Maar dan gaan de mensen, net als in heel veel (zeker ook Westerse) landen, lekker protesteren en er doorheen breken en rellen en alles.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:19 schreef syroto het volgende:
In Nederland zou je hooguit een lockdown kunnen zetten op de grote binnensteden, op openbare aangelegenheden (bibliotheken, gemeentehuis, treinstations etc), een avondklok en verplicht dragen van mondkap etc. Veel verder ga je niet komen hier.
Jij wilt er gewoon een bom opgooien?quote:
Misschien in de aanloop er naartoe. Die markten met wilde dieren aanpakken.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan nóg mensen die volle bak roepen hoe weinig China er tegen heeft gedaan. Echt, denk na.
Ja, je snapt het sarcasme hoop ik. Dit is iets waar ik een paar dagen geleden serieus iemand over zag klagen, het verschil tussen NOS en BNO News en dat soort dingen was misschien vijf minuten en dus was de NOS 'traag'.quote:
Vooral Frankrijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan gaan de mensen, net als in heel veel (zeker ook Westerse) landen, lekker protesteren en er doorheen breken en rellen en alles.
Hoe zou jij t doen, als President?quote:
Ja, ok, maar dat is zeker niet een specifiek Chinees ding. Ik hoorde (van iemand ter plekke) dat op de lokale markten in Indonesië ook nog vrolijk in vleermuisvlees gehandeld wordt bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Misschien in de aanloop er naartoe. Die markten met wilde dieren aanpakken.
Dat is nu ineens pas aan de orde, terwijl er ook al een SARS is geweest.
Daarom misschien een spreekwoordelijke kalf, put, demp.
Eh NOS heeft nog steeds niet het nieuws over Signapore gemeld bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, je snapt het sarcasme hoop ik. Dit is iets waar ik een paar dagen geleden serieus iemand over zag klagen, het verschil tussen NOS en BNO News en dat soort dingen was misschien vijf minuten en dus was de NOS 'traag'.
Er zitten hier natuurlijk ook wel veel Karen from Facebooks die de hele dag sensatie sites lopen te F5'en ipv werken. Ja, dan wordt je wel snel, en expert!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, je snapt het sarcasme hoop ik. Dit is iets waar ik een paar dagen geleden serieus iemand over zag klagen, het verschil tussen NOS en BNO News en dat soort dingen was misschien vijf minuten en dus was de NOS 'traag'.
Ik print dit topic morgen even uit en haal maandag mijn Phd in virologie, dus ja. Zo werkt datquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Er zitten hier natuurlijk ook wel veel Karen from Facebooks die de hele dag sensatie sites lopen te F5'en ipv werken. Ja, dan wordt je wel snel, en expert!
Nee, dan is niet specifiek Chinees idd, meer Aziatisch.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ok, maar dat is zeker niet een specifiek Chinees ding. Ik hoorde (van iemand ter plekke) dat op de lokale markten in Indonesië ook nog vrolijk in vleermuisvlees gehandeld wordt bijvoorbeeld.
Waar lees je dat?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef Belg het volgende:
Er zou in de verenigde staten een man besmet zijn die niet in China geweest is?
Doordat jij hem hebt geadviseerd om naar een ziekenhuis vol besmette mensen te gaan is ie nu ws volgende week dood iddquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is iets anders he. Mensen die zich laten checken zijn niet direct mensen die t ook allemala hebbenIk heb tegen een vriend van me ook gezegd dat ie zich ff moest laten checken (zit in Shenzhen nu). Wil niet zeggen dat ie volgende week dood is.
Ik heb t over de paniekzaaiende sensatie filmpjes van schokkende mensen, mensen die omvallen in de straten etc. Huilende mensen. Ik spreek dagelijks mensen uit China, nou.... nee. Dat is niet van nu. Misschien hooguit in epicentrum Wuhan, zou kunnen.
Vergeet niet dat sommige delen van Azië niet zo high-tech zijn als Nederland en dat ze daar niet voortdurend op hun smartphone Twitter zitten te checkenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, ok, maar dat is zeker niet een specifiek Chinees ding. Ik hoorde (van iemand ter plekke) dat op de lokale markten in Indonesië ook nog vrolijk in vleermuisvlees gehandeld wordt bijvoorbeeld.
Ik ga solliciteren bij Ther Walking Dead als zombie expert!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik print dit topic morgen even uit en haal maandag mijn Phd in virologie, dus ja. Zo werkt dat
Ga solliciteren!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:22 schreef syroto het volgende:
[..]
Eh NOS heeft nog steeds niet het nieuws over Signapore gemeld bijvoorbeeld
Dat is ook al uren geleden.
Zijn de Belgen al eens besmet?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef Belg het volgende:
Nou, t was de uni die m dat adviseerde en ik zei alleen "misschien niet onverstandig om ff te testen", aangezien ie al een week liep te snotteren. En sowieso ff naar de ambassade te gaan (want de uni wil m terug hebben).quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:23 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Doordat jij hem hebt geadviseerd om naar ewn ziekenhuia te gaan is ie nu ws volgende week dood idd
Ik denk dat dat in veel grote steden wel meevalt (dit ging over markten in Jakarta)quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vergeet niet dat sommige delen van Azië niet zo high-tech zijn als Nederland en dat ze daar niet voortdurend op hun smartphone Twitter zitten te checken
Ik hoorde dit op de Vlaamse televisie maatschappij. Nieuwszenderquote:
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef Belg het volgende:
In de twitterfeed van Cindy Huygens/Telegraaf.quote:- In de VS heeft voor het eerst iemand corona opgelopen op het Amerikaanse grondgebied. Een man is besmet door zijn echtgenote, die in China was.
Maar vaak - zoals bij SARS en MERS dacht ik - zijn die wilde dieren niet de bron, maar de "tussenpersoon", terwijl de bron van bv een vleermuis of mug afkomt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 13:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Misschien in de aanloop er naartoe. Die markten met wilde dieren aanpakken.
Dat is nu ineens pas aan de orde, terwijl er ook al een SARS is geweest.
Daarom misschien een spreekwoordelijke kalf, put, demp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |