abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191396201
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:10 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Als dat inderdaad zo zou zijn, zou dat het eigenlijk alleen maar erger maken.
Een persoon die zo’n blunder maakt, oke. Maar een heel team?
Hoezo blunder ? Er wordt toch precies bereikt wat FvD wil ?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:13:28 #62
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191396207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat Pechtold een kwalijke uitspraak doet waarna hij duidelijk verwijst naar Russen. En niet naar allochtone Nederlands met een Russische afkomst. De uitspraak van Baudet is meer gericht op mede-Nederlanders waardoor de kritiek ook groter is
Ja dat maakt een verschil maar ook niet zo veel als je nu zou denken. Volgens mij staat nu.nl inmiddels op 16 artikelen over deze tweet.

Het lijkt wel een vete tegen de persoon of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:14:21 #63
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191396221
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:13 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo blunder ? Er wordt toch precies bereikt wat FvD wil ?
Misschien. Maar volgens mij is hij nu bij meer mensen door het ijs gezakt. Waaronder bij mij bijvoorbeeld.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:15:56 #64
319979 Fok-it
All is well
pi_191396240
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat maakt een verschil maar ook niet zo veel als je nu zou denken. Volgens mij staat nu.nl inmiddels op 16 artikelen over deze tweet.

Mwah. Het is de nummer 1 politicus die ook de meeste ophef veroorzaakt. Ze kunnen ook wel 16 artikelen over Slob en Segers schrijven maar die kleuren wel binnen de lijntjes.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:16:49 #65
319979 Fok-it
All is well
pi_191396252
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:14 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Misschien. Maar volgens mij is hij nu bij meer mensen door het ijs gezakt. Waaronder bij mij bijvoorbeeld.
Laten we het hopen maar ik zou er niet vanuit gaan. Denk dat het juist gezien wordt als demonisering door zijn aanhang
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:18:00 #66
459912 FlippingCoin
pi_191396266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Mwah. Het is de nummer 1 politicus die ook de meeste ophef veroorzaakt. Ze kunnen ook wel 16 artikelen over Slob en Segers schrijven maar die kleuren wel binnen de lijntjes.
Voor mij lijkt het wel zo, en dat werkt keihard averechta dat was te zien bij de d66 campagne die om baudet ging.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:19:00 #67
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191396279
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou, nee.
Het is een reactie op een onwaarheid die door een politicus de wereld in is geslingerd. Een dergelijke stommiteit heeft John Leerdam van de PvdA ook de kop gekost. Dit is denk ik niet op de persoon, maar op de feiten.
pi_191396295
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja hij maakt te veel "foutjes" en die zijn zeker niet allemaal per ongeluk. Maar ik vind het lastig inschatten bij hem.
Zo'n compleet verkeerd verwoordde (zonder waardeoordeel over de inhoud) tweet verwacht ik niet van Baudet. Ofnouja, ik verwacht bij hem niet dat het per ongeluk mis ging. Volgens mij was ieder woord afgewogen. Zo'n 'oepsie ik heb niet door dat ik hier hartstikke fout bezig ben' is eerder wat je van iemand als Henk Krol verwacht of zo.

quote:
Wat mij ook wel wat steekt is het verschil in mediaandacht tussen deze uitspraak en de russen uitspraak van Pechtold, het verschil hiertussen rechtvaardigt dit niet naar mijn idee.
Dat verschil is er inderdaad zeker. En dat zal grotendeels komen door de media die handig gebruik maakt van de sterke emoties die Baudet bij mensen op lijkt te roepen.

Aan de andere kant is het ook wel logisch dat een discriminerende uitspraak van Baudet over niet-westerse nationaliteiten/culturen meer onder een vergrootglas ligt dan wanneer Pechtold zich discriminerend over Russen uit laat. Niet-westerse migratie is toch wel een dingetje bij het FvD. Net zoals het meer uitvergroot zou worden wanneer Pechtold iets over burgemeestersbenoemingen zou zeggen dan wanneer Baudet dat doet.

Maar ook dat zou inderdaad het verschil niet echt rechtvaardigen. Tsja, Baudet is hot news nu.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:20:33 #69
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191396304
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Laten we het hopen maar ik zou er niet vanuit gaan. Denk dat het juist gezien wordt als demonisering door zijn aanhang
Als ik zie hoe dit in deze topicreeks goed gepraat wordt door sommige mensen, vrees ik dat je gelijk hebt.
pi_191396395
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat hij niet echt wist wat hij deed anders had hij natuurlijk geen tweet gepost wat een leugen blijkt te zijn. Of heeft hij het binnen het kader van het politiek spel wat hij speelt het verkeerd ingeschat. Ik zelf tref trouwens wel eens wat minderheden sq Marokkanen aan als handhaver en of politie maar eigenlijk nooit met zijn vieren tegelijk. Maar Baudet is een grachtengordel figuur in Amsterdam dus heeft weinig ervaring wat er echt speelt in de stad. Een juppie dus.
Een beetje academicus weet dondergoed dat er uit een situatie met 4 Marokkanen niets geconcludeerd kan worden wat dan dus ook op gaat voor alle Marokkanen. Voor zulke redenaties krijgen zelfs 1ejaars bachelorstudenten een onvoldoende. Hell, daar kan je zelfs niet als inleidende anekdote in je essay mee aan komen zetten. Dat is echt wetenschapsfilosofie 101. 'Hej ik zie witte 4 zwanen, dus alle zwanen ...'-niveau.

En dat staat dan nog helemaal los van of het hem wel of niet verteld is dat het om controleurs en een agent ging, of dat hij er wel of niet bewust voor koos om die informatie achter te houden in zijn eerste tweet.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:31:57 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191396436
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Hij snijdt ook een daadwerkelijk probleem aan op een debiele manier.
Nee, hij snijdt helemaal geen probleem aan, hij verzint een niet-bestaande situatie en doet alsof het een probleem is.

Als het probleem zo enorm groot is (51-81%!!!!) waarom moet je je dan nog bedienen van dit soort BS? Dan liggen de werkelijk gebeurde situaties toch voor het oprapen?
Daarmee snijd je een probleem aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:32:30 #72
459912 FlippingCoin
pi_191396441
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, hij snijdt helemaal geen probleem aan, hij verzint een niet-bestaande situatie en doet alsof het een probleem is.

Als het probleem zo enorm groot is (51-81%!!!!) waarom moet je je dan nog bedienen van dit soort BS? Dan liggen de werkelijk gebeurde situaties toch voor het oprapen?
Daarmee snijd je een probleem aan.
Wel.
pi_191396606
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:28 schreef probeer het volgende:

En dat staat dan nog helemaal los van of het hem wel of niet verteld is dat het om controleurs en een agent ging, of dat hij er wel of niet bewust voor koos om die informatie achter te houden in zijn eerste tweet.
Ik denk dat een van die vrouwen opgewonden het verhaal vertelde. Misschien wel tussendoor gemompeld dat het om echte NS-controleurs ging uiteindelijk, maar dat is niet blijven hangen bij Baudet. Of de dames bleven maar denken dat de eerste twee geen ns-controleurs waren en die politie-agent ( in uniform en marokkaans, neem ik aan) dekte zijn foute 'broeders" in hun visie
En waar die vierde marokkaan vandaan kwam, heb ik niet begrepen uit de berichtgeving.
De dames waren uit de trein en weglopend nog bevreesd voor de controleurs
Tjaaaa, geloofden ze dan wel op dat moment dat het echt een NS-controle was ?
Vandaar dat Baudet het niet oppikte .... en hij verzuimde grandioos door te vragen.
Hij trok zijn laatje marokkanenhaat open en had een sjabloonverklaring. ?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:51:33 #74
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_191396675
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hij twittert niet zelf; dat is gewoon een mediateam. Alle tweets zijn volledig overwogen.
Nee hoor. Dat doet hij echt zelf. Die man zit s'avonds tot soms heel laat op zijn telefoon. Zie ook dat hilarische commentaar op de muziek voorkeur van de tweede kamer leden die hij om half 3 s'nachts per ongeluk naar de hele kamer stuurde. Op vrijdag avond stuurt hij wel vaker rare tweets. Ook dat met die ''Amsterdammer'' was op vrijdag avond. Had hij maar een mediateam, vanuit FvD oogpunt dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackNero op 07-02-2020 19:56:38 ]
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_191396697
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:46 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen racist, ik merk gewoon wat op.

Net zoals deze goeie gozer;

mehdi_karayusuf twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 18:14:49 Ik deed een poging zwembadterreur van dichtbij te bekijken. Er was echter geen enkele vervelende kansenparel te vinden. Centerparcs is denk ik te duur voor deze doelgroep. Volgende keer naar het gemeentebad! Fijn weekend. https://t.co/94o2HVgz1T reageer retweet
Ook geen racist.

Tijd voor een TR, met jouw idiote gescheld. :Y
quote:
Dat hebben ze toch echt alleen aan alle slechte berichtgeving omtrent hun achtergrond te danken.
Je ziet serieus niet wat er racistisch aan die post is? Je ziet niet dat je ze hier puur en alleen veroordeelt omwille van hun achtergrond?
pi_191396915
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:53 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Je ziet serieus niet wat er racistisch aan die post is? Je ziet niet dat je ze hier puur en alleen veroordeelt omwille van hun achtergrond?
Ik zeg dat de berichtgeving omtrent hun achtergrond relatief vaak negatief is. Ik zeg niet dat de berichtgeving negatief is omdat ze een zekere achtergrond hebben.

Heel veel Marokkanen zijn prima lui. Maar er is wel degelijk sprake van een "Marokkanen probleem". En er zijn ook genoeg Marokkanen die dit dan ook beamen, en mijn mening delen.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 21:43:09 #77
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191398502
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja hij maakt te veel "foutjes" en die zijn zeker niet allemaal per ongeluk. Maar ik vind het lastig inschatten bij hem.

Wat mij ook wel wat steekt is het verschil in mediaandacht tussen deze uitspraak en de russen uitspraak van Pechtold, het verschil hiertussen rechtvaardigt dit niet naar mijn idee.
Pechtolds uitspraak was discriminerend. Baudet liegt glashard, verzint/verdraait willens en wetens een situatie om daar politiek voordeel uit te trekken. Dat is echt wel een politieke doodzonde waarop politici van normale partijen doorgaans zouden sneuvelen (zie Halbe Zijlstra/ John Leerdam).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_191398837
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:51 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat doet hij echt zelf. Die man zit s'avonds tot soms heel laat op zijn telefoon. Zie ook dat hilarische commentaar op de muziek voorkeur van de tweede kamer leden die hij om half 3 s'nachts per ongeluk naar de hele kamer stuurde. Op vrijdag avond stuurt hij wel vaker rare tweets. Ook dat met die ''Amsterdammer'' was op vrijdag avond. Had hij maar een mediateam, vanuit FvD oogpunt dan.
:D

Meneer Baudet drinkt op vrijdagavond een glaasje dure wijn of whisky teveel dus of zou hij een 'natuurlijk' sigaretje roken om tot hogere gedachten te komen :P

Overigens geen big deal hoor. Lekker genieten zou ik zeggen, het is alleen geen handige combi met Twitter ;)
  vrijdag 7 februari 2020 @ 22:32:21 #79
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_191399494
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:59 schreef FYazz het volgende:

[..]

:D

Meneer Baudet drinkt op vrijdagavond een glaasje dure wijn of whisky teveel dus of zou hij een 'natuurlijk' sigaretje roken om tot hogere gedachten te komen :P

Overigens geen big deal hoor. Lekker genieten zou ik zeggen, het is alleen geen handige combi met Twitter ;)
Moet hij inderdaad helemaal zelf weten. Wat mij betreft gaat hij er lekker mee door. :D
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_191407896
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:53 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Iets om over na te denken;

mariannezw twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 16:54:51 Je zal als Marokkaans jongetje maar naar zo’n koranschool gestuurd worden. Hoe moet dat dan later, als je als conducteur die ongelovige honden moet controleren of vrouwen aan moet kijken die niet eens het fatsoen hebben hun haar en hun lijf te bedekken https://t.co/FwhRhMRKVU reageer retweet
En is dat volgens jou een racistisch iets om hardop af te vragen?
pi_191408032
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 14:22 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

mariannezw twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 16:54:51 Je zal als Marokkaans jongetje maar naar zo’n koranschool gestuurd worden. Hoe moet dat dan later, als je als conducteur die ongelovige honden moet controleren of vrouwen aan moet kijken die niet eens het fatsoen hebben hun haar en hun lijf te bedekken https://t.co/FwhRhMRKVU reageer retweet
En is dat volgens jou een racistisch iets om hardop af te vragen?
Ja, ben je gewoon je werk aan het doen en verzint e.o.a. politicus dat je mensen zou hebben bedreigd. Goeie vraag op zich, hij had alleen wat beter verwoord kunnen worden.
pi_191408748
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Hij snijdt ook een daadwerkelijk probleem aan op een debiele manier.
In hoeverre is dat daadwerkelijke probleem dan niet ontstaan door tweets als van Thierry.
Van Marokkanen wordt door menigeen gezegd dat ze te beroerd zijn om te werken. Deze Marokkanen deden hun werk (als conducteur) en dan is het ook nog niet goed.
Zo ontstaat het Marokkanenprobleem. Niet door de Marokkanen zelf, maar door de mensen die het Marokkanenprobleem als een groot probleem achten en door hun twittergedrag een selffullfilling prophecy aan de dag leggen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_191408912
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 15:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

In hoeverre is dat daadwerkelijke probleem dan niet ontstaan door tweets als van Thierry.
Van Marokkanen wordt door menigeen gezegd dat ze te beroerd zijn om te werken. Deze Marokkanen deden hun werk (als conducteur) en dan is het ook nog niet goed.
Zo ontstaat het Marokkanenprobleem. Niet door de Marokkanen zelf, maar door de mensen die het Marokkanenprobleem als een groot probleem achten en door hun twittergedrag een selffullfilling prophecy aan de dag leggen.
De vraag is dus hoe ze hun werk deden.

Volgens de dames dus op een manier die niet okee was. Op een manier die door de dames als lastig werd ervaren. Zoals dames wel vaker lastig gevallen worden, op een manier die bij heel veel dames inmiddels welbekend is. Bekend als in "bepaalde roots" typisch lastig

En dan hebben deze heren dus toevallig deze "bepaalde roots".
pi_191409107
Ik neem toch aan dat ook Baudet voorstander is dat iedereen netjes een geldig vervoersbewijs bezit. En aangezien een conducteur herkenbaar is en makkelijk te ontwijken is etc. krijg je dit soort oplossingen waar ik ook niet vrolijk van word. Maar deze controleurs doen nu eenmaal hun werk.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 16:20:38 #85
459912 FlippingCoin
pi_191409175
quote:

[..]

Nee sorry, dat vind ik echt complete kolder. Het is niet zo dat wanneer men louter lief sprak over deze groep er geen problemen met ze waren. :N
pi_191409219
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:14 schreef Cherni het volgende:
Ik neem toch aan dat ook Baudet voorstander is dat iedereen netjes een geldig vervoersbewijs bezit. En aangezien een conducteur herkenbaar is en makkelijk te ontwijken is etc. krijg je dit soort oplossingen waar ik ook niet vrolijk van word. Maar deze controleurs doen nu eenmaal hun werk.
Treinreizigers hebben er meer belang bij dat ze snel met vragen naar een herkenbare controleur kunnen. De NS kiest hier vooral voor de eigen belangen.
pi_191409304
Toch wel geinig hoe sommige hier stug blijven volhouden alsof het hele idee van criminele onbetrouwbare Marokkanen begonnen is met tweets, ooit, en van alles over ze zeggen of denken zonder enig grondslag.

Maw de boze blanke Nederlander heeft het beeld geschept.. niet die criminele Marokkaan die je overal aantreft, nee het is gekomen door de boze blanke racistische Nederlander. :')

In welke wereld leven die figuren nou eigenlijk?
Want ik zie vooral mede moslims op die manier reageren plus een paar naïeve figuren die er waarschijnlijk, gelukkig voor hun, nooit veel mee te maken hebben gekregen.
pi_191409357
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Toch wel geinig hoe sommige hier stug blijven volhouden alsof het hele idee van criminele onbetrouwbare Marokkanen begonnen is met tweets, ooit, en van alles over ze zeggen of denken zonder enig grondslag.
Wordt dat gezegd dan ? Waar ? Er wordt vooral gesteld dat de heer Baudet in dit geval donders goed wist hoe de vork in de steel zat en doelbewust loog. Niemand heeft hier volgens mij beweerd dat er geen Marokkanenprobleem is - sterker nog; er zijn verschillende recente nieuwsartikelen gelinkt waar Baudet gebruik van had kunnen maken ipv als een zielig losertje dit verhaal de wereld in te slingeren & er is geklaagd (oa door mijzelf) dat hij hiermee de Marokkanen een "zie je wel, al die klachten over ons.zijn racistische leugens" wapen heeft gegeven.

Die stropop svp dus nu maar eens met rust laten.
pi_191409368
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee sorry, dat vind ik echt complete kolder. Het is niet zo dat wanneer men louter lief sprak over deze groep er geen problemen met ze waren. :N
Allereerst: Hoe weet je dat?
Ten tweede: "Deze groep" wordt constant in een kwaad daglicht geplaatst. Het continu negatief framen van een bepaalde groep is gewoon een kwalijke zaak. Ook als ze gewoon aan het werk zijn is het niet goed.
En het is niet de eerste keer dat "deze groep" onheus wordt beschuldigd.
Google maar eens op "Stijn Hesselink" en "Groepsverkrachting Den Bosch".
en bijvoorbeeld Pim Fortuyn die schreef nav de moord op Marianne Vaatstra "Een keel doorsnijden is iets dat een Fries niet doet" waarop iedereen de met de beschuldigende vinger richting de asielzoekers wees. Uiteindelijk was het dus wél een Fries, maar dan is de media stil.
En zo is er een continue stroom aan onterechte verdachtmakingen richting bepaalde groepen in de samenleving.
pi_191409395
Ik vind het echt hilarisch hoe de pers om hem heen zwermt om excuses te maken. Al zou hij op zijn knietjes smeken om vergiffenis, dan nog zouden de boze mensen het niet accepteren. Het enige wat hij zou bereiken is dat mensen die hem wel tof vinden zich van hem afkeren.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 16:38:39 #91
459912 FlippingCoin
pi_191409399
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Allereerst: Hoe weet je dat?
Ten tweede: "Deze groep" wordt constant in een kwaad daglicht geplaatst. Het continu negatief framen van een bepaalde groep is gewoon een kwalijke zaak. Ook als ze gewoon aan het werk zijn is het niet goed.
En het is niet de eerste keer dat "deze groep" onheus wordt beschuldigd.
Google maar eens op "Stijn Hesselink" en "Groepsverkrachting Den Bosch".
en bijvoorbeeld Pim Fortuyn die schreef nav de moord op Marianne Vaatstra "Een keel doorsnijden is iets dat een Fries niet doet" waarop iedereen de met de beschuldigende vinger richting de asielzoekers wees. Uiteindelijk was het dus wél een Fries, maar dan is de media stil.
En zo is er een continue stroom aan onterechte verdachtmakingen richting bepaalde groepen in de samenleving.
Really? :')
pi_191409469
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 15:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

De vraag is dus hoe ze hun werk deden.

Volgens de dames dus op een manier die niet okee was. Op een manier die door de dames als lastig werd ervaren. Zoals dames wel vaker lastig gevallen worden, op een manier die bij heel veel dames inmiddels welbekend is. Bekend als in "bepaalde roots" typisch lastig

En dan hebben deze heren dus toevallig deze "bepaalde roots".
quote:
Volgens de dames
Volgens het FvD….

quote:
Zoals dames wel vaker lastig gevallen worden, op een manier die bij heel veel dames inmiddels welbekend is. Bekend als in "bepaalde roots" typisch lastig
Hier had ik graag iets meer duidelijkheid over.
Zoals welke groep je specifiek bedoelt
en
Hier had ik graag een bronvermelding van.

En dan niet aankomen met:
Bij "opsporing verzocht" hebben ze het "vaak" over "getint uiterlijk".
De gemiddelde Christen heeft een donkerder uiterlijk dan de gemiddelde moslim.
pi_191409497
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het echt hilarisch hoe de pers om hem heen zwermt om excuses te maken. Al zou hij op zijn knietjes smeken om vergiffenis, dan nog zouden de boze mensen het niet accepteren. Het enige wat hij zou bereiken is dat mensen die hem wel tof vinden zich van hem afkeren.
Waarom hebben FvD'ers toch zo'n bezwaar tegen de aandacht die de pers aan zijn tweet besteedt.
Thierry tweet iets, dan is het toch netjes dat de pers dit bericht dat Thierry de wereld in zendt oppakt en op zijn merites beoordeelt.
pi_191409516
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Really? :')
Ja, als jij materiaal en voorbeelden hebt die het tegendeel bewijzen hoor ik deze graag.
Ik heb drie voorbeelden genoemd die mijn bewering ondersteunen. Dus voorlopig ga ik er van uit dat jij geen voorbeelden hebt.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 17:02:42 #95
459912 FlippingCoin
pi_191409676
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ja, als jij materiaal en voorbeelden hebt die het tegendeel bewijzen hoor ik deze graag.
Ik heb drie voorbeelden genoemd die mijn bewering ondersteunen. Dus voorlopig ga ik er van uit dat jij geen voorbeelden hebt.
Ik heb niet de waan dat jij nog enigzins bij de realiteit te betrekken bent in een discussie, daar ga ik niet eens verder op in, fijne dag.
pi_191409687
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 17:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik heb niet de waan dat jij nog enigzins bij de realiteit te betrekken bent in een discussie, daar ga ik niet eens verder op in, fijne dag.
Geen feiten dus.
Geen onderbouwing dus.
Gewoon onderbuik dus.
Eveneens fijne dag.
pi_191409787
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:24 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Treinreizigers hebben er meer belang bij dat ze snel met vragen naar een herkenbare controleur kunnen. De NS kiest hier vooral voor de eigen belangen.
Als mensen meer belasting willen betalen zodat we allemaal gratis kunnen reizen ook al maak je geen gebruik van het ov ben ik het met je eens. Helaas zal men het OV ergens van moeten betalen. Het is toch een geleverde dienst.
pi_191409967
Dit gaat over het feit dat bepaalde gasten met bepaalde roots relatief oververtegenwoordigd zijn in bepaalde cijfers.

Ik zeg nergens dat alle gasten met die bepaalde roots hier een aandeel in hebben.

Ik ken gasten met die bepaalde roots. Ik vind een aantal van die gasten mooie gasten.
Weg dom racisme frame van jou.

Een aantal van die gasten (die "verkaasd" zijn) zijn overigens net zo negatief over die gasten (waar zij hun roots mee delen), die voor de relatieve oververtegenwoordiging zorgen. Zij delen mijn mening hierover. En nu sta je helemaal nergens meer met je "racisme dit racisme dat".

Of zijn dat dan ook racisten, omdat ze dan "racistisch" doen tegenover hun eigen "ras"? :D

Doe jij ook even een TR van mijn vermeende racistische uitlating, wat dat is hier niet toegestaan op Fok, racisme.

Grappig, gisteren net zoiets als dit al gehad. Mijn reactie, waaruit iemand opmaakte dat ik een racist was, staat er nog, terwijl zijn frame om mij als racist weg te zetten weg is.

Wat zal er nu gebeuren?

Of zijn de NWS fok modders zelf racisten omdat ze mijn zogenaamde racistische uitlatingen van gisteren niet weg hebben gehaald? :o

[ Bericht 22% gewijzigd door Lonaa op 08-02-2020 18:05:58 ]
pi_191410209
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 17:11 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als mensen meer belasting willen betalen zodat we allemaal gratis kunnen reizen ook al maak je geen gebruik van het ov ben ik het met je eens. Helaas zal men het OV ergens van moeten betalen. Het is toch een geleverde dienst.
Als ze moeten bezuinigen op conducteurspakken zou het wel erg gesteld zijn en is het wellicht beter om maar helemaal niet meer met de trein te reizen.
Ik denk dat het eerder een kwestie is van eigen belang belangrijker vinden dan reizigersbelang.
pi_191410219
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Wordt dat gezegd dan ? Waar ? Er wordt vooral gesteld dat de heer Baudet in dit geval donders goed wist hoe de vork in de steel zat en doelbewust loog. Niemand heeft hier volgens mij beweerd dat er geen Marokkanenprobleem is - sterker nog; er zijn verschillende recente nieuwsartikelen gelinkt waar Baudet gebruik van had kunnen maken ipv als een zielig losertje dit verhaal de wereld in te slingeren & er is geklaagd (oa door mijzelf) dat hij hiermee de Marokkanen een "zie je wel, al die klachten over ons.zijn racistische leugens" wapen heeft gegeven.

Die stropop svp dus nu maar eens met rust laten.
Zowel boven mijn als onder jouw post.
pi_191410467
quote:

[..]

Omdat het ook al een probleem was voordat iedereen zat te twitteren;
https://nos.nl/artikel/16(...)ing-met-politie.html
pi_191410617
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 14:22 schreef SpaceOddity het volgende:

Is deze tweet grappig bedoeld?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191410677
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Is deze tweet grappig bedoeld?
Wat vind jij er grappig aan?
pi_191410729
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Bij Powned noemde hij zich een keer de grootste intellectueel van Nederland. :')
En tijdens een radioprogramma noemde hij zichzelf een racist het kan allebei tegelijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_191410753
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:06 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat vind jij er grappig aan?
Er wordt zoveel onzinnigs gesuggereerd dat het komisch overkomt. Als een grap dus.
-Rabia Al-Basri
pi_191410762
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 17:54 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Omdat het ook al een probleem was voordat iedereen zat te twitteren;
https://nos.nl/artikel/16(...)ing-met-politie.html
Jouw bericht is van 2010.....
Toen bestond Twitter dus al.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Twitter

quote:
Geschiedenis

Twitter is opgericht in maart 2006 door Obvious Corp, een bedrijf uit San Francisco. Twitter is begonnen als een onderzoeksproject binnen Odeo, een site van webbedrijf Obvious van Noah Glass en Jack Dorsey, en kwam voor het eerst beschikbaar in juli 2006. Het Twitter-projectteam won de South by Southwest Web Award van 2007 in de categorie "blog". Als dank gaf het team de volgende speech: "We'd like to thank you in 140 characters or less. And we just did!" ("Wij zouden jullie willen bedanken in 140 tekens of minder. En dat hebben we nu gedaan!").[5]
In mei 2007 kocht Obvious Corp' Odeo.
Twitter maakte een enorme groei door, onder meer door de snelle verslaggeving na rampen en andere actualiteiten, zoals de noodlanding van US Airways-vlucht 1549, de vliegtuigcrash van Turkish Airlines-vlucht 1951 en de ongeregeldheden na de presidentsverkiezingen in Iran in juni 2009.
Prominente twitteraars zijn onder meer Donald Trump, Barack Obama, Stephen Fry en Robert Scoble. In Nederland zijn onder meer Maxime Verhagen, Femke Halsema en internet- en gadgetreporter Vincent Everts fanatieke twittergebruikers. Geert Wilders gebruikt Twitter zelfs als voornaamste medium om te communiceren met de media, en zijn tweets halen dan ook vaak de journaals of actualiteitenprogramma's. Er bestaat ook een Twitter-kanaal voor het koninklijk huis, dat wordt bijgehouden door de Rijksvoorlichtingsdienst.[6] In België zijn Kim Clijsters, Yves Leterme en vooral Vincent Van Quickenborne bekende twitteraars.
Op 20 oktober 2009 meldde ZDNet dat de vijf miljardste tweet was gepost. De Amerikaan Robert Sloan was verantwoordelijk voor dit bericht, dat hij schreef in reactie op een andere gebruiker. De vijf miljardste tweet maakte niet gebruik van het maximale aantal tekens van 140. De tekst luidde: "Oh lord".
Op 22 november 2009 werd het woord twitteren door het Genootschap Onze Taal verkozen tot woord van het jaar 2009.[7]
pi_191410775
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jouw bericht is van 2010.....
Toen bestond Twitter dus al.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Twitter
[..]

quote:
Volgens het Jaarrapport Integratie uit 2011 van het Sociaal en Cultureel Planbureau, is in de periode 1990 tot 2010 tegen meer dan de helft van de Marokkaanse jongens voor hun 23ste een proces-verbaal opgemaakt vanwege een misdrijf of delict.
https://npofocus.nl/artik(...)ders-naar-nederland-
pi_191410844
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Maw de boze blanke Nederlander heeft het beeld geschept.. niet die criminele Marokkaan die je overal aantreft, nee het is gekomen door de boze blanke racistische Nederlander. :')

In welke wereld leven die figuren nou eigenlijk?
Want ik zie vooral mede moslims op die manier reageren plus een paar naïeve figuren die er waarschijnlijk, gelukkig voor hun, nooit veel mee te maken hebben gekregen.
Dan mis je het punt toch wel een heel klein beetje.

Het punt is niet dat je niet mag zeggen dat Marokkanen misdaadstatistieken aanvoeren. Het punt is ook niet dat je niet mag zeggen dat die Marokkanen voor negatieve beeldvorming hebben gezorgd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:11 schreef Aquarii het volgende:

[..]

[..]

https://longreads.cbs.nl/integratie-2018/criminaliteit/
pi_191411208
quote:
Van driekwart van de misdrijven wordt geen aangifte gedaan, dat geregistreerde misdaad daalt zegt eigenlijk niet veel.

quote:
In 2015 waren Nederlanders slachtoffer van naar schatting 4,4 miljoen delicten in de traditionele criminaliteit, zoals gewelds-, vermogens- of vandalismedelicten. Hiervan is 36 procent bij de politie gemeld. Van 27 procent is aangifte gedaan door ondertekening van een proces-verbaal of een melding via internet.
pi_191411279
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

Er wordt zoveel onzinnigs gesuggereerd dat het komisch overkomt. Als een grap dus.
Wat is er onzinnig aan dan?

Dat wat er op koranscholen word wijs gemaakt?

Of dat koranscholers later bij het OV gaan werken?
pi_191411338
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan mis je het punt toch wel een heel klein beetje.

Het punt is niet dat je niet mag zeggen dat Marokkanen misdaadstatistieken aanvoeren. Het punt is ook niet dat je niet mag zeggen dat die Marokkanen voor negatieve beeldvorming hebben gezorgd.
[..]

https://longreads.cbs.nl/integratie-2018/criminaliteit/
Overigens is het verschil tussen Nederlanders (0,7%) en Marokkanen (3,7%) 3,0%. Antillianen spannen de kroon met 4,4%. Hebben we ook een Nederlander-probleem of een Overig-niet-Westers-probleem? Wanneer spreken we van een Marokkanen probleem, als de geregistreerde verdachten van misdrijven groter zijn dan 0,7%? Of groter dan 2,0%? Wat zijn je criteria om hierin te onderscheiden?

Zeggen dat we een Marokkanen probleem hebben is een betekenisloze uitspraak, vaak door populisten gebruikt. En nee, ik ontken niet dat Marokkanen op nr. 2 staan qua misdaad.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_191411380
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:37 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Van driekwart van de misdrijven wordt geen aangifte gedaan, dat geregistreerde misdaad daalt zegt eigenlijk niet veel.
[..]

Er is niet echt een significante daling of stijging wat dat betreft geweest in de laatste 10 jaar. En daar kun je ook voor corrigeren.
pi_191411403
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarom hebben FvD'ers toch zo'n bezwaar tegen de aandacht die de pers aan zijn tweet besteedt.
Thierry tweet iets, dan is het toch netjes dat de pers dit bericht dat Thierry de wereld in zendt oppakt en op zijn merites beoordeelt.
Ik ben geen FvD'er. Ten tijde van de boreale speech was ik nog een linkse gek. Ik irriteer mij alleen aan de oneerlijke manier van politiek bedrijven. Laat een voorbeeld zien van een rechts persoon die in de ogen van anderen racistisch was geweest en het allemaal weer goed had gemaakt met een excuus. Zelfs stoute woorden van 20 jaar geleden worden nog gebruikt om iemand pootje te lichten.
pi_191411425
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Overigens is het verschil tussen Nederlanders (0,7%) en Marokkanen (3,7%) 3,0%. Antillianen spannen de kroon met 4,4%. Hebben we ook een Nederlander-probleem of een Overig-niet-Westers-probleem? Wanneer spreken we van een Marokkanen probleem, als de geregistreerde verdachten van misdrijven groter zijn dan 0,7%? Of groter dan 2,0%? Wat zijn je criteria om hierin te onderscheiden?

Zeggen dat we een Marokkanen probleem hebben is een betekenisloze uitspraak, vaak door populisten gebruikt. En nee, ik ontken niet dat Marokkanen op nr. 2 staan qua misdaad.
Ja duh, hoeveel Marrokanen wonen er in Nederland? En hoeveel Nederlanders?
pi_191411454
quote:
Overigens is het verschil tussen Nederlanders (0,7%) en Marokkanen (3,7%) 3,0%
3 procentpunt bedoel je, het verschil is echter +- 500%. Komt daarnaast nog eens kijken dat er 10x meer Nederlanders zijn in NL dus dat de kans dat of Pietje of Achmed het meisje heeft verkracht een factor 50 verschilt in het nadeel van Achmed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191412651
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:40 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat is er onzinnig aan dan?

Dat wat er op koranscholen word wijs gemaakt?

Of dat koranscholers later bij het OV gaan werken?
De hoeveelheid bullshit, dat jij uitkraamt op dit forum :')
-Rabia Al-Basri
pi_191416120
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 20:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

De hoeveelheid bullshit, dat jij uitkraamt op dit forum :')
Zoals wat?

Laat ook maar.

Wederom TRtje.

[ Bericht 5% gewijzigd door SpaceOddity op 08-02-2020 22:29:48 ]
pi_191416142
quote:

[..]

Ook dat nog eens, ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')