Vergeet niet dat sommige delen van Azië niet zo high-tech zijn als Nederland en dat ze daar niet voortdurend op hun smartphone Twitter zitten te checkenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ok, maar dat is zeker niet een specifiek Chinees ding. Ik hoorde (van iemand ter plekke) dat op de lokale markten in Indonesië ook nog vrolijk in vleermuisvlees gehandeld wordt bijvoorbeeld.
Ik ga solliciteren bij Ther Walking Dead als zombie expert!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik print dit topic morgen even uit en haal maandag mijn Phd in virologie, dus ja. Zo werkt dat
Ga solliciteren!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:22 schreef syroto het volgende:
[..]
Eh NOS heeft nog steeds niet het nieuws over Signapore gemeld bijvoorbeeld
Dat is ook al uren geleden.
Zijn de Belgen al eens besmet?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef Belg het volgende:
Er zou in de verenigde staten een man besmet zijn die niet in China geweest is?
Nou, t was de uni die m dat adviseerde en ik zei alleen "misschien niet onverstandig om ff te testen", aangezien ie al een week liep te snotteren. En sowieso ff naar de ambassade te gaan (want de uni wil m terug hebben).quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:23 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Doordat jij hem hebt geadviseerd om naar ewn ziekenhuia te gaan is ie nu ws volgende week dood idd
Ik denk dat dat in veel grote steden wel meevalt (dit ging over markten in Jakarta)quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vergeet niet dat sommige delen van Azië niet zo high-tech zijn als Nederland en dat ze daar niet voortdurend op hun smartphone Twitter zitten te checken
Ik hoorde dit op de Vlaamse televisie maatschappij. Nieuwszenderquote:
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef Belg het volgende:
Er zou in de verenigde staten een man besmet zijn die niet in China geweest is?
In de twitterfeed van Cindy Huygens/Telegraaf.quote:- In de VS heeft voor het eerst iemand corona opgelopen op het Amerikaanse grondgebied. Een man is besmet door zijn echtgenote, die in China was.
Maar vaak - zoals bij SARS en MERS dacht ik - zijn die wilde dieren niet de bron, maar de "tussenpersoon", terwijl de bron van bv een vleermuis of mug afkomt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Misschien in de aanloop er naartoe. Die markten met wilde dieren aanpakken.
Dat is nu ineens pas aan de orde, terwijl er ook al een SARS is geweest.
Daarom misschien een spreekwoordelijke kalf, put, demp.
Maar wel een chinese connectiequote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:31 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
In de twitterfeed van Cindy Huygens/Telegraaf.
Virussen komen er toch wel, maar door dat aan te pakken kun je wel de kans op kruisbesmetting verkleinen toch?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Maar vaak - zpa;s bij SARS en MERS dacht ik - zijn die wilde dieren niet de bron, maar de "tussenpersoon", terwijl de bron van bv een vleermuis of mug afkomt.
Aanpakken van die - grotendeels - onhygienische markten kan geen kwaad, maar daarmee heb je dit soort virussen nog niet meteen onder controle.
Zeker. Mee eens.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Virussen komen er toch wel, maar door dat aan te pakken kun je wel de kans op kruisbesmetting verkleinen toch?
Verkoop door partner van bol.com Medische Mondkapjesquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:36 schreef Belg het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)=CPS&utm_content=txl
bol.com wil er geld uitslaan, zielige website
bullshit, staat op de website van bol.com, zij zijn verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Verkoop door partner van bol.com Medische Mondkapjes
Bol heeft al eerder aangegeven dat ze dat niet allemaal gaan checken.
Het is dus dat medische Mondkapjes die het slaatje wil slaan.
Bol kan hooguit daarna zeggen "Uh nee, dit is niet de bedoeling".
Geen paniek. Geen heksenjacht.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:40 schreef Maver24 het volgende:
Een ander punt. Waarom horen wij niet van het RIVM van of er in de tussentijd testen zijn gedaan bij mensen en wat uitslagen.
Ik herhaal gewoon m'n bericht:quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef Belg het volgende:
[..]
bullshit, staat op de website van bol.com, zij zijn verantwoordelijk.
Klopt, In België worden ze opgesloten op de militaire luchthaven van Melsbroek!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!
In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
In Duitsland en Frankrijk ja?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!
In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
Ja dit snap ik ook niet. Wij zijn weer veels te laksquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!
In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
Lekker! Je zult maar piloot of steward(ess) zijn op die vluchten.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!
In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
Dat is een beetje hun verantwoordelijkheid ontlopen hequote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:40 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik herhaal gewoon m'n bericht:
Bol heeft al vaker aangegeven dat ze dat niet allemaal gaan checken.
Het is dus dat medische Mondkapjes die het slaatje wil slaan.
Bol kan hooguit daarna zeggen "Uh nee, dit is niet de bedoeling".
En dat hebben ze dan ook vaker gedaan.
70% van de nieuwe infectieziekten zijn zoönotisch, en hebben dus hun oorsprong bij dieren.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Maar vaak - zoals bij SARS en MERS dacht ik - zijn die wilde dieren niet de bron, maar de "tussenpersoon", terwijl de bron van bv een vleermuis of mug afkomt.
Aanpakken van die - grotendeels - onhygienische markten kan geen kwaad, maar daarmee heb je dit soort virussen nog niet meteen onder controle.
Nou, pak dan de pek met veren maar.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:42 schreef Belg het volgende:
[..]
Dat is een beetje hun verantwoordelijkheid ontlopen he
Fora zijn altijd sneller juist vanwege de vele users/bronnenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:11 schreef syroto het volgende:
Overigens denk ik dat de NOS en co. hier gewoon meeleest om op de hoogte te zijn van de ontwikkelen.. wat lopen zij een partij achter zeg haha
En ze kijken nu of die lijn naar beneden afbuigt om te zien of de maatregelen iets helpen. Die afbuiging gaat met een aardige vertraging gezien de incubatie.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een exponentieel stijgende lijn, dat is wel een belangrijk detail.
Minstens net zo bizar dat Baudet al 2 keer een spoeddebat aangevraagd heeft over heel dit gebeuren en dat dit 2x geblokkeerd is door de meerderheid in de kamer.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!
In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
Nee.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:46 schreef Belg het volgende:
[..]
Ben jij een vertegenwoordiger van bol.com misschien
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!
In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
Baudet ............quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Minstens net zo bizar dat Baudet al 2 keer een spoeddebat aangevraagd heeft over heel dit gebeuren en dat dit 2x geblokkeerd is door de meerderheid in de kamer.
Absurd![]()
quote:
https://nos.nl/liveblog/2(...)mettingen-in-vk.htmlquote:Eerste besmetting in Rusland
Het coronavirus is nu ook opgedoken in Rusland. Dat meldt Russia Today. De besmetting komt een dag nadat Moskou de grens met een deel van China heeft gesloten.
Rusland schrapt per direct vrijwel alle vluchten van en naar China.
Gaan die dan ook op eigen vervoer naar huis?. Dat kan ik niet geloven als dat zo is. Dan heb je als overheid echt een plaat voor je kop. Lijkt wel of ze het er om doenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!
In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
Lekker met de bus, eerst langs de supermarkt want ja, ze moeten toch zeker een weekje thuis blijven.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:52 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Gaan die dan ook op eigen vervoer naar huis?. Dat kan ik niet geloven als dat zo is. Dan heb je als overheid echt een plaat voor je kop. Lijkt wel of ze het er om doen
De begeleiding zal plaats vinden door de GGD. Nu heb ik daar beroepsmatig wel eens mee te maken en ik kan je zeggen... berg je maar!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:52 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Gaan die dan ook op eigen vervoer naar huis?. Dat kan ik niet geloven als dat zo is. Dan heb je als overheid echt een plaat voor je kop. Lijkt wel of ze het er om doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |