Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Een universiteitsstad lijkt me idd waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:36 schreef mosrednA het volgende:
Ik zet er een totootje op dat de eerste Nederlandse patiënt uit Wageningen komt.
Ik zeg Amsterdam.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een universiteitsstad lijkt me idd waarschijnlijk.
Omdat je daar straks vanzelf achterkomt als iedereen -bij wijze van spreken- dood neervalt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:39 schreef Za het volgende:
Voor wie denkt dat de Chinese overheid liegt om een positief beeld te schetsen, waarom zouden ze in dat geval niet gewoon claimen dat de 50% reeds genezen is?
Hoelang zouden ze daarmee weg blijven komen, als dat in andere landen straks niet het geval is?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:39 schreef Za het volgende:
Voor wie denkt dat de Chinese overheid liegt om een positief beeld te schetsen, waarom zouden ze in dat geval niet gewoon claimen dat de 50% reeds genezen is?
Mijn stelling is dat ze niet liegen, anders zouden ze het aantal genezen niet op 1 procent houden maar een hoera verhaal over de vele genezingen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoelang zouden ze daarmee weg blijven komen, als dat in andere landen straks niet het geval is?
Nee, Eindhoven denk ik niet op basis van dat ik daar 20 kilometer vandaan woon.quote:
Veel High-Tech bedrijven met Aziaten en een vliegveld.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, Eindhoven denk ik niet op basis van dat ik daar 20 kilometer vandaan woon.
Ik denk dat jij een prima verslaggeefster ter plaatse zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, Eindhoven denk ik niet op basis van dat ik daar 20 kilometer vandaan woon.
Dat zou dan ook gelden voor het zgn liegen over het aantal besmettingen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoelang zouden ze daarmee weg blijven komen, als dat in andere landen straks niet het geval is?
Hebben ze aan het begin van de week toch ook laten zien? Twee keer dacht ik.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:47 schreef Za het volgende:
[..]
Mijn stelling is dat ze niet liegen, anders zouden ze het aantal genezen niet op 1 procent houden maar een hoera verhaal over de vele genezingen.
Ik bedoel, er wordt constant gesuggereerd dat ze liegen, die 2 hoeraverhalen zijn geen overweldigend succes wanneer 98 procent nog ziek is, en daar liegen ze duidelijk niet over.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Hebben ze aan het begin van de week toch ook laten zien? Twee keer dacht ik.
Ja daar kom ik een tijdje niet meer hoor!!! Kwam ik sowieso al niet trouwens.quote:
Ik denk eigenlijk dat ik niet zo heel erg goed ben ik kalmte uitstralen. Echt heel slecht.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een prima verslaggeefster ter plaatse zou kunnen zijn.
Ik ook niet maar als dit doorzet is het misschien juist weer eens leuk met de kids. Zuiderzeemuseum en rondje noord Holland.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:53 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja daar kom ik een tijdje niet meer hoor!!! Kwam ik sowieso al niet trouwens.
Ja dat is juist leukquote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat ik niet zo heel erg goed ben ik kalmte uitstralen. Echt heel slecht.
Beetje zoals die griet van het Eurovisiesongfestival? Emma wortelboer?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat ik niet zo heel erg goed ben ik kalmte uitstralen. Echt heel slecht.
Dat zou geniaal zijn. Dat gaat de wereld overquote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Beetje zoals die griet van het Eurovisiesongfestival? Emma wortelboer?
Jah. Ik ben niet zo van "keep calm there is a fire" maar juist van ' scream your lungs out there is a fire"quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Beetje zoals die griet van het Eurovisiesongfestival? Emma wortelboer?
Samenvatting: verschrikkelijkquote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beetje oftopic maar ik vind die grote steden in China altijd zo fascinerend. Chongqing bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gekkenhuis. Veel van die steden hebben een goed cyberpunk tintje.
Zou er niet dood gevonden willen worden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beetje oftopic maar ik vind die grote steden in China altijd zo fascinerend. Chongqing bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh? Nu is je kans juistquote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zou er niet dood gevonden willen worden.
Lol QFTWquote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Amsterdammers zijn van zichzelf al ziek
Ik zou sowieso liever negens door gevonden willen worden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zou er niet dood gevonden willen worden.
Hoezo niet? Je maakt het toch niet bewust mee ofzo.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zou sowieso liever negens door gevonden willen worden.
Ik wil gewoon het eeuwige levenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je maakt het toch niet bewust mee ofzo.
Want je bent dan al dood
Zuiderzeemuseum is tof ja. Daar kom ik oorspronkelijk vandaan @ootjekatootje!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ook niet maar als dit doorzet is het misschien juist weer eens leuk met de kids. Zuiderzeemuseum en rondje noord Holland.
OVER 9000!!!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik wil gewoon het eeuwige leven
Maar OT, de meest actuele besmettingskaart met daarin ook Zweden:
[ afbeelding ]
Fascinerend ook dat er zo'n 40 steden in China zijn met meer dan 3 miljoen inwoners en de namen zeggen me bijna allemaal niksquote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kan ook niet anders, we zijn omringd door landen waar een besmetting isquote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:21 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Overmorgen in NL!
Je hoorde het hier eerst!
Echt zo lang geleden ooit geweest, het leek me de laatste jaren nogal druk.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zuiderzeemuseum is tof ja. Daar kom ik oorspronkelijk vandaan @:ootjekatootje!
Aangepastquote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik wil gewoon het eeuwige leven
Maar OT, de meest actuele besmettingskaart met daarin ook Zweden:
[ afbeelding ]
Dat is goed nieuws. Ik ga ervan uit dat de genezingen de dode gaan inhalen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:35 schreef n__n het volgende:
Je ziet wel langzaamaan dat het dodental en aantal genezingen naar elkaar toe kruipen.
Er zijn nu in totaal 16 geïnfecteerden in Europa.
[ afbeelding ]
Grappig manquote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:40 schreef myShizzle het volgende:
Hey allen,
Morgen geef ik een 10k-party! Iedereen is uitgenodigd!
Gratis hapjes en drankjes, en een geweldige presentatie van GlaxoSmithKlyne's Karen, met mooie aanbiedingen op o.a. mondmaskers!
Entrance: 10 euro
Fee: 5 euro
Meer info per pm
Daar lijkt het gelukkig wel op, nog even afwachten hoe het er over een paar weken voor staat.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws. Ik ga ervan uit dat de genezingen de dode gaan inhalen.
Doe eens niet zo positief. Dat mag niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws. Ik ga ervan uit dat de genezingen de dode gaan inhalen.
ik zei het in een eerdere draad al dat er een extra journaal komt op zondag.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:21 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Overmorgen in NL!
Je hoorde het hier eerst!
Haha, die grote rode bol in Woehaan met die kleine bolletjes eromheen ziet er op zichzelf al uit als een virusquote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:35 schreef n__n het volgende:
Je ziet wel langzaamaan dat het dodental en aantal genezingen naar elkaar toe kruipen.
[ afbeelding ]
Schreeuw je ook zo tussen de lakens!?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Jah. Ik ben niet zo van "keep calm there is a fire" maar juist van ' scream your lungs out there is a fire"
Had ik ook een keer op mijn werk. iedereen wist wel heel snel dat er brand was.
Was ook zo uit, weer.
Er kan waarschijnlijk niet sneller geteld worden, gewoon te weinig capaciteit. Daarbij zijn de stats eigenlijk ook van een dag eerder.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:52 schreef Djnormandy het volgende:
Als je de statestieken zo bekijkt vindt ik het nog steeds allemaal wel meevallen we hoor volgens lijstjes ruim over 11.000 te zitten vandaag, en we raken niet eens de 10 aan.
Snap je dat dat slechts een factor 1,1 ernaast is!? Ergo: helemaal niks.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:52 schreef Djnormandy het volgende:
Als je de statestieken zo bekijkt vindt ik het nog steeds allemaal wel meevallen we hoor volgens lijstjes ruim over 11.000 te zitten vandaag, en we raken niet eens de 10 aan.
Sjina en cijfermanipulatie!?? Really!??quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:07 schreef MichaelScott het volgende:
Als je de cijfers op dat dashboard ziet is het wel opvallend dat er in de meeste provincies buiten Hubei geen doden worden gemeld.
Doet vermoeden dat er gemanipuleerd wordt.
4 kijkers nu...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:12 schreef zipcon het volgende:
China Mobile voorziet een live cam voor de bouw van de 2 ziekenhuizen. Er kijken miljoenen Chinezen naar, dus wij in het buitenland hoeven heus geen oogje in het zeil te houden:
https://www.pscp.tv/w/1OdJrqPddPQGX
Een gratis begrafenisquote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:18 schreef DemonRage het volgende:
Krijgt de 10.000e besmette persoon persoonlijk een bloemetje van de burgemeester van zijn dorp/stad?
Een mondkapje met slinger motiefquote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:18 schreef DemonRage het volgende:
Krijgt de 10.000e besmette persoon persoonlijk een bloemetje van de burgemeester van zijn dorp/stad?
Verdorie!!! Ik hou je eraan!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:50 schreef wodca het volgende:
[..]
ik zei het in een eerdere draad al dat er een extra journaal komt op zondag.
Minder grappig als je je beseft dat zo'n persoon niet doorheeft dat de ander het als een grapje bedoelde maar serieus zo reageert.quote:
Ja, ik ben er best consequent inquote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:54 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Schreeuw je ook zo tussen de lakens!?
Arme buren.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik ben er best consequent in
Mondkapje inruilt voor oordopjesquote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik ben er best consequent in
Maar qua nieuws is het ineens wel stilgevallen, he?quote:
Owh.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Alweer een nieuwe besmetting in duitsland. De 7e.
Met een link naar de rest?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Alweer een nieuwe besmetting in duitsland. De 7e.
Zit nog ff te lezen. Hier het reddit topic + bronlinkquote:
Weer van dat bedrijf dus. Thnx.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zit nog ff te lezen. Hier het reddit topic + bronlink
https://www.reddit.com/r/(...)n_germany_confirmed/
Stilte voor de storm.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar qua nieuws is het ineens wel stilgevallen, he?
weet niet precies, maar in de OP staat 171, dat is nu 214 op die website in Hubei, + uit de andere regionen maakt dat 225 totaalquote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:43 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hoeveel genezingen is dat ten opzichte van gister?
gewoon even zo nu en dan op sites als thewuhanvirus.com kijken en dan zie je het zelf.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:43 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hoeveel genezingen is dat ten opzichte van gister?
Op deze reddit staat ook een mooie AMA (ask me anything) van een WUHAN inwoner, goed perspectief.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zit nog ff te lezen. Hier het reddit topic + bronlink
https://www.reddit.com/r/(...)n_germany_confirmed/
Oke meneer Anaal, dit is een beetje hetzelfde als mensen verwijzen naar Google als ze een vraag stellen. Iets wat niet echt gewaardeerd wordt op dit forum. Hou je gewoon stil als je toch niks bijdraagtquote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
gewoon even zo nu en dan op sites als thewuhanvirus.com kijken en dan zie je het zelf.
Haha meneer Anaalquote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:48 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Oke meneer Anaal, dit is een beetje hetzelfde als mensen verwijzen naar Google als ze een vraag stellen. Iets wat niet echt gewaardeerd wordt op dit forum. Hou je gewoon stil als je toch niks bijdraagt
En het doden aantal dan?. Dat kan de situatie weer anders maken of wordt dat ook gelive-trackedquote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:45 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
weet niet precies, maar in de OP staat 171, dat is nu 214 op die website in Hubei, + uit de andere regionen maakt dat 225 totaal
Volgens mij wel, al is er natuurlijk altijd die update rond 23:30quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:51 schreef Maver24 het volgende:
[..]
En het doden aantal dan?. Dat kan de situatie weer anders maken of wordt dat ook gelive-tracked
De live tracker heeft niet de nieuwe cijfers toch over aantal doden? Zelfde nummer als gister??quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:52 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Volgens mij wel, al is er natuurlijk altijd die update rond 23:30
Rond middennacht komt er een update. Dat is elke nacht.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:54 schreef Maver24 het volgende:
[..]
De live tracker heeft niet de nieuwe cijfers toch over aantal doden? Zelfde nummer als gister??
Ik weet niet hoe dat precies gaat met de genezen gevallen, maar het nummer is nu hoger dan het dodental. Vanavond maar weer afwachten wat daarmee gaat gebeurenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:54 schreef Maver24 het volgende:
[..]
De live tracker heeft niet de nieuwe cijfers toch over aantal doden? Zelfde nummer als gister??
Niet zo janken en gewoon even de tijd daar uitzitten. Typisch Nederlanders weer.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:58 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rantaine-toon-marjon
Dat zijn Nederlanders in quarantaine.
Ziet er best knus uit, Met een bed eten en drinken , Er zijn mensen in Nederland die dit niet hebben. Kansloze mensen die Nederlanders in Finland.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet zo janken en gewoon even de tijd daar uitzitten. Typisch Nederlanders weer.
Die waren op vakantie he?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet zo janken en gewoon even de tijd daar uitzitten. Typisch Nederlanders weer.
Voor wat?quote:
Beetje. Maar ze had je gewoon door hoor.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:00 schreef Xenorium het volgende:
Ik had vanmiddag een half winkelwagentje vol met blikvoer, soepen, houdbaar vlees enzovoorts gekocht. Ik voelde beetje een schaamtegevoel en heb verder ook niet de kassière aangekeken.
Sommige verse groenten had ik dan bovenop de blikken gelegd op de band om de blikken uit het zicht te houden voor andere mensen. Herkenbaar?
Godsamme.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:00 schreef Xenorium het volgende:
Ik had vanmiddag een half winkelwagentje vol met blikvoer, soepen, houdbaar vlees enzovoorts gekocht. Ik voelde beetje een schaamtegevoel en heb verder ook niet de kassière aangekeken.
Sommige verse groenten had ik dan bovenop de blikken gelegd op de band om de blikken uit het zicht te houden voor andere mensen. Herkenbaar?
Ja, ik was mijn smiley vergetenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:07 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Voor wat?![]()
Je kan wel alles halen , Maar als je geinfecteerd word kan je wss niet eens uit je bed komen + mensen komen je niet helpen omdat je het heb.
Ze hebben een aantal doden tot leven gewekt en tot genezen verklaard!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:35 schreef n__n het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, das mooi Snel ook.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:10 schreef n__n het volgende:
[..]
Ze hebben een aantal doden tot leven gewekt en tot genezen verklaard!![]()
Nu, in elk geval volgens deze 'officiële' cijfers, zijn er meer mensen genezen dan overleden.
[ afbeelding ]
Dit is een prank-virus , Het virus laat je eerst creperen en doodgaan en daarna komt er een cameraploeg uit de kast : PRANK!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:10 schreef n__n het volgende:
[..]
Ze hebben een aantal doden tot leven gewekt en tot genezen verklaard!![]()
Nu, in elk geval volgens deze 'officiële' cijfers, zijn er meer mensen genezen dan overleden.
[ afbeelding ]
De gemiddelde alleenstaande eet ook niet veel meer dan brood met kaas als hij thuis is.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nein, krank!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:12 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Dit is een prank-virus , Het virus laat je eerst creperen en doodgaan en daarna komt er een cameraploeg uit de kast : PRANK!
ON who travelled from Wuhan.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)rus_patient_mid_20s/
Nieuw geval in Ontario. Aparte was dat ze in eerste instantie negatief getest was, en pas later positief.
Dr. David Williams, Ontario's chief medical officer of health, said she is unlikely to have passed on the virus to others. The woman wore a surgical mask during her journey from Wuhan and put herself in self-isolation after arriving in London, only leaving her home to visit the hospital.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:14 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
ON who travelled from Wuhan.
Snap dat land niet (Canada) . Dat je gewoon iederen uit de ziektegebied gewoon even 14 dagen geisloeerd laat leven..
Nee, niet immuun. Dat stond ergens op reddit iig. Dat is namelijk ook zo met Sars. Je kan het opnieuw krijgen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:17 schreef Xenorium het volgende:
Ik vraag me af omtrent de mensen die hier weer genezen van zijn, zouden ze weer aangestoken kunnen worden of zijn ze nou grotendeels immuun totdat er een andere mutatie van dit virus hun aansteekt en dat ze daar dus weer ziek van worden zoals een 'normaal griepje'?
https://www.biorxiv.org/c(...)30.927871v1.full.pdfquote:We are currently witnessing a major epidemic caused by the 2019 novel coronavirus (2019-
nCoV). The evolution of 2019-nCoV remains elusive. We found 4 insertions in the spike
glycoprotein (S) which are unique to the 2019-nCoV and are not present in other coronaviruses.
Importantly, amino acid residues in all the 4 inserts have identity or similarity to those in the HIV1 gp120 or HIV-1 Gag. Interestingly, despite the inserts being discontinuous on the primary
amino acid sequence, 3D-modelling of the 2019-nCoV suggests that they converge to constitute
the receptor binding site. The finding of 4 unique inserts in the 2019-nCoV, all of which have
identity /similarity to amino acid residues in key structural proteins of HIV-1 is unlikely to be
fortuitous in nature. This work provides yet unknown insights on 2019-nCoV and sheds light on
the evolution and pathogenicity of this virus with important implications for diagnosis of this virus.
only leaving her home to visit the hospital.. Daar kan ze het weer opgelopen hebben..quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
only leaving her home to visit the hospital.
Ah vandaar dat ik gisteren mensen zag die genezen waren en toch zo een mondkapje op hadden. Ik bedoel als je immuun was dan had dat ook niet meer gehoeven..quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, niet immuun. Dat stond ergens op reddit iig. Dat is namelijk ook zo met Sars. Je kan het opnieuw krijgen.
De mensen die genezen zijn zijn imuun. Voor deze variant van het virus.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:17 schreef Xenorium het volgende:
Ik vraag me af omtrent de mensen die hier weer genezen van zijn, zouden ze weer aangestoken kunnen worden of zijn ze nou grotendeels immuun totdat er een andere mutatie van dit virus hun aansteekt en dat ze daar dus weer ziek van worden zoals een 'normaal griepje'?
Het is een gemaakt virus door de mensheid dan, Dus iemand in China heeft een groot probleem straks.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:18 schreef byah het volgende:
[..]
https://www.biorxiv.org/c(...)30.927871v1.full.pdf
Zijn ze niet imuun?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:19 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Ah vandaar dat ik gisteren mensen zag die genezen waren en toch zo een mondkapje op hadden. Ik bedoel als je immuun was dan had dat ook niet meer gehoeven..
Zou toch wat zijn als al die alu hoedjes gelijk gaan krijgen met hun 'het is uit een lab ontsnapt' verhalenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:19 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Het is een gemaakt virus door de mensheid dan, Dus iemand in China heeft een groot probleem straks.
NORMAAL zou je als een verkoudheidje of griepje (ook coronavirussen) heb gehad er resistent tegen zijn, Maar als het muteert dan tsja kan je het weer krijgen maar dat is met alles.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:21 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Geen idee, daarom vroeg ik het ook aan de experts hier.
Nou als ze niet imuun zouden zijn dan gaat die verspreiding nooit over.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:21 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Geen idee, daarom vroeg ik het ook aan de experts hier.
Ik volg dit ook de laatste uren, beetje onduidelijk in hoeverre andere wetenschappers dit ook gaan bevestigen. Maar het lijkt wel te wijzen op knip-en-plakwerk, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:18 schreef byah het volgende:
[..]
https://www.biorxiv.org/c(...)30.927871v1.full.pdf
Dan hoop ik dat jij de eerste bent die het krijgt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wanneer komt de echte uitbraak nou? Kan niet wachten.
Het wordt gewaardeerd als je iets meer info geeft, bronnen, getallen, etcquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:21 schreef Djnormandy het volgende:
Zijn al meer cases erbij geteld vanuit China komen alweer berichten.
20:07: 1 new case in Taiwan. (Source)quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:28 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Het wordt gewaardeerd als je iets meer info geeft, bronnen, getallen, etc
thanks!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:28 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
20:07: 1 new case in Taiwan. (Source)
20:06: 1 new case in Hong Kong. (Source)
20:05: 6 new cases in Gansu province, China. (Source)
20:04: 12 new cases in Liaoning province, China. (Source)
BNO is weer wakkerquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:28 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
20:07: 1 new case in Taiwan. (Source)
20:06: 1 new case in Hong Kong. (Source)
20:05: 6 new cases in Gansu province, China. (Source)
20:04: 12 new cases in Liaoning province, China. (Source)
We wachten weer met smart op de volgende 1000 uit Hubei.quote:
Ik vraag me af of ze niks kunnen qua research en vaccin enzo met die genezen mensen. Zijn ze daar mee bezig?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:17 schreef Xenorium het volgende:
Ergens is het wel cru dat we in spanning op nieuwe cijfers zitten te wachten jaquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We wachten weer met smart op de volgende 1000 uit Hubei.
Zei Jinek dat ja?. Wat een mutsquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:38 schreef Dazalbest het volgende:
Nu bij Jinek.....
20 personen uit china gehaald, mogen naar huis. Moeten wel thuis blijven onder toezicht.... en de familie dan? Die mogen wel naar buiten?
Verdorie...... Hoe duidelijk is het inmiddels dat men al besmettelijk is voor die persoon zelf ziekteverschijnselen vertoond. Dat is toch achterlijk?
En misschien ook wel een beetje sneu dat we onze vrijdagavond op deze manier besteden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ergens is het wel cru dat we in spanning op nieuwe cijfers zitten te wachten ja
De aorta loopt nog. DOMINO DAY.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ergens is het wel cru dat we in spanning op nieuwe cijfers zitten te wachten ja
Het is misschien wel onze laatste vrijdagavondquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En misschien ook wel een beetje sneu dat we onze vrijdagavond op deze manier besteden.
Ik zou het geen sarcasme noemenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:41 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Het is misschien wel onze laatste vrijdagavond*sarcasme*
Ja anders moeten we een hobby gaan zoeken, is ook weer zoiets.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En misschien ook wel een beetje sneu dat we onze vrijdagavond op deze manier besteden.
Ik kijk ondertussen lekker sport. Sport kijken en virussen volgen, wat een topvrijdag weer!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja anders moeten we een hobby gaan zoeken, is ook weer zoiets.
Deze man leeft de leefquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kijk ondertussen lekker sport. Sport kijken en virussen volgen, wat een topvrijdag weer!
Hohoquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgende keer zelfscannen. Scheelt je schaamte.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:00 schreef Xenorium het volgende:
Fleur er uit voor die flamboyante homo!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
HohoIk heb ook "The voice" gekeken.
Mijn mond viel ook open toen ik dat hoorde.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:38 schreef Dazalbest het volgende:
Nu bij Jinek.....
20 personen uit china gehaald, mogen naar huis. Moeten wel thuis blijven onder toezicht.... en de familie dan? Die mogen wel naar buiten?
Verdorie...... Hoe duidelijk is het inmiddels dat men al besmettelijk is voor die persoon zelf ziekteverschijnselen vertoond. Dat is toch achterlijk?
Is onmogelijk, toch thanks voor het hopen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:27 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat jij de eerste bent die het krijgt.
Ja Ze krijgen 14 dagen huisarrest als de persoon niet ziek is. Joop van Wissel van RIVM zegt dat de kans op overdracht buitengewoon klein is wanneer iemand niet ziek is......quote:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 21:53:00Americans who have been to Hubei province within the last 14 days will be subject to a mandatory quarantine for up to 2 weeks https://t.co/fMllkmMZzz reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 21:52:03BREAKING: U.S. will ban foreigners who visited China within the last 14 days from entering the country reageer retweet
Misscien omdat het een racistisch virus is dat 5x sneller een oost-Aziaat te grazen neemt dan een gezonde Hollandse boerenjongen?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Mijn mond viel ook open toen ik dat hoorde.
Besmettingsrisico is groot, ook tijdens de incubatietijd. Maar Nederland stuurt de mensen lekker naar huis, waar ze dan de komende twee weken kopjes thee met familie mogen drinken.
Ik snap dat ook niet, andere landen doen die mensen in afzondering maar hier niet ?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Besmettingsrisico is groot, ook tijdens de incubatietijd. Maar Nederland stuurt de mensen lekker naar huis, waar ze dan de komende twee weken kopjes thee met familie mogen drinken.
Beetje bloemen meenemen voor een hoer terwijl je niks aan je eigen vrouw geeft, tssss.....quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:49 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet, andere landen doen die mensen in afzondering maar hier niet ?
En ik heb toch best verstand van medische zaken hoor, ik heb vroeger vaak Medisch Centrum West gekeken
Misschien komt het ook wel omdat er hier nog geen besmetting is gemeld. Gok dat zodra die er is dat er wel het een en ander zal worden aangepast. Al zie ik een reisverbod zoals de VS nu heeft ingesteld hier nog niet zo snel gebeuren.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:49 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet, andere landen doen die mensen in afzondering maar hier niet ?
En ik heb toch best verstand van medische zaken hoor, ik heb vroeger vaak Medisch Centrum West gekeken
Misschien was het wel een sloerie.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:55 schreef tesssssssss het volgende:
Wie kan mij uitleggen dat ze bij Jinek zeiden dat het niet zo besmettelijk was terwijl in Duitsland vijf besmettingen zijn door 1 Chinese vrouw?
Want dat begrijp ik niet.
Ik heb hem al een uur live via:quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:53 schreef Zipportal het volgende:
Brilhoofd gaat over 10 minuten live.(
)
Ja, Twitter.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb hem al een uur live via:
https://twitter.com/Agend(...)serp%7Ctwgr%5Eauthor
Jinek wil gewoon dat we allemaal besmet raken!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:55 schreef tesssssssss het volgende:
Wie kan mij uitleggen dat ze bij Jinek zeiden dat het niet zo besmettelijk was terwijl in Duitsland vijf besmettingen zijn door 1 Chinese vrouw?
Jinek wil het virus verspreiden!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:56 schreef Djnormandy het volgende:
Ik vertrouw Jinek sws al niet, Het virus ook niet, Dus ik vertrouw hun beide niet.
Is het bekend wie wie heeft besmet dan? Ik bedoel, die vrouw is de bron, maar ze kan ook maar 1 persoon hebben besmet, die weer 1, etc.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:55 schreef tesssssssss het volgende:
Ze heeft wel gelezen dat alcohol het virus dood, dat wijf hakt die biertjes wel weg zeg!quote:
Waarom niet gewoon een paar virussen kweken!?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik kijk ondertussen lekker sport. Sport kijken en virussen volgen, wat een topvrijdag weer!
Gemiddelde duur tot dood bij diagnose van SARS was 36 dagen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:59 schreef Djnormandy het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat mensen die in Europa geinfecteerd zijn geraakt niet zo heel snel alles verspreiden of doodgaan,
Vooral dat laatste. Die in Frankrijk is al 3-4 dagen kritiek maar niet dood (nog)
Waarschijnlijk omdat het een 'uniek' geval is voor het ziekenhuis waar die in ligt waardoor die volledige aandacht en zorg krijgt. In een ziekenhuis in China dat ramvol ligt zal er toch minder zorg zijn puur door het gebrek aan mankracht en middelen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:59 schreef Djnormandy het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat mensen die in Europa geinfecteerd zijn geraakt niet zo heel snel alles verspreiden of doodgaan,
Vooral dat laatste. Die in Frankrijk is al 3-4 dagen kritiek maar niet dood (nog)
Ik weet alleen dat die Chinese vrouw naar dat bedrijf kwam voor een meeting, ja die besmette, en dat daarna vijf mensen van hetzelfde bedrijf besmet zijn geraakt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Is het bekend wie wie heeft besmet dan? Ik bedoel, die vrouw is de bron, maar ze kan ook maar 1 persoon hebben besmet, die weer 1, etc.
Snap het ook niet.... Heb een stukje eerder geplaatst wat ze zeiden.... als ik het lees denk ik nogquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:55 schreef tesssssssss het volgende:
Ik zit niet in NL, maar die blonde snol gaat Frits Wester achterna!?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ze heeft wel gelezen dat alcohol het virus dood, dat wijf hakt die biertjes wel weg zeg!
Ik denk het, elke keer als de camera terug op Jinek gericht wordt staat er weer een nieuwe pint. 😋quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:03 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik zit niet in NL, maar die blonde snol gaat Frits Wester achterna!?
Genieten van de werken van Brilhoofd.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:05 schreef Themeparktommy het volgende:
Via Youtube een Facebook filmpje kijken... top!
Dat zijn zes besmettingen in Duitsland door 1 Chinese vrouw.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:02 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Snap het ook niet.... Heb een stukje eerder geplaatst wat ze zeiden.... als ik het lees denk ik nog![]()
Op Twitter weinig berichten daarop
Serieus!? Ws om de kijker te laten denken dat ze niet werkelijk drinkt van dat bier. In werkelijk kantelt ze tig halve glazen achteroverquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk het, elke keer als de camera terug op Jinek gericht wordt staat er weer een nieuwe pint. 😋
misschien zijn ze niet van Chinese afkomstquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ja het was ook weer bagger slecht.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:07 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Serieus!? Ws om de kijker te laten denken dat niet werkelijk drinkt van dat bier. In werkelijk kantelt ze tig halve glazen achterover
Ik was mijn smiley vergeten. Ik heb niks.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:10 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Serieus!?Wat heb je zoal in huis gehaald!?
Vind ik dus ook. Huisarrest is dan bij familie of vrienden..... hebben die dan ook huisarrest? Want die kunnen het toch ook overdragen als die wel gewoon los mogen rond lopen.....?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat zijn zes besmettingen in Duitsland door 1 Chinese vrouw.
Nou, die mensen werken bij hetzelfde bedrijf.
Nu is er ook nog een kind van 1 van die mensen besmet.
Ik vind dat best besmettelijk klinken.
Nee, das Herrenvolk aus Käsekopfië kan natuurlijk geen sjinahoest krijgenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:08 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
misschien zijn ze niet van Chinese afkomst
Ja, ik heb een hele grote bak straciatella-ijs.quote:
Eeeeh, er zijn betere smakenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik was mijn smiley vergeten. Ik heb niks.
Ja, straciatella-ijs
Heerlijkquote:
Ja, dat is echt zo van " heeeey ik heb griep, weet je wat ik ga het bij mijn zus en haar man en haar 8 kinderen uitzieken"quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:11 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Vind ik dus ook. Huisarrest is dan bij familie of vrienden..... hebben die dan ook huisarrest? Want die kunnen het toch ook overdragen als die wel gewoon los mogen rond lopen.....?
Ik snap best dat we niet moeten doorslaan in NL, maar dit voelt behoorlijk naïef......
Mijn boodschappen zijn vandaag bezorgd, dus ik zit in ieder geval 2 weken safe.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik was mijn smiley vergeten. Ik heb niks.
Ja, straciatella-ijs
Ik heb een keer gelezen dat het allemaal alcolvrij is om beschamende situaties te voorkomen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk het, elke keer als de camera terug op Jinek gericht wordt staat er weer een nieuwe pint. 😋
Yeah right. Waarom zou je dan bier drinken op tv!?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb een keer gelezen dat het allemaal alcolvrij is om beschamende situaties te voorkomen.
Is lekker ja.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:18 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Yeah right. Waarom zou je dan bier drinken!?
Ja dat zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw :’)quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb een keer gelezen dat het allemaal alcolvrij is om beschamende situaties te voorkomen.
Ach, zo ongeveer leeft de gemiddelde fokker ook. Ik ook. Een huis, een auto, een motor maar nul sociaal contact. Die mensen in quarantaine moeten dus heel gauw hun waffel houden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:19 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)n-finse-quarantaine/ Die drone beelden zijn wel erg dystopisch. Een of andere oude dude is ergens bezig waar geen mens te bekennen is en toch moet hij nu zijn masker op. Wat heeft dat voor zin?
en 50 recovered dusquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
The latest report from the Hubei province confirms 1347 new cases and 45 new deaths, bringing the total number of confirmed cases across China to over 10000 - Feb. 1, 2020
Alleen hubei cijfers, de rest volgt later
Zei ik ook al, Paniekzaaier. Hij leest het expres niet op .quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:21 schreef Themeparktommy het volgende:
50 recovered verteld 'ie er niet bij
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 23:17:18BREAKING: Epicenter of coronavirus outbreak reports 1,347 new cases and 45 new deaths https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
50 recovered op alleen al 1347 nieuwe infected in ALLEEN Hubei... dat zijn kleine getallenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:22 schreef Djnormandy het volgende:
en 50 recovered waarom verteld niemand dat erbij,
Dat is niet spanned genoeg. Alles voor de clicksquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:22 schreef Djnormandy het volgende:
Hij leest het nu opquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:24 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat is niet spanned genoeg. Alles voor de clicks
Ja dan zijn 45 dooie nog kleinere getallen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:23 schreef syroto het volgende:
[..]
50 recovered op alleen al 1347 nieuwe infected in ALLEEN Hubei... dat zijn kleine getallen
Zie het niet eens staan man, ik kopieerde gewoon een headline van reddit.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:22 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Zei ik ook al, Paniekzaaier. Hij leest het expres niet op .
jup zeker wetenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:23 schreef Jojoke het volgende:
Maar goed dat ze die ziekenhuizen aan het bouwen zijn. Die zijn toch wel echt nodig.
Niet jij!. Aardappelhoofd op Youtube.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zie het niet eens staan man, ik kopieerde gewoon een headline van reddit.
En het aantal doden ?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:26 schreef Themeparktommy het volgende:
Totaal 249 recovered in Hubei nu
Omdat we ervan uitgaan dat zoveel mogelijk mensen herstellen?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:22 schreef Djnormandy het volgende:
Ik zou graag willen weten wanneer de recovered ziek zijn geworden. Dan kan je beter inschatten hoe lang zoiets duurt en hoeveel het overleven.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:26 schreef Themeparktommy het volgende:
Totaal 249 recovered in Hubei nu
Inderdaadquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten wanneer de recovered ziek zijn geworden. Dan kan je beter inschatten hoe lang zoiets duurt en hoeveel het overleven.
!347 new cases.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:28 schreef Djnormandy het volgende:
Ik wil niet positief doen, Maar het lijkt erop dat
A: De recovered ineens en stuk sneller gaan,
B: Doden ook meer maar dat is logisch met meer infected.
C : De nieuwe cases ook niet zo heel erg hoog ligt dan (gehoopt voor sommige) gedacht.
900 nog wat en de dag daarvoor 1100quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
!347 new cases.
Ik weet even niet meer wat dat gisteren was?
Kijk rond Valentijn maar eens.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:31 schreef Djnormandy het volgende:
258 doden in 1 week tijd, Sorry dat ik het zeg, Maar ik vind het nog harstikke meevallen.
220 hersteld, ik vind dat nog meevallen....quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:31 schreef Djnormandy het volgende:
258 doden in 1 week tijd, Sorry dat ik het zeg, Maar ik vind het nog harstikke meevallen.
Het is dus niet expectioneel hoger of zie ik dat verkeerd ?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:32 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
900 nog wat en de dag daarvoor 1100
Minimaal 258 doden. Er is al eerder reported dat China mogelijk aantallen verbergt, andere redenen van overlijden, gewoon niet melden en deporteren van lichamen direct naar het crematorium.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:31 schreef Djnormandy het volgende:
Die ene in Duitsland stak er in haar eentje zes aan...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:32 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
900 nog wat en de dag daarvoor 1100
Meer toch ?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
220 hersteld, ik vind dat nog meevallen....
Dat is (nog) niet bekend.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die ene in Duitsland stak er in haar eentje zes aan...
Dat zijn ook maar geruchten en vage berichten online. Niet alles wat China zegt geloven, maar ook niet alles wat mensen negatief over China zeggen geloven.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:33 schreef syroto het volgende:
[..]
Minimaal 258 doden. Er is al eerder reported dat China mogelijk aantallen verbergt, andere redenen van overlijden, gewoon niet melden en deporteren van lichamen direct naar het crematorium.
Als je het zo bekijkt is er nog helemaal niets bekend.quote:
Dat zie jij heel goedquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:33 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Het is dus niet expectioneel hoger of zie ik dat verkeerd ?
Ik acht de kans met de dag groter dat ze echt een bottleneck hebben op het aantal metingen per dag.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:33 schreef Maver24 het volgende:
[..]
249.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
220 hersteld, ik vind dat nog meevallen....
Inderdaad en dat nog voordat er symptomen waren opgetreden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die ene in Duitsland stak er in haar eentje zes aan...
Nee, maar dat zou nooit kunnen. Eerder werd gezegd dat het maximaal aantal mensen wat getest kan worden zo rond de 2000 ligt in het epicentrum.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:33 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Uiteindelijk kun je dus enkel speculeren, dat is wat iedereen hier ook doetquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zijn ook maar geruchten en vage berichten online. Niet alles wat China zegt geloven, maar ook niet alles wat mensen negatief over China zeggen geloven.
Dan zou je eigenlijk wel een explosieve stijging verwachten In andere landen nu het zo’n beetje over de hele wereld verspreidt is toch? Maar dat lijkt vooralsnog best mee te vallen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:30 schreef syroto het volgende:
Maar goed, deze cijfers komen nog steeds uit China. Er kan van alles mee aan de hand zijn, dat denk ik tenminste wel. Sowieso is er een bottleneck qua testen die ze kunnen doen in Hubei per dag, dat is al een aantal dagen constant..
En mensen aan het bedanken...quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:36 schreef Djnormandy het volgende:
Aardappelhoofd is ook echt alleen maar alles wat negatief is aan het herhalen en herhalen.
Dat kan toch ook niet anders als ze niet genoeg van die test-kits hebben?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:34 schreef syroto het volgende:
[..]
Ik acht de kans met de dag groter dat ze echt een bottleneck hebben op het aantal metingen per dag.
Dus wellicht zitten we daar nu al op, en wellicht verzwijgt China wat overledenen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, maar dat zou nooit kunnen. Eerder werd gezegd dat het maximaal aantal mensen wat getest kan worden zo rond de 2000 ligt in het epicentrum.
Dat is dus ook de max dan. Ookal komen er eigenlijk 50.000 man bij (gok maar wat) dan laten de cijfers alleen max 2000 erbij zien.
Wel eng dat Thailand dus eerder zei berichtgeving te gaan verbieden over het virus.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan zou je eigenlijk wel een explosieve stijging verwachten In andere landen nu het zo’n beetje over de hele wereld verspreidt is toch? Maar dat lijkt vooralsnog best mee te vallen.
Nouja niet per se, het is al aangetoond extreem besmettelijk te zijn in oa Duitsland. Er zijn gewoon niet veel mensen uit Wuhan massaal aanwezig in andere landen, slechts een enkeling die ergens is neergestreken en die hoeven niet eens allemaal ziek te zijn. Dus wat dat betreft verspreid het zich redelijk effectief als virus zijnde.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dan zou je eigenlijk wel een explosieve stijging verwachten In andere landen nu het zo’n beetje over de hele wereld verspreidt is toch? Maar dat lijkt vooralsnog best mee te vallen.
Kloptquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kan toch ook niet anders als ze niet genoeg van die test-kits hebben?
Klinkt onvoorstelbaar, maar is wel de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:37 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dus wellicht zitten we daar nu al op, en wellicht verzwijgt China wat overledenen.
Niemand zal weten of daar nu 1.4 miljard of 900 miljoen mensen wonen.
Ja dat kan een ander topic worden, we hebben het hier specifiek over het virus en de slachtoffers daarvan.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:34 schreef Oorlogsheld het volgende:
In China gaan al 1500 mensen per dag dood door verkeersongelukken!
Dus nu moet je je ook nog afvragen of ze het coronavirus heeft én of ze een piemel heeft.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel eng dat Thailand dus eerder zei berichtgeving te gaan verbieden over het virus.
Dat is het land met de meeste uitbraken na China
Met een verschil van een kleine 11,126 geïnfecteerden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel eng dat Thailand dus eerder zei berichtgeving te gaan verbieden over het virus.
Dat is het land met de meeste uitbraken na China
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:39 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
Dus nu moet je je ook nog afvragen of ze het coronavirus heeft én of ze een piemel heeft.
Oeiquote:Op vrijdag 31 januari 2020 23:38 schreef Djnormandy het volgende:
22:33: First case in Spain. (Source)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |