Als ik overvallen word door 9 Marokkanen op een rij.. denk jij dat ik dan die 10de marokkaan het voordeel van de twijfel gun?quote:Op maandag 3 februari 2020 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vinden dat de islam niet in Nederland past of dat het een vervelende religie is of alles van die strekking is dan ook geen discriminatie. Vinden dat allochtone criminelen uitgezet moeten worden ook niet. Vinden dat Nederland de grenzen moet sluiten voor alles wat immigreert óók niet. Of ik het ermee eens ben is een tweede, maar dat zijn allemaal gewoon ideeën waar je voor of tegen kan zijn - en die in principe gaan om de inhoud.
Het wordt discriminatie - en dus een probleem - als je personen kwalificaties gaat toedichten omdat ze tot een bepaalde groep behoren. Iemand die Marokkaan is benoemen als gevaarlijk omdat het een Marokkaan is en Marokkanen nou eenmaal hoog scoren in misdaadstatistieken is dus discriminatie. De onschuldige Marokkaan kan er namelijk 1. niks aan doen dat ie Marokkaan is, en 2. al helemaal niet dat allerlei andere Marokkanen winkels lopen te beroven en korte rokjes lopen na te sissen.
En dat laatste is wat Baudet deed in zijn oorspronkelijke tweet. Even los van het waarheidsgehalte van het verhaal - hij dicht allerlei problemen toe aan willekeurige Marokkanen en dan ga je dus over de schreef. Een flink deel van zijn achterban krijgt er echter een vrij harde plasser van, dus ik sluit niet uit dat dit hem nog een bult juichende achterban oplevert ook. Vandaar mijn oproep om maar gewoon open te zijn over je intenties, ook als die ronduit discriminatoir zijn.
Je bedoelt die vier NS-medewerkers?quote:Op maandag 3 februari 2020 23:04 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dit is TB's oorspronkelijke tweet :
Baudet :
Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door vier marokkanen in een trein.
Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders!
Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los van politiek correct gelul!
Red dit land!
10:22 p.m. · 31 jan. 2020
Hooguit kan er tussen de regels doorgelezen worden maar er staat toch echt Vier marokkanen en niet DE marokkanen.
En dat betekent dus ...quote:Op maandag 3 februari 2020 22:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
De NOS heeft er dus pas een item van gemaakt toen de NS bevestigd had dat Baudet gewoon een potje had zitten liegen.
Zondagavond pas ja.... zondag.Twitter was 22.29 op vrijdagavond, de NOS heeft het dus ruim 36 uur laten liggen voor ze er wat mee deden, en deden er pas wat mee toen de NS bevestigd had dat het gelul in de ruimte was.twitter:thierrybaudet twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 22:29:56Vanavond zijn twee dierbare vriendinnen ernstig lastig gevallen door 4 Marokkanen in de trein. Aangifte doen natuurlijk volstrekt zinloos. Oh lieve, kinderlijk naïeve Nederlanders! Stem nou toch eindelijk voor verandering. Breek los uit politiek correct gelul! Red dit land! #FVD reageer retweet
Ja? De dierbare vriendinnen waren al vele malen eerder lastiggevallen door Marokkanen in de trein?quote:Op maandag 3 februari 2020 23:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als ik overvallen word door 9 Marokkanen op een rij.. denk jij dat ik dan die 10de marokkaan het voordeel van de twijfel gun?
Jij bent een mooi voorbeeld van het hebben van een goed hart, maar zo naïef als t maar kan.
Jammer dat de goede moeten lijden vanwege de acties van een zeer groot deel van dezelfde “minderheid”.
Het is niet anders en is overduidelijk niet op te lossen met mooie idealen.
Gaat om het beeld wat er nou eenmaal is wat betreft Marokkanen, dat is niet iets wat zomaar uit de lucht is komen vallen.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja? De dierbare vriendinnen waren al vele malen eerder lastiggevallen door Marokkanen in de trein?
Of verzin je dat gemakshalve ook zelf maar even?
Ja, want laten we ook van elke tweet van een politicus een nieuwsbericht maken....quote:Op maandag 3 februari 2020 23:23 schreef TomLuny het volgende:
[..]
En dat betekent dus ...
Als baudet gelijk had gehad was het onder het tapijtje gegaan en niet vermeld geworden geweest en nu het niet helemaal klopt duikt Nos er als een bloedruikende haai erbovenop.
Ik vind dat niet erg consequent, niet erg objectief.
Want hoe vaak zijn nu gevallen die wel kloppen wel onder het tapijt gegaan ?
Het gaat niet om het beeld, hij heeft hier iets lopen framen.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Gaat om het beeld wat er nou eenmaal is wat betreft Marokkanen, dat is niet iets wat zomaar uit de lucht is komen vallen.
Of die meiden al wat eerder hebben meegemaakt doet er niet toe, gaat om het geheel.
Of men valt hem zo hard aan om een fout, omdat men weet dat over het algemeen er ook een probleem is wat betreft Marokkanen maar dat mag absoluut niet gezegd worden.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat niet om het beeld, hij heeft hier iets lopen framen.
En ja, dat valt dus wel uit de lucht als je van een controle door medewerkers van het vervoersbedrijf zo'n bullshit tweet maakt.
Dan verzin je gewoon iets dat niet gebeurd is, om iets groter te maken dan het is.
Nou, dat is wel zo maar jij laat je kind ook niet met een pit-bull spelen terwijl er mss 9 van de 10 of zelfs 95 van de 100 niet gaan bijten.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:48 schreef Janneke141 het volgende:
Het wordt discriminatie - en dus een probleem - als je personen kwalificaties gaat toedichten omdat ze tot een bepaalde groep behoren. Iemand die Marokkaan is benoemen als gevaarlijk omdat het een Marokkaan is en Marokkanen nou eenmaal hoog scoren in misdaadstatistieken is dus discriminatie. De onschuldige Marokkaan kan er namelijk 1. niks aan doen dat ie Marokkaan is, en 2. al helemaal niet dat allerlei andere Marokkanen winkels lopen te beroven en korte rokjes lopen na te sissen.
Mag inderdaad niet gezegd worden. Door niemand. Is pas decennia een politiek itemquote:Op maandag 3 februari 2020 23:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Of men valt hem zo hard aan om een fout, omdat men weet dat over het algemeen er ook een probleem is wat betreft Marokkanen maar dat mag absoluut niet gezegd worden.
In dit geval was er niets aan de hand, de volgende 9 keer zal het best een ander verhaal kunnen zijn gezien de statistieken.
Ga je nou serieus beweren dat je in de media niet kapot word gemaakt als je het benoemd? Tenminste als je aan de verkeerde kant staat volgens diezelfde media natuurlijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mag inderdaad niet gezegd worden. Door niemand. Is pas decennia een politiek item
Beweer je nou serieus dst racisme, discriminatie, framing en fake news geen probleem zijn?quote:Op maandag 3 februari 2020 23:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ga je nou serieus beweren dat je in de media niet kapot word gemaakt als je het benoemd? Tenminste als je aan de verkeerde kant staat volgens diezelfde media natuurlijk.
Of of forums als je er over begint?
Of Twitter of Facebook etc.
Alles is discriminatie.![]()
Zo’n fout of “framing” wat baudet zogenaamd deed, expres natuurlijk, komt dan uiteraard ook helemaal niet voort uit dat perspectief wat heerst in Nederland onder blijkbaar veel mensen en andere politici, tot jaren terug al volgens jouw eigen zeggen.
Dat was dus ook mijn kritiekquote:Op maandag 3 februari 2020 23:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vond het meteen al een vreemde tweet.
- Hoe herken je Marokkanen aan hun uiterlijk? Het kunnnen ook andere Noord-Afrikanen zijn, Arabieren, Turken of een andere groep. Zelfs sommige Nederlanders zien er 'Marokkaans' uit.
- Hoezo is aangifte doen zinloos? In veel treinen hangen camera's, daar kun je vaak echt wel wat mee.
- En red dit land? Gaan we ten onder? En hoe gaat Baudet ons dan redden?
Nee want er speelt een groot probleem door het gedrag van bepaalde minderheden in dit land.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Beweer je nou serieus dst racisme, discriminatie, framing en fake news geen probleem zijn?
klopt... het probleem is dat bepaalde minderheden de problemen met andere minderheden erger maken dan het is ... dat deed Baudet dus.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee want er speelt een groot probleem door het gedrag van bepaalde minderheden in dit land.
Ik schreef ca. 800 posts geleden al dat ik zelf eens door zo'n nafri ben benaderd om een vervoersbewijs te tonen en dat het op mij overkwam alsof die gast uit de Gitmo was ontsnapt.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bedoelt die vier NS-medewerkers?
En dat wist hij op dat moment, dat het niet om zomaar "Marokkanen" ging maar om mensen die gewoon hun werk deden.
En dan maak jij hiervan dat het niet om Marokkanen in het algemeen gaat maar om die vier specifieke Marokkanen in die trein, en dat vind je dan minder erg?
En dan kan het niet gewoon een lul zijn in plaats van dat Marokkanen het probleem zijn? Ben je Marokkaans?quote:Op maandag 3 februari 2020 23:46 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik schreef ca. 800 posts geleden al dat ik zelf eens door zo'n nafri ben benaderd om een vervoersbewijs te tonen en dat het op mij overkwam alsof die gast uit de Gitmo was ontsnapt.
Laatste keer in de trein nog eens een heel onaangename ervaring gehad met een NS-controleur die overigens autochtoon was en sindsdien ga ik liever liften.
Kortom, dat iemand een baan uitoefent betekent niet automatisch dat het geen hufters kunnen zijn. En vaak zijn dit nog eens van die positief discriminerende melkert-baantjes ook nog.
Als peuter heb ik mijn oma's moeder nog gezien en die is ergens in 1880 geboren zo heb ik geschat.quote:Op maandag 3 februari 2020 23:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan kan het niet gewoon een lul zijn in plaats van dat Marokkanen het probleem zijn? Ben je Marokkaans?
Ik vind de posts van Nasrdin altijd wel goed en sprekend.quote:Op maandag 3 februari 2020 22:49 schreef Eendenkooi het volgende:
Deze Arie vertelt ons allemaal wel even hoe het zit.
[..]
Het hele epistel
Ik heb nog nooit zo'n zwak verweer gezien. Een beetje snuggere linkse gast was hier mee aan de haal gegaan maar dit maakt weinig indruk.
Lijkt mij heel onprettig om als vrouw altijd op je hoede te moeten zijn. Niet meer de straat op te durven omdat er rovende en verkrachtende bendes zijn.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:16 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind de posts van Nasrdin altijd wel goed en sprekend.
Hier zie je wat het met mensen doet als zij hun leven lang worden beoordeeld op hun afkomst i.p.v. op hun daden en persoonlijkheid. Afkomst doet ertoe, niet het wel/niet harde werk wat zij verrichten of hoe goed/slecht zij zijn voor de medemens. Een voorbeeld van hoe destructief generaliseren is.
Deze man voelt zich Nederlander, Rotterdammer en ook Marokkaan. Hij is trots op al deze roots, maar dat mag niet in dit land volgens een bepaalde groep. Hij moet perse kiezen tussen 2 culturen.
En zelfs al zou hij volledig voor NL kiezen en alle Marokkaanse dingen uit zijn leven bannen, dan nog ziet een bepaalde groep hem louter en alleen als Marokkaan en niet als Nederlander.
Lijkt mij heel onprettig om altijd maar tegen die generalisatie te moeten vechten.
twitter:NS_online twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:50:07@Jaimyvdlaan Onze controleurs hebben geen wapengerei. Daartoe zijn ze niet bevoegd. Ze zijn namelijk bijzonder opsporingsambtenaar. Er is later wel een agent in burger bij gehaald. Agenten zijn wel bevoegd een wapen te dragen. Helaas kunnen we er verder inhoudelijk geen uitspraken over 1/2 reageer retweet
Doet het er toe? Benoem de olifant in de kamer.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:26 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet schreef dat de controleurs intimideerden met wapengereitwitter:NS_online twitterde op maandag 03-02-2020 om 16:50:07@:Jaimyvdlaan Onze controleurs hebben geen wapengerei. Daartoe zijn ze niet bevoegd. Ze zijn namelijk bijzonder opsporingsambtenaar. Er is later wel een agent in burger bij gehaald. Agenten zijn wel bevoegd een wapen te dragen. Helaas kunnen we er verder inhoudelijk geen uitspraken over 1/2 reageer retweet
Ik ben een vrouw, woonachtig in de Randstad en ik voel mij veilig in NL.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:21 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Lijkt mij heel onprettig om als vrouw altijd op je hoede te moeten zijn. Niet meer de straat op te durven omdat er rovende en verkrachtende bendes zijn.
Baudet beweert dat de conrtoleurs wapengerei hadden en de dames intimideerden daarmee.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 01:29 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Doet het er toe? Benoem de olifant in de kamer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |