Maar hoe streng ben je daar dan in?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 11:55 schreef nostra het volgende:
Ja natuurlijk. En dan nog niet eens zozeer om de fout(en) zelf, maar om het feit dat ze blijkbaar niet eens de moeite hebben genomen om het cv even te laten checken. Je weet van jezelf dat je Nederlands niet foutloos is, dan is dat een kleine moeite. Die houding komt ook zeker terug in hun feitelijke werkzaamheden.
Finance overigens.
Tja, er zit natuurlijk wel een zekere vorm van gradatie in - een koppeltekenfout of zoiets boeit me dan weer niet, maar een d/t-fout dan weer wel. Je schrijft verdomme één brief van hooguit twee A4'tjes en daar besteed je al geen aandacht aan. Het is niet een mailtje naar een leverancier.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 12:12 schreef theunderdog het volgende:
Maar hoe streng ben je daar dan in?
Stel je krijgt een sollicitatie met een 'd/t' fout, maar zijn motivatie spreekt je wel aan.
Begrijp ik. Maar het is ergens ook wel een luxe dingetje.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 12:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, er zit natuurlijk wel een zekere vorm van gradatie in - een koppeltekenfout of zoiets boeit me dan weer niet, maar een d/t-fout dan weer wel. Je schrijft verdomme één brief van hooguit twee A4'tjes en daar besteed je al geen aandacht aan. Het is niet een mailtje naar een leverancier.
Ja dit. Taalfoutjes kunnen gebeuren. Niemand is perfect. Maar als het er duimendik op ligt als in bijvoorbeeld "ik heb me diploma behaalt ...", dan gaat hij direct de prullebak in. Het woord welke kan ik nog overheen stappen, maar aan het woord me heb ik zulk een gloeiende de pest aan. Ik vraag me af hoe dit taalgebruik in het Nederlands is binnengeslopen. Ik kom ze echt tegen en dat vind ik zorgelijk. Het staat zo onverzorgd.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 12:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Ligt aan de rest van het plaatje, de gevraagde functie en om wat voor foutjes het gaat
Ik niet. Programmeren heeft meer een wiskundige insteek dan taalkundig. En in tegenstelling tot een spellingcontrole kan een compiler prima valideren of je geen rare tikfout gemaakt hebt.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 11:50 schreef STING het volgende:
Om eerlijk te zijn, ik zou van een developer verwachten dat hij hetzelfde oog voor detail heeft bij het schrijven van een niet-programmeertaal, als een programmeertaal.
Ik denk dat hij het gebruik van "me" als bezittelijk voornaamwoord bedoelt.quote:
Ligt natuurlijk wel aan de bedrijftak/sector Een kassenbouwer met een petje en gympen is geen probleem, eentje in pak kan meteen vertrekken.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 12:06 schreef Sigaartje het volgende:
Bepaalde fouten. Als ik mee moet oordelen bij sollicitaties. Het woordje "me" is killing. Dat is direct een afwijzing. Zit eigelijk in dezelfde categorie als het met een petje en/of gympen verschijnen op het gesprek. Dat gebeurt echt! Dan wordt het gesprek direct gestopt en geven we hem een tip mee voor de volgende sollicitatie.
Dt - fouten vind ik niet zo heel erg. Het is net die grens tussen straat en netjes. Die kun je uit de taal halen.
Ja ok, dat snap ik. Ik praat over kantoor. Maar wat nog belangrijker is: we zien enorme verschillen in Bedrijfseconomie en Bedrijskunde-afgestudeerden. Ik kom mensen tegen waarvan ik denk: he??? Hoe heb jij je papiertje gehaald.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:03 schreef halfway het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk wel aan de bedrijftak/sector Een kassenbouwer met een petje en gympen is geen probleem, eentje in pak kan meteen vertrekken.
Bond.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 12:59 schreef Tailless het volgende:
Als ik 3 fouten zie zou het wel een dingetje zijn.
Maar dan solliciteert die gene hopelijk in het Engels.
In het Nederlands moet je het wel echt bond maken anders zie ik het niet
hahaha, ik ken dat, kennis van me moest ook mensen aannemen,quote:Op zaterdag 8 februari 2020 13:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Tijdens mijn stage bij een gemeente veel gedaan. Moest elke brief met taal- en grammaticafouten meteen op de stapel 'afgewezen' leggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |