Maar om maar even te reageren op je post: 4 Marokkanen in de coupé wachtend op een conducteur zijn '4 Marokkanen in de trein'. Ns-medewerkers van welke achtergrond dan ook zijn ns-medewerkers. Met die uitspraak ondermijnt hij niet-autochtone medewerkers dus ja, dat is zeker watquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 17:00 schreef Nielsch het volgende:
Vanmiddag is mijn vriendin ernstig lastig gevallen door 4 Nederlanders in de binnenstad van UtrechtJa, het zal wel. Dan kom je ons overmorgen zeker vertellen dat het niet om je vriendin ging, maar om een goede bekende.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And it's only the giving
That makes you
What you are
Sorry maar het zou mij niets verbazen als deze ''conducteurs'' nog altijd die typische ''domme kaaskoppen'' en ''stelletje kechs'' mentaliteit zouden laten zien. Sterker nog, het feit dat ze dan dus ''conducteurs in burger'' zijn, kan ook voor een extra gevoel van macht over die kaaskechs gezorgd hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 14:30 schreef Fok-it het volgende:
Hoe hij de NS-medewerkers ook 4 Marokkanen in de trein noemt. Kotsopwekkend kereltje.
Als iemand om je heen van voetbal houdt, ga je er dan ook gelijk van uit dat hij een hooligan is? Want waarom in dit soort bochten gaan wringen, terwijl je dan net zo goed kunt zeggen dat die twee dames zich als een tokkie gedroegen?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 17:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Sorry maar het zou mij niets verbazen als deze ''conducteurs'' nog altijd die typische ''domme kaaskoppen'' en ''stelletje kechs'' mentaliteit zouden laten zien. Sterker nog, het feit dat ze dan dus ''conducteurs in burger'' zijn, kan ook voor een extra gevoel van macht over die kaaskechs gezorgd hebben.
Dat hebben ze toch echt alleen aan alle slechte berichtgeving omtrent hun achtergrond te danken.
Dat lijkt me dus sterk want het waren zo is gebleken FvD gelieerde mensen die bovendien nog persoonlijk bekend waren met Thierry Baudet.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 17:59 schreef Vis1980 het volgende:
Want waarom in dit soort bochten gaan wringen, terwijl je dan net zo goed kunt zeggen dat die twee dames zich als een tokkie gedroegen?
Ik denk persoonlijk dat het om twee zwartrijders ging die hun kaartje niet konden of wilden laten zien. Maar dat aanpakken vindt Baudet blijkbaar niet goed als het om bekenden en vrienden gaat?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus sterk want het waren zo is gebleken FvD gelieerde mensen die bovendien nog persoonlijk bekend waren met Thierry Baudet.
Uit het feitenrelaas is gebleken dat de dames over een geldig vervoerbewijs beschikten.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat het om twee zwartrijders ging die hun kaartje niet konden of wilden laten zien. Maar dat aanpakken vindt Baudet blijkbaar niet goed als het om bekenden en vrienden gaat?
OK. Dan waren het twee hufters die geen medewerking bij de controe wilden verlenen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Uit het feitenrelaas is gebleken dat de dames over een geldig vervoerbewijs beschikten.
Heb jij er bewijs voor dat het daadwerkelijk vriendinnen waren?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus sterk want het waren zo is gebleken FvD gelieerde mensen die bovendien nog persoonlijk bekend waren met Thierry Baudet.
Dat bewijs is door Baudet toch zelf in zijn oorspronkelijke tweet gepost.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heb jij er bewijs voor dat het daadwerkelijk vriendinnen waren?
Misschien waren ze wat kritisch omdat zij geen eerdere ervaring hadden met controle door burgerwachten net zoals ik terwijl ik 3x per week met de trein reis. En wellicht werd daardoor de marokaanse toorn toch weer opgewekt. Je weet het niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
OK. Dan waren het twee hufters die geen medewerking bij de controe wilden verlenen.
Is dat zo, of zegt hij dat ze dat zijn? Het kan natuurlijk net zo goed op een andere manier bij hem terecht gekomen zijn.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat bewijs is door Baudet toch zelf in zijn oorspronkelijke tweet gepost.
Het boek over de vijf ringen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien waren ze wat kritisch omdat zij geen eerdere ervaring hadden met controle door burgerwachten net zoals ik terwijl ik 3x per week met de trein reis. En wellicht werd daardoor de marokaanse toorn toch weer opgewekt. Je weet het niet.
Wat betekent trouwens: Go Rin No Sho
Nou blijft wel raar. Als je niet goed weet dan wie je vrienden zijn. Maar op zich een leugen is in de politiek natuurlijk normaal. Dus zo schokkend is het dus niet.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is dat zo, of zegt hij dat ze dat zijn? Het kan natuurlijk net zo goed op een andere manier bij hem terecht gekomen zijn.
Dat kan prima. Maar nadat ze zich geïdentificeerd hadden & door een politie-agent bevestigd was dat het echt conducteurs waren & ze op internet hadden opgezocht dat er idd conducteurs in burger op de trein meereizen & de medepassagiers in de coupe hen er op gewezen hadden dat het ook nog eens omgeroepen was dat ze langs zouden komen wisten ze heus wel dat het ECHTE conducteurs waren.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien waren ze wat kritisch omdat zij geen eerdere ervaring hadden met controle door burgerwachten net zoals ik terwijl ik 3x per week met de trein reis. En wellicht werd daardoor de marokaanse toorn toch weer opgewekt. Je weet het niet.
Bij Powned noemde hij zich een keer de grootste intellectueel van Nederland.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 16:06 schreef Leandra het volgende:
Dat arrogante, domme blaatverhaal ook bij Jair... echt, zo onvoorstelbaar stupide.
Als die persoon supporter van een club is, die bekend en berucht wegens hun hooligans zijn en niet om hun voetbal, dan heb ik zo mij reservaties ja.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 17:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als iemand om je heen van voetbal houdt, ga je er dan ook gelijk van uit dat hij een hooligan is? Want waarom in dit soort bochten gaan wringen, terwijl je dan net zo goed kunt zeggen dat die twee dames zich als een tokkie gedroegen?
Hij heeft dacht ik ook een universitaire opleiding? daar leer je ook goed je bronnen te controleren dacht ik?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bij Powned noemde hij zich een keer de grootste intellectueel van Nederland.
Ik merk op me werk dat iedereen in de potentie een hufter is. En kijk dan ook met een schuin oog naar de Oostblok import criminelen enz. Polen enz.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:29 schreef Scarface88 het volgende:
We kunnen wel blijven zeuren over zijn tweet. Maar nog geen twee dagen later komt er in het nieuws dat 90%(!!!) van vrouwen in Amsterdam wordt lastig gevallen door jawel Marokkanen. Baudets tweet was wat prematuur maar twee dagen later krijgt hij wel gelijk. Ondertussen hoor je Rob Jetten hier niet over maar gooit er vandaag wel weer een paar tweets uit over Baudet dat hij nog steeds generaliseert. Wie is er nou hypocriet.
Bij een wetenschappelijke studie wel, bij de pretstudies die hij gedaan heeft is dat een ander verhaal.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hij heeft dacht ik ook een universitaire opleiding? daar leer je ook goed je bronnen te controleren dacht ik?
En dankzij Baudets leugen wordt dat nieuws nu weggewuifd als "meer leugens van rechts".quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:29 schreef Scarface88 het volgende:
We kunnen wel blijven zeuren over zijn tweet. Maar nog geen twee dagen later komt er in het nieuws dat 90%(!!!) van vrouwen in Amsterdam wordt lastig gevallen door jawel Marokkanen. Baudets tweet was wat prematuur maar twee dagen later krijgt hij wel gelijk.
Wacht wat?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij een wetenschappelijke studie wel, bij de pretstudies die hij gedaan heeft is dat een ander verhaal.
Ik snap dat ook niet. Je legt je hoofd op het hakblok. Gewoon achter je woorden blijven staan. Baudet heeft dit niet slim aangepakt. Als hij achter zijn woorden was blijven staan had hij twee dagen later zijn tweet bevestigt gezien en er op door kunnen bouwen. Nu geef je links zijn zin.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En dankzij Baudets leugen wordt dat nieuws nu weggewuifd als "meer leugens van rechts".
Gewoon niet liegen & toegeven als je iets mis had zodat je de volgende keer geloofwaardig bent. Waarom is dat zo moeilijk voor jullie ?
En geschiedenis gestudeerdquote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wacht wat?
Baudet is toch promovendus in de rechtsgeleerdheid of niet?![]()
Hm ja geen theoretische natuurkunde natuurlijk maar ook bepaald geen vrijetijdsmanagement of zo.quote:
Dat komt toch eerder door jouw manier van denken. Genoeg mensen die anderen niet verantwoordelijk maken voor het gedrag van 'mensen met dezelfde achtergrond'.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 17:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Sorry maar het zou mij niets verbazen als deze ''conducteurs'' nog altijd die typische ''domme kaaskoppen'' en ''stelletje kechs'' mentaliteit zouden laten zien. Sterker nog, het feit dat ze dan dus ''conducteurs in burger'' zijn, kan ook voor een extra gevoel van macht over die kaaskechs gezorgd hebben.
Dat hebben ze toch echt alleen aan alle slechte berichtgeving omtrent hun achtergrond te danken.
Bron?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:29 schreef Scarface88 het volgende:
We kunnen wel blijven zeuren over zijn tweet. Maar nog geen twee dagen later komt er in het nieuws dat 90%(!!!) van vrouwen in Amsterdam wordt lastig gevallen door jawel Marokkanen. Baudets tweet was wat prematuur maar twee dagen later krijgt hij wel gelijk. Ondertussen hoor je Rob Jetten hier niet over maar gooit er vandaag wel weer een paar tweets uit over Baudet dat hij nog steeds generaliseert. Wie is er nou hypocriet.
Rechten staat niet bepaald bekend als een lastige studie, het is een van de makkelijkste manieren om je bul te halen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wacht wat?
Baudet is toch promovendus in de rechtsgeleerdheid of niet?![]()
Deze is wel heel makkelijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:29 schreef Scarface88 het volgende:
Ja een bachelor rechten is niet een van de moeilijkere studies inderdaad maar een duale studie rechtsgeleerdheid en geschiedenis kan je echt geen pretstudie noemen hoor.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Rechten staat niet bepaald bekend als een lastige studie, het is een van de makkelijkste manieren om je bul te halen.
Het is een beetje dom om cijfers die al ernstig zijn nog erger te gaan maken dan ze al zijn, dat soort BS maakt iemand namelijk onbetrouwbaar.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:29 schreef Scarface88 het volgende:
Je hoeft er geen chirurgie intelligent voor te zijn, maakt ook verder niet uit.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja een bachelor rechten is niet een van de moeilijkere studies inderdaad maar een duale studie rechtsgeleerdheid en geschiedenis kan je echt geen pretstudie noemen hoor.
Ik voel me ook altijd lastig gevallen als ik soms wel 4 keer per treinreis wordt gecontroleerd.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:20 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat kan prima. Maar nadat ze zich geïdentificeerd hadden & door een politie-agent bevestigd was dat het echt conducteurs waren & ze op internet hadden opgezocht dat er idd conducteurs in burger op de trein meereizen & de medepassagiers in de coupe hen er op gewezen hadden dat het ook nog eens omgeroepen was dat ze langs zouden komen wisten ze heus wel dat het ECHTE conducteurs waren.
En toch slingert Baudet vervolgens een "ze werden lastiggevallen" tweet de lucht in.
Wat een kolder kom op zeg. Als je dat een prestudie noemt vraag ik mij sterk af wat er dan wel volwaardige studies zijn, en dat terwijl er genoeg is om Baudet wel op aan te vallen. Iemand op deze wijze af proberen te serveren is echt een zwaktebod.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hoeft er geen chirurgie intelligent voor te zijn, maakt ook verder niet uit.
Denk je dan dat dit echt op een fout berust? Miscommunicatie of het niet degelijk checken van bronnen? Dat die man zo dom is om niet het naadje van de kous uit te zoeken voordat hij het verhaal van twee vriendinnen als politiek wapen in probeert te zetten?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hij heeft dacht ik ook een universitaire opleiding? daar leer je ook goed je bronnen te controleren dacht ik?
Mwoah, duizenden mensen met een MBO opleiding of lager doen een bachelor rechten in 4 jaar deeltijd naast hun voltijd baan. Dat suggereert wel iets over mensen die de studie voltijd doen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja een bachelor rechten is niet een van de moeilijkere studies inderdaad maar een duale studie rechtsgeleerdheid en geschiedenis kan je echt geen pretstudie noemen hoor.
Hier ben ik het wel mee eens jaquote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:49 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat een kolder kom op zeg. Als je dat een prestudie noemt vraag ik mij sterk af wat er dan wel volwaardige studies zijn, en dat terwijl er genoeg is om Baudet wel op aan te vallen. Iemand op deze wijze af proberen te serveren is echt een zwaktebod.
Hij schrijft het zodanig dat het lijkt alsof die vrouwen louter en alleen door Marokkanen lastig gevallen worden.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is een beetje dom om cijfers die al ernstig zijn nog erger te gaan maken dan ze al zijn, dat soort BS maakt iemand namelijk onbetrouwbaar.
51% van de vrouwen en 81% in de categorie 15-34 jaar.
Dat het vaak in privékring is laten we dan nog even buiten beschouwing.
Hier, een link van een "betrouwbare" bron:
https://www.telegraaf.nl/(...)straat-geintimideerd
Laat maar eens een lekkere dame in kort rokje en topje over straat lopen in Amsterdam en film het met verborgen camera zou ik zeggen. Ik denk dat je je kapot schrikt wat ze allemaal om de oren gaat krijgen aan opmerkingen en intimidaties.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is een beetje dom om cijfers die al ernstig zijn nog erger te gaan maken dan ze al zijn, dat soort BS maakt iemand namelijk onbetrouwbaar.
51% van de vrouwen en 81% in de categorie 15-34 jaar.
Dat het vaak in privékring is laten we dan nog even buiten beschouwing.
Hier, een link van een "betrouwbare" bron:
https://www.telegraaf.nl/(...)straat-geintimideerd
Het probleem dat veel mensen, waaronder politici, denken dat het terecht en hartstikke logisch is om te discrimineren op basis van afkomst?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Hij snijdt ook een daadwerkelijk probleem aan op een debiele manier.
Zijn uitspraak is debiel maar neem wel mee dat het twitter is en geen master thesis.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Het probleem dat veel mensen, waaronder politici, denken dat het terecht en hartstikke logisch is om te discrimineren op basis van afkomst?
Want als hij het heeft over het probleem van de oververtegenwoordiging van voornamelijk jongere mannen met een niet-westerse afkomst, in de criminaliteitscijfers, dan had hij dat gewoon moeten zeggen.
Hij is toch vast wel slim genoeg om zijn probleemstelling gewoon helder te maken en correct te definiëren?
Ja. Leuk.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:57 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Laat maar eens een lekkere dame in kort rokje en topje over straat lopen in Amsterdam en film het met verborgen camera zou ik zeggen. Ik denk dat je je kapot schrikt wat ze allemaal om de oren gaat krijgen aan opmerkingen en intimidaties.
Hij catert zijn publiek. Volgens mij ook heel bewust.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zijn uitspraak is debiel maar neem wel mee dat het twitter is en geen master thesis.
Of de FB reacties op de site waar je post. Klopt overigens. Toen ik jong was werkte ik bij een benzinepomp en dagelijks kwamen er allerlei figuren koffie drinken, terwijl men soms allerlei dingen riep naar vrouwen. Dat soort gedrag is inderdaad walgelijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:57 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Laat maar eens een lekkere dame in kort rokje en topje over straat lopen in Amsterdam en film het met verborgen camera zou ik zeggen. Ik denk dat je je kapot schrikt wat ze allemaal om de oren gaat krijgen aan opmerkingen en intimidaties.
De leugen was dat vier Marokkanen de dames lastig vielen, terwijl ze ze alleen maar onderwerp waren van een controle door daarvoor bevoegd NS personeel.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:56 schreef Tengano het volgende:
Het was pas echt leugenachtig geweest als Thierry had gezegd dat zijn vriendinnen waren lastig gevallen door deze marokaanse NS mensen en het zo zou zijn dat marokaanse jongemannen het meest voorbeeldige deel van onze nederlandse samenleving zouden zijn.
Ja hij maakt te veel "foutjes" en die zijn zeker niet allemaal per ongeluk. Maar ik vind het lastig inschatten bij hem.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Hij catert zijn publiek. Volgens mij ook heel bewust.
Ik denk dat hij niet echt wist wat hij deed anders had hij natuurlijk geen tweet gepost wat een leugen blijkt te zijn. Of heeft hij het binnen het kader van het politiek spel wat hij speelt het verkeerd ingeschat. Ik zelf tref trouwens wel eens wat minderheden sq Marokkanen aan als handhaver en of politie maar eigenlijk nooit met zijn vieren tegelijk. Maar Baudet is een grachtengordel figuur in Amsterdam dus heeft weinig ervaring wat er echt speelt in de stad. Een juppie dus.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Denk je dan dat dit echt op een fout berust? Miscommunicatie of het niet degelijk checken van bronnen? Dat die man zo dom is om niet het naadje van de kous uit te zoeken voordat hij het verhaal van twee vriendinnen als politiek wapen in probeert te zetten?
Ik denk namelijk dat hij precies wist waar hij mee bezig was, en ook precies wat voor effect het uiteindelijk zou hebben. Verdere polarisatie en het vergroten van het vijandsbeeld. En gezien alle 'ja maar hij snijdt toch echt een belangrijk probleem aan hoor!' reacties is hem dat perfect gelukt.
Het verschil is dat Thierry het over ons heeft en Pechtold het over zijquote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja hij maakt te veel "foutjes" en die zijn zeker niet allemaal per ongeluk. Maar ik vind het lastig inschatten bij hem.
Wat mij ook wel wat steekt is het verschil in mediaandacht tussen deze uitspraak en de russen uitspraak van Pechtold, het verschil hiertussen rechtvaardigt dit niet naar mijn idee.
Hij twittert niet zelf; dat is gewoon een mediateam. Alle tweets zijn volledig overwogen.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja hij maakt te veel "foutjes" en die zijn zeker niet allemaal per ongeluk. Maar ik vind het lastig inschatten bij hem.
Hoe bedoel je dit?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het verschil is dat Thierry het over ons heeft en Pechtold het over zij
Volgens mij beide ik denk niet dat hier een heel team achter zat eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:09 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hij twittert niet zelf; dat is gewoon een mediateam. Alle tweets zijn volledig overwogen.
Als dat inderdaad zo zou zijn, zou dat het eigenlijk alleen maar erger maken.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:09 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hij twittert niet zelf; dat is gewoon een mediateam. Alle tweets zijn volledig overwogen.
Dat Pechtold een kwalijke uitspraak doet waarna hij duidelijk verwijst naar Russen. En niet naar allochtone Nederlands met een Russische afkomst. De uitspraak van Baudet is meer gericht op mede-Nederlanders waardoor de kritiek ook groter isquote:
Hoezo blunder ? Er wordt toch precies bereikt wat FvD wil ?quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:10 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als dat inderdaad zo zou zijn, zou dat het eigenlijk alleen maar erger maken.
Een persoon die zo’n blunder maakt, oke. Maar een heel team?
Ja dat maakt een verschil maar ook niet zo veel als je nu zou denken. Volgens mij staat nu.nl inmiddels op 16 artikelen over deze tweet.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat Pechtold een kwalijke uitspraak doet waarna hij duidelijk verwijst naar Russen. En niet naar allochtone Nederlands met een Russische afkomst. De uitspraak van Baudet is meer gericht op mede-Nederlanders waardoor de kritiek ook groter is
Misschien. Maar volgens mij is hij nu bij meer mensen door het ijs gezakt. Waaronder bij mij bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:13 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoezo blunder ? Er wordt toch precies bereikt wat FvD wil ?
Mwah. Het is de nummer 1 politicus die ook de meeste ophef veroorzaakt. Ze kunnen ook wel 16 artikelen over Slob en Segers schrijven maar die kleuren wel binnen de lijntjes.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dat maakt een verschil maar ook niet zo veel als je nu zou denken. Volgens mij staat nu.nl inmiddels op 16 artikelen over deze tweet.
Het lijkt wel een vete tegen de persoon of zo.
Laten we het hopen maar ik zou er niet vanuit gaan. Denk dat het juist gezien wordt als demonisering door zijn aanhangquote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:14 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Misschien. Maar volgens mij is hij nu bij meer mensen door het ijs gezakt. Waaronder bij mij bijvoorbeeld.
Voor mij lijkt het wel zo, en dat werkt keihard averechta dat was te zien bij de d66 campagne die om baudet ging.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah. Het is de nummer 1 politicus die ook de meeste ophef veroorzaakt. Ze kunnen ook wel 16 artikelen over Slob en Segers schrijven maar die kleuren wel binnen de lijntjes.
Nou, nee.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja dat maakt een verschil maar ook niet zo veel als je nu zou denken. Volgens mij staat nu.nl inmiddels op 16 artikelen over deze tweet.
Het lijkt wel een vete tegen de persoon of zo.
Zo'n compleet verkeerd verwoordde (zonder waardeoordeel over de inhoud) tweet verwacht ik niet van Baudet. Ofnouja, ik verwacht bij hem niet dat het per ongeluk mis ging. Volgens mij was ieder woord afgewogen. Zo'n 'oepsie ik heb niet door dat ik hier hartstikke fout bezig ben' is eerder wat je van iemand als Henk Krol verwacht of zo.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat verschil is er inderdaad zeker. En dat zal grotendeels komen door de media die handig gebruik maakt van de sterke emoties die Baudet bij mensen op lijkt te roepen.quote:Wat mij ook wel wat steekt is het verschil in mediaandacht tussen deze uitspraak en de russen uitspraak van Pechtold, het verschil hiertussen rechtvaardigt dit niet naar mijn idee.
Als ik zie hoe dit in deze topicreeks goed gepraat wordt door sommige mensen, vrees ik dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Laten we het hopen maar ik zou er niet vanuit gaan. Denk dat het juist gezien wordt als demonisering door zijn aanhang
Een beetje academicus weet dondergoed dat er uit een situatie met 4 Marokkanen niets geconcludeerd kan worden wat dan dus ook op gaat voor alle Marokkanen. Voor zulke redenaties krijgen zelfs 1ejaars bachelorstudenten een onvoldoende. Hell, daar kan je zelfs niet als inleidende anekdote in je essay mee aan komen zetten. Dat is echt wetenschapsfilosofie 101. 'Hej ik zie witte 4 zwanen, dus alle zwanen ...'-niveau.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat hij niet echt wist wat hij deed anders had hij natuurlijk geen tweet gepost wat een leugen blijkt te zijn. Of heeft hij het binnen het kader van het politiek spel wat hij speelt het verkeerd ingeschat. Ik zelf tref trouwens wel eens wat minderheden sq Marokkanen aan als handhaver en of politie maar eigenlijk nooit met zijn vieren tegelijk. Maar Baudet is een grachtengordel figuur in Amsterdam dus heeft weinig ervaring wat er echt speelt in de stad. Een juppie dus.
Nee, hij snijdt helemaal geen probleem aan, hij verzint een niet-bestaande situatie en doet alsof het een probleem is.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Wel.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, hij snijdt helemaal geen probleem aan, hij verzint een niet-bestaande situatie en doet alsof het een probleem is.
Als het probleem zo enorm groot is (51-81%!!!!) waarom moet je je dan nog bedienen van dit soort BS? Dan liggen de werkelijk gebeurde situaties toch voor het oprapen?
Daarmee snijd je een probleem aan.
Ik denk dat een van die vrouwen opgewonden het verhaal vertelde. Misschien wel tussendoor gemompeld dat het om echte NS-controleurs ging uiteindelijk, maar dat is niet blijven hangen bij Baudet. Of de dames bleven maar denken dat de eerste twee geen ns-controleurs waren en die politie-agent ( in uniform en marokkaans, neem ik aan) dekte zijn foute 'broeders" in hun visiequote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:28 schreef probeer het volgende:
En dat staat dan nog helemaal los van of het hem wel of niet verteld is dat het om controleurs en een agent ging, of dat hij er wel of niet bewust voor koos om die informatie achter te houden in zijn eerste tweet.
Nee hoor. Dat doet hij echt zelf. Die man zit s'avonds tot soms heel laat op zijn telefoon. Zie ook dat hilarische commentaar op de muziek voorkeur van de tweede kamer leden die hij om half 3 s'nachts per ongeluk naar de hele kamer stuurde. Op vrijdag avond stuurt hij wel vaker rare tweets. Ook dat met die ''Amsterdammer'' was op vrijdag avond. Had hij maar een mediateam, vanuit FvD oogpunt dan.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:09 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen racist, ik merk gewoon wat op.
Net zoals deze goeie gozer;Ook geen racist.twitter:mehdi_karayusuf twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 18:14:49Ik deed een poging zwembadterreur van dichtbij te bekijken. Er was echter geen enkele vervelende kansenparel te vinden. Centerparcs is denk ik te duur voor deze doelgroep. Volgende keer naar het gemeentebad! Fijn weekend. https://t.co/94o2HVgz1T reageer retweet
Tijd voor een TR, met jouw idiote gescheld.
Je ziet serieus niet wat er racistisch aan die post is? Je ziet niet dat je ze hier puur en alleen veroordeelt omwille van hun achtergrond?quote:Dat hebben ze toch echt alleen aan alle slechte berichtgeving omtrent hun achtergrond te danken.
Ik zeg dat de berichtgeving omtrent hun achtergrond relatief vaak negatief is. Ik zeg niet dat de berichtgeving negatief is omdat ze een zekere achtergrond hebben.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:53 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Je ziet serieus niet wat er racistisch aan die post is? Je ziet niet dat je ze hier puur en alleen veroordeelt omwille van hun achtergrond?
Pechtolds uitspraak was discriminerend. Baudet liegt glashard, verzint/verdraait willens en wetens een situatie om daar politiek voordeel uit te trekken. Dat is echt wel een politieke doodzonde waarop politici van normale partijen doorgaans zouden sneuvelen (zie Halbe Zijlstra/ John Leerdam).quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat mij ook wel wat steekt is het verschil in mediaandacht tussen deze uitspraak en de russen uitspraak van Pechtold, het verschil hiertussen rechtvaardigt dit niet naar mijn idee.
quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:51 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat doet hij echt zelf. Die man zit s'avonds tot soms heel laat op zijn telefoon. Zie ook dat hilarische commentaar op de muziek voorkeur van de tweede kamer leden die hij om half 3 s'nachts per ongeluk naar de hele kamer stuurde. Op vrijdag avond stuurt hij wel vaker rare tweets. Ook dat met die ''Amsterdammer'' was op vrijdag avond. Had hij maar een mediateam, vanuit FvD oogpunt dan.
Moet hij inderdaad helemaal zelf weten. Wat mij betreft gaat hij er lekker mee door.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 21:59 schreef FYazz het volgende:
[..]![]()
Meneer Baudet drinkt op vrijdagavond een glaasje dure wijn of whisky teveel dus of zou hij een 'natuurlijk' sigaretje roken om tot hogere gedachten te komen![]()
Overigens geen big deal hoor. Lekker genieten zou ik zeggen, het is alleen geen handige combi met Twitter
Iets om over na te denken;quote:Op vrijdag 7 februari 2020 19:53 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Je ziet serieus niet wat er racistisch aan die post is? Je ziet niet dat je ze hier puur en alleen veroordeelt omwille van hun achtergrond?
En is dat volgens jou een racistisch iets om hardop af te vragen?twitter:mariannezw twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 16:54:51Je zal als Marokkaans jongetje maar naar zo’n koranschool gestuurd worden. Hoe moet dat dan later, als je als conducteur die ongelovige honden moet controleren of vrouwen aan moet kijken die niet eens het fatsoen hebben hun haar en hun lijf te bedekken https://t.co/FwhRhMRKVU reageer retweet
Ja, ben je gewoon je werk aan het doen en verzint e.o.a. politicus dat je mensen zou hebben bedreigd. Goeie vraag op zich, hij had alleen wat beter verwoord kunnen worden.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 14:22 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Iets om over na te denken;En is dat volgens jou een racistisch iets om hardop af te vragen?twitter:mariannezw twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 16:54:51Je zal als Marokkaans jongetje maar naar zo’n koranschool gestuurd worden. Hoe moet dat dan later, als je als conducteur die ongelovige honden moet controleren of vrouwen aan moet kijken die niet eens het fatsoen hebben hun haar en hun lijf te bedekken https://t.co/FwhRhMRKVU reageer retweet
In hoeverre is dat daadwerkelijke probleem dan niet ontstaan door tweets als van Thierry.quote:Op vrijdag 7 februari 2020 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:
De vraag is dus hoe ze hun werk deden.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
In hoeverre is dat daadwerkelijke probleem dan niet ontstaan door tweets als van Thierry.
Van Marokkanen wordt door menigeen gezegd dat ze te beroerd zijn om te werken. Deze Marokkanen deden hun werk (als conducteur) en dan is het ook nog niet goed.
Zo ontstaat het Marokkanenprobleem. Niet door de Marokkanen zelf, maar door de mensen die het Marokkanenprobleem als een groot probleem achten en door hun twittergedrag een selffullfilling prophecy aan de dag leggen.
Nee sorry, dat vind ik echt complete kolder. Het is niet zo dat wanneer men louter lief sprak over deze groep er geen problemen met ze waren.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
In hoeverre is dat daadwerkelijke probleem dan niet ontstaan door tweets als van Thierry.
Van Marokkanen wordt door menigeen gezegd dat ze te beroerd zijn om te werken. Deze Marokkanen deden hun werk (als conducteur) en dan is het ook nog niet goed.
Zo ontstaat het Marokkanenprobleem. Niet door de Marokkanen zelf, maar door de mensen die het Marokkanenprobleem als een groot probleem achten en door hun twittergedrag een selffullfilling prophecy aan de dag leggen.
Treinreizigers hebben er meer belang bij dat ze snel met vragen naar een herkenbare controleur kunnen. De NS kiest hier vooral voor de eigen belangen.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:14 schreef Cherni het volgende:
Ik neem toch aan dat ook Baudet voorstander is dat iedereen netjes een geldig vervoersbewijs bezit. En aangezien een conducteur herkenbaar is en makkelijk te ontwijken is etc. krijg je dit soort oplossingen waar ik ook niet vrolijk van word. Maar deze controleurs doen nu eenmaal hun werk.
Wordt dat gezegd dan ? Waar ? Er wordt vooral gesteld dat de heer Baudet in dit geval donders goed wist hoe de vork in de steel zat en doelbewust loog. Niemand heeft hier volgens mij beweerd dat er geen Marokkanenprobleem is - sterker nog; er zijn verschillende recente nieuwsartikelen gelinkt waar Baudet gebruik van had kunnen maken ipv als een zielig losertje dit verhaal de wereld in te slingeren & er is geklaagd (oa door mijzelf) dat hij hiermee de Marokkanen een "zie je wel, al die klachten over ons.zijn racistische leugens" wapen heeft gegeven.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Toch wel geinig hoe sommige hier stug blijven volhouden alsof het hele idee van criminele onbetrouwbare Marokkanen begonnen is met tweets, ooit, en van alles over ze zeggen of denken zonder enig grondslag.
Allereerst: Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee sorry, dat vind ik echt complete kolder. Het is niet zo dat wanneer men louter lief sprak over deze groep er geen problemen met ze waren.
Really?quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Allereerst: Hoe weet je dat?
Ten tweede: "Deze groep" wordt constant in een kwaad daglicht geplaatst. Het continu negatief framen van een bepaalde groep is gewoon een kwalijke zaak. Ook als ze gewoon aan het werk zijn is het niet goed.
En het is niet de eerste keer dat "deze groep" onheus wordt beschuldigd.
Google maar eens op "Stijn Hesselink" en "Groepsverkrachting Den Bosch".
en bijvoorbeeld Pim Fortuyn die schreef nav de moord op Marianne Vaatstra "Een keel doorsnijden is iets dat een Fries niet doet" waarop iedereen de met de beschuldigende vinger richting de asielzoekers wees. Uiteindelijk was het dus wél een Fries, maar dan is de media stil.
En zo is er een continue stroom aan onterechte verdachtmakingen richting bepaalde groepen in de samenleving.
quote:Op zaterdag 8 februari 2020 15:57 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De vraag is dus hoe ze hun werk deden.
Volgens de dames dus op een manier die niet okee was. Op een manier die door de dames als lastig werd ervaren. Zoals dames wel vaker lastig gevallen worden, op een manier die bij heel veel dames inmiddels welbekend is. Bekend als in "bepaalde roots" typisch lastig
En dan hebben deze heren dus toevallig deze "bepaalde roots".
Volgens het FvD….quote:Volgens de dames
Hier had ik graag iets meer duidelijkheid over.quote:Zoals dames wel vaker lastig gevallen worden, op een manier die bij heel veel dames inmiddels welbekend is. Bekend als in "bepaalde roots" typisch lastig
Waarom hebben FvD'ers toch zo'n bezwaar tegen de aandacht die de pers aan zijn tweet besteedt.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het echt hilarisch hoe de pers om hem heen zwermt om excuses te maken. Al zou hij op zijn knietjes smeken om vergiffenis, dan nog zouden de boze mensen het niet accepteren. Het enige wat hij zou bereiken is dat mensen die hem wel tof vinden zich van hem afkeren.
Ja, als jij materiaal en voorbeelden hebt die het tegendeel bewijzen hoor ik deze graag.quote:
Ik heb niet de waan dat jij nog enigzins bij de realiteit te betrekken bent in een discussie, daar ga ik niet eens verder op in, fijne dag.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, als jij materiaal en voorbeelden hebt die het tegendeel bewijzen hoor ik deze graag.
Ik heb drie voorbeelden genoemd die mijn bewering ondersteunen. Dus voorlopig ga ik er van uit dat jij geen voorbeelden hebt.
Geen feiten dus.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 17:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik heb niet de waan dat jij nog enigzins bij de realiteit te betrekken bent in een discussie, daar ga ik niet eens verder op in, fijne dag.
Als mensen meer belasting willen betalen zodat we allemaal gratis kunnen reizen ook al maak je geen gebruik van het ov ben ik het met je eens. Helaas zal men het OV ergens van moeten betalen. Het is toch een geleverde dienst.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:24 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Treinreizigers hebben er meer belang bij dat ze snel met vragen naar een herkenbare controleur kunnen. De NS kiest hier vooral voor de eigen belangen.
Als ze moeten bezuinigen op conducteurspakken zou het wel erg gesteld zijn en is het wellicht beter om maar helemaal niet meer met de trein te reizen.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 17:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als mensen meer belasting willen betalen zodat we allemaal gratis kunnen reizen ook al maak je geen gebruik van het ov ben ik het met je eens. Helaas zal men het OV ergens van moeten betalen. Het is toch een geleverde dienst.
Zowel boven mijn als onder jouw post.quote:Op zaterdag 8 februari 2020 16:35 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Wordt dat gezegd dan ? Waar ? Er wordt vooral gesteld dat de heer Baudet in dit geval donders goed wist hoe de vork in de steel zat en doelbewust loog. Niemand heeft hier volgens mij beweerd dat er geen Marokkanenprobleem is - sterker nog; er zijn verschillende recente nieuwsartikelen gelinkt waar Baudet gebruik van had kunnen maken ipv als een zielig losertje dit verhaal de wereld in te slingeren & er is geklaagd (oa door mijzelf) dat hij hiermee de Marokkanen een "zie je wel, al die klachten over ons.zijn racistische leugens" wapen heeft gegeven.
Die stropop svp dus nu maar eens met rust laten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |