abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:09:42 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191340201
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

In de beleving van die vriendinnen kan dat nog altijd zo zijn.
Ja, de dierbare vriendinnen van Baudet kunnen idd ook keiharde racisten zijn die een buitenlander per definitie eng vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191340219
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, de dierbare vriendinnen van Baudet kunnen idd ook keiharde racisten zijn die een buitenlander per definitie eng vinden.
:') 8)7

Tering. Laat ook maar.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:15:57 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191340313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uiteraard.
Als het enkel om deze vier genoemde Marokkanen gaat, is op FvD stemmen geheel onnodig. Er is geen probleem, er is niets op te lossen, niets waarover een groot deel van de Nederlanders naief is. Er zijn alleen die vier genoemde Marokkanen, die ook nog eens onterecht worden aangewezen, dus er is helemaal geen probleem! Erg fijn!
Dat is dus gewoon het punt, er wordt vrijwel niet ontkend dat er een groep is die het probleem is, het punt is dat Baudet hier juist Marokkanen die niet het probleem zijn heeft gebruikt om te doen alsof er een probleem was terwijl dat er niet was.

Als je een probleem wilt aankaarten; prima, maar gebruik daarvoor geen situatie waarin er juist geen probleem was.

Het probleem is criminele Marokkanen, dit zijn juist Marokkanen die in een publieke functie werken -> het tegenovergestelde van de probleemgroep dus.

Baudet zet ze even neer als de probleemgroep.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:18:42 #129
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191340345
'Realistisch rechts' moet het dus hebben van het verzinnen van incidenten met buitenlanders, om een reden te vinden om te zeggen wAt NiEt GeZeGd MaG wOrDeN.

En dat vinden sommigen hier prima, want je mag best over mensen liegen, zolang ze maar Marokkaans lijken.

Thierry Baudet heeft weer een extra argument geschapen om hem een racist te noemen. Zijn excuses bevestigen dat eerder dan dat ze het ontkrachten.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:19:29 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191340353
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:') 8)7

Tering. Laat ook maar.
Lijkt me een redelijke aanname aangezien ze goed bevriend zijn met een racist. Toch?
pi_191340363
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:19 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lijkt me een redelijke aanname aangezien ze goed bevriend zijn met een racist. Toch?
Nee.
pi_191340375
quote:

[..]

misschien hadden ze een varkensmuts op en ‘minder minder’ T-shirt aan.
De dierbare vriendinnen zijn inmiddels wel gedegradeerd naar goede bekenden

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 04-02-2020 09:28:11 ]
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:23:23 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191340405
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

misschien hadden ze een varkensmuts op en ‘minder minder’ T-shirt aan. De dierbare vriendinnen zijn inmiddels wel gedegradeerd naar goede bekenden
Volgend jaar gebruikt Thierry ze als voorbeeld van hoe dom de vrouwtjes zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191340507
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Er is wetenschappelijke consensus binnen de biologie dat de menselijke soort niet op die manier in te delen is.
Precies, 'binnen de biologie'. Bij antropologie krijg je wellicht weer een ander antwoord. Bij sociologie weer een ander. Bij rechten komen ze met het juridische antwoord. etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:32:38 #135
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191340522
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 02:29 schreef FYazz het volgende:

[..]

Hmm, je hebt wel een punt, maar ik vind het ook een lastige.

Mag ik aan jou, als man zijnde, dan bijvoorbeeld ook vragen wat je bijdrage is binnen deze interne discussie als het gaat om het gegeven dat 90% van de delicten wereldwijd worden gepleegd door een man.
Mag ik jou aanspreken op de daden van een ander of op het gegeven dat jij door gebrek aan
activisme tegen deze gedragingen de culturele voedingsbodem in stand houdt.
[/quote]

"Mannen" zijn geen cultuur. Geen sociale setting. En er zijn biologische/neurologische redenen dat mannen vaker crimineel zijn. Redenen die je niet eventjes met discussie gaat oplossen.

Marokkanen missen een intern dialoog om hun sociale problemen op te lossen en worden aangemoedigd door (vooral linkse progressieve mensen) om hun problemen af te schuiven op een gemene samenleving.

quote:
Ik vind het dus een lastige. Als er een Marokkanen-probleem is dan moet je ook met deze gemeenschap in gesprek kunnen en deze collectief kunnen aanspreken,
Die verandering (mensen aanspreken op hun gedrag en overtuigingen) komt niet van buitenaf. Dat werkt niet. Marokkanen zullen daar zelf mee moeten beginnen

quote:
maar als een deel van die gemeenschap daadwerkelijk zijn/haar best doet en een verandering in gang probeert te zetten, maar een klein deel werkt niet mee dan kunnen we niet deze gehele groep als probleem blijven wegzetten.
Als er mensen zijn binnen de Marokkaanse gemeenschap die zich daadwerkelijk hard aan het maken zijn voor het oplossen van sociale problemen dan hebben ze mijn steun. Maar ik zie er bar weinig. Enkele BN-ers misschien maar die worden binnen de Marokkaanse gemeenschap gezien als "verkaasd"

quote:
Uiteindelijk denk ik dan ook dat je alleen individuen kunt aanspreken op het eigen gedrag.
Vooral ja. Maar niet louter en alleen. Mensen maken deel uit van sociale structuren. Als mensen kunnen strijken met eer dan mogen ze ook verantwoordelijkheid nemen. Al is het idd een metaforische proportionele verantwoordelijk berekend aan hun aandeel in de gemeenschap.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191340525
quote:

[..]

Iets als dit zou me niets verbazen: https://www.dumpert.nl/item/7745801_fd35271a
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:40:20 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191340603
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

"Mannen" zijn geen cultuur. Geen sociale setting. En er zijn biologische/neurologische redenen dat mannen vaker crimineel zijn. Redenen die je niet eventjes met discussie gaat oplossen.

Kleedkamerpraat is niet een ding dus? Geen onderdeel van mannencultuur? Het topic 'Alles wat jongens leuk vinden wordt verboden' snijdt een leeg probleem aan? Met vuurwerk spelen is niet iets voor mannen? Hard rijden in auto's, geen mannendingetje? Duindorpvuurstapels, niet gebouwd door mannen? Voetbalhooligan zijn, is niet man-eigen?

Opmerkelijk. Waarom altijd dan die woede tegen feministen die mannen zouden beletten om man te zijn, als mannen geen eigen cultuur hebben en geen veelvoorkomende, door andere mannen versterkte, gedragingen?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:42:47 #138
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191340640
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Kleedkamerpraat is niet een ding dus? Geen onderdeel van mannencultuur? Het topic 'Alles wat jongens leuk vinden wordt verboden' snijdt een leeg probleem aan? Met vuurwerk spelen is niet iets voor mannen? Hard rijden in auto's, geen mannendingetje? Duindorpvuurstapels, niet gebouwd door mannen? Voetbalhooligan zijn, is niet man-eigen?
Dat is geen cultuur nee. Dat is gedrag wat voortkomt uit neurologische constructies. Risicozoekend gedrag is bij jonge mannen sterk prevalent.

quote:
Opmerkelijk. Waarom altijd dan die woede tegen feministen die mannen zouden beletten om man te zijn, als mannen geen eigen cultuur hebben en geen veelvoorkomende, door andere mannen versterkte, gedragingen?
Er is geen mannen-cultuur. Je bent een positie aan het aanvallen die ik niet inneem.
pi_191340685
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is geen cultuur nee. Dat is gedrag wat voortkomt uit neurologische constructies.
Risicozoekend gedrag is bij jonge mannen sterk prevalent.
[..]

Er is geen mannen-cultuur. Je bent een positie aan het aanvallen die ik niet inneem.
Geldt dit niet voor alle cultuur? Als een soort natuurlijk determinisme.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:48:42 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191340703
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:46 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Geldt dit niet voor alle cultuur? Als een soort natuurlijk determinisme.
Nee. Cultuur is anders dan neurologische inclinatie. Cultuur is bijvoorbeeld te veranderen per generatie en soms zelfs binnen een generatie. Neurologie niet zo zeer. Tenzij je eugenetica toepast op een populatie.
pi_191340756
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Cultuur is anders dan neurologische inclinatie. Cultuur is bijvoorbeeld te veranderen per generatie en soms zelfs binnen een generatie. Neurologie niet zo zeer. Tenzij je eugenetica toepast op een populatie.
Je begrijpt me niet. Als je een meer (natuurlijk) deterministische invalshoek kiest, is uiteindelijk al het gedrag veroorzaakt door neurologische factoren. Uit iets anders dan onze hersenen kan gedrag niet voortkomen, 'vrije wil' in die zin bestaat dan ook niet. Cultuur is dan altijd een uiting van gedrag, op zijn beurt weer veroorzaakt door wat er is onze hersenpan gebeurt.

Volg je me nog?
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 09:54:50 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191340776
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Kleedkamerpraat is niet een ding dus? Geen onderdeel van mannencultuur?
nou ik heb wel eens bij de dames in de kleedkamer gezeten en die gaan net zover zo niet verder als de heren hoor _O-

quote:
Het topic 'Alles wat jongens leuk vinden wordt verboden' snijdt een leeg probleem aan? Met vuurwerk spelen is niet iets voor mannen? Hard rijden in auto's, geen mannendingetje? Duindorpvuurstapels, niet gebouwd door mannen? Voetbalhooligan zijn, is niet man-eigen?
ik doe al die dingen noet, meeste mannen niet denk dus of je het nu echt de man eigen kunt noemen?

het is ook niet dat vrouwen het per definitie niet (mogen) doen ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:55:01 #143
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191340780
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:52 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet. Als je een meer (natuurlijk) deterministische invalshoek kiest, is uiteindelijk al het gedrag veroorzaakt door neurologische factoren. Uit iets anders dan onze hersenen kan gedrag niet voortkomen, 'vrije wil' in die zin bestaat dan ook niet. Cultuur is dan altijd een uiting van gedrag, op zijn beurt weer veroorzaakt door wat er is onze hersenpan gebeurt.

Volg je me nog?
Ik volg je prima. En ik snap dat jij iets niet begrijpt aan mijn positie.

Er is gedrag wat is aangeboren en er is gedrag wat is aangeleerd. Beiden gebeuren "in de hersenpan" maar ze zijn niet beiden hetzelfde.

Cultuur is te veranderen en daarmee komt verantwoordelijkheid. Neurologie is niet te veranderen. Je kan natuurlijk tegen je natuur in gaan maar dat is een spanningsboog die niet vast te houden is.

En mensen straffen en blamen voor een natuurlijke aanleg is... nja.. vraag de gay community maar wat ze daar van vinden.
pi_191340845
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik volg je prima. En ik snap dat jij iets niet begrijpt aan mijn positie.

Er is gedrag wat is aangeboren en er is gedrag wat is aangeleerd. Beiden gebeuren "in de hersenpan" maar ze zijn niet beiden hetzelfde.

Cultuur is te veranderen en daarmee komt verantwoordelijkheid. Neurologie is niet te veranderen. Je kan natuurlijk tegen je natuur in gaan maar dat is een spanningsboog die niet vast te houden is.

En mensen straffen en blamen voor een natuurlijke aanleg is... nja.. vraag de gay community maar wat ze daar van vinden.
Nee ok, helder. Enige probleem is natuurlijk dat lastig vast te stellen is in hoeverre iets genetisch, en in hoeverre iets door omgevingsfactoren is bepaald. Als het bijvoorbeeld gaat over 'masculinity' (het biologische en/of sociologische begrip) is dat niet zo eenvoudig vast te stellen.

En daarmee dus ook niet in hoeverre je gedrag zou moeten aanrekenen.

(al denk ik dat wat jij verantwoordelijkheid noemt, ook niet in alle gevallen gedragen hoeft te worden indien het aangeleerd in plaats van aangeboren gedrag is - maar dat is een andere discussie).
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 10:02:48 #145
5428 crew  miss_sly
pi_191340884
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou ik heb wel eens bij de dames in de kleedkamer gezeten en die gaan net zover zo niet verder als de heren hoor _O-
[..]

ik doe al die dingen noet, meeste mannen niet denk dus of je het nu echt de man eigen kunt noemen?

het is ook niet dat vrouwen het per definitie niet (mogen) doen ofzo

Maar dan heb je toch precies de reden waarom je niet "Marokkanen" weg kunt zetten als criminele groep?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 10:03:53 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191340899
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dan heb je toch precies de reden waarom je niet "Marokkanen" weg kunt zetten als criminele groep?
doe ik ook niet
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 10:04:50 #147
5428 crew  miss_sly
pi_191340912
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

doe ik ook niet
Nee, jij niet, maar er is een aantal mensen in dit topic (en in de maatschappij) dat dat wel doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:07:22 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191340942
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:59 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Nee ok, helder. Enige probleem is natuurlijk dat lastig vast te stellen is in hoeverre iets genetisch, en in hoeverre iets door omgevingsfactoren is bepaald. Als het bijvoorbeeld gaat over 'masculinity' (het biologische en/of sociologische begrip) is dat niet zo eenvoudig vast te stellen.
Het is vrij eenvoudig vast te stellen welk gedrag universeel voor lijkt te komen in de hele wereld bij mensen met een XY chromosoom.

Dat dat een spectrum is en dat dat gedrag in individuen soms sterker of zwakker is.. boeit niet. Door de bank genomen kan je dingen zeggen over populaties met genetica die invloed heeft op hun neurologie.

quote:
En daarmee dus ook niet in hoeverre je gedrag zou moeten aanrekenen.
Dat doen we dus al. We hebben wetten om de excessen van mannelijk gedrag te straffen en in te dammen. De vraag is hoe ver je die wetten laat gaan. Hoe hard je iemands gedrag wil indammen. Verkrachten? Indammen. Meisjes aanspreken op straat? Lekker laten gaan. Meisjes agressief aanspreken op straat? Indammen.

quote:
(al denk ik dat wat jij verantwoordelijkheid noemt, ook niet in alle gevallen gedragen hoeft te worden indien het aangeleerd in plaats van aangeboren gedrag is - maar dat is een andere discussie).
Het komt er op neer dat mannen geen onderliggende "cultuur" hebben. Er is geen sociale setting waarbinnen ik mannen op hun natuur ga of zou willen aanspreken.

Marokkanen als groep hebben wel een sociale setting en gedeelde normen en waarden. En de kans om elkaar aan te spreken op gedrag wat uitmondt in politiecontact.

Zoals (even een voorproefje): Marokkaanse ouders vinden het OK dat hun kinderen (soms al vanaf 10 jaar oud) tot diep in de nacht op straat kunnen rondlopen omdat men verwacht dat "de buurt" meehelpt met het corrigeren van hun kinderen. Alleen werkt dat in ik-ga-jouw-kinderen-niet-slaan-Nederland voor geen meter. Het gevolg is dat Marokkaanse jongeren elkaar aan het "opvoeden" zijn op straat. En dat gaat natuurlijk mis.

Een kleine aanpassing in ouderlijk gedrag... iets wat binnen de Marokkaanse gemeenschap even aangestipt zou kunnen (en moeten) worden. Maar het gebeurt niet. Men voelt zich slachtoffer in dit land. De schuld ligt extern.
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 10:08:52 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_191340968
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, jij niet, maar er is een aantal mensen in dit topic (en in de maatschappij) dat dat wel doet.
ja sommige mensen zijn kutdat maakt hard rijden in de auto nog geen manmendingetje ... dan heb je nog nooit een lift van mijn moeder gehad _O-
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:12:15 #150
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191341015
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:18 schreef VoMy het volgende:
'Realistisch rechts' moet het dus hebben van het verzinnen van incidenten met buitenlanders, om een reden te vinden om te zeggen wAt NiEt GeZeGd MaG wOrDeN.

En dat vinden sommigen hier prima, want je mag best over mensen liegen, zolang ze maar Marokkaans lijken.

Thierry Baudet heeft weer een extra argument geschapen om hem een racist te noemen. Zijn excuses bevestigen dat eerder dan dat ze het ontkrachten.
Dit is echt totaal niet nodig hoor gezien de enorme integratieproblemen die er zijn. :D

Baudet is gewoon een idioot, dat laat hij keer op keer zien, maar ga nou niet doen net alsof het nodig is van 'rechts' om problemen te verzinnen. Die problemen zijn er die hoeven niet verzonnen te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')