Hopelijk kunnen we Nederland boven de rivieren nog redden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:41 schreef Ang3l het volgende:
Ik kan nu roepen "Het komt nu wel heel dichtbij", maar voor mezelf geldt dat nu wel heel ff
Vanwege extra aangescherpte wordt zojuist hoofd Engineering naar huis gestuurd door HR, omdat ie vorige week in China was. Uh... ik heb maandag 2u met hem in een klein kantoor zitten brainstormen. En hij loopt al de hele week met me mee te ouwehoeren en zo.
Nou, vaarwel wrede wereld!
Dit was 't.
Liever alleen het deel eronderquote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen we Nederland boven de rivieren nog redden.
ongepaste vragen bestaan niet, mensen die zich irriteren welquote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je klinkt als mijn opa, die stelde ook altijd van die ongepaste vragen.Maar die was oud.
en dat voor een griepje.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Best lullig voor onze salesmensen die gewoon terug naar huis willen (hoofdkantoor = Singapore).
Die moeten ergens op hotel of in een quarantaine kamp?
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:41 schreef Ang3l het volgende:
Ik kan nu roepen "Het komt nu wel heel dichtbij", maar voor mezelf geldt dat nu wel heel ff
Vanwege extra aangescherpte wordt zojuist hoofd Engineering naar huis gestuurd door HR, omdat ie vorige week in China was. Uh... ik heb maandag 2u met hem in een klein kantoor zitten brainstormen. En hij loopt al de hele week met me mee te ouwehoeren en zo.
Nou, vaarwel wrede wereld!
Dit was 't.
Dan moet ik ook afscheid nemen, want ik woon in Brabantquote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen we Nederland boven de rivieren nog redden.
Die gaan straks pas dood, vanwege de verlaagde weerstand tijdens Carnaval.quote:
Het gaat mij persoonlijk om wie er uiteindelijk dood aan gaan. Als het vooral oudere mensen zijn die al tegen het randje van de dood zaten, of mensen met een slecht imuunsysteem dan is het allemaal niet zo eng vind ik.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:42 schreef greatgonzo het volgende:
nog steeds is de kans klein dat jij als individu het krijgt, en is de kans nog niet groot dat heel China besmet gebied wordt.
Maar feit is wel dat het een van de meest besmettelijke virusvarianten is.
- aan SARS ging 10% dood, maar waren minder mensen besmet, dus ook minder doden
- Bij dit Coronavirus raken meer mensen besmet, die weer anderen besmetten, dus kun je meer doden verwachten dan bij SARS
- En in exacte aantallen ook nu nog minder doden per dag dan de griep, maar gezien het feit dat de epidemie zich sneller verspreid dan een reguliere griepepidemie, zijn voorzorgsmaatregelen wel noodzakelijk.
Maar natuurlijk, wel binnen het reeële.. Ja, je kunt nog naar de lokale Chinees. Moet je naar China willen gaan? Nee, niet als het niet noodzakelijk is. Moet je naar Wuhan? Zeker niet. Moet je een Chinese handelsdelegatie op je werk ontvangen? Zou ik ook voorzichtig mee zijn als je niet precies weet waar ze geweest zijn
*ergerenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:43 schreef funnywell het volgende:
[..]
ongepaste vragen bestaan niet, mensen die zich irriteren wel
Maar dat is t niet, het grijpt iedereen aan. LEeftijd, afkomst, gezondheid maakt niks uit.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het gaat mij persoonlijk om wie er uiteindelijk dood aan gaan. Als het vooral oudere mensen zijn die al tegen het randje van de dood zaten, of mensen met een slecht imuunsysteem dan is het allemaal niet zo eng vind ik.
Als alle slachtoffers gezonde jong volwassenen waren dan was de freakout nu al veel groter. Gegarandeerd.
Ik was een paar dagen geleden super verkouden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:42 schreef herverwijderd het volgende:
Ben sinds gisteren super verkouden, lamlendig en aan het hoesten... zou ik dan toch de lul zijn??
Jij hebt het over besmetting, hij heeft het over er aan dood gaan.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:47 schreef funnywell het volgende:
[..]
Maar dat is t niet, het grijpt iedereen aan. LEeftijd, afkomst, gezondheid maakt niks uit.
Ik zou veel geld vragen om mijn verhaal in de media te doenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In het kader van de meest zinloze kaartjes ooitWel prima om paniek mee te veroorzaken. 1 besmetting kleurt een heel land
ook dat maakt niet uitquote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jij hebt het over besmetting, hij heeft het over er aan dood gaan.
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die gaan straks pas dood, vanwege de verlaagde weerstand tijdens Carnaval.
Da's natuurlijk vragen o corona! (al is t meer bavaria)
Ik had een nieuwe OP gemaakt al, maar kennelijk negeert iedereen die.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:10 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Wil niet lullig doen maar deze cijfers zijn inmiddels al achterhaald.
Ja daarom wilde ik geen nieuw topic openen. Moet ik die OP gaan bijhouden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:49 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ik had een nieuwe OP gemaakt al, maar kennelijk negeert iedereen die.
twitter:spectatorindex twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 11:40:24BREAKING: Italy declares state of emergency over coronavirus reageer retweet
kopieren, plakkenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja daarom wilde ik geen nieuw topic openen. Moet ik die OP gaan bijhouden.
Hebben ze die twee van de boot gehaald?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:52 schreef Ali_boo het volgende:
Apart..twitter:spectatorindex twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 11:40:24BREAKING: Italy declares state of emergency over coronavirus reageer retweet
Volgens mij is daar nog niet veel duidelijkheid over qua bewijs/feiten. Maar het ligt voor de hand dat babies, kinderen, bejaarden en mensen met een zwakke gezondheid kwetsbaarder zijn om er aan dood te gaan.quote:
Voor zes maanden, beetje overreactie dit.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:52 schreef Ali_boo het volgende:
Apart..twitter:spectatorindex twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 11:40:24BREAKING: Italy declares state of emergency over coronavirus reageer retweet
https://www.google.com/se(...)imgrc=NXdKQF23gdCiUM:quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:18 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
we zijn al aardig ingesloten.![]()
Stelletje Galliers hier!
Zoals met alle ziektes.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Volgens mij is daar nog niet veel duidelijkheid over qua bewijs/feiten. Maar het ligt voor de hand dat babies, kinderen, bejaarden en mensen met een zwakke gezondheid kwetsbaarder zijn om er aan dood te gaan.
State of emergency betekent niet zoveel... behalve dat de overheid dan tijdelijk meer recht heeft om maatregelen te nemen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:52 schreef Ali_boo het volgende:
O?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:47 schreef funnywell het volgende:
[..]
Maar dat is t niet, het grijpt iedereen aan. LEeftijd, afkomst, gezondheid maakt niks uit.
Ik vraag me echt af wat jouw bronnen zijnquote:
Wat ik heb meegekregen is dat er een Aziaat besmet was maar dat het om een gewone griep leek te gaanquote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hebben ze die twee van de boot gehaald?
" Indonesie heeft trouwens niet eens testing kits voor dit virus. Dus als het virus daar al is zou er niet eens getest op kunnen worden "quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:41 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
MooiDan blijven ze daar op 0 staan.
Die ene rare vinger, aan de zijkant van z'n hand.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat jouw bronnen zijn
Waarschijnlijk waren er wel meerdere mensen, maar was er nog geen media aandacht en schaarde men de symptomen onder een gewoon verkoudheidje.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat was dus ook bijna onmogelijk om al maatregelen te nemen.
Iedereen kan besmet raken, maar 3 procent gaat dood.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je brein?
Hangt van de wetgeving af, maar de coordinatiewetten in Nederland bijvoorbeeld gaan erg ver. Noodtoestand afkondigen voor een virus is wel erg extreem, zolang dat virus de openbare orde niet in gevaar brengt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
State of emergency betekent niet zoveel... behalve dat de overheid dan tijdelijk meer recht heeft om maatregelen te nemen.
We hadden het over de leeftijdsgroepen. Alle doden zijn erg oud, behalve voor een aantal jongere mensen maar die hadden HIV of andere onderliggende ziektes al.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Iedereen kan besmet raken, maar 3 procent gaat dood.
Volgens mij zijn het gewoon de risicogroepen. "Bejaarden, zwangeren, hele jonge kinderen, chronisch zieken"quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
We hadden het over de leeftijdsgroepen. Alle doden zijn erg oud, behalve voor een aantal jongere mensen maar die hadden HIV of andere onderliggende ziektes al.
Ik verwacht zondag een extra tv journaal ja.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Je zou toch wel 1 dezer dagen op z'n minst 1 geval in Nederland verwachten.
Die dokter, gezonde man. Ja stress van het werk, maar dat is niet meteen een reden om dood te gaan. En nee in een ziekenhuis werken waar deze patienten liggen wil niet zeggen dat je het virus extra hard krijgt. Aids krijg je ook niet 2x. Je hebt t of je hebt t niet.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je brein?
Werkte die dokter in China in het ziekenhuis?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:08 schreef funnywell het volgende:
[..]
Die dokter, gezonde man. Ja stress van het werk, maar dat is niet meteen een reden om dood te gaan. En nee in een ziekenhuis werken waar deze patienten liggen wil niet zeggen dat je het virus extra hard krijgt. Aids krijg je ook niet 2x. Je hebt t of je hebt t niet.
ja, is niet die ene die al met pensioen was. zal m eens opzoekenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:09 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Werkte die dokter in China in het ziekenhuis?
Deze?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:13 schreef funnywell het volgende:
[..]
ja, is niet die ene die al met pensioen was. zal m eens opzoeken
RIP Nederlandquote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:18 schreef raptorix het volgende:
Er is vandaag een KLM toestel uit China geland.
Typisch Sjinees: in grote groepen ritmische bewegingen maken.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 10:55 schreef funnywell het volgende:
https://twitter.com/northexpedition/status/1223171424602468352
Eerste stukje in de gymzaal. En nee je gaat geen gymzaal vol leggen met acteurs. Zoja knap stukje werk.
En dat t besmettelijk is zonder dat je symptomen hebt en t zo weer overbrengt naar andere, zoals in Duitsland is gebeurtquote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:21 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Vooralsnog zijn deze cijfers niet goed;
Total Deaths
213
Total Recovered
187
Zolang het aantal doden groter is dan het aantal genezen ziet het er idd niet goed uit. Van alle personen die nog ziek zijn staat de uitkomst nog niet vast.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:21 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Vooralsnog zijn deze cijfers niet goed;
Total Deaths
213
Total Recovered
187
Dus niet teveel alcohol en drugs gaan nuttigen tijdens carnaval straks, want dat verzwakt je weerstand.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:03 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het gewoon de risicogroepen. "Bejaarden, zwangeren, hele jonge kinderen, chronisch zieken"
Alleen, dat kunnen ook veel mensen zijn, als ze die verspreiding niet onder controle krijgen.
Kort samengevat, mensen die een lage weerstand hebben.
Ik haal mijn bronnen uit dit topicquote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:10 schreef KingRadler het volgende:
ik haal mijn bronnen via Twitter van Cindy Huijgen - @:czhuijgen
Ook daarvan vraag ik me af hoe accuraat het is. Als mensen zich naar een paar dagen niet zo ziek meer voelen gaan ze niet alsnog naar het ziekenhuis waar het vol zit met mensen om te kijken of ze misschien corona hadden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:25 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zolang het aantal doden groter is dan het aantal genezen ziet het er idd niet goed uit. Van alle personen die nog ziek zijn staat de uitkomst nog niet vast.
Nee, ik neem smooties van thuis meequote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:27 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dus niet teveel alcohol en drugs gaan nuttigen tijdens carnaval straks, want dat verzwakt je weerstand.
Een verslaggeefster, die alles deed om bij de nieuwsbron vandaan te komenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:10 schreef KingRadler het volgende:
ik haal mijn bronnen via Twitter van Cindy Huijgen - @:czhuijgen
Dit hebben we in Nederland toch ook atm? Hoogste staat van waakzaamheid, mogen ze ook iedereen zonder reden in quarantaine zetten en medisch helpen etcquote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
State of emergency betekent niet zoveel... behalve dat de overheid dan tijdelijk meer recht heeft om maatregelen te nemen.
Volgens mij kun je met carnaval in elke wc in elke kroeg wel een smoothie krijgenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, ik neem smooties van thuis mee
Ja ik vind haar 10x niks, BNO news is een goede bron en verder veel lokale nieuwsmedia volgen, moet je vaak even de pagina vertalen met google translatequote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een verslaggeefster, die alles deed om bij de nieuwsbron vandaan te komenEn over haar poging daartoe een hele dag zit te vloggen.
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:31 schreef SeLang het volgende:
Het komt nu wel erg dichtbij
En dat een paar uur voor Brexit
In POL hadden die D66-ers gezegd dat er na Brexit geen vliegtuigen meer kunnen landen dus dan was het gevaar voor verspreiding naar de UK geweken. Maar nu is het virus dus net voor Brexit toch nog binnen gekomen
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 11:50:10Singapore Ministry of Health assessment: "The likelihood of widespread community transmission in other parts of China is now high. As a result, we are likely to see a sharper rise in the local transmission of the virus in Chinese cities beyond Hubei province in the coming days" https://t.co/gauHqorT1p reageer retweet
Echt geen kattenpis, dit zijn serieuse maatregelen. In zuid-oost azie is de tendens al heel anders dan hier in Europa, geen risico's meer, de gevaren zijn groot bij grootschalige infecties.twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 11:33:33Full statement: Singapore will ban anyone who visited mainland China within the last 14 days from entering the country https://t.co/Zerb7XWCxF reageer retweet
Waarom zouden na Brexit geen vliegtuigen mogen landen dan? Ik bedoel, er was ooit het idee dat Europese vluchten misschien even stil zouden liggen. Maar China > VK heeft verder niks met Brexit te maken.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:31 schreef SeLang het volgende:
Het komt nu wel erg dichtbij
En dat een paar uur voor Brexit
In POL hadden die D66-ers gezegd dat er na Brexit geen vliegtuigen meer kunnen landen dus dan was het gevaar voor verspreiding naar de UK geweken. Maar nu is het virus dus net voor Brexit toch nog binnen gekomen
Je ziet veel mensen ook kritiek hebben dat China niet eerder heel Wuhan heeft afgesloten (en meer steden)quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:33 schreef syroto het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 11:50:10Singapore Ministry of Health assessment: "The likelihood of widespread community transmission in other parts of China is now high. As a result, we are likely to see a sharper rise in the local transmission of the virus in Chinese cities beyond Hubei province in the coming days" https://t.co/gauHqorT1p reageer retweet
Echt geen kattenpis, dit zijn serieuse maatregelen. In zuid-oost azie is de tendens al heel anders dan hier in Europa, geen risico's meer, de gevaren zijn groot bij grootschalige infecties.twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 31-01-2020 om 11:33:33Full statement: Singapore will ban anyone who visited mainland China within the last 14 days from entering the country https://t.co/Zerb7XWCxF reageer retweet
Dat hep op feesboektwitter gestaan!quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:29 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een verslaggeefster, die alles deed om bij de nieuwsbron vandaan te komenEn over haar poging daartoe een hele dag zit te vloggen.
Kritiek als "Wuhan is niet snel genoeg afgesloten" is echt bizar.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je ziet veel mensen ook kritiek hebben dat China niet eerder heel Wuhan heeft afgesloten (en meer steden)
Kan je vertellen dat dit uberhaupt nooit gelukt was in Nederland. Amsterdam of Rotterdam afsluiten bedoel ik dan.
Wuhan is het Utrecht van China. De lijnen Peking naar Kanton en van Shanghai naar Chongqing en van Xi' an naar het zuidwesten lopen allemaal door Wuhanquote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je ziet veel mensen ook kritiek hebben dat China niet eerder heel Wuhan heeft afgesloten (en meer steden)
Kan je vertellen dat dit uberhaupt nooit gelukt was in Nederland. Amsterdam of Rotterdam afsluiten bedoel ik dan.
Nog erger dus. Stel je voor dat Utrecht hermetisch afgesloten zou worden en treinen niet meer rijden.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:38 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wuhan is het Utrecht van China. De lijnen Peking naar Kanton en van Shanghai naar Chongqing en van Xi' an naar het zuidwesten lopen allemaal door Wuhan
Ja èn!? Dan kan Winnie the Flu de zaak toch nog wel afsluiten!? Hij is de almachtige en alwetende leiderquote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:38 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wuhan is het Utrecht van China. De lijnen Peking naar Kanton en van Shanghai naar Chongqing en van Xi' an naar het zuidwesten lopen allemaal door Wuhan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |