Dat is voor nu nog niet héél gek, omdat men pas na 3 weken genezen verklaard wordt. En sterven eraan doe je niet pas als het virus al weer bijna uit je lichaam is. Dus de Recovered-nummers lopen straks sneller op.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:21 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Vooralsnog zijn deze cijfers niet goed;
Total Deaths
213
Total Recovered
187
Maar jij weet ook niet dat t nep is, en jij weet ook niet of de gevestigde pers wel een werkelijkheid beeld laten zien. Dan kun je beter alle informatie tot je nemen dan de gecensureerde onzinquote:
Sorry, maar die filmpjes van twitter van ene Mike waarbij totaal onduidelijk is of dat filmpje wel van een recente datum is of niet gewoon een willekeurig ander horror-filmpje..... nee, ik ga daar nog niet voor een seconde in mee.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:06 schreef funnywell het volgende:
[..]
Ok je hebt alleen de mensen in Wuhan die met nieuws komen, jij zit achter je computer. Hoe kun jij zelf na denken, hoe weet jij nu wat waar is. De gevestigde pers die ook afhankelijk zijn van de burgers in Wuhan en wat de chinese overheid naar buiten brengen.
Beter is dan om alles te zien en dan zelf een beeld te creeeren afhankelijk van een hoop bronnen, ja dan komt er wat fake voorbij maar een hoop is ook wel echt. En dan kun je voor jezelf een beter beeld schetsen dan wanneer de NOS dat voor je doet die alleen maar met deugdheid komt.
Alle informatie = een groot deel onzin.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:10 schreef funnywell het volgende:
[..]
Maar jij weet ook niet dat t nep is, en jij weet ook niet of de gevestigde pers wel een werkelijkheid beeld laten zien. Dan kun je beter alle informatie tot je nemen dan de gecensureerde onzin
Een exponentieel stijgende lijn, dat is wel een belangrijk detail.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:39 schreef Djnormandy het volgende:
Waarom word iedereen bang? Omdat mensen een stijgende lijn zien. Wat logisch is nog steeds. Maar social media zit zo vol met klokkenluiders, trolls , doemdenkers dat iedereen ook maar elk filmpje gelooft wat er wordt gepost, zonder zelf na te denken.
Het verschil is misschien dat de NOS alles nog graag drie keer wil natrekken zonder elke scheet van een Tweet nog eens te herhalen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:11 schreef syroto het volgende:
Overigens denk ik dat de NOS en co. hier gewoon meeleest om op de hoogte te zijn van de ontwikkelen.. wat lopen zij een partij achter zeg haha
Tevens kun je haast niet bijhouden wie allemaal beter wordt. Als je niet al te ziek bent ga je een ziekenhuisbezoek weer naar huis, waarna niemand het registreert als je thuis weer beter bent geworden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:09 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Dat is voor nu nog niet héél gek, omdat men pas na 3 weken genezen verklaard wordt. En sterven eraan doe je niet pas als het virus al weer bijna uit je lichaam is. Dus de Recovered-nummers lopen straks sneller op.
Als het goed is :’)
Die filmpjes dat ze oneindige rijen wachtende patienten laten zien in ziekenhuizen ook niet?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Sorry, maar die filmpjes van twitter van ene Mike waarbij totaal onduidelijk is of dat filmpje wel van een recente datum is of niet gewoon een willekeurig ander horror-filmpje..... nee, ik ga daar nog niet voor een seconde in mee.
En is dat anders (stijler, heftiger) dan bij willekeurig welk ander ziektepatroon?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een exponentieel stijgende lijn, dat is wel een belangrijk detail.
Ik kan geen Chinees. Ik ben dus overgeleverd aan de informatie die de bronnen erbij geven. En je weet ook niet in hoeverre die bronnen betrouwbaar zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:14 schreef syroto het volgende:
[..]
Die filmpjes dat ze oneindige rijen wachtende patienten laten zien in ziekenhuizen ook niet?
Wat de NOS doet is kijken of een ander groot nieuwsmedium ook bijvoorbeeld een status update van BNO news overneemt, en zoja betrouwbaar en staat het ook op de NOS. Dat is "veilige" copy paste journalistiek, veel verder komen ze ook niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het verschil is misschien dat de NOS alles nog graag drie keer wil natrekken zonder elke scheet van een Tweet nog eens herhaalt.
Normale mensen moeten naar hun werk. Tevens heeft vrijwel niemand voor twee weken eten in huis.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:09 schreef Maver24 het volgende:
Het is allemaal wel leuk en aardig en cijfers blijven maar oplopen maar hoe heeft China het idee het te stoppen. Een bepaalde maatregel zodat het niet kan blijven oplopen of een plan hebben is wel een must. Wat ik al zei, iedereen een plicht binnen te blijven. Ben je buiten dan zijn de gevolgen voor jou
Stel je voor in Nederland komt er een maatregel dat niemand 14 dagen naar buiten mag. Of kan dat gewoon niet
Nee, dat kan niet. En ja, China doet er erg veel aan: hele steden zijn al enige tijd afgesloten, dat is best wel een groot 'ding'.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:09 schreef Maver24 het volgende:
Het is allemaal wel leuk en aardig en cijfers blijven maar oplopen maar hoe heeft China het idee het te stoppen. Een bepaalde maatregel zodat het niet kan blijven oplopen of een plan hebben is wel een must. Wat ik al zei, iedereen een plicht binnen te blijven. Ben je buiten dan zijn de gevolgen voor jou
Stel je voor in Nederland komt er een maatregel dat niemand 14 dagen naar buiten mag. Of kan dat gewoon niet
Haha ja, ik zag pas ook een bericht langskomen daar wat hier al zeker vijf minuten bekend wasquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:11 schreef syroto het volgende:
Overigens denk ik dat de NOS en co. hier gewoon meeleest om op de hoogte te zijn van de ontwikkelen.. wat lopen zij een partij achter zeg haha
Dat is iets anders he. Mensen die zich laten checken zijn niet direct mensen die t ook allemala hebbenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:14 schreef syroto het volgende:
[..]
Die filmpjes dat ze oneindige rijen wachtende patienten laten zien in ziekenhuizen ook niet?
Bij het soortgelijke SARS-virus vlakte het veel sneller af ja (zie grafiek OP). Waarbij moet worden aangetekend dat het SARS-virus een hoger sterftecijfer had.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En is dat anders (stijler, heftiger) dan bij willekeurig welk ander ziektepatroon?
Dat is idd een enorm ding. En heel kostbaar en verstorend voor de economie. En toch doen ze 'tquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. En ja, China doet er erg veel aan: hele steden zijn al enige tijd afgesloten, dat is best wel een groot 'ding'.
Dit. Dat is gelijk de reden waarom msm beslist niet overbodig zijn.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het verschil is misschien dat de NOS alles nog graag drie keer wil natrekken zonder elke scheet van een Tweet nog eens te herhalen.
En dan nóg mensen die volle bak roepen hoe weinig China er tegen heeft gedaan. Echt, denk na.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is idd een enorm ding. En heel kostbaar en verstorend voor de economie. En toch doen ze 't
Schijnbaar toch niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. En ja, China doet er erg veel aan: hele steden zijn al enige tijd afgesloten, dat is best wel een groot 'ding'.
5 minuten. Zow heyquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Haha ja, ik zag pas ook een bericht langskomen daar wat hier al zeker vijf minuten bekend was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |