abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191336820
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vinden dat de islam niet in Nederland past of dat het een vervelende religie is of alles van die strekking is dan ook geen discriminatie. Vinden dat allochtone criminelen uitgezet moeten worden ook niet. Vinden dat Nederland de grenzen moet sluiten voor alles wat immigreert óók niet. Of ik het ermee eens ben is een tweede, maar dat zijn allemaal gewoon ideeën waar je voor of tegen kan zijn - en die in principe gaan om de inhoud.

Het wordt discriminatie - en dus een probleem - als je personen kwalificaties gaat toedichten omdat ze tot een bepaalde groep behoren. Iemand die Marokkaan is benoemen als gevaarlijk omdat het een Marokkaan is en Marokkanen nou eenmaal hoog scoren in misdaadstatistieken is dus discriminatie. De onschuldige Marokkaan kan er namelijk 1. niks aan doen dat ie Marokkaan is, en 2. al helemaal niet dat allerlei andere Marokkanen winkels lopen te beroven en korte rokjes lopen na te sissen.

En dat laatste is wat Baudet deed in zijn oorspronkelijke tweet. Even los van het waarheidsgehalte van het verhaal - hij dicht allerlei problemen toe aan willekeurige Marokkanen en dan ga je dus over de schreef. Een flink deel van zijn achterban krijgt er echter een vrij harde plasser van, dus ik sluit niet uit dat dit hem nog een bult juichende achterban oplevert ook. Vandaar mijn oproep om maar gewoon open te zijn over je intenties, ook als die ronduit discriminatoir zijn.
Als ik overvallen word door 9 Marokkanen op een rij.. denk jij dat ik dan die 10de marokkaan het voordeel van de twijfel gun?

Jij bent een mooi voorbeeld van het hebben van een goed hart, maar zo naïef als t maar kan.

Jammer dat de goede moeten lijden vanwege de acties van een zeer groot deel van dezelfde “minderheid”.
Het is niet anders en is overduidelijk niet op te lossen met mooie idealen.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:22:03 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191336933
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:04 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Dit is TB's oorspronkelijke tweet :

Baudet :
Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door vier marokkanen in een trein.
Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders!
Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los van politiek correct gelul!
Red dit land!
10:22 p.m. · 31 jan. 2020

Hooguit kan er tussen de regels doorgelezen worden maar er staat toch echt Vier marokkanen en niet DE marokkanen.
Je bedoelt die vier NS-medewerkers?
En dat wist hij op dat moment, dat het niet om zomaar "Marokkanen" ging maar om mensen die gewoon hun werk deden.

En dan maak jij hiervan dat het niet om Marokkanen in het algemeen gaat maar om die vier specifieke Marokkanen in die trein, en dat vind je dan minder erg? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191336956
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

De NOS heeft er dus pas een item van gemaakt toen de NS bevestigd had dat Baudet gewoon een potje had zitten liegen.
Zondagavond pas ja.... zondag.

thierrybaudet twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 22:29:56 Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land! #FVD reageer retweet
Twitter was 22.29 op vrijdagavond, de NOS heeft het dus ruim 36 uur laten liggen voor ze er wat mee deden, en deden er pas wat mee toen de NS bevestigd had dat het gelul in de ruimte was.
En dat betekent dus ...
Als baudet gelijk had gehad was het onder het tapijtje gegaan en niet vermeld geworden geweest en nu het achteraf niet helemaal klopt duikt Nos er als een bloedruikende haai erbovenop.
Ik vind dat niet erg consequent, niet erg objectief.
Want hoe vaak zijn nu gevallen die wel kloppen wel onder het tapijt gegaan ?
shift-knop defekt
  maandag 3 februari 2020 @ 23:23:15 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191336957
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als ik overvallen word door 9 Marokkanen op een rij.. denk jij dat ik dan die 10de marokkaan het voordeel van de twijfel gun?

Jij bent een mooi voorbeeld van het hebben van een goed hart, maar zo naïef als t maar kan.

Jammer dat de goede moeten lijden vanwege de acties van een zeer groot deel van dezelfde “minderheid”.
Het is niet anders en is overduidelijk niet op te lossen met mooie idealen.
Ja? De dierbare vriendinnen waren al vele malen eerder lastiggevallen door Marokkanen in de trein?
Of verzin je dat gemakshalve ook zelf maar even?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191336985
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? De dierbare vriendinnen waren al vele malen eerder lastiggevallen door Marokkanen in de trein?
Of verzin je dat gemakshalve ook zelf maar even?
Gaat om het beeld wat er nou eenmaal is wat betreft Marokkanen, dat is niet iets wat zomaar uit de lucht is komen vallen.

Of die meiden al wat eerder hebben meegemaakt doet er niet toe, gaat om het geheel.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:25:36 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191337007
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:23 schreef TomLuny het volgende:

[..]

En dat betekent dus ...
Als baudet gelijk had gehad was het onder het tapijtje gegaan en niet vermeld geworden geweest en nu het niet helemaal klopt duikt Nos er als een bloedruikende haai erbovenop.
Ik vind dat niet erg consequent, niet erg objectief.
Want hoe vaak zijn nu gevallen die wel kloppen wel onder het tapijt gegaan ?
Ja, want laten we ook van elke tweet van een politicus een nieuwsbericht maken....
Je verwijt de NOS dat ze in dit geval niet gelijk gehapt hebben maar pas toen duidelijk was hoe de situatie wel was, maar als ze wel gelijk gehapt hadden dan had je hen de schuld gegeven dat ze het nieuws zelf gemaakt hadden op basis van een tweet.

Hij twittert de hele dag de grootste nonsens, en 99% daarvan is absoluut niet nieuwswaardig.
Dat die ene procent die wel nieuwswaardig blijkt te zijn een flagrante leugen is is dan wel weer opvallend.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 februari 2020 @ 23:27:03 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191337039
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Gaat om het beeld wat er nou eenmaal is wat betreft Marokkanen, dat is niet iets wat zomaar uit de lucht is komen vallen.

Of die meiden al wat eerder hebben meegemaakt doet er niet toe, gaat om het geheel.
Het gaat niet om het beeld, hij heeft hier iets lopen framen.
En ja, dat valt dus wel uit de lucht als je van een controle door medewerkers van het vervoersbedrijf zo'n bullshit tweet maakt.
Dan verzin je gewoon iets dat niet gebeurd is, om iets groter te maken dan het is.

Dit soort BS is onderdeel van het creëren van het beeld dat er is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191337074
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat niet om het beeld, hij heeft hier iets lopen framen.
En ja, dat valt dus wel uit de lucht als je van een controle door medewerkers van het vervoersbedrijf zo'n bullshit tweet maakt.
Dan verzin je gewoon iets dat niet gebeurd is, om iets groter te maken dan het is.
Of men valt hem zo hard aan om een fout, omdat men weet dat over het algemeen er ook een probleem is wat betreft Marokkanen maar dat mag absoluut niet gezegd worden.

In dit geval was er niets aan de hand, de volgende 9 keer zal het best een ander verhaal kunnen zijn gezien de statistieken.
pi_191337134
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
Het wordt discriminatie - en dus een probleem - als je personen kwalificaties gaat toedichten omdat ze tot een bepaalde groep behoren. Iemand die Marokkaan is benoemen als gevaarlijk omdat het een Marokkaan is en Marokkanen nou eenmaal hoog scoren in misdaadstatistieken is dus discriminatie. De onschuldige Marokkaan kan er namelijk 1. niks aan doen dat ie Marokkaan is, en 2. al helemaal niet dat allerlei andere Marokkanen winkels lopen te beroven en korte rokjes lopen na te sissen.

Nou, dat is wel zo maar jij laat je kind ook niet met een pit-bull spelen terwijl er mss 9 van de 10 of zelfs 95 van de 100 niet gaan bijten.
shift-knop defekt
  maandag 3 februari 2020 @ 23:31:58 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191337137
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Of men valt hem zo hard aan om een fout, omdat men weet dat over het algemeen er ook een probleem is wat betreft Marokkanen maar dat mag absoluut niet gezegd worden.

In dit geval was er niets aan de hand, de volgende 9 keer zal het best een ander verhaal kunnen zijn gezien de statistieken.
Mag inderdaad niet gezegd worden. Door niemand. Is pas decennia een politiek item _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191337216
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mag inderdaad niet gezegd worden. Door niemand. Is pas decennia een politiek item _O-
Ga je nou serieus beweren dat je in de media niet kapot word gemaakt als je het benoemd? Tenminste als je aan de verkeerde kant staat volgens diezelfde media natuurlijk.
Of of forums als je er over begint?
Of Twitter of Facebook etc.

Alles is discriminatie. :')

Zo’n fout of “framing” wat baudet zogenaamd deed, expres natuurlijk, komt dan uiteraard ook helemaal niet voort uit dat perspectief wat heerst in Nederland onder blijkbaar veel mensen en andere politici, tot jaren terug al volgens jouw eigen zeggen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lonaa op 04-02-2020 07:58:16 ]
  maandag 3 februari 2020 @ 23:37:58 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191337260
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ga je nou serieus beweren dat je in de media niet kapot word gemaakt als je het benoemd? Tenminste als je aan de verkeerde kant staat volgens diezelfde media natuurlijk.
Of of forums als je er over begint?
Of Twitter of Facebook etc.

Alles is discriminatie. :')

Zo’n fout of “framing” wat baudet zogenaamd deed, expres natuurlijk, komt dan uiteraard ook helemaal niet voort uit dat perspectief wat heerst in Nederland onder blijkbaar veel mensen en andere politici, tot jaren terug al volgens jouw eigen zeggen.
Beweer je nou serieus dst racisme, discriminatie, framing en fake news geen probleem zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonaa op 04-02-2020 07:58:47 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191337289
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vond het meteen al een vreemde tweet.

- Hoe herken je Marokkanen aan hun uiterlijk? Het kunnnen ook andere Noord-Afrikanen zijn, Arabieren, Turken of een andere groep. Zelfs sommige Nederlanders zien er 'Marokkaans' uit.
- Hoezo is aangifte doen zinloos? In veel treinen hangen camera's, daar kun je vaak echt wel wat mee.
- En red dit land? Gaan we ten onder? En hoe gaat Baudet ons dan redden?
Dat was dus ook mijn kritiek

NWS / Forum voor Democratie heeft de meeste leden #2

Totale onzin door die gast.
Maar ja, zijn hoofd moet kost wat kost op het hakblok en dan gaan de rijen zich sluiten.
Unite the right komt niet zomaar aanwaaien en zonder overleven we het niet tegen de rood-groene-alliantie.
shift-knop defekt
pi_191337317
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Beweer je nou serieus dst racisme, discriminatie, framing en fake news geen probleem zijn?
Nee want er speelt een groot probleem door het gedrag van bepaalde minderheden in dit land.

Dat er dan fouten worden gemaakt qua conclusie trekken, is een logisch gevolg.
Heeft dan ook weinig te maken met wat je opnoemt, maar met de problematiek en het niet aan willen pakken er van omdat je afgebrand word als je toevallig ook nog eens al tegen massaimmigratie bent.
  maandag 3 februari 2020 @ 23:42:26 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191337337
Hopelijk is dit gedoe over Baudet snel klaar. Ik ga nu slapen. Morgen een nieuwe dag, nieuwe kansen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191337371
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee want er speelt een groot probleem door het gedrag van bepaalde minderheden in dit land.

klopt... het probleem is dat bepaalde minderheden de problemen met andere minderheden erger maken dan het is ... dat deed Baudet dus.
pi_191337396
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bedoelt die vier NS-medewerkers?
En dat wist hij op dat moment, dat het niet om zomaar "Marokkanen" ging maar om mensen die gewoon hun werk deden.

En dan maak jij hiervan dat het niet om Marokkanen in het algemeen gaat maar om die vier specifieke Marokkanen in die trein, en dat vind je dan minder erg? :D
Ik schreef ca. 800 posts geleden al dat ik zelf eens door zo'n nafri ben benaderd om een vervoersbewijs te tonen en dat het op mij overkwam alsof die gast uit de Gitmo was ontsnapt.
Laatste keer in de trein nog eens een heel onaangename ervaring gehad met een NS-controleur die overigens autochtoon was en sindsdien ga ik liever liften.
Kortom, dat iemand een baan uitoefent betekent niet automatisch dat het geen hufters kunnen zijn. En vaak zijn dit nog eens van die positief discriminerende melkert-baantjes ook nog.
shift-knop defekt
  maandag 3 februari 2020 @ 23:50:17 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191337445
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:46 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik schreef ca. 800 posts geleden al dat ik zelf eens door zo'n nafri ben benaderd om een vervoersbewijs te tonen en dat het op mij overkwam alsof die gast uit de Gitmo was ontsnapt.
Laatste keer in de trein nog eens een heel onaangename ervaring gehad met een NS-controleur die overigens autochtoon was en sindsdien ga ik liever liften.
Kortom, dat iemand een baan uitoefent betekent niet automatisch dat het geen hufters kunnen zijn. En vaak zijn dit nog eens van die positief discriminerende melkert-baantjes ook nog.
En dan kan het niet gewoon een lul zijn in plaats van dat Marokkanen het probleem zijn? Ben je Marokkaans?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_191337539
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En dan kan het niet gewoon een lul zijn in plaats van dat Marokkanen het probleem zijn? Ben je Marokkaans?
Als peuter heb ik mijn oma's moeder nog gezien en die is ergens in 1880 geboren zo heb ik geschat.
En die sprak Nederlands en was blank en bij mijn oma hingen stokoude foto's aan de wand van familieleden in de Oost-Indies.
Dus ik neem aan dat ik geen marokkaanse afkomst heb.

Overigens werd nergens gesproken over een marokkanen-probleem, TB had het over vier marokkanen.
shift-knop defekt
pi_191338092
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:49 schreef Eendenkooi het volgende:
Deze Arie vertelt ons allemaal wel even hoe het zit.
[..]

Het hele epistel

Ik heb nog nooit zo'n zwak verweer gezien. Een beetje snuggere linkse gast was hier mee aan de haal gegaan maar dit maakt weinig indruk.
Ik vind de posts van Nasrdin altijd wel goed en sprekend.

Hier zie je wat het met mensen doet als zij hun leven lang worden beoordeeld op hun afkomst i.p.v. op hun daden en persoonlijkheid. Afkomst doet ertoe, niet het wel/niet harde werk wat zij verrichten of hoe goed/slecht zij zijn voor de medemens. Een voorbeeld van hoe destructief generaliseren is.

Deze man voelt zich Nederlander, Rotterdammer en ook Marokkaan. Hij is trots op al deze roots, maar dat mag niet in dit land volgens een bepaalde groep. Hij moet perse kiezen tussen 2 culturen.
En zelfs al zou hij volledig voor NL kiezen en alle Marokkaanse dingen uit zijn leven bannen, dan nog ziet een bepaalde groep hem louter en alleen als Marokkaan en niet als Nederlander.

Lijkt mij heel onprettig om altijd maar tegen die generalisatie te moeten vechten.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:21:57 #71
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338115
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:16 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik vind de posts van Nasrdin altijd wel goed en sprekend.

Hier zie je wat het met mensen doet als zij hun leven lang worden beoordeeld op hun afkomst i.p.v. op hun daden en persoonlijkheid. Afkomst doet ertoe, niet het wel/niet harde werk wat zij verrichten of hoe goed/slecht zij zijn voor de medemens. Een voorbeeld van hoe destructief generaliseren is.

Deze man voelt zich Nederlander, Rotterdammer en ook Marokkaan. Hij is trots op al deze roots, maar dat mag niet in dit land volgens een bepaalde groep. Hij moet perse kiezen tussen 2 culturen.
En zelfs al zou hij volledig voor NL kiezen en alle Marokkaanse dingen uit zijn leven bannen, dan nog ziet een bepaalde groep hem louter en alleen als Marokkaan en niet als Nederlander.

Lijkt mij heel onprettig om altijd maar tegen die generalisatie te moeten vechten.
Lijkt mij heel onprettig om als vrouw altijd op je hoede te moeten zijn. Niet meer de straat op te durven omdat er rovende en verkrachtende bendes zijn.
pi_191338140
Baudet schreef dat de controleurs intimideerden met wapengerei

NS_online twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:50:07 @Jaimyvdlaan Onze controleurs hebben geen wapengerei. Daartoe zijn ze niet bevoegd. Ze zijn namelijk bijzonder opsporingsambtenaar. Er is later wel een agent in burger bij gehaald. Agenten zijn wel bevoegd een wapen te dragen. Helaas kunnen we er verder inhoudelijk geen uitspraken over 1/2 reageer retweet
  dinsdag 4 februari 2020 @ 01:29:19 #73
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191338152
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:26 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet schreef dat de controleurs intimideerden met wapengerei

NS_online twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:50:07 @:Jaimyvdlaan Onze controleurs hebben geen wapengerei. Daartoe zijn ze niet bevoegd. Ze zijn namelijk bijzonder opsporingsambtenaar. Er is later wel een agent in burger bij gehaald. Agenten zijn wel bevoegd een wapen te dragen. Helaas kunnen we er verder inhoudelijk geen uitspraken over 1/2 reageer retweet
Doet het er toe? Benoem de olifant in de kamer.
pi_191338166
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Lijkt mij heel onprettig om als vrouw altijd op je hoede te moeten zijn. Niet meer de straat op te durven omdat er rovende en verkrachtende bendes zijn.
Ik ben een vrouw, woonachtig in de Randstad en ik voel mij veilig in NL.
Ik durf alleen over straat, ook in het donker.

Op mijn hoede ben ik altijd, maar dat zijn wij vrouwen sowieso wel meer.
Er kan altijd wat gebeuren, maar ik loop niet met angst buiten voor rovende of verkrachtende bendes.

Tuurlijk word ik als vrouw wel lastiggevallen en nageroepen, dat wordt echter door zowel allochtonen als autochtonen gedaan.

Heb twee keer meegemaakt dat er was ingebroken. Beide keren autochtoon, 1 keer zelfs een bekende.

Verder ben ik 1 keer beroofd en dat was door een vrouw :o

Edit: er is overigens wel 1 doelgroep waar ik meer voor uitkijk en dat zijn junks/alcoholisten. Die zijn doorgaans heel onvoorspelbaar en agressief.
Vooral in de lente en zomer heb ik daar als vrouw meer last van.
pi_191338169
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 01:29 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Doet het er toe? Benoem de olifant in de kamer.
Baudet beweert dat de conrtoleurs wapengerei hadden en de dames intimideerden daarmee.
NS zegt dat er geen wapengerei was.
Wat is de waarheid ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')