11 schreef heywoodu het volgende:
Massastarts moeten bij elkaar zeker wel één keer goud opleveren. Op de 1000 en 1500 meter bij de mannen zie ik er ook wel één komen, misschien twee. De vijf en tien kilometer zijn ook beiden vrij realistisch, ondanks Bloemen. Dan nog de afstanden bij de vrouwen, waar ik ook wel één keer goud uit zie komen.
Vijf dus
Roest zou ik ook mooi vinden. Een buitenlander zou ik ook heus niet erg vinden, behalve TJ dus.quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach, TJ gun ik het meer dan de immer slechte verliezer Kramer.
Al hoop ik wel meer op Roest.
Nou ja, Visser heeft op zich wel anderhalve kans. Wüst heeft ook wel een kansje, hoewel Takagi natuurlijk wel allejezus sterk is op het moment. De Jong misschien nog met een kansje op een goede dag. Allemaal geen topfavoriet, maar met meerdere kansen bij elkaar is het niet heel onrealistisch om er één te verwachten.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar bij de vrouwen hebben we maximaal 2 dames die echt bij de drie beste ter wereld horen. Antwanetniet misschien als het aankomt op het echte allrounden, maar niet op de individuele afstanden. Dan houd je Wust en Visser over.
(Ja en Schouten op de mass start jajaja)
Mij niet. Ik ga er vanuit dat Nuis en Krol aanzienlijk sterker voor de dag gaan komen dan in Calgary.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
1000 mannen lijkt me een zekerheidje voor Kuli eigenljk
Maar als Kuli nog zo'n race rijdt kunnen Nuis en Krol proberen wat ze willen, daar komen ze niet zomaar aan.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mij niet. Ik ga er vanuit dat Nuis en Krol aanzienlijk sterker voor de dag gaan komen dan in Calgary.
quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:42 schreef Aguero het volgende:
500: Kulizhnikov 33,49
1000 Kulizhnikov 1.05,18
1500 Krol 1.39,99
5000 Kramer 5.59,99
10000 Bergsma 12.29,99
500 Kodaira 36,35
1000 Kodaira 1.11,49
1500 Takagi 1.48,99
3000 Sablikova 3.51,99
5000 Sablikova 6.39,99
Een paar voorzichtige schattingen.
Ik proef wat creatieve afrondingen qua tijdenquote:Op donderdag 13 februari 2020 12:42 schreef Aguero het volgende:
500: Kulizhnikov 33,49
1000 Kulizhnikov 1.05,18
1500 Krol 1.39,99
5000 Kramer 5.59,99
10000 Bergsma 12.29,99
500 Kodaira 36,35
1000 Kodaira 1.11,49
1500 Takagi 1.48,99
3000 Sablikova 3.51,99
5000 Sablikova 6.39,99
Een paar voorzichtige schattingen.
Niet zomaar nee, mar Kulizhnikov komt ook niet zomaar aan de tijd die Nuis en Krol neerzetten als zij een toprace rijden, waarvan ze toch al hebben laten zien dat gewoon te kunnen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar als Kuli nog zo'n race rijdt kunnen Nuis en Krol proberen wat ze willen, daar komen ze niet zomaar aan.
Ik denk dat het nauwelijks te doen is voor Nuis en Krol. Kuli opent 3/4 tienden sneller en als hij verder geen fouten maakt, is dat voor Nuis en Krol niet meer in te halen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet zomaar nee, mar Kulizhnikov komt ook niet zomaar aan de tijd die Nuis en Krol neerzetten als zij een toprace rijden, waarvan ze toch al hebben laten zien dat gewoon te kunnen.
Maar in Calgary openden ze in 16.6, terwijl ze beiden 16.4 kunnen openen. Dan gaat die eerste volle ronde uiteraard ook al sneller (een jaar geleden heel dik onder de 24.5) en in de slotronde kunnen ze sowieso beiden winnen op Kulizhnikov.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:58 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik denk dat het nauwelijks te doen is voor Nuis en Krol. Kuli opent 3/4 tienden sneller en als hij verder geen fouten maakt, is dat voor Nuis en Krol niet meer in te halen.
Maar Kuli had ook nog niet eens een bijzondere 'tussenronde'quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar in Calgary openden ze in 16.6, terwijl ze beiden 16.4 kunnen openen. Dan gaat die eerste volle ronde uiteraard ook al sneller (een jaar geleden heel dik onder de 24.5) en in de slotronde kunnen ze sowieso beiden winnen op Kulizhnikov.
Als ze beter voor de dag komen dan in Calgary, wat ik wel verwacht, hebben ze beiden een prima kans.
En Nuis reed geen bijzondere slotrondequote:Op donderdag 13 februari 2020 13:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar Kuli had ook nog niet eens een bijzondere 'tussenronde'
1500-mass start op de laatste dag is nog het meest lachwekkende.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:10 schreef Felagund het volgende:
Wat een vreemd schema trouwens met op donderdag de 5000 meter voor mannen en een dag later al de 10.000 meter.
Ik onderschrijf het idee van het begin van tijdperk Fish.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:10 schreef Riofan83 het volgende:
Op de 10 km verwacht ik eigenlijk Fish als winnaar.
Dat kan ook beter inderdaad, al zullen er niet heel veel zijn die beide afstanden willen schaatsen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 15:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
1500-mass start op de laatste dag is nog het meest lachwekkende.
De Jong rijdt geen individuele race, of bedoel je Letitsiea?quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, Visser heeft op zich wel anderhalve kans. Wüst heeft ook wel een kansje, hoewel Takagi natuurlijk wel allejezus sterk is op het moment. De Jong misschien nog met een kansje op een goede dag. Allemaal geen topfavoriet, maar met meerdere kansen bij elkaar is het niet heel onrealistisch om er één te verwachten.
Ja dat zou fijn zijn, tenzij de te laat gestopte Kramer het 5km-record afpakt, dan is het van de regen in de drup. Joeskov zou wel een prachtige wereldrecordhouder zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:23 schreef Mani89 het volgende:
Ik hoop alleen maar dat de WR records van die vervelende Bloemen uit de boeken worden gereden.
Semerikov met een rondje 27.3 aan het eind.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja dat zou fijn zijn, tenzij de te laat gestopte Kramer het 5km-record afpakt, dan is het van de regen in de drup. Joeskov zou wel een prachtige wereldrecordhouder zijn.
Dit lijkt mij een behoorlijke contradictie.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja dat zou fijn zijn, tenzij de te laat gestopte Kramer het 5km-record afpakt, dan is het van de regen in de drup. Joeskov zou wel een prachtige wereldrecordhouder zijn.
Flink wat van de kanshebbers, met name bij de vrouwen (Mantia/Swings/Wenger, Blondin/Lollobrigida/Takagi/Bonazza/Lalenkova/Kazelina/Wijfje).quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat kan ook beter inderdaad, al zullen er niet heel veel zijn die beide afstanden willen schaatsen.
Dat zijn er een stuk meer dan ik dacht. Het probleem is ook dat de 1500 meter zo intensief is, zeker op hoogte, dat diegene die de 1500 meter flink benadeeld zijn op de massastart.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Flink wat van de kanshebbers, met name bij de vrouwen (Mantia/Swings/Wenger, Blondin/Lollobrigida/Takagi/Bonazza/Lalenkova/Kazelina/Wijfje).
Ik snap wat je bedoelt, maar na al 2 jaar lang te kijken naar iemand die jaarlijks 3 ritten zn best doet en verder opzichtig niet zn best, vind ik desalniettemin dat ie te laat gestopt is.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dit lijkt mij een behoorlijke contradictie.
De 1500 meter conflicteert met bijna iedere andere afstand. En als je 'm op dezelfde dag doet als de 500 meter (minst erge optie imo) ontkom je er weer niet aan om bijvoorbeeld de 3/5 kilometer op dezelfde dag als de mass start of ploegenachtervolging te doen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 15:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
1500-mass start op de laatste dag is nog het meest lachwekkende.
Maar deze zin had je ook bij Yuskov kunnen gebruikenquote:Op donderdag 13 februari 2020 16:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar na al 2 jaar lang te kijken naar iemand die jaarlijks 3 ritten zn best doet en verder opzichtig niet zn best, vind ik desalniettemin dat ie te laat gestopt is.
In de tijd van Hilbert was het ook dag op dag.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:10 schreef Felagund het volgende:
Wat een vreemd schema trouwens met op donderdag de 5000 meter voor mannen en een dag later al de 10.000 meter.
Toen was er nog geen WK afstanden toch? En op de WK allround vergat hij wel eens de hele afstand te rijden.quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:42 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In de tijd van Hilbert was het ook dag op dag.
quote:
Mannen 5km: Roest in 6:00:17quote:Eerste voorspelling 3000 vrouwen:
Sablikova in 3.51.51
Hilbert, jongen...quote:Op donderdag 13 februari 2020 19:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Toen was er nog geen WK afstanden toch? En op de WK allround vergat hij wel eens de hele afstand te rijden.
Dat fragment uit de oude doos kennen we toch alleen van de lachfilmpjes?quote:
Zeg, snotneus...quote:Op donderdag 13 februari 2020 19:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat fragment uit de oude doos kennen we toch alleen van de lachfilmpjes?
Je zou maar zo oud zijn dat je dat hebt meegemaakt, poepoe.
Ik hoor het al, ook hier nostalgie naar alles van voor 1987.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zeg, snotneus...
Ik keek al schaatsen toen het nog zwart-wit was, al vanaf dat ik baby was. Dat komt vooral doordat mijn vader samen met Jan Bols is opgegroeid. Bij ons ging de tv vroeger altijd uit als er visite was, behalve met schaatsen, dan werd er zelfs voor de tv gegeten.
Hadden ze al tv dan in jouw tijd?quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zeg, snotneus...
Ik keek al schaatsen toen het nog zwart-wit was, al vanaf dat ik baby was. Dat komt vooral doordat mijn vader samen met Jan Bols is opgegroeid. Bij ons ging de tv vroeger altijd uit als er visite was, behalve met schaatsen, dan werd er zelfs voor de tv gegeten.
Mexi is mijn kleine muziekbroertjequote:Op donderdag 13 februari 2020 20:16 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Hadden ze al tv dan in jouw tijd?
En even rustig doen tegen Maxi he maat
Kan ik me wel in vinden.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:25 schreef TheVulture het volgende:
Check, hup Roest en Kramer
En voor de rest iedereen behalve TJ Flowers of Bergsma
Eens, en als het dan toch moet liever Flowers dan Bergsmaquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:25 schreef TheVulture het volgende:
Check, hup Roest en Kramer
En voor de rest iedereen behalve TJ Flowers of Bergsma
quote:
Daar schaatst Verweij wel prima rondjes opquote:
Wilt u menu?quote:
Een Nederlandse in de eerste rit, dan willen ze wel bij de NOS.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Gaan we zomaar de eerste rit beleven?
Ik heb het gevoel dat Antoinette steeds meer richting het all-rounden gaat, of ze dat nou wil of niet.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:30 schreef TheVulture het volgende:
Eeuwig zonde dat Antoinette de Jong hier niet rijdt
Gaan we rondjes van boven de 40 zien?quote:
Wel als je het vlak rijdt.quote:
Zou het wat uitmaken?quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:38 schreef TheVulture het volgende:
Wijfje en Beune op de 1500m wordt ook helemaal niets lijkt me... da's wel weer de pest van die trials, dat je met dit soort schaatsters zit opgescheept
https://www.npostart.nl/live?channel=npo-3zappquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:38 schreef Idisrom het volgende:
De NOS speelt niet meer af op mijn computer,
Hoe is dat bij jullie?
Tja, Beune is behalve op die trials niet in goede vorm dit jaar. In haar vorm van vorig jaar is daar niks mis meequote:Op donderdag 13 februari 2020 20:38 schreef TheVulture het volgende:
Wijfje en Beune op de 1500m wordt ook helemaal niets lijkt me... da's wel weer de pest van die trials, dat je met dit soort schaatsters zit opgescheept
Ik had liever een De Jong op die afstand gezien bijvoorbeeldquote:
En dat terwijl ze toch door Kjeld wordt getraindquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:39 schreef Max23 het volgende:
[..]
Tja, Beune is behalve op die trials niet in goede vorm dit jaar. In haar vorm van vorig jaar is daar niks mis mee
Luchtdruk is niet heel gunstig zeiden ze alquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Blijkbaar vandaag geen super omstandigheden.
Niet dusquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik had liever een De Jong op die afstand gezien bijvoorbeeld
Of gewoon te hard van start de eerste ritten?quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Heel hartelijk dankquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zou het wat uitmaken?
[..]
https://www.npostart.nl/live?channel=npo-3zapp
Dat is dan wel weer gunstig om TJ Flowers niet te zien winnenquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:40 schreef Van_Poppel het volgende:
Dan had ze in december maar beter moeten rijden.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik had liever een De Jong op die afstand gezien bijvoorbeeld
Wie durft met Antwanet te trouwen?quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan had ze in december maar beter moeten rijden.
Al zat ze wss met haar hoofd al bij hoe ze zich gaat opmaken voor haar huwelijk
Haar verloofdequote:Op donderdag 13 februari 2020 20:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wie durft met Antwanet te trouwen?
Coen Rijpma.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze hadden erover dat dit voor Kramer en Wust de laatste kans is om een WR te rijden.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoorde iets zeggen trouwens van dat dit de laatste keer is om zo hard te schaatsen? Gaat deze baan tegen de vlakte ofzo
Wat is er mis mee?quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Oh zoquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze hadden erover dat dit voor Kramer en Wust de laatste kans is om een WR te rijden.
Wijfje is dit seizoen twee keer vierde geworden bij een World Cup. Na Wüst met afstand de beste Nederlandse op de 1500.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:38 schreef TheVulture het volgende:
Deze ritten zijn ook niet zo boeiend, valt weinig over te zeggen behalve dat t niet heel goed isquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik word helemaal naar van dat gekeuvel van de commentatoren. Zeg eens wat over de rit, over de techniek, de tactiek, whatever
en je mist halve ritten door de eigen camera op het middenterrein. Welkom bij de NOS in 2020quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik word helemaal naar van dat gekeuvel van de commentatoren. Zeg eens wat over de rit, over de techniek, de tactiek, whatever
Wel een leuke meid verder. Prima insta.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:40 schreef Mani89 het volgende:
Bonazza rijdt gewoon dik boven haar PR van Thialf.
Ja het is ook meer een gevoelskwestie bij me... vind het gewoon geen aansprekende schaatster ofzoquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wijfje is dit seizoen twee keer vierde geworden bij een World Cup. Na Wüst met afstand de beste Nederlandse op de 1500.
Het is aan hen om er wat van te maken. Misschien moeten ze eens in de leer bij de collega’s van de Duitse tv, die weten er wel wat boeiends van te maken, die nemen je echt mee de wedstrijd inquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:46 schreef noodgang het volgende:
[..]
Deze ritten zijn ook niet zo boeiend, valt weinig over te zeggen behalve dat t niet heel goed is
Ja maar hoe vaak moeten zij live-commentaar leveren?quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:47 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het is aan hen om er wat van te maken. Misschien moeten ze eens in de leer bij de collega’s van de Duitse tv, die weten er wel wat boeiends van te maken, die nemen je echt mee de wedstrijd in
Huh? Die had toch iets met een Noorse?quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:49 schreef Mani89 het volgende:
Patrick Roest boinkt de 17-jarige dochter van Gunda Niemann kom ik nu achter.
Had.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Huh? Die had toch iets met een Noorse?
Oké shownieuwstimerquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:49 schreef Mani89 het volgende:
Patrick Roest boinkt de 17-jarige dochter van Gunda Niemann kom ik nu achter.
Oh ik bedoel het sportcommentaar op de Duitse tv in het algemeen, als er ook maar een mogelijkheid is, dan kijk ik daar, zelfs als Nederland tegen Duitsland moet.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar hoe vaak moeten zij live-commentaar leveren?
Ik kijk bij de Belg.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh ik bedoel het sportcommentaar op de Duitse tv in het algemeen, als er ook maar een mogelijkheid is, dan kijk ik daar, zelfs als Nederland tegen Duitsland moet.
Kan alsnog een mooie strijd wordenquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dit wordt dus niks met de tijden vandaag, flopshow.
Ah zo, okay.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh ik bedoel het sportcommentaar op de Duitse tv in het algemeen, als er ook maar een mogelijkheid is, dan kijk ik daar, zelfs als Nederland tegen Duitsland moet.
Met geld en faam schiet je rating omhoog, dat weet je hèquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:51 schreef Mani89 het volgende:
Totaal uit zijn league, maar oke.
[ afbeelding ]
https://www.instagram.com/p/B11v7ITIJem/quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:51 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
17 ook, doet die goed.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:51 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar toch jammer dat er waarschijnlijk vorig jaar groter schroeigenot was. Dat heb ik grotendeels gemist ivm vakantie.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan alsnog een mooie strijd worden
Dit heeft allang hier allemaal op fok gestaanquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:51 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik volg dat soort onzin toch niet joh.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:53 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dit heeft allang hier allemaal op fok gestaan
En terechtquote:Op donderdag 13 februari 2020 20:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik volg dat soort onzin toch niet joh.
Verschrikkelijk jaquote:
Dat krijg je met bepaalde verwachtingen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:55 schreef Strani het volgende:
De kwaliteit van het ijs ligt ongeveer gelijk met jullie humeur tot zover
quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:54 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik volg dat soort onzin toch niet joh.
Tja, daar moeten we dan maar mee om leren gaan als volwassenen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:56 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Dat krijg je met bepaalde verwachtingen.
Onder de 3:55 is gewoon goed met deze omstandighedenquote:Op donderdag 13 februari 2020 21:00 schreef Mansjester het volgende:
Halve seconde verval is niet heel goed
Je verwacht te veel gezien de omstandighedenquote:Op donderdag 13 februari 2020 21:00 schreef Mansjester het volgende:
Halve seconde verval is niet heel goed
Klopt,prima eindtijd.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Onder de 3:55 is gewoon goed met deze omstandigheden
Dik PR ook, dus gewoon goed.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:02 schreef Max23 het volgende:
[..]
Je verwacht te veel gezien de omstandigheden
Weet niet of Jorien is ingevlogenquote:Op donderdag 13 februari 2020 21:03 schreef Max23 het volgende:
Bij de 5km straks een dweil halverwege?
Ja, na Bergsma-Pedersen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:03 schreef Max23 het volgende:
Bij de 5km straks een dweil halverwege?
Ik had hem klaar staan, maar toch maar verwijderd.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Weet niet of Jorien is ingevlogen
Ik ook.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik had hem klaar staan, maar toch maar verwijderd.
Hij kijkt ook op schaatsstatistieken en daar staat Sablikova op de 2e plek dubbel inquote:Op donderdag 13 februari 2020 21:04 schreef heywoodu het volgende:
6e tijd ooit gereden overigens, niet de 7e.
Ja, preciesquote:Op donderdag 13 februari 2020 21:06 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hij kijkt ook op schaatsstatistieken en daar staat Sablikova op de 2e plek dubbel in
Echt he....quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:07 schreef franklop het volgende:
Gaat nooit lukken Herbert, leer eens rekenen
Spartelen op het laatste rechte stuk kan afgestreept op de bingokaart.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Visser gaat niet winnen van Achtereekte.
Dan moet Aad eigenlijk commentaar geven.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:07 schreef franklop het volgende:
Met twee rondjes 30.8/30.9 had ze het nog gered volgens mij.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:07 schreef franklop het volgende:
Vacuümpomp aanslingerenquote:Op donderdag 13 februari 2020 21:07 schreef Mani89 het volgende:
Hopelijk gaan ze ook de luchtdruk verlagen na deze afstand.
Esmee de aardbei.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
De immer vreemd rijdende maar weliswaar extreem sympathieke en boerderijhoofd hebbende Visser.
Zou het ooit wat worden op de 3.000 meter en snel ijs?quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
De immer vreemd rijdende maar weliswaar extreem sympathieke en boerderijhoofd hebbende Visser.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |