abonnement Unibet Coolblue
pi_191291354
Uitgerekende data:

3 maart: Zo-is-dat (meisje)
11 maart: _aurum_ (meisje)
11 maart: jUsTmE13o2 (meisje)
26 maart: OliviaIsTaken (meisje)
31 maart: silliegirl

9 april: QuattroF
13 april: ***XcUZ_Me & Duvel***(meisje)

14 juni: CosPhi (meisje)
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita
24 juli: Queens
30 juli: wolfrolf

1 augustus: ***Sunshine1982***
6 augustus: Hilmo
11 augustus: Toekito
30 augustus: NicolasJoy

21 september: Seven.

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 17-02-2020 21:12:56 ]
Resistance is futile.
pi_191291363
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag dat Kruidvat alle davitamon in de aanbieding heeft, dus ook de mama variant. 1+1 gratis:)
Resistance is futile.
pi_191291395
Ja, handig hè :) Toevallig heb ik nog één tabletje, dus het komt heel goed uit!
pi_191291504
Waar kopen jullie leuke zwangerschapskleding? Ik moet zeker 3 setjes business casual hebben voor op m'n werk. En ik moet nog een feestjurk die ik aan kan op m'n eigen huwelijk en die van m'n zusje.
Resistance is futile.
pi_191291561
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 10:07 schreef Seven. het volgende:
Waar kopen jullie leuke zwangerschapskleding? Ik moet zeker 3 setjes business casual hebben voor op m'n werk. En ik moet nog een feestjurk die ik aan kan op m'n eigen huwelijk en die van m'n zusje.
Momenteel heb ik nog niks, maar ik weet dat Bonprix wel eens wat leuks heeft. H&M heeft ook een eigen lijn voor zwangerschapskleding.
pi_191291653
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 10:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Momenteel heb ik nog niks, maar ik weet dat Bonprix wel eens wat leuks heeft. H&M heeft ook een eigen lijn voor zwangerschapskleding.
Jeetje, H&M heeft echt veel ook!
Resistance is futile.
pi_191291662
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 10:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jeetje, H&M heeft echt veel ook!
Ik heb daar alleen spijkerbroeken toen gekocht bij mijn eerste. Die vond ik echt reuze fijn. Zelfs nog na mijn zwangerschap veel gedragen.
pi_191291794
In Zoetermeer zit Bellyfashion (ook een webshop uiteraard maar t is een van de weinige fysieke winkels met alleen postiekleding). Ze hebben erg veel keuze maar zijn wel duurder dan H&M. Zelf ben ik erg fan van de broeken van L2W.
pi_191292371
:o bovenaan! Weer een mijlpaal gehaald 8-)
pi_191292489
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 10:07 schreef Seven. het volgende:
Waar kopen jullie leuke zwangerschapskleding? Ik moet zeker 3 setjes business casual hebben voor op m'n werk. En ik moet nog een feestjurk die ik aan kan op m'n eigen huwelijk en die van m'n zusje.
Noppies heeft vaak ook leuke dingen, wel wat prijziger dan H&M, maar kan ook makkelijk nog een ronde mee of de verkoop in :P

En mamalicious is ook leuk!
pi_191292552
En als je op zalando filtert op positiekleding (onder pasvorm), dan vind je ook ontzettend veel!
pi_191293140
Zara heeft ook positiekleding tegenwoordig! :Y
pi_191293533
Ik heb de vorige keer best wat kleding bij prenatal gekocht, ook prima hoor!

Iemand die positie sportkleding gekocht heeft? De vorige keer mocht ik vanaf 20 weken niet meer sporten; nu fitness ik en wil ik zo lang mogelijk doorgaan. Alleen in mijn gewone sportkleding (korte wijde broek en t-shirt) lijk ik nu gewoon dik en voel ik me niet zo prettig. Voor een strakke top zonder mouwen vind ik het nu te fris. Iemand tips/aanraders? Denk erover om toch maar met eigen kleding door te gaan en vanaf de lente over te gaan op een gewoon positiehemdje ofzo. Broeken is even afwachten of ze onder de buik blijven passen.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:00:45 #14
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191294492
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:48 schreef Nolita het volgende:
Ik heb de vorige keer best wat kleding bij prenatal gekocht, ook prima hoor!

Iemand die positie sportkleding gekocht heeft? De vorige keer mocht ik vanaf 20 weken niet meer sporten; nu fitness ik en wil ik zo lang mogelijk doorgaan. Alleen in mijn gewone sportkleding (korte wijde broek en t-shirt) lijk ik nu gewoon dik en voel ik me niet zo prettig. Voor een strakke top zonder mouwen vind ik het nu te fris. Iemand tips/aanraders? Denk erover om toch maar met eigen kleding door te gaan en vanaf de lente over te gaan op een gewoon positiehemdje ofzo. Broeken is even afwachten of ze onder de buik blijven passen.
Bij H&M hebben ze fijne en betaalbare sportkleding! Even zoeken op “mama sport”. Pas de laatste weken zwangerschap droeg ik wel weer eens m’n normale sportleggings. Toen squatte ik niet zo diep meer. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_191294496
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:48 schreef Nolita het volgende:
Ik heb de vorige keer best wat kleding bij prenatal gekocht, ook prima hoor!

Iemand die positie sportkleding gekocht heeft? De vorige keer mocht ik vanaf 20 weken niet meer sporten; nu fitness ik en wil ik zo lang mogelijk doorgaan. Alleen in mijn gewone sportkleding (korte wijde broek en t-shirt) lijk ik nu gewoon dik en voel ik me niet zo prettig. Voor een strakke top zonder mouwen vind ik het nu te fris. Iemand tips/aanraders? Denk erover om toch maar met eigen kleding door te gaan en vanaf de lente over te gaan op een gewoon positiehemdje ofzo. Broeken is even afwachten of ze onder de buik blijven passen.
Ik heb een positie-joggingbroek (oke, ik lieg, ik heb er Inmiddels 4...) en ik zweer bij die dingen. ze zitten super lekker gewoon om te hangen (ook de laatste weken als je het gevoel hebt dat niks je meer past) en zijn ook prima om in te sporten.
pi_191294906
Ik woonde in een joggingbroek en sporten was wel het laatste excuus dat ik ervoor kon gebruiken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 18:47:21 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191298007
Sinds een dag of 2 moe en misselijk. Nog wel mazzel, ik zit al bijna in week 7. Hopelijk maar een maandje ellende.
Resistance is futile.
pi_191298095
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 18:47 schreef Seven. het volgende:
Sinds een dag of 2 moe en misselijk. Nog wel mazzel, ik zit al bijna in week 7. Hopelijk maar een maandje ellende.
Volgens mij begint het meestal rond week 7.. :o
pi_191299243
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 21:36 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Jeaaahh ik heb verlof 🥳🥳🥳denk dat ik eerst een week ga slapen en dan weer eens wat ga uitvoeren 😂
Yeah! Geniet van je slaap! :9 O+
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 21:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mijn partner is niet in loondienst maar hoog tijd dat dit voor mannen ook gewoon normaal wordt. 2 weken om te genieten van je kindje is bij lange na niet genoeg.
Hoe is bij jullie dan het plan? Dan zorgen dat er even wat minder werk is, of .. ?

quote:
19s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 21:42 schreef Toekito het volgende:

[..]

Ik krijg al tien dagen van de baas en ga dat aanvullen met WIEG. En dan als mijn vrouw weer gaat werken neem ik het laatste beetje wieg op. Zodat zij rustig kan werken en weet dat ik bij mini ben ipv stress over opvang OID.
Netjes.. Plan dan om 3 weken, 4 weken eerst vrij te zijn en dan het laatste stukje later dus?

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 23:22 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd smash-iT!

NJ; over de WIEG, ik zou dat mijn partner enorm gunnen. Nu met een UD in de zomer vakantie hoop ik dat hij sowieso 4 weken (waarvan 3 weken vakantie) thuis kan zijn. De vorige keer werd hij in de kraamweek alweer op het werk verwacht. Hij wilde daar weg, dus de tijd die hij tussendoor weg mocht werd besteed aan sollicitatiegesprekken. :{
Daarnaast vond ik zelf de vorige keer weer bij 11 weken weer aan het werk gaan niet tof en zou deze keer graag wat langer thuis zijn. Ouderschapsverlof wordt bij lange na niet tegen 70% gedaan dus ik vind de optie die toekito noemt ook wel een goede. Misschien dat we het dan delen ik 2 weken , hij 2 weken oid.
MAAR, hij werkt in een klein bedrijf, hij is momenteel de enige werknemer (en 2 bazen) en ik vraag me af of zij het een optie vinden. Aan de andere kant is het wel een recht, lastig hoor.
Jeetje, in de kraamweek alweer bezig móeten is wel belabberd..
Het moet allemaal natuurlijk wel maar net kunnen, maar ik vind dat we de goede kant op gaan..

Sowieso nu het door het UWV wordt betaald i.p.v. de werkgever is het als werkgever ook makkelijker die uren te geven..

Ik ben zelf nog een beetje zoekende.. Vorige keer ben ik drie weken bijna helemaal vrij geweest. Laatste week weer een paar keer een paar uurtjes gewerkt. Mijn vrouw begon na 10 weken weer. Verlof op, maar ook die wens wel, ze zat immers toen al 31 weken thuis doordat ze al vroeg moest stoppen met werken. Ben vooral ook benieuwd hoe het nu gaat werken. Begreep dat het UWV direct aan werknemer uitbetaald.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:40:27 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191299519
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:27 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Yeah! Geniet van je slaap! :9 O+
[..]

Hoe is bij jullie dan het plan? Dan zorgen dat er even wat minder werk is, of .. ?
[..]

Netjes.. Plan dan om 3 weken, 4 weken eerst vrij te zijn en dan het laatste stukje later dus?
[..]

Jeetje, in de kraamweek alweer bezig móeten is wel belabberd..
Het moet allemaal natuurlijk wel maar net kunnen, maar ik vind dat we de goede kant op gaan..

Sowieso nu het door het UWV wordt betaald i.p.v. de werkgever is het als werkgever ook makkelijker die uren te geven..

Ik ben zelf nog een beetje zoekende.. Vorige keer ben ik drie weken bijna helemaal vrij geweest. Laatste week weer een paar keer een paar uurtjes gewerkt. Mijn vrouw begon na 10 weken weer. Verlof op, maar ook die wens wel, ze zat immers toen al 31 weken thuis doordat ze al vroeg moest stoppen met werken. Ben vooral ook benieuwd hoe het nu gaat werken. Begreep dat het UWV direct aan werknemer uitbetaald.
Ik ga 32-36 uur werken, hij gaat 16-24 uur werken. Dat is het plan, kan nog veranderen.
Resistance is futile.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 20:41:17 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191299538
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 18:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Volgens mij begint het meestal rond week 7.. :o
:( merde.
Resistance is futile.
pi_191299782
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ga 32-36 uur werken, hij gaat 16-24 uur werken. Dat is het plan, kan nog veranderen.
En dan zo dat je weinig tot geen opvang nodig hebt, of wel met overlap? (Of pas later? :9 ) Veel vragen, excusé, haha!

Hier afwachten of m'n vrouw soms een halve of hele dag minder wil/moet werken..
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

:( merde.
Sterkte!

Hier begon het wss ook rond week 7, wordt nu minder. Waarschijnlijk 10+2 volgens de app.. Komende week weten we hoe zeer dat klopt. :9
  zaterdag 1 februari 2020 @ 21:48:58 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191300713
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:54 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

En dan zo dat je weinig tot geen opvang nodig hebt, of wel met overlap? (Of pas later? :9 ) Veel vragen, excusé, haha!

Hier afwachten of m'n vrouw soms een halve of hele dag minder wil/moet werken..
[..]

Sterkte!

Hier begon het wss ook rond week 7, wordt nu minder. Waarschijnlijk 10+2 volgens de app.. Komende week weten we hoe zeer dat klopt. :9
Maakt niet uit hoor :) . Ik denk aan 2 dagen opvang. Maar we moeten nog even zien, mijn aanstaande is herstellende van langdurig ziek en heeft ook geen baan meer om naar terug te keren. Worst case scenario is dat ik 40 uur werk en hij helemaal niet.
Resistance is futile.
pi_191301175
Positie joggingbroek heb ik idd ook nog van de vorige zwangerschap, zit idd heerlijk maar mij te wijd en warm om te sporten. Ik heb liever, zeker als dadelijk de lente begint een 3/4 broek oid.
En dus een t-shirt, maar bij h&m alleen maar tops te vinden. Ik zoek nog even verder..

Seven, hier ook de beroerdste weken tussen week 7 en 12, hopelijk valt het mee bij jou!

Ik voelde gisteren eindelijk weer (4 weken geleden) wat beweging in mijn buik. O+ Wat genieten is dat toch.
  zondag 2 februari 2020 @ 08:29:16 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191303997
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:20 schreef Nolita het volgende:
Positie joggingbroek heb ik idd ook nog van de vorige zwangerschap, zit idd heerlijk maar mij te wijd en warm om te sporten. Ik heb liever, zeker als dadelijk de lente begint een 3/4 broek oid.
En dus een t-shirt, maar bij h&m alleen maar tops te vinden. Ik zoek nog even verder..

Seven, hier ook de beroerdste weken tussen week 7 en 12, hopelijk valt het mee bij jou!

Ik voelde gisteren eindelijk weer (4 weken geleden) wat beweging in mijn buik. O+ Wat genieten is dat toch.
Fijn Nolita O+

En OK, hopelijk maar 5 weekjes. Best te overzien.
Resistance is futile.
pi_191304733
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 21:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoor :) . Ik denk aan 2 dagen opvang. Maar we moeten nog even zien, mijn aanstaande is herstellende van langdurig ziek en heeft ook geen baan meer om naar terug te keren. Worst case scenario is dat ik 40 uur werk en hij helemaal niet.
Ben je zelf dan wel in loondienst dat je betaald verlof hebt straks, of is het even goed sparen? Jullie hebben gelukkig nog even om te zien hoe of wat!
  zondag 2 februari 2020 @ 11:20:04 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191305513
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 10:14 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ben je zelf dan wel in loondienst dat je betaald verlof hebt straks, of is het even goed sparen? Jullie hebben gelukkig nog even om te zien hoe of wat!
Ik ben in loondienst :) , vast contract.
Resistance is futile.
pi_191316237
Bij mijn vorige was ik verslaafd aan Big Macs (nee, ik at ze niet elke dag maar wel 1x per week) en nu zijn de pakken karnemelk niet aan te slepen :D

Jullie cravings?
pi_191316265
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij mijn vorige was ik verslaafd aan Big Macs (nee, ik at ze niet elke dag maar wel 1x per week) en nu zijn de pakken karnemelk niet aan te slepen :D

Jullie cravings?
Karnemelk hier ook :Y minimaal 1,5l per dag _O-
pi_191316293
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Karnemelk hier ook :Y minimaal 1,5l per dag _O-
Héérlijk. Nu vond ik karnemelk sowieso al lekker, maar dronk het niet vaak. Nu ga ik elke keer als eerst in de super naar het zuivelschap :')
pi_191316308
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij mijn vorige was ik verslaafd aan Big Macs (nee, ik at ze niet elke dag maar wel 1x per week) en nu zijn de pakken karnemelk niet aan te slepen :D

Jullie cravings?
Ik kan hier thuis random weggestuurd worden om Chocomel te halen. En pindakaas mét hagelslag. Verder nog niks, maar goed, 't is waarschijnlijk dan ook pas 10-11 weken. :9
pi_191316327
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Héérlijk. Nu vond ik karnemelk sowieso al lekker, maar dronk het niet vaak. Nu ga ik elke keer als eerst in de super naar het zuivelschap :')
Haha ja hier ook :D Zodra ik wakker word ren ik als eerste naar de koelkast voor een groot glas karnemelk :')
pi_191316342
Succes morgen, Barreltje! Duimen draaien overuren!
pi_191316550
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

Haha ja hier ook :D Zodra ik wakker word ren ik als eerste naar de koelkast voor een groot glas karnemelk :')
@NicolasJoy chocola is ook een bekende craving!

Karnemelk vind ik iets te zwaar om gelijk op een lege maag te drinken. Gooi er eerst een broodje in en dan wordt het inderdaad tijd voor een flinke beker karnemelk :)
pi_191316616
Getver, karnemelk 😂 bij mij is het nu en was het 3,5 jaar geleden fruit fruit fruit fruit. Wel handig want daaraan mag ik mezelf van mezelf flink te buiten gaan 😀

Succes morgen barreltje, duim voor je!

Ik heb al drie avonden op rij keiharde buiken echt elke paar minuten, ik word er gek van. Kan amper ademhalen, krijg pijn tussen mijn schouderbladen.. weet van ellende niet hoe ik liggen of zitten moet. Dinsdag weer naar de verlos, maar even bespreken. Maar ze zal wel zeggen rusten.. dat gaat niet zo makkelijk met een rondrennende peuter 😜 nu pas 35 weken, prima als baby eerder komt dan 40 weken maar toch liever pas over een week of drie hoor haha!
pi_191317878
He getver ook zoveel harde buiken! Alhoewel t bij mij vandaag een relatief goede dag was ^O^

Rustig aan doen zal inderdaad t devies zijn, hoe dan is een tweede :')

Bij mij helpt een rustige buikademhaling wel wat en verder vaker tussendoor gaan liggen, liefst op mijn zij met wat steun onder de buik. Dan zakt het eerder en gaat het beter met mijn rug ook. Nu heb ik het geluk dat zoonlief toch weer meestal lekker slaapt s middags en we de peuterspeelzaal en gastouder momenten gewoon door laten lopen dus twee ochtenden en 1 dag geen drukke peuter. En op woensdag ook nog hulp van mijn moeder. Lukt dus vrij aardig om de benodigde rust te pakken O+

Als je echt zo regelmatig ongemakkelijke harde buiken blijft houden zou ik trouwens wel eerder even bellen, ze remmen niet meer echt bij deze termijn maar het is toch echt nog geen tijd geboren te worden.
pi_191317896
Owh en heeeel veel geluk morgen barreltje! Ook ik duim heel hard! 🍀🍀🍀
  maandag 3 februari 2020 @ 06:40:45 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191321657
Good luck Barreltje!
Resistance is futile.
  maandag 3 februari 2020 @ 06:43:06 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191321669
Ik heb veel zoute cravings. Sushi met sojasaus en wasabi O+ (alleen geen zalm en tonijn ;( ). Zout smaakt ook heel anders nu, niet lachen maar ik vind het bijna lekker fris :') .

En gisteren moest en zou ik een blueberry muffin. De werkelijkheid strookte dan weer niet zo met m'n gedachten, maar OK..!
Resistance is futile.
  maandag 3 februari 2020 @ 06:45:01 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191321677
Oh ja, koffie vind ik niet meer zo lekker. Maar dat wordt nog lastig op m'n werk omdat iedereen koffie haalt voor de hele afdeling. Ik kom op z'n vroegst pas eind februari uit de kast, dus tot die tijd maar wiener melange accepteren.
Resistance is futile.
  maandag 3 februari 2020 @ 06:59:43 #41
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191321756
Succes Bar!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_191322742
Succes vandaag Barreltje!

Ik eet veel fruit en heb regelmatig trek in Gado Gado met pindasaus en sate, pekingeend met hoisin saus en vh weekend bijv. Schnitzel. Dus iig een vleesthema en dan multi culti ofzo :P

Qua winkelen heb ik een paar jurken gescoord bij de H&M, ik heb een zwart/witte overhemdjurk (staat nog steeds op de website), die kan ik zakelijk prima gebruiken en kost niet zoveel ^O^ de voedingshemdjes vind ik fijn om in te slapen, dat ondersteunt de boobzone extra.

Van het weekend wat plankjes opgehangen met manlief en het was wel ff een klusje om het op te hangen, maar nu het hangt/staat ziet het er mooi uit O+ Van de week komen de gordijnen en dan is de kamer 90% af, moet 't alleen nog verder gezellig maken.

Slapen is trouwens echt weer drama, vannacht 4.5 uur en ik mag vandaag de heeeele dag nog :+
Lig er vanaaf wel op tijd in
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191323071
Barreltje, veel succes vandaag! Slapen gaat tot op heden prima. Vorige zwangerschap had ik ook nooit last van lang wakker liggen. Ik ben meestal in de avond zo gesloopt dat als ik in bed lig ik ook zo vertrokken ben.

Vanmorgen na kind naar school brengen mijn dagelijkse karnemelk shots weer gekocht :')
pi_191323108
Ik heb de hele tweede helft van de nacht op en af wakker gelegen en gedroomd dat ik achterna werd gezeten door tijgers en leeuwen op alle mogelijke manieren :+ leuk zo’n natuurmuseum bezoeken met de zoon 8)7

Net groei echo gehad: nu ongeveer 2800 gram, nog steeds net iets boven gemiddeld en ze heeft zoenlippen! O+ :*
Zo nog langs de gynaecoloog.
pi_191323137
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:36 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik heb de hele tweede helft van de nacht op en af wakker gelegen en gedroomd dat ik achterna werd gezeten door tijgers en leeuwen op alle mogelijke manieren :+ leuk zo’n natuurmuseum bezoeken met de zoon 8)7

Net groei echo gehad: nu ongeveer 2800 gram, nog steeds net iets boven gemiddeld en ze heeft zoenlippen! O+ :*
Zo nog langs de gynaecoloog.
Oeh, je staat bovenaan! Spannend! Nog een maandje!
pi_191323939
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 09:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oeh, je staat bovenaan! Spannend! Nog een maandje!
Jaaaaa! Vanaf volgende week mag ik écht terug naar de verloskundige, straks meteen even bellen voor een afspraak
*O*
pi_191324617
Goedemorgen allemaal!

Allereerst veel succes vandaag Barreltje! Hopelijk is alles helemaal goed.

Ik ben alweer 30+4 vandaag. Ik vind het aan de ene kant heel snel gaan, maar aan de andere kant... Lichamelijk wordt het wel echt heel zwaar, zeker met de bekkeninstabiliteit. Dat begon al bij een week of tien, maar inmiddels is het helaas echt heel pittig. Lopen gaat steeds lastiger, laat staan traplopen. Maar goed, ik probeer te doen wat ik kan op een heel laag tempo.

Ik mag donderdag weer naar het ziekenhuis, naar een 4-in-1 afspraak maarliefst. Een groeiecho, een gesprek met de gynaecoloog, een afspraak bij de anesthesist (puur preventief) en een gesprek bij de lactatiekundige. Omdat ik straks niet direct de baby mag aanleggen maar enkel mag kolven gaat hij/zij mij vast adviseren. Ik ben benieuwd. Oké laat maar, die laatste belt net af. Volgende keer beter!

Gisteren hebben we de box opgezet zodat de katten alvast kunnen wennen. Er liggen ballonnen in en tot nu toe blijven ze eruit. 🎉

[ Bericht 4% gewijzigd door QuattroF op 03-02-2020 13:07:32 ]
pi_191326079
Oehh Quattro wat heftig van je bekkeninstabiliteit. Ik heb al vaker gehoord dat een ingedaalde baby wat verlichting kan geven, ik duim dat dat vlot gebeurt!

En van de box opzetten wordt het toch alweer wat echter hè? O+ Hier staat die nog niet, we gebruiken even de ruimte nog zo lang het kan. Hij staat in tien minuten als we hem nodig hebben ^O^
  maandag 3 februari 2020 @ 13:32:27 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191326197
Zo, ik had wat terug te lezen :D.

Barrel, succes! Ik duim!

Zwangerschapskleding heb ik vooral bij H&M en bonprix gekocht. Maar niet zo heel veel. Sportkleding trof ik in de uitverkoop bij C&A. En sporten wordt hier echt minder nu, dus ben blij dat ik er niet zoveel geld aan uit heb gegeven :').

Seven, het begint nu pas bij de verschijnselen idd :D. Hopelijk heb je er niet al te veel en te lang last van.

Cravings, zowaar niet :o. Bij N. heb ik kilo's grannysmith-appelen weggekauwd. Kon er geen genoeg van krijgen. En nu eigenlijk niets bijzonders. Sommige dingen vind ik wel iets lekkerder of wat minder lekker dan normaal, maar niet dat ik bepaalde dingen in huis MOET hebben ofzo.

Justme, oh die harde buiken kunnen zo vervelend zijn. Maarre 'pas' 35 weken? :D

Zo-is-dat: zoenlippen <3. Fijn dat het zo goed gaat!!

Quattro, herkenbaar. Hier dan 4 daagjes korter (30 weken vandaag), maar ook hier wordt het zwaarder. Ik ben echt aan het aftellen tot m'n verlof. En de box al staan! Dat wilden wij hier pas over een maandje doen, want het kost N. d'r speelhoekje en die willen we het liefst zo lang mogelijk intact houden.

Hier vordert kamertje ook. Zaterdag plankje boven de commode opgehangen, eerste spulletjes liggen in de kast. Leuke lamp gevonden op internet, vrijdag komen ze inmeten voor een verduisterend rolgordijn.. en dan zijn we wel echt een end. We moeten nog wel e.e.a. hoor, maar het lijstje wordt gelukkig wel steeds korter.

Vanmiddag m'n kinkhoest-vaccinatie en vrijdag groei-echo en controle. Vanochtend al bloed laten prikken voor ijzerwaarde. Die schijnt met 30w op z'n dieptepunt te zijn, dus als het nu goed is, blijft ie hoogstwaarschijnlijk ook wel goed.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 3 februari 2020 @ 13:44:38 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_191326349
Bij de tweede kun je de box ook prima opzetten de dag na de geboorte toch? :D

Ik heb het bij Noud denk ik gedaan bij 41 weken ofzo :')
disclaimer
  maandag 3 februari 2020 @ 13:53:55 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191326457
De duimen voor ons kunnen weer in de wacht stand.. Ik schuif helaas een topic door.. hopelijk niet een al te groot bbz circus..

Succes voor de rest van de dames! :*
En bedankt voor alle steun en lieve woorden..

:W
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191326469
Ach nee Barreltje...
pi_191326582
Nee toch barreltje! Ook nog een bbz :'(

Heel veel sterkte!
  maandag 3 februari 2020 @ 14:04:57 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191326599
quote:
9s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
Nee toch barreltje! Ook nog een bbz :'(

Heel veel sterkte!
Dat is nog niet bevestigd..

Ik ga zo even een post maken in het topic daarover.. dan kan dit gewoon een fijn topic blijven (En kan ik hem ook uit mijn Myat gooien :@ )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191326638
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 14:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Dat is nog niet bevestigd..

Ik ga zo even een post maken in het topic daarover.. dan kan dit gewoon een fijn topic blijven (En kan ik hem ook uit mijn Myat gooien :@ )
Ook daar nog onzekerheid over, ik hoop dat het dat dan toch niet is! En ik snap dat je deze snel uit je Myat wil gooien.

Hopelijk snel duidelijkheid en zo min mogelijk nasleep :*
pi_191326856
XM: Ja bij een tweede snap ik dat je de box wat later zet hoor. Ik kon niet meer wachten, haha! En hij staat gelukkig niet in de weg.


Ach nee Barreltje, wat erg. Veel sterkte!
  maandag 3 februari 2020 @ 14:35:21 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191327043
Barrel :*. Snap dat je uit dit topic wilt.

Wat betreft de box... Zo ging het hier in april 2013 in ieder geval :D:



En beide monsters zijn er nog, dus ik verwacht ergens in maart deze foto te kunnen herhalen :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191327071
Aurum ook al zo slecht slapen? Ik word elke nacht wakker rond 3u en slaap dan niet voor 5 weer (ik ga er maar uit anders wordt manlief steeds uit bed gewalrust door mij 😂).

Barreltje, wat k. Ik weet niet wat ik moet zeggen behalve veel sterkte..

Baby kamer is hier zo goed als af sinds gisteren. Ook niet zo moeilijk want het is de ‘oude’ kamer van dochter en de kast en commode waren gewoon blijven staan, dus we hoefden alleen ledikant en een extra kastje in elkaar te zetten. Zelfs de posters aan de muur hangen nog, laten we ook maar zo want binnen 6-9 maanden gaan we als het goed is verhuizen.
Ik ben alleen allemaal beddengoed van het ledikant kwijt. Wat best vreemd is want dochter is pas sinds juni uit het ledikant, dus die spullen kunnen niet ver zijn zou je denken.. zwangerschapsdementie 😇

Mijn man was toch in de flow dus de box staat hier ook. We hebben sinds de vorige keer 2 nieuwe katten. Die oude ging er destijds niet in, maar 1 van die twee van nu lag er al prinsheerlijk in te knorren. Krijgen we het nog mee te verduren om die dat af te leren 🙀

Ik heb de kruiken bewaard met water erin, maar nu draaide ik ze gisteren open en was het bovenin allemaal wit. Kalk denk ik? Binnenkort maar eens kijken of ik dat weg krijg en of ze dan nog goed zijn, anders maar nieuwe kopen.

Ha ja 35 weken vind ik wel pas, in die zin dat er nog geen baby hoeft en hoort te komen dan.. hoop ook niet dat ik nog 5 weken moet met die harde buiken dus in die zin ook ‘pas’ 😉
pi_191327333
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:53 schreef Barreltje het volgende:
De duimen voor ons kunnen weer in de wacht stand.. Ik schuif helaas een topic door.. hopelijk niet een al te groot bbz circus..

Succes voor de rest van de dames! :*
En bedankt voor alle steun en lieve woorden..

:W
Wat naar Barreltje sterkte :*
  maandag 3 februari 2020 @ 15:15:10 #60
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_191327692
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 13:53 schreef Barreltje het volgende:
De duimen voor ons kunnen weer in de wacht stand.. Ik schuif helaas een topic door.. hopelijk niet een al te groot bbz circus..

Succes voor de rest van de dames! :*
En bedankt voor alle steun en lieve woorden..

:W
Knuffel
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 3 februari 2020 @ 18:56:21 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191331189
Barreltje -O- ;( ik hoop je hier weer te zien in de toekomst. Rustig aan en schijt aan je baas :* .
Resistance is futile.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 07:22:40 #62
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191339085
Bar :'( :*

Hier niks nieuws onder de zon tot op heden. De vrouw doet af en toe een extra dutje en eet tot op heden niks raars. Wel meer, denk aan extra brood tussen lunch en avondeten of meer brood bij ontbijt/lunch.

Omdat ik aangeboren hartpatiënt ben heb ik mijn medisch dossier ingeleverd en worden we 18/2 in het ziekenhuis verwacht voor een extra onderzoek.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_191344575
Wij hebben vandaag de termijnecho gehad. Termijn is toch wel iets aangepast, 3 dagen verzet, we rekenen nu met een UD van 30-aug. Wel weer een mooi kloppend hartje gezien, veel beweging.. zag er goed uit! Nu de lijstjes gaan maken met dingen die we mogen regelen. :9
pi_191344763
Hoi! Heb me hier al heel wat weken niet gemeld, maar ik heb nu wel wat meer behoefte aan mensen spreken die hetzelfde meemaken merk ik :)

Kon toen niet goed meekomen omdat het over allemaal dingen ging waar ik nog niks van wist. Nu zit ik op 33 weken dus mag ik zo langzamerhand wel eens gaan uitzoeken wat alles is, als ik het niet al weet :P

M.b.t. feestjurken: ik ben in december getrouwd en heb een jurk gehaald bij Bellyfashion, wat iemand hier al noemde. Erg mooi O+ Sporten doe ik ook nog regelmatig, maar ik heb ook geen fijne shirts met mouwen kunnen vinden. Sport nu dus in een shirt zonder mouwen maar vind het eigenlijk niks.
pi_191345058
NJ fijn van de goede echo!

Milliesfling hoe gaat het nu, verlof bijna in zicht?

Leuk om te lezen dat een aantal van jullie bezig zijn met alles babyklaar maken.
Ik ben bang dat het hier lastminute gaat worden gezien de verbouwing. Maar de babykamer is klaar (peuter slaapt er nog) en laten we op het deurkozijn na in tact. Als de nieuwe kamer van peuter niet op tijd klaar is dan blijft ze daar gewoon slapen, baby slaapt de eerste periode toch bij ons. Hopen dat onze kamer af is tzt, want die bestaat nu nog niet. :X

Ik zou ook wel graag wat kleertjes willen kopen al, maar vind dat toch echt nog leuker als ik het geslacht weet. Nog 3 weken!
Peuter heeft vandaag wel een knuffel uitgezocht voor de baby. Zo lief hoe ze er al mee bezig is. O+
pi_191350204
Wij hebben geen kamer meer over om die babyklaar te maken. We hebben 2 slaapkamers die dus al bezet zijn. Noor haar kamer was vroeger gesplitst, maar de vorige bewoners wilden er één kamer van maken. We willen met de tijd verhuizen, maar de huizenprijzen schieten momenteel nogal door het dak dat we nog even willen wachten.

Het is dus de bedoeling dat de baby bij ons op de kamer komt. Voor hoe lang, geen idee eigenlijk :)

Ik vraag me af: is een commode een must?
  FOK!fossiel dinsdag 4 februari 2020 @ 20:13:52 #67
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191350366
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben geen kamer meer over om die babyklaar te maken. We hebben 2 slaapkamers die dus al bezet zijn. Noor haar kamer was vroeger gesplitst, maar de vorige bewoners wilden er één kamer van maken. We willen met de tijd verhuizen, maar de huizenprijzen schieten momenteel nogal door het dak dat we nog even willen wachten.

Het is dus de bedoeling dat de baby bij ons op de kamer komt. Voor hoe lang, geen idee eigenlijk :)

Ik vraag me af: is een commode een must?
Wij hebben een vergelijkbare situatie met een baby op de slaapkamer (en die is niet overdreven groot). We hebben een Ikea Malm met 4 lades als commode, voldoet prima en neemt niet veel ruimte in.
Chick on a mission
pi_191350404
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:13 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Wij hebben een vergelijkbare situatie met een baby op de slaapkamer (en die is niet overdreven groot). We hebben een Ikea Malm met 4 lades als commode, voldoet prima en neemt niet veel ruimte in.
Ah top :) Ga ik daar eens naar kijken :)

Het zal wel wennen worden, Noor sliep al de eerste nacht op haar eigen kamer.
pi_191350538
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben geen kamer meer over om die babyklaar te maken. We hebben 2 slaapkamers die dus al bezet zijn. Noor haar kamer was vroeger gesplitst, maar de vorige bewoners wilden er één kamer van maken. We willen met de tijd verhuizen, maar de huizenprijzen schieten momenteel nogal door het dak dat we nog even willen wachten.

Het is dus de bedoeling dat de baby bij ons op de kamer komt. Voor hoe lang, geen idee eigenlijk :)

Ik vraag me af: is een commode een must?
Ik heb er geen 1. Verschonen doe ik op bed of de keukentafel. (Met een kussen eronder natuurlijk)

Verder zelfde situatie. Door vertraging hebben we nog geen kamer voor de jongens. Die slapen nog in de wieg naast me. (Als ze daarin liggen)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fossiel dinsdag 4 februari 2020 @ 20:27:40 #70
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191350626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah top :) Ga ik daar eens naar kijken :)

Het zal wel wennen worden, Noor sliep al de eerste nacht op haar eigen kamer.
Mocht je 'm in wit willen, die verkoopt Ikea niet meer. Maar Jysk heeft exact dezelfde kast voor exact dezelfde prijs.
Chick on a mission
pi_191350708
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb er geen 1. Verschonen doe ik op bed of de keukentafel. (Met een kussen eronder natuurlijk)

Verder zelfde situatie. Door vertraging hebben we nog geen kamer voor de jongens. Die slapen nog in de wieg naast me. (Als ze daarin liggen)

Naast me is helaas geen optie. We hebben een vrij smalle maar lange slaapkamer. Bedje zou dus tegen het voeteneind aan moeten staan.

En wit vind ik verschrikkelijk wat betreft meubels, dus ik denk dat ik dan bij IKEA wel slaag :)
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 20:59:44 #72
447051 crew  Peejtur
pi_191351221
O O mijn vrouw is misselijk en heeft overgegeven.....wat ze normaal niet eens kan....

Testen zijn negatief nog. Kan het zijn dat ze eerst dit verschijnsel heeft en dat de testen dan later pas positief kan zijn? Ze is overtijd. Naja volgens ene app 5 dagen overtijd en andere zou pas over 2 dagen zover moeten zijn.
pi_191351231
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:59 schreef Peejtur het volgende:
O O mijn vrouw is misselijk en heeft overgegeven.....wat ze normaal niet eens kan....

Testen zijn negatief nog. Kan het zijn dat ze eerst dit verschijnsel heeft en dat de testen dan later pas positief kan zijn? Ze is overtijd.
Ja, had mijne ook.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 21:02:44 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_191351280
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 20:59 schreef Peejtur het volgende:
O O mijn vrouw is misselijk en heeft overgegeven.....wat ze normaal niet eens kan....

Testen zijn negatief nog. Kan het zijn dat ze eerst dit verschijnsel heeft en dat de testen dan later pas positief kan zijn? Ze is overtijd. Naja volgens ene app 5 dagen overtijd en andere zou pas over 2 dagen zover moeten zijn.
Kan, ze kan ook buikgriep hebben :+
Zijn jullie weer actief bezig?
disclaimer
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 21:12:02 #75
447051 crew  Peejtur
pi_191351460
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 21:02 schreef SQ het volgende:

[..]

Kan, ze kan ook buikgriep hebben :+
Zijn jullie weer actief bezig?
Jup en zou eerste poging zijn terwijl bij onze meid het 1.5 jaar geduurd.

Ze heeft wel meer symptomen. Brandend maagzuur en last van darmen en had het gevoel al dat borsten groter geworden waren en meer. Maar bij 1e is ze totaal niet misselijk geweest. Test was ineens positief.
pi_191352079
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 21:12 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Jup en zou eerste poging zijn terwijl bij onze meid het 1.5 jaar geduurd.

Ze heeft wel meer symptomen. Brandend maagzuur en last van darmen en had het gevoel al dat borsten groter geworden waren en meer. Maar bij 1e is ze totaal niet misselijk geweest. Test was ineens positief.
Bij ons bij de eerste ook ruim een jaar. Nu bij de tweede was het met 2 maanden gepiept :D
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 22:19:53 #77
447051 crew  Peejtur
pi_191352762
Dan hoop ik bij een zwangerschap dat het snel voorbij is hoe ze zich voelt. Ze kan niet eens 5 minuten blijven staan. En anders hopen dat we snel weten wat het is.
pi_191352894
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 22:19 schreef Peejtur het volgende:
Dan hoop ik bij een zwangerschap dat het snel voorbij is hoe ze zich voelt. Ze kan niet eens 5 minuten blijven staan. En anders hopen dat we snel weten wat het is.
Ik ben de eerste 10/12weken echt heel erg misselijk geweest.. kon echt helemaal niks behalve in bed liggen anders ging ik overgeven.. :X
pi_191354636
Spannend, Peejtur. Ik ben zelf bij beide zwangerschappen nooit misselijk geweest dus ik weet gelukkig niet hoe het voelt.. I feel blessed!

Vandaag weer bij de verloskundige geweest. De vorige keer werd mn ijzer gemeten met vingerprik te laag bevonden, dat kon ik niet geloven want altijd tussen 7 en 8. Ze stuwde ook heel erg. Ben dus niet naar lab geweest en vandaag nog een keer laten doen, was andere verloskundige gelukkig 😅 nu was het gewoon 7 en op de goede manier geprikt. Die andere deed ook al paniekzaaien om mijn groei (groei buik en gewicht), terwijl ik echt niet heel veel ben aangekomen (nu ongeveer 14 kg, wat minder zelfs), bij een normaal gewicht van 64kg oid. Heb mijn zwangerschapskaart van dochter erbij gezocht en die loopt vrijwel exact gelijk. Niks aan de hand dus, hoort gewoon bij mij en kind zal wellicht wat aan de grotere kant worden (dochter was 4,2kg). Ik houd niet zo van dat soort paniekzaaierij, gelukkig kan ik dit wat beter relativeren nu het de tweede is.

O en ja ik snap dat ze het beste met me voor heeft maar je moet denk ik ook een beetje kijken wie je voor je hebt, en ze had ook wel beter kunnen kijken naar hoe het de vorige keer ging want die zwangerschapskaart heb ik ook aan haar laten zien al eerder in de zwangerschap..
  woensdag 5 februari 2020 @ 03:14:28 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191356149
Ik heb een afspraak met de verloskundige gemaakt. In de bevestigingsemail lees ik meer over 'centering pregnancy'.

Mijn eerste respons: wtf

Ik heb praktische bezwaren, elke sessie duurt maar liefst 2 uur en begint met 45 minuten theedrinken en bijkletsen. Ik werk fulltime dus ik heb liever de optie om begin van de dag of eind van de dag in te plannen. En ook wel bezwaar tegen dat opgelegd sociaal doen. Ik ben niet zo iemand die zich makkelijk beweegt in nieuwe groepen. En ik heb mijn zus, mijn vriendinnen en fok als ik ergens tegenaan loop.

Maar ik ben toch benieuwd hoe anderen dit ervaren hebben :) . Misschien moet ik ook gewoon over mijn vooringenomenheid heen stappen.
Resistance is futile.
pi_191356585
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2020 03:14 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een afspraak met de verloskundige gemaakt. In de bevestigingsemail lees ik meer over 'centering pregnancy'.

Mijn eerste respons: wtf

Ik heb praktische bezwaren, elke sessie duurt maar liefst 2 uur en begint met 45 minuten theedrinken en bijkletsen. Ik werk fulltime dus ik heb liever de optie om begin van de dag of eind van de dag in te plannen. En ook wel bezwaar tegen dat opgelegd sociaal doen. Ik ben niet zo iemand die zich makkelijk beweegt in nieuwe groepen. En ik heb mijn zus, mijn vriendinnen en fok als ik ergens tegenaan loop.

Maar ik ben toch benieuwd hoe anderen dit ervaren hebben :) . Misschien moet ik ook gewoon over mijn vooringenomenheid heen stappen.
Hier is het een keuze, geen verplichting, dat centering pregnancy.

Ik heb het bij mijn 2e gedaan. Ik vond het enerzijds wel fijn, maar anderzijds was het veel
Herhaling en vond ik het niveau niet perse heel hoog qua kennis die gedeeld werd. Maargoed. Bij een eerste kindje is dat denk ik wel heel anders. Dan zijn de thema’s nieuw en is het ook wel goed om zorgen etc met andere aanstaande moeders te kunnen delen. Dat hielp in mijn groep de first-time-moms wel heel erg.

Hier waren de bijeenkomsten overigens savonds, na werk, van 19:00-21:00. Wellicht bij jullie ook?
pi_191356928
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2020 03:14 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een afspraak met de verloskundige gemaakt. In de bevestigingsemail lees ik meer over 'centering pregnancy'.

Mijn eerste respons: wtf

Ik heb praktische bezwaren, elke sessie duurt maar liefst 2 uur en begint met 45 minuten theedrinken en bijkletsen. Ik werk fulltime dus ik heb liever de optie om begin van de dag of eind van de dag in te plannen. En ook wel bezwaar tegen dat opgelegd sociaal doen. Ik ben niet zo iemand die zich makkelijk beweegt in nieuwe groepen. En ik heb mijn zus, mijn vriendinnen en fok als ik ergens tegenaan loop.

Maar ik ben toch benieuwd hoe anderen dit ervaren hebben :) . Misschien moet ik ook gewoon over mijn vooringenomenheid heen stappen.
Haha ik dacht exact hetzelfde en heb er dus ook voor gekozen om het niet te doen. Ze doen er zelf heel lovend over. Maar inderdaad, ik werk 36u en zou niet weten waar ik 2u de tijd voor moet halen om hiernaartoe te gaan. Gewone afspraken duren 15 minuutjes, vind ik wel genoeg 😅 Ik heb er inderdaad voor gezorgd dat alle afspraken tussen 8 en 9 ‘s ochtends zijn, heb alles vooruit gepland al. Dat vinden ze ook gek trouwens. Je mag best in de tijd van je baas... hoor je dan. Dat snap ik maar ik heb toch zelf ook geen zin om heen en weer te rijden een half uur van werkadres naar verlos en weer terug.. Daarbij wil mijn man er ook zo veel mogelijk bij zijn en die kan al helemaal niet midden op de dag heen en weer gaan rijden..

Ik heb bij de eerste een pufclubje gedaan van een aantal afspraken. Met die meiden heb ik nog best lang contact gehad en we hadden ook een whatsapp groepje voor vragen als ‘ heb jij dit ook’ oid. Zelfs later met babies gebruikten wij elkaar als vraagbaak.

[ Bericht 10% gewijzigd door jUsTmE13o2 op 05-02-2020 07:55:35 ]
pi_191360199
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:52 schreef Nolita het volgende:
Milliesfling hoe gaat het nu, verlof bijna in zicht?
Ja, nog 1,5 week! Kijk er erg naar uit. Geniet heel erg van mijn werk maar heb ook wel behoefte aan even niks. Een beetje thuis aanrommelen.

Wij zitten ook in een verbouwing, niet ideaal he. Ik heb ook heel lang gewacht met kleertjes kopen, vooral omdat ik bang was door de maanden heen zoveel te willen kopen terwijl ze dat allemaal maar zo kort aan kan! Nu wel wat dingen gekocht, kan echt niet wachten ze aan te zien bij zo'n klein dingetje O+

Centering pregnancy heb ik hier niets over gehoord, lijkt me ook wel wat veel, zeker naast 40 uur werken. Ik heb het nu al druk genoeg met 'gewone' (verkorte) zwangerschapscursus, pilates, fysio, en voorlichtingsavonden. Redelijk veel dubbele info ook but you never know.
pi_191361947
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2020 03:14 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een afspraak met de verloskundige gemaakt. In de bevestigingsemail lees ik meer over 'centering pregnancy'.

Mijn eerste respons: wtf

Ik heb praktische bezwaren, elke sessie duurt maar liefst 2 uur en begint met 45 minuten theedrinken en bijkletsen. Ik werk fulltime dus ik heb liever de optie om begin van de dag of eind van de dag in te plannen. En ook wel bezwaar tegen dat opgelegd sociaal doen. Ik ben niet zo iemand die zich makkelijk beweegt in nieuwe groepen. En ik heb mijn zus, mijn vriendinnen en fok als ik ergens tegenaan loop.

Maar ik ben toch benieuwd hoe anderen dit ervaren hebben :) . Misschien moet ik ook gewoon over mijn vooringenomenheid heen stappen.
Wij hebben het bij de eerste gedaan. Partner mocht er zelfs altijd bij zijn, schijnt nog wel eens anders te zijn. Was donderdags dacht ik, van 15:00 tot 17:00. Onze eerste reactie was als de jouwe. Groepen, veel tijd.. Nu viel het op onze vrije middag, dus het was makkelijk in te plannen. Hebben ons laten overhalen het één keer te proberen.. Dat beviel stiekem nog best goed. :9 Was leuk contact met mensen in dezelfde situatie. Eigenlijk een beetje wat je hier op FOK hebt in het topic, maar dan was iedereen ook ongeveer even ver. Achteraf gezien vond ik het echt wel de moeite waard, maar is heel erg afhankelijk met wie je in de groep zit natuurlijk.. De informatie is wel redelijk basic.
  woensdag 5 februari 2020 @ 18:51:13 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191364575
OK, het zal afhangen van het tijdsplan, maar als ik hoor dat de informatie redelijk basic is dan denk ik dat het 'm niet gaat worden.
Resistance is futile.
pi_191365553
Ik heb voor de centering pregnancy gekozen omdat ik eigenlijk alleen mannelijke collega’s en vrienden heb dus het leek mij wel leuk om met wat dames in dezelfde fase in contact te komen. Het is ook wel een leuke groep alleen informatief mis ik wel het een en ander... De controles van bloeddruk en gewicht doe je zelf en de verloskundige kijkt 1 minuut naar je buik en luistert even met de doptone.
Omdat ik een negatieve bloedgroep heb kreeg ik een brief over rhesus d in mijn handen gedrukt maar had hier graag wat meer uitleg over willen krijgen (wist op dat moment nog niet eens mijn bloedgroep).
Mocht ik ooit nogmaals kunnen kiezen dan zou ik het niet meer doen.
pi_191365731
Ik heb ook centering pregnancy gedaan. De groep bepaalde of de mannen erbij mochten, en in ons geval dus niet haha. En ook was het 's avonds, dus dat vond ik ideaal.

De informatie was in het begin voor mij ook basic, maar het stuk over de bevalling was wel informatief, ook voor vriend die tijdens die bijeenkomst er wel bij was.

Toch vond ik het waardevol. Vooral ervaringen van moeders die hun 2e kindje al hadden was fijn. En gewoon even kunnen zeiken. En ook nu, nadat iedereen al bevallen is hebben we nog contact via whatsapp en drinken soms koffie. Dus ik zou het zelfs misschien wel weer doen! Niet voor de info, maar meer voor het contact.
Shine bright like a diamond.
pi_191365775
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:51 schreef Seven. het volgende:
OK, het zal afhangen van het tijdsplan, maar als ik hoor dat de informatie redelijk basic is dan denk ik dat het 'm niet gaat worden.
Ik denk dat dat ook redelijk afhangt van het niveau van de groep. De thema’s zijn wel “basic”, maar goed, de gesprekken en vragen die er over ontstaan kunnen wel verdiepend en verhelderend zijn.

Dat gezegd hebbende: in mijn groep was het niveau soms zo laag dat ik op mn wangen zat te bijten om mensen niet uit te lachen. Dat klinkt heel gemeen, i know, maar sommige vragen waren echt van het niveau “break-out (kennen jullie die nog :D ) ingezonden brieven”, allah “ben ik zwanger geraakt van de wc bril” zeg maar.
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:10:06 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191366043
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook redelijk afhangt van het niveau van de groep. De thema’s zijn wel “basic”, maar goed, de gesprekken en vragen die er over ontstaan kunnen wel verdiepend en verhelderend zijn.

Dat gezegd hebbende: in mijn groep was het niveau soms zo laag dat ik op mn wangen zat te bijten om mensen niet uit te lachen. Dat klinkt heel gemeen, i know, maar sommige vragen waren echt van het niveau “break-out (kennen jullie die nog :D ) ingezonden brieven”, allah “ben ik zwanger geraakt van de wc bril” zeg maar.
OMG :+ wat erg..
Resistance is futile.
pi_191366183
Dat is wel de doelgroep waar Centering Pregnancy origineel voor bedoeld is. Daar bleek het door het doorgeven van accurate informatie zelfs het risico op vroeggeboorte te verminderen. Ik denk dat dat in de hoogopgeleide witte buurt waar ik CP deed minder van belang was. :P

Ik heb twee keer meegedaan aan CP en vond het allebei de keren heel waardevol. Goede gesprekken die verder gingen dan alleen bloeddruk en groei, maar ook ingingen op de kraamperiode, opvoeding, hoe de relatie met je partner verandert etc. Vooral de eerste keer vond ik de ervaringen van de deelnemers die al moeder waren heel fijn.
pi_191366355
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2020 18:51 schreef Seven. het volgende:
OK, het zal afhangen van het tijdsplan, maar als ik hoor dat de informatie redelijk basic is dan denk ik dat het 'm niet gaat worden.
Ik denk dat de grootste meerwaarde het contact is met de andere zwangere in dezelfde termijn.
  donderdag 6 februari 2020 @ 04:05:43 #92
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191371731
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook redelijk afhangt van het niveau van de groep. De thema’s zijn wel “basic”, maar goed, de gesprekken en vragen die er over ontstaan kunnen wel verdiepend en verhelderend zijn.

Dat gezegd hebbende: in mijn groep was het niveau soms zo laag dat ik op mn wangen zat te bijten om mensen niet uit te lachen. Dat klinkt heel gemeen, i know, maar sommige vragen waren echt van het niveau “break-out (kennen jullie die nog :D ) ingezonden brieven”, allah “ben ik zwanger geraakt van de wc bril” zeg maar.
:D
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_191372510
Om dan maar een voorbeeld of 2 te geven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191372585
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 08:15 schreef silliegirl het volgende:
Om dan maar een voorbeeld of 2 te geven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'( :D :'(

Die vragen heb ik in mijn witte hoogopgeleide wijk nooit gehad :+ Dus denk inderdaad dat de meerwaarde van de centering pregnancy heel erg afhankelijk is van de zwangeren in je groep en de daaruit voortkomende discussies.

@Seven., je kunt het ook proberen en als je het niets vind overstappen op reguliere controles? Dat kon hier wel.
Shine bright like a diamond.
pi_191373014
Een geodriehoek om je ontsluiting te meten _O- Daar ging mijn koffie :D
  donderdag 6 februari 2020 @ 09:58:48 #96
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191373583
Tering :'). Niveautje _O-

Doet me beetje denken aan mn ex, die dacht dat plas en menstruatie uit een en hetzelfde gaatje kwamen. Die dacht dat ik elke keer als ik ging plassen, ook een nieuwe tampon moest indoen als ik ongesteld was 8)7 .

Merk overigens dat ik nu bij #2 echt totaal geen behoefte heb aan zwangerschapscursussen, pufclubjes, weet ik wat. Kan me nog herinneren dat ik bij de bevalling echt geen rúk heb gehad aan al die ademhalingstechnieken. Bovendien hielp de verpleging ook op belangrijke momenten door tips te geven. Ik vind het allemaal wel prima. Ben blij als ik 's avonds gewoon op de bank kan instorten en niet nog ergens heen hoef :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191373682
Hoe fijn is het dat de vrouwen die hier echt geen weet van hebben voorgelicht worden O+ en zo belangrijk ook. Gelukkig durven ze de vragen te stellen.
Er zijn nogsteeds vrouwen die hun eigen geslachtsdeel nog nooit hebben gezien.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191373865
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:08 schreef pinquit het volgende:
Hoe fijn is het dat de vrouwen die hier echt geen weet van hebben voorgelicht worden O+ en zo belangrijk ook. Gelukkig durven ze de vragen te stellen.
Er zijn nogsteeds vrouwen die hun eigen geslachtsdeel nog nooit hebben gezien.
Dat ^O^

Ik heb geen CP gedaan, wel zwangerschapsyoga en dat was echt een hele leuke groep. Naast de Whatsapp-groep sporten we 1x in de week met aantal meiden uit die groep. Met babyzwemmen zijn er nu ook nog 3 in de groep waarin Bas &ik zwemmen aangehaakt.
pi_191373939
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 09:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Tering :'). Niveautje _O-

Doet me beetje denken aan mn ex, die dacht dat plas en menstruatie uit een en hetzelfde gaatje kwamen. Die dacht dat ik elke keer als ik ging plassen, ook een nieuwe tampon moest indoen als ik ongesteld was 8)7 .

Merk overigens dat ik nu bij #2 echt totaal geen behoefte heb aan zwangerschapscursussen, pufclubjes, weet ik wat. Kan me nog herinneren dat ik bij de bevalling echt geen rúk heb gehad aan al die ademhalingstechnieken. Bovendien hielp de verpleging ook op belangrijke momenten door tips te geven. Ik vind het allemaal wel prima. Ben blij als ik 's avonds gewoon op de bank kan instorten en niet nog ergens heen hoef :').
Dat snap ik ergens nog wel. Even niet opletten bij biologie of gewoon niet gehad dan weet je het niet. Bij mannen werkt het nl wel zo.
pi_191374110
Vanavond naar het hartjesspreekuur bij de verloskundige :)
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 6 februari 2020 @ 12:18:11 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191375245
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 08:15 schreef silliegirl het volgende:
Om dan maar een voorbeeld of 2 te geven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh nee :'( :D :'( :D :'( :D
Resistance is futile.
pi_191376215
Jeetje Sillie, wat een pijnlijk ernstige voorbeelden. 😫

Ik ben weer thuis uit het ziekenhuis. De baby is helemaal weer goedgekeurd. 1611 gram en dat is perfect gemiddeld. Deze echoscopiste zag dat hij/zij heel veel haar heeft. 😅 Mijn bloeddruk was iets hoger dan wat ik normaal heb (124/86) maar nog wel binnen de marge wat mag. Wel baal ik een beetje van het gesprek met de anesthesist. Omdat de kans groter is op een plotselinge keizersnee door de afwijking van de baby willen ze preventief bij de start van de bevalling direct een ruggenprik plaatsen. Op zich vind ik het prima, maar ik merk wel dat ik het de laatste weken psychisch iets moeilijker heb met de hele situatie. De baby mankeert iets, moet dus al geopereerd worden waardoor we een week moeten blijven, mijn kraamweek en bevalling zullen heel anders zijn en ook nu dit nog. Ik vind het soms toch een beetje verdrietig allemaal, hoe stom ook. Het belangrijkste is natuurlijk straks die gezonde baby.
pi_191376356
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 13:40 schreef QuattroF het volgende:
Jeetje Sillie, wat een pijnlijk ernstige voorbeelden. 😫

Ik ben weer thuis uit het ziekenhuis. De baby is helemaal weer goedgekeurd. 1611 gram en dat is perfect gemiddeld. Deze echoscopiste zag dat hij/zij heel veel haar heeft. 😅 Mijn bloeddruk was iets hoger dan wat ik normaal heb (124/86) maar nog wel binnen de marge wat mag. Wel baal ik een beetje van het gesprek met de anesthesist. Omdat de kans groter is op een plotselinge keizersnee door de afwijking van de baby willen ze preventief bij de start van de bevalling direct een ruggenprik plaatsen. Op zich vind ik het prima, maar ik merk wel dat ik het de laatste weken psychisch iets moeilijker heb met de hele situatie. De baby mankeert iets, moet dus al geopereerd worden waardoor we een week moeten blijven, mijn kraamweek en bevalling zullen heel anders zijn en ook nu dit nog. Ik vind het soms toch een beetje verdrietig allemaal, hoe stom ook. Het belangrijkste is natuurlijk straks die gezonde baby.
Dat is toch niet stom, dat is juist heel normaal dat je dat verdrietig vindt joh. :* Dat de gezonde baby het belangrijkste is, betekent niet dat jouw ervaringen en verwachtingen daarom helemaal niet belangrijk zijn.
  donderdag 6 februari 2020 @ 13:57:26 #104
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191376438
Nou, ik kan het me ook heel goed voorstellen hoor. Je stelt je kraamtijd voor thuis, met een kraamhulp, bezoek, wennen aan jullie nieuwe gezinssituatie en niet klinisch in een ziekenhuis. Ja, de baby is belangrijk, maar de mamma net zo goed! Dus :* :* :* voor jou!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191377237
Net de 20 weken echo gehad *O* alles was helemaal goed, perfecte baby O+ Wel een kleine druktemaker, maar dat wist ik al :D
pi_191377347
Ach Quattro, dat is helemaal niet raar. Het is gewoon flink schakelen dat het allemaal zo anders zal gaan als je je voorgesteld had. Dat heeft tijd nodig. Bij onze eerste was verwerken van wat we allemaal níet hadden gehad ook een belangrijk onderdeel. Dus niet nog twee maanden getrappel, niet de geboorte die ik hoopte, geen gewone kraamweek, niet thuis, nou noem maar op. Het is niet het plaatje hoe het moet zijn en dat is gewoon niet leuk, hoe belangrijk het voor de baby ook allemaal is, dat doet niks af aan de gevoelens hoe het voor jou is.

Madam-april wat fijn! Zo’n enorme mijlpaal die 20 weken echo!

En over dat CP, jeeeetje wat een vragen! :D Ik heb de optie nooit gehad er aan mee te doen en had er ook echt geen behoefte aan maar als ik dit zo lees is het wel mega goed dat het bestaat :o

Ik heb vanochtend week boodschappen gedaan en een wildvreemde meneer gevraagd mijn tassen in de auto te tillen, nu ben ik trots op mezelf 8-)
pi_191377567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 10:08 schreef pinquit het volgende:
Hoe fijn is het dat de vrouwen die hier echt geen weet van hebben voorgelicht worden O+ en zo belangrijk ook. Gelukkig durven ze de vragen te stellen.
Er zijn nogsteeds vrouwen die hun eigen geslachtsdeel nog nooit hebben gezien.
Helemaal met je eens hoor. Overigens appen er nog steeds geregeld dames uit mijn CP groep met vragen. Dus ook daar is het wel een kracht in; het vergroot het netwerk van jonge moeders waardoor je meer hulplijnen hebt.

@QuattroF: joh. Dat is toch heel logisch. Het is al niet niks en je moet het beeld wat je had steeds bijstellen. Daar mag je soms best even verdrietig om zijn, ook al is het allemaal voor een goed doel.
pi_191379870
Bedankt dames. 😘
pi_191380179
Het hartje klopt nog als een malle O+ *G*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191380189
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 14:49 schreef madam-april het volgende:
Net de 20 weken echo gehad *O* alles was helemaal goed, perfecte baby O+ Wel een kleine druktemaker, maar dat wist ik al :D
Fantastisch, super leuk!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191381747
Wat fijn Wolfrolf en MA! 🥰
  donderdag 6 februari 2020 @ 20:26:41 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191381964
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 14:49 schreef madam-april het volgende:
Net de 20 weken echo gehad *O* alles was helemaal goed, perfecte baby O+ Wel een kleine druktemaker, maar dat wist ik al :D
Oh leuk O+
Resistance is futile.
  donderdag 6 februari 2020 @ 20:27:55 #113
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191381993
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 13:40 schreef QuattroF het volgende:
Jeetje Sillie, wat een pijnlijk ernstige voorbeelden. 😫

Ik ben weer thuis uit het ziekenhuis. De baby is helemaal weer goedgekeurd. 1611 gram en dat is perfect gemiddeld. Deze echoscopiste zag dat hij/zij heel veel haar heeft. 😅 Mijn bloeddruk was iets hoger dan wat ik normaal heb (124/86) maar nog wel binnen de marge wat mag. Wel baal ik een beetje van het gesprek met de anesthesist. Omdat de kans groter is op een plotselinge keizersnee door de afwijking van de baby willen ze preventief bij de start van de bevalling direct een ruggenprik plaatsen. Op zich vind ik het prima, maar ik merk wel dat ik het de laatste weken psychisch iets moeilijker heb met de hele situatie. De baby mankeert iets, moet dus al geopereerd worden waardoor we een week moeten blijven, mijn kraamweek en bevalling zullen heel anders zijn en ook nu dit nog. Ik vind het soms toch een beetje verdrietig allemaal, hoe stom ook. Het belangrijkste is natuurlijk straks die gezonde baby.
Niks stoms aan! Het is ook verdrietig want het strookt niet met je eigen verwachtingen. Daar mag je best verdrietig over zijn :* .
Resistance is futile.
pi_191392078
Klaagzang; Oh mèn, ik ben er zo klaar mee. Mijn bekken doet z’on zeer, ‘t is niet te doen. Ik kan geen enkele pijnvrije houding meer vinden. En dan roept iedereen “neem je rust”, maar HOE. Ik heb een 4 jarige en een 17-maander rondrennen. Lekker rustgevend. :')

Nog een paar werkdagen te gaan, dan verlof. Werk ben ik ook zat, ‘t is momenteel continue wat.

Ik bleek bij mijn laatste controle dus ook nog een veel te laag Hb te hebben, verklaard wel mijn gebrek aan energie.
pi_191392715
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:48 schreef silliegirl het volgende:
Klaagzang; Oh mèn, ik ben er zo klaar mee. Mijn bekken doet z’on zeer, ‘t is niet te doen. Ik kan geen enkele pijnvrije houding meer vinden. En dan roept iedereen “neem je rust”, maar HOE. Ik heb een 4 jarige en een 17-maander rondrennen. Lekker rustgevend. :')

Nog een paar werkdagen te gaan, dan verlof. Werk ben ik ook zat, ‘t is momenteel continue wat.

Ik bleek bij mijn laatste controle dus ook nog een veel te laag Hb te hebben, verklaard wel mijn gebrek aan energie.
Balen van je bekken! Heb je er fysio voor? Bij mij hielp dat wel en gedurende de behandelingen kwamen we er achter dat het bij mij niet eens perse mijn bekken is maar meer bekkenbodem die veel te gespannen is. Sinds ik oefen met loslaten, ook al weet ik niet precies wat ik doe, gaat het wel beter.

Tijdens je verlof straks lekker uitrusten. Gaan de kindjes dan naar opvang gewoon? (Ik vond dat heel normaal maar iedereen vraagt aan mij of mijn dochter nog wel naar de opvang gaat dus daarom vraag ik het ook maar, blijkbaar is dat niet vanzelfsprekend 😬)
pi_191393730
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:46 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Balen van je bekken! Heb je er fysio voor? Bij mij hielp dat wel en gedurende de behandelingen kwamen we er achter dat het bij mij niet eens perse mijn bekken is maar meer bekkenbodem die veel te gespannen is. Sinds ik oefen met loslaten, ook al weet ik niet precies wat ik doe, gaat het wel beter.

Tijdens je verlof straks lekker uitrusten. Gaan de kindjes dan naar opvang gewoon? (Ik vond dat heel normaal maar iedereen vraagt aan mij of mijn dochter nog wel naar de opvang gaat dus daarom vraag ik het ook maar, blijkbaar is dat niet vanzelfsprekend 😬)
Ik loop al sinds week 6 weer bij bekkenbodemfysio én een oefentherapeute, en ik weet niet hoe erg de klachten zouden zijn zonder die behandelingen, maar met het zwangerder worden nemen de klachten toch enkel maar toe...

En ja, de kids blijven gewoon naar de opvang en oppas gaan (opa en oma). Dat lijkt me voor hen ook beter, blijven ze gewoon in hun ritme. En ik kan de rust wel gebruiken ja...
pi_191394627
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:01 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik loop al sinds week 6 weer bij bekkenbodemfysio én een oefentherapeute, en ik weet niet hoe erg de klachten zouden zijn zonder die behandelingen, maar met het zwangerder worden nemen de klachten toch enkel maar toe...

En ja, de kids blijven gewoon naar de opvang en oppas gaan (opa en oma). Dat lijkt me voor hen ook beter, blijven ze gewoon in hun ritme. En ik kan de rust wel gebruiken ja...
Het lijkt mij ook beter voor de kindjes inderdaad. Dan kun je dan in ieder geval uitrusten. Vervelend dat het ondanks fysio toch blijft toenemen! Wellicht was het zonder inderdaad nog erger geweest. Hoe lang moet je nog voor je verlof? Enige mogelijkheid om wat minder te gaan werken ivm je klachten bv?
pi_191394887
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:18 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook beter voor de kindjes inderdaad. Dan kun je dan in ieder geval uitrusten. Vervelend dat het ondanks fysio toch blijft toenemen! Wellicht was het zonder inderdaad nog erger geweest. Hoe lang moet je nog voor je verlof? Enige mogelijkheid om wat minder te gaan werken ivm je klachten bv?
Ik werk al halve dagen ipv hele, dus ik ben al een poosje minder aan het werk. Ik moet nu nog 3 halve dagen de komende anderhalve week en dan heb ik verlof.
In theorie kan ik me volledig ziekmelden, maar er ligt nu dus nog al meer werk dan ik kan afronden. En dat voelt ook rot. Dus ik maak die 3 halve dagen nog wel.
  Moderator zaterdag 8 februari 2020 @ 06:46:54 #119
447051 crew  Peejtur
pi_191403366
Nou ik kan mij hier nu zeker melden. De streepjes zijn zichtbaar *O*
pi_191403388
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 06:46 schreef Peejtur het volgende:
Nou ik kan mij hier nu zeker melden. De streepjes zijn zichtbaar *O*
Gefeliciteerd!!!
pi_191403419
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik werk al halve dagen ipv hele, dus ik ben al een poosje minder aan het werk. Ik moet nu nog 3 halve dagen de komende anderhalve week en dan heb ik verlof.
In theorie kan ik me volledig ziekmelden, maar er ligt nu dus nog al meer werk dan ik kan afronden. En dat voelt ook rot. Dus ik maak die 3 halve dagen nog wel.
Dat herken ik wel, is vervelend om het zo achter te laten he!
Ik heb me uiteindelijk helemaal niet ziekgemeld ondanks dat de arts/verlos/fysio dat me aanraadde. Ik kon het niet, vond het zo naar om mijn collega’s zo achter te laten. Ben daarom wel een week eerder dan gepland met verlof gegaan (en een halve week vrijgenomen daaraan voorafgaand).
Voor jou is het einde dus ook in zicht gelukkig, nog 3 halve dagen is te overzien.


Ik ga ook even klagen! Mijn schoonouders halen dochter vaak op donderdag op van de opvang. Op zich fijn want er is dan altijd file dus voor ons gedonder. Maar zij denken volgens mij echt dat we niet zonder kunnen en zodoende is het gebeurd dat schoonvader 2 weken geleden strontziek was en schoonmoeder vorige week, en dat ze dan toch komen. Super erg hoesten, niet normaal. En guess what? Nu ben ik dus ook keihard aan het hoesten en heb al dagen koppijn, en ik sliep al zo weinig.. Vind het écht niet zo grappig met nog 4 weken op de teller tot UD. Het is maar te hopen dat het weer een beetje afzwakt en ik niet als een zeehondje de bevalling in ga..
pi_191403420
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 06:46 schreef Peejtur het volgende:
Nou ik kan mij hier nu zeker melden. De streepjes zijn zichtbaar *O*
Gefeliciteerd 😀
  zaterdag 8 februari 2020 @ 08:03:40 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191403516
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 06:46 schreef Peejtur het volgende:
Nou ik kan mij hier nu zeker melden. De streepjes zijn zichtbaar *O*
*O* gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 08:07:59 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191403533
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik werk al halve dagen ipv hele, dus ik ben al een poosje minder aan het werk. Ik moet nu nog 3 halve dagen de komende anderhalve week en dan heb ik verlof.
In theorie kan ik me volledig ziekmelden, maar er ligt nu dus nog al meer werk dan ik kan afronden. En dat voelt ook rot. Dus ik maak die 3 halve dagen nog wel.
:* ik vind het sneu voor je. Hopelijk knap je een beetje op als je verlof hebt.
Resistance is futile.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 08:10:49 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191403547
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 07:22 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Dat herken ik wel, is vervelend om het zo achter te laten he!
Ik heb me uiteindelijk helemaal niet ziekgemeld ondanks dat de arts/verlos/fysio dat me aanraadde. Ik kon het niet, vond het zo naar om mijn collega’s zo achter te laten. Ben daarom wel een week eerder dan gepland met verlof gegaan (en een halve week vrijgenomen daaraan voorafgaand).
Voor jou is het einde dus ook in zicht gelukkig, nog 3 halve dagen is te overzien.


Ik ga ook even klagen! Mijn schoonouders halen dochter vaak op donderdag op van de opvang. Op zich fijn want er is dan altijd file dus voor ons gedonder. Maar zij denken volgens mij echt dat we niet zonder kunnen en zodoende is het gebeurd dat schoonvader 2 weken geleden strontziek was en schoonmoeder vorige week, en dat ze dan toch komen. Super erg hoesten, niet normaal. En guess what? Nu ben ik dus ook keihard aan het hoesten en heb al dagen koppijn, en ik sliep al zo weinig.. Vind het écht niet zo grappig met nog 4 weken op de teller tot UD. Het is maar te hopen dat het weer een beetje afzwakt en ik niet als een zeehondje de bevalling in ga..
Oh, wat klote voor je. 4 weken hersteltijd zou genoeg moeten zijn maar als je kleine zich wat vroeger aandient wordt het wel krap.
Resistance is futile.
pi_191404148
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 06:46 schreef Peejtur het volgende:
Nou ik kan mij hier nu zeker melden. De streepjes zijn zichtbaar *O*
_O_ *G* van harte!
lekker faxen heel de dag echt genot
  zaterdag 8 februari 2020 @ 10:24:32 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_191404594
Gefeliciteerd peejtur!
disclaimer
  Moderator zaterdag 8 februari 2020 @ 10:55:11 #128
447051 crew  Peejtur
pi_191404999
Dank jullie wel *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 13:14:33 #129
269689 crew  Viv
pi_191407141
@Peejtur wat bijzonder dat ze het dan al zó snel heeft gemerkt. Gefeliciteerd!! *O*
pi_191408824
@Peejtur: Gefeliciteerd!
pi_191426803
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 06:46 schreef Peejtur het volgende:
Nou ik kan mij hier nu zeker melden. De streepjes zijn zichtbaar *O*
Gefeliciteerd! Wat fijn dat het dan al raak is!
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 15:52:26 #132
447051 crew  Peejtur
pi_191427041
Ja was iets sneller dan we verwacht hadden. Ja uiteraard stond het op de planning maar gingen er vanuit dat het weer ongeveer zo lang als bij onze kleine meid zou duren :')
pi_191427118
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 15:52 schreef Peejtur het volgende:
Ja was iets sneller dan we verwacht hadden. Ja uiteraard stond het op de planning maar gingen er vanuit dat het weer ongeveer zo lang als bij onze kleine meid zou duren :')
Hoe oud is de kleine nu bij jullie dan?
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 15:57:01 #134
447051 crew  Peejtur
pi_191427146
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 15:56 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Hoe oud is de kleine nu bij jullie dan?
11 maandjes. Bij 1e duurde het 1.5 jaar en nu bij 1e poging dus.
  zondag 9 februari 2020 @ 16:42:32 #135
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191428067
Ik zit te mijmeren over wanneer vertellen op m'n werk. Morgen pas week 8 dus voorlopig nog maar niet. En de klachten vallen heel erg mee tot zover, alleen in het weekend zo slap als een vaatdoek want dan eet ik pas laat ontbijt en daar heb ik de hele dag last van. Dus nog geen noodzaak om uit de kast te komen.

Eén van de ideeën is om het tot week 22 domweg te ontkennen en als men toch een directe vraag stelt, gewoon beantwoorden met een wedervraag: 'vind je me dik of zo? :( '

:+ :D
Resistance is futile.
  zondag 9 februari 2020 @ 20:17:47 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_191431526
Morgen 8 weken of morgen week 8?
Wanneer heb je je eerste echo?
disclaimer
  zondag 9 februari 2020 @ 20:25:42 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191431660
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 20:17 schreef SQ het volgende:
Morgen 8 weken of morgen week 8?
Wanneer heb je je eerste echo?
Morgen begint week 8. Donderdag is m'n eerste echo.
Resistance is futile.
pi_191433572
Gefeliciteerd peejtur!

Seven, heb je op een gegeven moment niet dat je het graag met collega’s wil delen? Ik vond het wel fijn dat ik er op een gegeven moment gewoon open over kon zijn.
Wel spannend, bijna de echo!
  maandag 10 februari 2020 @ 10:44:53 #139
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191438478
Gefeliciteerd peejtur :)

Ik heb het gelijk na de 1e goede echo verteld. Ik heb een tijdelijk contract en wilde er gewoon open en eerlijk over zijn. En dat werd erg gewaardeerd! En contract is ook gewoon verlengd :Y.

Hier 31 weken vandaag, wat gaat het hard! Nog 3 weken werken... 27 feb mijn laatste werkdag. Ben er ook echt aan toe, de hele dag opgevouwen achter een bureau zitten met mijn giga-buik is echt niet fijn meer :N.

Vrijdag controle gehad, alles helemaal prima, perfecte suikerwaarden, ijzer goed, bloeddruk 122/58, groeiecho binnen de curves en als bonus een anti-D injectie omdat ik als negatieveling wederom een postitief kind krijg :'). Over 3 weken weer controle, eerder vond ze niet nodig, want gaat gewoon prima en als er iets is, moest ik gewoon bellen. ^O^
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191443314
We hebben het hier gedeeld met 10-11 weken. Simpelweg omdat de leugens omtrent het overgeven, misselijk en slap zijn ons de neus uit kwam. :9
pi_191443848
Wat fijn XcUZ_Me van de goede controle! En lekker aftellen tot je verlof *O*

Gefeliciteerd Peejtur!

Seven, hier het op het werk noodgedwongen vroeg verteld ivm geen röntgenfoto’s meer kunnen maken enzo.

Wij zijn vanochtend weer voor het eerst bij de verloskundige geweest O+ Eindelijk weer eens haar hartje gehoord in plaats van alleen gezien op de echo, toch ook bijzonder. En ze ligt al helemaal ingedaald, dat waren die steken onderin dus :X en toen ik erover na ging denken heb ik nu ook minder last van mijn heup, wat vanuit mij bekken kwam *O*

Ze ligt er klaar voor en morgen 37 weken, wat een mijlpaal! :D zo benieuwd wanneer ze komt, het bevalbad is ook al binnen en het bed staat op klossen (wat hóóg!!) allemaal nieuws! *O* spannend!
  maandag 10 februari 2020 @ 21:38:44 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191447465
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 22:02 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd peejtur!

Seven, heb je op een gegeven moment niet dat je het graag met collega’s wil delen? Ik vond het wel fijn dat ik er op een gegeven moment gewoon open over kon zijn.
Wel spannend, bijna de echo!
Ik ben verantwoordelijk voor een afdeling met 95 mannen en 5 vrouwen. Voor ik het openbaar maak, moet er een werkbaar plan liggen om die 3 maanden te overbruggen. Dus eerst mijn leidinggevende, dan de 4 managers die aan mij rapporteren, dan de rest van het team. Er is wel 1 hele toffe dame op de afdeling die weet dat we 'actief proberen' en zij weet ook van het donortraject.
Resistance is futile.
  maandag 10 februari 2020 @ 21:39:37 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191447479
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 10:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gefeliciteerd peejtur :)

Ik heb het gelijk na de 1e goede echo verteld. Ik heb een tijdelijk contract en wilde er gewoon open en eerlijk over zijn. En dat werd erg gewaardeerd! En contract is ook gewoon verlengd :Y.

Hier 31 weken vandaag, wat gaat het hard! Nog 3 weken werken... 27 feb mijn laatste werkdag. Ben er ook echt aan toe, de hele dag opgevouwen achter een bureau zitten met mijn giga-buik is echt niet fijn meer :N.

Vrijdag controle gehad, alles helemaal prima, perfecte suikerwaarden, ijzer goed, bloeddruk 122/58, groeiecho binnen de curves en als bonus een anti-D injectie omdat ik als negatieveling wederom een postitief kind krijg :'). Over 3 weken weer controle, eerder vond ze niet nodig, want gaat gewoon prima en als er iets is, moest ik gewoon bellen. ^O^
Nahhh, top! 3 weekjes, dan kan het aftellen beginnen :) .
Resistance is futile.
  maandag 10 februari 2020 @ 21:41:35 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_191447505
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben verantwoordelijk voor een afdeling met 95 mannen en 5 vrouwen. Voor ik het openbaar maak, moet er een werkbaar plan liggen om die 3 maanden te overbruggen. Dus eerst mijn leidinggevende, dan de 4 managers die aan mij rapporteren, dan de rest van het team. Er is wel 1 hele toffe dame op de afdeling die weet dat we 'actief proberen' en zij weet ook van het donortraject.
4 maanden :+ :D
disclaimer
  maandag 10 februari 2020 @ 21:52:32 #145
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191447657
Ik wou ook al zeggen, ik mag hopen dat je 4 maanden thuis blijft! Al kan je geloof ik wettelijk de laatste maand ook later in stukjes opnemen.

edit: en de toevoeging kan niet zijn 'er komt vervanging, jullie horen nog hoe/wie exact'?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191447694
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:52 schreef Lemijn het volgende:
Ik wou ook al zeggen, ik mag hopen dat je 4 maanden thuis blijft! Al kan je geloof ik wettelijk de laatste maand ook later in stukjes opnemen.
Klopt, als je baby 6 weken is mag je officieel weer aan t werk.
Maar dat moet je dan wel al wel willen ook :{
pi_191448072
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:52 schreef Lemijn het volgende:
Ik wou ook al zeggen, ik mag hopen dat je 4 maanden thuis blijft! Al kan je geloof ik wettelijk de laatste maand ook later in stukjes opnemen.

edit: en de toevoeging kan niet zijn 'er komt vervanging, jullie horen nog hoe/wie exact'?
Dat kan denk ik voor even, maar mensen willen zsm weten waar ze aan toe zijn.

Ik heb het met 20 weken verteld en de wereld is niet vergaan :Y)

Nog 2 dagen werken en dan begint mijn verlof O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 10 februari 2020 @ 22:22:43 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191448242
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:41 schreef SQ het volgende:

[..]

4 maanden :+ :D
Zo lang?! :+
Resistance is futile.
  maandag 10 februari 2020 @ 22:22:58 #149
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191448251
Mensen willen wel meer :{w . Alle begrip voor als iemand het niet na 3 maanden wil vertellen hoor, zo bedoel ik niet niet. Maar dat werknemers het niet aankunnen om niet te weten wie jou over nog eens 5 maanden gaat vervangen, daar zou ik lak aan hebben geloof ik. Zeker als er een tussenlaag van 4 managers is. Of gaan die 4 managers dan stuiteren en over elkaar heen vallen in de hoop jou te mogen vervangen? Boeiend dit :P.

/offtopic :@
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 10 februari 2020 @ 22:24:30 #150
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191448288
quote:
10s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zo lang?! :+
Gelukkig wel!

klik
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 10 februari 2020 @ 22:24:41 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191448294
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 21:52 schreef Lemijn het volgende:
Ik wou ook al zeggen, ik mag hopen dat je 4 maanden thuis blijft! Al kan je geloof ik wettelijk de laatste maand ook later in stukjes opnemen.

edit: en de toevoeging kan niet zijn 'er komt vervanging, jullie horen nog hoe/wie exact'?
Hmm, moet wel lukken maar het zou wel fijn zijn als ik een idee in z'n algemeenheid heb van hoe en wat.
Resistance is futile.
pi_191448742
quote:
7s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hmm, moet wel lukken maar het zou wel fijn zijn als ik een idee in z'n algemeenheid heb van hoe en wat.

Ik zou het in zo’n geval denk ik juist op tijd melden bij degenen die met de vervanging moeten komen. Dat geeft tijd om e.a. te regelen en vervolgens de rest van de medewerkers in te lichten, zonder dat jij moeilijk moet doen om een al groeiende buik te camoufleren omdat er nog geen plan ligt...
  dinsdag 11 februari 2020 @ 07:21:23 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191451239
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 22:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zou het in zo’n geval denk ik juist op tijd melden bij degenen die met de vervanging moeten komen. Dat geeft tijd om e.a. te regelen en vervolgens de rest van de medewerkers in te lichten, zonder dat jij moeilijk moet doen om een al groeiende buik te camoufleren omdat er nog geen plan ligt...
Ik moet zelf een vervangingsplan regelen. Het is alleen een uitdaging omdat ik de interesse van mijn managementteam nog niet zo goed ken. Ik heb wel plannen voor 2021 om een aantal wijzigingen aan te brengen in de managementstructuur. Eigenlijk past mijn verlof perfect in dat plaatje omdat het een verandering in mijn managementteam gaat forceren, alleen komt dat net 3-4 maanden te vroeg.

Ik ga niets delen tot ik een werkbaar plan in mijn hoofd heb zitten in ieder geval. Ik kan en wil geen nieuws aankondigen zonder gelijk een goed voorstel te kunnen doen. Vorige week heb ik een verandering aangekondigd die voelbaar is voor iedereen. Binnen 2 weken de volgende grote verandering aankondigen vind ik geen slim plan ;). Eerst de echo op donderdag en dan misschien volgende of de week erop een vertrouwelijk gesprek met mijn leidinggevende.

En 8 weken vind ik zelf te vroeg. Ik wil er nog lekker zelf even van genieten en ik ben nog niet aan het uitdijen. Er wordt bij ons op het werk niet erg flexibel gedaan over zwangerschapsverlof en ook vaderschapsverlof. Het wordt wel toegestaan en beschermd vanuit de CAO maar het wordt niet echt met een warm hart uitgedragen, want zeker 85% is man en in de operatie zelfs 95%. Dat gezegd hebbende, er is ook een duidelijke verandering merkbaar in het hoger management dus die wind zou zomaar anders kunnen waaien nu. Oftewel, de babyboomers zijn net met pensioen ;) . Dus ook wel weer een mooie kans om die nieuwe windrichting meer gestalte te geven.

Ik krijg hier toch ook wel weer bergen energie van, super interessant om hierover na te denken. :P
Resistance is futile.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 07:24:07 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191451251
Oh trouwens: ik ben tegenwoordig tussen half 5 en half 6 klaarwakker. Is dat een zwangerschapssymptoom? Kan je alvast wennen aan slaapgebrek of zo :')
Resistance is futile.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 08:17:01 #155
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191451814
Mijn vrouw kan sinds afgelopen weekend niet meer op haar buik slapen. Dat worden nog lange weken :') verder gaat alles goed met haar.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 11 februari 2020 @ 08:18:01 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_191451825
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 07:24 schreef Seven. het volgende:
Oh trouwens: ik ben tegenwoordig tussen half 5 en half 6 klaarwakker. Is dat een zwangerschapssymptoom? Kan je alvast wennen aan slaapgebrek of zo :')
Jup ;(
disclaimer
pi_191451844
Heb ik weer hoor... Na het prikken van mijn suikerkat prikte ik mezelf.... Zal misschien ietsie insuline aan gezeten hebben, bel voor de zekerheid zo maar even de VK.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 08:45:10 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_191452110
Van een microspatje insuline zou ik niet zo zenuwachtig worden hoor sun. Het bloedcontact lijkt me vervelender.
disclaimer
  FOK!fossiel dinsdag 11 februari 2020 @ 08:45:13 #159
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191452111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heb ik weer hoor... Na het prikken van mijn suikerkat prikte ik mezelf.... Zal misschien ietsie insuline aan gezeten hebben, bel voor de zekerheid zo maar even de VK.
Goed om te realiseren is dat de insuline van je kat 2x minder geconcentreerd is dan die bij mensen gebruikt wordt.

(Bij de kat 40 I.E per ml bij de mens 100 I.E.)

Zou zeker je verloskundige bellen, maar ik verwacht dat zij bovenstaande niet uit haar hoofd weet, dus goed om even erbij te melden.
Chick on a mission
pi_191452112
Ik vind het een interessant thema "wanneer maak je het bekend", het liefst wil men naar binnen rennen en het blije nieuws delen, denk dat het altijd goed is om mee te denken met de organisatie of een voorstel te hebben voor wie en hoe je vervangen zou kunnen worden.

Aan de andere kant ben ik ook lekker makkelijk hoor ; stel dat je onverwachts ziek wordt, of je neemt ontslag (allebei worst case scenarios I know), maar dan moet de organisatie er ook mee dealen. Heel vaak draait de wereld wel door ...hooguit wat minder efficient, naja shit happens oO<

En qua vroeg opstaan, mijn interne wekker ging vanochtend weer om 0500 :O
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191452188
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:45 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Goed om te realiseren is dat de insuline van je kat 2x minder geconcentreerd is dan die bij mensen gebruikt wordt.

(Bij de kat 40 I.E per ml bij de mens 100 I.E.)

Zou zeker je verloskundige bellen, maar ik verwacht dat zij bovenstaande niet uit haar hoofd weet, dus goed om even erbij te melden.
Ze zei dat ik de huisarts moest bellen, dus ik gok dat ze er niet zoveel van af weet :) Dusja, ik wacht maar op het telefoontje aangezien ze alleen nog maar de optie hebben dat ze zelf terugbellen op een bepaald tijdstip...

@SQ Volgens mij bloedt een kat niet bij het prikken. Althans, ik heb nog nooit iets van bloed aan de naald gezien.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 08:55:10 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_191452231
Natuurlijk bloedt een kat wel bij het prikken, dat je het niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is ;)
Het zal ongetwijfeld wel loslopen, maar idd wel goed om het even bij de verloskundige neer te leggen :)
disclaimer
pi_191452262
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:55 schreef SQ het volgende:
Natuurlijk bloedt een kat wel bij het prikken, dat je het niet ziet wil niet zeggen dat het er niet is ;)
Het zal ongetwijfeld wel loslopen, maar idd wel goed om het even bij de verloskundige neer te leggen :)
Ik prik ook zelden, het is niet echt mijn hobby zeg maar. Als ik dit had willen doen had ik wel in een ziekenhuis gewerkt :')
  dinsdag 11 februari 2020 @ 08:59:36 #164
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191452284
Zal wel loslopen Sun, maar snap dat je het ff wilt checken.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191452677
Nou, ik moet wachten op een formulier en als dat klaar ligt bij de huisarts, dan moet ik bloed komen prikken. Daaruit concludeer ik dat de insuline inderdaad niet veel uitmaakt, maar dat het gaat om overdracht van bloed. Gelukkig is het een binnenkat, dat scheelt denk ik wel :)
pi_191453540
Ik wacht dan nog op het vroeg wakker worden van m'n vriendin.. Als het even kan zou die momenteel juist 24/7 slapen geloof ik. :9

Vandaag mocht ze trouwens bloedprikken, alle controles + NIPT. Kunnen we daar weer even 2 weken voor aftellen.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:00:25 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_191453622
Ik had dat extreem vroeg opstaan ook voornamelijk bij de eerste. Bij de tweede verkeer je gewoon in permanente zombie staat :')
disclaimer
pi_191453659
Goedemorgen!

@Sunshine1982: Oei wat vervelend. Zal vast wel loslopen inderdaad maar wel goed om even te checken.

@NicolasJoy: Twee weken op de Nipt-uitslag is dan best lang lijkt me. Succes met wachten!

Over het bekend maken, voor de zwangerschap hadden wij beiden het idee te wachten tot 10-12 weken. Dit bleek echter echt niet haalbaar. Al voor de positieve test was ik zó beroerd.. Daar vielen niet continu leugentjes voor te bedenken en dat wilde ik ook niet. Ik heb het mijn moeder en beste vriendin verteld met 5-6 weken ongeveer, mijn schoonouders met 8 weken en mijn manager met 7 weken al. Het ligt er denk ik dus ook aan hoe je je voelt. Achteraf heb ik er geen spijt van. Ieder moet doen wat goed voelt!

Ik ben nu 31+5. Nog ruim twee weken en dan gaat officieel mijn zwangerschapsverlof in. Het kamertje is nu bijna af en ik ga dit weekend maar eens rustig aan beginnen met wat spulletjes verzamelen voor in de vluchttas. Mijn buik heeft wel een verandering doorgemaakt de afgelopen twee weken. Ik heb nu een hele hoge ronde buik. Net onder mijn borsten is het ook vrij hard en onder mijn navel juist heel zacht.
pi_191453775
Hoi, ik leef nog! :+

Bij M. had ik het denk ik verteld rond de 20 weken. Eerder zag je het ook nog niet echt, en ik had er gewoon geen zin in :P Nu was ik 10kg zwaarder aan de start van de zwangerschap dan aan de start van de zwangerschap van M. en voel ik me echt een enorme zeekoe :@ Komt ooit wel goed hopelijk :+. Verwacht dan ook dat het eerder zichtbaar zal zijn dan met M.
Ik heb maandag de eerste echo en als die goed is zal ik het wel snel vertellen. Volgens eigen berekening ben ik vandaag 9w5d.

Verder gaat het goed. Ik merk er niet zoveel van. Alleen wat vermoeidheid en gevoelige borsten. Maakt me ook wel weer onzeker, stomme eerste weken. Bij M. had ik tegen deze tijd al 2 echo's gehad, dus het voelt wat langzaam allemaal :')
  FOK!fossiel dinsdag 11 februari 2020 @ 11:49:09 #170
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191454285
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nou, ik moet wachten op een formulier en als dat klaar ligt bij de huisarts, dan moet ik bloed komen prikken. Daaruit concludeer ik dat de insuline inderdaad niet veel uitmaakt, maar dat het gaat om overdracht van bloed. Gelukkig is het een binnenkat, dat scheelt denk ik wel :)
Dan ben ik wel benieuwd wat ze gaan testen, want door contact met bloed van katten kan je naar mijn weten geen ernstige zaken oplopen. Wel als je gekrabt/gebeten wordt, maar dat heeft te maken met een stel rottige bacteriën die graag huizen in de bek/onder nagels van een kat.

Maar better safe then sorry toch? :)
Chick on a mission
pi_191454816
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:49 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Dan ben ik wel benieuwd wat ze gaan testen, want door contact met bloed van katten kan je naar mijn weten geen ernstige zaken oplopen. Wel als je gekrabt/gebeten wordt, maar dat heeft te maken met een stel rottige bacteriën die graag huizen in de bek/onder nagels van een kat.

Maar better safe then sorry toch? :)
Geen idee. Vind het nu best vaag, want ik belde net terug zoals we vanmorgen afgesproken hadden. Moet ik opeens de GGD infectieziekten bellen... Daar naartoe gebeld, bleken ze er al van af te weten. Degene die er meer van weet belt me zo terug.

Wat een toestand allemaal joh. Het ergste is dat ik die kat vanavond weer moet prikken aangezien ik alleen thuis ben :') :'(
pi_191455723
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:49 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Dan ben ik wel benieuwd wat ze gaan testen, want door contact met bloed van katten kan je naar mijn weten geen ernstige zaken oplopen. Wel als je gekrabt/gebeten wordt, maar dat heeft te maken met een stel rottige bacteriën die graag huizen in de bek/onder nagels van een kat.

Maar better safe then sorry toch? :)
Je hebt helemaal gelijk :) Dat is ook wat de GGD arts aan de telefoon zei. Maar ze zei dat ze het wel eerst moest opzoeken omdat het geen alledaags probleem is zeg maar.

Het enige wat ik kon doen is de huisarts weer bellen of hij antibiotica nodig vindt voor het prikje aan mijn vinger. Ik denk dat ik dat wel goed vind voor de rest.
pi_191456913
Och wat een toestand sunshine, maar begrijpelijk dat ze deze vraag niet iedere dag krijgen 🤭

Even een jompel voor mezelf: 37 weken! *O*
pi_191457056
Weekwissel voor @Zo-is-dat !

Hier ook trouwens, 33 weken vandaag. Volgende week begint mijn verlof. En op de valreep:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191457073
Oei sillie wat a-relaxed! Wel fijn dat je tijdens alle onrust lekker met verlof bent :+
  dinsdag 11 februari 2020 @ 16:56:45 #176
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191458078
Ojee, nou ik heb best een paar kattenkrabbels opgelopen de afgelopen maanden, maar heb me daar werkelijk nooit druk om gemaakt :'). Maar misschien is bloedcontact anders idd. Weet je al wat meer Sun?

Zo-is-dat: LLM!

Sillie, das ook niet lekker je verlof ingaan. Maar zou lekker de storm laten razen. Jij hebt wat belangrijkers aan je kop!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 11 februari 2020 @ 19:07:09 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191459880
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk :) Dat is ook wat de GGD arts aan de telefoon zei. Maar ze zei dat ze het wel eerst moest opzoeken omdat het geen alledaags probleem is zeg maar.

Het enige wat ik kon doen is de huisarts weer bellen of hij antibiotica nodig vindt voor het prikje aan mijn vinger. Ik denk dat ik dat wel goed vind voor de rest.
:{ wat een klote situatie, heel benieuwd wat de GGD ervan zegt!
Resistance is futile.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 19:13:54 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191459985
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 15:35 schreef silliegirl het volgende:
Weekwissel voor @:Zo-is-dat !

Hier ook trouwens, 33 weken vandaag. Volgende week begint mijn verlof. En op de valreep:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je of je manager uit haar functie is gezet wegens disfunctioneren of wegens deze reorganisatie?

Als zwangere geniet je wel extra bescherming binnen de kaders van de wet. Als je terug bent van verlof, dan is het een ander verhaal. Ik zou je ad interim manager even persoonlijk laten weten dat je tijdens je verlof graag op de hoogte wil blijven en dat je waar nodig beschikbaar bent voor overleg (als jij dat wil tenminste). Laten weten dat je je zorgen maakt is geen probleem, maar weet ook dat zij eventuele plannen niet alleen met jou kan delen.
Resistance is futile.
pi_191460579
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Weet je of je manager uit haar functie is gezet wegens disfunctioneren of wegens deze reorganisatie?

Als zwangere geniet je wel extra bescherming binnen de kaders van de wet. Als je terug bent van verlof, dan is het een ander verhaal. Ik zou je ad interim manager even persoonlijk laten weten dat je tijdens je verlof graag op de hoogte wil blijven en dat je waar nodig beschikbaar bent voor overleg (als jij dat wil tenminste). Laten weten dat je je zorgen maakt is geen probleem, maar weet ook dat zij eventuele plannen niet alleen met jou kan delen.
In een spoiler want langdradig en offtopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191461265
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:00 schreef SQ het volgende:
Ik had dat extreem vroeg opstaan ook voornamelijk bij de eerste. Bij de tweede verkeer je gewoon in permanente zombie staat :')
Ze kon het hier zojuist niet waarderen toen ik haar hiermee vergelijk en omschreef. :9
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:02 schreef QuattroF het volgende:
Goedemorgen!

@:Sunshine1982: Oei wat vervelend. Zal vast wel loslopen inderdaad maar wel goed om even te checken.

@:NicolasJoy: Twee weken op de Nipt-uitslag is dan best lang lijkt me. Succes met wachten!

Over het bekend maken, voor de zwangerschap hadden wij beiden het idee te wachten tot 10-12 weken. Dit bleek echter echt niet haalbaar. Al voor de positieve test was ik zó beroerd.. Daar vielen niet continu leugentjes voor te bedenken en dat wilde ik ook niet. Ik heb het mijn moeder en beste vriendin verteld met 5-6 weken ongeveer, mijn schoonouders met 8 weken en mijn manager met 7 weken al. Het ligt er denk ik dus ook aan hoe je je voelt. Achteraf heb ik er geen spijt van. Ieder moet doen wat goed voelt!

Ik ben nu 31+5. Nog ruim twee weken en dan gaat officieel mijn zwangerschapsverlof in. Het kamertje is nu bijna af en ik ga dit weekend maar eens rustig aan beginnen met wat spulletjes verzamelen voor in de vluchttas. Mijn buik heeft wel een verandering doorgemaakt de afgelopen twee weken. Ik heb nu een hele hoge ronde buik. Net onder mijn borsten is het ook vrij hard en onder mijn navel juist heel zacht.
Het lijkt nu lang, maar doordat er nu al één rondloopt denk ik wel dat de tijd sneller gaat.. Tegen die tijd ook de volgende controle, dus blijf daar gewoon naar uit kijken. :D

't is met vertellen ook net wat goed voelt.. M'n vriendin zit nu op 11+2 geloof ik en ik verbaas me erover hoeveel mensen het nu al weten. :+ Wilden eigenlijk wachten tot na de NIPT, maar is bijna geen doen op 't moment..

31+5 .. Voelt al dichtbij het eind, en toch zo ver weg! :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 11:15 schreef Miezziej het volgende:
Hoi, ik leef nog! :+

Bij M. had ik het denk ik verteld rond de 20 weken. Eerder zag je het ook nog niet echt, en ik had er gewoon geen zin in :P Nu was ik 10kg zwaarder aan de start van de zwangerschap dan aan de start van de zwangerschap van M. en voel ik me echt een enorme zeekoe :@ Komt ooit wel goed hopelijk :+. Verwacht dan ook dat het eerder zichtbaar zal zijn dan met M.
Ik heb maandag de eerste echo en als die goed is zal ik het wel snel vertellen. Volgens eigen berekening ben ik vandaag 9w5d.

Verder gaat het goed. Ik merk er niet zoveel van. Alleen wat vermoeidheid en gevoelige borsten. Maakt me ook wel weer onzeker, stomme eerste weken. Bij M. had ik tegen deze tijd al 2 echo's gehad, dus het voelt wat langzaam allemaal :')
Hoi! Fijn je te zien! :D

Aftellen naar maandag! :* O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 15:35 schreef silliegirl het volgende:
Weekwissel voor @:Zo-is-dat !

Hier ook trouwens, 33 weken vandaag. Volgende week begint mijn verlof. En op de valreep:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna verlof, hoezee!

Spannend wel wat je dan straks aantreft.. Misschien dat iedereen dan goed over is en je rustig kan integreren. :P
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:20:23 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191462291
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 19:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

In een spoiler want langdradig en offtopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
pi_191467210
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191467838
Duimen jullie even mee dat ons meisje voorlopig nog even blijft zitten?

Grote broer is snipverkouden en flink benauwd -O- straks naar de huisarts. Hij is hier bekend mee door zijn prematuriteit maar t is al een tijd geleden dat het zo erg was.

Oh en nog een beetje duimen dat t mij overslaat :X
pi_191470805
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
Duimen jullie even mee dat ons meisje voorlopig nog even blijft zitten?

Grote broer is snipverkouden en flink benauwd -O- straks naar de huisarts. Hij is hier bekend mee door zijn prematuriteit maar t is al een tijd geleden dat het zo erg was.

Oh en nog een beetje duimen dat t mij overslaat :X
Ga voor je duimen! 2X :)

Iemand nog aanraders voor dingen die je gedaan _moet_ hebben in je zwangerschapsverlof? Want ik ben een beetje inspiratieloos
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191471123
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:19 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ga voor je duimen! 2X :)

Iemand nog aanraders voor dingen die je gedaan _moet_ hebben in je zwangerschapsverlof? Want ik ben een beetje inspiratieloos
In je uppie relaxed naar de wc gaan! :s)
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 12 februari 2020 @ 13:47:08 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_191471218
Haha ja. Lekker vaak in bad, want dat mag de eerste zes weken na de bevalling niet. Genieten van de stilte. Uitslapen. Series bingen. Al je kasten opruimen. Hele dagen alleen maar doen wat jíj wil doen in het tempo dat jij wil O+ kortom, alle dingen die je de komende 20 jaar niet meer kan doen _O-

Maar goed, ik vond dit soort adviezen tijdens de laatste loodjes van mijn eerste zwangerschap eigenlijk ook heel stom. Ik wilde gewoon die baby. :')
disclaimer
  woensdag 12 februari 2020 @ 13:48:22 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_191471239
Ik ben trouwens met mijn man toen nog wel leuke dingen gaan doen. Besteed veel aandacht aan elkaar want echt, dat gaat er bij in schieten straks. Wij gingen bijvoorbeeld een rondvaart doen in Rotterdam. Of naar zee. Lekker uit eten, film kijken, etc.
disclaimer
pi_191471281
Fotoalbums maken
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191471349
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:19 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ga voor je duimen! 2X :)

Iemand nog aanraders voor dingen die je gedaan _moet_ hebben in je zwangerschapsverlof? Want ik ben een beetje inspiratieloos
Vooral niet na een week al gaan bevallen :+ in bed liggen netflixen en buik aaien. Slapen O+ O+ O+
pi_191471375
Vanmiddag weer lekker naar het hartjes spreekuur, omdat het kan :D
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 14:45:59 #191
447051 crew  Peejtur
pi_191472194
9 maart 1e afspraak bij VK en ook 1e echo. Ben benieuwd. Vrouwlief heeft al wel 2 weken last van buik ofzo. Hopelijk betekent dat niets.
pi_191472949
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:19 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ga voor je duimen! 2X :)

Iemand nog aanraders voor dingen die je gedaan _moet_ hebben in je zwangerschapsverlof? Want ik ben een beetje inspiratieloos
Heb je Netflix al uitgekeken? En wat SQ zegt, fijn tijd doorbrengen met je partner! Lekker samen koffie ergens gaan drinken, nog even uit eten of zo :)

Zo-is-dat, ik duim voor je! Wat zei de huisarts?

Wij zijn vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de placenta lokalisatie. En.... hij ligt nog steeds naast de uitgang. Wordt dus een keizersnede. Baal ik best een beetje van :(
  woensdag 12 februari 2020 @ 15:32:03 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_191472994
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:29 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Heb je Netflix al uitgekeken? En wat SQ zegt, fijn tijd doorbrengen met je partner! Lekker samen koffie ergens gaan drinken, nog even uit eten of zo :)

Zo-is-dat, ik duim voor je! Wat zei de huisarts?

Wij zijn vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de placenta lokalisatie. En.... hij ligt nog steeds naast de uitgang. Wordt dus een keizersnede. Baal ik best een beetje van :(
Oh bah, dat is wel echt een ontzettende domper zeg -O-
disclaimer
pi_191473038
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh bah, dat is wel echt een ontzettende domper zeg -O-
Ja, best wel eigenlijk. Ik volgende week pas een gesprek met de vk, dus dan hoor ik vast iets meer van wat ik kan verwachten. Dit was mijn laatste poging om in een bevelbad te bevallen :')
  woensdag 12 februari 2020 @ 15:53:33 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191473323
OT, das balen -O- Ik moet met 36 weken voor hetzelfde en ik vrees ook een beetje :{.

Moest wel beetje gniffelen om het "bevelbad" :+. Lijkt mij niks :D
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 12 februari 2020 @ 15:53:55 #196
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191473329


[ Bericht 55% gewijzigd door XcUZ_Me op 12-02-2020 15:54:36 (Dubbel ) ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191473450
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

In je uppie relaxed naar de wc gaan! :s)
_O-

@SQ: Dat laatste heb ik dus ook een beetje :) nog 1 weekje en dan is ze "af" en dan mag ze wat mij betreft komen :Y

Slapen en uitslapen had ik op de lijst staan
Laatste 5 jaar foto's uit sorteren en bepaalde foto's af laten drukken
Laatste baby aankopen doen (ik zweer het, volgende aankoop wordt voor mezelf. Ik wil nieuwe schoenen, mooie jurken etc. :P )

Ik kan niet heel de dag op de bank kreperen en Netflixen. Kijk denk ik 1 of 2 series en dan heb ik 't wel gezien....en ik spaar het ook een beetje op want ik besef me dat als de beeb er is, je wat meer aan huis gebonden bent. Dan hebben we iig nog wat te kijken *O*

@OliviaIsTaken: Wat een domper idd! Denk dat het wel fijn is om te weten dat het geen spoedkeizersnede wordt etc. je hebt iig nog iets van invloed/input op het proces. Wens je iig een voorspoedig herstel O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191473714
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:29 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Heb je Netflix al uitgekeken? En wat SQ zegt, fijn tijd doorbrengen met je partner! Lekker samen koffie ergens gaan drinken, nog even uit eten of zo :)

Zo-is-dat, ik duim voor je! Wat zei de huisarts?

Wij zijn vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de placenta lokalisatie. En.... hij ligt nog steeds naast de uitgang. Wordt dus een keizersnede. Baal ik best een beetje van :(
Ah shit wat balen! Hopelijk heb je dan een hele mooie ervaring met een sectio en een heel voorspoedig herstel.


Zoonlief heeft een fikse antibiotica kuur gekregen, koorts en het was over zijn hele longveld te horen, gezien zn geschiedenis, mijn dikke buik en het geen risico willen nemen dus maar ab. Gelukkig reageerde hij deze keer behoorlijk goed op zn puffers ook al is dat wel van te korte duur. Ik hoop snel beterschap!


Aurum, succes met je niet vervelen, ik zou iets zelf maken voor de baby nog aan t lijstje toevoegen, maar ik hou dan ook van haken O+ Waarschijnlijk vliegt de tijd!
pi_191474428
Aurum; verwen je zelf ook met dingen als kapper, massage etc. Zeker dat eerste komt er nooit van met een baby :{
  woensdag 12 februari 2020 @ 18:13:31 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191475404
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
Duimen jullie even mee dat ons meisje voorlopig nog even blijft zitten?

Grote broer is snipverkouden en flink benauwd -O- straks naar de huisarts. Hij is hier bekend mee door zijn prematuriteit maar t is al een tijd geleden dat het zo erg was.

Oh en nog een beetje duimen dat t mij overslaat :X
Agossie, veel beterschap voor je zoontje.
Resistance is futile.
  woensdag 12 februari 2020 @ 18:17:34 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191475465
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:29 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Heb je Netflix al uitgekeken? En wat SQ zegt, fijn tijd doorbrengen met je partner! Lekker samen koffie ergens gaan drinken, nog even uit eten of zo :)

Zo-is-dat, ik duim voor je! Wat zei de huisarts?

Wij zijn vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de placenta lokalisatie. En.... hij ligt nog steeds naast de uitgang. Wordt dus een keizersnede. Baal ik best een beetje van :(
-O- balen -O-
Resistance is futile.
pi_191475941
het hartje klopt nog steeds net als vorige week :) :)

duurde wel wat langer voordat ze de hartslag had gevonden dit keer, dan wordt je toch verdomme onnodig zenuwachtig :')
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 12 februari 2020 @ 18:57:30 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191476046
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:51 schreef wolfrolf het volgende:
het hartje klopt nog steeds net als vorige week :) :)

duurde wel wat langer voordat ze de hartslag had gevonden dit keer, dan wordt je toch verdomme onnodig zenuwachtig :')
:* . Kan me goed voorstellen dat je 'm dan wel ff knijpt.

Ik ben morgen aan de beurt voor eerste echo. Ik denk dat het wel goed zit hier, ik heb regelmatig kramp in m'n baarmoeder omdat de boel groeit. Als er geen leven in zou zitten, dan zou ik dat niet om de dag hebben.
Resistance is futile.
pi_191477280
Leuk dan @Seven. ! Beetje bijtijds aan de beurt?
  woensdag 12 februari 2020 @ 20:28:09 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191477693
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 20:07 schreef NicolasJoy het volgende:
Leuk dan @:Seven. ! Beetje bijtijds aan de beurt?
14:30 :) 's morgens eerst nog werken.
Resistance is futile.
  donderdag 13 februari 2020 @ 02:45:46 #206
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191482309
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2020 18:51 schreef wolfrolf het volgende:
het hartje klopt nog steeds net als vorige week :) :)

duurde wel wat langer voordat ze de hartslag had gevonden dit keer, dan wordt je toch verdomme onnodig zenuwachtig :')
Spannend, LANG moment inderdaad zo’n situatie maar gelukkig toch gevonden!
Blood for breakfast, blood for lunch
  donderdag 13 februari 2020 @ 02:53:02 #207
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191482335
quote:
17s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Vooral niet na een week al gaan bevallen :+ in bed liggen netflixen en buik aaien. Slapen O+ O+ O+
Jij ook al na een week bevallen?? Had ik ook bij de 1e, alle moetjes waren gedaan maar ik heb toen niks van het leuke to-do lijstje kunnen afstrepen :'(

Gelukkig niet zo erg als mijn collega die dezelfde avond van haar laatste werkdag voor verlof beviel :D
Blood for breakfast, blood for lunch
  donderdag 13 februari 2020 @ 02:55:09 #208
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191482340
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:29 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]


Wij zijn vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor de placenta lokalisatie. En.... hij ligt nog steeds naast de uitgang. Wordt dus een keizersnede. Baal ik best een beetje van :(
Ai, ik snap dat je baalt :{
Blood for breakfast, blood for lunch
  donderdag 13 februari 2020 @ 03:09:37 #209
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191482371
En ik lig weer eens wakker... :'(

We hebben begin deze week bij de 16 weken controle gezien dat het weer een jongetje is! Vreemd genoeg geen verrassing voor (jongetjesmama gevoel), al helemaal niet voor zijn grote broer want het concept ‘zusje’ was hem vreemd.
Dat ene gekochte jurkje kan dus definitief terug naar de winkel, heb ik toch ooit de ervaring van kopen een keertje kunnen opdoen :P

Scheelt ook enorm in de kosten zeg, hetzelfde geslacht krijgen. Ik heb nog zoveel kleding liggen dat qua maat niet overeenkwam met het seizoen in NL (beginnerfoutje 8)7 ) dus dat komt nu perfect van pas ^O^
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_191482834
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
OT, das balen -O- Ik moet met 36 weken voor hetzelfde en ik vrees ook een beetje :{.

Moest wel beetje gniffelen om het "bevelbad" :+. Lijkt mij niks :D
Dan nog liever een keizersnede :D
Ben benieuwd wat de uitkomst bij jou is, hoop dat het meevalt!
pi_191482844
En bedankt voor de lieve reacties iedereen :*

Succes vandaag, Seven!
pi_191486082
Goedemorgen!

@Ot: Ach wat balen. Ik kan me goed voorstellen dat je dat liever anders had gezien!

@wolfrolf: Ja zoiets is heeeel spannend. Wat fijn dat jullie het hartje weer hebben gehoord. Dat blijft iets moois.

@Seven.: Veel succes en plezier!

@Queens: Wat leuk, twee zoons. 💙 Het is wel heel praktisch inderdaad.


Ik ben nu 32 weken zwanger. En man wat slaap ik slecht. Al wekenlang lukt het me gewoon niet. Ik kom niet in slaap en als ik eenmaal slaap, dan slaap ik zo licht dat ik van alles wakker wordt. Van een draaiende man tot een baby die schopt of de buurman die zijn fiets pakt. Zo vermoeiend! De bekkenpijn wordt ook wel flink erger. Maar het is het waard, aftellen tot onze kleine komt! 🥰 Vanavond hebben we een rondleiding over de verloskamers van het ziekenhuis. Leuk!
  donderdag 13 februari 2020 @ 14:03:52 #213
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191487896
Seven, veel succes en plezier zometeen!

Quattro, nog even volhouden! Bright side: je bent straks wel gewend aan weinig slaap :').

Ik kan juist de hele dag wel slapen. Ben echt permanent moe. Denk dat ik mijn verlof grotendeels slapend zal doorbrengen :'). Wel heel vaak wakker 's nachts.. plassen, omdraaien, honger...
Na vandaag nog 2 werkweken, in totaal 6 dagen. Aftellen *O*.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:03:28 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191489343
Zo. Ze had direct een fantastische hartslag te pakken, de baby bewoog ook nog ff O+. We hebben 4 stompjes gezien wat de armpjes en beentjes worden. VK was dik tevreden, wij ook.
Resistance is futile.
pi_191489385
quote:
17s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:03 schreef Seven. het volgende:
Zo. Ze had direct een fantastische hartslag te pakken, de baby bewoog ook nog ff O+. We hebben 4 stompjes gezien wat de armpjes en beentjes worden. VK was dik tevreden, wij ook.
Jaaa! O+ Zo fijn! Gefeliciteerd! :*
pi_191490782
Hoezee Seven! Super fijn! *O*
  donderdag 13 februari 2020 @ 18:01:20 #217
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191490885
Wat fijn Seven *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191493127
Fijn Seven!! *O*
  donderdag 13 februari 2020 @ 20:24:01 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191493199
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 11:46 schreef QuattroF het volgende:
Goedemorgen!

@:OT: Ach wat balen. Ik kan me goed voorstellen dat je dat liever anders had gezien!

@:wolfrolf: Ja zoiets is heeeel spannend. Wat fijn dat jullie het hartje weer hebben gehoord. Dat blijft iets moois.

@:Seven.: Veel succes en plezier!

@:Queens: Wat leuk, twee zoons. 💙 Het is wel heel praktisch inderdaad.


Ik ben nu 32 weken zwanger. En man wat slaap ik slecht. Al wekenlang lukt het me gewoon niet. Ik kom niet in slaap en als ik eenmaal slaap, dan slaap ik zo licht dat ik van alles wakker wordt. Van een draaiende man tot een baby die schopt of de buurman die zijn fiets pakt. Zo vermoeiend! De bekkenpijn wordt ook wel flink erger. Maar het is het waard, aftellen tot onze kleine komt! 🥰 Vanavond hebben we een rondleiding over de verloskamers van het ziekenhuis. Leuk!
Wat irritant, als je moe bent wordt alles zwaarder. Heb je niet dat je af en toe een goeie nacht tussendoor hebt?

Hoe was de rondleiding?
Resistance is futile.
pi_191493704
OIT, balen dat de placenta niet genoeg is opgeschoven, je blijft toch hopen dat dat wel het geval is.

Queens, leuk nog een zoontje erbij!

Seven, fijn van de goed echo!

Xcuzme, fijn dat je kunt aftellen. *O*

Hier nog steeds een beetje niemandsland. Woensdag na 4 weken eindelijk weer controle / echo en een week later 20 weken echo. Ben benieuwd naar het geslacht!
Ik blijf me verbazen over het formaat van mijn buik tov de eerste zwangerschap, wat een verschil!
pi_191499202
@Seven & Wolforollf: fijn dat alles goed is!

@quattro/XM: Nog een paar weekjes uitzingen tot verlof...en dan slapen :+

ik kan weereens niet slapen *O* -O-

Druk dagje gehad gister, zowel naar verloskundige geweest (beeb groeit goed en afgezien van mijn slaapissues, is alles met mij ook ok) en gisteraaf is de Doula langsgeweest, we hebben iig versie 1.0 van het geboorteplan besproken.

Goede pointers gehad ook, want we hadden nu alleen het ideaalscenario besproken en er eigenlijk niet bij stilgestaan wat we willen als het medisch wordt.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_191499207
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 04:46 schreef _aurum_ het volgende:
@:seven & Wolforollf: fijn dat alles goed is!

@:Quattro/XM: Nog een paar weekjes uitzingen tot verlof...en dan slapen :+

ik kan weereens niet slapen *O* -O-

Druk dagje gehad gister, zowel naar verloskundige geweest (beeb groeit goed en afgezien van mijn slaapissues, is alles met mij ook ok) en gisteraaf is de Doula langsgeweest, we hebben iig versie 1.0 van het geboorteplan besproken.

Goede pointers gehad ook, want we hadden nu alleen het ideaalscenario besproken en er eigenlijk niet bij stilgestaan wat we willen als het medisch wordt.
Goedemorgen! Doula, wel van gehoord maar weet niet precies wat het is?

Ik heb mijn plek in bed maar afgestaan aan een klein meisje die ziekjes is en niet meer kan slapen. Nu wachten tot 5.30 wanneer ik naar mijn werk kan :')
  vrijdag 14 februari 2020 @ 04:58:19 #223
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191499223
Team Wakker hier :')

@Seven, heel fijn zo’n 1e echo!
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 14 februari 2020 @ 08:07:46 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191499915
@Seven Jeej! *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:03 schreef XcUZ_Me het volgende:

Na vandaag nog 2 werkweken, in totaal 6 dagen. Aftellen *O*.
:o Wat ga je hard! *O*
***
pi_191500604
Nachtbrakers hier :O Ik word ook vaak 's nachts wakker laatste tijd trouwens }:|

Waarom heb je gekozen voor een doula @_aurum_? Ik zat er ook aan te denken, maar eerst de echo eens afwachten en overleggen met de vk. Bij mijn eerste bevalling ging het echt stukken beter toen de vk erbij was (ik was nogal in paniek ofzo :+), maar ja die kon natuurlijk niet de hele nacht bij mij blijven toen ik nog maar 3/4cm had. Vandaar dat ik met een doula in mijn hoofd zat :P

Fijn dat de echo goed was @Seven. *O* O+

Balen OT -O-
pi_191502722
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat irritant, als je moe bent wordt alles zwaarder. Heb je niet dat je af en toe een goeie nacht tussendoor hebt?

Hoe was de rondleiding?
Wat fijn van je mooie echo! 🥰

Op zich prima. Grote kamers, alles is daar aanwezig en een hele vriendelijke verpleegkundige. Maar ik geloof dat het met mij toch iets minder goed gaat dan ik dacht. Ik wist wel dat ik er moeite mee heb hoe mijn zwangerschap tot nu toe verloopt, en dat onze baby geopereerd moet worden, en dat mijn bevalling en vooral kraamweek zo anders gaat zijn. Alleen gisteren kwam ter sprake dat indien de baby toch meteen wel medische hulp nodig heeft, alleen manlief mee kan naar de neonatologie afdeling. Omdat ik dan net bevallen ben blijf ik op de verloskamers tot ik ontslagen word en kan ik dus niet bij mijn kind zijn. Dat kwam echt zo hard binnen dat ik een soort paniekaanval kreeg. Ik was zo verdrietig om alles en ben zo bang voor wat er komen gaat. Het vliegt me de laatste tijd veel vaker aan dus ik ga het toch maar bespreken in het ziekenhuis maandag. Ook al vind ik dat heel lastig, het is gewoon ontzettend veel geweest de afgelopen vier maanden. 😔
pi_191503150
Quattro, lijkt me niet gek dat het ls veel voelt. Het is veel! Dat je niet bij je kind kan zijn na de bevalling lijkt me al reden genoeg om het er moeilijk mee te hebben, laat staan als je kindje ook nog geopereerd moet worden. Je mag het er best moeilijk mee hebben dat het anders verloopt! Ik bedoel, ik heb het er al moeilijk mee dat ik een keizersnede krijg, :') Dat is toch een stuk minder ingrijpend dan wat jij gaat meemaken. Als ik iets heb geleerd van mijn vorige bevallingen en periodes erna: ga heel veel praten. Met je man, met vriendinnen, met je zorgverlener. En blijf hier van je afschrijven! De situatie wordt er niet beter van, maar hopelijk wordt je wel iets minder bang :*
pi_191503529
Quattro, ze hebben in het ziekenhuis hier hele goede hulp voor! Zeker aan de bel trekken, ik verwacht dat ze aanbieden dat jullie met de maatschappelijk werkster kunnen praten. Dat hebben wij met onze prematuur ook meermaals gedaan en dat was erg fijn. Alles opschrijven hielp mij ook veel, dat geeft het makkelijker een plekje.

Het komt echt goed! Maar natuurlijk is dit heftig ;(
Je hebt een heel klein beetje voorsprong want je kan je een beetje voorbereiden op wat er komen gaat, dat verzacht de situatie vast. Hadden jullie ook al een rondleiding op de neonatologie gehad? Dat zou ik ook zeker aanraden.

Daarnaast, zorg ervoor dat je zelf ook sowieso niet alleen achter blijft na de bevalling. Natuurlijk gaat je man met jullie kleine baby mee maar ikzelf bleef daarna een hele tijd helemaal alleen achter in de verloskamer. Zonder belletje om op te drukken of mijn telefoon ofzo. Alles lag buiten bereik. Die tijd heeft een flinke indruk achter gelaten en mede daarvoor heb ik laatst nog EMDR gedaan. Ik zou je aanraden ervoor te zorgen dat je dat niet overkomt. Of bind een verpleegster aan je vast of zorg dat een familie lid of goede vriendin ofzo je dan bij kan staan.

Hopelijk komt het allemaal niet zo ver natuurlijk maar het geeft vast wat rust in je hoofd als je zo goed mogelijk voorbereid bent op alles wat er kán gebeuren. O+ Nogmaals je kunt dit! Alles komt goed 💪🏻
  vrijdag 14 februari 2020 @ 19:20:26 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191507938
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 12:48 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Wat fijn van je mooie echo! 🥰

Op zich prima. Grote kamers, alles is daar aanwezig en een hele vriendelijke verpleegkundige. Maar ik geloof dat het met mij toch iets minder goed gaat dan ik dacht. Ik wist wel dat ik er moeite mee heb hoe mijn zwangerschap tot nu toe verloopt, en dat onze baby geopereerd moet worden, en dat mijn bevalling en vooral kraamweek zo anders gaat zijn. Alleen gisteren kwam ter sprake dat indien de baby toch meteen wel medische hulp nodig heeft, alleen manlief mee kan naar de neonatologie afdeling. Omdat ik dan net bevallen ben blijf ik op de verloskamers tot ik ontslagen word en kan ik dus niet bij mijn kind zijn. Dat kwam echt zo hard binnen dat ik een soort paniekaanval kreeg. Ik was zo verdrietig om alles en ben zo bang voor wat er komen gaat. Het vliegt me de laatste tijd veel vaker aan dus ik ga het toch maar bespreken in het ziekenhuis maandag. Ook al vind ik dat heel lastig, het is gewoon ontzettend veel geweest de afgelopen vier maanden. 😔
Agos, wat klote voor je. Ik snap heel goed dat dit ook weer als een dikke domper binnenkomt. Virtuele hug voor jullie :* . En zeker over praten, met het hele medische team als het moet!
Resistance is futile.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 19:21:56 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191507978
En mooi advies van zo-is-dat.
Resistance is futile.
  vrijdag 14 februari 2020 @ 19:59:12 #231
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_191508727
Quattro, ik sluit me aan bij de woorden hierboven. Het is ook allemaal niet niks, niet meer dan logisch dat je daar moeite mee hebt. Veel :* voor jou!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_191510772
Wat een lieve berichtjes van jullie allemaal.

@OlivialsTaken: Dank je wel. Praten werkt inderdaad wel merk ik. Ik heb vandaag ook mijn vriendinnen verteld hoe het gisteren gegaan is en dat is ook al fijn, ook al kunnen ze niets doen. En ik snap dat een keizersnee ook even flink schakelen is hoor! Je hebt toch een heel ander beeld.

@Zo-is-dat: Wat een fijn advies, dank je wel. Ik ga maandag in het ziekenhuis bespreken hoe ik me voel en dat het mijn angst is om alleen te blijven, hetzelfde wat jij hebt meegemaakt. Wat lijkt me dat ontzettend naar. Wat rot dat je dat hebt meegemaakt. 😔

@Seven.: Dank je wel. Het is inderdaad de zoveelste domper en dat maakt het lastig. Ik heb van gisteren geleerd dat ik erover moet gaan praten dus dat ga ik zeker doen.

@XcUZ_Me: 😘 Dank je wel, lief!
pi_191511465
@QuattroF ; bij mijn eerste was ik medisch en dus ook bevallen in het ziekenhuis. Verder een heel andere situatie, maar ik kreeg de kans om een bevalplan te maken wat ze in het systeem hebben gezet. In mijn plan had ik namen en telefoonnummers van de mensen opgenomen die gebeld moesten worden mocht er iets met mij of de baby zijn, waardoor we zouden moeten opsplitsen (man met baby mee waar ik dat niet kon), zodat ik ook niet alleen zou zijn. Toen de bevalling eenmaal begon had het personeel duidelijk mijn plan gelezen, want de verloskundige en verpleging drukten me toch nog op het hard dat ze hadden gezien wie er gebeld moest worden indien nodig. Het was gelukkig niet nodig, maar het gaf mij wel heel veel rust. Misschien kan jij ook zoiets afstemmen?
pi_191516050
Pff nog een team kannieslapen hier. Was om 22 u in bed en om 1:30 al wakker en sindsdien niet meer geslapen. Misselijk, en continue harde buiken. Hoop dat het niet nog 4 weken zo blijft 😳 Heb me ook wel erg druk gemaakt want mijn papa is voor de derde keer in korte tijd gevallen maar deze keer wel zo erg (en zo out geweest) dat hij neus en kaak gebroken heeft. Hij heeft zich niet eens geprobeerd op te vangen. Hij zag er echt niet uit toen ik vanmiddag in het ziekenhuis was bij hem. Hij moest een nacht blijven voor 24-uursmeting van het hart maar vrees eigenlijk dat daar niks uit komt.. maar wat is het dan.. onzekerheid is echt naar! Maak me ook zorgen om mijn moedertje, die is nu opeens alleen thuis en zich ook kapot geschrokken natuurlijk toen ze pa in een steeds groter wordende plas bloed vond..

Quattro, wat balen dat je je zo voelt, het is ook niet niks wat er op je af gaat komen. Wat Sillie zegt lijkt me wel een hele mooie oplossing. Hopelijk willen ze bij jou ook zo meedenken!

Gefeliciteerd Seven met de goede echo! ❤

Miezziej, Aurum en Queens ook al zo slecht slapen.. Balen is dat he, je kunt je rust zo goed gebruiken nu! Wel echt duidelijk een zwangerschapsding als we er allemaal zo’n beetje last van hebben! Ik voel me gesteund 😂
  zaterdag 15 februari 2020 @ 04:23:53 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191516197
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 03:07 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Pff nog een team kannieslapen hier. Was om 22 u in bed en om 1:30 al wakker en sindsdien niet meer geslapen. Misselijk, en continue harde buiken. Hoop dat het niet nog 4 weken zo blijft 😳 Heb me ook wel erg druk gemaakt want mijn papa is voor de derde keer in korte tijd gevallen maar deze keer wel zo erg (en zo out geweest) dat hij neus en kaak gebroken heeft. Hij heeft zich niet eens geprobeerd op te vangen. Hij zag er echt niet uit toen ik vanmiddag in het ziekenhuis was bij hem. Hij moest een nacht blijven voor 24-uursmeting van het hart maar vrees eigenlijk dat daar niks uit komt.. maar wat is het dan.. onzekerheid is echt naar! Maak me ook zorgen om mijn moedertje, die is nu opeens alleen thuis en zich ook kapot geschrokken natuurlijk toen ze pa in een steeds groter wordende plas bloed vond..
Thanks nachtuil ;) . Na 6 uurtjes slaap en vage dromen, hier ook klaarwakker.

Wat sneu van je vader, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om hem en haar. Hopelijk vinden ze niets ernstigs maar dan heb je zo'n onzekerheid omdat je niet weet waarom.
Resistance is futile.
pi_191516523
Ja dat slapen is echt verschrikkelijk. Ik word elke nacht rond half twee wakker met pijnlijke heupen en blijf vervolgens draaien. Ach, als de baby er is slapen we weer goed ;)

Justme, wat schrikken van je vader zeg! Gek dat hij zo vaak valt. Sterkte en beterschap!
pi_191517510
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 06:35 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Ja dat slapen is echt verschrikkelijk. Ik word elke nacht rond half twee wakker met pijnlijke heupen en blijf vervolgens draaien. Ach, als de baby er is slapen we weer goed ;)

Justme, wat schrikken van je vader zeg! Gek dat hij zo vaak valt. Sterkte en beterschap!
Slaap je met een stevig kussen tussen je benen? Dat helpt mij voor de pijn!

Justme, wat schrikken! Hopelijk weten ze snel
Iets meer en kunnen ze er iets aan doen om meer vallen te voorkomen!
pi_191517719
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:33 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Slaap je met een stevig kussen tussen je benen? Dat helpt mij voor de pijn!

Justme, wat schrikken! Hopelijk weten ze snel
Iets meer en kunnen ze er iets aan doen om meer vallen te voorkomen!
Yep, heb zelfs al verschillende kussens geprobeerd. Heb dit elke zwangerschap gehad en ik weet dat het over is op het moment dat ik bevallen ben, dus het is gewoon nog even volhouden. En overdag wat rustmomentjes pakken :)
Hoe is het met jou? Jij had behoorlijk last van je bekken, toch?
pi_191517751
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:51 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Yep, heb zelfs al verschillende kussens geprobeerd. Heb dit elke zwangerschap gehad en ik weet dat het over is op het moment dat ik bevallen ben, dus het is gewoon nog even volhouden. En overdag wat rustmomentjes pakken :)
Hoe is het met jou? Jij had behoorlijk last van je bekken, toch?
Mijn bekken voelt alsof het is overgegaan op vloeibare brij :P . Het is gammel, elke beweging doet zeer en het straalt uit naar mijn benen. Echt heel naar. De ellende is ook dat je geen houding kan vinden die nog écht comfortabel is, uiteindelijk gaat alles zeer doen, of het UIT die houding komen is een crime. (Ik kan nog redelijk op mn zij liggen mits met kussen, maar als ik dan na een paar uur wakker wordt en moet draaien is dat echt vervelend.)

Nouja. We zingen het maar uit he. }:|
pi_191520830
Dank jullie! Helaas is hij naar huis gestuurd met en ‘we weten het niet’, precies waar ik bang voor was.

Qua slapen, ik slaap ook met kussen tussen benen. Omdraaien is inderdaad een ramp. Voel me sowieso al een walrus maar dan helemaal 😂 Bij mij is de pijn gelukkig grotendeels weg nu ik verlof heb. Was blijkbaar toch echt nog te druk op werk en teveel stress..
pi_191521859
Ohhh jongens, ik zou gaan lunchen met een vriendin vandaag, nou dat was ook zo maar ze kwam niet alleen! O+ :D

Hele huis vol vriendinnen met een heerlijke high tea en kadootjes O+ *O* dikke tranen, zo lief!
De babyshower heb ik bij onze zoon helemaal niet gehaald maar nu dus mooi wel! 💪🏻 Zoveel liefde, heerlijk.

Nu staan denk ik écht overal vinkjes, ze mag komen O+
pi_191522211
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:54 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mijn bekken voelt alsof het is overgegaan op vloeibare brij :P . Het is gammel, elke beweging doet zeer en het straalt uit naar mijn benen. Echt heel naar. De ellende is ook dat je geen houding kan vinden die nog écht comfortabel is, uiteindelijk gaat alles zeer doen, of het UIT die houding komen is een crime. (Ik kan nog redelijk op mn zij liggen mits met kussen, maar als ik dan na een paar uur wakker wordt en moet draaien is dat echt vervelend.)

Nouja. We zingen het maar uit he. }:|
Oei, dat klinkt niet fijn! Je hoeft vast niet tot 42 weken te wachten ;)
Had je dit ook zo erg bij je andere twee?
pi_191522439
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ohhh jongens, ik zou gaan lunchen met een vriendin vandaag, nou dat was ook zo maar ze kwam niet alleen! O+ :D

Hele huis vol vriendinnen met een heerlijke high tea en kadootjes O+ *O* dikke tranen, zo lief!
De babyshower heb ik bij onze zoon helemaal niet gehaald maar nu dus mooi wel! 💪🏻 Zoveel liefde, heerlijk.

Nu staan denk ik écht overal vinkjes, ze mag komen O+
Ooh wat leuk en fijn O+
pi_191522794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:30 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Oei, dat klinkt niet fijn! Je hoeft vast niet tot 42 weken te wachten ;)
Had je dit ook zo erg bij je andere twee?
Ik hoop het niet nee.. Ik ben die pijn nu al zat :X .

En nee. Bij de eerste totaal geen bekkenklachten gehad. Bij de tweede wel, vanaf een week of 12. Nu begon het al direct (daarom bedacht ik dat ik moest testen) en is het nu dus al net zo heftig als bij nr 2 met 40 weken... Doet me niet echt uitkijken naar wat er nog komt..
pi_191522809
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ohhh jongens, ik zou gaan lunchen met een vriendin vandaag, nou dat was ook zo maar ze kwam niet alleen! O+ :D

Hele huis vol vriendinnen met een heerlijke high tea en kadootjes O+ *O* dikke tranen, zo lief!
De babyshower heb ik bij onze zoon helemaal niet gehaald maar nu dus mooi wel! 💪🏻 Zoveel liefde, heerlijk.

Nu staan denk ik écht overal vinkjes, ze mag komen O+
Ooh wat lief en leuk! En wat fijn dat je dit deze keer allemaal kan en mag meemaken!
pi_191523264
@silliegirl: Goede tip, ga ik meenemen in het gesprek met het ziekenhuis.

@JustMe: wat schrikken zeg! Hij zal wel flink last hebben na een nachtje slapen? Hopelijk valt de pijn mee!

@Zo-is-dat: wat ontzettend leuk! Ik hoop er hier ook nog op maar ik ben bang dat ik er geen krijg. Maar superleuke verrassing zeg! 🥰
  zaterdag 15 februari 2020 @ 19:22:41 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191524095
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ohhh jongens, ik zou gaan lunchen met een vriendin vandaag, nou dat was ook zo maar ze kwam niet alleen! O+ :D

Hele huis vol vriendinnen met een heerlijke high tea en kadootjes O+ *O* dikke tranen, zo lief!
De babyshower heb ik bij onze zoon helemaal niet gehaald maar nu dus mooi wel! 💪🏻 Zoveel liefde, heerlijk.

Nu staan denk ik écht overal vinkjes, ze mag komen O+
Superleuk O+
Resistance is futile.
pi_191529471
Wat leuk zo-is-dat! Een echte babyshower!

Papa slaapt veel volgens mama, al denkt hij zelf van niet. Veel hoofdpijn, maar dat lijkt me wel logisch als je vol op je hoofd geland bent. Ik ga er morgen weer langs als het weer een beetje meezit. Vandaag hoefde ik écht niet te komen volgens mama. Toch gek heb mijn ouders nooit zo kwetsbaar gezien, die zijn eigenlijk altijd kerngezond. Om dan nu ineens je pa in de kreukels te zien liggen is echt een heel gek gevoel. Maakt me wel extra dankbaar dat we ze nog kleinkindertjes hebben kunnen geven, opeens word ik me ervan bewust dat zij er niet voor eeuwig zullen zijn ofzo.
  zondag 16 februari 2020 @ 03:15:31 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191532593
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ohhh jongens, ik zou gaan lunchen met een vriendin vandaag, nou dat was ook zo maar ze kwam niet alleen! O+ :D

Hele huis vol vriendinnen met een heerlijke high tea en kadootjes O+ *O* dikke tranen, zo lief!
De babyshower heb ik bij onze zoon helemaal niet gehaald maar nu dus mooi wel! 💪🏻 Zoveel liefde, heerlijk.

Nu staan denk ik écht overal vinkjes, ze mag komen O+
Superlief O+
Resistance is futile.
  zondag 16 februari 2020 @ 03:18:49 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191532599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 22:53 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Wat leuk zo-is-dat! Een echte babyshower!

Papa slaapt veel volgens mama, al denkt hij zelf van niet. Veel hoofdpijn, maar dat lijkt me wel logisch als je vol op je hoofd geland bent. Ik ga er morgen weer langs als het weer een beetje meezit. Vandaag hoefde ik écht niet te komen volgens mama. Toch gek heb mijn ouders nooit zo kwetsbaar gezien, die zijn eigenlijk altijd kerngezond. Om dan nu ineens je pa in de kreukels te zien liggen is echt een heel gek gevoel. Maakt me wel extra dankbaar dat we ze nog kleinkindertjes hebben kunnen geven, opeens word ik me ervan bewust dat zij er niet voor eeuwig zullen zijn ofzo.
:*

Hoe oud zijn ze?
Resistance is futile.
pi_191533082
Nog niet echt heel oud, bijna 65 en 60. Hoop dat pa het hier niet bij laat zitten en dat hij als zijn gezicht weer een beetje heel is, toch nog wat meer onderzoek laat doen. Ik zag al dat AMC een ‘wegrakingspoli’ heeft met cardiologen en neurologen. Hij is helaas meer iemand van ‘kop in het zand en door’..
pi_191533267
Ah Justme wat een zorgen toch. Ik hoop met je mee dat je vader meer onderzoek laat doen, dat is niks zoiets te laten hangen. :{
pi_191540997
Thanks!

Ik heb sinds vandaag een aambei 😜 dacht dat ik er onderuit kwam maar helaas. Doet nog flink zeer ook. Had nog curanol liggen van na de bevalling van dochter, ben daar maar vast mee begonnen. Morgen komen de tabletjes en een frisse tube binnen. Komt vast van al dat vreselijke hoesten, dat geeft natuurlijk flink wat druk downunder 🤭
pi_191548519
Zojuist een suikertest gedaan. Ze hebben tegenwoordig verschillende smaakjes, heb maar sinaasappel gekozen. Ik vind het drankje zelf wel meevallen, het is niet heel lekker maar om nou te zeggen dat ik ervan over mijn nek ga... nee. Nu 2 uur in de wachtkamer wachten... Dat spul op je nuchtere maag, dat voelt trouwens wel niet echt jofel :r
pi_191549298
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 18:33 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Thanks!

Ik heb sinds vandaag een aambei 😜 dacht dat ik er onderuit kwam maar helaas. Doet nog flink zeer ook. Had nog curanol liggen van na de bevalling van dochter, ben daar maar vast mee begonnen. Morgen komen de tabletjes en een frisse tube binnen. Komt vast van al dat vreselijke hoesten, dat geeft natuurlijk flink wat druk downunder 🤭
Ervaringsdeskundige tip :') : als je een bad hebt, daar lekker in gaan! Dat helpt bij mij vaak wel bij aambeien, minder pijn en soms verhuizen ze erna ook weer naar binnen. En als het echt pijn doet even langs de huisarts. Je hebt er verdovende zalf voor. Dat is al meermaals echt mijn redding geweest, die zalf.
pi_191549310
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 08:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zojuist een suikertest gedaan. Ze hebben tegenwoordig verschillende smaakjes, heb maar sinaasappel gekozen. Ik vind het drankje zelf wel meevallen, het is niet heel lekker maar om nou te zeggen dat ik ervan over mijn nek ga... nee. Nu 2 uur in de wachtkamer wachten... Dat spul op je nuchtere maag, dat voelt trouwens wel niet echt jofel :r
Ik vind het idee van 2 uur (!!) in een wachtkamer ook niet zo jofel. Hebben ze daar geen aparte ruimte voor? Volgens mij hoef je inmiddels niet meer zo heel lang, maar succes nog even...
pi_191549328
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind het idee van 2 uur (!!) in een wachtkamer ook niet zo jofel. Hebben ze daar geen aparte ruimte voor? Volgens mij hoef je inmiddels niet meer zo heel lang, maar succes nog even...
Ik zit naast nog een zwangere. We hebben even gekletst. Maar alleen daar zitten lijkt me inderdaad bittere armoe.
pi_191549354
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zit naast nog een zwangere. We hebben even gekletst. Maar alleen daar zitten lijkt me inderdaad bittere armoe.
Nou; nu ik dit zo hoor ben ik blij dat ik die test heb geweigerd...
Nb: ik zou die alleen moeten doen vanwege mijn gewichtstoename. Ik heb verder gemiddeld vruchtwater en een gemiddelde baby en niks wat verder richting zwangerschapsdiabetes kan wijzen. Als dat wel zo was had ik het wel gedaan uiteraard.

Krijg je meteen de uitslag?
pi_191549402
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:18 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou; nu ik dit zo hoor ben ik blij dat ik die test heb geweigerd...
Nb: ik zou die alleen moeten doen vanwege mijn gewichtstoename. Ik heb verder gemiddeld vruchtwater en een gemiddelde baby en niks wat verder richting zwangerschapsdiabetes kan wijzen. Als dat wel zo was had ik het wel gedaan uiteraard.

Krijg je meteen de uitslag?
Ik had vorige zwangerschap diabetes, dus onder een test kom ik nu bij de tweede niet uit denk ik.

Voor de test is er nuchter geprikt en straks wordt er weer geprikt, dus ik neem aan dat ik dan direct de uitslag weet. Het gaat anders als vijf jaar geleden, toen mocht ik nog in de inkomsthal wachten.

Omdat ik bij de vorige zwangerschap diabetes heb gehad, moet ik als deze test goed is met 21 weken weer een test doen zei de VK :/

Edit: uitslag was 7.2 . Iets te hoog denk ik, zuster mocht er geen uitspraak over doen. Verloskundige regelt het verder. We wachten af.... Ik heb nu een broodje op en ik sterf nog steeds van de honger :') Straks met vriend even lunchen bij de IKEA.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sunshine1982 op 17-02-2020 11:03:59 ]
pi_191550310
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundige tip :') : als je een bad hebt, daar lekker in gaan! Dat helpt bij mij vaak wel bij aambeien, minder pijn en soms verhuizen ze erna ook weer naar binnen. En als het echt pijn doet even langs de huisarts. Je hebt er verdovende zalf voor. Dat is al meermaals echt mijn redding geweest, die zalf.
Haha thanks! Bad kan ik wel proberen, al heb ik er een gruwelijke hekel aan 😂 Zalven ed ben ik inderdaad bekend mee (nooit zelf gebruikt maar ik geef ze regelmatig af in de apotheek), heb inderdaad maar een afspraak bij de huisarts gemaakt. Nooit geweten dat die krengen zó’n zeer kunnen doen. Ik moet nog best veel kuchen en bij elke kuch doet nu ook mijn gat zeer ipv alleen m’n keel.. kon er ook nog wel bij 😅
pi_191550398
Sunshine, ben benieuwd wat de VK ervan te zeggen heeft, hoop dat het meevalt voor je. Lijkt me geen pretje zo’n test.

Bij mij probeerde de VK het me ook aan te smeren een paar weken terug. De afspraak ervoor rond 28/30 weken ofzo begon ik zelf over het feit dat ik al rond 10kg aangekomen was, toen was er niks aan de hand. De afspraak daarna was het opeens te veel en mijn buik te groot en begon ze over groeiecho en suikertest. Ik vond het allemaal maar overdreven (ik kon aan de gegevens van vorige zwangerschap zien dat alles vrijwel gelijk liep daaraan) dus besloten de volgende afspraak af te wachten en toen was er weer weinig meer aan de hand. Ik hoop niet dat ik haar heb met mijn bevalling, ze maakt me onzeker terwijl ik weet dat alles super goed gaat. Ze had ook mijn ijzer verkeerd geprikt waardoor ze wilde dat ik naar het lab ging. Mooi niet gedaan en de keer erna door een andere verloskundige nogmaals laten prikken, niks aan de hand.
  maandag 17 februari 2020 @ 12:32:00 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_191550941
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind het idee van 2 uur (!!) in een wachtkamer ook niet zo jofel. Hebben ze daar geen aparte ruimte voor? Volgens mij hoef je inmiddels niet meer zo heel lang, maar succes nog even...
Da's niet abnormaal hoor, was bij ons ook altijd zo. Ik nam altijd iets van een haakwerkje mee, of een boek ;)
disclaimer
  maandag 17 februari 2020 @ 12:56:55 #263
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191551172
Ik mocht eigenlijk niet eens naar buiten want lopen = inspanning = beïnvloeden uitslag suikerwaarden. Zit je daar in een wachtkamer, elke keer schuifdeuren open en dicht en open (buiten sneeuw dus koude wind), rokersgeur bij de mensen die in en uit lopen :r
En ze waren me vergeten dus ik zat daar 45 min voor niks nuchter te wezen.
Na een half uur me verschrikkelijk te hebben gevoeld moest ik overgeven en toen was alles ook nog voor niks :')
Nooit meer. Mocht het ooit weer nodig zijn dan doe ik wel een dagcurve.
Maar gelukkig zijn er ook positievere ervaringen.
pi_191554277
De suikertest moet ik met 24 weken geloof ik. Preventief, maar twijfel of ik er heisa van moet maken? Ik had bij R geen suikerziekte (toen ook suikertest gedaan ), wel grote baby. Nu omdat ik risico loop op weer grote baby omdat R dat ook was, hen ik groei echo's (prima) en suikertest. Maar als niks er verder op wijst, waarom zou ik mezelf dan dat aandoen? Die twee uur alleen wachten vond ik toen ook heel eenzaam en bijna moeten spugen toen.

Sun, hoe prikken ze bloed? Uit arm of vinger?
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 17:33:06 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191554863
Wanneer doen ze eigenlijk een suikertest?

Tevens hoi :W :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_191554916
Hmmmzzz, er lijkt hier wat te rommelen :o vannacht heel lang wakker gelegen omdat ik dr maar niet voelde, vanochtend gebeld, even aankijken. Toen gedoucht en op bed gaan liggen en toen begon ze lekker te rommelen O+ Ik had ook wat last rechts in m’n buik maar met het rusten en slapen was dat helemaal weg.
Tussendoor was alles rustig. Wat wassen gedaan enzo, ging prima. Na de lunch weer gaan rusten, lang geslapen, nergens last van maar sinds ik wakker ben best wel pijn kan de rechterkant van m’n buik. Constant en best fel. Trekt weg als ik ga liggen. Nu ondertussen zittend en rustig wat rommelend is het ook weer weg. Weet niet zo goed wat ik hier nou van moet denken :{ enigszins herkenbaar voor iemand?

We hebben gelukkig over een uur toch al een controle staan dus ben benieuwd. Neefje is vandaag jarig dus ze mag in ieder geval niet voor 12 uur komen :+
pi_191554961
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:33 schreef MaJo het volgende:
Wanneer doen ze eigenlijk een suikertest?

Tevens hoi :W :@
Jeeeh! Hoi Majo!! Dat je hier maar 9 maanden lang in alle gezondheid mag rondhangen! *O*
  maandag 17 februari 2020 @ 17:54:34 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191555204
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:37 schreef Zo-is-dat het volgende:
Hmmmzzz, er lijkt hier wat te rommelen :o vannacht heel lang wakker gelegen omdat ik dr maar niet voelde, vanochtend gebeld, even aankijken. Toen gedoucht en op bed gaan liggen en toen begon ze lekker te rommelen O+ Ik had ook wat last rechts in m’n buik maar met het rusten en slapen was dat helemaal weg.
Tussendoor was alles rustig. Wat wassen gedaan enzo, ging prima. Na de lunch weer gaan rusten, lang geslapen, nergens last van maar sinds ik wakker ben best wel pijn kan de rechterkant van m’n buik. Constant en best fel. Trekt weg als ik ga liggen. Nu ondertussen zittend en rustig wat rommelend is het ook weer weg. Weet niet zo goed wat ik hier nou van moet denken :{ enigszins herkenbaar voor iemand?

We hebben gelukkig over een uur toch al een controle staan dus ben benieuwd. Neefje is vandaag jarig dus ze mag in ieder geval niet voor 12 uur komen :+
Oeh, spannend! Ik ben nog nooit bevallen dus ik heb geen idee maar wel gruwelijk nieuwsgierig wat je VK ervan zegt.
Resistance is futile.
  maandag 17 februari 2020 @ 17:57:11 #269
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191555236
Ik liep vandaag op kantoor langs de wc en daar had iemand even flink zitten bouten dus ik kwam kokhalzend het kantoor binnen. Hilariteit alom natuurlijk, maar het wordt wel lastiger om zwangerschapssymptomen te verbergen zo :+ .
Resistance is futile.
  maandag 17 februari 2020 @ 17:58:49 #270
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191555258
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:33 schreef MaJo het volgende:
Wanneer doen ze eigenlijk een suikertest?

Tevens hoi :W :@
:W ^O^ ^O^ ^O^
Resistance is futile.
pi_191555811
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:33 schreef MaJo het volgende:
Wanneer doen ze eigenlijk een suikertest?

Tevens hoi :W :@
Ja hoi! Jij moet hier blijven hangen nu hoor! Ik duim nog even door voor je.

Op je vraag; als ze vermoeden dat je mogelijk zwangerschapsdiabetes hebt. Je hebt een aantal symptomen die daar op kunnen wijzen (uit
mijn hoofd oa: grote buikbaby, snelle gewichtstoename, veel vruchtwater...). Die test is niet standaard dus...
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 18:40:18 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191555986
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:39 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Jeeeh! Hoi Majo!! Dat je hier maar 9 maanden lang in alle gezondheid mag rondhangen! *O*
Ik hoop eigenlijk op nog 8 maanden :+

quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:57 schreef Seven. het volgende:
Ik liep vandaag op kantoor langs de wc en daar had iemand even flink zitten bouten dus ik kwam kokhalzend het kantoor binnen. Hilariteit alom natuurlijk, maar het wordt wel lastiger om zwangerschapssymptomen te verbergen zo :+ .
Het woord bouten laat me altijd giebelen _O- Maar kan me voorstellen dat dit lastig wordt :D

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja hoi! Jij moet hier blijven hangen nu hoor! Ik duim nog even door voor je.

Op je vraag; als ze vermoeden dat je mogelijk zwangerschapsdiabetes hebt. Je hebt een aantal symptomen die daar op kunnen wijzen (uit
mijn hoofd oa: grote buikbaby, snelle gewichtstoename, veel vruchtwater...). Die test is niet standaard dus...
Ik ga mijn best doen ^O^

Ah ok, ook weer wat geleerd. Ik ben zelf nogal een zoetekauw dus ik zal me de komende tijd echt in moeten gaan houden :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 18:42:54 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191556043
Ik heb naast misselijkheid en HONGER mijn eerste kwaaltje: als ik gezeten heb en opsta dan klap ik bijna dubbel van de pijn in mijn buik. Dit trekt heel snel weg. Het voelt zoals mijn bbz destijds, qua intensiteit en locatie maar dat is onmogelijk omdat mijn eileider toen is verwijderd. Ik vermoed dus dat het "gewoon" bij het zwanger zijn hoort. Herkent iemand dit?

En ik heb mijn eerste craving: gebakken spekjes. En dan niet een paar maar een hele verpakking :D Niet gedaan want lijkt me niet erg gezond :') En in de winkel zag ik chorizo liggen en kreeg ik daar opeens zin in. Dit is erg vreemd want ik eet de laatste maanden vrijwel geheel vegetarisch omdat vlees me steeds meer tegen gaat staan. Toch raar dat ik er dan nu zo'n zin in heb :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_191556105
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik hoop eigenlijk op nog 8 maanden :+
[..]

Nou, ok daar doe ik t ook voor :+


Goedgekeurd bij de verloskundige. Vlak ervoor bedacht ik me ineens dat de pijn erg lijkt op “zijpijn” na een stuk rennen ofzo. Mogelijk heb ik dus wat nierstuwing omdat ze zoveel plek in neemt :X als ze nou nog eens even een uitbouw naar voren zou maken, dat zou nogal schelen :{w
pi_191556314
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:42 schreef MaJo het volgende:
Ik heb naast misselijkheid en HONGER mijn eerste kwaaltje: als ik gezeten heb en opsta dan klap ik bijna dubbel van de pijn in mijn buik. Dit trekt heel snel weg. Het voelt zoals mijn bbz destijds, qua intensiteit en locatie maar dat is onmogelijk omdat mijn eileider toen is verwijderd. Ik vermoed dus dat het "gewoon" bij het zwanger zijn hoort. Herkent iemand dit?

En ik heb mijn eerste craving: gebakken spekjes. En dan niet een paar maar een hele verpakking :D Niet gedaan want lijkt me niet erg gezond :') En in de winkel zag ik chorizo liggen en kreeg ik daar opeens zin in. Dit is erg vreemd want ik eet de laatste maanden vrijwel geheel vegetarisch omdat vlees me steeds meer tegen gaat staan. Toch raar dat ik er dan nu zo'n zin in heb :?
Ik ken wel bandenpijn en pijn alsof je menstruatie eraan komt in de eerste weken, dus dat kan het wel zijn, maar dat zou niet zo heftig moeten zijn dat je dubbel klapt, denk ik? Bij zorgen erover zou ik denk ik een verloskundige/gynaecoloog bellen...

Ik geloof er verder heilig in dat je lichaam vraagt wat het nodig heeft. Ik eet zwanger ook dingen die ik anders nooit eet of lekker vind. Ik eet het nu maar wel, mn lijf zal er zn redenen wel voor hebben...
  maandag 17 februari 2020 @ 19:03:46 #276
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191556475
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:42 schreef MaJo het volgende:
Ik heb naast misselijkheid en HONGER mijn eerste kwaaltje: als ik gezeten heb en opsta dan klap ik bijna dubbel van de pijn in mijn buik. Dit trekt heel snel weg. Het voelt zoals mijn bbz destijds, qua intensiteit en locatie maar dat is onmogelijk omdat mijn eileider toen is verwijderd. Ik vermoed dus dat het "gewoon" bij het zwanger zijn hoort. Herkent iemand dit?

En ik heb mijn eerste craving: gebakken spekjes. En dan niet een paar maar een hele verpakking :D Niet gedaan want lijkt me niet erg gezond :') En in de winkel zag ik chorizo liggen en kreeg ik daar opeens zin in. Dit is erg vreemd want ik eet de laatste maanden vrijwel geheel vegetarisch omdat vlees me steeds meer tegen gaat staan. Toch raar dat ik er dan nu zo'n zin in heb :?
Ik heb ook vaak zoute cravings, dan moet ik ineens een boerenmetworst of zoiets :') . En salami O+ .

Honger: niks geks, denk ik. Als ik niet op tijd eet, dan gaat het heel snel bergafwaarts (misselijk, slap).
Resistance is futile.
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 19:10:20 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191556604
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:46 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Nou, ok daar doe ik t ook voor :+

Goedgekeurd bij de verloskundige. Vlak ervoor bedacht ik me ineens dat de pijn erg lijkt op “zijpijn” na een stuk rennen ofzo. Mogelijk heb ik dus wat nierstuwing omdat ze zoveel plek in neemt :X als ze nou nog eens even een uitbouw naar voren zou maken, dat zou nogal schelen :{w
Groeit de baby zo opzij dan? Dat lijkt me wel vervelend als het echt tegen je ingewanden aandrukt :X

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik ken wel bandenpijn en pijn alsof je menstruatie eraan komt in de eerste weken, dus dat kan het wel zijn, maar dat zou niet zo heftig moeten zijn dat je dubbel klapt, denk ik? Bij zorgen erover zou ik denk ik een verloskundige/gynaecoloog bellen...

Ik geloof er verder heilig in dat je lichaam vraagt wat het nodig heeft. Ik eet zwanger ook dingen die ik anders nooit eet of lekker vind. Ik eet het nu maar wel, mn lijf zal er zn redenen wel voor hebben...
Ik kijk het nog even aan, omdat het ook zo snel verdwijnt maak ik me er niet al te druk om. Bandenpijn heb ik geen idee van (dat begint toch later pas?) maar het zit te hoog voor menstruatiepijn (het zit eerder net naast/boven mijn baarmoeder).

Dat laatste ben ik wel met je eens maar spek is vooral vet en chorizo mag niet dus dat lijkt me niet zo slim ;) Maar ik denk ook dat je lichaam inderdaad vraagt wat het nodig heeft :Y

quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb ook vaak zoute cravings, dan moet ik ineens een boerenmetworst of zoiets :') . En salami O+ .

Honger: niks geks, denk ik. Als ik niet op tijd eet, dan gaat het heel snel bergafwaarts (misselijk, slap).
Ik probeer nu ook de hele dag door wat te eten. Maar ik heb zo'n zin in snacks :X Heb nu maar wat gezonde varianten in huis gehaald: tomaatjes, cashewnoten, blokjes kaas en soepstengels voor als ik wakker word :D

Salami mag toch niet tijdens de zwangerschap?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_191556638
Gefeliciteerd nog Majo *O* *O* Wat een geweldig nieuws!
Het kan best om zo vroeg bandenpijn te hebben, ik had dat ook vrijwel direct na een positieve test. Pijn zat altijd vrij laag aan de zijkant, en inderdaad altijd bij het opstaan
  maandag 17 februari 2020 @ 19:20:06 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_191556816
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:10 schreef MaJo het volgende:


Salami mag toch niet tijdens de zwangerschap?
Chorizo ook niet :+
Maar als je alles van te voren ingevroren hebt gehad óf goed verhit dan is het geen issue :)
disclaimer
pi_191556880
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Groeit de baby zo opzij dan? Dat lijkt me wel vervelend als het echt tegen je ingewanden aandrukt :X

Als ik andere moet geloven is mijn buik best bescheiden naar voren toe, consequentie is dat ze hoog zit en d’r billen naar rechts uit steken :o

Lig nu even op m’n zij en dan is de pijn helemaal weg *O*
Dus dat is dikke winst!

En fijn dat er herkenbaarheid is voor je pijn Majo, stukken minder dat je t hebt :X
Hoop dat het snel over is! En succes met je cravings :D
  maandag 17 februari 2020 @ 20:01:20 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191557762
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Groeit de baby zo opzij dan? Dat lijkt me wel vervelend als het echt tegen je ingewanden aandrukt :X
[..]

Ik kijk het nog even aan, omdat het ook zo snel verdwijnt maak ik me er niet al te druk om. Bandenpijn heb ik geen idee van (dat begint toch later pas?) maar het zit te hoog voor menstruatiepijn (het zit eerder net naast/boven mijn baarmoeder).

Dat laatste ben ik wel met je eens maar spek is vooral vet en chorizo mag niet dus dat lijkt me niet zo slim ;) Maar ik denk ook dat je lichaam inderdaad vraagt wat het nodig heeft :Y
[..]

Ik probeer nu ook de hele dag door wat te eten. Maar ik heb zo'n zin in snacks :X Heb nu maar wat gezonde varianten in huis gehaald: tomaatjes, cashewnoten, blokjes kaas en soepstengels voor als ik wakker word :D

Salami mag toch niet tijdens de zwangerschap?
Salami (en andere gerookte vleessoorten) zijn de meningen over verdeeld. Van 24baby en viva en ouders van nu mag het niet. De universiteit in Leuven zegt dat het geen probleem is. Evengoed, er zijn gezondere snacks :+ . Ik wou dat ik groente en fruit cravings had.

En soep _O_ . Ik heb nog nooit in m'n leven zo van soep genoten.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 20:05:07 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191557853
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:11 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Gefeliciteerd nog Majo *O* *O* Wat een geweldig nieuws!
Het kan best om zo vroeg bandenpijn te hebben, ik had dat ook vrijwel direct na een positieve test. Pijn zat altijd vrij laag aan de zijkant, en inderdaad altijd bij het opstaan
Thanks! O+

Ik heb nu ook steken links dus laten we het maar op bandenpijn houden :D Wel bizar dat je daar al zo snel last van kunt hebben!

quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Chorizo ook niet :+
Maar als je alles van te voren ingevroren hebt gehad óf goed verhit dan is het geen issue :)
I know :Y Dat van het invriezen wist ik dan weer niet! En verhitten, geldt dat bijvoorbeeld voor salami op pizza?

quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:22 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Als ik andere moet geloven is mijn buik best bescheiden naar voren toe, consequentie is dat ze hoog zit en d’r billen naar rechts uit steken :o

Lig nu even op m’n zij en dan is de pijn helemaal weg *O*
Dus dat is dikke winst!

En fijn dat er herkenbaarheid is voor je pijn Majo, stukken minder dat je t hebt :X
Hoop dat het snel over is! En succes met je cravings :D
Bijzonder ook wel dat een baby een eigen houding kiest O+ Hoe ver ben je nu? Kan ze nog goed draaien?

En thanks :*

quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Salami (en andere gerookte vleessoorten) zijn de meningen over verdeeld. Van 24baby en viva en ouders van nu mag het niet. De universiteit in Leuven zegt dat het geen probleem is. Evengoed, er zijn gezondere snacks :+ . Ik wou dat ik groente en fruit cravings had.

En soep _O_ . Ik heb nog nooit in m'n leven zo van soep genoten.
Aha! De vorige keer dat ik zwanger was wist ik dat niet eens van salami, las dat later pas dat dat niet mocht. En had toen ook al zoiets van "ach zal wel loslopen".

Ik wil me sowieso laten testen op toxoplasmose want het zou me niets verbazen als ik die bacterie al draag, ik woon al mijn hele leven met katten en schuw ook geen wilde straatkatten :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 17 februari 2020 @ 20:12:37 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_191558048
Mijn schoonzusje heeft jaren en jaren als dierverzorger gewerkt waarbij je elke dag kruiwagens vol stront verwerkt, maar die bleek na testen ook nog geen toxoplasmose te hebben gehad, dus daar zegt denk ik niet alles ;)
disclaimer
pi_191558189
Majo O+ Welkom! Hoop ook dat je nog 8 maanden hier blijft O+

Eerste echo gehad vandaag. Toch best spannend. Maar de baby doet het! Termijn klopte ook precies *) . Ik heb best wel last van mijn darmen en dat was ook wel te zien op de echo :') Ach ja toch fijn om bevestigd te zien dat ik niet gek ben :7

Toen ik zwanger was van M. werkte ik nog in het weekend op de vleeswaren afdeling van een winkel. At toen regelmatig chorizo. Ik kwam er pas later achter dat dat niet mocht :@
pi_191558429
Even geen tijd voor het bijlezen, maar wilde even delen dat we een goede NIPT hebben teruggekregen. O+ :D
pi_191558505
Wat een goed nieuws hier!

Hoezee voor de mooie echo Miezziej! En de goede Nipt Nicolas! *O*

Morgen 38 weken Majo, heel veel plek heeft ze dus niet meer :D
  maandag 17 februari 2020 @ 20:45:19 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_191558718
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Miezziej het volgende:
Majo O+ Welkom! Hoop ook dat je nog 8 maanden hier blijft O+

Eerste echo gehad vandaag. Toch best spannend. Maar de baby doet het! Termijn klopte ook precies *) . Ik heb best wel last van mijn darmen en dat was ook wel te zien op de echo :') Ach ja toch fijn om bevestigd te zien dat ik niet gek ben :7

Toen ik zwanger was van M. werkte ik nog in het weekend op de vleeswaren afdeling van een winkel. At toen regelmatig chorizo. Ik kwam er pas later achter dat dat niet mocht :@
Gefeliciteerd! Hoe ver ben je dan nu?
disclaimer
  maandag 17 februari 2020 @ 20:54:05 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191558893
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:31 schreef NicolasJoy het volgende:
Even geen tijd voor het bijlezen, maar wilde even delen dat we een goede NIPT hebben teruggekregen. O+ :D
Top! ^O^
Resistance is futile.
  maandag 17 februari 2020 @ 20:55:19 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191558919
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Miezziej het volgende:
Majo O+ Welkom! Hoop ook dat je nog 8 maanden hier blijft O+

Eerste echo gehad vandaag. Toch best spannend. Maar de baby doet het! Termijn klopte ook precies *) . Ik heb best wel last van mijn darmen en dat was ook wel te zien op de echo :') Ach ja toch fijn om bevestigd te zien dat ik niet gek ben :7

Toen ik zwanger was van M. werkte ik nog in het weekend op de vleeswaren afdeling van een winkel. At toen regelmatig chorizo. Ik kwam er pas later achter dat dat niet mocht :@
Oh heerlijk van je echo ^O^ .

Chorizo O+
Resistance is futile.
pi_191558930
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Groeit de baby zo opzij dan? Dat lijkt me wel vervelend als het echt tegen je ingewanden aandrukt :X
[..]

Ik kijk het nog even aan, omdat het ook zo snel verdwijnt maak ik me er niet al te druk om. Bandenpijn heb ik geen idee van (dat begint toch later pas?) maar het zit te hoog voor menstruatiepijn (het zit eerder net naast/boven mijn baarmoeder).

Dat laatste ben ik wel met je eens maar spek is vooral vet en chorizo mag niet dus dat lijkt me niet zo slim ;) Maar ik denk ook dat je lichaam inderdaad vraagt wat het nodig heeft :Y
[..]

Ik probeer nu ook de hele dag door wat te eten. Maar ik heb zo'n zin in snacks :X Heb nu maar wat gezonde varianten in huis gehaald: tomaatjes, cashewnoten, blokjes kaas en soepstengels voor als ik wakker word :D

Salami mag toch niet tijdens de zwangerschap?
Die bandenpijn komt ook door verweking door de hormonen, en dat kan wel snel opspelen ja. Wat ik ook nog bedacht; onder invloed van hormonen gaan je darmen ook verhuizen (om plek te maken voor baby straks), dat gaf bij mij ook ongemak (krampen, winderigheid, etc). Dat gaat minder snel “weg” denk ik, maar dat kan je dus ook nog voelen. Eigenlijk voel je continue van alles als je zwanger bent :P

En het klinkt alsof je lijf behoefte heeft aan zout! Spek, chorizo.. naast vet ook zout! Ik heb zwanger een enorm lage bloeddruk en (ik denk daardoor) veel zin in zout. Kan dus ook nog zoiets zijn.

Salami en chorizo zijn inderdaad de meningen verdeeld over. Ik eet het zelf wel heel af en toe, op een tosti ofzo. Maar eerlijkheidsgehalve moet ik zeggen dat ik het wat minder nauw neem met de “twijfelgevallen” qua voeding bij deze baby3 dan bij baby1 :')
  maandag 17 februari 2020 @ 20:56:08 #291
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191558938
@SQ, mag ik in de OP? UD is 21 september:).
Resistance is futile.
pi_191559192
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:56 schreef Seven. het volgende:
@:SQ, mag ik in de OP? UD is 21 september :).
*G*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_191560992
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:45 schreef SQ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Hoe ver ben je dan nu?
Dank je! 10+4, UD van 10 september :)
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 22:43:09 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191561184
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Miezziej het volgende:
Majo O+ Welkom! Hoop ook dat je nog 8 maanden hier blijft O+

Eerste echo gehad vandaag. Toch best spannend. Maar de baby doet het! Termijn klopte ook precies *) . Ik heb best wel last van mijn darmen en dat was ook wel te zien op de echo :') Ach ja toch fijn om bevestigd te zien dat ik niet gek ben :7

Toen ik zwanger was van M. werkte ik nog in het weekend op de vleeswaren afdeling van een winkel. At toen regelmatig chorizo. Ik kwam er pas later achter dat dat niet mocht :@
Dank je! En wat goed zeg een eerste goede echo! O+ Vond je het spannend? Ik krijg al een paniekaanval als ik denk aan de eerste echo :X

quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:12 schreef SQ het volgende:
Mijn schoonzusje heeft jaren en jaren als dierverzorger gewerkt waarbij je elke dag kruiwagens vol stront verwerkt, maar die bleek na testen ook nog geen toxoplasmose te hebben gehad, dus daar zegt denk ik niet alles ;)
Oh dat is minder :')

quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:31 schreef NicolasJoy het volgende:
Even geen tijd voor het bijlezen, maar wilde even delen dat we een goede NIPT hebben teruggekregen. O+ :D
Dat is fantastisch nieuws O+

quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:34 schreef Zo-is-dat het volgende:
Wat een goed nieuws hier!

Hoezee voor de mooie echo Miezziej! En de goede Nipt Nicolas! *O*

Morgen 38 weken Majo, heel veel plek heeft ze dus niet meer :D
Oh nee, dan zal ze niet zomaar meer een hele draai maken _O-

quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Die bandenpijn komt ook door verweking door de hormonen, en dat kan wel snel opspelen ja. Wat ik ook nog bedacht; onder invloed van hormonen gaan je darmen ook verhuizen (om plek te maken voor baby straks), dat gaf bij mij ook ongemak (krampen, winderigheid, etc). Dat gaat minder snel “weg” denk ik, maar dat kan je dus ook nog voelen. Eigenlijk voel je continue van alles als je zwanger bent :P

En het klinkt alsof je lijf behoefte heeft aan zout! Spek, chorizo.. naast vet ook zout! Ik heb zwanger een enorm lage bloeddruk en (ik denk daardoor) veel zin in zout. Kan dus ook nog zoiets zijn.

Salami en chorizo zijn inderdaad de meningen verdeeld over. Ik eet het zelf wel heel af en toe, op een tosti ofzo. Maar eerlijkheidsgehalve moet ik zeggen dat ik het wat minder nauw neem met de “twijfelgevallen” qua voeding bij deze baby3 dan bij baby1 :')
Ik werd er net op gewezen door GewoonMezelf dat het ook niet mijn eerste zwangerschap is waardoor mijn lichaam een zwangerschap ook al sneller herkend. Had daar niet zo bij stil gestaan :@

En inderdaad, veel zin in zout! Zo aan de blokjes kaas :9
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 18 februari 2020 @ 05:06:41 #295
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191563240
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:42 schreef MaJo het volgende:

En ik heb mijn eerste craving: gebakken spekjes. En dan niet een paar maar een hele verpakking :D Niet gedaan want lijkt me niet erg gezond :') En in de winkel zag ik chorizo liggen en kreeg ik daar opeens zin in. Dit is erg vreemd want ik eet de laatste maanden vrijwel geheel vegetarisch omdat vlees me steeds meer tegen gaat staan. Toch raar dat ik er dan nu zo'n zin in heb :?
GEFELICITEERD!!!
We hebben ooooit samen in WOHTS (of hoe je het dan ook spelt) gepost en ik heb je pad sindsdien meegekregen, ik gun het je van harte!

Ik herken de vleescraving! Ik was ook al een poos vrij vegetarisch bezig toen ik op een avond opeens echt gruwelijke zin een braadworsten (meervoud ja) kreeg. Ik heb ze toen laat in de avond nog in een AH to go op het station gescoord...later die week had ik (onverwacht) een positieve test in mijn handen :s)

Ik moet zeggen dat de vleesbehoefte wel weer wat is afgenomen maar vega gaat het de komende maanden sowieso niet worden.

Ach, gewoon (even) lekker ervan genieten meid!
Blood for breakfast, blood for lunch
  dinsdag 18 februari 2020 @ 05:07:24 #296
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191563245
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:31 schreef NicolasJoy het volgende:
Even geen tijd voor het bijlezen, maar wilde even delen dat we een goede NIPT hebben teruggekregen. O+ :D
Heel fijn!!! *O*
Blood for breakfast, blood for lunch
  dinsdag 18 februari 2020 @ 05:11:01 #297
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_191563268
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:18 schreef Miezziej het volgende:
Majo O+ Welkom! Hoop ook dat je nog 8 maanden hier blijft O+

Eerste echo gehad vandaag. Toch best spannend. Maar de baby doet het! Termijn klopte ook precies *) . Ik heb best wel last van mijn darmen en dat was ook wel te zien op de echo :') Ach ja toch fijn om bevestigd te zien dat ik niet gek ben :7

Jeej, een baby gespot!! Inderdaad best spannend maar gelukkig nergens voor nodig :s)
Blood for breakfast, blood for lunch
  dinsdag 18 februari 2020 @ 06:48:25 #298
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_191563625
Vandaag intake bij de Gynaecoloog, ben benieuwd hoe of wat. We moeten daar nu al heen ivm mijn aangeboren hartafwijking.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 18 februari 2020 @ 06:52:59 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191563648
quote:
19s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 06:48 schreef Toekito het volgende:
Vandaag intake bij de Gynaecoloog, ben benieuwd hoe of wat. We moeten daar nu al heen ivm mijn aangeboren hartafwijking.
Succes :*
Resistance is futile.
pi_191566449
Bijna dicht
pi_191566455
Helemaal dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')