abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191278328
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, ok, maar dat is zeker niet een specifiek Chinees ding. Ik hoorde (van iemand ter plekke) dat op de lokale markten in Indonesië ook nog vrolijk in vleermuisvlees gehandeld wordt bijvoorbeeld.
Vergeet niet dat sommige delen van Azië niet zo high-tech zijn als Nederland en dat ze daar niet voortdurend op hun smartphone Twitter zitten te checken :D
Tap tap tap
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:24:07 #242
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191278329
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik print dit topic morgen even uit en haal maandag mijn Phd in virologie, dus ja. Zo werkt dat :7
Ik ga solliciteren bij Ther Walking Dead als zombie expert!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_191278332
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:22 schreef syroto het volgende:

[..]

Eh NOS heeft nog steeds niet het nieuws over Signapore gemeld bijvoorbeeld :P
Dat is ook al uren geleden.
Ga solliciteren!
Tap tap tap
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:24:33 #244
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191278341
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef Belg het volgende:
Er zou in de verenigde staten een man besmet zijn die niet in China geweest is?
Zijn de Belgen al eens besmet?
AZ
ALKMAAR
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:24:57 #245
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191278348
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ga solliciteren!
Nee dankje haha
Vraag maar raak! :)
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:25:24 #246
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191278356
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:23 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Doordat jij hem hebt geadviseerd om naar ewn ziekenhuia te gaan is ie nu ws volgende week dood idd :D
Nou, t was de uni die m dat adviseerde en ik zei alleen "misschien niet onverstandig om ff te testen", aangezien ie al een week liep te snotteren. En sowieso ff naar de ambassade te gaan (want de uni wil m terug hebben).

Ja, als je ergens iets op kan lopen is t wel t ziekenhuis idd :D :o

Ach joh, die knul is 23 en een springkip.
Die kweekt een antivirus in z'n lijf en dan zijn we allemaal gered.

Graag gedaan he!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 31 januari 2020 @ 13:26:13 #247
284411 crew  heywoodu
pi_191278367
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vergeet niet dat sommige delen van Azië niet zo high-tech zijn als Nederland en dat ze daar niet voortdurend op hun smartphone Twitter zitten te checken :D
Ik denk dat dat in veel grote steden wel meevalt (dit ging over markten in Jakarta) :+
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 13:27:20 #248
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_191278389
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:23 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Ik hoorde dit op de Vlaamse televisie maatschappij. Nieuwszender

Dat is dezelfde groep van HLN
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Spellchecker vrijdag 31 januari 2020 @ 13:31:25 #249
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191278468
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef Belg het volgende:
Er zou in de verenigde staten een man besmet zijn die niet in China geweest is?
quote:
- In de VS heeft voor het eerst iemand corona opgelopen op het Amerikaanse grondgebied. Een man is besmet door zijn echtgenote, die in China was.
In de twitterfeed van Cindy Huygens/Telegraaf.
pi_191278486
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Misschien in de aanloop er naartoe. Die markten met wilde dieren aanpakken.
Dat is nu ineens pas aan de orde, terwijl er ook al een SARS is geweest.
Daarom misschien een spreekwoordelijke kalf, put, demp.
Maar vaak - zoals bij SARS en MERS dacht ik - zijn die wilde dieren niet de bron, maar de "tussenpersoon", terwijl de bron van bv een vleermuis of mug afkomt.

Aanpakken van die - grotendeels - onhygienische markten kan geen kwaad, maar daarmee heb je dit soort virussen nog niet meteen onder controle.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191278489
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:31 schreef maily het volgende:

[..]


[..]

In de twitterfeed van Cindy Huygens/Telegraaf.
Maar wel een chinese connectie
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:34:19 #252
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191278492
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:33 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar vaak - zpa;s bij SARS en MERS dacht ik - zijn die wilde dieren niet de bron, maar de "tussenpersoon", terwijl de bron van bv een vleermuis of mug afkomt.

Aanpakken van die - grotendeels - onhygienische markten kan geen kwaad, maar daarmee heb je dit soort virussen nog niet meteen onder controle.
Virussen komen er toch wel, maar door dat aan te pakken kun je wel de kans op kruisbesmetting verkleinen toch?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_191278496
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:34 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Virussen komen er toch wel, maar door dat aan te pakken kun je wel de kans op kruisbesmetting verkleinen toch?
Zeker. Mee eens.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 13:36:41 #254
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_191278520
https://www.bol.com/nl/p/(...)=CPS&utm_content=txl

bol.com wil er geld uitslaan, zielige website
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:37:19 #255
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191278527
Ah, ik zie net dat de meeting die ik vanmiddag had met de "door HR naar huis gestuurde baas die in China was geweest" verandert is in een tel conference :D :') Da's fijn!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:38:02 #256
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191278539
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:36 schreef Belg het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)=CPS&utm_content=txl

bol.com wil er geld uitslaan, zielige website
Verkoop door partner van bol.com Medische Mondkapjes

Bol heeft al vaker aangegeven dat ze dat niet allemaal gaan checken.
Het is dus dat medische Mondkapjes die het slaatje wil slaan.
Bol kan hooguit daarna zeggen "Uh nee, dit is niet de bedoeling".

Geen heksenjacht beginnen he.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 13:39:45 #257
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_191278557
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:38 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Verkoop door partner van bol.com Medische Mondkapjes

Bol heeft al eerder aangegeven dat ze dat niet allemaal gaan checken.
Het is dus dat medische Mondkapjes die het slaatje wil slaan.
Bol kan hooguit daarna zeggen "Uh nee, dit is niet de bedoeling".
bullshit, staat op de website van bol.com, zij zijn verantwoordelijk.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_191278560
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!

In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
pi_191278565
Een ander punt. Waarom horen wij niets van het RIVM van of er in de tussentijd testen zijn gedaan bij mensen en wat uitslagen.
pi_191278569
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:40 schreef Maver24 het volgende:
Een ander punt. Waarom horen wij niet van het RIVM van of er in de tussentijd testen zijn gedaan bij mensen en wat uitslagen.
Geen paniek. Geen heksenjacht.
Tap tap tap
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:40:23 #261
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191278572
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef Belg het volgende:

[..]

bullshit, staat op de website van bol.com, zij zijn verantwoordelijk.
Ik herhaal gewoon m'n bericht:

Bol heeft al vaker aangegeven dat ze dat niet allemaal gaan checken.
Het is dus dat medische Mondkapjes die het slaatje wil slaan.
Bol kan hooguit daarna zeggen "Uh nee, dit is niet de bedoeling".

En dat hebben ze dan ook vaker gedaan.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 13:40:43 #262
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_191278578
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!

In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
Klopt, In België worden ze opgesloten op de militaire luchthaven van Melsbroek!
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:40:53 #263
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191278581
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!

In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
In Duitsland en Frankrijk ja?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_191278583
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!

In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
Ja dit snap ik ook niet. Wij zijn weer veels te laks
pi_191278596
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!

In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
Lekker! Je zult maar piloot of steward(ess) zijn op die vluchten. :X |:(

Koekkoek!

Waarom zijn Nederlanders zo t*ringsoft.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 13:42:47 #266
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_191278599
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:40 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik herhaal gewoon m'n bericht:

Bol heeft al vaker aangegeven dat ze dat niet allemaal gaan checken.
Het is dus dat medische Mondkapjes die het slaatje wil slaan.
Bol kan hooguit daarna zeggen "Uh nee, dit is niet de bedoeling".

En dat hebben ze dan ook vaker gedaan.
Dat is een beetje hun verantwoordelijkheid ontlopen he
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:43:21 #267
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191278615
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:33 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar vaak - zoals bij SARS en MERS dacht ik - zijn die wilde dieren niet de bron, maar de "tussenpersoon", terwijl de bron van bv een vleermuis of mug afkomt.

Aanpakken van die - grotendeels - onhygienische markten kan geen kwaad, maar daarmee heb je dit soort virussen nog niet meteen onder controle.
70% van de nieuwe infectieziekten zijn zoönotisch, en hebben dus hun oorsprong bij dieren.
Zolang bepaalde volkeren nog steeds geloven sterker te worden van Bushmeat, of een grotere piel te krijgen van vers slangenbloed, ga je handel houden. En die markten, waar die beesten ook nog eens levend worden verhandeld, zijn de primaire bron voor die nieuwe infectieziekten.

Dus ja, het begint bij de besmette vleermuis of aap, maar zolang hij lekker in het bos blijft en niet op de markt eindigt, kun je die risico's behoorlijk inperken
Bij tijd en wijle aanwezig...
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 13:44:48 #268
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_191278634
Zijn er mensen die effectief mondkapjes hebben ingeslagen?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:45:15 #269
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191278640
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:42 schreef Belg het volgende:

[..]

Dat is een beetje hun verantwoordelijkheid ontlopen he
Nou, pak dan de pek met veren maar.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 13:46:08 #270
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_191278648
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:45 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Nou, pak dan de pek met veren maar.
Ben jij een vertegenwoordiger van bol.com misschien _O-
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_191278670
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:11 schreef syroto het volgende:
Overigens denk ik dat de NOS en co. hier gewoon meeleest om op de hoogte te zijn van de ontwikkelen.. wat lopen zij een partij achter zeg haha
Fora zijn altijd sneller juist vanwege de vele users/bronnen ;)
pi_191278676
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:14 schreef Felagund het volgende:

[..]

Een exponentieel stijgende lijn, dat is wel een belangrijk detail.
En ze kijken nu of die lijn naar beneden afbuigt om te zien of de maatregelen iets helpen. Die afbuiging gaat met een aardige vertraging gezien de incubatie.

Daarnaast is het belangrijk om te weten wat de mortaliteit is als je ook de milde gevallen meeneemt. Nu zijn waarschijnlijk vooral ernstige gevallen gemeld en opgevallen. Nu gaan ze dus aan de gang om te zien hoeveel milde gevallen er eigenlijk zijn. Daarmee kunnen ze de algoritmes beter voeden en zaken voorspellen.

Gezien de heftige maatregelen van de Chinezen misschien maar goed dat het daar begint. Want hier zou zoiets helemaal niet kunnen. China heeft een aantal factoren die verspreiding bespoedigen, zoals hygiëne en medisch systeem op een aantal plaatsen. Maar hier gaat de randstad echt niet zomaar op slot zoals daar een stad van 12 miljoen.
Whatever...
pi_191278700
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!

In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
Minstens net zo bizar dat Baudet al 2 keer een spoeddebat aangevraagd heeft over heel dit gebeuren en dat dit 2x geblokkeerd is door de meerderheid in de kamer.

Absurd 8)7 :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:50:28 #274
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191278707
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:46 schreef Belg het volgende:

[..]

Ben jij een vertegenwoordiger van bol.com misschien _O-
Nee.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Spellchecker vrijdag 31 januari 2020 @ 13:51:02 #275
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191278714
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!

In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
:o
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:51:37 #276
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_191278719
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Minstens net zo bizar dat Baudet al 2 keer een spoeddebat aangevraagd heeft over heel dit gebeuren en dat dit 2x geblokkeerd is door de meerderheid in de kamer.

Absurd 8)7 :X
Baudet ............ :')
Ja, de redder van t volk in tijden van Wuhan!
De uil van Minerva, gekroond met Corona.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_191278725
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Rusland _O_
quote:
Eerste besmetting in Rusland
Het coronavirus is nu ook opgedoken in Rusland. Dat meldt Russia Today. De besmetting komt een dag nadat Moskou de grens met een deel van China heeft gesloten.

Rusland schrapt per direct vrijwel alle vluchten van en naar China.
https://nos.nl/liveblog/2(...)mettingen-in-vk.html
pi_191278727
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:39 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar! De Nederlanders die terug keren mogen thuis in quarantaine!

In andere landen worden mensen twee weken afgezonderd... en door Defensie bewaakt!
Gaan die dan ook op eigen vervoer naar huis?. Dat kan ik niet geloven als dat zo is. Dan heb je als overheid echt een plaat voor je kop. Lijkt wel of ze het er om doen
  vrijdag 31 januari 2020 @ 13:53:32 #279
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_191278740
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:52 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Gaan die dan ook op eigen vervoer naar huis?. Dat kan ik niet geloven als dat zo is. Dan heb je als overheid echt een plaat voor je kop. Lijkt wel of ze het er om doen
Lekker met de bus, eerst langs de supermarkt want ja, ze moeten toch zeker een weekje thuis blijven.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_191278743
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:52 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Gaan die dan ook op eigen vervoer naar huis?. Dat kan ik niet geloven als dat zo is. Dan heb je als overheid echt een plaat voor je kop. Lijkt wel of ze het er om doen
De begeleiding zal plaats vinden door de GGD. Nu heb ik daar beroepsmatig wel eens mee te maken en ik kan je zeggen... berg je maar!

Defensie inzetten! Open het noodhospitaal in Utrecht en plaats ze daar onder bewaking!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')