en Tele6 (ovb)quote:Op maandag 10 februari 2020 21:11 schreef Blues het volgende:
Sigme-kampeermeet in het Midzomernachtweekend.
Opgegeven (naast sigme en partner): Barreltje, Kaatje, leintjuh, Isabeau, Aure, z80, Whiskers (ovb), minilot, Krea, L_S (en J?), PdeHoog, borisz (ovb), Uhmmpie (ovb)
Ovb Whiskers: mits ik een tent en een lift kan regelen. EDIT: tent is wrsch geregeldDank
Ovb borisz en Uhmmpie: mits de verjaardag van moeder niet gevierd wordt dat weekend.
Mag niet kijkenquote:Op maandag 10 februari 2020 21:12 schreef Blues het volgende:
https://www.klene.nl/producten/klene-suikervrije-ademin
Pfff mobiel is lastig hoor jongus
quote:Op maandag 10 februari 2020 21:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mag niet kijken![]()
Je moet ouder dan 13 zijn
A'tjes zoals we die hier noemen.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:12 schreef Blues het volgende:
https://www.klene.nl/producten/klene-suikervrije-ademin
Pfff mobiel is lastig hoor jongus
Klink heerlijk die gevulde groentesquote:Op maandag 10 februari 2020 21:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Teruggelezen, je zou er gaatjes in je kiezen van krijgen.
Heerlijk gegeten, gevulde aubergine, gevulde courgette en gevulde wijnbladen. Hasan was de wijnbladen aan het vullen toen ik kwam, wat een pokkewerk is dat.
De wind is ook weer behoorlijk aangetrokken en toen ik van de schuur naar de ingang liep vielen de eerste druppels, blij mee
Pure Bountyquote:Op maandag 10 februari 2020 19:58 schreef Jagärtrut het volgende:
M'n tong verbrand aan de bezorgde Pho bo.. T was wel lekker!
En pure bounty![]()
nada eigenlijkquote:Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Heeft het bij jullie ook zo gehageld, gesneeuwd en geonweerd.?
Jup: snelweg van Leeuwarden naar Heerenveen was een soort winter hordenbaan.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Beetje hagel vanmiddag. Nu weer veel woei rond het huis.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Suikervervangers zijn vieze meukquote:Op maandag 10 februari 2020 21:37 schreef z80 het volgende:
Hier een absolute alleseter vreter mbt zoet. Enkel die meuk met suikervervangers laat ik liggen.
Vanochtend 1 flits gezien. En er is wat water gevallen in de loop van de dag.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Hier onweert en hagelt het nu.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Hier donderde het net één keer, stortregende het, en nu is het weer rustig. Dat alles in een kwartier of zo.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef derLudolf het volgende:
A6 Joure - Emmeloordquote:Op maandag 10 februari 2020 21:36 schreef derLudolf het volgende:
Hier ook inderdaad. Ik heb hem niet in de vijfde versnelling gehad.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jup: snelweg van Leeuwarden naar Heerenveen was een soort winter hordenbaan.
Met vet onweer erboven.
Ohquote:Op maandag 10 februari 2020 22:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom zijn de redenen vd ovb's weg?
Zo krijg ik natuurlijk nooit een lift
speciaal voor jouquote:Op maandag 10 februari 2020 22:18 schreef golfer het volgende:
Gaan we vanaf nu tot half juni steeds die OP gebruiken? Nee toch?
milkyway... al mijn jeugdherinneringen.. in 1 hap.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nuts of Milky Way. Al eet ik alles dat geen Dove of Kinder of Milka is.
En eiskonfekt?quote:Op maandag 10 februari 2020 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nooit op. Het ziet er niet zo aantrekkelijk uit.quote:
Dank jequote:Op maandag 10 februari 2020 22:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Ohik maakte een rijtje.
Wantlijstjes
en dacht dat je al een lift had geregeld
Fixed.
ik had toen ik 16 was een vriendje dat onwijs anti-alcohol wasquote:Op maandag 10 februari 2020 22:30 schreef drakin het volgende:
Kersenbonbons
Als je familie tegen alcohol is
Ik ben wel op anti alcohol kampjes geweest, dronk al af en toe een bessen op discomiddagen, dus moest me even stil houden tot ik met zo'n kamp in Italie was geweest.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:32 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik had toen ik 16 was een vriendje dat onwijs anti-alcohol was
ook saus met wijn.. vies.. per definitie
wel een zakje kersenbonbons leeg at...
heb me suf gelachen.. want echt wel enigzins dronken daarna.
een andere keer... alcoholcontrole..
supernerveus..
en ik: je hebt nog NOOIT gedronken.. hoe kun je hier nou zenuwachtig voor zijn?
maar hij had alsnog moeite met blazen
stresskippie.
mja het exvriendje in kwestie... was dus vooral anti-verslaafdquote:Op maandag 10 februari 2020 22:37 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik ben wel op anti alcohol kampjes geweest, dronk al af en toe een bessen op discomiddagen, dus moest me even stil houden tot ik met zo'n kamp in Italie was geweest.
Onderweg met de buschauffeur en een oud verslaafde kregen we iets van het huis in een restaurant, we keken even om ons heen en floep het zat al in de cola![]()
Maar machtig mooie vakantie, zelfs nog een berg beklommen(mount Matajur) toen en koppeltje duiken met de grensboom tussen Italië en voormalig Joegoslavië
Schijnt wel een echt zware verslaving te zijn, misschien ook omdat er zo makkelijk aan te komen is en omdat alcohol sociaal geaccepteerd is?quote:Op maandag 10 februari 2020 22:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja het exvriendje in kwestie... was dus vooral anti-verslaafd
ik geniet nog steeds van mn borrel trouwens
geen idee of hij inmiddels wel een wijntje drinkt...
ik kan me niks voorstellen bij een alcohol verslaving eigenlijk
Knap van hem!quote:Op maandag 10 februari 2020 22:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn vader was/is alcohol verslaafd. Nu anderhalf jaar geen druppel meer op. Maar het blijft een strijd voor hem. Ben kei trots op hem.
Klopt kan ook niet daar ging hij al eens eerder mee de fout in. Weet hij nu dus ook.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:46 schreef drakin het volgende:
[..]
Knap van hem!
Maar ook geen enkele keer kan je dan zeggen, vooruit 1tje, want je bent dan zomaar weer verslaafd.
Had ik gek genoeg vanaf het begin, ik heb geen idee zelfs meer hoelang ik nu gestopt ben, 9 jaar? 10 jaar?quote:Op maandag 10 februari 2020 22:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Klopt kan ook niet daar ging hij al eens eerder mee de fout in. Weet hij nu dus ook.
Ik ben nu bijna 6 jaar gestopt met roken en heb eigenlijk nu pas sinds een jaar ofzo nooit meer zin in een sigaretje.
ik had het af en toe als ik gedronken had in horeca sfeer. Dat zat in mijn brein zo met elkaar verbonden.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:51 schreef drakin het volgende:
[..]
Had ik gek genoeg vanaf het begin, ik heb geen idee zelfs meer hoelang ik nu gestopt ben, 9 jaar? 10 jaar?
Ergens in die buurt in elk geval.
En rokers zijn best stom, hebben gewoon niet door hoe ver die rare geur verspreid. Bijna net zo erg als parfummisbruikmeisjes![]()
Zo fijn dat ik er nooit meer aan denkEn jij ook nu
Kwatta bestaat nog. Te duur vind ik.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:22 schreef Blues het volgende:
Vroegah had je tjoklat. Hele dunne flinterige stukjes caramel in dunne chocolade.
Zoooooooooo lekker was dat
Oh en kwatta. Ook zo lekker!
Ik rook al heel sterk toen ik nog rookte.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
ik had het af en toe als ik gedronken had in horeca sfeer. Dat zat in mijn brein zo met elkaar verbonden.
Ik vind de geur ook vreselijk. Ex rokers schijnen het ook nog veel beter te ruiken omdat de hersens erop getriggert zijn.
Ik vind het zo stinken.
Heel goed van je vaderquote:Op maandag 10 februari 2020 22:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn vader was/is alcohol verslaafd. Nu anderhalf jaar geen druppel meer op. Maar het blijft een strijd voor hem. Ben kei trots op hem.
Koetjesreep?quote:Op maandag 10 februari 2020 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
wi073C ???quote:
Koetjesreepquote:Op maandag 10 februari 2020 23:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Koetjesreep?![]()
Dove is best prima indien lekker koud
Koetjesreep..guilty pleasurequote:Op maandag 10 februari 2020 23:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Koetjesreep?![]()
Dat klinkt als iets wat je bij de apotheek haaltquote:
Meeste mensen hadden toen nesquick, maar benco was 100 keer zo lekker!quote:Op maandag 10 februari 2020 23:18 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
sweet memories
Oh en dan soms gewoon lekker met lepels tegelijk in je mond laten glijden als ik niet thuis ben![]()
![]()
Bebogeen. Het bestaat nog.jaar of wat geleden gekocht om een collega te laten proeven. Alletwee een hapje en weggegooidquote:Op maandag 10 februari 2020 23:23 schreef drakin het volgende:
Hoe heette dat vreselijk mierzoete spul ook alweer, soort caramelstroop in een pot.
Instant tandenverwijderaar maar zoo lekker
Koetjesreep mag ook op mijn lijstquote:Op maandag 10 februari 2020 23:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Koetjesreep?![]()
Ja dat.quote:Op maandag 10 februari 2020 23:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bebogeen. Het bestaat nog.jaar of wat geleden gekocht om een collega te laten proeven. Alletwee een hapje en weggegooid
Herkenbaarquote:Op maandag 10 februari 2020 23:18 schreef Blues het volgende:
[ afbeelding ]
sweet memories
Oh en dan soms gewoon lekker met lepels tegelijk in je mond laten glijden als ik niet thuis ben![]()
![]()
Je zou t wel kunnen gebruiken als vervanger van dulce de lece denk ikquote:Op maandag 10 februari 2020 23:30 schreef drakin het volgende:
[..]
Ja dat.
Durf er nu ook niet nog een keer aan.
Of misschien een vingerpuntje, maar geen hele pot kopen, dat overleef ik niet meer.
Ik vind ze ook niet lekker nee.quote:Op maandag 10 februari 2020 23:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Koetjesreep mag ook op mijn lijst
Oh ja! Ook ooit gekocht en weggegooid. Brrrrquote:Op maandag 10 februari 2020 23:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bebogeen. Het bestaat nog.jaar of wat geleden gekocht om een collega te laten proeven. Alletwee een hapje en weggegooid
Treinschild opzettenquote:Op dinsdag 11 februari 2020 06:39 schreef Kreator het volgende:
Wat ben ik blij dat ik geen treinforens ben. Iedereen lijkt hersendood.
Juist daardoor lijkt iedereen hersensood denk ikquote:
Ik leef hoor. Tijdschriftje, koffie, ontbijtquote:Op dinsdag 11 februari 2020 06:39 schreef Kreator het volgende:
Ik vind spitsfile niet heel vervelend. Beetje radio, beetje vapen. Maar als ik elke dag lang in de file stond, ging ik ook wel andere oplossingen bedenken.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 07:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik leef hoor. Tijdschriftje, koffie, ontbijtik ben zielsgelukkig dat ik niet iedere dag aan hoef te schuiven in de file
Ovomaltine. Zeker. Zwitsers zijn er gek op, daar kun je naast het spul voor chocolademelk ook tig repen en pasta voor op brood kopen.quote:
Ik neem dat allemaal van huis mee #doorgewinterdetreinreiziger. Ik moet een deel van wat jij nu doet iedere dag, dat is echt schuif maar aan tot aan de parkeergarage. Geen haar op mn hoofd.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 07:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik vind spitsfile niet heel vervelend. Beetje radio, beetje vapen. Maar als ik elke dag lang in de file stond, ging ik ook wel andere oplossingen bedenken.
De AH was nog niet open toen ik instapte. Geen voer, geen koffie.
Nee dat snap ik wel. Ik heb normaal een commute van 35 minuten en als het een drukke dag is doe ik er een uur over. Dat is goed te doen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 07:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik neem dat allemaal van huis mee #doorgewinterdetreinreiziger. Ik moet een deel van wat jij nu doet iedere dag, dat is echt schuif maar aan tot aan de parkeergarage. Geen haar op mn hoofd.
Dat vraagt om dezequote:Op dinsdag 11 februari 2020 06:39 schreef Kreator het volgende:
Zit je wel braaf aan je 30 minuten bewegenquote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee dat snap ik wel. Ik heb normaal een commute van 35 minuten en als het een drukke dag is doe ik er een uur over. Dat is goed te doen.
Met de trein is 45 minuten maar moet en in totaal nog 30 minuten wandelen. Wandelen sucks
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:23 schreef Kreator het volgende:
Ik zit met mijn baas te appen. Die zit elders in de trein.
We moeten straks in bus 69 zegt ie. Dus ik zeg: ‘hehe’
Hij zegt: wat bedoel je.
Maar kijken wat voor snot er uit je is gekomen is toch het allerleukste van het hele verkouden zijn?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:02 schreef Kreator het volgende:
Iedereen hoest en niest. Ik wil een mondkapje.
Verder heeft iemand een katoenen zakdoek. Die mensen mogen van mij stukgemaakt worden. Hij keek ook nog uitgebreid wat hij had geproduceerd.
Misschien heb je wat ervan aan mij doorgegeven dan. Ik heb me wel eens beter gevoeldquote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik voel me minder ruk dan gisteren, maar nog wel ruk. Dora is SUPERONRUSTIG.
Ik kreeg het vroeger altijd in Oostenrijk, maar ook bij een vriendinnetje. Mijn moeder vond het onzin, die maakte echte chocolademelk. Natuurlijk veel lekkerder, maar ouderwetsquote:Op dinsdag 11 februari 2020 07:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ovomaltine. Zeker. Zwitsers zijn er gek op, daar kun je naast het spul voor chocolademelk ook tig repen en pasta voor op brood kopen.
Na een klein rondje met hond is de tank ook wel weer leeg hier.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Misschien heb je wat ervan aan mij doorgegeven dan. Ik heb me wel eens beter gevoeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 35% gewijzigd door Lonaa op 11-02-2020 09:41:19 (bietje groot de mobielers) ]Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jason Isbell in Paradiso!!!!!!!!
Joah, maar zijn concerten worden ook helemaal niet duizend druk bezocht. Wat gek is, vind ik.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat lijkt me rijkelijk kleine zaal btw?
Ik ben wel een treinforens en ik moet er niet aan denken om gezelligequote:Op dinsdag 11 februari 2020 06:39 schreef Kreator het volgende:
Same als ik kaarten kan krijgen! Kan echt niet wachten om hem live te zien!quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
Joah, maar zijn concerten worden ook helemaal niet duizend druk bezocht. Wat gek is, vind ik.
Ik ga iig
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Maar kijken wat voor snot er uit je is gekomen is toch het allerleukste van het hele verkouden zijn?
Of het groene klodders zijn of witte draadjes
Ik gebruik ook katoenen zakdoeken, maar ik doe ze netjes iedere avond in de was, hoef ik dan niet stuk?
Bij hem nietquote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Same als ik kaarten kan krijgen! Kan echt niet wachten om hem live te zien!
Hm, dat is meestal een recept voor een deceptie
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 09:40 schreef Lonaa het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een beest met een heeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote bek![]()
Kraan is nog steeds bezig en af en toe komt ze nog steeds even met grote ogen voor het raam kijken.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Een beest met een heeeeeeeeeeeeeeeeeeele grote bek
Ahwquote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kraan is nog steeds bezig en af en toe komt ze nog steeds even met grote ogen voor het raam kijken.
Ik hoor liever neusophalers dan neussnuiters.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:41 schreef Candaasje het volgende:
En katoenen zakdoeken zijn nog altijd beter dan je neus 10x per minuut moeten ophalen. (jaja, minder gezond ditdat, maar voor je medemens echt wel fijner...)
Och Uhmmpie toch. Weet even niets te zeggen. Knuffel, want dit is zo moeilijkquote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:01 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm zijn mijn katers vandaag jarig.
En heb ik de oude dame net laten inslapen
Die was vanochtend ineens hartstikke ziek
Benauwd, lamlendig.. en alleen maar bij mij plakken. (Nadat ik dr dus onder de bank vandaan had gevist.. omdat ze zich daar had “verstopt”)
[ afbeelding ]
Dit was gisteravond.. toen was er nog niks aan de hand.
Dierenarts denkt een bloedpropje in dr aorta.
in combinatie met iets aan het hart waardoor ze veel vocht achter dr longen had.
(Ze woog 250gr zwaarder dan normaal... op 2,75kg is dat echt heel veel)
Maar gister was ze nog niet benauwd.. dus het blijft beetje vaag.
Feit is dat ze heel benauwd was en nauwelijks op dr achterpoten kon staan...
en eigenlijk nog voor het spuitje wegkroop in mn arm en alles al liet lopen... dus het is goed zo.
Ik voel me rot... maar voor poes is het mooi gegaan zo.
Oh bah Uhmmpiequote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:01 schreef Uhmmpie het volgende:
Benauwd, lamlendig.. en alleen maar bij mij plakken. (Nadat ik dr dus onder de bank vandaan had gevist.. omdat ze zich daar had “verstopt”)
[ afbeelding ]
in combinatie met iets aan het hart waardoor ze veel vocht achter dr longen had.
en eigenlijk nog voor het spuitje wegkroop in mn arm en alles al liet lopen... dus het is goed zo.
Nee ik ook niet. Maar vanmorgen om zes uur zag het er niet gezellig uit.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 11:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben wel een treinforens en ik moet er niet aan denken om gezelligegesprekjes
aan te knopen elke ochtend hoor.
Mensen die op die tijd in de trein gezellig zijn zijn irritantquote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Maar vanmorgen om zes uur zag het er niet gezellig uit.
Oh nee Uhmp wat onverwacht ook.. verdrietig hoorquote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kijk al niet eens meer om me heen in de treinquote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Maar vanmorgen om zes uur zag het er niet gezellig uit.
Ben je jarig?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 14:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vlaai gegeten, kadootje gekregen. Wat zal ik eens met de rest van mijn werkdag gaan doen?
Ahw gecondoleerd, wat een mooierd eigenlijkquote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, niemand was jarig. Dat was het mooie eraanquote:
Ah oké haha. Nou altijd leuk iig.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 14:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee, niemand was jarig. Dat was het mooie eraan
Was een afsluitende bijeenkomst van een traject.
Je lurkt toch van die zaaddodende neppeuken?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 15:04 schreef Kreator het volgende:
Ben weer op de terugweg voorbij deventer.
Nicotine gebrek.
Lijkt mij enerzijds ideaal.. Maar ik val ook vaak in slaap met die dopjes Uhm denk dat ik er binnen een week een kwijt benquote:Op dinsdag 11 februari 2020 15:29 schreef Blues het volgende:
Oh en oma heeft iets nieuwerwetsBlauwe tand oordopjes ipv die irritante draaddingen!
Als ik mn foon laat zoeken met BT aan vind ik de iMac van de buurman![]()
Ik heb bluetooth oordopjes met kabel er tussen. Ik val er zo'n 4 keer per nacht mee in slaap, kwijtraken is echt geen optie.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 15:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lijkt mij enerzijds ideaal.. Maar ik val ook vaak in slaap met die dopjes Uhm denk dat ik er binnen een week een kwijt ben
Hier vanmiddag ook hagel ineens.. maar inmiddels weer overquote:Op dinsdag 11 februari 2020 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het hagelt hier al de hele dag af en aan. Vanmiddag leek het wel een sneeuwstorm.
Herkenbaar, de effecten van te weinig eten.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 16:36 schreef Uhmmpie het volgende:
Vanochtend in alle stress eerst niet ontbeten..
Mijn lief die opperde dat ik toch moest eten en een broodje smeerde voor me.
Natuurlijk lunch vergeten.. handig..
Onderweg naar werk pretzel gehaald
Maar stiekem blijkt nu dat 1 wit broodje pindakaas en een pretzel... toch wat weinig is.
Nu trek en hoofdpijn.
Straks uiteten met de afdeling... maar pas over anderhalf uur :/
Maar even een latte macchiato halen in de kantine...
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 17:59 schreef Lonaa het volgende:
Er staat massieve comfortfood in de oven. Een pastabake met gruyere en pikante salami.
Ik heb er nog 2 in de koelkast.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik had een kaasschnitzel. Ik leef echt voor die dingen.
Bij de Coop hebben ze ze nu in de aanbieding, dus dan kun je drie pakken krijgen voor ¤5quote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ah ja al jaren niet meer op de Vega afdeling gekeken. Volgende week eens kijken.
We hebben hier geen Coopquote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bij de Coop hebben ze ze nu in de aanbieding, dus dan kun je drie pakken krijgen voor ¤5
Negatief commentaar of opbouwende kritiek? (al kan dat hetzelfde voelen...)quote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb negatief commentaar gekregen op mijn werk. Vind ik moeilijk.
Dat is ook best lastig. Hoe negatief?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb negatief commentaar gekregen op mijn werk. Vind ik moeilijk.
Volgens mij negatief commentaar. Ik heb een tekst van iemand anders herschreven. En nou zegt de klant dat ze de andere tekst duidelijker vinden. Dat is gewoon echt niet waar en dat maakt het ook moeilijker.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Negatief commentaar of opbouwende kritiek? (al kan dat hetzelfde voelen...)
Vragen wat ze precies duidelijker vinden aan de andere tekst.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij negatief commentaar. Ik heb een tekst van iemand anders herschreven. En nou zegt de klant dat ze de andere tekst duidelijker vinden. Dat is gewoon echt niet waar en dat maakt het ook moeilijker.
Geen wereldramp. Is voor het eerst in 45 teksten dat er commentaar is. Maar toch vind ik het niet leuk.
Dat wilde ik ook zeggen, even vragen waar het in zit voor henquote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:19 schreef drakin het volgende:
[..]
Vragen wat ze precies duidelijker vinden aan de andere tekst.
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:01 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Wij hebben altijd deze... zitten er 4 in een pak, kan je gewoon in de vriezer bewarenquote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
In elke supermarkt denk ik wel.
[ afbeelding ]
Neuh, wel handig om je broek even af te kloppen en te checken op blauwe plekken. Van t vallen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:49 schreef FANN het volgende:
oh.... ik val weer eens in op een verkeerd moment.....
Idem. Ik heb echt een hekel aan oordopjes.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 15:39 schreef fietsie het volgende:
Ik krijg oorontstekingen van oordopjes. Vreselijke dingen.
Hmm die hebben we hier in de buurt niet volgens mij of ik moet misschien naar Helmond.. Maarja Helmond.. Dat is engquote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bij de Coop hebben ze ze nu in de aanbieding, dus dan kun je drie pakken krijgen voor ¤5
Hoezo heb je daar last van dan? Wil je dat ze tegen je aan gaan zitten kleppen in de trein?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 19:21 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb vind mensen die zichzelf afzonderen met oordoppen schijtirritant. En al snel staat het te hard, dus heb mijn oren lief
Alleen met slijpen of met een kettingzaag heb ik oordoppen.
Klopt. Leuke stad.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 20:45 schreef Kreator het volgende:
Weet je wat me ook wel een leuke stad lijkt? Gent.
Oordoppen voor muziek vallen bij mij constant uit de oren.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 18:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Idem. Ik heb echt een hekel aan oordopjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je iemand iets wilt zeggen en die gewoon is afgesloten is dat gewoon schijtirritant. Ik bedoelde niet specifiek de trein. In het verkeer is het ook nog eens levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 19:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hoezo heb je daar last van dan? Wil je dat ze tegen je aan gaan zitten kleppen in de trein?
Als ik in de ochtendspits in de trein zit wil ik ook helemaal niet aangesproken worden.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je iemand iets wilt zeggen en die gewoon is afgesloten is dat gewoon schijtirritant. Ik bedoelde niet specifiek de trein. In het verkeer is het ook nog eens levensgevaarlijk.
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik voel zelden de noodzaak om iets te zeggen tegen een wildvreemde in de treinLaat me me in godsnaam even rustig afzonderen om op te laden voor of bij te komen van een intensieve werkdag
schijtirritant, doei.
Ach uhmp bij dat stukje van dat koppie schoot ik ff volquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:31 schreef Uhmmpie het volgende:
Hele dag weinig bijgelezen.
Weinig produktief geweest en inderdaad lol gehad tijdens het etentje.
Ook veel begripvolle collega’s
Een stuk begripvoller dan ik had verwacht ook.
Vanmiddag dochterlief gebeld die het, zoals ik al had verwacht... wel heel erg vond.
Maar wel blij was dat ik meteen had gebeld en het niet had bewaard tot ze weer bij mij was.
En bovendien al snel zei: maar voor A is het wel fijner zo.
En inderdaad... ik ben blij dat het gebeurde toen ik nog thuis was... en er gewoon bij was.
Abessijnen zijn erg gehecht aan hun mens en ze kroop ook echt dat laatste moment helemaal in het hoekje van mijn arm. Legde heel doelbewust dr kop neer en blies het laatste adempje uit.
Ik ben er redelijk van overtuigd dat dat al gebeurde voor het definitieve spuitje werd gegeven. Vermoed dat mijn perceptie misschien wat vertroebeld was.. maar dat van dat koppie was meer dan duidelijk en absoluut doelbewust.
(En ze wilde eigenlijk sowieso mij niet loslaten.. ook niet tijdens het onderzoek kroop ze meteen weer naar mijn armen om opgetild te worden)
Als ik niet thuis was geweest was ze dus helemaal alleen geweest. Dat had ik nog veel erger gevonden.
En het was bovendien geen lange lijdensweg ook. Gister toen ik naar bed ging was er eigenlijk nog niks aan de hand.
Toevallig nog een foto gemaakt waarbij ze met zn 3en op de schoorsteen zaten/lagen.
Ondertussen zit ik in de metro naar huis dit te typen met een stil traantje op mn wang.
Na 15 jaar “haar mens” te zijn geweest zoals de fokker dat zo mooi omschrijft... was het een heftige dag. Want ze heeft gelijk.. alledrie waren/zijn ze meer gehecht aan mensen dan aan wat anders. En dat is geheel wederzijds.
De katers zijn overigens ook nog jarig vandaag.
Wel heel blij met mijn lief die meteen in de auto stapte en in recordtempo zich door de spits heeft gewerkt. En bovendien bij de dierenarts nog zei dat ik me over geld geen zorgen hoefde te maken. En na afloop lief thee zette en me een semi-verplicht broodje voerde.
(Alsin.. de vraag was niet of ik brood wilde maar wat er op moest..)
Zo maar in bed kruipen met mn 2 mannen.
Zal evengoed wel leeg zijn in huis zo denk ik.
En ik vind jullie medeleven ook onwijs lief
Verhoudingen zijn wat anders, er mist iets. Is hier al als er een een dagje naar da moet, en laatst lag Elin onzichtbaar voor Nika. Ze reageerde paniekerig. Dus Elinopgepakt, laten zien en toen was het okquote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:17 schreef Uhmmpie het volgende:
@:kaatje1 op het oog heel rustig.
Rustiger dan ik gewend ben.
En ze eten dus niet...
Maar dat laatste komt wel weer neem ik aan.
Ik ontdekte dat vorige week vrijdag, dat ik (blijkbaar) al dagen reed met de radio uitquote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Of rijden jullie in de auto allemaal met je radio uit?
Dan zul je het wel lekker rustig hebben gevondenquote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ontdekte dat vorige week vrijdag, dat ik (blijkbaar) al dagen reed met de radio uit
Mijn hoofd had het blijkbaar druk genoegquote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dan zul je het wel lekker rustig hebben gevonden
duwde dat ook heel doelbewust in mn elleboog met alleen nog oortjes er bovenuit..quote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Ach uhmp bij dat stukje van dat koppie schoot ik ff vol![]()
![]()
Same here (op de fiets dan, ik rij geen motor). Ik hoor niet minder dan de gemiddelde automobilist met de radio aan. Ben natuurlijk wel kwetsbaarder, maar ik let gewoon op en het volume staat inderdaad niet te hoog . En als ik een nummer wil wisselen, ga ik altijd even op een veilige plek staan.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik fiets bijna altijd met oortjes in.. En ik km het verkeer prima horen. Ben geen opgeschoten puber met oortjes op standje zeshonderd.
Mensen kunnen mij nog steeds aanspreken en ik versta ze prima. Al doe ik voor de beschaafdheid altijd even mijn oortjes uit.
Op de motor heb ik ze ook vaak in. Of om radio te luisteren of voor spraak aanwijzingen van mijn navigatie. En dat is op zo'n volume dat ik het overige verkeer nog prima hoor. Of rijden jullie in de auto allemaal met je radio uit?
Mja abessijnen houden van mensen..quote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:39 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt als een van de meest liefdevolle overgangen die je je als kat (en als verzorger) kan wensen Uhmp
Mja ze is als enige uit het nest echt oud geworden. ergens deden we iets goedquote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:38 schreef Isabeau het volgende:
Och Uhmmpie. Mooi geschreven. Ik denk dat ze het geweldig heeft gehad, al die fijne jaren bij Haar Mensen wat fijn dat je er was vandaag.
Ja, maar let dan wel een beetje op als de gene naast je (als je aan gangpad zit) op wil staan, of niet zo hard dat ik mee kan genieten van muziek die absoluut niet mijn smaak is.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik voel zelden de noodzaak om iets te zeggen tegen een wildvreemde in de treinLaat me me in godsnaam even rustig afzonderen om op te laden voor of bij te komen van een intensieve werkdag
schijtirritant, doei.
Deze mensen krijgen vanzelf tinnitusquote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, maar let dan wel een beetje op als de gene naast je (als je aan gangpad zit) op wil staan, of niet zo hard dat ik mee kan genieten van muziek die absoluut niet mijn smaak is.
Of vragen waarom we stil staan. Dat werd net omgeroepen
Collega van me loopt daar op 't moment mee; hij geeft aan langzaam gek te worden -in- zn eigen hoofd... KNO, Neuroloog, the works...quote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Deze mensen krijgen vanzelf tinnitus
Daar koop ik niets voor op het moment dat ik er naast zitquote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Deze mensen krijgen vanzelf tinnitus
Dat is echt heel heftig als het zo erg is.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:54 schreef fietsie het volgende:
Collega van me loopt daar op 't moment mee; hij geeft aan langzaam gek te worden -in- zn eigen hoofd... KNO, Neuroloog, the works...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag nog full-on pretparkpret, vanavond huiswaarts
[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 12-02-2020 05:48:06 ]Let me see you stripped down to the bone
Ja natuurlijk, ik heb die doppen op mijn oren, niet mijn ogen, ik word er niet visueel beperkt vanquote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, maar let dan wel een beetje op als de gene naast je (als je aan gangpad zit) op wil staan, of niet zo hard dat ik mee kan genieten van muziek die absoluut niet mijn smaak is.
Of vragen waarom we stil staan. Dat werd net omgeroepen
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 23:37 schreef AnneX het volgende:
Het enige wat ‘helpt’, is ( leren) niet te luisteren naar de piep/zoem/ruis.
Bij mij varieert het geluid van 1+ tot 10 als ruis en dan spontaan een piep voor even als voor minuten.
Zo maar begonnen en geen historie van hard geluid als hangen voor een box op een festival.
De film The Parasite is de moeite waard. Ja zeg, goh twee Oscars.
Schitterend verhaal.👍🏼 . Geen spoilers van mij.
P.S. https://decorrespondent.n(...)64709736653-73a39f5f
En hóe je ermee kunt omgaan: https://decorrespondent.n(...)65150421436-7ba5ce2c
quote:Op woensdag 12 februari 2020 05:38 schreef minilot het volgende:
Mijn moeder heeft ook vooral baat gehad bij leren het geluid te accepteren en eraan te 'wennen', ze hoort het nog steeds wel degelijk, maar haar tinnitus is niet langer dagelijks hinderlijk.
Straks even verder teruglezen maaren
uit Frankrijk! Er ging tot dusver indrukwekkend veel mis: een zwager met een diepe snee in zijn voet (moest gehecht), een andere zwager met zo'n heftig ontstoken kieswortelpunt dat -ie halverwege naar huis terug is gegaan, een strontverkouden kind (bedankt, één week peuterschool!
) en een kwijtgeraakt/gestolen meerdaags entreeticket ter waarde van >150 euro. Feest!
Nou zijn we onwrikbaar goedgemutst en verder is het eigenlijk gewoon serieus heel leuk!
![]()
Hier wat genetisch overdraagbare glashalfvolligheid in actie, in een circustreintje gisteren:Hij kijkt wel net zo chronisch goed gemutst als jijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag nog full-on pretparkpret, vanavond huiswaarts![]()
![]()
Hmm mooie naam ookquote:Op woensdag 12 februari 2020 07:07 schreef borisz het volgende:
Ump. Mooi geschreven. Je posts deed me denken aan de laatste dagen van Bellefleur.
In het OV heb ik wel meestal oortjes in. Op de fiets soms. Bij wandelen wisselt het ook.. Momenteel 't Hoge Nest aan het luisteren.
maar op de fiets ben ik veel meer gericht op de geluiden om me heen, en in de auto is geluid niet betrokken bij reageren...quote:Op dinsdag 11 februari 2020 22:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik fiets bijna altijd met oortjes in.. En ik km het verkeer prima horen. Ben geen opgeschoten puber met oortjes op standje zeshonderd.
Mensen kunnen mij nog steeds aanspreken en ik versta ze prima. Al doe ik voor de beschaafdheid altijd even mijn oortjes uit.
Op de motor heb ik ze ook vaak in. Of om radio te luisteren of voor spraak aanwijzingen van mijn navigatie. En dat is op zo'n volume dat ik het overige verkeer nog prima hoor. Of rijden jullie in de auto allemaal met je radio uit?
Die man roept het al jaren en gebruikt wiskundige concepten als ze hem uitkomen. Ergens in NWS is er al een discussie geweest. Maar ja, NWS durf ik ook niet altijd te komenquote:Op woensdag 12 februari 2020 09:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gezellig artikel wel. Het wordt oorlog: https://www.topics.nl/-de(...)D&utm_content=topics
Dit is precies mijn vakgebied. En die man verkoopt een heleboel onzin, op niet relevante bronnen gebaseerd, en krijgt een veel te groot publiek....quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gezellig artikel wel. Het wordt oorlog: https://www.topics.nl/-de(...)D&utm_content=topics
Ik ken hem alleen van naam, weet niets van zijn geloofwaardigheid. Je zou denken dat een promotieonderzoek wel aardig in elkaar zit.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die man roept het al jaren en gebruikt wiskundige concepten als ze hem uitkomen.
Gelukkig. Ik kreeg het artikel via via, het stond nog op mijn leeslijst.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dit is precies mijn vakgebied. En die man verkoopt een heleboel onzin, op niet relevante bronnen gebaseerd, en krijgt een veel te groot publiek....
Jij reageert in de auto niet op getoeter, sirenes enzo nee?quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:15 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar op de fiets ben ik veel meer gericht op de geluiden om me heen, en in de auto is geluid niet betrokken bij reageren...
Nee, die negeer ik standaard. Maakt mij dat uit.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jij reageert in de auto niet op getoeter, sirenes enzo nee?
Niet iedereen doet dat. Paar jaar geleden hier nog voor de deur. Kwam een ambulance aanrijden, zwaailicht en alles, maar iemand (van rechts) had de muziek in de auto waarschijnlijk zo hard aan dat die dat niet meekreeg. Meneer moest eruit gezaagd worden, kind in autostoeltje was ongedeerd, en die pokkeradio bleef maar aan.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jij reageert in de auto niet op getoeter, sirenes enzo nee?
ik heb me al eens eerder druk gemaakt over die man, en overwogen om te schrijven naar radio 1 en de volkskrant naar aanleiding van een interview. Zo fijn, van die onheilsboodschappen brengen, een grote naamsbekendheid krijgen, etc. Daarna heb ik z'n boeken gedownload, en bekeken. Nee, niet gelezen. Z'n voornamelijkste bron voor z'n 'wetenschappelijke' onderzoek is zichzelf en z'n eigen werk. Ja, heel fijn. Hij mist echt heel veel relevant onderzoek voor zijn argument....quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gevonden: NWS / Nederlandse ex-commandant voorspelt wereldoorlog in 2020
Even lezen.
Geen Asimov (Foundation serie) in realiteit dus?quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dit is precies mijn vakgebied. En die man verkoopt een heleboel onzin, op niet relevante bronnen gebaseerd, en krijgt een veel te groot publiek....
Heeft ie de rest moeten inleveren?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 23:37 schreef AnneX het volgende:
De film Parasite is de moeite waard. Ja zeg, goh twee oscars
Een grote WC Eend dus. Handig wel, vooral op dit vlakquote:Op woensdag 12 februari 2020 09:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik heb me al eens eerder druk gemaakt over die man, en overwogen om te schrijven naar radio 1 en de volkskrant naar aanleiding van een interview. Zo fijn, van die onheilsboodschappen brengen, een grote naamsbekendheid krijgen, etc. Daarna heb ik z'n boeken gedownload, en bekeken. Nee, niet gelezen. Z'n voornamelijkste bron voor z'n 'wetenschappelijke' onderzoek is zichzelf en z'n eigen werk. Ja, heel fijn. Hij mist echt heel veel relevant onderzoek voor zijn argument....
Nou ja, niet 100%...quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een grote WC Eend dus. Handig wel, vooral op dit vlak![]()
Wel vreemd dat iemand dan hier op kan promoveren.
Ik wist trouwens niet wat jouw vakgebied is. Wat interessant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nou ja, niet 100%...Interessant. Heftig ook, lijkt me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels heb ik een artikel van Clingendael gelezen over die oorlogsvoorspeller: https://spectator.clingen(...)-nieuwe-wereldoorlog
En doorgestuurd naar degene die me het Volkskrantartikel stuurde.Spoilers!
En dat er wel echt heel veel onvrede en broeierigheid is...quote:Op woensdag 12 februari 2020 10:19 schreef Isabeau het volgende:
Paniek en bangmakerij verkoopt
Maar het is wel een feit dat we in West Europa al bijzonder lang geen onheil hebben gehad. Geen oorlog, honger, grootschalige natuurrampen etc. Ik las ergens dat er nog nooit in de geschiedenis een hele generatie er zo ongeschonden vanaf is gekomen, doelend op de babyboomers geboren vlak na WWII.
En die onvrede komt ook deels weer door die media. Er is ook veel polarisatie in de maatschappij; dat is voor mijn gevoel nóg veel erger in de VS. Niet fraai. Mensen hebben veel meer gemeen dan ze denken, maar de verschillen worden uitvergroot.quote:Op woensdag 12 februari 2020 10:24 schreef Uhmmpie het volgende:
En dat er wel echt heel veel onvrede en broeierigheid is...
Zonder die man zn verhaal had ik er ook al geen geweldig gevoel over.
Misschien niet perse in 2020 trouwens.. maar ik vrees dat het ook niet nog 50 jaar gaat duren.
Klopt... ik denk er net zo overquote:Op woensdag 12 februari 2020 10:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En die onvrede komt ook deels weer door die media. Er is ook veel polarisatie in de maatschappij; dat is voor mijn gevoel nóg veel erger in de VS. Niet fraai. Mensen hebben veel meer gemeen dan ze denken, maar de verschillen worden uitvergroot.
Klagende mensen in Nederland vind ik zo erg. We leven in de top gelukkigste en beste landen ter wereld. Ja, er zijn rijkere mensen dan jij. Zullen er ook altijd zijn, tenzij je Jeff Bezos heet. Maar dat wil niet zeggen dat je het slecht hebt,
Dat was een beetje de juichstemming vlak voor de Eerste Wereldoorlog, toen had iedereen er enorm veel zin inquote:Op woensdag 12 februari 2020 11:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb ook wel eens het idee dat er mensen zijn die denken dat oorlog hetzelfde is als een spelletje, dat je er niet dood aan kan gaan, of gewond.
Ja, dat zou je denken. Zocht even naar een stukje wat ik laatst las, dat was iemand die echt niet doorhad dat je dood kunt gaan in oorlog. Hij had het over winnen. Had niet door dat naast een winnaar er ook een verliezer moet zijn en dat hij dat ook wel eens kon zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat was een beetje de juichstemming vlak voor de Eerste Wereldoorlog, toen had iedereen er enorm veel zin in![]()
Loopgraven waren denk ik nog niet bekend toen.
Maar nu weten we toch wel wat oorlog inhoudt?
Ik heb geen idee eigenlijk. Wel dat het geen feestje is hoor, maar hoe het daadwerkelijk zou gaan, geen idee.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:05 schreef Isabeau het volgende:
Maar nu weten we toch wel wat oorlog inhoudt?
Gewoon net als paintball is Call of Duty, opnieuw beginnen bij de basisquote:Op woensdag 12 februari 2020 11:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb ook wel eens het idee dat er mensen zijn die denken dat oorlog hetzelfde is als een spelletje, dat je er niet dood aan kan gaan, of gewond.
De mensen die die oorlog initiëren... zitten ook een stuk veiliger dan de Rest van de mensen he.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Weet ik nog zo zeker niet. Die drone-aanval laat al zien hoe gericht een aanval kan zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:20 schreef Uhmmpie het volgende:
De mensen die die oorlog initiëren... zitten ook een stuk veiliger dan de Rest van de mensen he.
Ja dat wel.. maar ook daar zie je burgerslachtoffers.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Weet ik nog zo zeker niet. Die drone-aanval laat al zien hoe gericht een aanval kan zijn.
Dat is in een oorlog van land tot land. Als er wereldwijde logistieke problemen zijn of er gebieden zijn waar de stroom afgesloten wordt, zal het een soort free for all worden. Dan krijg je plunderingen enzo.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Weet ik nog zo zeker niet. Die drone-aanval laat al zien hoe gericht een aanval kan zijn.
Ze hadden beter "DWDD stopt" kunnen zeggen, want van Matthijs van Nieuwkerk blijft nog bij de VARA.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
End of an era, Matthijs van Nieuwkerk stopt: DWDD stopt!
Ik ben benieuwd wat er voor in de plaats komt. We kijken al jaren niet meer, voornamelijk omdat de tijd ons niet uitkomt en omdat het eentonig werd.
Jup en dan ben je mooi de lul als alle boeren zijn vertrokken en het land zo dood is als een pier omdat het vol staat met zonnepanelen of omdat er nieuwe steden zijn gebouwd.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:20 schreef fietsie het volgende:
Alleen al het voeden van al die mensen in de steden die helemaal geen kant op kunnen in een oorlogsituatie, terwijl de huidige voedingsvoorziening volledig op internationaal vrij transport gebaseerd is, zal al een "dingetje" zijn.
Om het even op CUL te betrekken![]()
Los van geweld, destructie en het potentieel wegvallen van zaken als stroom en water.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:27 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan me er niks bij voorstellen..... of nouja, weinig. NIet hoe het écht zal zijn. Gelukkig maar natuurlijk, dat ik dat niet kan.
@:minilot: wat een pechGelukkig is jullie glaasje altijd halfvol, geniet nog even van de dag!
![]()
Net college gehad, zo even boodschappen doen voor vanavond ('meidenavond') en daarna weer college. Net ook te horen gekregen met wie ik dit weekend dienst in de stal heb...
Wat voor stro gebruiken jullie? Tarwe of gerst? Indien gerst voorzichtig zijn, dat jeukt nogalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Als je het vergelijkt met WOII zijn ook de bevolkingsvolumes waar je over praat compleet anders, en is het voedingspatroon zo los geraakt van de binnenlandse productie van producten die geen grote hoeveelheden energie vragen (of de kassensector kan doordraaien als gas water en licht getroffen worden betwijfel ik) dat zelfs bij actief participerende boeren voedingsproductie een uitdaging blijft.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup en dan ben je mooi de lul als alle boeren zijn vertrokken en het land zo dood is als een pier omdat het vol staat met zonnepanelen of omdat er nieuwe steden zijn gebouwd.
Ik dacht altijd dat ik echt depressief zou kunnen worden als ik research voor jouw proefschrift had moeten doenquote:Op woensdag 12 februari 2020 11:58 schreef Jagärtrut het volgende:
de duutser riep laatst al dat het wellicht wel handig is om eens te gaan hamsteren mbt corona virus. Zijn argument, en dat klonk wel valide is dat het wel heel vreemd is dat er in Afrika nog geen corona is, zeker aangezien er heel veel relaties tussen China en Afrika is mbt 'ontwikkelingshulp'. Afrikaanse landen hebben gewoon weinig capaciteit om zo massaal te testen en er op te reageren....
Uitbreken van oorlog is een van de dingen waar ik wakker over kan liggen, sinds ik kinderen heb. Poh, ik wil het niet meemaken. Heb ivm proefschrift natuurlijk heel veel afschuwelijke dingen gelezen/gezien/gehoord, en boh.
Klopt. Hij heeft vanaf 27 maart tot januari 2021 vakantie.quote:Op woensdag 12 februari 2020 11:37 schreef derLudolf het volgende:
Ze hadden beter "DWDD stopt" kunnen zeggen, want van Matthijs van Nieuwkerk blijft nog bij de VARA.
Ik heb niet specifiek een voorraad voor een X aantal weken of maanden. Ik heb een doos waar wat blikken bonen in zitten, die hou ik apart voor als we eens een paar weken thuis moeten zitten.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat ik echt depressief zou kunnen worden als ik research voor jouw proefschrift had moeten doen
En ja, het is echt niet voor te stellen dat Afrika niet al lang 'besmet' is gezien de enorme inmenging van China in heel veel landen daar.
Maar hoe zie je hamsteren voor je. Voor 3 dagen, een week, 3 maanden? Ik heb nooit een beeld. Misschien dat Lucky meer een idee heeft. Die had zich daar geloof ik lang geleden al eens in verdiept.
Geen idee, maar is het niet "een griepje"?quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:28 schreef fietsie het volgende:
Maar hoe zit het nou, is dat Coronavirus echt van de beestjes afkomstig, of toch een "foutje" van een laboratorium?
Al wat ouder artikel. Nee, blijkbaar niet zomaar een griepje https://www.topics.nl/cor(...)20griep%26offset%3D0quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, maar is het niet "een griepje"?
De bosbranden in Australië waren ook ineens uit sinds het virus
Is niet te lezen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Al wat ouder artikel. Nee, blijkbaar niet zomaar een griepje https://www.topics.nl/cor(...)20griep%26offset%3D0
In het FOK coronarvirustopic meelezen, dan denk je binnen 10 minuten dat we volgende maand allemaal uitgestorfven zijnquote:Op woensdag 12 februari 2020 12:41 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee, maar is het niet "een griepje"?
De bosbranden in Australië waren ook ineens uit sinds het virus
En als we dat niet zijn, dan is de maand erop heel Europa ineens ondergelopen door immigranten met een Islamitische achtergrond. En mogen wij elke dag verplicht de moskee in. Aldus de FOK! experts.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In het FOK coronarvirustopic meelezen, dan denk je binnen 10 minuten dat we volgende maand allemaal uitgestorfven zijn
Nooit meer een bad hairdayquote:Op woensdag 12 februari 2020 13:03 schreef Anthraxx het volgende:
En als we dat niet zijn, dan is de maand erop heel Europa ineens ondergelopen door immigranten met een Islamitische achtergrond. En mogen wij elke dag verplicht de moskee in. Aldus de FOK! experts.
Als ik de (vast onbetrouwbare verkeerde, omg zo naief) aantallen van de media geloof, dan ben ik niet echt onder de indruk.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In het FOK coronarvirustopic meelezen, dan denk je binnen 10 minuten dat we volgende maand allemaal uitgestorfven zijn
Kanttekening: ik geloof China niet.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:06 schreef Myraela het volgende:
Als ik de (vast onbetrouwbare verkeerde, omg zo naief) aantallen van de media geloof, dan ben ik niet echt onder de indruk.
Een miljardje minder zou opzich niet slecht zijn voor de planeetquote:Op woensdag 12 februari 2020 13:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |