abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191340434
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191340438
Ik gooide hem dicht:

Lijstje:
L: salade met druif, biet en geitenkaas
D: tortellinisoep
S: 1,5u danstraining
T: Radler 0.0
B: 10k stappen
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:27:01 #3
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191340461
B: 70 minuten fietsen
O: Jimmy Joy shake aardbei 600kcal
T: koffie
L: Jimmy Joy shake aardbei 600kcal
T: koffie
B: 70 minuten fietsen
D: normaal bord: aardappel, groente, vleesvervanger - alpro soja toetje na.
T: koffie, halve liter Franziskaner Weissbier alcoholvrij.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_191340467
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:25 schreef Sarabi het volgende:
Ik gooide hem dicht:

Lijstje:
L: salade met druif, biet en geitenkaas
D: tortellinisoep
S: 1,5u danstraining
T: Radler 0.0
B: 10k stappen
Toch blijf ik me vaak verbazen over jouw lijstjes. Hoeveel kcal is dit?
pi_191340504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:27 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Toch blijf ik me vaak verbazen over jouw lijstjes. Hoeveel kcal is dit?
Op dinsdag en woensdag kan je je blijven verbazen. Met danstraining is het gewoon bijna onmogelijk om veel naar binnen te stouwen. Moet echt uren van te voren niet meer eten en als ik om 22u thuis kom ga ik ook niet meer eten.

Dit komt op 1300kcal uit. En don't worry, gemiddeld zit ik nog boven de 2000kcal per dag.
pi_191340534
Ow en zelfs de olijfolie vergeten dus komt nog 100-150kcal bij.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:52:26 #7
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191340752
Het is bijna Intermittent fasting... maar het gaat inderdaad uiteindelijk om je week-kcal.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_191340891
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:52 schreef BertV het volgende:
Het is bijna Intermittent fasting... maar het gaat inderdaad uiteindelijk om je week-kcal.
Zoiets maar dan met minder regels.

Achja ik kook met veel volvette dingen, zoals vandaag gaat er flink wat room en kaas bij de (kaas)tortellini.
Maar het is beter als ik geen lijstjes post :)
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 10:25:02 #9
382129 crew  Donna
pi_191341191
Het gaat goed hier! Vorige week uit eten geweest en dat was allemaal best zout, dus heb echt mega veel vocht vastgehouden wat er nu weer af is. Bijna 4 kilo kwijt nu en nu weer door. En niet weer uit eten bij dat restaurant. :D
pi_191341973
Het zou leuk zijn om foto’s te zien oid, zo’n droog lijstje zegt toch niet genoeg over hoeveelheden denk ik! Ik kan me niet zo goed voorstellen dat sarabi’s lijstje 1300 kcal is ieg :)
pi_191342055
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:50 schreef Pinuts het volgende:
Zijn er meer mensen die ontbijten met havermout? Ik eet ongeveer 40 gram en daar maak ik dan zo'n n papje van met water. Ben altijd blij als ik het op heb want dan zit ik echt vol. Maar 2 uur later heb ik alweer honger...
Ik ontbijt inmiddels al jaren met havermout. Ik doe 4 ruime eetlepels havermout, ongeveer 200 mL ongezoete sojamelk, 1 grote eetlepel gebroken lijnzaad, 1 eetlepel krentjes, aanvullen met water tot m'n bord vol is. Als het dan uit de magnetron komt, doe ik er een kleine banaan in en kaneel eroverheen. Meestal houd ik het daarop wel uit tot de lunch. Misschien komt dat door het lijnzaad ook?
pi_191342062
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het zou leuk zijn om foto’s te zien oid, zo’n droog lijstje zegt toch niet genoeg over hoeveelheden denk ik! Ik kan me niet zo goed voorstellen dat sarabi’s lijstje 1300 kcal is ieg :)
Denk dat je dan het 'ergste' nog niet zou zien :D
Zoals vanavond de room alleen al, zorgt voor 300kcal maar dat mengt in de soep en zie je verder niet.
pi_191342360
Geef je je lichaam dan wel voldoende voedingsstoffen om te functioneren met die overige 1000 kcal? Zeker op een dag met intensieve training zou ik meer nodig hebben.
Edit: maar als je geen feedback wil, zeg het dan ook gewoon.
pi_191342456
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:48 schreef Tuindier het volgende:
Geef je je lichaam dan wel voldoende voedingsstoffen om te functioneren met die overige 1000 kcal? Zeker op een dag met intensieve training zou ik meer nodig hebben.
Edit: maar als je geen feedback wil, zeg het dan ook gewoon.
Ojawel mag hoor.
Maar er zijn ook mensen die nuchter sporten toch? Ik merk er in ieder geval niets van.
Maar je hoeft ook niet bang te zijn dat ik een crashdieet doe want de overige dagen eet ik gewoon veel. Maar op dansdagen heb ik dat nog nooit voor elkaar gekregen.
Noten verdraag ik niet, anders was dat wel een mooie T geweest op die dagen.
pi_191342706
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:48 schreef Tuindier het volgende:
Zeker op een dag met intensieve training zou ik meer nodig hebben
Mwah, dat went ook hoor. Ik herken het ook wel, na intensieve cardio moet ik niet te snel wat willen eten, dat valt als een blok op m'n maag dan. En ervoor ook niet, want :r. Letterlijk. :+

Zolang je de dagen ervoor/erna een beetje in de gaten houdt (carb loaden voor bijvoorbeeld een marathon is een leuk voorbeeld hiervan ook), kan je lichaam best een dagje met wat minder. Daar heb je immers je reserves voor. Grootste gevaar is doorslaan in een crashdieet en dus dagelijks zo weinig eten, maar zolang je weektotalen er goed/gebalanceerd uitzien, zie ik geen probleem.

Scheelt het ook enorm wie het post, bij een voor mij onbekende ben ik er alerter op dan bij een mede-dino als Sarabi. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_191342820
Noem je me nu oud ;)

Maar wat voor voedingstoffen zou je aanraden Tuindier? Want vandaag is het vooral veel groente/fruit, verder dus veel vetten :9 nog wat brood voor croutons en tortellini voor vulling in de soep.
pi_191342880
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:15 schreef Sarabi het volgende:
Noem je me nu oud ;)

Vooral mezelf, maar dat komt op hetzelfde neer. *D

Overigens heb ik voor dat soort dagen m'n eiwitrepen/incidenteel een shake. Knaag makkelijk weg, zijn extra eiwitten (die zijn wat lastiger voor me) en toch weer 200kcal erbij zonder last van m'n maag te krijgen.

En meteen van m'n "IK MOET CHOCOLADE" af, want uiteraard een choco-variant. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191342915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:19 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Vooral mezelf, maar dat komt op hetzelfde neer. *D

Overigens heb ik voor dat soort dagen m'n eiwitrepen/incidenteel een shake. Knaag makkelijk weg, zijn extra eiwitten (die zijn wat lastiger voor me) en toch weer 200kcal erbij zonder last van m'n maag te krijgen.

En meteen van m'n "IK MOET CHOCOLADE" af, want uiteraard een choco-variant. :+
Die shakes ken ik wel, repen nooit geprobeerd maar wel een goed idee.
Wel voor volgende maand denk ik, even kijken hoe duur ze zijn :D
pi_191342979
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die shakes ken ik wel, repen nooit geprobeerd maar wel een goed idee.
Wel voor volgende maand denk ik, even kijken hoe duur ze zijn :D
Ik heb meestal deze: https://www.bodyandfit.co(...)-Eiwitwafels/p/50554

Dus redelijk geprijsd I guess? Heb er toch maximaal 1 per dag, want teveel zoetstof ineens klinkt als een goed wc-recept. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:22:30 #20
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191343714
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:25 schreef Donna het volgende:
Het gaat goed hier! Vorige week uit eten geweest en dat was allemaal best zout, dus heb echt mega veel vocht vastgehouden wat er nu weer af is. Bijna 4 kilo kwijt nu en nu weer door. En niet weer uit eten bij dat restaurant. :D
Belangrijkste is dat je er van genoten hebt :Y)

Vandaag mezelf is een cheatdagje gegund , moet kunnen 1x per maand toch. :P
O. roeryoghurt met bosvruchtjes, koffie (zw)
B. boodschappen doen te voet 1uur,
L. 4 croissants, 2 met gelateerde lever en pekelvlees, 1 met kaas en Jam, 1 met brie,
koffie met room.
D. kippebout met witlof, toetje roeryoghurt met bosvruchtjes, koffie met room
en voor vanavond 2 halve liter blikken bier B:)B
(als je dan cheat , moet je het ook goed doen *) )

En dan morgen weer braaf all keto voor de komende maand O-)
There is only one religion
pi_191344160
Hee allemaal!

ik heb besloten hier mee te gaan schrijven, ik poste alleen lijstjes in Slank maar dat is voor mij niet genoeg stok achter de deur merk ik qua eten, ergens "moeten" posten van mezelf met eventueel commentaar werkt beter. Ik wil vooral gezonder gaan eten en drinken, ipv alleen maar veel snoep en chocolade en chips enz ...

Mijn startpunt en huidige voortgang:
• 30 januari 2020: 72,8 kg
• Afname t.o.v. voorgaande meting hier op FOK!: 0,4 kg
• Afname t.o.v. start (29 december 2019: 75,4 kg): 2,6 kg
• Nog te gaan tot 1e doel (8 maart 2020: 69,9 kg): 2,9 kg (winkelen met mijn zusjes!)
• Nog te gaan tot 2e doel (8 augustus 2020: 66,9 kg): 5,9 kg (start vakantie met bikini en zo ;))

Ander doel: op 21 juni ga ik de 1/8 triatlon doen: 500 meter zwemmen, 20 km fietsen en 5 km hardlopen. Dus daar zal een groot deel van mijn sporten in gaan zitten (maar ik ben niet zo'n goede sporter met koud en nat weer dus ik wacht nog even af voor ik echt start ;) )
Ik probeer max 2 keer per week te wegen, anders wordt dat een te grote obsessie voor me ...

Lijstje vandaag:
Drinken: veel thee zonder suiker (zo'n 2-2,5 liter per dag)
O: mango
T: druiven
L: broodje makreel
T: appel, chocomel uit zo'n zakje met melk
D: uit eten, ik denk de poke bowl met vis
B: op en neer naar het station lopen en op het werk (dat is gemiddeld 7000 stappen)
pi_191344378
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:53 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal!

ik heb besloten hier mee te gaan schrijven, ik poste alleen lijstjes in Slank maar dat is voor mij niet genoeg stok achter de deur merk ik qua eten, ergens "moeten" posten van mezelf met eventueel commentaar werkt beter. Ik wil vooral gezonder gaan eten en drinken, ipv alleen maar veel snoep en chocolade en chips enz ...

Mijn startpunt en huidige voortgang:
• 30 januari 2020: 72,8 kg
• Afname t.o.v. voorgaande meting hier op FOK!: 0,4 kg
• Afname t.o.v. start (29 december 2019: 75,4 kg): 2,6 kg
• Nog te gaan tot 1e doel (8 maart 2020: 69,9 kg): 2,9 kg (winkelen met mijn zusjes!)
• Nog te gaan tot 2e doel (8 augustus 2020: 66,9 kg): 5,9 kg (start vakantie met bikini en zo ;))

Ander doel: op 21 juni ga ik de 1/8 triatlon doen: 500 meter zwemmen, 20 km fietsen en 5 km hardlopen. Dus daar zal een groot deel van mijn sporten in gaan zitten (maar ik ben niet zo'n goede sporter met koud en nat weer dus ik wacht nog even af voor ik echt start ;) )
Ik probeer max 2 keer per week te wegen, anders wordt dat een te grote obsessie voor me ...

Lijstje vandaag:
Drinken: veel thee zonder suiker (zo'n 2-2,5 liter per dag)
O: mango
T: druiven
L: broodje makreel
T: appel, chocomel uit zo'n zakje met melk
D: uit eten, ik denk de poke bowl met vis
B: op en neer naar het station lopen en op het werk (dat is gemiddeld 7000 stappen)
Welkom!

En dit is vast niet wat je wil horen, maar als de regen even opbokt, is het éigenlijk heerlijk hardloopweer. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191344745
Welkom Tinkerbel!

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:42 schreef Holyme het volgende:
O shake, 2 mandarijnen (in theorie :+ )
L overnight oats met speciale muesli, aangevuld met chia-/lijnzaad, rozijn, amandelmelk. Bak gemengde groenten
T druiven
D onbekend, activia, yakult
B 2u fietsen
De 2 mandarijnen werd er weer eentje, bleh. De gemengde groenten waren vandaag komkommer, halve tomaat, rode kool, eitje, geraspte wortel, broccoli, bloemkool, schijfjes wortel. De rest sprak me minder aan. Maar wel lekker, zo'n bakje bij de lunch! Verder nog een praline en een bescheiden puntje appelvlaai. Minder gezond, maar kon prima qua kcal, ik mik op een 500 max voor D. Voelt wel ok, om gewoon wat te kunnen pakken zonder dat ik helemaal los ga, of dat ik me schuldig voel :)
pi_191345017
Welkom Tinkerbel
pi_191345050
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:07 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Welkom!

En dit is vast niet wat je wil horen, maar als de regen even opbokt, is het éigenlijk heerlijk hardloopweer. :9
Ik hoor het vaker, maar ik ben van suiker ;) ik haat kou ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')