abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 februari 2020 @ 14:12:05 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191392352
Een bizarre post van Thierry Baudet op Instagram en Twitter vliegt momenteel als een boemerang terug in het gezicht van de partijleider van Forum.

"Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein", postte hij vrijdagavond als bijschrift bij een verder nogal rommelige foto uit een trein. Hij voorzag zijn tekst verder van een oproep aan 'kinderlijk naďeve Nederlanders' om op zijn partij te stemmen.
Maar nu het echte verhaal achter de foto duidelijk wordt, lijkt het erop dat Baudet een flinke uitglijder heeft gemaakt. De leider van Forum is onbereikbaar voor commentaar, maar de reacties op zijn bericht zijn niet mals.

Herkende zichzelf
Op het eerste gezicht leek er niet zo heel veel aan de hand met Baudets post. Totdat een NS-medewerker de foto toevallig onder ogen kreeg en zichzelf herkende. Hij was vermoedelijk een van die 'vier Marokkanen' die die avond inderdaad met nog drie anderen in de sprinter van Weesp naar Amsterdam twee vrouwen had 'lastiggevallen.'

Maar dat zogenaamde lastigvallen deed hij omdat hij een conducteur - in burger - was die de vrouwen vroeg naar hun kaartje.

Legitimeren
Dat bevestigt een woordvoerder van de NS. "Baudet geeft verder geen toelichting bij zijn bericht, maar als het gaat over wat er op die foto bij zijn bericht aan de hand was, dan kunnen we melden dat er drie medewerkers van de NS waren en een politieagent."

De NS-medewerkers konden zich gewoon legitimeren, maar de twee vrouwen weigerden nog steeds te geloven dat het een echte controle was. Daarom werd er een agent bijgeroepen, die al in de trein aanwezig was. Uiteindelijk lieten de vrouwen hun kaartje zien. Dat was gewoon in orde overigens.

Controle in burger
Controles in burger komen overigens vaker voor laat de NS weten. "Notoire zwartrijders zijn alert op conducteurs in uniform. Daarom voeren we ook controles in burger uit. Dat roepen we ook om zodra de deuren dicht zijn. Dat is ook dit keer gebeurd."

Baudet zelf is ondertussen niet voor commentaar bereikbaar. Ook de woordvoerder van de partij neemt de telefoon niet meer op.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)baudet-ns-marokkanen

Update: Baudet komt met verklaring, biedt geen excuses aan.

twitter:
thierrybaudet twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:28:26
Statement incident trein: https://t.co/POP2wdsFj8reageer retweet
Verklaring:

quote:
Statement incident in de trein

Afgelopen vrijdagavond heeft zich in mijn naaste omgeving een vervelend incident voorgedaan. Twee jonge vrouwen die goede bekenden van mij zijn, vertelden me dat zij in de trein hoogst onaangenaam zijn bejegend door een groep mannen. Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.

De vrouwen in kwestie hebben zich zowel tijdens het restant van de treinreis, als na het uitstappen en tijdens de wandeling terug naar hun huis zeer onveilig gevoeld. Ernstig overstuur hebben ze mij over de kwestie verteld en dat heeft me geraakt. Ik heb me daar vervolgens over geuit op social media - te snel, en te stevig. Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een bredere politieke context getrokken: de context namelijk van de gevolgen van de massale immigratie, integratieproblemen en het gebrek aan veiligheid dat vele Nederlanders daardoor dagelijks zien en ervaren. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de NS inmiddels ook laten weten.

Inmiddels doet hij weer net alsof het geen fout was:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)marokkanen-fvd-forum
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_191392535
Hoe hij de NS-medewerkers ook 4 Marokkanen in de trein noemt. Kotsopwekkend kereltje.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_191392646
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het is wat.
Maar om maar even te reageren op je post: 4 Marokkanen in de coupé wachtend op een conducteur zijn '4 Marokkanen in de trein'. Ns-medewerkers van welke achtergrond dan ook zijn ns-medewerkers. Met die uitspraak ondermijnt hij niet-autochtone medewerkers dus ja, dat is zeker wat
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 7 februari 2020 @ 16:06:45 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191393789
Dat arrogante, domme blaatverhaal ook bij Jair... echt, zo onvoorstelbaar stupide.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191394417
Vanmiddag is mijn vriendin ernstig lastig gevallen door 4 Nederlanders in de binnenstad van Utrecht

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PWBF
pi_191394552
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:00 schreef Nielsch het volgende:
Vanmiddag is mijn vriendin ernstig lastig gevallen door 4 Nederlanders in de binnenstad van Utrecht

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het zal wel. Dan kom je ons overmorgen zeker vertellen dat het niet om je vriendin ging, maar om een goede bekende.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_191395138
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:30 schreef Fok-it het volgende:
Hoe hij de NS-medewerkers ook 4 Marokkanen in de trein noemt. Kotsopwekkend kereltje.
Sorry maar het zou mij niets verbazen als deze ''conducteurs'' nog altijd die typische ''domme kaaskoppen'' en ''stelletje kechs'' mentaliteit zouden laten zien. Sterker nog, het feit dat ze dan dus ''conducteurs in burger'' zijn, kan ook voor een extra gevoel van macht over die kaaskechs gezorgd hebben.

Dat hebben ze toch echt alleen aan alle slechte berichtgeving omtrent hun achtergrond te danken.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 17:59:20 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395197
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Sorry maar het zou mij niets verbazen als deze ''conducteurs'' nog altijd die typische ''domme kaaskoppen'' en ''stelletje kechs'' mentaliteit zouden laten zien. Sterker nog, het feit dat ze dan dus ''conducteurs in burger'' zijn, kan ook voor een extra gevoel van macht over die kaaskechs gezorgd hebben.

Dat hebben ze toch echt alleen aan alle slechte berichtgeving omtrent hun achtergrond te danken.
Als iemand om je heen van voetbal houdt, ga je er dan ook gelijk van uit dat hij een hooligan is? Want waarom in dit soort bochten gaan wringen, terwijl je dan net zo goed kunt zeggen dat die twee dames zich als een tokkie gedroegen?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:03:57 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191395270
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:59 schreef Vis1980 het volgende:
Want waarom in dit soort bochten gaan wringen, terwijl je dan net zo goed kunt zeggen dat die twee dames zich als een tokkie gedroegen?
Dat lijkt me dus sterk want het waren zo is gebleken FvD gelieerde mensen die bovendien nog persoonlijk bekend waren met Thierry Baudet.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:06:24 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191395312
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat lijkt me dus sterk want het waren zo is gebleken FvD gelieerde mensen die bovendien nog persoonlijk bekend waren met Thierry Baudet.
Ik denk persoonlijk dat het om twee zwartrijders ging die hun kaartje niet konden of wilden laten zien. Maar dat aanpakken vindt Baudet blijkbaar niet goed als het om bekenden en vrienden gaat?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:07:44 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191395332
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat het om twee zwartrijders ging die hun kaartje niet konden of wilden laten zien. Maar dat aanpakken vindt Baudet blijkbaar niet goed als het om bekenden en vrienden gaat?
Uit het feitenrelaas is gebleken dat de dames over een geldig vervoerbewijs beschikten.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:10:17 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191395362
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:07 schreef Tengano het volgende:

[..]

Uit het feitenrelaas is gebleken dat de dames over een geldig vervoerbewijs beschikten.
OK. Dan waren het twee hufters die geen medewerking bij de controe wilden verlenen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:10:37 #13
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395367
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:03 schreef Tengano het volgende:

[..]

Heb jij er bewijs voor dat het daadwerkelijk vriendinnen waren?

Ik vind het werkelijk walgelijk dat er mensen zijn die net doen alsof het de schuld van een ander is dat zij zelf niet kunnen nuanceren. Sommige 'Marokkanen' doen slechte dingen, dus voor mij zijn ze allemaal slecht. Dan mankeer je wat.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:12:34 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191395389
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Heb jij er bewijs voor dat het daadwerkelijk vriendinnen waren?
Dat bewijs is door Baudet toch zelf in zijn oorspronkelijke tweet gepost.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:12:35 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191395391
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

OK. Dan waren het twee hufters die geen medewerking bij de controe wilden verlenen.
Misschien waren ze wat kritisch omdat zij geen eerdere ervaring hadden met controle door burgerwachten net zoals ik terwijl ik 3x per week met de trein reis. En wellicht werd daardoor de marokaanse toorn toch weer opgewekt. Je weet het niet.

Wat betekent trouwens: Go Rin No Sho?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:13:57 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395408
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat bewijs is door Baudet toch zelf in zijn oorspronkelijke tweet gepost.
Is dat zo, of zegt hij dat ze dat zijn? Het kan natuurlijk net zo goed op een andere manier bij hem terecht gekomen zijn.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:15:17 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191395423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Misschien waren ze wat kritisch omdat zij geen eerdere ervaring hadden met controle door burgerwachten net zoals ik terwijl ik 3x per week met de trein reis. En wellicht werd daardoor de marokaanse toorn toch weer opgewekt. Je weet het niet.

Wat betekent trouwens: Go Rin No Sho :?
Het boek over de vijf ringen.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:16:48 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191395446
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Is dat zo, of zegt hij dat ze dat zijn? Het kan natuurlijk net zo goed op een andere manier bij hem terecht gekomen zijn.
Nou blijft wel raar. Als je niet goed weet dan wie je vrienden zijn. Maar op zich een leugen is in de politiek natuurlijk normaal. Dus zo schokkend is het dus niet.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:17:22 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191395454
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het boek over de vijf ringen.
Ah, ik ziet het. Leuk en thanks :)
pi_191395499
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:12 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat kan prima. Maar nadat ze zich geďdentificeerd hadden & door een politie-agent bevestigd was dat het echt conducteurs waren & ze op internet hadden opgezocht dat er idd conducteurs in burger op de trein meereizen & de medepassagiers in de coupe hen er op gewezen hadden dat het ook nog eens omgeroepen was dat ze langs zouden komen wisten ze heus wel dat het ECHTE conducteurs waren.

En toch slingert Baudet vervolgens een "ze werden lastiggevallen" tweet de lucht in.
pi_191395544
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:06 schreef Leandra het volgende:
Dat arrogante, domme blaatverhaal ook bij Jair... echt, zo onvoorstelbaar stupide.
Bij Powned noemde hij zich een keer de grootste intellectueel van Nederland. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_191395596
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Als iemand om je heen van voetbal houdt, ga je er dan ook gelijk van uit dat hij een hooligan is? Want waarom in dit soort bochten gaan wringen, terwijl je dan net zo goed kunt zeggen dat die twee dames zich als een tokkie gedroegen?
Als die persoon supporter van een club is, die bekend en berucht wegens hun hooligans zijn en niet om hun voetbal, dan heb ik zo mij reservaties ja.
pi_191395623
We kunnen wel blijven zeuren over zijn tweet. Maar nog geen twee dagen later komt er in het nieuws dat 90%(!!!) van vrouwen in Amsterdam wordt lastig gevallen door jawel Marokkanen. Baudets tweet was wat prematuur maar twee dagen later krijgt hij wel gelijk. Ondertussen hoor je Rob Jetten hier niet over maar gooit er vandaag wel weer een paar tweets uit over Baudet dat hij nog steeds generaliseert. Wie is er nou hypocriet.
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:29:59 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191395628
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Bij Powned noemde hij zich een keer de grootste intellectueel van Nederland. :')
Hij heeft dacht ik ook een universitaire opleiding? daar leer je ook goed je bronnen te controleren dacht ik?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:31:38 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_191395653
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:29 schreef Scarface88 het volgende:
We kunnen wel blijven zeuren over zijn tweet. Maar nog geen twee dagen later komt er in het nieuws dat 90%(!!!) van vrouwen in Amsterdam wordt lastig gevallen door jawel Marokkanen. Baudets tweet was wat prematuur maar twee dagen later krijgt hij wel gelijk. Ondertussen hoor je Rob Jetten hier niet over maar gooit er vandaag wel weer een paar tweets uit over Baudet dat hij nog steeds generaliseert. Wie is er nou hypocriet.
Ik merk op me werk dat iedereen in de potentie een hufter is. En kijk dan ook met een schuin oog naar de Oostblok import criminelen enz. Polen enz.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:34:11 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191395681
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hij heeft dacht ik ook een universitaire opleiding? daar leer je ook goed je bronnen te controleren dacht ik?
Bij een wetenschappelijke studie wel, bij de pretstudies die hij gedaan heeft is dat een ander verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191395695
quote:
We kunnen wel blijven zeuren over zijn tweet. Maar nog geen twee dagen later komt er in het nieuws dat 90%(!!!) van vrouwen in Amsterdam wordt lastig gevallen door jawel Marokkanen. Baudets tweet was wat prematuur maar twee dagen later krijgt hij wel gelijk.
En dankzij Baudets leugen wordt dat nieuws nu weggewuifd als "meer leugens van rechts".
Gewoon niet liegen & toegeven als je iets mis had zodat je de volgende keer geloofwaardig bent. Waarom is dat zo moeilijk voor jullie ?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:35:57 #28
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191395716
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij een wetenschappelijke studie wel, bij de pretstudies die hij gedaan heeft is dat een ander verhaal.
Wacht wat? :D

Baudet is toch promovendus in de rechtsgeleerdheid of niet? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_191395721
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:34 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En dankzij Baudets leugen wordt dat nieuws nu weggewuifd als "meer leugens van rechts".
Gewoon niet liegen & toegeven als je iets mis had zodat je de volgende keer geloofwaardig bent. Waarom is dat zo moeilijk voor jullie ?
Ik snap dat ook niet. Je legt je hoofd op het hakblok. Gewoon achter je woorden blijven staan. Baudet heeft dit niet slim aangepakt. Als hij achter zijn woorden was blijven staan had hij twee dagen later zijn tweet bevestigt gezien en er op door kunnen bouwen. Nu geef je links zijn zin.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:37:44 #30
319979 Fok-it
All is well
pi_191395732
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En geschiedenis gestudeerd
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:38:54 #31
459912 FlippingCoin
pi_191395749
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En geschieden gestudeerd
Hm ja geen theoretische natuurkunde natuurlijk maar ook bepaald geen vrijetijdsmanagement of zo. :X
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_191395760
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat komt toch eerder door jouw manier van denken. Genoeg mensen die anderen niet verantwoordelijk maken voor het gedrag van 'mensen met dezelfde achtergrond'.

quote:
Bron?

Want volgens mij ging dat artikel er over dat 51%* van de vrouwen in Amsterdam te maken krijgt met intimidatie. Waarin inderdaad werd benoemd dat allochtone jongeren een significant deel van de daders beslaan, maar geen percentages over de afkomst van daders in voor kwamen.

Edit:

* Voor de leeftijd 15 tot 34 jaar is dat percentage zelfs 81 procent.

Ok, dan snap ik iig hoe je bij die 90% komt. Vergissinkje van 9%.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:40:12 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191395771
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Rechten staat niet bepaald bekend als een lastige studie, het is een van de makkelijkste manieren om je bul te halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:41:36 #34
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191395789
quote:
Deze is wel heel makkelijk.
Het gaat er om dat de tweet van Baudet op een onwaarheid berustte. Dat vrouwen bovengemiddeld door Marokkanen lastiggevallen worden staat daar compleet los van

Ik kan morgen ook wel gaan tweeten dat alle Airbussen onveilige rampkisten zijn.
En als er dan wat later een neerstort, roepen zie je wel, zonder naar de omstandigheden te kijken.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:42:17 #35
459912 FlippingCoin
pi_191395799
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Rechten staat niet bepaald bekend als een lastige studie, het is een van de makkelijkste manieren om je bul te halen.
Ja een bachelor rechten is niet een van de moeilijkere studies inderdaad maar een duale studie rechtsgeleerdheid en geschiedenis kan je echt geen pretstudie noemen hoor.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:44:55 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191395834
quote:
Het is een beetje dom om cijfers die al ernstig zijn nog erger te gaan maken dan ze al zijn, dat soort BS maakt iemand namelijk onbetrouwbaar.

51% van de vrouwen en 81% in de categorie 15-34 jaar.
Dat het vaak in privékring is laten we dan nog even buiten beschouwing.

Hier, een link van een "betrouwbare" bron:
https://www.telegraaf.nl/(...)straat-geintimideerd
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:45:49 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191395846
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja een bachelor rechten is niet een van de moeilijkere studies inderdaad maar een duale studie rechtsgeleerdheid en geschiedenis kan je echt geen pretstudie noemen hoor.
Je hoeft er geen chirurgie intelligent voor te zijn, maakt ook verder niet uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:47:41 #38
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191395864
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:20 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat kan prima. Maar nadat ze zich geďdentificeerd hadden & door een politie-agent bevestigd was dat het echt conducteurs waren & ze op internet hadden opgezocht dat er idd conducteurs in burger op de trein meereizen & de medepassagiers in de coupe hen er op gewezen hadden dat het ook nog eens omgeroepen was dat ze langs zouden komen wisten ze heus wel dat het ECHTE conducteurs waren.

En toch slingert Baudet vervolgens een "ze werden lastiggevallen" tweet de lucht in.
Ik voel me ook altijd lastig gevallen als ik soms wel 4 keer per treinreis wordt gecontroleerd.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:49:30 #39
459912 FlippingCoin
pi_191395880
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je hoeft er geen chirurgie intelligent voor te zijn, maakt ook verder niet uit.
Wat een kolder kom op zeg. Als je dat een prestudie noemt vraag ik mij sterk af wat er dan wel volwaardige studies zijn, en dat terwijl er genoeg is om Baudet wel op aan te vallen. Iemand op deze wijze af proberen te serveren is echt een zwaktebod.
pi_191395888
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Denk je dan dat dit echt op een fout berust? Miscommunicatie of het niet degelijk checken van bronnen? Dat die man zo dom is om niet het naadje van de kous uit te zoeken voordat hij het verhaal van twee vriendinnen als politiek wapen in probeert te zetten?

Ik denk namelijk dat hij precies wist waar hij mee bezig was, en ook precies wat voor effect het uiteindelijk zou hebben. Verdere polarisatie en het vergroten van het vijandsbeeld. En gezien alle 'ja maar hij snijdt toch echt een belangrijk probleem aan hoor!' reacties is hem dat perfect gelukt.
pi_191395916
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Mwoah, duizenden mensen met een MBO opleiding of lager doen een bachelor rechten in 4 jaar deeltijd naast hun voltijd baan. Dat suggereert wel iets over mensen die de studie voltijd doen.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:51:54 #42
459912 FlippingCoin
pi_191395919
Hij snijdt ook een daadwerkelijk probleem aan op een debiele manier.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:52:33 #43
319979 Fok-it
All is well
pi_191395928
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat een kolder kom op zeg. Als je dat een prestudie noemt vraag ik mij sterk af wat er dan wel volwaardige studies zijn, en dat terwijl er genoeg is om Baudet wel op aan te vallen. Iemand op deze wijze af proberen te serveren is echt een zwaktebod.
Hier ben ik het wel mee eens ja
Sowieso al omdat verreweg de meeste Nederlanders op mbo-niveau zitten is een universitair diploma allerminst een zekerheid
pi_191395929
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is een beetje dom om cijfers die al ernstig zijn nog erger te gaan maken dan ze al zijn, dat soort BS maakt iemand namelijk onbetrouwbaar.

Hij schrijft het zodanig dat het lijkt alsof die vrouwen louter en alleen door Marokkanen lastig gevallen worden.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:56:06 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191395968
Het was pas echt leugenachtig geweest als Thierry had gezegd dat zijn vriendinnen waren lastig gevallen door deze marokaanse NS mensen en het zo zou zijn dat marokaanse jongemannen het meest voorbeeldige deel van onze nederlandse samenleving zouden zijn.
pi_191395993
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laat maar eens een lekkere dame in kort rokje en topje over straat lopen in Amsterdam en film het met verborgen camera zou ik zeggen. Ik denk dat je je kapot schrikt wat ze allemaal om de oren gaat krijgen aan opmerkingen en intimidaties.
pi_191396016
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:51 schreef FlippingCoin het volgende:
Hij snijdt ook een daadwerkelijk probleem aan op een debiele manier.
Het probleem dat veel mensen, waaronder politici, denken dat het terecht en hartstikke logisch is om te discrimineren op basis van afkomst?

Want als hij het heeft over het probleem van de oververtegenwoordiging van voornamelijk jongere mannen met een niet-westerse afkomst in de criminaliteitscijfers (mbt intimidatie van vrouwen), dan had hij dat gewoon moeten zeggen.

Hij is toch vast wel slim genoeg om zijn probleemstelling helder te verwoorden en correct te definiëren?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:00:42 #48
459912 FlippingCoin
pi_191396029
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Het probleem dat veel mensen, waaronder politici, denken dat het terecht en hartstikke logisch is om te discrimineren op basis van afkomst?

Want als hij het heeft over het probleem van de oververtegenwoordiging van voornamelijk jongere mannen met een niet-westerse afkomst, in de criminaliteitscijfers, dan had hij dat gewoon moeten zeggen.

Hij is toch vast wel slim genoeg om zijn probleemstelling gewoon helder te maken en correct te definiëren?
Zijn uitspraak is debiel maar neem wel mee dat het twitter is en geen master thesis. ;)
  vrijdag 7 februari 2020 @ 19:01:38 #49
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_191396041
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:57 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Laat maar eens een lekkere dame in kort rokje en topje over straat lopen in Amsterdam en film het met verborgen camera zou ik zeggen. Ik denk dat je je kapot schrikt wat ze allemaal om de oren gaat krijgen aan opmerkingen en intimidaties.
Ja. Leuk.
Maar dat zegt dus echt helemaal niks over het waarheidsgehalte van de tweet van Baudet.
pi_191396049
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zijn uitspraak is debiel maar neem wel mee dat het twitter is en geen master thesis. ;)
Hij catert zijn publiek. Volgens mij ook heel bewust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')