abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 februari 2020 @ 23:39:34 #126
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_191497577
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:38 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Ja, en dan ook niet kunnen benoemen waar je nou eigenlijk allemaal over nagedacht hebt. :')
Nee -O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 13 februari 2020 @ 23:41:57 #127
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_191497600
quote:
17s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:35 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Zooow herkenbaar dit :D _O- :@
High five.

Onlangs wilde ik op tijd naar bed. Voor mijn gevoel drie youtube filmpjes verder: half drie :')

Maar dat zal in dag geval hyperfocus zijn, in het geval muur staren vooral de tijdsperceptie.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_191497612
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:21 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Welke andere diagnoses heb je?
Niks, momenteel. Wel zijn ooit in het verleden de diagnose dysthyme stoornis en pdd-nos geopperd, maar uiteindelijk was de conclusie dat het gedrag wat aanleiding gaf tot die diagnoses voortkwam uit m'n ADHD.

ADHD kan écht zo heftig zijn. Mijn dosis is ook niet niks, als relatief kleine vrouw slik ik per keer 20mg, wat na drie keer een dosis op één dag al neerkomt op meer dan 1mg/kg lichaamsgewicht. Soms slik ik vier keer een dosis, als ik een lange dag heb. Soms twee keer, of één keer, in het weekend, als ik alleen ben. Mijn partner voelt het altijd haarscherp aan als ik een dosis gemist heb. :@ En ik rijd niet zonder ritalin.
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 13 februari 2020 @ 23:43:51 #129
12888 Skull-splitter
pi_191497629
quote:

[..]

Ja, en dan ook niet kunnen benoemen waar je nou eigenlijk allemaal over nagedacht hebt. :')
Ik schiet wel eens in de lach of met een opmerking en dan moet ik de twintig associatiestappen tussen aanleiding en uiteindelijke gedachte uitleggen. Das bijna hetzelfde als een mop uit moeten leggen: mensen vinden hem dan niet zo leuk meer.
pi_191497656
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:41 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

High five.

Onlangs wilde ik op tijd naar bed. Voor mijn gevoel drie youtube filmpjes verder: half drie :')

Maar dat zal in dag geval hyperfocus zijn, in het geval muur staren vooral de tijdsperceptie.
Ja tijdsbesef. Koekoek. Wat lijkt mij dat handig om te hebben zeg.
  donderdag 13 februari 2020 @ 23:46:21 #131
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_191497663
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:41 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

High five.

Hyperfocus is bij mij in bepaalde situaties ook wel een dingetje , al ben ik daar ondanks dat het mega veel energie vreet ook wel weer heel erg blij mee , en vind ik dat nog steeds iets heel bijzonders :@ maar vooral de tijdsperceptie is iets wat nog wel eens problemen oplevert ;( :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_191497686
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:43 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik schiet wel eens in de lach of met een opmerking en dan moet ik de twintig associatiestappen tussen aanleiding en uiteindelijke gedachte uitleggen. Das bijna hetzelfde als een mop uit moeten leggen: mensen vinden hem dan niet zo leuk meer.
De wattes? Ja ik kwam na twee afspraken na mijn eigen hulpvraag gewoon niet meer opdagen voor de rest van mijn leven dus heb na de diagnoses (Dhystyme en add/adhd) zo’n 0 begeleiding gehad. :@

Alleen nu dus weer omdat mijn leven in de soep loopt en ik een nieuw persoonlijkheidsonderzoek doorga.
pi_191497690
Hyperfocus is _O_

Alleen dus niet handig als je een gezin hebt dat niet. Wel chill als je partner er dan rekening mee houdt en de overige taken op zich neemt. :+
pi_191497719
Sorry praat erg veel over mezelf nu :@

Wat is dat stappengedoe ongeveer precies? Klinkt als mission impossible.

2 liedjes, een mens waar ik over nadenk, zes geluiden die ik hoor, wat onderwerpen die me boeien, en een berg taken die je eigenlijk moet uitvoeren op dat moment maar niet uitvoert. En allemaal dingen die me op dat moment irriteren. M’n haar, labels, elastiekje om pols en een sok die niet lekker zit enz enz enz Zoiets is mijn gedachtegang grofweg geschat. Als ik alleen ben en niet zoveel prikkels heb. Ook als je wel taken uitvoert maargoed jullie snappen het punt.

Is daar een ding voor ja? :D
  vrijdag 14 februari 2020 @ 00:28:48 #135
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_191498088
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:48 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

De wattes? Ja ik kwam na twee afspraken na mijn eigen hulpvraag gewoon niet meer opdagen voor de rest van mijn leven dus heb na de diagnoses (Dhystyme en add/adhd) zo’n 0 begeleiding gehad. :@

Alleen nu dus weer omdat mijn leven in de soep loopt en ik een nieuw persoonlijkheidsonderzoek doorga.
Dat is ook wel een ding trouwens: iedere keer dat alles weer misgaat bij mij :')
Vooral administratie dingen/post en dat soort ellende
Heb ik alles iedere keer eindelijk weer op orde (met hulp. want alleen kom ik er vaak al niet meer uit als het helemaal misloopt) ..gaat een tijdje goed ...en dan denk ik dat ik het wel weer alleen afkan ..ik ben immers niet gek ... en dan gaat het weer mis ;(
Daarom hou ik de hulp die ik nu heb nog maar voor een tijd .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_191498157
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 00:28 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Dat is ook wel een ding trouwens: iedere keer dat alles weer misgaat bij mij :')
Vooral administratie dingen/post en dat soort ellende
Heb ik alles iedere keer eindelijk weer op orde (met hulp. want alleen kom ik er vaak al niet meer uit als het helemaal misloopt) ..gaat een tijdje goed ...en dan denk ik dat ik het wel weer alleen afkan ..ik ben immers niet gek ... en dan gaat het weer mis ;(
Daarom hou ik de hulp die ik nu heb nog maar voor een tijd .
Dat is fijn :)

Oké je woont dus alleen?
  vrijdag 14 februari 2020 @ 00:40:48 #137
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_191498170
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 00:39 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Dat is fijn :)

Oké je woont dus alleen?
Ja mijn kinderen zijn al het huis uit :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_191498487
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 00:40 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ja mijn kinderen zijn al het huis uit :P
Oh joh ik steeds maar denken dat je ergens rond eind 20 begin 30 zat :')
  vrijdag 14 februari 2020 @ 01:23:57 #139
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_191498505
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 01:20 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Oh joh ik steeds maar denken dat je ergens rond eind 20 begin 30 zat :')
:@ Ik ben idd ietsie ouder dan dat :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_191499065
Je kunt gerust stellen dat als je als ADHD'er geen medicatie gebruikt of niet goed genoeg aanslaat, dat je dan toch echt wel een mindere kwaliteit van leven hebt. Deze stoornis is meer een vloek dan een zegen, ik leid totaal geen normaal leven en zal dat ook nooit hebben. En dan heb je ook nog van die nep-ADHD'ers, die doen als ze de stoornis hebben, maar waarvan ik weet dat ze het veinzen. Als je deze stoornis echt daadwerkelijk hebt, dan ben je daar niet blij mee en zul je nooit een goed consistent leven leiden. Uiteindelijk zal het ergens weer mislopen.

Zelf ondervind ik de grootste problemen met structuur, discipline, consistentie, motivatie, besluiteloosheid, dromen etc. Verder krijg je er ook nog eens OCD, woedebuien, stressstoornis en een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis bij. Leven met verzwakte uitvoerende functies is erg moeilijk, je loopt gewoon altijd 1 stap achter op die van neurotypische personen. Het is een neurologische stoornis en niet alleen dopamine en noradrenaline spelen hun rol, maar ook acetylcholine, GABA en glutamaat.

Nu begonnen met Strattera en het is even afwachten of het gaat werken en anders weer terug naar Ritalin of dexamfetamine. Waarvan ik al niet zo heel goed succes mee heb gehaald. Zoals al gemeld in dit topic zijn ADHD'ers echte perfectionisten en buitenmensen. Een soort wilde dieren die eigenlijk in het bos moeten leven, voor al die stimulatie die ze nodig hebben. Sorry voor mijn negativiteit, het is even niet anders, mijn leven is hierdoor best wel deels geruïneerd. Hyperfocus bij ADHD bestaat niet, houd jezelf niet voor de gek.

[ Bericht 0% gewijzigd door LazyDave op 14-02-2020 03:55:04 ]
ADHD-C
pi_191500199
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:29 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Lol, eigenlijk vind ik dit wel een beetje tegenstrijdig. Wij ADHDers moeten gewoon stoppen met ons aanpassen en lekker onszelf zijn en doen waar we goed in zijn en de wereld moet dat maar accepteren. Daarentegen wil jij iemand die zichzelf is, niet accepteren.
Een man met pik en ballen is niet 'zichzelf ' als HIJ beweert een vrouw te zijn. Dat is gewoon klinkklare onzin en ik ga de realiteit niet ontkennen omdat het nu schijnbaar hip is volgens het partijkartkel.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 14 februari 2020 @ 08:59:53 #142
12888 Skull-splitter
pi_191500214
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:52 schreef 00wildchild het volgende:
Wat is dat stappengedoe ongeveer precies? Klinkt als mission impossible.
Ik kan vaak de stappen tussen eerste gedachte/aanleiding en alle AD(H)D associaties opnoemen.
Dus van vogel naar veren, veren naar haren, haar in een douchputje, verstopping, stoelgang, vegen, WC papier, WC papier is op.

Als je dat moet gaan aangeven dan kijken mensen je vooral glazig aan terwijl ik het best entertaining vind.
pi_191500237
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 08:59 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik kan vaak de stappen tussen eerste gedachte/aanleiding en alle AD(H)D associaties opnoemen.
Dus van vogel naar veren, veren naar haren, haar in een douchputje, verstopping, stoelgang, vegen, WC papier, WC papier is op.

Als je dat moet gaan aangeven dan kijken mensen je vooral glazig aan terwijl ik het best entertaining vind.
Ja true. Heel soms in de nacht typ ik dat uit in een insta verhaal en daarna post ik het niet. 1 het past op een gegeven moment niet eens en 2 wtf.
pi_191500261
En die stomme kut meme van

Me: I need to sleep
My brain: Ladies & gentlemen
Me: Pls no
My brain: This is Mambo number five

Ja dus, die is erbij gekomen als ik over dit onderwerp denk en dan komt Wes - Alane erbij en nu dus ook de Lambada.
pi_191501160
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 08:57 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een man met pik en ballen is niet 'zichzelf ' als HIJ beweert een vrouw te zijn. Dat is gewoon klinkklare onzin en ik ga de realiteit niet ontkennen omdat het nu schijnbaar hip is volgens het partijkartkel.
:')
Op anoniem
pi_191501758
-

[ Bericht 100% gewijzigd door KapiteinIglo op 14-02-2020 11:30:54 (Dubbel) ]
Op anoniem
pi_191501785
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:28 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Op vrijdag 14 februari 2020 11:28 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Maar dit is wat anders dan je eerdere statement.
Daar stond:
"Prima. Al ga ik geen man aanspreken met zij, dat mogen ze dan ook niet van mij verwachten (of zelfs afdwingen)."

Jij vindt toch dat iedereen moet zijn wie hij/zij is? Lijkt me niks anders dan respectvol als je dit niet zou accepteren.
Je spreekt jezelf steeds tegen en je probeert dat ongedaan te maken met drogredenen.

Dit is ook het laatste wat ik erover zeg want het verpest dit AD(H)D topic behoorlijk.
Echt totaal onvergelijkbaar. Ja, je kan jezelf zijn zonder dat je jezelf middels medicijnen moet platspuiten. Wat heeft dat in godsnaam te maken met een vent die zichzelf vrouw noemt? Is een hond ook een kat als jij dat zegt? :')
pi_191501847
quote:

[..]

Ik betrap me er wel eens op dat ik snel afgeleid ben in gesprekken. Praten we bv. over het weer, en ineens begin ik dan over voetbal.
Maar 9 van de 10 keer was er dus iets in dat gesprek over het weer, dat me deed denken aan dat van voetbal, waarop ik het er dus meteen uitfloep.

Maar ik kan vaak dus niet meer herinneren wat dat dan precies was.
Nu probeer ik daar actiever op te letten zodat de mensen om mij heen beter gaan begrijpen hoe mijn brein werkt.
Op anoniem
pi_191501861
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 11:37 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Ik betrap me er wel eens op dat ik snel afgeleid ben ik gesprekken. Praten we bv over het weer, en ineens begin ik dan over voetbal.
Of je legt debiele verbanden, zoals dat een man geen vrouw noemen hetzelfde is als jezelf niet platspuiten :')
  vrijdag 14 februari 2020 @ 11:44:11 #150
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_191501928
Joh, onnoembare, hebben nog niet genoeg mensen gezegd dat het wel een tandje minder mag?

Ik hoop binnenkort met medicatie te beginnen in de hoop dat mijn leven na 34 jaar eindelijk eens wat normaler wordt, maar door jouw dwingende gedrag in dit topic, durf ik amper te posten hier of er überhaupt mee te beginnen :{
Lijkt me niet de bedoeling toch?

De een doet het fantastisch op medicatie, de ander wil het niet, ieder zijn keuze en in Nederland mag je die keuze helemaal zelf maken. Niemand die je opsluit als je geen medicatie wilt.

Open een anti-medicatie-topic, als de mods hier dat zien zitten, maar alsjeblieft, mag dit weer het adhd-topic worden in plaats van het ‘de onnoembare gaat overal tegenin en gebruik GEEN medicijnen’-topic?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')