Zeg maar lang genoeg dat we voorop lopen en alles tof gaat, en de schaapachtigen gaan het geloventwitter:JurrVanWessem twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 22:24:15Nederland was het eerste land waar voor de mensen in de zorg werd geklapt. Dat wordt toch verkocht bij #op1.
Een week eerder werd er al geklapt in heel Italië. #gidsland reageer retweet
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-crisistijd-a3994493quote:Het hoort bovendien bij de Nederlandse psyche dat het land grote internationale crises beantwoordt met een nationale wisseling van de wacht.
Een jaar na 9/11 in 2001 zette de kiezer de PvdA van premier Kok bij het oud vuil. Een jaar na de kredietcrisis van 2009 deed de kiezer hetzelfde met het CDA van premier Balkenende. Dus het zou ritmisch helemaal kloppen als de kiezer na de coronacrisis de VVD van Rutte in 2021 eenzelfde klap uitdeelt.
Hoezeer de moed van Rutte, met die van De Jonge en Van Rijn, deze week ook te prijzen was – dit was slechts het begin van een lange en onbestemde periode.
En dat is in een crisis waarbij de beste stuurlui niet aan wal staan – maar bijna allemaal thuis zitten, en als je pech hebt ook nog op Twitter.
Pardon? Welke moed?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:43 schreef zakjapannertje het volgende:
Hoezeer de moed van Rutte, met die van De Jonge en Van Rijn, deze week ook te prijzen was – dit was slechts het begin van een lange en onbestemde periode.
De moed om eerlijk te zijn en niet te doen alsof je met een nep lockdown zoals in Frankrijk en stoere woorden een virus kunt bestrijden. Nee, dit virus gaat pas over bij een vaccin of als bijna iedereen ziek is geweest. En een lockdown van 1,5 jaar gaat daar niet tegen helpen, nog los van het feot dat het niet haalbaar is.quote:
Ten eerste was hij niet eerlijk met zijn nepnieuws over groepsimmuniteit. Ten tweede vraagt het geen moed van een premier om een toespraak te houden, dat is een deel van zijn corebusiness.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
De moed om eerlijk te zijn en niet te doen alsof je met een nep lockdown zoals in Frankrijk en stoere woorden een virus kunt bestrijden. Nee, dit virus gaat pas over bij een vaccin of als bijna iedereen ziek is geweest. En een lockdown van 1,5 jaar gaat daar niet tegen helpen, nog los van het feot dat het niet haalbaar is.
Die eerlijkheid, daar heb je meer moed voor nodig dan voor grote schreeuwwoorden zoals die van Macron.
Jammer dat je de speech nog steeds niet hebt gelezen/geluisterd. Dan zie je namelijk dat groepsimmuniteit daar helemaal niet de hoofdboodschap was, dat was Flatten the Curve.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ten eerste was hij niet eerlijk met zijn nepnieuws over groepsimmuniteit. Ten tweede vraagt het geen moed van een premier om een toespraak te houden, dat is een deel van zijn corebusiness.
Ik mis gewoon die schaapachtige, kruiperige alle gezag komt van god mentalilteit. Dus ik luister gewoon en dan blijkt dat Rutte zijn aanpak baseert op groepsimmuniteit zonder vaccin, wat virologische nonsens is, nepnieuws, misinformatie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jammer dat je de speech nog steeds niet hebt gelezen/geluisterd. Dan zie je namelijk dat groepsimmuniteit daar helemaal niet de hoofdboodschap was, dat was Flatten the Curve.
Maar als je maar kan schoppen, he?
Die "aanpak op basis van groepsimmuniteit" bestaat niet en heeft nooit bestaan. Jij leest al een week lang geen nieuws?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik mis gewoon die schaapachtige, kruiperige alle gezag komt van god mentalilteit. Dus ik luister gewoon en dan blijkt dat Rutte zijn aanpak baseert op groepsimmuniteit zonder vaccin, wat virologische nonsens is, nepnieuws, misinformatie.
Dat veroorzaakte verwarring in een tijd dat je juist op de regering moet kunnen vertrouwen, terwijl de keutel dan nu wel weer ingetrokken is, maar de daarop gebaseerde aanpak niet. Die is nu om andere redenen goed of zo?
Ik kan gewoon luisteren als iemand een toespraak houdt, en ik kon deze nog nalezen ook.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die "aanpak op basis van groepsimmuniteit" bestaat niet en heeft nooit bestaan. Jij leest al een week lang geen nieuws?
Nee, die toespraak draaide om dit:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan gewoon luisteren als iemand een toespraak houdt, en ik kon deze nog nalezen ook.
Als een argument voor een aanpak wegvalt, waarop is die aanpak dan gebaseerd?
Of we moeten vaststellen dat Ruttes toespraak een broddelwerkje was dat per ongeluk desinformatie verspreidde, of we moeten vaststellen dat de aanpak in eerste instantie op virologische onzin was gebaseerd en dat het kabinet toch doorgaat met die aanpak.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die toespraak draaide om dit:
Het eerste scenario is: het virus maximaal controleren.
Dat leidt tot een beheerste verspreiding, onder groepen die het minste risico lopen.
Dat is het scenario van onze keuze.
Maximaal controleren betekent dat we proberen met maatregelen de piek in het aantal besmettingen af te vlakken en uit te smeren over een langere periode.
Dat een aantal journalisten vervolgens de uitleg over groepsimmuniteit die met name over het eindstadium ging (waar we nog lang niet zijn) er uit pikken kan Rutte niks aan doen.
De kern van de toespraat was gewoon "Flatten the Curve", net als in elk ander land met beleid.
Kan er in afwachting van een vaccin groepsimmuniteit worden opgebouwd of niet?quote:Want ik heb vanavond geen gemakkelijke boodschap voor u.
De realiteit is, dat het coronavirus onder ons is en voorlopig ook onder ons zal blijven.
Er is geen eenvoudige of snelle uitweg uit deze zeer moeilijke situatie.
De realiteit is ook dat de komende tijd een groot deel van de Nederlandse bevolking met het virus besmet zal raken.
Dat is wat de deskundigen ons nu vertellen.
En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.
Ja, wel als dat vaccin 2 jaar duurt. En dat is de verwachting. Of wil jij 2 jaar in lockdown op je zolderkamer, daar alleen af komen om wat eten te halen (max een half uur)?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Kan er in afwachting van een vaccin groepsimmuniteit worden opgebouwd of niet?
twitter:bertvuijsje twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 09:04:02https://t.co/YZIyiFZEyb
En ja hoor, de hoofdredacteur van De Telegraaf weet feilloos aan te wijzen waar het gevaar voor de publieke discussie in corona-tijd vandaan komt: niet van Wilders of Baudet, maar van de "ivoren torens van links". Nog steeds doodsbang voor zijn lezers? reageer retweet
Amerikaanse toestanden: rechts vs nog rechtser.twitter:PeterKanne1 twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 08:57:45Blijft het politieke midden na corona overeind?
Ik ben er van overtuigd van wel. Zeker de eerste maanden. Flanken (PVV en FvD) isoleren zichzelf. Linkse kiezers gaan achter Rutte staan.
@CatherineDVries
@petergiesen @volkskrant https://t.co/87IgqFhYfe reageer retweet
Carnaval vier je in een kleine groep, zeiden de Al Sahaf ambtenaren een maand geledentwitter:radiobakker twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 00:15:53“Carnaval vier je meestal toch in een kleine groep”
Zegt een man dus van het @rivm.
Vraag me af of deze meneer ooit met carnaval in Brabant is geweest.
Zelfs in Waalwijkse horecagelegenheden sta je als haringen in een ton🤔. #carona
https://t.co/mxBL2ZxpIn reageer retweet
Recordaantal daklozen, maar wat heeft de VVD toch puin geruimd en goed werk af geleverd.twitter:NPORadio1 twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 21:03:22Het aantal dak- en thuisloze jongeren is sinds 2009 meer dan verdrievoudigd. In dezelfde periode regende het ambitieuze plannen om zwerfjongeren van straat te krijgen. Er gaat dus iets mis, maar wat precies? @Argosradio1 gaat op zoek naar antwoorden: https://t.co/90BOhGDz0v reageer retweet
quote:Op zondag 22 maart 2020 13:52 schreef Klopkoek het volgende:
Carnaval vier je in een kleine groep, zeiden de Al Sahaf ambtenaren een maand geledentwitter:radiobakker twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 00:15:53“Carnaval vier je meestal toch in een kleine groep”
Zegt een man dus van het @:rivm.
Vraag me af of deze meneer ooit met carnaval in Brabant is geweest.
Zelfs in Waalwijkse horecagelegenheden sta je als haringen in een ton🤔. #carona
https://t.co/mxBL2ZxpIn reageer retweet
Bewijs staat in de link
https://www.nrc.nl/nieuws(...)llende-gave-a3994481quote:Wie nu al stellig zegt dat het kabinet verkeerd zit, overschat zijn eigen voorspellende gave. Er is nog geen sluitend bewijs dat een totale afsluiting, zoals in de provincie Wuhan, de juiste aanpak is. Noch dat de manier waarop Frankrijk of Spanje hun inwoners proberen te beschermen, beter is dan de Nederlandse aanpak. Covid-19 waart rond in álle landen, ongeacht de strategie die er is gekozen. Overal vallen doden.
Pas in een veel later stadium zal Rutte III afgerekend kunnen worden op hoe de Nederlandse samenleving deze crisis heeft doorstaan, op basis van niet alleen het aantal vermijdbare doden of de capaciteit van de zorg, maar ook op de veerkracht van de economie en of de maatschappelijk rust van de afgelopen dagen is gebleven. Een kale rekensom met dodentallen alleen mag dan niet gelijk staan aan succes.
Is dit van recent of van vorige maand?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:50 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]
Het schuim zal enkelen nu wel op hun mond staan hier.
Vers van de persquote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Is dit van recent of van vorige maand?
Ik wist wel dat het crisismanagement van Rutte op veel steun kan rekenen, maar van 35 zetels val ik wel even van mijn stoel.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vers van de pers
https://twitter.com/Politieke_B/status/1244952774170882048
Welnee joh. Het is duidelijk dat een totale lockdown niet populair is onder het volk, ook al zou dat misschien de verstandigste keuze zijn, vanuit het oogpunt van de meeste doden voorkomen. En Rutte is nu crisismanager, dus mensen scharen zich massaal achter hem. Ik ben totaal niet verbaasd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:50 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]
Het schuim zal enkelen nu wel op hun mond staan hier.
Het is niet de opstelling, het is dat de Franse stijl lockdown een zeer onaangename maatregel is. Mensen kiezen nu eenmaal liever voor het eigen comfort.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Laat ook wel zien dat de opstelling van Baudet en Wilders geen draagvlak heeft. Zoals wel vaker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |