Kan je daarmee weerballonnen vinden?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:16 schreef theguyver het volgende:
Ik heb nog een oude signaal zoeker voor schotel.
[ afbeelding ]
Heb er alleen niet veel aan, De schotel heb ik gebruikt voor een wifi stick zodat ik alle open draadloze netwerken kan opvangen.
De originele kop van de schotel heb ik niet meer.
Heeft iemand hier nog iets aan, wil m wel opsturen!
Zijn de telemetrie, geluid en video frequencies bekend van de SpaceX raket en crew dragon? Ik vraag mij af of die dan te ontvangen zijn en ook te decoderen.quote:Op donderdag 28 mei 2020 18:06 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
NOAA satellieten zijn nog niet gelukt. Mijn balkon is niet goed genoeg denk ik. Ik zit wel dat hij wat opvangt maar het is super zwak.
P2000 lukt wel primaOok heb ik het weerbericht van de kustwacht kunnen horen
[ afbeelding ]
Geen idee. Je zou het eens kunnen vragen aan Marco Langbroek op Twitterquote:Op zaterdag 30 mei 2020 20:55 schreef t4600c het volgende:
[..]
Zijn de telemetrie, geluid en video frequencies bekend van de SpaceX raket en crew dragon? Ik vraag mij af of die dan te ontvangen zijn en ook te decoderen.
Dit is bijvoorbeeld mogelijk met video van de ISS, maar die gebruiken volgens mij geen encryptie, in feite een MPEG-2 stream.
Ty ben nog net op tijd dit keer.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 20:37 schreef illusions het volgende:
Live lancering van SpaceX, met astronauten.
Nog ongeveer 40 minuten.
Toch apart, als het fakery is. Dat zal dan wel van overheidstrolls zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 21:14 schreef t4600c het volgende:
En hier 2 andere hoeken van amateur camera's:
Alsof het niks voor stelt.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 21:29 schreef illusions het volgende:
Vond het geen reet aan eigenlijk.Maarja, dat docken ga ik wel interessant vinden.
Morgenmiddag ergens geloof ik.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 21:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Alsof het niks voor stelt.
ETA tot dock?
19 uurquote:Op zaterdag 30 mei 2020 21:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Alsof het niks voor stelt.
ETA tot dock?
Tussendoor komen er nog meer beelden, van astronauten die de systemen testen en de capsule sturen.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 21:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oh dat duurt nog ff, kan ik nog ff dutje doen.
Ja tuurlijk, mooi man 22 uur non-stop cgi terwijl ze eigenlijk in een weer balkon zitten met een gigantische green screen.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 21:40 schreef t4600c het volgende:
[..]
Tussendoor komen er nog meer beelden, van astronauten die de systemen testen en de capsule sturen.
Scheelt benodigde remkracht en dus een hoop gewicht.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 21:52 schreef falling_away het volgende:
Super vet om te zien! Heel indrukwekkend.
Weet iemand waarom Rusland mensen in de woestijn laat landen en Amerika in de oceaan? Het lijkt gunstiger om iemand op het vaste land te laten landen, maar de USA doet het eigenlijk al vanaf het begin in het water, terwijl ze ook genoeg woestijn hebben?
Ok duidelijk thxquote:Op zaterdag 30 mei 2020 21:54 schreef illusions het volgende:
[..]
Scheelt benodigde remkracht en dus een hoop gewicht.
Ik vond / vind het toch wel behoorlijk spannend, niet te vergelijken met de demo1 of de soyuz missies aangezien het de eerste keer is dat mensen in deze module zitten. Ben het nu nog aan het kijkenquote:Op zaterdag 30 mei 2020 21:29 schreef illusions het volgende:
Vond het geen reet aan eigenlijk.Maarja, dat docken ga ik wel interessant vinden.
Het is natuurlijk wel een heldendaad maar erg "spannend" vond ik het niet, en het was niet echt iets nieuws. Het landen van de drone was wel cool, en ben ook benieuwd naar de beelden van het docken met de ISS.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 22:11 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik vond / vind het toch wel behoorlijk spannend, niet te vergelijken met de demo1 of de soyuz missies aangezien het de eerste keer is dat mensen in deze module zitten. Ben het nu nog aan het kijken
Het landen van de drone begin ik juist bijna normaal te vinden. Het was vooral spannend dat de eerste mensen in een nieuwe capsule zitten.. met name vanwege de gevolgen als er iets mis gaat.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 22:25 schreef illusions het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een heldendaad maar erg "spannend" vond ik het niet, en het was niet echt iets nieuws. Het landen van de drone was wel cool, en ben ook benieuwd naar de beelden van het docken met de ISS.
Het is meer de bureaucratie. De Dragon is in principe in staat om te landen op land. Daarvoor worden dezelfde raketmotoren gebruikt die ook als nood-systeem tijdens de lancering dienen. De hardware en brandstof is dus aanwezig in de capsule (Super Draco motoren). Alleen vraagt een droge landing extra veiligheidstests en uitgebreide certificering van NASA om dat met mensen te mogen doen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |