Nee maar als er meerdere bronnen zijn, deskundigen en psychologen aan het woord dan is zo'n verhaal best aannemelijk. Zeker als je het zelf ook herkent.quote:
Heel herkenbaar ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:58 schreef Ixnay het volgende:
Man = slecht
Vrouw = goed
Dit wordt al sinds de geboorte in ons brein geprent en het is dus logisch dat de bestuurders daar naar handelen.
Kinderen krijgen is een vrouwendroom? Er zijn zat mannen met een kinderwens hoor.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:58 schreef Ixnay het volgende:
Man = slecht
Vrouw = goed
Dit wordt al sinds de geboorte in ons brein geprent en het is dus logisch dat de bestuurders daar naar handelen.
We kunnen ook zeggen: kinderen krijgen is slecht voor het klimaat. Iedereen maximaal 1 kind en betaal daar maar iedere maand een stevige belasting over.
Máár... dit is een vrouwendroom en dat mag je ze niet afpakken.
In het algemeen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kinderen krijgen is een vrouwendroom? Er zijn zat mannen met een kinderwens hoor.
Hm dat herken ik niet echt gelukkig.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In het algemeen.
Er zijn ook vrouwen die een snelle auto willen.
Om vervolgens nog 8x te steken bij het inparkerenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:02 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In het algemeen.
Er zijn ook vrouwen die een snelle auto willen.
Ik meen het toch welquote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Totaal niet herkenbaar eigenlijk.
Natuurlijk heeft het alles met dat punt te maken. Aangezien ik er immers op doel dat het in het belang van vrouwen is dat masculiniteit niet overheerst. Ik zie toch regelmatig topics voorbij komen waarin een vrouw die aangifte heeft gedaan van verkrachting of aanranding wordt weggezet als een sloerie die er zelf om vroeg, topics waarin statistieken over het aantal vrouwen dat te maken heeft gehad met verkrachting of aanranding worden betwist en gebagatelliseerd, MeToo is een aanval op de arme, arme man en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah we gaan verder met een persoonlijke aanval als opening, als je zou lezen wat ik post zou je begrijpen dat het met welk punt je dan ook probeert te maken niets van doen heeft, maar goed iets van enig niveau hoef ik van jou hand niet te verwachten vrees ik.
Ik heb op school en op studie nooit iets negatiefs gehoord over mannen. Wij mochten ook heerlijk onze gang gaan buiten op straat. Maar ik kom uit de jaren 70.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik meen het toch wel![]()
Dat zit er wel een beetje ingebakken sinds mijn jeugd. Niet dat ik er nu echt zo over denk, maar zo heb ik het wel meegekregen. Alsof vrouwen nog iets tegoed hebben ofzo.
Kom eens met wat voorbeelden danquote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat zit er wel een beetje ingebakken sinds mijn jeugd. Niet dat ik er nu echt zo over denk, maar zo heb ik het wel meegekregen. Alsof vrouwen nog iets tegoed hebben ofzo.
Wanneer je bezig bent met het maken van een punt, ongeacht of je gelijk hebt waar het dus niet over gaat, en je moet daarin een hyperbool verwerken die grofweg omvat dat er dan maar eens groepsverkrachting van je discussiepartner zijn dochter moet plaatsvinden, zou je als redelijk mens al een lichtje moeten hebben branden en beseffen dat dit misschien toch niet het beste is om te posten.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft het alles met dat punt te maken. Aangezien ik er immers op doel dat het in het belang van vrouwen is dat masculiniteit niet overheerst. Ik zie toch regelmatig topics voorbij komen waarin een vrouw die aangifte heeft gedaan van verkrachting of aanranding wordt weggezet als een sloerie die er zelf om vroeg, topics waarin statistieken over het aantal vrouwen dat te maken heeft gehad met verkrachting of aanranding worden betwist en gebagatelliseerd, MeToo is een aanval op de arme, arme man en ga zo maar door.
Gelukkig lijk je zelf ook al terug te krabbelen en het wel degelijk te snappen, hier wil ik het bij laten en een excuus zou op zijn plaats zijn.quote:Overigens heb ik zelf niet eens het woord verkrachting in mijn hyperbool opgenomen, dat maak jij er van. Ik benadruk alleen even de wat ironische discrepantie tussen de opvattingen over de situatie van vrouwen in het algemeen en die van een eigen kind. Daar zit nog wel eens een stukje cognitieve dissonantie.
Integendeel. Ik heb helemaal niets met kinderen, dus ik deel de irrationele jankmentaliteit als het op kinderen aankomt niet. Ik wijs je er alleen op dat jij slecht las.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wanneer je bezig bent met het maken van een punt, ongeacht of je gelijk hebt waar het dus niet over gaat, en je moet daarin een hyperbool verwerken die grofweg omvat dat er dan maar eens groepsverkrachting van je discussiepartner zijn dochter moet plaatsvinden, zou je als redelijk mens al een lichtje moeten hebben branden en beseffen dat dit misschien toch niet het beste is om te posten.
[..]
Gelukkig lijk je zelf ook al terug te krabbelen en het wel degelijk te snappen, hier wil ik het bij laten en een excuus zou op zijn plaats zijn.
Heb zelf best wel een "vrouwelijke" opvoeding genoten, maar herken me totaal niet in dit beeld.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Wederom lukt het je het punt te missen wat best een prestatie is, al was het een moeder, zus of soortgelijke persoon in iemands leven geldt precies hetzelfde. Dat nota bene ik hier nog een volwassen kerel op moet gaan zitten voeden waar gaat dat heen met de wereld.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Integendeel. Ik heb helemaal niets met kinderen, dus ik deel de irrationele jankmentaliteit als het op kinderen aankomt niet. Ik wijs je er alleen op dat jij slecht las.
Lastig.quote:
Ik denk inderdaad niet dat dit ergens toe gaat leiden. Het feit dat jij hier een stuk overgevoeliger op reageert dan LXIV zelf lijkt me tekenend genoeg. Het feit dat de effecten van overdreven masculiniteit persoonlijk worden gemaakt was namelijk nou juist precies het punt.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wederom lukt het je het punt te missen wat best een prestatie is, al was het een moeder, zus of soortgelijke persoon in iemands leven geldt precies hetzelfde. Dat nota bene ik hier nog een volwassen kerel op moet gaan zitten voeden waar gaat dat heen met de wereld.
Zal wel in de familie zitten danquote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:17 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Lastig.
Misschien was het toch wel meer mijn opvoeding nu ik er langer over nadenk.
Mijn moeder spoorde niet helemaal.
Mannen zijn meestal niet lesbisch en dat ziet men altijd terug in hun goor gedrag.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:58 schreef Ixnay het volgende:
Man = slecht
Vrouw = goed
We kunnen ook zeggen: kinderen krijgen is slecht voor het klimaat. Iedereen maximaal 1 kind en betaal daar maar iedere maand een stevige belasting over.
Máár... dit is een vrouwendroom en dat mag je ze niet afpakken.
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:26 schreef asco het volgende:
Klopt.
Millennialboys en vrouwen richten dit land te gronde. Ergens dan weer mooi dat ze zelf als eerste de dupe zijn.
Hahahaha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |