https://www.sypwynia.nl/h(...)het-jaar-van-de-man/quote:Alles wat jongens en mannen leuk vinden wordt verboden
Nederland wordt in hoog tempo ontdaan van zaken die mannen bovengemiddeld leuk vinden: stevig autorijden, vuurtjes stoken, vuurwerk afsteken, roken, drinken en vlees eten. Alleen het vaderverlof wordt uitgebreid, maar dat is dan weer niet per se een mannending. De tijdgeest is niet aan de man.
door Syp Wynia
Vanaf eind dit jaar worden beursgenoteerde bedrijven naar verwachting verplicht om dertig procent van hun raden van commissarissen uit vrouwen te laten bestaan. Universiteiten trekken al langer vrouwen voor, als het gaat om hoogleraarsbenoemingen. De Technische Universiteit Eindhoven stelt sinds afgelopen zomer zelfs uitsluitend vrouwen aan in wetenschappelijke functies. Verschillende musea werken met een vrouwenquotum bij de aankoop van kunst.
De vrouwensport maakt in de media een stormachtige opkomst door. Zowel het vrouwenhandbal als het vrouwenvoetbal wordt in vergelijking met pakweg tien jaar geleden grootscheeps gepresenteerd. De prestaties worden niet alleen als ‘Nederlands’ maar ook als vrouwenprestaties gevierd.
Culturele castratie
Er zijn echter niet alleen de successen voor vrouwen. Er zijn ook de – relatieve – nederlagen van mannen. Alles wat in het bijzonder jonge mannen bovengemiddeld leuker vinden dan vrouwen – alles waar vuur aan te pas komt, alles waar enig gevaar aan te pas komt, alles waarbij uit de band wordt gesprongen – staat in een kwade reuk. Tal van overheidsmaatregelen treffen de voorkeuren, zo niet de guilty pleasures van mannen. Met enige overdrijving zou je kunnen spreken van de culturele castratie van de mannen van Nederland.
De eerste doorbraak van het nieuwe jaar is het naderende (gedeeltelijke) nationale vuurwerkverbod in relatie met de viering van Oud en Nieuw. Het betreft hier een traditie van pakweg een jaar of zestig, zeventig, waar jongens en mannen – vaders ook – zich met veel meer enthousiasme op storten dan meisjes en vrouwen – moeders ook.
Opvallend is, dat het vrouwen waren die in de Tweede Kamer af wilden van het geknal en geschiet, maar door de (mannelijke) meerderheid in hun fracties werden overstemd. Dat overkwam Dilan Yesilgöz van de VVD en Lilian Helder van de PVV. Maar de emoties rond de jaarwisseling 2019-2020 – in het bijzonder het overlijden van vader en zoon in een lift in Arnhem – maakt alsnog de weg vrij voor het vuurwerkverbod.
Eerder al had de gemeente Den Haag tot woede van Duindorpers en Scheveningers een eind gemaakt aan de grootscheepse vuren op het strand, die als zodanig overigens al een poging waren reeksen kleinere vuren in te tomen.
Vuur is fout
Alles wat met vuur te maken heeft staat toch al in een kwade reuk. Dat terwijl het maken van vuur al sinds de vroegste tijden doorgaat voor een mannending. Geen wonder dat mannen die nooit koken wel de hele zomer aan de barbecue staan, als waren zij smeden die het ijzer smeden.
Maar: vuur mag niet meer. Als er één lijn valt te ontdekken in het klimaatbeleid van RutteDrie, dan gaat het om het verbieden van alles waar vuur aan te pas komt en het subsidiëren van alles waar geen vuur aan te pas komt (of waarbij het vuur onzichtbaar is gemaakt). Het stoken van gas en kolen wordt verboden en stroom uit wind en zon wordt verplicht en gesubsidieerd.
Wie op de brandstoffen benzine of diesel blijft rijden wordt gestraft, wie in ogenschijnlijk brandstofloze auto’s rijdt wordt voorgetrokken. Dat stroom voor het overgrote deel uit centrales komt die ook op brandstoffen draaien blijft al te vaak buiten beschouwing. Een opvallende aberratie is de gesubsidieerde houtstook, die dan ook wel het loodje zal leggen (terecht, maar dat is de kwestie nu even niet).
Het vuur moet dus weg. Het roken moet ook weg. Staatssecretaris Paul Blokhuis, een gepassioneerde puritein, verbiedt niet alleen de resterende rookruimtes, maar verhoogt dit voorjaar de accijnzen zodanig (twee keer zelfs) dat arbeiders – die bovengemiddeld roken – zich als eerste geen rookgenot meer kunnen permitteren.
Met het roken verdwijnt de alcohol en ook het vlees uit de beschaafd geachte gewoonten. Het is niet uitsluitend als een verlies voor mannen te beoordelen, maar opvallend is toch dat het feminiene karakter van een deel van de veranderingen hoog is en het masculiene karakter van veel verlieselementen ook.
Vanuit universiteitssteden wordt feminiene cultuur rondgestrooid
In grote lijnen is het ook te zien als de winst van de stad op het platteland, van de universiteitssteden op de krimpgebieden. Misschien is het geen toeval dat vooral de niet-technische universiteiten meer vrouwelijke dan mannelijke studenten hebben, dat de steden waar zij als student de overhand hebben de steden zijn waar GroenLinks en D66 domineren.
Vanuit steden als Amsterdam en Utrecht wordt een waardenpatroon met veel ‘diversiteit’ en ‘duurzaamheid’ over het land uitgestrooid, waarbij veel dat als mannelijk zou kunnen worden beschouwd moet verdwijnen. Mannelijke gedragingen staan de vooruitgang anno 2020 in de weg.
En ja, dan wordt met ingang van 12 maart het autorijden overdag om redenen van duurzaamheid beperkt tot 100 kilometer per uur. Dat is een soort straf op de zonde. Boeren en bouwers, mannen dus doorgaans, hebben op hun geweten dat de stevige doorrijders onder automobilisten – mannen wat meer dan vrouwen – danig worden ingetoomd. En ja, net als roken wordt ook autorijden in 2020 fors duurder.
Het wettelijk ouderschapsverlof voor vaders wordt dit jaar ook verruimd, tot 5 weken. Dat zou je kunnen beschouwen als een verbetering van de positie van mannen, maar is evenzeer uit te leggen als een verbetering van de positie van moeders. De emancipatie van de vrouw in Nederland, zo ongeveer vanaf 1970, ging opvallend genoeg eerder ook niet zozeer gepaard met het versterken van de economische positie van de vrouw, als wel met het vergroten van de huishoudelijke rol van de man.
Nederland was voor de vrouw een achterlijk land
Vooropgesteld: het is grote winst, dat vrouwen in de 21ste eeuw in een land als Nederland eindelijk een gerechte volwaardige positie in de samenleving innemen. Een groot deel van de 20ste eeuw was Nederland – heel anders dan het huidige zelfbeeld – een ronduit achterlijk land als je het afmeet aan de positie van vrouwen. In Nederland werd de vrouw – de gehuwde in het bijzonder – geacht huisvrouw te zijn.
Tot 1957 moest de gehuwde vrouw wettelijk voor van alles en nog wat toestemming vragen aan haar man. Tot luttele decennia geleden nam de vrouw – lange tijd moest het zelfs – ontslag als ze ging trouwen of in ieder geval zodra het eerste kind in aantocht was. Vrouwen kregen systematisch minder loon en zelfs wettelijk minder pensioen. Het is om je dood te schamen.
De afgelopen kwart eeuw is het tij in zoverre gekeerd, dat meer meisjes studeren (hbo en universiteit) en ook meer verdienen dan mannen van dezelfde leeftijd. Tot ze kinderen krijgen, want vanaf dat moment wordt Nederland nog steeds achtervolgd door de huisvrouwentraditie en de deeltijdcultuur die daarvan de hippe erfenis is.
‘Wrokkige, egoïstische mannen’
Bij al die vooruitgang is er niet altijd oog voor de vooruitgangsverliezers: de lager opgeleide, soms al in het onderwijs gedemotiveerde jongens en mannen – waarbij het rolmodel in het basisonderwijs doorgaans ook de vrouwelijke leraar is.
In de zomer van 2017 ging een SIRE-campagne van start, waarin aandacht werd gevraagd voor jongens. SIRE-adviseur Lauk Woldring stelde: ‘Jongens groeien onregelmatiger, rijpen langzamer en hebben meer moeite met het huidige onderwijs. Kijken we niet naar wat ze nodig hebben, dan kunnen ze opgroeien tot wrokkige, egoïstische mannen.’
De SIRE-campagne kreeg meteen de volle laag. Activisten zagen het als een onwelkome ‘sekse-stereotype’ boodschap, die ‘honderd jaar vrouwenemancipatie’ terugdraaide. Jongens zouden juist te stoer en te mannelijk worden opgevoed en zo worden belemmerd in het zichzelf-zijn. En inderdaad: de zomer van 2017 werd niet de zomer van de jongens die opgroeien in een gefeminiseerde omgeving, die zomer van 2017 werd de genderzomer van de sekseneutrale toiletten.
Toch mag er ook in 2020 wel eens wat meer oog zijn voor de boodschap van SIRE uit 2017. Want een land, waar steevast de mannelijke helft van de bevolking bovengemiddeld inlevert, dat kan een land opleveren met onevenredig veel wrokkige, egoïstische mannen. Je hoeft geen man te zijn om dat een slecht idee te vinden. In de podcast De Beste Stuurlui van BNR Nieuwsradio ga ik ook uitgebreid in op het thema van de ‘culturele castratie’ van de Nederlandse man. LUISTER HIER.
Op kinderen passen is inderdaad geen typisch mannending nee.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:19 schreef Fok-it het volgende:
En als het vaderverlof wordt uitgebreid is het opeens geen mannending. Genot.
Soys hebben ook een lul.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:20 schreef DrMabuse het volgende:
Wat een gelul.
En ik ben een man.
Met een lul.
Fan van Penerbache?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:20 schreef DrMabuse het volgende:
Wat een gelul.
En ik ben een man.
Met een lul.
Stevig autorijden, kan leuk zijn maar niet op de openbare weg, vuurtje stoken is leuk ja, vuurwerk afsteken vond ik als kind leuk maar met al die schade is dat het mij niet meer waard, roken is kut, drinken met mate en vlees eten hetzelfde.quote:stevig autorijden, vuurtjes stoken, vuurwerk afsteken, roken, drinken en vlees eten.
Geen idee, zou wel mogen.quote:
BBQ, kachels en haardvuur staan al op de zwarte lijst hoor!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar mag je tegenwoordig geen tuin haardje meer hebben dan dan zou het een terechte klacht zijn.
Ook een hoop die alcohol drinken, vlees eten, stevig autorijden en vuurwerk afsteken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:19 schreef Hamzoef het volgende:
Is zwarte Piet ook een mannending?
Daarbij zijn er ook echt veel Nederlandse vrouwen die roken/rookten.
Vooral dat ja.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:17 schreef LeerGierige het volgende:
Wat voor incel artikel heb ik nu weer gelezen
Echt?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:29 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ook een hoop die alcohol drinken, vlees eten, stevig autorijden en vuurwerk afsteken.
Not sure if serious...quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:29 schreef Metalfrost het volgende:
Het Couwenhove-Kalergiplan is ten uitvoer.
Nog even en je wordt verboden met een partner van dezelfde huidskleur kinderen te krijgen.
Ja dat klinkt belachelijk. Maar het staat er wel in.
, platte schoenen dragen, sjek draaien, hun haar paars verven en schuttingtaal gebruiken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:29 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ook een hoop die alcohol drinken, vlees eten, stevig autorijden en vuurwerk afsteken.
Dat het nog kan in deze tijd...quote:
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:29 schreef Metalfrost het volgende:
Natuurlijk wordt dat verboden.
Je ziet ook telkens meer excuusnegers op de publieke tv en het zielig moeten vinden van migranten.
Ook krijgt de EU meer macht.
Het Couwenhove-Kalergiplan is ten uitvoer.
Nog even en je wordt verboden met een partner van dezelfde huidskleur kinderen te krijgen.
Ja dat klinkt belachelijk. Maar het staat er wel in.
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
, platte schoenen dragen, sjek draaien, hun haar paars verven en schuttingtaal gebruiken.
Wat een bullshitquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:15 schreef BasEnAad het volgende:
Dit valt mij al heel lang op.
Net zoals op basisscholen jongens ook al geen jongens meer mogen zijn, stoeien en dergelijke kan niet.
Dat is echt debiel dan.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
BBQ, kachels en haardvuur staan al op de zwarte lijst hoor!
Nee hoor, is al vaker in de media geweest dat jongens geen jongens kunnen zijn op de basisschool en dat is slecht voor hun ontwikkeling.quote:
Vraag maar aan Nikkie.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ze moeten zelfs verplicht meisjeskleren dragen en met hoge meisjesstem spreken. Echt waar.
Klinkt als een SP bijeenkomst.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
, platte schoenen dragen, sjek draaien, hun haar paars verven en schuttingtaal gebruiken.
En tampons in hun anus inbrengenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ze moeten zelfs verplicht meisjeskleren dragen en met hoge meisjesstem spreken. Echt waar.
Ja, dat dacht ik al hoor. Ik heb echt nog nooit een vrouw vuurwerk af zien steken (sterretjes daargelaten)quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Nee joh, dat verzin ik gewoon terplekke.
SP en paars haar.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Klinkt als een SP bijeenkomst.
Ja dat komt omdat er steeds meer immigranten als kappers werken die bakken er niks van.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
SP en paars haar.Die zullen eerder voor rood haar gaan.
Tijd die we nooit meer terugkrijgenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:17 schreef LeerGierige het volgende:
Wat voor incel artikel heb ik nu weer gelezen
Je zou zo'n totaaldebiel als vader hebben zeg mijn godquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:38 schreef LXIV het volgende:
Ik heb zelf alleen dochters, maar het valt me wel op dat de jongens van tegenwoordig echt mietjes zijn. Het liefste zitten ze binnen te gamen.
Een hut bouwen met hamer en spijkers? Ze weten niet hoe het moet. Met een crossfiets over hun jongere broertjes en zusjes springen? onverantwoord. Als ze bij mij op bezoek komen en ik zeg dat ze met benzine en de kettingzaag mogen spelen kijken ze me raar aan.
Echt watjes zijn het.
Je hebt natuurlijk liever dat ze als echte mannen met zijn zessen je dochter even onder handen nemen in een garagebox.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:38 schreef LXIV het volgende:
Ik heb zelf alleen dochters, maar het valt me wel op dat de jongens van tegenwoordig echt mietjes zijn. Het liefste zitten ze binnen te gamen.
Een hut bouwen met hamer en spijkers? Ze weten niet hoe het moet. Met een crossfiets over hun jongere broertjes en zusjes springen? onverantwoord. Als ze bij mij op bezoek komen en ik zeg dat ze met benzine en de kettingzaag mogen spelen kijken ze me raar aan.
Echt watjes zijn het.
Knalt nog ff lekker een x door naar de 100 in z'n 2 binnen de bebouwde komquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:33 schreef Geerd het volgende:
Gooit nog een koe op de bbq BUUUUUURRRRP![]()
![]()
![]()
doe normaal tering debielquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk liever dat ze als echte mannen met zijn zessen je dochter even onder handen nemen in een garagebox.
Het wereldkampioenschap voor Max Verstappen is het allemaal waard.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.sypwynia.nl/h(...)het-jaar-van-de-man/
@:De_onnoembare
Zo had ik nog niet over stook-, bbq-, vuurwerk- en dieselverboden nagedacht, maar het is wel typisch dat anti-vuurbeleid vooral uit al die vrouwen/soyboysteden komt.
Turk gespotquote:
Max Verstappen ain't got shit on mequote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:40 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Het wereldkampioenschap voor Max Verstappen is het allemaal waard.
die ziekelijke fantasieën hou je maar voor je pedopartijquote:
TR gemacht.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk liever dat ze als echte mannen met zijn zessen je dochter even onder handen nemen in een garagebox.
Sarcasme mag best een beetje bijten, niet zo overgevoelig.quote:
Het aparte is dat ik juist enigzins sarcastisch ben zonder iemand persoonlijk aan te vallen en dat jij en nog een user daar eerst de aanstoot aan nemen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sarcasme mag best een beetje bijten, niet zo overgevoelig.
Net als Niels.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:45 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Zou ik niet eens melden als ik dat doe
Nouja eten is best een cultureel iets en om daar identiteit aan te verlenen is niet heel bijzonder op deze wereld.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:44 schreef summer2bird het volgende:
Je identiteit halen uit roken en vlees eten
Ja maar man zijn is zwaar tegenwoordig!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:39 schreef Seven. het volgende:
Wat een seksistisch gezwets. Alsof vrouwen niet van roken, vlees en vuurwerk houden. Zelfs het uitgebreide ouderschapsverlof voor mannen, wordt afgeserveerd als voordeel voor de vrouw. Ik droog spontaan op van dit soort slachtoffers.
Vraag me af hoeveel mannen dat opnemen omdat 1. Ze dat zelf willen of omdat hun vrouw dat wenst/eist en 2. Of ze dan ook echt veel van die tijd aan hun kind(eren) besteden.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:19 schreef Fok-it het volgende:
En als het vaderverlof wordt uitgebreid is het opeens geen mannending. Genot.
IK EET VLEESCHHHH DUS IK BENquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:44 schreef summer2bird het volgende:
Een mens zijn is zwaar tegenwoordig met al dat gezeik overal.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:46 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja maar man zijn is zwaar tegenwoordig!
Vlees eten en mannen vermoorden en hun vrouwen verkrachten als een echte oerman.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:44 schreef summer2bird het volgende:
Je haalt zelf je eigen kind erbij. Ik merk zelf op wat sarcastische wijze op dat het voor iemand met een dochter misschien wel wenselijk is dat jongens tegenwoordig wat meer "mietjes" zijn. Een wereld waarin testosteron niet heerst is namelijk voor vrouwen ook met wat prettiger.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het aparte is dat ik juist enigzins sarcastisch ben zonder iemand persoonlijk aan te vallen en dat jij en nog een user daar eerst de aanstoot aan nemen.
Je moet gewoon niet iemands kinderen betrekken in een discussie en zeker al niet seksueel.
Zou niet weten waarom die 2de reden niet gangbaar zou zijn. Daarmee impliceer je dat vaders geen tijd wensen om optimaal van hun pasgeborene te genieten.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:46 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Vraag me af hoeveel mannen dat opnemen omdat 1. Ze dat zelf willen of omdat hun vrouw dat wenst/eist en 2. Of ze dan ook echt veel van die tijd aan hun kind(eren) besteden.
Dat jij het begrip mannelijk aan een groepsverkrachting met een minderjarige linkt zegt een hoop natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je haalt zelf je eigen kind erbij. Ik merk zelf op wat sarcastische wijze op dat het voor iemand met een dochter misschien wel wenselijk is dat jongens tegenwoordig wat meer "mietjes" zijn. Een wereld waarin testosteron niet heerst is namelijk voor vrouwen ook met wat prettiger.
Dit +100quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een mens zijn is zwaar tegenwoordig met al dat gezeik overal.
Haha ja. Jij bent echt sarcastisch. Jij vindt jongens van tegenwoordig oprecht mietjes anders had je niet zoveel waarde gehecht aan zo'n flutartikeltjequote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het aparte is dat ik juist enigzins sarcastisch ben zonder iemand persoonlijk aan te vallen en dat jij en nog een user daar eerst de aanstoot aan nemen.
Je moet gewoon niet iemands kinderen betrekken in een discussie en zeker al niet seksueel.
Oh zo, doelde niet op direct na de geboorte. Maar om dat nou genieten te noemen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom die 2de reden niet gangbaar zou zijn. Daarmee impliceer je dat vaders geen tijd wensen om optimaal van hun pasgeborene te genieten.
Het concept hyperbool is je kennelijk vreemd. Het is natuurlijk wel vaker zo dat de emotie de overhand krijgt over de ratio wanneer het om kinderen gaat.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:49 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat jij het begrip mannelijk aan een groepsverkrachting met een minderjarige linkt zegt een hoop natuurlijk.
Het is toch wel heel erg tergend dat jij die reactie zo serieus opvatquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:49 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat jij het begrip mannelijk aan een groepsverkrachting met een minderjarige linkt zegt een hoop natuurlijk.
Dan nog is die reactie geheel ongepast.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha ja. Jij bent echt sarcastisch. Jij vindt jongens van tegenwoordig oprecht mietjes anders had je niet zoveel waarde gehecht aan zo'n flutartikeltje
Dat is wel zo, maar de manier waarop ik het beschrijf is natuurlijk een hyperbool.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha ja. Jij bent echt sarcastisch. Jij vindt jongens van tegenwoordig oprecht mietjes anders had je niet zoveel waarde gehecht aan zo'n flutartikeltje
Dus alles in de media klopt?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:33 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee hoor, is al vaker in de media geweest dat jongens geen jongens kunnen zijn op de basisschool en dat is slecht voor hun ontwikkeling.
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:49 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Oh zo, doelde niet op direct na de geboorte. Maar om dat nou genieten te noemen.
Zal je sterker vertellen lieve schat.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:46 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja maar man zijn is zwaar tegenwoordig!
Het denkbeeld dat je onder het mom van een hyperbool maar alles kan zeggen, wow is dat het beste waar je mee kan komen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het concept hyperbool is je kennelijk vreemd. Het is natuurlijk wel vaker zo dat de emotie de overhand krijgt over de ratio wanneer het om kinderen gaat.
Heeft niks met serieus nemen te maken natuurlijk daar ik niet verwacht dat dit serieus is, maakt niet dat he volledig ongepast is. Wat jij even zo goed zou vinden als het uitgesproken zou worden door de verkeerde users.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is toch wel heel erg tergend dat jij die reactie zo serieus opvat
Ook zonder hyperbool is het punt wat je ermee wilt maken hilarisch.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar de manier waarop ik het beschrijf is natuurlijk een hyperbool.
Het is soms wat lastig discussiëren met cognitief beperkten, maar als je een rustig ademhaalt en terugleest, dan snap je misschien het punt dat ik maak. Dat het weinig subtiel was wil ik je best geven, maar dat is hier soms kennelijk even nodig.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het denkbeeld dat je onder het mom van een hyperbool maar alles kan zeggen, wow is dat het beste waar je mee kan komen.
Ik vind dat jammer. Ze moeten als mannen in staat zijn -met geweld- zichzelf en hun familie te beschermen. Dat gaat deze generatie niet lukken zo. Ze kunnen niet eens een band plakken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ook zonder hyperbool is het punt wat je ermee wilt maken hilarisch.
Jongens breken geen benen meer omdat ze niet in bomen klimmen en gamen liever dan dat ze hutten bouwen ergo het zijn mietjes
De ellende begon toen de Romeinen hier badhuizen gingen bouwen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:47 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Vlees eten en mannen vermoorden en hun vrouwen verkrachten als een echte oerman.
Ah we gaan verder met een persoonlijke aanval als opening, als je zou lezen wat ik post zou je begrijpen dat het met welk punt je dan ook probeert te maken niets van doen heeft, maar goed iets van enig niveau hoef ik van jou hand niet te verwachten vrees ik.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is soms wat lastig discussiëren met cognitief beperkten, maar als je een rustig ademhaalt en terugleest, dan snap je misschien het punt dat ik maak. Dat het weinig subtiel was wil ik je best geven, maar dat is hier soms kennelijk even nodig.
Dat is generatie-eigen. Niet gender-eigenquote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze kunnen niet eens een band plakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |