Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Een universiteitsstad lijkt me idd waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:36 schreef mosrednA het volgende:
Ik zet er een totootje op dat de eerste Nederlandse patiënt uit Wageningen komt.
Ik zeg Amsterdam.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een universiteitsstad lijkt me idd waarschijnlijk.
Omdat je daar straks vanzelf achterkomt als iedereen -bij wijze van spreken- dood neervalt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:39 schreef Za het volgende:
Voor wie denkt dat de Chinese overheid liegt om een positief beeld te schetsen, waarom zouden ze in dat geval niet gewoon claimen dat de 50% reeds genezen is?
Hoelang zouden ze daarmee weg blijven komen, als dat in andere landen straks niet het geval is?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:39 schreef Za het volgende:
Voor wie denkt dat de Chinese overheid liegt om een positief beeld te schetsen, waarom zouden ze in dat geval niet gewoon claimen dat de 50% reeds genezen is?
Mijn stelling is dat ze niet liegen, anders zouden ze het aantal genezen niet op 1 procent houden maar een hoera verhaal over de vele genezingen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoelang zouden ze daarmee weg blijven komen, als dat in andere landen straks niet het geval is?
Nee, Eindhoven denk ik niet op basis van dat ik daar 20 kilometer vandaan woon.quote:
Veel High-Tech bedrijven met Aziaten en een vliegveld.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, Eindhoven denk ik niet op basis van dat ik daar 20 kilometer vandaan woon.
Ik denk dat jij een prima verslaggeefster ter plaatse zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, Eindhoven denk ik niet op basis van dat ik daar 20 kilometer vandaan woon.
Dat zou dan ook gelden voor het zgn liegen over het aantal besmettingen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoelang zouden ze daarmee weg blijven komen, als dat in andere landen straks niet het geval is?
Hebben ze aan het begin van de week toch ook laten zien? Twee keer dacht ik.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:47 schreef Za het volgende:
[..]
Mijn stelling is dat ze niet liegen, anders zouden ze het aantal genezen niet op 1 procent houden maar een hoera verhaal over de vele genezingen.
Ik bedoel, er wordt constant gesuggereerd dat ze liegen, die 2 hoeraverhalen zijn geen overweldigend succes wanneer 98 procent nog ziek is, en daar liegen ze duidelijk niet over.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Hebben ze aan het begin van de week toch ook laten zien? Twee keer dacht ik.
Ja daar kom ik een tijdje niet meer hoor!!! Kwam ik sowieso al niet trouwens.quote:
Ik denk eigenlijk dat ik niet zo heel erg goed ben ik kalmte uitstralen. Echt heel slecht.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een prima verslaggeefster ter plaatse zou kunnen zijn.
Ik ook niet maar als dit doorzet is het misschien juist weer eens leuk met de kids. Zuiderzeemuseum en rondje noord Holland.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:53 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja daar kom ik een tijdje niet meer hoor!!! Kwam ik sowieso al niet trouwens.
Ja dat is juist leukquote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat ik niet zo heel erg goed ben ik kalmte uitstralen. Echt heel slecht.
Beetje zoals die griet van het Eurovisiesongfestival? Emma wortelboer?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat ik niet zo heel erg goed ben ik kalmte uitstralen. Echt heel slecht.
Dat zou geniaal zijn. Dat gaat de wereld overquote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Beetje zoals die griet van het Eurovisiesongfestival? Emma wortelboer?
Jah. Ik ben niet zo van "keep calm there is a fire" maar juist van ' scream your lungs out there is a fire"quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Beetje zoals die griet van het Eurovisiesongfestival? Emma wortelboer?
Samenvatting: verschrikkelijkquote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beetje oftopic maar ik vind die grote steden in China altijd zo fascinerend. Chongqing bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gekkenhuis. Veel van die steden hebben een goed cyberpunk tintje.
Zou er niet dood gevonden willen worden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beetje oftopic maar ik vind die grote steden in China altijd zo fascinerend. Chongqing bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh? Nu is je kans juistquote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zou er niet dood gevonden willen worden.
Lol QFTWquote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:54 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Amsterdammers zijn van zichzelf al ziek
Ik zou sowieso liever negens door gevonden willen worden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zou er niet dood gevonden willen worden.
Hoezo niet? Je maakt het toch niet bewust mee ofzo.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zou sowieso liever negens door gevonden willen worden.
Ik wil gewoon het eeuwige levenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je maakt het toch niet bewust mee ofzo.
Want je bent dan al dood
Zuiderzeemuseum is tof ja. Daar kom ik oorspronkelijk vandaan @ootjekatootje!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ook niet maar als dit doorzet is het misschien juist weer eens leuk met de kids. Zuiderzeemuseum en rondje noord Holland.
OVER 9000!!!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik wil gewoon het eeuwige leven
Maar OT, de meest actuele besmettingskaart met daarin ook Zweden:
[ afbeelding ]
Fascinerend ook dat er zo'n 40 steden in China zijn met meer dan 3 miljoen inwoners en de namen zeggen me bijna allemaal niksquote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kan ook niet anders, we zijn omringd door landen waar een besmetting isquote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:21 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Overmorgen in NL!
Je hoorde het hier eerst!
Echt zo lang geleden ooit geweest, het leek me de laatste jaren nogal druk.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zuiderzeemuseum is tof ja. Daar kom ik oorspronkelijk vandaan @:ootjekatootje!
Aangepastquote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik wil gewoon het eeuwige leven
Maar OT, de meest actuele besmettingskaart met daarin ook Zweden:
[ afbeelding ]
Dat is goed nieuws. Ik ga ervan uit dat de genezingen de dode gaan inhalen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 20:35 schreef n__n het volgende:
Je ziet wel langzaamaan dat het dodental en aantal genezingen naar elkaar toe kruipen.
Er zijn nu in totaal 16 geïnfecteerden in Europa.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |