Die tientallen deskundigen werken wel voor de overheid. Een enige transparant is er niet, omdat overheid dat zo vindt.quote:Op maandag 10 februari 2020 13:38 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Jammer deze reactie.
Het is altijd bijzonder om te zien hoe random mensen op het internet het beter schijnen te weten dan een tiental wetenschappers met ieder een 10 jarige universitaire scholing naar infectieziekten achter de rug.....
De onderzoekers aan het RIVM worden betaald door de overheid... maar ze trekken hun eigen conclusies.quote:Op maandag 10 februari 2020 13:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Die tientallen deskundigen werken wel voor de overheid. Een enige transparant is er niet, omdat overheid dat zo vindt.
Bovendien weten ze zelf ook niet precies wat in China gebeurt. Daarom gaat nu een paar deskundigen pas naar China kijken.
Ik bedoelde "men", maar dat wordt afgeraden...quote:
quote:Het gebruik van men is beperkt tot formeel, meestal geschreven taalgebruik en is bovendien vaag en onpersoonlijk. Om de levendigheid van teksten te bevorderen bevelen verschillende naslagwerken daarom aan het gebruik van men zo veel mogelijk te beperken en in plaats daarvan naargelang van de context te kiezen voor één van de voornaamwoorden je, we of ze, of eventueel voor de lijdende vorm.
Of worden tegengehouden, dat gebeurt het weleens.quote:Op maandag 10 februari 2020 13:43 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De onderzoekers aan het RIVM worden betaald door de overheid... maar ze trekken hun eigen conclusies.
Als iemand er zijn levenswerk van maakt om onderzoek te doen naar virussen dan laat hij/zij de kans echt niet liggen om een dergelijk interessante uitbraak direct tot op de bodem uit te zoeken.
Ik denk niet dat je die schuine lijn op basis van statistiek hebt getrokken.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Voorspelling vanavond:
Daling! Een erg sterke daling zelfs, ik gok op rond de 1700 in Hubei. Doden gaan wel iets omhoog naar 93.
[ afbeelding ]
Dit is het verloop qua nieuwe besmettingen van de afgelopen dagen, vanaf de piek (hoogste aantal nieuwe besmettingen tot nu toe). Je ziet vanaf dat moment een patroon; 1 dag top qua nieuwe infecties, volgende dag een stuk minder. Als dat patroon zich doorzet zou je vandaag weer een sterke daling kunnen krijgen.
Speculatie:
Ik denk zelf dat op de dag van de absolute piek er heel veel voorraad testen binnen zijn gekomen (volgens mij sprak 1 van de berichten in die dagen ook over 10.000 nieuwe testen). Vervolgens hebben ze die dag dus veel kunnen testen. Dag erop was dezelfde voorraad ook nog aanwezig, dag erop voorraad weg, tot aan het max kunnen testen. Op 7 februari vervolgens weer nieuwe testen binnen gekregen, daarom weer een 'piek'. Dag erop voorraad weer bijgewerkt, dus meer testen. Dag erop minder, etc.
Dus vandaar mijn conclusie dat we vandaag weer minder infecties krijgen volgens de Chinese overheid.
Nee, ik heb er verder geen verstand van verder, vond het leuk om de dalende trend zo te laten zienquote:Op maandag 10 februari 2020 14:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je die schuine lijn op basis van statistiek hebt getrokken.
Singapore 2 nieuwe gevallen, 1 ervan kwam terug uit Wuhan, andere staat hier boven omschreven qua details.quote:Case 44
4. Case 44 is a 37 year-old male Singapore Citizen with no recent travel history to China. He is currently warded in an isolation room at Khoo Teck Puat Hospital (KTPH).
5. He reported onset of symptoms on 31 January, and had sought treatment at a general practitioner clinic on 2 February. He went to KTPH on 6 February where he was immediately isolated. Subsequent test results confirmed 2019-nCoV infection on 9 February afternoon.
6. Prior to hospital admission, he hadgone to work at Certis Cisco Centre (20 Jalan Afifi), and had been on duty at Chingay 2020. Prior to onset of symptoms, he had served Quarantine Orders on two individuals from Wuhan who were subsequently tested positive for 2019-nCoV. He had not served any Quarantine Order after onset of symptoms. He stays at Sembawang Drive.
Denk juist dat maandag, wanneer er veel meer bedrijvigheid is, de cijfers eerder omhoog gaan.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Voorspelling vanavond:
Daling! Een erg sterke daling zelfs, ik gok op rond de 1700 in Hubei. Doden gaan wel iets omhoog naar 93.
[ afbeelding ]
Dit is het verloop qua nieuwe besmettingen van de afgelopen dagen, vanaf de piek (hoogste aantal nieuwe besmettingen tot nu toe). Je ziet vanaf dat moment een patroon; 1 dag top qua nieuwe infecties, volgende dag een stuk minder. Als dat patroon zich doorzet zou je vandaag weer een sterke daling kunnen krijgen.
Speculatie:
Ik denk zelf dat op de dag van de absolute piek er heel veel voorraad testen binnen zijn gekomen (volgens mij sprak 1 van de berichten in die dagen ook over 10.000 nieuwe testen). Vervolgens hebben ze die dag dus veel kunnen testen. Dag erop was dezelfde voorraad ook nog aanwezig, dag erop voorraad weg, tot aan het max kunnen testen. Op 7 februari vervolgens weer nieuwe testen binnen gekregen, daarom weer een 'piek'. Dag erop voorraad weer bijgewerkt, dus meer testen. Dag erop minder, etc.
Dus vandaar mijn conclusie dat we vandaag weer minder infecties krijgen volgens de Chinese overheid.
Als je toch de getallen in excel hebt ingeklopt. Klopt het dat het aantal doden in Wuhan altijd 2.1% i s van het totaal aantal geïnfecteerden? Ik zie nogal wat berichtjes die dat claimenquote:Op maandag 10 februari 2020 14:12 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, ik heb er verder geen verstand van verder, vond het leuk om de dalende trend zo te laten zien
Die statistieken van de Chinese overheid zijn onbetrouwbaar. Alhoewel ze misschien best juist zijn geven ze iig geen waarheidsgetrouw beeld.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Voorspelling vanavond:
[ afbeelding ]
Speculatie:
Ben benieuwd hoeveel slachtoffers er al bij hun censuur-afdeling gevallen zijn.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die statistieken van de Chinese overheid zijn onbetrouwbaar. Alhoewel ze misschien best juist zijn geven ze iig geen waarheidsgetrouw beeld.
Die kans is groter dan dat ik met mijn gare voorspelling het bij het rechte eind hebquote:Op maandag 10 februari 2020 14:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk juist dat maandag, wanneer er veel meer bedrijvigheid is, de cijfers eerder omhoog gaan.
Geen excel hier, ik heb alleen een screenshotje gemaakt van een website.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:15 schreef zoost het volgende:
[..]
Als je toch de getallen in excel hebt ingeklopt. Klopt het dat het aantal doden in Wuhan altijd 2.1% i s van het totaal aantal geïnfecteerden? Ik zie nogal wat berichtjes die dat claimen
Grote kans dat ze onbetrouwbaar zijn, maar wel het enige wat beschikbaar is.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die statistieken van de Chinese overheid zijn onbetrouwbaar. Alhoewel ze misschien best juist zijn geven ze iig geen waarheidsgetrouw beeld.
De getallen zijn juist, maar niet waarheidsgetrouw? Hoe doe je dat?quote:Op maandag 10 februari 2020 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gisteren was het dodental 3,6% van het totaal aantal nieuwe meldingen.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:15 schreef zoost het volgende:
[..]
Als je toch de getallen in excel hebt ingeklopt. Klopt het dat het aantal doden in Wuhan altijd 2.1% i s van het totaal aantal geïnfecteerden? Ik zie nogal wat berichtjes die dat claimen
Het hangt ervan af op wat voor manier ze onbetrouwbaar zijn. Als ze consistent onbetrouwbaar zijn. dus elke dag 10% van het echte cijfer melden, dan zijn de trends wel betrouwbaar.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarheidsgetrouw beeld. Klooien met je definities. Ik noem maar een voorbeeld hoor. Maar ik heb het vermoeden dat men mensen die overlijden voordat ze positief getest zijn niet meeneemt.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:16 schreef Bieselke het volgende:
[..]
De getallen zijn juist, maar niet waarheidsgetrouw? Hoe doe je dat?
Veel kleine ondernemers zijn ook afhankelijk van materiaal of bezorging vanuit China. Heel veel webshops bijvoorbeeld.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben wel benieuwd hoeveel producten er straks ontbreken in de Nederlandse winkels.
Er wordt zoveel in China geproduceerd, anders wel de onderdelen die in een product zitten...
In die andere landen heeft men de lat meteen hoog gelegd, maar als het daar uitbreekt en verspreidt zal men dat niet vol kunnen houden. Hoe gaat de bevolking reageren wanneer het personeel dat besmette patienten met virale longontsteking verzorgt slechts mondkapjes krijgt, nadat symptoomvrije en waarschijnlijk niet besmette personen begeleid werden door mensen in hazmat suits met positive-pressure masks?quote:Op maandag 10 februari 2020 13:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan je mij dan eens uitleggen waarom al die kundige wetenschappers het ronduit flauwekul vonden en vonden dat hun lompe boerenverstand gebruiken meer dan voldoende was om die terugkeerders te ontvangen; daar waar andere landen wél gewoon op safe speelden?
En zeg nou niet dat we in Nederland nog geen geval hebben en dat ze DUS goed gehandeld hebben. Gezien de incubatietijd kunnen we er alsnog een aantal rond hebben lopen en als achteraf zou blijken van niet dan wil dat niet zeggen dat je juist gehandeld hebt; dan wil dat louter zeggen dat je puur geluk hebt gehad.
Zo een pak, bril en mondkapje kost geen drol. Er was geen enkele, maar dan ook echt totaal en compleet geen enkele reden om die medewerkers NIET uit te rusten met de juiste PBM's. Dit terwijl er redenen te over waren om dat juist WEL te doen.
Klopt.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Veel kleine ondernemers zijn ook afhankelijk van materiaal of bezorging vanuit China. Heel veel webshops bijvoorbeeld.
twitter:lwcalex twitterde op maandag 10-02-2020 om 13:07:17Chinese National Health Commission has changed their definition of #WuhanCoronavirus "confirmed case" in their latest guidelines dated 7/2. Patients tested positive for the virus but have no symptoms will no longer be regarded as confirmed. This inevitably will lower the numbers. https://t.co/q4eWKGfWev reageer retweet
twitter:lwcalex twitterde op maandag 10-02-2020 om 13:13:24The new rule has triggered provinces to find cases that can be deducted from the total no. of confirmed cases. Heilongjiang has axed 13 cases from their tally stating the new definition. #Hubei has deducted 87 cases today, but authorities did not explain why. https://t.co/83WV05tMT9 reageer retweet
twitter:lwcalex twitterde op maandag 10-02-2020 om 13:17:24Over 100 cases have been deducted over the past 2 days. The concerning problem is that authorities do not disclose the no. of symptom-less infected patients after they count them separately. There will be no way of knowing the exact magnitude of the outbreak. reageer retweet
Afhankelijk? Vanwege een stofzuiger onderdeel?quote:Op maandag 10 februari 2020 14:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt.
Ik zit nu met de bestelling van een motortje uit China voor m'n Xiaomi Roborock.
Motortje kost maar ¤1,85 maar zonder het motortje werkt de lidar niet.
En aangezien m'n bestellingen uit november nog niet binnen zijn, zal dit ook wel niet komen voorlopig.
Niet een heel groot probleem, heb nog een "domme" robotzuiger die het werk ook kan doen en anders haal ik de Miele stofzuiger weer uit de kast...
In Nederland is het onderdeel hier en daar wel voorradig maar dan moet ik een hele lidar unit kopen voor ¤129,00 ... (misschien het losse motortje wel ergens goedkoper te krijgen maar zeker niet voor ¤1,85)
Maar het geeft wel aan hoe afhankelijk we zijn van China.
Nee, niet ten opzicht van het aantal nieuwe meldingen, maar ten opzichte van het totaal aantal geïnfecteerden. Ik ga zelf even op zoekquote:Op maandag 10 februari 2020 14:18 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Gisteren was het dodental 3,6% van het totaal aantal nieuwe meldingen.
(91/2531)*100=3,595
Dagen daarvoor lag het percentage ook niet op 2,1%
Dit zou dan in lijn zijn met de verwachtingen die hier op het forum aanwezig waren, namelijk dat het aantal besmettingen en doden buiten de regio Wuhan gaat toenemen, zeker nu de incubatietijd tot 24 dagen kan duren.quote:Op maandag 10 februari 2020 11:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
91 nieuwe doden in de provincie Hubei. Totaal meer dan 100 nieuwe doden, maar in welke plaatsen of regio's de overige doden vandaan komen, week ik niet.
Wel dat het aantal nieuwe zieken in het noorden van de aangrenzende provincie Hunan behoorlijk stijgt.
Ook in het zuiden van de aangrenzende provincie aan de noordkant, Henan stijgt het aantal nieuwe zieken behoorlijk.
En dit is dus ook een indicatie van hetzelfde.quote:Op maandag 10 februari 2020 11:17 schreef Idisrom het volgende:
Oh ja, drie doden (voor het eerst) in het relatief verder af gelegen Bengbu (provincie Anhui)
En nu ook al een dode in Xingtai, provincie Hebei.
Het is maar een voorbeeld, voor de reparatie (!) ben ik afhankelijk van China.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Afhankelijk? Vanwege een stofzuiger onderdeel?
Vraag is, zie mijn eerdere post van vanmorgen, in hoeverre ziekenhuizen de daadwerkelijke reden van overlijden doorgeven aan de officiele instanties (onder druk van die instanties). Ik kan me zo voorstellen dat de Chinese overheid, om de paniek zo sterk mogelijk in te perken/in toom te houden, het dodenaantal liefst zo klein mogelijk houdt en bijvoorbeeld ziekenhuizen zo vele mogelijk opdraagt om "onjuiste" doodsoorzaken op te geven (indien b.v. sprake is van een onderliggende ziekte). Dat zou de Chinese overheid goed uitkomen.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarheidsgetrouw beeld. Klooien met je definities. Ik noem maar een voorbeeld hoor. Maar ik heb het vermoeden dat men mensen die overlijden voordat ze positief getest zijn niet meeneemt.
Zoiets vermoed ik dus ook.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:40 schreef Salina het volgende:
[..]
Vraag is, zie mijn eerdere post van vanmorgen, in hoeverre ziekenhuizen de daadwerkelijke reden van overlijden doorgeven aan de officiele instanties (onder druk van die instanties). Ik kan me zo voorstellen dat de Chinese overheid, om de paniek zo sterk mogelijk in te perken/in toom te houden, het dodenaantal liefst zo klein mogelijk houdt en bijvoorbeeld ziekenhuizen zo vele mogelijk opdraagt om "onjuiste" doodsoorzaken op te geven (indien b.v. sprake is van een onderliggende ziekte). Dat zou de Chinese overheid goed uitkomen.
Manipulatie dus. Wat onverwachts nouquote:Op maandag 10 februari 2020 14:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:lwcalex twitterde op maandag 10-02-2020 om 13:07:17Chinese National Health Commission has changed their definition of #WuhanCoronavirus "confirmed case" in their latest guidelines dated 7/2. Patients tested positive for the virus but have no symptoms will no longer be regarded as confirmed. This inevitably will lower the numbers. https://t.co/q4eWKGfWev reageer retweet
twitter:lwcalex twitterde op maandag 10-02-2020 om 13:13:24The new rule has triggered provinces to find cases that can be deducted from the total no. of confirmed cases. Heilongjiang has axed 13 cases from their tally stating the new definition. #Hubei has deducted 87 cases today, but authorities did not explain why. https://t.co/83WV05tMT9 reageer retweet
twitter:lwcalex twitterde op maandag 10-02-2020 om 13:17:24Over 100 cases have been deducted over the past 2 days. The concerning problem is that authorities do not disclose the no. of symptom-less infected patients after they count them separately. There will be no way of knowing the exact magnitude of the outbreak. reageer retweet
De cijfers die uit mainland China komen moet je met een enorme korrel zout nemen. Je kunt je beter focussen op de non mainland China cijfers. Tot nu toe 454 geïnfecteerden, daarvan 2 doden en 11 serious/critical.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:40 schreef Salina het volgende:
[..]
Vraag is, zie mijn eerdere post van vanmorgen, in hoeverre ziekenhuizen de daadwerkelijke reden van overlijden doorgeven aan de officiele instanties (onder druk van die instanties). Ik kan me zo voorstellen dat de Chinese overheid, om de paniek zo sterk mogelijk in te perken/in toom te houden, het dodenaantal liefst zo klein mogelijk houdt en bijvoorbeeld ziekenhuizen zo vele mogelijk opdraagt om "onjuiste" doodsoorzaken op te geven (indien b.v. sprake is van een onderliggende ziekte). Dat zou de Chinese overheid goed uitkomen.
bron: https://www.ft.com/content/48bae4c0-472e-11ea-aeb3-955839e06441quote:EU and US carmakers warn ‘weeks away’ from China parts shortage
Hyundai closes South Korea plants as coronavirus outbreak ripples through supply chains
Executives at several carmakers and motor parts suppliers warned that plants in Europe and the US were only weeks away from being forced to close as disruptions caused by the coronavirus outbreak in China rippled through the global manufacturing supply chains.
The warning came as Hyundai said on Tuesday that it had to shut down all its car factories in South Korea after running out of components from China. The world’s fifth-biggest carmaker by sales said it was searching for new sources of engine wire-harness after problems in the supplies of the core electric componentry from China.
“There is a concerted effort to mitigate it before it really bites,” said a senior director at one global car group, adding that its plants had three to four weeks to remove Chinese parts from their supply lines or risk halting production as well.
Carmakers are reliant on a global network of suppliers, with parts originating in China often passing through companies in several countries before being placed into vehicles at factories in Europe or the US. Pressure is building on supply companies to maintain output and protect staff, with partsmakers Continental and Thyssenkrupp both holding crisis meetings earlier this week.
“We are working closely with our suppliers and customers to minimise any disruptions,” said Continental, which runs 50 sites in China, and makes key parts for most major European carmakers.
The disruptions show how coronavirus is wreaking havoc in supply chains across sectors, notably in the vital tech sector, as travel restrictions prevent normal resumption of work after the lunar new year in Wuhan, central China, where the outbreak originated, and elsewhere in the country.
Many companies have said they expect to resume production in China next week in accordance with guidelines from authorities, but the plan could be reviewed if the coronavirus, which has infected 20,689 and killed 427, continues to spread.
Analysts expect the impact on car sales and parts procurement in China from the coronavirus outbreak to be bigger than during the Sars outbreak in 2003 because the world’s second-largest economy has become a much bigger manufacturing hub for the motor industry, including electronic parts.
Benieuwd naar de lange termijn effecten indien het virus door blijft gaan; productielijnen terug naar eigen landen?quote:Op maandag 10 februari 2020 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
bron: https://www.ft.com/content/48bae4c0-472e-11ea-aeb3-955839e06441
Een stofzuiger of auto valt te delen of te lenen. Action moeten ze zo snel mogelijk opdoeken.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is maar een voorbeeld, voor de reparatie (!) ben ik afhankelijk van China.
Tienduizenden producten in Nederland zijn afhankelijk van onderdelen uit China.
Als die voorraden uitputten, wordt het leger in de magazijnen en krijg je vanzelf tekorten.
Denk ook aan onderdelen voor auto's (Bosch), kleding of de halve Action winkel.
Ja, we zijn afhankelijk van China.
Kijk voor de gein eens op hoeveel voorwerpen in je huis "made in China" staat
En anders wel India, Zuid-Korea, Thailand, Hong-Kong, etc.
Zonnepanelen, ook zoiets... zelfs de "Made in Germany" panelen worden meestal opgebouwd uit cellen uit China. Dus ook dat kan tot tekorten leiden.
Wellicht. Maar wat betekend dat voor de prijzen? Wat zou een smartphone kosten als deze volledig in de VS is gemaakt?quote:Op maandag 10 februari 2020 14:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Benieuwd naar de lange termijn effecten indien het virus door blijft gaan; productielijnen terug naar eigen landen?
OMFG. Kan het nog opzichtiger?!quote:Op maandag 10 februari 2020 14:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Manipulatie dus. Wat onverwachts nou
Daar gaat het natuurlijk niet om. Het is nogmaals een voorbeeld, het gaat om het grote plaatje.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een stofzuiger of auto valt te delen of te lenen.
Action is ook maar een voorbeeld, misschien wel het beste voorbeeld omdat ze veel "troep" uit China verkopen. Maar ook een Blokker, Hema, MediaMarkt of CoolBlue of Kruidvat heeft veel spullen uit China.quote:Action moeten ze zo snel mogelijk opdoeken.
Het is prima om te "consuminderen" maar dat neemt niet weg dat het wel gevolgen gaat hebben als China dit niet kan indammen.quote:Misschien zijn bepaalde tekorten wel eens goed, in deze extreme materialistische tijd.
Wat meer informatie zou wel handig zijn; connectie met vorige geïnfecteerden? Maar goed, zal nog wel meer informatie beschikbaar komen.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Een dokterspraktijk in Engeland is gesloten omdat het personeel besmet is geraakt. Fantastisch. :/
https://www.bbc.co.uk/news/uk-51447761
Ja artikel is pas 10 minuten oud. Zal zo wel een update komen.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat meer informatie zou wel handig zijn; connectie met vorige geïnfecteerden? Maar goed, zal nog wel meer informatie beschikbaar komen.
Sowieso, waarom achten we welk nieuws dan ook wat van de CCP komt überhaupt betrouwbaar? Ik zie dan ook niet in waarom de informatie over het aantal besmettingen opeens wel zou kloppen.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De cijfers die uit mainland China komen moet je met een enorme korrel zout nemen. Je kunt je beter focussen op de non mainland China cijfers. Tot nu toe 454 geïnfecteerden, daarvan 2 doden en 11 serious/critical.
Dan ga je lekker niet naar de dokter, als je bang bent om ziek te wordenquote:Op maandag 10 februari 2020 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja artikel is pas 10 minuten oud. Zal zo wel een update komen.
Lekker hoor, een dokter die je ziektes geeft. Goed nieuws mevrouw, u heeft geen blaasontsteking! Oja, u heeft nu wel Corona.
Dat zou er op kunnen duiden dat men nu ook (meer) personen zonder symptomen kan testen, omdat de testcapaciteit is uitgebreid, of omdat er minder gevallen met symptomen zijn.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
des reden meer om niet alle fabrieken in China laten staan. Paar in Afrika en paar in Zuid-Amerika zouden ook moeten staan.quote:Op maandag 10 februari 2020 14:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar gaat het natuurlijk niet om. Het is nogmaals een voorbeeld, het gaat om het grote plaatje.
De hele productie- en serviceketen hangt af van onderdelen uit China.
Bedrijfjes die telefoons of dat elektronica repareren zijn voor hun baan afhankelijk van onderdelen uit China.
Fabrikanten zijn afhankelijk van onderdelen uit China, direct of indirect (bijvoorbeeld bepaalde chips die in China gemaakt worden maar een onderdeel dat verder in Duitsland wordt gemaakt zit).
[..]
Action is ook maar een voorbeeld, misschien wel het beste voorbeeld omdat ze veel "troep" uit China verkopen. Maar ook een Blokker, Hema, MediaMarkt of CoolBlue of Kruidvat heeft veel spullen uit China.
Het gaat ook om werkgelegenheid hè, niet alleen om die "kutwinkel".
Ook merken als Samsung en LG kunnen in de problemen komen. Het zijn wel Zuid-Koreaanse merken (net als Hyundaii en Kia) maar ze laten wel veel onderdelen in China maken.
[..]
Het is prima om te "consuminderen" maar dat neemt niet weg dat het wel gevolgen gaat hebben als China dit niet kan indammen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |