abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191563874
Een plaatje van GeenStijl. Ik vraag me af in hoeverre het klopt, want je zou na de openstelling van de grenzen voor Oost-Europa gelijk een piek verwachten. Want dat zijn ook de immigranten die nu binnen komen.

De grafiek is lastig af te lezen, maar 2018 was het 88.000, op de grafiek lijkt het boven/rond de 100.000.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2020 07:53:20 ]
pi_191567513
Maar sowieso, als het plaatje al klopt, wat zegt dat dan precies? Ze bedoelen met dat plaatje dat Rutte de meeste mensen binnenhaalt, en ik zie die correlatie ook wel, maar is er echt een oorzakelijk verband aanwezig?

Want dat de IS in Syrië een soort oorlog / opstand begon, wat resulteerde in vluchtelingen, dat is natuurlijk niet de schuld van Rutte.

Daarnaast gaat het economisch relatief goed, wat uiteraard ook effect heeft qua instroom van kennismigranten.

Het plaatje zegt dus vrij weinig.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 14:09:17 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191567700
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:54 schreef Jantje2k het volgende:
Maar sowieso, als het plaatje al klopt, wat zegt dat dan precies? Ze bedoelen met dat plaatje dat Rutte de meeste mensen binnenhaalt, en ik zie die correlatie ook wel, maar is er echt een oorzakelijk verband aanwezig?

Want dat de IS in Syrië een soort oorlog / opstand begon, wat resulteerde in vluchtelingen, dat is natuurlijk niet de schuld van Rutte.

Daarnaast gaat het economisch relatief goed, wat uiteraard ook effect heeft qua instroom van kennismigranten.

Ut ZiJn VeEl MeEeR ViEzUh EnGuHH BuIteNlAnDerS. HuT Is dE SgUld Van RuTte!!!!
pi_191567729
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 14:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ut ZiJn VeEl MeEeR ViEzUh EnGuHH BuIteNlAnDerS. HuT Is dE SgUld Van RuTte!!!!
Dat zijn toch van die mensen die bij de verkiezingen VVD zullen stemmen?
pi_191567917
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 14:12 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Dat zijn toch van die mensen die bij de verkiezingen VVD zullen stemmen?
Dat hoopt de VVD mischien wel maar die stemmers zitten al bij de PVV of de FvD.
pi_191567942
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 14:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat hoopt de VVD mischien wel maar die stemmers zitten al bij de PVV of de FvD.
Dat denken die stemmers ja, tot verkiezingstijd aanbreekt en iemand ze wijs maakt dat ze beter VVD kunnen stemmen om zo de slinksen te belemmeren het land in de brand te zetten en onze vrouwen aan de Marokkanen te geven.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 14:32:38 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191567945
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:54 schreef Jantje2k het volgende:

Dit.

Je ziet hetzelfde in je jaren '90 en de Joegoslavie-oorlog.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 23 februari 2020 @ 13:21:16 #68
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191644307
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is ook een punt, ja.

Nu stem ik nooit op de VVD of het CDA dus het laat mij verder koud waarom mensen er wel op stemmen, ik zal eerlijk zeggen dat ik geen hoge pet op heb van mensen die op een partij als de VVD blijven stemmen na het bijna constante falen van hun ministers maar goed.

Ik stem of op de PvdA of D66 maar goed, in de ogen van sommigen ben je dan een landverrader of zo :D
Ik heb jarenlang vvd gestemd ook wegens gebrek aan beter nijg nu naar fvd.
VVD is mij teveel opgeschoven richting groenlinks beleid.

Pvda en d66 zou ik zelf nooit stemmen en snap ook niet dat mensen hierop stemmen ik persoonlijk vind het inderdaad landveraders.

Daarbij is mijn afkeer van d66 voornamelijk gegroeid door Rob Jetten mijn handen jeuken als ik die grijns zie
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_191648746
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:01 schreef Martijn_R het volgende:
Jammer dat er nu geen verkiezingen zijn...

https://www.geenstijl.nl/5151741/vvd-fail/
Regeringspartijen komen als de hoogste bomen vaker uit op metaalmoeheid na een lange regeerperiode. Daarbij is er ook wel weer een kansje op een terugvering tussen peilingen en verkiezingen.
  zondag 23 februari 2020 @ 22:00:34 #70
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191654229
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Regeringspartijen komen als de hoogste bomen vaker uit op metaalmoeheid na een lange regeerperiode. Daarbij is er ook wel weer een kansje op een terugvering tussen peilingen en verkiezingen.
in dit geval is de bevolking de marktwerking beu
heeft ondanks positieve verhalen niets dan ellende gebracht voor Jan Modaal

Daarnaast of daardoor functioneert er geen enkele overheidsinstantie meer naar behoren

Is gelukkig voorkomen dat zorgverzekeraars winst ontvangen en rijken vrijstelling krijgen van dividendbelasting , maar de woningbouwverenigingen zijn weggegeven aan de ratten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 24 februari 2020 @ 11:05:44 #71
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191660101
https://www.telegraaf.nl/(...)an-hier-wel-120-km-u

Men is wel blij met de 100 KM per uur beperking die de VVD heeft ingevoerd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 24 februari 2020 @ 11:09:37 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191660144
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 17:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wel grappig te zien dat tot een paar jaar geleden de PvdA altijd de schuld van alles was. Maar nu die een kopje kleiner zijn gemaakt is het de VVD/Rutte die de schuld is van ieder scheef hangend verkeersbord.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 00:16:54 #73
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191726338
https://www.maartenonline(...)otte-achterkant.html

quote:
U schrijft in uw boek dat er inmiddels 26 VVD'ers met een strafblad zijn. Hoe zit dat?

'Er komen mogelijk zelfs nog twee strafbladen bij: dan kijken ze straks bij de VVD tegen 28 strafbladen aan.

Vaak komen VVD'ers met de uitleg dat ze in vergelijking met andere partijen meer in het vastgoed zitten, maar dat is natuurlijk geen excuus.
Fout is fout.
Het is frappant dat een partij die alsmaar pleit voor hardere straffen en minder begrip voor criminelen, zelf zoveel partijleden met een strafblad heeft.
Daar wordt met geen woord over gerept. Hetzelfde geldt overigens voor de PVV.'
  donderdag 5 maart 2020 @ 10:29:05 #74
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191843071
jonge wat een looser partij is die VVD toch

Criminelen en dieven
https://www.telegraaf.nl/(...)torijders-van-europa

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 05-03-2020 11:49:39 ]
pi_191844457
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2020 10:29 schreef michaelmoore het volgende:
jonge wat een looser partij is die VVD toch

Criminelen en dieven
https://www.telegraaf.nl/(...)torijders-van-europa

Zeeland heeft dit vooral aan zichzelf te danken. Probeer maar eens ergens in Zeeland te komen met het OV, helemaal als je van buiten de provincie moet komen. Ik moest ergens zijn (grofweg anderhalf uur met de auto), met het OV was dat 5 uur en ik kon ook niet na 13.00 vertrekken want na 6 uur reed er vrijwel niets meer. 't is een gat, nogal wiedes dat er dan niets ontwikkeld wordt.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_191844618
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:21 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik heb jarenlang vvd gestemd ook wegens gebrek aan beter nijg nu naar fvd.
VVD is mij teveel opgeschoven richting groenlinks beleid.

Pvda en d66 zou ik zelf nooit stemmen en snap ook niet dat mensen hierop stemmen ik persoonlijk vind het inderdaad landveraders.

Daarbij is mijn afkeer van d66 voornamelijk gegroeid door Rob Jetten mijn handen jeuken als ik die grijns zie
Toch knap dat je met drie hersencellen zo'n verhaal kan schrijven.
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:09:22 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191870290
https://www.telegraaf.nl/(...)r-100-km-u-weerstand

VVD minister wil 100 km handhaven tegen de stikstof problematiek
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:11:02 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191870327
Gewoon flink wat boetes uitschrijven. Goed voor de staatskas
pi_191870673
De pakkans is toch nihil dankzij apps als Flitsmeister. Gewoon lekker blijven doorgassen.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:34:07 #80
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191870718
gewoon lekker VVD blijven stemmen hoor
pi_191870723
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De pakkans is toch nihil dankzij apps als Flitsmeister. Gewoon lekker blijven doorgassen.
Dan hoop ik dat ze van heel Nederland trajectcontroles maken.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 21:05:31 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191871322
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gewoon de politie die apps laten saboteren
  vrijdag 6 maart 2020 @ 22:47:09 #83
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191873272
Mensen die niet maximaal 60 rijden op snelwegen. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 23:01:56 #84
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191873596
ik rij 100 op de snelweg op de linkerbaan
  maandag 9 maart 2020 @ 11:46:36 #85
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191919430
Leuk en aardig dat 100km, maar als je echt stappen wilt maken moet de veesector natuurlijk volledig op de schop. Maar dan krijg je weer een groepje randdebielen als farmers defence force die een beetje gaat lopen dreigen en dan is de bereidheid ineens weer een stuk minder om veehouders aan te pakken. Meer dan 70% van de landbouwproducten is bedoeld voor de export, maar tegelijk is dat maar 18% van de totale export. Zorg dan gewoon dat je inzet op andere hoogwaardige exportproducten ipv enorm milieubelastende exportproducten. Een paar procent daarin verminderen levert veel meer milieuwinst op dan van 130 naar 100 gaan op de snelweg.
  maandag 9 maart 2020 @ 12:06:05 #86
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191919802
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:46 schreef RealistAtheist het volgende:
Leuk en aardig dat 100km, maar als je echt stappen wilt maken moet de veesector natuurlijk volledig op de schop. Maar dan krijg je weer een groepje randdebielen als farmers defence force die een beetje gaat lopen dreigen en dan is de bereidheid ineens weer een stuk minder om veehouders aan te pakken. Meer dan 70% van de landbouwproducten is bedoeld voor de export, maar tegelijk is dat maar 18% van de totale export. Zorg dan gewoon dat je inzet op andere hoogwaardige exportproducten ipv enorm milieubelastende exportproducten. Een paar procent daarin verminderen levert veel meer milieuwinst op dan van 130 naar 100 gaan op de snelweg.
nee dat is niet waar

men moet gewoon de stront netjes opruimen en niet op het land uitrijden
In andere landen worden ook koeien gehouden zonder land

Boeren houden de koeien tegenwoordig binnen, nou prima vang de methaan af en ruim fabrieksmatig die stront op , net als andere landen,
gebruik die methaan voor verwarming

en opgelost is de stikstof probleem, in andere landen bestaat een stikstof probleem helemaal niet

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 09-03-2020 12:12:06 ]
  maandag 9 maart 2020 @ 12:13:48 #87
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191919921
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 12:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat is niet waar

men moet gewoon de stront netjes opruimen en niet op het land uitrijden
In andere landen worden ook koeien gehouden zonder dat er zoveel land nodig is

Boeren houden de koeien tegenwoordig binnen, nou prima vang de methaan af en ruim fabrieksmatig die stront op , net als andere landen,
gebruik die methaan voor verwarming

en opgelost is de stikstof probleem, in andere landen bestaat dat probleem helemaal niet
Waarom doen we dat hier niet dan? En hoe ondermijnd dit het feit dat er in de landbouw (en specifiek de veeteelt) dus enorme stappen gemaakt kunnen worden die meer milieuwinst opleveren dan de snelheid verlagen, ofwel door inkrimpen ofwel door dit soort initiatieven te implementeren? Dan is het juist des te schrijnender dat je de problemen dus niet op de juiste manier aanpakt!
  maandag 9 maart 2020 @ 12:14:52 #88
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191919935
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 12:13 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Waarom doen we dat hier niet dan? En hoe ondermijnd dit het feit dat er in de landbouw (en specifiek de veeteelt) dus enorme stappen gemaakt kunnen worden die meer milieuwinst opleveren dan de snelheid verlagen? Dan is het juist des te schrijnender dat je de problemen dus niet op de juiste manier aanpakt!
Omdat de overheid zich graag veel met de koeienhouder bemoeit en regels maakt en nu in de knoop komt met de eigen regels
Regels gesubsidieerde weidegang komt in conflict met natuurregels limitering fosfaat en stikstof

Als de overheid graag koeien in de weide ziet dan moeten ze zelf wat boerderijen hobbymatig houden met extra subsidie
zeg 100 boerderijen langs de snelweg , dan blijft het plaatje toch levend

Boeren doen nu een stel afgewerkte koeien naar buiten, de rest blijft binnen, dan krijgen ze toch de volledige weidegang subsidie ,
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)de-wei/deelweidegang

Koeienboeren moeten wel mee in de internationale wereld , dat moet de overheid niet hinderen ook vanwege de stikstofdepositie in de natuur

Waarom zou je die stront niet gewoon mechanisch laten verwerken in plaats van op het land gooien bij natuurgebieden

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 09-03-2020 15:15:09 ]
pi_191923623
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 12:13 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Waarom doen we dat hier niet dan?

En hoe ondermijnd dit het feit dat er in de landbouw (en specifiek de veeteelt) dus enorme stappen gemaakt kunnen worden die meer milieuwinst opleveren dan de snelheid verlagen, ofwel door inkrimpen ofwel door dit soort initiatieven te implementeren? Dan is het juist des te schrijnender dat je de problemen dus niet op de juiste manier aanpakt!
Omdat we gelijk meer dieren in de wei willen, meer en grotere natuurgebieden, zelfvoorzienende agrarische sector willen als land oh ja en willen voldoen aan de strengste norm van europa en dan nog dr natuur zijn vrije loop willen laten gaan, dus zo min mogelijk menselijke hand en alles het liefst geprotocoleerd. Nederland is gewoon te klein om aan al die verwachtingen te voldoen. We zijn te klein als land om al die dingen te kunnen.

Alles is politiekz en hierdoor wordt elke vorm van innovatie geremd of tegen gehouden, omdat elke club (comnissie) er iets over kan zeggen
  maandag 9 maart 2020 @ 16:19:03 #90
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191923950
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 15:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Omdat we gelijk meer dieren in de wei willen, meer en grotere natuurgebieden, zelfvoorzienende agrarische sector willen als land oh ja en willen voldoen aan de strengste norm van europa en dan nog dr natuur zijn vrije loop willen laten gaan, dus zo min mogelijk menselijke hand en alles het liefst geprotocoleerd. Nederland is gewoon te klein om aan al die verwachtingen te voldoen. We zijn te klein als land om al die dingen te kunnen.

Alles is politiekz en hierdoor wordt elke vorm van innovatie geremd of tegen gehouden, omdat elke club (comnissie) er iets over kan zeggen
Nee, omdat er niemand op het idee wil komen dat het ook anders kan

Door de stront mechanisch te verwerken, is er helemaal geen stikstof probleem
In geen enkel land heeft men de verplichting dat als je koeien houd, je ook land moet kopen voor de stront
in geen enkel land heeft men een stikstof probleem
In geen enkele land ben je verplicht de stront op het land te storten

De koeien moeten steeds meer melk geven dus geeft de boer hoogwaardige eiwitrijk voedsel, gras is onvoldoende , zelfs voermais is niet eiwit rijk genoeg, een koe moet 9000 liter melk per jaar geven
De boe mag maar een bepaald aantal koeien houden van de overheid , dus worden de koeien steeds groter en eten zeer hoogwaardig eiwitrijk voedsel

We moeten van de verplichting af dat boeren die koeien hebben ook land moeten kopen

Zonder land mag je in Nederland geen koeien houden , ook al heeft dat niets meer met elkaar te maken
Ambtenaren waanzin

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-03-2020 17:18:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')